Waarna velen vooraan zullen staan dat dit geen echte marktwerking is en meer een soort corporatisme.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:09 schreef waht het volgende:
[..]
Gemeenschappelijk belang heet het. Soort van balans tussen belangen.
Hoe zie je dat voor je er is nog geen werk voor mannen laat staan voor de rest!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:14 schreef GSbrder het volgende:
Vrouwen meer laten werken door een parttime boete.
Meer dan genoeg werk, maar alleen fulltimers betalen inkomensbelasting, de rest hooguit premies. Beter dus voor de staatskas.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je er is nog geen werk voor mannen laat staan voor de rest!
En volgens mij word het alleen maar minder, vrijwilligerswerk etc etc.
Inderdaad partimers betalen zo goed als niks, maar als ze niet uitkijken en teveel krijgen komt er een naheffing daar valt je niks meer van in.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Meer dan genoeg werk, maar alleen fulltimers betalen inkomensbelasting, de rest hooguit premies. Beter dus voor de staatskas.
Ze hoeven het niet aan te moedigen. Stoppen met bestraffen is al genoeg.quote:Op donderdag 26 februari 2015 18:23 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Werk. Als de Nederlandse overheid nu eens werken en ondernemen écht zou aanmoedigen dan hoeven we een aantal mensen die nu uitkering trekken gewoon aan een baan helpen. Zorg dat het mkb weer aantrekt zeg ik.
M.b.t wajong en bijstand, daar wordt nu al aan gewerkt als je dat soort zaken in de gaten houdt Ts.
Het tegenovergestelde is ook makkelijk roepen als je zelf een grote overheidsprofiteur bent (rijken profiteren het meest van de overheid).quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:49 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Makkelijk roepen voor iemand die geen belasting betaalt
Leg dat eens uit.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde is ook makkelijk roepen als je zelf een grote overheidsprofiteur bent (rijken profiteren het meest van de overheid).
Ow? Durft jij daar een gedegen berekening op los te laten? Infrastructuur en veiligheidsargument incoming? Wellicht profiteren maar daar betalen ze ruimschoots voor ze profiteren in ieder geval stukken minder dan iemand die alleen maar belasting krijgt i.p.v. betaalt.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde is ook makkelijk roepen als je zelf een grote overheidsprofiteur bent (rijken profiteren het meest van de overheid).
Is al jaren bekend hoor: http://www.volkskrant.nl/(...)e-overheid~a2840707/quote:
Tyler Cowen noemt overigens heel veel voorbeelden. Internet, penecilline, het ruimteprogramma (o.a. traagschuim)... allemaal dankzij de overheid.quote:Article misses a major point of Cowen's. Past innovations, in general, created public goods that promoted economic growth and general prosperity. Recent innovations have resulted in privatized gains that, while benefitting people like me, do little for the great majority of the population and fail to promote rapid economic growth. If you want to fix this problem, you need to address the patent system (software patents in particular), which grants monopolies on incandescently obvious "discoveries".
Deze man weetquote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:05 schreef keste010 het volgende:
subsidies (zoals bijv. het gebruik van fossiele brandstoffen) zijn niet aan te slepen. Nee, dan nog liever libertarisme zou ik bijna zeggen
Langzaam maar zeker komt het besef.quote:
Het grootste 'probleem' is mensen met een AOW. Die 'moet' je gewoon tot hun dood doorbetalen. En dat is dan ook de grootste groep met een uitkering uit een volksverzekering.quote:Op donderdag 26 februari 2015 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je de regelingen niet aanpast aan veranderende omstandigheden wordt het vanzelf onbetaalbaar. Dat is geen mythe.
Of dat een probleem is of was weet ik niet, ik weet immers niet waar het geld, wat op mijn loon ingehouden word (voor de AOW) heen is gegaan?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het grootste 'probleem' is mensen met een AOW. Die 'moet' je gewoon tot hun dood doorbetalen. En dat is dan ook de grootste groep met een uitkering uit een volksverzekering.
Voor wat dan wel?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:28 schreef raptorix het volgende:
Als ik sommige Wajongers hier op het forum hoor, hopelijk niet lang.
Gasten die niet hoeven te werken, maar wel in staat zijn hele dagen hier ron te hangen.
Als je hele dag hier kunt rondhangen kun je ook prima voor helpdesker spelen.
Wat wil je dan? Iemand die gewoon goed in staat is te communiseren kan ook gewoon weren, al dat gelul van autimse is gewoon een fabel. ik heb een aantal zeer zwaar autististische collegas waar prima mee valt te werken als je weet hoe je er mee om moet gaan.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voor wat dan wel?
Lees je wel eens de reacties hier?
En ik zal ook niet alles kunnen al denk ik dat wel.
Oei wacht eens ik heb er al eens aan de lijn gehad, voor het internet, ja dat was pas de hulp waar ik op zat te wachten , sarcisme.
Dat geloof ik best en die zullen ook op hun gebied beter zijn als ons, denk ik.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Iemand die gewoon goed in staat is te communiseren kan ook gewoon weren, al dat gelul van autimse is gewoon een fabel. ik heb een aantal zeer zwaar autististische collegas waar prima mee valt te werken als je weet hoe je er mee om moet gaan.
Ik denk dat er zoveel werk niet eens is?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Iedereen kan pakketjes stapelen inde fabriek of oogsten in de kassen. Ik heb zoveel autisten gehoord die dan zeggen "Ja, dan wordt ik gek" Benieuwd hoeveel er echt gek worden wanneer hun brood er vanaf hangt.
Denk je? Ik heb laatst voor mijn neef (23) maar vier telefoontjes hoeven plegen en hij had werk. Nu heb ik een netwerk en is hij jong maar alsnog denk ik dat er veel meer mensen kunnen werken van de mensen die nu thuis zitten.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk dat er zoveel werk niet eens is?
Kijk met een kruiwagen dus, stel je neef zou maar wat gaan doen sta je mooi voor Jan... , voor dat of met dat andere geef ik je gelijk, maar ook die markt zal dan wel snel verzadigd zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:59 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Denk je? Ik heb laatst voor mijn neef (23) maar vier telefoontjes hoeven plegen en hij had werk. Nu heb ik een netwerk en is hij jong maar alsnog denk ik dat er veel meer mensen kunnen werken van de mensen die nu thuis zitten.
Ik activeer geen mensen uit mijn netwerk voor lamlullenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 01:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kijk met een kruiwagen dus, stel je neef zou maar wat gaan doen sta je mooi voor Jan... , voor dat of met dat andere geef ik je gelijk, maar ook die markt zal dan wel snel verzadigd zijn.
Precies. Arbeidsongeschiktheid is een keuze.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 01:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
WAJONG is dan ook de eerste uitkering die afgeschaft dient te worden.
Arbeidsongeschiktheid bestaat überhaupt niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 01:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Arbeidsongeschiktheid is een keuze.
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 02:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Arbeidsongeschiktheid bestaat überhaupt niet.
Toch heb ik gelijk. Mensen kunnen een beperking hebben maar niemand is ongeschikt. Wat is dat trouwens ongeschikt?quote:
Jij ziet geld ook duidelijk als een goed en niet als ruilmiddel. Waarom zou iemand jou voorzien van voedsel of spullen als jij daar niets anders tegenover zet dan jouw bestaan?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:20 schreef I-care het volgende:
Laten we eens proberen om inkomen los te koppelen van menselijke inzet van arbeid en dan kijken of een systeem te onderhouden is, nu lijkt het alsof wanneer de handjes maar 'wapperen' alles wel goedkomt, maar dat kan volgens mij helemaal niet?
De grote vraag is waarmee het meeste geld verdient wordt, niet om hoeveel mensen er werken.
In de zin van rendabel? Iemand iets laten uitvoeren kan dan goed voor de persoon zelf zijn of de gemeenschap, maar hoeft zeker geen bijdrage te zijn op financieel gebied.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Toch heb ik gelijk. Mensen kunnen een beperking hebben maar niemand is ongeschikt. Wat is dat trouwens ongeschikt?
Ik ben gewoon een brok awesomeness..quote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Jij ziet geld ook duidelijk als een goed en niet als ruilmiddel. Waarom zou iemand jou voorzien van voedsel of spullen als jij daar niets anders tegenover zet dan jouw bestaan?
Wat is geld waard als het iets is zonder tegenwaarde? Waarom zou ik er een inspanning voor moeten verrichten als jij het zomaar krijgt?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:24 schreef I-care het volgende:
[..]
In de zin van rendabel? Iemand iets laten uitvoeren kan dan goed voor de persoon zelf zijn of de gemeenschap, maar hoeft zeker geen bijdrage te zijn op financieel gebied.
Als het goed is doe je iets voor jezelf.. En niet direct voor een ander. Dit is meer een filosofische discussie zo. En in principe heb je als je het zo stelt een degelijk punt natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat is geld waard als het iets is zonder tegenwaarde? Waarom zou ik er een inspanning voor moeten verrichten als jij het zomaar krijgt?
Die vraag stel ik mezelf nooit omdat ik die insteek crimineel vind en het ontkennen van het bestaan van het individu. Het remt vooruitgang en het remt welvaart. Geld is geen inkt die je als een vlek gelijkmatig uit kan spreiden. Geld is de productie door mensen uitgedrukt in cijfers. Hoe kan je zoiets afpakken en uitdelen aan zij die niets produceren?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:34 schreef I-care het volgende:
[..]
Als het goed is doe je iets voor jezelf.. En niet direct voor een ander. Dit is meer een filosofische discussie zo. En in principe heb je als je het zo stelt een degelijk punt natuurlijk.
Zeker toen er kleine gemeenschappen van elkaar afhankelijk waren.. Maar vandaag de dag is die connectie zo helder en vanzelfsprekend niet meer. Maar ik ben dan ook geen tegenstander van het argument! Mijn insteek zit meer in de monetaire kant ervan, namelijk dat bijdragen naar vermogen nog steeds niet gelijk staat aan voldoende economische waarde produceren..
Voor die gezamenlijke taak staan we op dit moment in onderlinge verbinding middels overheid en belasting. En in zekere zin zie ik dus geen oplossing in de discussie voeren op basis van 'meedoen'.
Dan rest de vraag opnieuw hoe we het betaalbaar kunnen maken?
Ik vind jou insteek er een van egoïsme pur sang..quote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die vraag stel ik mezelf nooit omdat ik die insteek crimineel vind en het ontkennen van het bestaan van het individu. Het remt vooruitgang en het remt welvaart. Geld is geen inkt die je als een vlek gelijkmatig uit kan spreiden. Geld is de productie door mensen uitgedrukt in cijfers. Hoe kan je zoiets afpakken en uitdelen aan zij die niets produceren?
Laten we eerst eens vaststellen dat geld is. Waar komt geld vandaan volgens jou. Wordt het in bestaan gebracht door de tranen van de behoeftige of door de productiviteit van zij die werken? Of is het iets wat uit de drukpers van de ECB rolt en vervolgens waarde heeft vanwege het bestaan ervan?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:47 schreef I-care het volgende:
[..]
Ik vind jou insteek er een van egoïsme pur sang..
Maar laten we die danktrend eens volgen.. Jij bent nu een ondernemer en voert een bedrijf. Hiervoor heb jij andere mensen nodig die bepaalde taken kunnen uitvoeren. Nu meen jij waarschijnlijk dat je meer zou moeten verdienen dan de werknemers?
Maar plots vinden de werknemers dat ze evenveel recht hebben op gedeelde inkomsten uit het bedrijf.. Hoe kijk je daar tegenaan, en op basis van welke argumenten meen je gelijk te hebben.
Geld is een transactiemiddel voor goederen en diensten, welke naar gelang van de waardering uitgedeeld en verdient wordt.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 08:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Laten we eerst eens vaststellen dat geld is. Waar komt geld vandaan volgens jou. Wordt het in bestaan gebracht door de tranen van de behoeftige of door de productiviteit van zij die werken? Of is het iets wat uit de drukpers van de ECB rolt en vervolgens waarde heeft vanwege het bestaan ervan?
De overheid? Serieus? Onbetaalbaar!? Tja je hebt blijkbaar niets begrepen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 18:18 schreef Varg89 het volgende:
De sociale zekerheid (bijv. Bijstand, WIA, AOW, ziektewet, Wajong) is een enorme kostenpost voor de overheid. Door de enorme staatsschuld die we hebben opgebouwd de afgelopen jaren (en die de komende jaren nog zal blijven stijgen) willen veel mensen hier vanaf of eventueel een alternatief ervoor zien.
Hoeveel jaar kunnen we dit nog opbrengen denken jullie?
En wat zou eventueel een alternatief kunnen zijn om deze mensen te kunnen ondersteunen? (kom niet met het basisinkomen aub, dat is ook onbetaalbaar en daar zijn al topics over).
Geld in omloop gebracht zonder er waarde tegenover staat in de vorm van productie is vals geld. Ook als het een centrale bank is die dat doet.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 08:05 schreef I-care het volgende:
[..]
Geld is een transactiemiddel voor goederen en diensten, welke naar gelang van de waardering uitgedeeld en verdient wordt.
Geld wordt in die zin ook van de drukpers afhankelijk gemaakt, maar dat is niet van belang nu. Het is deels zeker zo dat de 'werkende' verantwoordelijk zijn voor de diensten en goederen, dat kan er niet los van gezien worden.
Ik vind je bewoordingen nogal bezwaarlijk in deze discussie, maar alla..quote:Op zaterdag 28 februari 2015 08:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Geld in omloop gebracht zonder er waarde tegenover staat in de vorm van productie is vals geld. Ook als het een centrale bank is die dat doet.
Nu vast staat dat geld productie is hoe kan het iets anders zijn dan de misdaad om dat zonder tegenprestatie jezelf toe te eigenen?
Wat is er egoïstisch aan produceren?
Rechtse NIMBY minkukels die neerkijken op anderen maar wel continu in slowchat of NWS rondhangen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:28 schreef raptorix het volgende:
Als ik sommige Wajongers hier op het forum hoor, hopelijk niet lang.
Gasten die niet hoeven te werken, maar wel in staat zijn hele dagen hier ron te hangen.
Als je hele dag hier kunt rondhangen kun je ook prima voor helpdesker spelen.
Volgens mij was dat gemiddelde (vorig jaar) ongeveer 5 of 6 maanden.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het grootste 'probleem' is mensen met een AOW. Die 'moet' je gewoon tot hun dood doorbetalen. En dat is dan ook de grootste groep met een uitkering uit een volksverzekering.
Hoe lang zit iemand gemiddeld eigenlijk in de bijstand?
En wat heb ik niet begrepen?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 08:09 schreef thom_05 het volgende:
[..]
De overheid? Serieus? Onbetaalbaar!? Tja je hebt blijkbaar niets begrepen.
Dat lijkt me ook, want waarom was het in het verleden wel betaalbaar met met een lagere arbeidsparticipatie.quote:Op donderdag 26 februari 2015 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
De onbetaalbaarheid ervan is een rechtse mythe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |