Nee klopt, ik sta dan ook niet als een vent te blerren :p. Duidelijk en confronterend maar niet "Ik leg je even mijn wil op"quote:Op maandag 2 maart 2015 11:50 schreef Alentejana het volgende:
Direct hoeft niet grof te zijn natuurlijk.
Ik heb er soms gewoon geen woorden meer voor als ik dat soort stukjes lees. "Bord voor je kop, echt waar" mompel ik dan maar in mezelf ^^quote:Op maandag 2 maart 2015 11:53 schreef wonderer het volgende:
Kan ook nog zijn dat sommige mensen de transitie zien als het "opgeven" van het geboortegeslacht, en als die mensen hetzelfde geslacht hebben, dat dat impliciet betekent dat wat zij zijn, minder is. Net zoals je je aangevallen voelt als iemand jouw favoriete band stom vindt, omdat het lijkt of dat betekent dat je iets stoms goed vindt. Het is indirecte kritiek op jouw leven en jouw keuzes. Zo kan het overkomen, tenminste.
Er is een torenhoog verschil tussen accepteren en dulden...quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:13 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Gewoon accepteren voor wie ze zijn. Dulden.
Tegenovergestelde van veroordelen.
Hoe je het ook draait of keert, synoniemen hebben allemaal een andere lading, dat is ook de reden dat er synoniemen zijn. Ze verrijken de taal zodat nuenace mogelijk wordt... Er is een groot verschil tussen erkennen en dulden, zelfs al zou je voor beide woorden aanvaarden gebruiken als synoniem.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:18 schreef Alentejana het volgende:
Aanvaarden dan, als dat je meer aanstaat. Heb je ook nog wat te zeggen over het onderwerp?
Het is trouwens schrikbarend hoe weinig er te vinden is over trans fobie.
Over acceptatie vond ik nog dit:
https://answers.yahoo.com(...)0110215084741AAttEWB
Ik had dit gewild: Je hebt helemaal gelijk broeder, mijn fout.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je zei niet meer dan dat je het ook over anderen had, toch? Wat voor reactie wil je daarop?
Hopelijk niet geschokt/verbaasd? Beetje realititeitszin helpt wel. En FoK is nog vrij tam hoor, de dingen die je op sommige andere sites kunt vinden zijn echt soms om van te kotsen, met de H van "Hatespeech"quote:Op maandag 2 maart 2015 21:57 schreef Child het volgende:
Hoe zou een transseksuele zich voelen als hij of zij dit topic las? Wat valt er aan iemands identiteit te accepteren? Laat mensen met rust als je niks met ze maken wilt hebben.
Ik hoop eigenlijk wel geschokt/verbaasd. Dat zou betekenen dat ze er in het dagelijks leven weinig last van hebben en da's mooi, toch? En misschien inspireert het nog mensen, trans en cis, om iets te doen om de acceptatie te verbeteren.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:46 schreef Vivie het volgende:
[..]
Hopelijk niet geschokt/verbaasd? Beetje realititeitszin helpt wel. En FoK is nog vrij tam hoor, de dingen die je op sommige andere sites kunt vinden zijn echt soms om van te kotsen, met de H van "Hatespeech"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |