abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150209424
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:50 schreef Alentejana het volgende:
Direct hoeft niet grof te zijn natuurlijk.
Nee klopt, ik sta dan ook niet als een vent te blerren :p. Duidelijk en confronterend maar niet "Ik leg je even mijn wil op"
pi_150209476
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:53 schreef wonderer het volgende:
Kan ook nog zijn dat sommige mensen de transitie zien als het "opgeven" van het geboortegeslacht, en als die mensen hetzelfde geslacht hebben, dat dat impliciet betekent dat wat zij zijn, minder is. Net zoals je je aangevallen voelt als iemand jouw favoriete band stom vindt, omdat het lijkt of dat betekent dat je iets stoms goed vindt. Het is indirecte kritiek op jouw leven en jouw keuzes. Zo kan het overkomen, tenminste.
Ik heb er soms gewoon geen woorden meer voor als ik dat soort stukjes lees. "Bord voor je kop, echt waar" mompel ik dan maar in mezelf ^^
  maandag 2 maart 2015 @ 12:08:38 #228
427266 B83
Divine Decadence darling!
pi_150209712
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:13 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Gewoon accepteren voor wie ze zijn. Dulden.

Tegenovergestelde van veroordelen.
Er is een torenhoog verschil tussen accepteren en dulden...
pi_150210035
Aanvaarden dan, als dat je meer aanstaat. Heb je ook nog wat te zeggen over het onderwerp?

Het is trouwens schrikbarend hoe weinig er te vinden is over trans fobie.

Over acceptatie vond ik nog dit:
https://answers.yahoo.com(...)0110215084741AAttEWB

[ Bericht 36% gewijzigd door Alentejana op 02-03-2015 12:28:35 ]
  maandag 2 maart 2015 @ 13:00:56 #230
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_150211436
Waarom is het toch zo dat als er over transgenders gesproken wordt er ook vaak een taalprobleem ontstaat. In het dysforie topic over wat nou precies een transgender/sexueel is. En hier welk woordje voor accepteren je nou precies moet gebruiken. Even snel googelen leert ons dit:

accepteren (ww): aannemen, aanvaarden, erkennen, inwilligen, omarmen
accepteren (ww): dulden, nemen, pikken, slikken, verdragen, vreten

accepteren is 10 maal gevonden als synoniem van een ander trefwoord:
goedkeuren (ww) : accepteren, accorderen, akkoord gaan, bekrachtigen, bewilligen, inwilligen, onderschrijven, paraferen, toelaten, valideren
aanvaarden (ww) : aannemen, accepteren, berusten, erkennen, geloven, nemen, pikken, slikken, vreten, zich schikken in
gedogen (ww) : accepteren, dulden, goedkeuren, toelaten, toestaan, tolereren, verdragen, veroorloven
erkennen (ww) : aanvaarden, accepteren, bekennen, inzien, onderkennen, toegeven, uitkomen voor
nemen (ww) : aanpakken, aanvaarden, accepteren, innen, pikken
aanpakken (ww) : aannemen, aanvaarden, accepteren, op zich nemen
aannemen (ww) : aanvaarden, accepteren, goedkeuren, toelaten
velen (ww) : accepteren, dulden, toestaan
pikken (ww) : accepteren, nemen
omarmen (ww) : accepteren
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  maandag 2 maart 2015 @ 13:41:30 #231
427266 B83
Divine Decadence darling!
pi_150212780
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:18 schreef Alentejana het volgende:
Aanvaarden dan, als dat je meer aanstaat. Heb je ook nog wat te zeggen over het onderwerp?

Het is trouwens schrikbarend hoe weinig er te vinden is over trans fobie.

Over acceptatie vond ik nog dit:
https://answers.yahoo.com(...)0110215084741AAttEWB

Hoe je het ook draait of keert, synoniemen hebben allemaal een andere lading, dat is ook de reden dat er synoniemen zijn. Ze verrijken de taal zodat nuenace mogelijk wordt... Er is een groot verschil tussen erkennen en dulden, zelfs al zou je voor beide woorden aanvaarden gebruiken als synoniem.

En uiteraard heb ik ook wat te zeggen over het onderwerp ja :-)

Ik erken transseksualiteit in al zijn vormen, ik kan me niet voorstellen hoe het voelt wanneer je gender niet verenigbaar is met het geslacht dat je hebt maar ik kan enkel respect hebben voor mensen die hun leven willen leiden zoals het voor hen goed voelt, ongeacht wat de heersende moraal daarover zegt.

Het overgrote deel van de mensen zit helemaal niet zo ver, veel mensen beschouwen het nog als iets raars, freaky... En de enige manier om daarvan af te komen is te zorgen dat er goeie rolmodellen zijn, dat mensen gesteund worden in het naar buiten komen met hun transseksualiteit. Net op dezelfde manier als het gegaan is met de acceptatie van holebiseksualiteit...

Veel werk aan de winkel op dat vlak in elk geval
pi_150232047
quote:
5s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:23 schreef NotYou het volgende:

[..]

Je zei niet meer dan dat je het ook over anderen had, toch? Wat voor reactie wil je daarop? O+
Ik had dit gewild: Je hebt helemaal gelijk broeder, mijn fout.

Zo sportief ben je dan ook weer niet. slappe hap ben je
Broederliefde.
pi_150232304
Hoe zou een transseksuele zich voelen als hij of zij dit topic las? Wat valt er aan iemands identiteit te accepteren? Laat mensen met rust als je niks met ze maken wilt hebben. :(
pi_150234143
quote:
8s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:57 schreef Child het volgende:
Hoe zou een transseksuele zich voelen als hij of zij dit topic las? Wat valt er aan iemands identiteit te accepteren? Laat mensen met rust als je niks met ze maken wilt hebben.
Hopelijk niet geschokt/verbaasd? Beetje realititeitszin helpt wel. En FoK is nog vrij tam hoor, de dingen die je op sommige andere sites kunt vinden zijn echt soms om van te kotsen, met de H van "Hatespeech" :r
pi_150235393
Een man is een man en een vrouw is een vrouw, daar kan je niets aan veranderen. Jammer dat niet iedereen dat kan accepteren. Als je een man bent, maar in een vrouwenlichaam zit, of andersom natuurlijk, dan is het toch niet meer dan logisch dat je daar niet heel gelukkig van wordt? Transgenders zijn niet vies en dan lees ik hier veel posts van mensen die er geen seks mee willen hebben. Dat doet er toch ook niet toe? De kans dat je seks gaat hebben met een transseksueel lijkt me vrij klein.

Het verbaast me dat zoveel mensen 'nee' zeggen. Waarom zou je iemand niet accepteren om iets waar die persoon niets aan kan doen? Als ik als vrouw was geboren, zou ik ook blij zijn dat ik daar iets aan kon doen.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 09:32:26 #236
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150240424
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:46 schreef Vivie het volgende:

[..]

Hopelijk niet geschokt/verbaasd? Beetje realititeitszin helpt wel. En FoK is nog vrij tam hoor, de dingen die je op sommige andere sites kunt vinden zijn echt soms om van te kotsen, met de H van "Hatespeech" :r
Ik hoop eigenlijk wel geschokt/verbaasd. Dat zou betekenen dat ze er in het dagelijks leven weinig last van hebben en da's mooi, toch? En misschien inspireert het nog mensen, trans en cis, om iets te doen om de acceptatie te verbeteren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')