Begrip wat ophoud staat gelijk aan quotes aanpassenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:06 schreef Azorius het volgende:
[..]
Er is weinig goeds te zeggen over mensen die transgenders onfris of laf noemen (of niet als mens erkennen, zoals iemand anders in dit topic zei). Ik ben er wel klaar mee dat sommigen zich zonder zich in te lezen op zo'n belachelijke en ronduit zieke manier uitlaten over trans* mensen. Ergens houdt ook mijn begrip op.
Ik ben het in deze ook niet echt met je eens, W. ik heb niemand ooit 'transgender' horen gebruiken voor iemand die genderfluid/drag is. Ik zou dat zelf eerde (gender)queer noemen. Maar misschien heb jij gelijk en is dat de officiële term?quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Transgender is een parapluterm waar iedereen onder valt die zich bewust niet stereotypisch mannelijk of vrouwelijk gedraagt/kleedt/voelt. Dus ook travestieten, cross-dressers, non-binary, genderfluid etc. Transseksuele personen zijn degenen die daar het verst in gaan en hun lichaam (deels) medisch veranderen zodat het beter klopt met hun zelfbeeld.
Alle transseksuele mensen zijn transgender, maar niet alle transgender personen zijn transseksueel. Maar omdat mensen het vaak liever niet over transseksueel hebben omdat dat de nadruk op seks legt terwijl het daar niet om gaat, wordt transgender vaak gebruikt als exclusief synoniem voor transseksueel.
Sinds wanneer wordt hier zo zwaar getild aan het aanpassen van quotes?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Begrip wat ophoud staat gelijk aan quotes aanpassen
Reacties aanpassen gebeurt al langer om te laten zien dat je het ergens absoluut niet mee eens bent/de draak met iets wil steken. Lees als mod vooral over dit soort pareltjes heen en noem mij respectloos.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Begrip wat ophoud staat gelijk aan quotes aanpassen
quote:
Het is jahr00n..quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:18 schreef Azorius het volgende:
[..]
Reacties aanpassen gebeurd al langer om te laten zien dat je het ergens absoluut niet mee eens bent/de draak met iets wil steken. Lees als mod vooral over dit soort pareltjes heen en noem mij respectloos.
[..]
wow. Dat moet het meest vrouw-onvriendelijk stukje bagger zijn dat ik in tijden heb gelezen. Ik denk dat het in deze wereld vele, hele vele malen makkelijker is om een man te zijn dan een vrouw. Jou moiete met transgenders ligt niet in je ' on fris' mening, maar in je minachting jegens vrouwen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:02 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Ik accepteer het wel, alleen vind ik het niet fris. Ik kan daar niets aan doen. Heel veel mensen voelen dat zo. Het is beter voor mensen die trans willen zijn om hun lichaam te accepteren als ze normaal behandeld en gerespecteerd willen worden.
Ik heb erover nagedacht en voor mijn gevoel is het ergens ook laf om een vrouw te worden. Alsof je het niet aankunt om een man te zijn. Zo voelt dat. Daarom heb ik er bij vrouwen minder moeite mee. Dan heb ik er zelfs respect voor.
En nogmaals: er zullen best mannen zijn die oprecht zich vrouw voelen of oprecht vrouw zijn. Maar dan heb je gewoon pech vind ik. Je zult toch nooit helemaal een vrouw worden. NOOIT. Je wordt met de nek aangekeken.
Boo-fucking-hoo. In deze wereld? Ja. In Nederland?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:22 schreef LizzyAdam het volgende:
[..]
wow. Dat moet het meest vrouw-onvriendelijk stukje bagger zijn dat ik in tijden heb gelezen. Ik denk dat het in deze wereld vele, hele vele malen makkelijker is om een man te zijn dan een vrouw. Jou moiete met transgenders ligt niet in je ' on fris' mening, maar in je minachting jegens vrouwen.
Het gaat me niet om de doorgehaalde tekst maar meer om het aanpassen van de quote zodat de context anders word.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Sinds wanneer wordt hier zo zwaar getild aan het aanpassen van quotes?
TS is wel goed gelukt.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:31 schreef Renesite het volgende:
Sure.
Maar zal me niet snel aangetrokken voelen tot een transgender/sexuele
Daarnaast moet deze ook niet alleen maar daarover willen spreken etcetera. Je mag trots zijn maar het is niet het enige in je leven medunkt.
Dat had je als je geen verband wilde leggen met theologie/religie inderdaad moeten doen. Volstrekt onduidelijk als dit werkelijk was wat je bedoelde.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:47 schreef Alentejana het volgende:
@VromeBroeder. Je lijkt niet altijd echt te begrijpen wat de boodschap van een post is. Als ik spreek over bijbelse ideeën, gaat dat niet over of jij gelovig bent of in de bijbel gelooft, maar dat je ideeën hebt die heel ouderwets zwart wit zijn wat vrouwen en mannen betreft. Oftewel ze moeten met de juiste onderdelen geboren zijn. Ik had ook "ideeën uit het stenen tijdperk" kunnen gebruiken. Ik dacht nl dat inmiddels iedereen wel wist dat het soms wat ingewikkelder ligt.
Wat vind je van een intersex persoon die is aangepast naar het een of het ander omdat niet duidelijk was bij de geboorte of het een jongen of meisje was?
Het verheugt me trouwens om te lezen dat je niets tegen homoseksuele relaties hebt.
Ik heb het niet bedacht, ik geef alleen informatie doorquote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:15 schreef LizzyAdam het volgende:
[..]
Ik ben het in deze ook niet echt met je eens, W. ik heb niemand ooit 'transgender' horen gebruiken voor iemand die genderfluid/drag is. Ik zou dat zelf eerde (gender)queer noemen. Maar misschien heb jij gelijk en is dat de officiële term?
Ja. Ik zat in meerdre discussies en ben te slordig geweest en kon nu alleen achteraf uitleg geven.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:52 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat had je als je geen verband wilde leggen met theologie/religie inderdaad moeten doen. Volstrekt onduidelijk als dit werkelijk was wat je bedoelde.
Kinderen kijken nergens van op, die willen ook nog gewon met hun knuffelkonijn trouwen bij wijze van spreke. Het zijn de tieners die inmiddels beïnvloed zijn die zo hard oordelen omdat ze ook geen rem hebben wat dat betreft. Als ze weer wat ouder worden en bijleren worden ze weer wat genuanceerder omdat ze inzicht krijgen. Alleen die geen inzicht (willen) krijgen blijven natuurlijk hard oordelen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:45 schreef piekartz87 het volgende:
Mensen moet lekker zelf weten wat ze doen, maar ik blijf het een raar idee vinden. Hoeveel je het ook accepteert, de meeste mensen zullen altijd even omkijken als in.. wtf?
Ik las ergens dat een transgender zich zorgen maakte omdat die langs een middelbare school moest voor een werkgerelateerd iets. Of de kinderen dat dingen begrijpen.
Nee natuurlijk begrijpen kinderen dat niet, het is gewoon behoorlijk onnatuurlijk.
Dat gezegd hebbende lijkt me het vrij kut als je in een "verkeerd" lichaam zit.
Het is heel leuk dat je mijn ideeën zwart-wit en ouderwets noemt, maar zo lang je dat niet concreet maakt is het voor mij vrij zinloos om te reageren.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:47 schreef Alentejana het volgende:
@VromeBroeder. Je lijkt niet altijd echt te begrijpen wat de boodschap van een post is. Als ik spreek over bijbelse ideeën, gaat dat niet over of jij gelovig bent of in de bijbel gelooft, maar dat je ideeën hebt die heel ouderwets zwart wit zijn wat vrouwen en mannen betreft. Oftewel ze moeten met de juiste onderdelen geboren zijn. Ik had ook "ideeën uit het stenen tijdperk" kunnen gebruiken. Ik dacht nl dat inmiddels iedereen wel wist dat het soms wat ingewikkelder ligt.
Wat vind je van een intersex persoon die is aangepast naar het een of het ander omdat niet duidelijk was bij de geboorte of het een jongen of meisje was?
Het verheugt me trouwens om te lezen dat je niets tegen homoseksuele relaties hebt.
Volgens mij wijst de werkelijkheid anders uit en ontkracht je zelf deze bewering ook vrijwel direct maar goed.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:47 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Kinderen kijken nergens van op, die willen ook nog gewon met hun knuffelkonijn trouwen bij wijze van spreke. Het zijn de tieners die inmiddels beïnvloed zijn die zo hard oordelen omdat ze ook geen rem hebben wat dat betreft. Als ze weer wat ouder worden en bijleren worden ze weer wat genuanceerder omdat ze inzicht krijgen. Alleen die geen inzicht (willen) krijgen blijven natuurlijk hard oordelen.
Overigens zit de angst om gezien te worden als freak soms ook totaal onterecht in iemand, maar soms kunnen mensen werkelijk heel hard, dreigend en zelfs levensbedreigend zijn. Het probleem is dat je dat van te voren niet altijd kunt inschatten, maar bij een middelbare school kun je er bijna wel vergif op innemen dat er minstens een paar bij zullen zitten die rot gaan reageren.
Je kent de betekenis van het woord SOMS niet?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:06 schreef NotYou het volgende:
[..]
Volgens mij wijst de werkelijkheid anders uit en ontkracht je zelf deze bewering ook vrijwel direct maar goed.
Puur afhankelijk van wie je tegenkomt en hoe overtuigend je bent in de nieuwe geslachtsrol. (En zelfs als niemand iets aan je af kan zien, kan de verkeerde het maar zo te weten komen..) Sowieso weet je dit alles op voorhand niet en is de angst dus altijd terecht.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:07 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Je kent de betekenis van het woord SOMS niet?
Mooi gezegd en dat geldt wel voor een stuk of wat users hier in de topic, maar gelukkig ook die worden vanzelf ouder en wat wijzer. Alhoewel sommigen natuurlijk nooit wijzer worden.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:47 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Kinderen kijken nergens van op, die willen ook nog gewon met hun knuffelkonijn trouwen bij wijze van spreke. Het zijn de tieners die inmiddels beïnvloed zijn die zo hard oordelen omdat ze ook geen rem hebben wat dat betreft. Als ze weer wat ouder worden en bijleren worden ze weer wat genuanceerder omdat ze inzicht krijgen. Alleen die geen inzicht (willen) krijgen blijven natuurlijk hard oordelen.
Overigens zit de angst om gezien te worden als freak soms ook totaal onterecht in iemand, maar soms kunnen mensen werkelijk heel hard, dreigend en zelfs levensbedreigend zijn. Het probleem is dat je dat van te voren niet altijd kunt inschatten, maar bij een middelbare school kun je er bijna wel vergif op innemen dat er minstens een paar bij zullen zitten die rot gaan reageren.
De hitlergroet uitbrengen naar joden gebeurt ook al langer om te laten zien dat je het ergens absoluut niet mee eens bent/de draak met iets wil steken. Betekent dat dan ineens dat het niet meer respectloos is? De reinste drogrede dit.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:18 schreef Azorius het volgende:
[..]
Reacties aanpassen gebeurt al langer om te laten zien dat je het ergens absoluut niet mee eens bent/de draak met iets wil steken. Lees als mod vooral over dit soort pareltjes heen en noem mij respectloos.
[..]
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:14 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
De hitlergroet uitbrengen naar joden gebeurt ook al langer om te laten zien dat je het ergens absoluut niet mee eens bent/de draak met iets wil steken. Betekent dat dan ineens dat het niet meer respectloos is? De reinste drogrede dit.
I lol'ed.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:24 schreef VromeBroeder het volgende:
Het is debiel om je geslacht te veranderen. Sommige (ik weet niet hoeveel) mannen die vrouw worden zijn viezeriken. Er zullen heus wel mensen zijn die zich oprecht vrouw voelen maar dan nog is het idioot om je geslacht te veranderen. Een operatie gaat er niet voor zorgen dat je een poesje krijgt, baarmoeder en eierstokken. Transgenders zijn geen man en geen vrouw; ze zitten er tussenin. En ik persoonlijk vind dat onfris. Daar kan ik niets aan doen.
Als je je een vrouw voelt is het het best om gewoon man te blijven en dan maar gewoon een homo/flikker zijn. Want volgens mij zijn alle homo's in min of meerdere mate vrouw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |