abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:18:08 #1
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150077176
De sociale zekerheid (bijv. Bijstand, WIA, AOW, ziektewet, Wajong) is een enorme kostenpost voor de overheid. Door de enorme staatsschuld die we hebben opgebouwd de afgelopen jaren (en die de komende jaren nog zal blijven stijgen) willen veel mensen hier vanaf of eventueel een alternatief ervoor zien.

Hoeveel jaar kunnen we dit nog opbrengen denken jullie?
En wat zou eventueel een alternatief kunnen zijn om deze mensen te kunnen ondersteunen? (kom niet met het basisinkomen aub, dat is ook onbetaalbaar en daar zijn al topics over).
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_150077299
Begin eens met je eigen visie zou ik zeggen :P
pi_150077366
Een basisink....

Oh wacht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_150077425
Werk. Als de Nederlandse overheid nu eens werken en ondernemen écht zou aanmoedigen dan hoeven we een aantal mensen die nu uitkering trekken gewoon aan een baan helpen. Zorg dat het mkb weer aantrekt zeg ik.

M.b.t wajong en bijstand, daar wordt nu al aan gewerkt als je dat soort zaken in de gaten houdt Ts.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_150077476
Dit kunnen we heel lang opbrengen, echter zullen we simpelweg de hoogte ervan continu verlagen.

Een alternatief is meer mensen laten werken. Minder uitzonderingen maken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:32:54 #6
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150077736
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:21 schreef 99.999 het volgende:
Begin eens met je eigen visie zou ik zeggen :P
Ik ben op sociaal-economisch gebied best een linkse rukker.
Ik wil dan ook dat de verzorgingsstaat ten alle tijde behouden blijft.
Het belangrijkste wat de overheid moet doen is investeren in werkgelegenheid en meer begeleiding aanbieden bij werklozen.
pi_150077874
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:25 schreef waht het volgende:
Dit kunnen we heel lang opbrengen, echter zullen we simpelweg de hoogte ervan continu verlagen.

Een alternatief is meer mensen laten werken. Minder uitzonderingen maken.
Hoeveel ruimte is er serieus nog om de arbeidsparticipatie te laten stijgen?
Ook gezien de vergrijzing.

pi_150077906
Gewoon houden, ik hou niet van werken
pi_150077911
De onbetaalbaarheid ervan is een rechtse mythe.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_150078067
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
Als je de regelingen niet aanpast aan veranderende omstandigheden wordt het vanzelf onbetaalbaar. Dat is geen mythe.
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:47:43 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150078300
quote:
Dat hangt ervan af, wat je onder 'onbetaalbaar' verstaat. Dat de kosten van de sociale zekerheid stijgen is rekenkundig hard te maken op basis van onomstreden statistische gegevens. Daar is niets rechts, links of mythisch aan.
Als je die stijgende kosten wil blijven betalen, dan zul je dus een stijgend beroep moeten doen aan degenen die het systeem bekostigen. De werkende mensen, in dit geval. Als je die groep helemaal kapotnivelleert dat er voor hun ook niets méér inzit dan een kampeervakantie op de Veluwe en twee keer per jaar uit eten bij Van der Valk, dan is het prima betaalbaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150078337
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:47 schreef Janneke141 het volgende:
Als je die groep helemaal kapotnivelleert dat er voor hun ook niets méér inzit dan een kampeervakantie op de Veluwe en twee keer per jaar uit eten bij Van der Valk, dan is het prima betaalbaar.
zoveel nog :o (niet sarcastisch bedoelt).

Ik vind dat nog netjes, ik kan dat namelijk niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_150078395
quote:
Onbetaalbaar is een subjectief woord. Iedereen verstaat er weer wat anders onder. Zonder definitie van het woord zegt het niks en kan iedereen alles roepen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_150080322
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoeveel ruimte is er serieus nog om de arbeidsparticipatie te laten stijgen?
Ook gezien de vergrijzing.

[ afbeelding ]
In dat geval is versobering van de sociale zekerheid het meest waarschijnlijke scenario.
pi_150080346
quote:
Het draait om prioriteiten natuurlijk, en sociale zekerheid is niet de enige, ultieme, heilige prioriteit van een land. Er zijn meer zaken die belangrijk zijn en derhalve middelen toegewezen krijgen.
pi_150080935
De zwakkeren moeten we aan hun lot overlaten en dan doet evolutie de rest. Scheelt bovendien bakken met geld.
pi_150082024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 19:44 schreef Kaas- het volgende:
De zwakkeren moeten we aan hun lot overlaten en dan doet evolutie de rest. Scheelt bovendien bakken met geld.
Eens maar dan wil ik per direct die inhoudingen niet meer op mijn inkomen!
AWBZ mogen ze van mij dan ook afschaffen, nou zal het ook zo zijn zou ik het nodig hebben dat ik aan mijn lot overgelaten ben dan.
En als ik rondkijk hoevee van die invalide dingen rondrijden, denk ik ook het mijne van.
Die stoppen en bewegen beter als mij!

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2015 20:06:24 ]
pi_150082779
simpelweg gewoon grezen dicht, alle imigranten die we nu hebben aan een baan helpen en als we tekort aan arbeidskrachten hebben imigranten toelaten wat zeer onwaarschijnlijk is met de veranderingen in de economie.

als er werk aangeboden wordt aan iemand in de bijstand neemt die het maar aan zo niet bijstand intrekken.

mensen buiten hun schuld door ziekte of wat dan ook, die hoeven van mij echt niet te gaan werken.

ziekenhuizen en zorginstellingen weer in het beheer van het rijk en de zorgverzekering ook.
pi_150083428
quote:

[..]

Dat hangt ervan af, wat je onder 'onbetaalbaar' verstaat. Dat de kosten van de sociale zekerheid stijgen is rekenkundig hard te maken op basis van onomstreden statistische gegevens. Daar is niets rechts, links of mythisch aan.
Onzin natuurlijk. Als je een goed werkgelegenheidsbeleid voert heb je 700.000 mensen minder die bekostigd moeten worden, en 700.000 meer die helpen bekostigen.

quote:
Als je die stijgende kosten wil blijven betalen, dan zul je dus een stijgend beroep moeten doen aan degenen die het systeem bekostigen. De werkende mensen, in dit geval. Als je die groep helemaal kapotnivelleert dat er voor hun ook niets méér inzit dan een kampeervakantie op de Veluwe en twee keer per jaar uit eten bij Van der Valk, dan is het prima betaalbaar.
Dat het met te weinig moet worden opgebracht komt ook omdat heel veel mensen en bedrijven die daaraan mee zouden moeten doen daar onderuit weten te komen. Daar kun je ook makkelijk iets aan doen. Daarnaast komen er steeds meer mensen in beroepen die weliswaar werken, maar net zo goed een kostenpost zijn omdat ze met hun werk niet bijdragen aan de welvaart.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_150085799
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Als je een goed werkgelegenheidsbeleid voert heb je 700.000 mensen minder die bekostigd moeten worden, en 700.000 meer die helpen bekostigen.
Dat daar nog nooit aan gedacht is!!
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:04:40 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150085918
quote:
11s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Echt hè. Ik stel voor dat de overheid meteen 700.000 banen maakt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:07:20 #22
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150086110
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 19:44 schreef Kaas- het volgende:
:')
pi_150086187
quote:
11s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

In de jaren 90 wel hoor, maar Rutte en de EU streven economische groei met behoud van werkloosheid na.
pi_150087797
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 19:32 schreef waht het volgende:

[..]

Het draait om prioriteiten natuurlijk, en sociale zekerheid is niet de enige, ultieme, heilige prioriteit van een land. Er zijn meer zaken die belangrijk zijn en derhalve middelen toegewezen krijgen.
Banken, steekpenningen, straaljagers
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_150087943
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Banken, steekpenningen, straaljagers
Karikaturen.
pi_150089535
quote:

[..]

Als je die stijgende kosten wil blijven betalen [...]
Onomstreden volgens wie?

Uit de OESO cijfers valt op te maken dat Nederland in de loop der tijd al is gedaald van (bijna) Scandinavisch niveau naar (nog net niet) Angelsaksisch niveau.
In tegenstelling tot alle andere OESO landen is Nederland samen met Slowakije het enige land waar de sociale uitgaven daadwerkelijk zijn gedaald, en wel fors.

Uiteindelijk is het een politieke keuze. Er is wel allemaal geld beschikbaar voor andere betwistbare hobbies. Bovendien streeft de VVD niet eens naar werkgelegenheid. Ondanks die leuke praatjes van hen, is er nog steeds maar één PvdA.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_150092269
Ondertussen gaan gewoon 60% van de te hoge overheidsuitgaven richting zorg en sociale zekerheid, maar goed.
pi_150097221
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:38 schreef Kaas- het volgende:
Ondertussen gaan gewoon 60% van de te hoge overheidsuitgaven richting zorg en sociale zekerheid, maar goed.
Waar zie jij het dan liever heen gaan, ik gok eens EU of Griekenland?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2015 00:03:11 ]
pi_150097345
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:57 schreef Klopkoek het volgende:

Ondanks die leuke praatjes van hen, is er nog steeds maar één PvdA.
Ja en dan het is de partij van vroeger toch niet meer vind ik.
pi_150097793
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar zie jij het dan liever heen gaan, ik gok eens EU of Griekenland?
Zolang het maar ergens anders heengaat dan naar Nederland vind ik het uiteraard prima John.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 00:21:16 #31
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_150097881
quote:
Dit.
pi_150097917
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:18 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zolang het maar ergens anders heengaat dan naar Nederland vind ik het uiteraard prima John.
Dan ben je me bij deze te min als dat jou opvatting is, ik zie het liever bij eigen komen.
pi_150098010
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan ben je me bij deze te min als dat jou opvatting is, ik zie het liever bij eigen komen.
Ja, maar John, in het buitenland zijn heel veel arme mensen en ik kan daar echt wel van huilen dus gun ik die mensen graag wat extra. Ik vind dat wij rijke Hollanders dat er maar voor overmeten hebben, maar blijkbaar ben jij niet zo sociaal terwijl ik altijd de indruk had dat je een hele sociale man bent, nou John, val ik even met mijn neus in de boter!!!'n
pi_150098126
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja, maar John, in het buitenland zijn heel veel arme mensen en ik kan daar echt wel van huilen dus gun ik die mensen graag wat extra. Ik vind dat wij rijke Hollanders dat er maar voor overmeten hebben, maar blijkbaar ben jij niet zo sociaal terwijl ik altijd de indruk had dat je een hele sociale man bent, nou John, val ik even met mijn neus in de boter!!!'n
Als die in het buitenland net zo een sociaal stelsel al hier zouden hebben ja okee, maar daar horen ook lasten bij die we allemaal met mekaar dragen.
Ook ik draag die en die draag ik liever voor mijn eigen mensen als voor andere mensen die wat er maar op los leven, en dus die lasten in die landen niet hebben of kennen.
Nou ben ik niet zo een wereld reiziger en zie dus alleen D en B en eventueel L, en ook die betalen bij lange na niet wat ik betaal.
Dus ook die mogen naar mijn idee niet zeuren, maar die behoeven het ook niet gezondheidszorg is er dacht ik vele malen beter als hier.
pi_150098260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als die in het buitenland net zo een sociaal stelsel al hier zouden hebben ja okee, maar daar horen ook lasten bij die we allemaal met mekaar dragen.
Ook ik draag die en die draag ik liever voor mijn eigen mensen als voor andere mensen die wat er maar op los leven, en dus die lasten in die landen niet hebben of kennen.
Nou ben ik niet zo een wereld reiziger en zie dus alleen D en B en eventueel L, en ook die betalen bij lange na niet wat ik betaal.
Dus ook die mogen naar mijn idee niet zeuren, maar die behoeven het ook niet gezondheidszorg is er dacht ik vele malen beter als hier.
Ja maar kijk jij ziet Nederlanders misschien als je eigen mensen, maar ik ben joods dus ik zie het volk Israël als mijn mensen en net als jij wil ik voor mijn mensen zorgen dus moeten Nederlanders maar een beetje harder werken zodat zij ook niets tekort komen. Je bent geen wereldreiziger misschien, maar in Alg'badi, een prachtig dorp in Israël, zit een hele goede bakker en heeft zo'n bakker zijn gezin soms geen recht op goede zorg alleen omdat ze in B niet zoveel betalen als jij nou??! :( Maar ZO zijn we niet getrouwd!! Dat is mijn mening dat mag toch?
pi_150098358
Iedereen in N die er werkt of anderzijds inkomen heeft, die betalen aan het N stelsel en die zie ik als eigen.
Wat het ook is Jood Protestant christen of wat dan ook die of welke eraan betalen zie ik dus als eigen.
Die wat er niet aan betalen zie ik dus niet of het tegenovergestelde ervan!

Oja zou er iets overblijven kruimels dus daar zou naar mijn mening over gesproken kunnen worden.

En natuurlijk mag je je mening hebben, ik toch ook niet?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2015 00:42:48 ]
pi_150098518
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:38 schreef john2406 het volgende:
Iedereen in N die er werkt of anderzijds inkomen heeft, die betalen aan het N stelsel en die zie ik als eigen.
Wat het ook is Jood Protestant christen of wat dan ook die of welke eraan betalen zie ik dus als eigen.
Die wat er niet aan betalen zie ik dus niet of het tegenovergestelde ervan!

Oja zou er iets overblijven kruimels dus daar zou naar mijn mening over gesproken kunnen worden.

En natuurlijk mag je je mening hebben, ik toch ook niet?
Dat zeg je wel maar de wereld verandert wel he en er is nu veel globalisatie dus als we geld aan het buitenland geven komt het later weer terug bij ons maar dan is het meer want in de tussentijd heb je inflatie, dus dan kunnen we juist extra goed zorgen voor zowel onze mensen als voor de buitenlanders en ook voor de buitenlanders hun buitenlanders want die heb je ook meer dan genoeg, zo zag ik al in het journaal dus win-win! Dat is mijn mening, maar idd de jouwe is net zo goed als de mijne het is hier immers geen Palestina of wel dan we hebben gewoon vrijheid van feitenuiting etcetera!
pi_150098597
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:45 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat zeg je wel maar de wereld verandert wel he en er is nu veel globalisatie dus als we geld aan het buitenland geven komt het later weer terug bij ons maar dan is het meer want in de tussentijd heb je inflatie, dus dan kunnen we juist extra goed zorgen voor zowel onze mensen als voor de buitenlanders en ook voor de buitenlanders hun buitenlanders want die heb je ook meer dan genoeg, zo zag ik al in het journaal dus win-win! Dat is mijn mening, maar idd de jouwe is net zo goed als de mijne het is hier immers geen Palestina of wel dan we hebben gewoon vrijheid van feitenuiting etcetera!
Ik noem maar eens 1 ding, ik ben ong. 55 jr nou en ze zijn al aan het geven of ophalen voor derde wereld landen zolang als ik denken kan, laat dat eens met 9jr b.v geweest zijn.
Ze zijn er nog niks verder daar waar ze voor op aan het halen waren of zijn, wat komt er dan terug, denk je werkelijk dat er van Griekenland ooit wat terug gaat komen?
  vrijdag 27 februari 2015 @ 00:53:09 #39
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_150098680
Totaalverbod op ingehuurd personeel via looneisen gebaseerd op het buitenland.
Oftewel, buitenlands personeel het loon betalen dat ze zouden krijgen als ze Nederlands zouden zijn.

Gelijke plichten/ rechten zeg maar.

Scheelt je 250k werklozen. En levert je 250k werkenden op die binnen Nederland belasting betalen en zo dus de sociale lasten drukken.
pi_150098729
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik noem maar eens 1 ding, ik ben ong. 55 jr nou en ze zijn al aan het geven of ophalen voor derde wereld landen zolang als ik denken kan, laat dat eens met 9jr b.v geweest zijn.
Ze zijn er nog niks verder daar waar ze voor op aan het halen waren of zijn, wat komt er dan terug, denk je werkelijk dat er van Griekenland ooit wat terug gaat komen?
Ja dat is wel waar maar daarom wil ik ook alleen aan buitenlandse tweedewereldlanden weggeven, maar de Grieken zijn een apart geval, het ligt dichtbij Albanië nou dan weet je genoeg, dat geld zien we niet weer terug, maar in Afrika zijn wel veel mensen met honger he en je geeft daar dan misschien al 40 jaar aan maar kijk als dat geld daar aankomt kopen ze er eten van en als het opgegeten is is het weg! Dus daarom zie je het niet direct terug, maar daarmee houden we onze broeders en zusters wel in leven. Wel mooi dat je dat al zo lang doet John blijkbaar ben je toch wel sociaal dat is mijn mening!
pi_150098797
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:54 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja dat is wel waar maar daarom wil ik ook alleen aan buitenlandse tweedewereldlanden weggeven, maar de Grieken zijn een apart geval, het ligt dichtbij Albanië nou dan weet je genoeg, dat geld zien we niet weer terug, maar in Afrika zijn wel veel mensen met honger he en je geeft daar dan misschien al 40 jaar aan maar kijk als dat geld daar aankomt kopen ze er eten van en als het opgegeten is is het weg! Dus daarom zie je het niet direct terug, maar daarmee houden we onze broeders en zusters wel in leven. Wel mooi dat je dat al zo lang doet John blijkbaar ben je toch wel sociaal dat is mijn mening!
Volgens mij komt er helemaal geen geld aan maar moeten ze verplicht goederen afnemen van het sponsor land, voor het geld wat opgehaald is geworden.

En volgens mij zorg ik dan met geld wat ik geef voor werkgelegenheid in eigenland?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2015 00:58:52 ]
pi_150098934
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:53 schreef TheThirdMark het volgende:
Totaalverbod op ingehuurd personeel via looneisen gebaseerd op het buitenland.
Oftewel, buitenlands personeel het loon betalen dat ze zouden krijgen als ze Nederlands zouden zijn.

Gelijke plichten/ rechten zeg maar.

Scheelt je 250k werklozen. En levert je 250k werkenden op die binnen Nederland belasting betalen en zo dus de sociale lasten drukken.
En Btw weer terug op het oude niveau, dat ze zich maar realiseren dat het land aan het oosten aan Duitsland grenst, en dus die stap snel gemaakt is.
Benzine gelijk trekken met dat land dus ook, als het mijn mensen goed gaat, gaat het mezelf ook goed zeg ik dan.
pi_150104375
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:38 schreef Kaas- het volgende:
Ik dacht dat het enkel om de sociale zekerheid hier ging. Dat punt heb ik reeds gemaakt.

Vwb de zorg: verwar de kosten niet met het verzorgingsniveau. In de VS liggen de kosten per slot van rekening ook erg hoog.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_150104668
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik dacht dat het enkel om de sociale zekerheid hier ging. Dat punt heb ik reeds gemaakt.

Vwb de zorg: verwar de kosten niet met het verzorgingsniveau. In de VS liggen de kosten per slot van rekening ook erg hoog.
Goed voorbeeld, die zorguitgaven in de VS. Laat goed zien dat marktwerking niet altijd voor lagere uitgaven zorgt.
pi_150104715
De VS hebben amper een vrije zorgmarkt. De grote spelers bepalen het overheidsbeleid. Op alle mogelijke manieren wordt er geld verdiend aan zorg zonder al te veel voordelen van marktwerking te genieten.
pi_150106173
No true scotsman, blablablabla

Maar daar gaat het helemaal niet om: gaat erom dat de kosten niet persé iets over het verzorgingsniveau hoeft te zeggen, of hoeveel daadwerkelijk bij de patient terecht komt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_150106988
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:53 schreef waht het volgende:
De VS hebben amper een vrije zorgmarkt. De grote spelers bepalen het overheidsbeleid. Op alle mogelijke manieren wordt er geld verdiend aan zorg zonder al te veel voordelen van marktwerking te genieten.
Dat zijn juist de voordelen van marktwerking.
pi_150107024
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zijn juist de voordelen van marktwerking.
Ligt aan het perspectief, inderdaad. Vrijheid biedt ruimte voor de lieden met superieure capaciteiten.
pi_150107183
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:02 schreef waht het volgende:

[..]

Ligt aan het perspectief, inderdaad. Vrijheid biedt ruimte voor de lieden met superieure capaciteiten.
Marktwerking is gebaseerd op het idee dat een marktpartij geldelijk gewin nastreeft, en vervolgens doet die dat effectief en zou er een 'hogere' bedoeling achter moeten zitten? Welk ander perspectief zou er redelijkerwijs kunnen zijn?
pi_150107306
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Marktwerking is gebaseerd op het idee dat een marktpartij geldelijk gewin nastreeft, en vervolgens doet die dat effectief en zou er een 'hogere' bedoeling achter moeten zitten? Welk ander perspectief zou er redelijkerwijs kunnen zijn?
Gemeenschappelijk belang heet het. Soort van balans tussen belangen.
pi_150108618
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:09 schreef waht het volgende:

[..]

Gemeenschappelijk belang heet het. Soort van balans tussen belangen.
Waarna velen vooraan zullen staan dat dit geen echte marktwerking is en meer een soort corporatisme.

Standaard verdedigingstactiek.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_150109769
Ik zou de fiod of iets in die aard wel eens de boeken willen laten nazien waar het geld allemaal gebleven is.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 14:14:52 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_150111133
Vrouwen meer laten werken door een parttime boete.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_150111925
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:14 schreef GSbrder het volgende:
Vrouwen meer laten werken door een parttime boete.
Hoe zie je dat voor je er is nog geen werk voor mannen laat staan voor de rest!
En volgens mij word het alleen maar minder, vrijwilligerswerk etc etc.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 14:53:44 #55
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_150112294
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je er is nog geen werk voor mannen laat staan voor de rest!
En volgens mij word het alleen maar minder, vrijwilligerswerk etc etc.
Meer dan genoeg werk, maar alleen fulltimers betalen inkomensbelasting, de rest hooguit premies. Beter dus voor de staatskas.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_150112637
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Meer dan genoeg werk, maar alleen fulltimers betalen inkomensbelasting, de rest hooguit premies. Beter dus voor de staatskas.
Inderdaad partimers betalen zo goed als niks, maar als ze niet uitkijken en teveel krijgen komt er een naheffing daar valt je niks meer van in.
Heb het hier jaarlijks van mijn partner.
Die krijgt dan telefoontjes of ze nog een klieent erbij kan nemen, en ze kan niet nee zeggen, ook al sta ik nee te knikken.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2015 15:09:55 ]
pi_150115851
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit.
Makkelijk roepen voor iemand die geen belasting betaalt ^O^
  vrijdag 27 februari 2015 @ 18:26:24 #58
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_150118371
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:23 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Werk. Als de Nederlandse overheid nu eens werken en ondernemen écht zou aanmoedigen dan hoeven we een aantal mensen die nu uitkering trekken gewoon aan een baan helpen. Zorg dat het mkb weer aantrekt zeg ik.

M.b.t wajong en bijstand, daar wordt nu al aan gewerkt als je dat soort zaken in de gaten houdt Ts.
Ze hoeven het niet aan te moedigen. Stoppen met bestraffen is al genoeg.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_150118908
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 16:49 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Makkelijk roepen voor iemand die geen belasting betaalt ^O^
Het tegenovergestelde is ook makkelijk roepen als je zelf een grote overheidsprofiteur bent (rijken profiteren het meest van de overheid).
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 27 februari 2015 @ 18:47:07 #60
379943 Paper_Tiger
pi_150118947
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het tegenovergestelde is ook makkelijk roepen als je zelf een grote overheidsprofiteur bent (rijken profiteren het meest van de overheid).
Leg dat eens uit.
pi_150118990
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ow? Durft jij daar een gedegen berekening op los te laten? Infrastructuur en veiligheidsargument incoming? Wellicht profiteren maar daar betalen ze ruimschoots voor ze profiteren in ieder geval stukken minder dan iemand die alleen maar belasting krijgt i.p.v. betaalt.
pi_150119564
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Leg dat eens uit.
Is al jaren bekend hoor: http://www.volkskrant.nl/(...)e-overheid~a2840707/

Hypotheekrenteaftrek afschaffen en je bent van deze onzin af..
Zelfde geldt in het bedrijfsleven overigens: ook daar profiteren de 'rijksten' het meest van de overheid. De belastingvoordelen en subsidies (zoals bijv. het gebruik van fossiele brandstoffen) zijn niet aan te slepen. Nee, dan nog liever libertarisme zou ik bijna zeggen ;)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_150120608
Overigens is infrastructuur juist iets waar de gehele bevolking van zou kunnen profiteren. Riolering inbegrepen. Helaas is de huidige mentaliteit een andere en zou zoiets als riolering niet meer kunnen plaats vinden.

http://www.economist.com/(...)h-getting-increasing
quote:
Article misses a major point of Cowen's. Past innovations, in general, created public goods that promoted economic growth and general prosperity. Recent innovations have resulted in privatized gains that, while benefitting people like me, do little for the great majority of the population and fail to promote rapid economic growth. If you want to fix this problem, you need to address the patent system (software patents in particular), which grants monopolies on incandescently obvious "discoveries".
Tyler Cowen noemt overigens heel veel voorbeelden. Internet, penecilline, het ruimteprogramma (o.a. traagschuim)... allemaal dankzij de overheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_150122772
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:05 schreef keste010 het volgende:
subsidies (zoals bijv. het gebruik van fossiele brandstoffen) zijn niet aan te slepen. Nee, dan nog liever libertarisme zou ik bijna zeggen
Deze man weet _O_ 8-)
  vrijdag 27 februari 2015 @ 20:24:32 #65
379943 Paper_Tiger
pi_150122832
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 20:23 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Deze man weet _O_ 8-)
Langzaam maar zeker komt het besef.
pi_150133191
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je de regelingen niet aanpast aan veranderende omstandigheden wordt het vanzelf onbetaalbaar. Dat is geen mythe.
Het grootste 'probleem' is mensen met een AOW. Die 'moet' je gewoon tot hun dood doorbetalen. En dat is dan ook de grootste groep met een uitkering uit een volksverzekering.

Hoe lang zit iemand gemiddeld eigenlijk in de bijstand?
ROBODEMONS..................|:(
pi_150133419
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:17 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het grootste 'probleem' is mensen met een AOW. Die 'moet' je gewoon tot hun dood doorbetalen. En dat is dan ook de grootste groep met een uitkering uit een volksverzekering.

Of dat een probleem is of was weet ik niet, ik weet immers niet waar het geld, wat op mijn loon ingehouden word (voor de AOW) heen is gegaan?
Of het geld wat van mijn vaders loon ingehouden werd, die is immers maar 67 geworden, dan heb ik ja als ik oud zou worden nog flink wat tegoed. LOL.
pi_150133575
Als ik sommige Wajongers hier op het forum hoor, hopelijk niet lang.
Gasten die niet hoeven te werken, maar wel in staat zijn hele dagen hier ron te hangen.

Als je hele dag hier kunt rondhangen kun je ook prima voor helpdesker spelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_150133699
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:28 schreef raptorix het volgende:
Als ik sommige Wajongers hier op het forum hoor, hopelijk niet lang.
Gasten die niet hoeven te werken, maar wel in staat zijn hele dagen hier ron te hangen.

Als je hele dag hier kunt rondhangen kun je ook prima voor helpdesker spelen.
Voor wat dan wel?
Lees je wel eens de reacties hier?

En ik zal ook niet alles kunnen al denk ik dat wel.

Oei wacht eens ik heb er al eens aan de lijn gehad, voor het internet, ja dat was pas de hulp waar ik op zat te wachten , sarcisme.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2015 00:35:19 ]
pi_150134114
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor wat dan wel?
Lees je wel eens de reacties hier?

En ik zal ook niet alles kunnen al denk ik dat wel.

Oei wacht eens ik heb er al eens aan de lijn gehad, voor het internet, ja dat was pas de hulp waar ik op zat te wachten , sarcisme.
Wat wil je dan? Iemand die gewoon goed in staat is te communiseren kan ook gewoon weren, al dat gelul van autimse is gewoon een fabel. ik heb een aantal zeer zwaar autististische collegas waar prima mee valt te werken als je weet hoe je er mee om moet gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_150134218
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat wil je dan? Iemand die gewoon goed in staat is te communiseren kan ook gewoon weren, al dat gelul van autimse is gewoon een fabel. ik heb een aantal zeer zwaar autististische collegas waar prima mee valt te werken als je weet hoe je er mee om moet gaan.
Dat geloof ik best en die zullen ook op hun gebied beter zijn als ons, denk ik.
Oftewel die ervaring heb ik ermee.
pi_150134338
Iedereen kan pakketjes stapelen inde fabriek of oogsten in de kassen. Ik heb zoveel autisten gehoord die dan zeggen "Ja, dan wordt ik gek" Benieuwd hoeveel er echt gek worden wanneer hun brood er vanaf hangt.
pi_150134460
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Iedereen kan pakketjes stapelen inde fabriek of oogsten in de kassen. Ik heb zoveel autisten gehoord die dan zeggen "Ja, dan wordt ik gek" Benieuwd hoeveel er echt gek worden wanneer hun brood er vanaf hangt.
Ik denk dat er zoveel werk niet eens is?
pi_150134522
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk dat er zoveel werk niet eens is?
Denk je? Ik heb laatst voor mijn neef (23) maar vier telefoontjes hoeven plegen en hij had werk. Nu heb ik een netwerk en is hij jong maar alsnog denk ik dat er veel meer mensen kunnen werken van de mensen die nu thuis zitten.
pi_150134612
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:59 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Denk je? Ik heb laatst voor mijn neef (23) maar vier telefoontjes hoeven plegen en hij had werk. Nu heb ik een netwerk en is hij jong maar alsnog denk ik dat er veel meer mensen kunnen werken van de mensen die nu thuis zitten.
Kijk met een kruiwagen dus, stel je neef zou maar wat gaan doen sta je mooi voor Jan... , voor dat of met dat andere geef ik je gelijk, maar ook die markt zal dan wel snel verzadigd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')