Er wordt hier op alles en iedereen gebasht.quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:57 schreef Fylax het volgende:
Ik zie namelijk best vaak dat er gebasht wordt op mensen die transgender etc zijn. Er worden nare opmerkingen gemaakt en gemeen over ze gepraat.
Nah, bijna alles.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:01 schreef deadprez het volgende:
[..]
Er wordt hier op alles en iedereen gebasht.
Dit en als homos of omgebouwden wind van voren krijgen gelijk jankenquote:Op woensdag 25 februari 2015 17:01 schreef deadprez het volgende:
[..]
Er wordt hier op alles en iedereen gebasht.
Ik accepteer in principe iedereen, wat mensen met hun lichaam doen moeten ze zelf weten.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:02 schreef Fylax het volgende:
Mja goed, wat vinden jullie ervan en accepteren jullie hen?
Dit.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:03 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik accepteer in principe iedereen, wat mensen met hun lichaam doen moeten ze zelf weten.
Amen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:02 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dit en als homos of omgebouwden wind van voren krijgen gelijk janken
Nja iedereen heeft overal wel een mening voor toch?quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:05 schreef BasEnAad het volgende:
Wat valt er te accepteren? Wie ben ik om daar over te oordelen?
Ik snap best dat het voor die mensen moeilijk is om hun ding te doen als ze continu door anderen worden gebasht, en daarom ben ik benieuwd of mensen voor/tegen zijn of hoe je het ook wil noemen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:06 schreef TserrofEnoch het volgende:
Maar die mensen moeten lekker hun ding doen en zich niets aantrekken wat andere mensen denken, ja toch.
Daar ben ik ook benieuwd naarquote:
Wil graag weten waarom ze hen niet zouden accepteren.quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:57 schreef Fylax het volgende:
en vooral benieuwd naar de reden van de mensen die bashen enz. op transgenders/transseksuelen.
Omdat mensen die dat doen vaak een voorkeurs behandeling willen.quote:
Dan accepteer je het toch niet volkomen?quote:
Waar slaat dit op?quote:
Dat is iets anders.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:11 schreef Fopje het volgende:
[..]
Waar slaat dit op?
Ik juich mensen met bruin haar toch ook niet toe?
Niet dusquote:Op woensdag 25 februari 2015 17:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Jawel, maar niet in mijn huis!
En ook niet in mijn omgeving.
Er is niet zoveel te accepteren eigenlijk. Ongeacht mijn meningquote:Op woensdag 25 februari 2015 17:11 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Dan accepteer je het toch niet volkomen?
Ja, gaat over de mensen die dat wel doen.
Nee, is voor iedereen die niet uitgesproken accepterend is.
Dat wil niet zeggen dat je dan meteen een potenrammer bent of er echt tegen bent.
------------
De groep die 'Nee' stemt zou als dit een beeld geeft van Nederland, vele malen groter moeten zijn. Of mensen geven geen antwoord naar eer en geweten.
De groep die zich hard maakt voor de acceptatie van transgenders is erg klein, maar toevallig zitten ze wel hier in.
Ik denk dat het belangrijkste voor die mensen is dat ze geaccepteerd kunnen worden en gewoon normaal kunnen leven ofzo.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:10 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat mensen die dat doen vaak een voorkeurs behandeling willen.
iedereen die normaal doet kan normaal levenquote:Op woensdag 25 februari 2015 17:12 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik denk dat het belangrijkste voor die mensen is dat ze geaccepteerd kunnen worden en gewoon normaal kunnen leven ofzo.
Dat klopt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
iedereen die normaal doet kan normaal leven
Goede post.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
Natuurlijk accepteer ik transgenders en transseksuelen. Ze hebben het al moeilijk genoeg om hun identiteit te vinden dat kenbaar te maken aan de buitenwereld. Ik vind niet dat je mensen kunt veroordelen om hoe ze zich voelen, hoe ze geboren zijn en met welke identiteit ze door het leven willen.
En dan te bedenken dat de veroordeling vooral afkomstig is van bekrompen figuren die zijn gehersenspoeld door religie of andere conservatieve opvattingen. Bah. Laat mensen gewoon in hun waarde.
Hey Fylax, bevalt het webloggen nog een beetje?quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:01 schreef Fylax het volgende:
[..]
Nah, bijna alles.
Maar het is niet alleen op FOK!.
Uiteraard.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:16 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hey Fylax, bevalt het webloggen nog een beetje?
Dat weet ik niet, maar ik gok van wel.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:18 schreef Hyaenidae het volgende:
Had je in de Middeleeuwen al transgenders/transseksuelen
Ik snap wat je bedoelt, dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:12 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Er is niet zoveel te accepteren eigenlijk. Ongeacht mijn mening
En over asperges?quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:20 schreef Max-Westerman het volgende:
Komt er ook een poll over autisten?
Gr
De poll is alleen een extraatje, gewoon reageren wat je er van vindt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:20 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, dat ben ik met je eens.
Maar dan ben je dus niet uitgesproken pro of contra transseksualiteit.
Aangezien 'ja' over pro-transseksualiteit gaat en 'nee' over alles wat daar buiten ligt.
Kom je daardoor uit bij de 'nee'.
-----
Beter waren er gradaties geweest bij de antwoordmogelijkheden van de vraag. Dan werd er een duidelijker beeld geschept.
-Ja, ik ben een (groot) voorstander voor transseksualiteit.
-Heb er geen problemen mee, van mij mogen ze doen wat ze willen.
-Ik vind het bizar, maar wie ben ik om mij met hun leven te bemoeien.
-Ik vind transseksualiteit bizar. Ik ga deze mensen liever uit de weg.
-Dit zou verboden moeten worden! Wil niks met deze mensen te maken hebben.
Zoiets bijv.
Oke. Maar ja dus, want het boeit me echt niet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:19 schreef Fylax het volgende:
[..]
Omdat ik nieuwsgierig ben hoe mensen er over denken.
Ook pedo's?quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:19 schreef Wheels het volgende:
Waarom niet? iedereen mag zijn hoe hij/zij wil zijn
Hangt er vanaf hoe ze ermee omgaan. Als ze een aantrekkingskracht tot kinderen hebben is dat ontzettend triest en gevaarlijk natuurlijk, maar op het moment dat ze daar aan toe geven wordt het in feite pas verkeerd.quote:
Even het water testen. Volkomen begrijpelijk.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:26 schreef Fylax het volgende:
[..]
Omdat ik hier een topic over maak?![]()
Oh please.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Jawel, maar niet in mijn huis!
En ook niet in mijn omgeving.
Natuurlijk maar toen had men niet de luxe/mogelijkheden om er iets mee te doen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:18 schreef Hyaenidae het volgende:
Had je in de Middeleeuwen al transgenders/transseksuelen of is het gewoon een modeverschijnsel?
Ook al kunnen ze daar niks aan doen?quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:24 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe ze ermee omgaan. Als ze een aantrekkingskracht tot kinderen hebben is dat ontzettend triest en gevaarlijk natuurlijk, maar op het moment dat ze daar aan toe geven wordt het in feite pas verkeerd.
Al gaat er natuurlijk al iets mis op het moment dat je die aantrekking voelt.
Geeft niet hoor Fylaxia!quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:26 schreef Fylax het volgende:
[..]
Omdat ik hier een topic over maak?![]()
Oh please.
Het verschil zit hem in de wederzijdse toestemming.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:32 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ook al kunnen ze daar niks aan doen?
Is dat niet dezelfde gedachten die velen nu maar vooral vroeger hadden, namelijk dat er met homoseksuelen ook iets mis gaat als ze die aantrekkingskracht voelen?
Hoe bepaal jij dit verschil?
En waardoor komt het verschil in de wijze waarop je daarover denkt?
Ik denk dat homoseksuelen en pedoseksuelen even weinig controle hebben over hun aantrekkingskracht of voorkeur. Waar het misgaat is dat kinderen niet 'seksueel rijp' zijn of enige vorm van seksualiteit uitstralen, iets wat bij een mens biologisch pas op een later moment toeneemt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:32 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ook al kunnen ze daar niks aan doen?
Is dat niet dezelfde gedachten die velen nu maar vooral vroeger hadden, namelijk dat er met homoseksuelen ook iets mis gaat als ze die aantrekkingskracht voelen?
Hoe bepaal jij dit verschil?
En waardoor komt het verschil in de wijze waarop je daarover denkt.
Mensen niet accepteren op basis van hun mening over sexualiteit of genderdingesquote:Op woensdag 25 februari 2015 17:00 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Voor mensen die "nee" zeggen: Mensen niet accepteren op basis van sexualiteit of genderïdentiteit
In de aantrekking die je voelt?quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het verschil zit hem in de wederzijdse toestemming.
Duidelijk antwoord.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:35 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik denk dat homoseksuelen en pedoseksuelen even weinig controle hebben over hun aantrekkingskracht of voorkeur. Waar het misgaat is dat kinderen niet 'seksueel rijp' zijn of enige vorm van seksualiteit uitstralen, iets wat bij een mens biologisch pas op een later moment toeneemt.
Maar wellicht nog steeds een veroordelende uitspraak hoor. Nogmaals, het zijn de mensen die er aan toegeven die de klootzakken zijn. Wellicht zijn die gene die er niets mee doen en de rest van hun leven ongelukkig blijven nog best triest ook, ik heb geen idee.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:42 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Mensen niet accepteren op basis van hun mening over sexualiteit of genderdinges
Tevens niet gestemd
Idd, echt prachtig.quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:07 schreef 10minuteman het volgende:
Sommige transgenders zijn heel erg goed gelukt. Zelfs mooi te noemen.
Mensen accepterenquote:Op woensdag 25 februari 2015 17:00 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Voor mensen die "nee" zeggen: Mensen niet accepteren op basis van sexualiteit of genderïdentiteit
POIDNH!!quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:07 schreef 10minuteman het volgende:
Sommige transgenders zijn heel erg goed gelukt. Zelfs mooi te noemen.
Fylax, Zou je haar hem Buck doen?quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:19 schreef Fylax het volgende:
[..]
Omdat ik nieuwsgierig ben hoe mensen er over denken.
Heb ooit van hem gehoord ja.quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:23 schreef CrashO het volgende:
[..]
Fylax, Zou je haar hem Buck doen?
[ afbeelding ]
Is geboren als vrouw en is er theoretisch gezien ook nog een (heeft nog een volledig functionerende vagina), slikt alleen donders veel hormonen
Mja, een snelle google gaf dit uit een interview:quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:30 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Heb ooit van hem gehoord ja.
Kan hij in theorie ook nog zwanger worden? xD
quote:“Well, if I stopped taking testosterone, yes I could, because I still have my full functioning reproductive system,” he said. “But I would never do that, because I've been on hormones for 17 years. So, I don't know what that would do to the kid. I think it's not healthy.”
Want?quote:
Nee.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:07 schreef Fylax het volgende:
[..]
Nja iedereen heeft overal wel een mening voor toch?
Want je identiteit is niet (deels) een keuze?quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:45 schreef bijdehand het volgende:
Ik vind het acceptabel om mensen niet te accepteren op basis van keuzes die ze maken. Het is onacceptabel om mensen niet te accepteren op basis van hun identiteit.
Dit slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:45 schreef bijdehand het volgende:
Ik vind het acceptabel om mensen niet te accepteren op basis van keuzes die ze maken. Het is onacceptabel om mensen niet te accepteren op basis van hun identiteit.
Mensenquote:
Daar is wel iets voor te zeggen, maar de meeste transvrouwen hebben na een paar jaar hormonen niet meer spiermassa dan een geboren vrouwquote:Op woensdag 25 februari 2015 18:48 schreef quinoahipster het volgende:
OT: Geen enkel probleem op 1 situatie na: ik heb er moeite mee als M-->V transgenders meedoen aan sportwedstrijden bij de vrouwen.
Volgens mij zeg ik precies wat ik bedoel... of wat denk je dan dat ik niet goed zeg?quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:57 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op.
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar toch verkeerd verwoord.
Gelukkig is fok niet representatief voor de rest van Nederland.quote:Op woensdag 25 februari 2015 19:02 schreef Azorius het volgende:
Ik post zelf mee in de topicreeks voor Genderdysforie hier op het forum en ik wilde toch even reageren.
Fijn om te lezen dat de meeste mensen in dit topic trans* mensen gewoon nemen zoals ze zijn en er verder niet moeilijk over doen! Aan de andere kant vind ik het ook wel eng dat een hoog percentage op nee heeft gestemd. Zit je in de shit als kind/puber/(jong)volwassene en dan word je tijdens en na je transitie geconfronteerd met de negatieve bagger van anderen omdat je niet helemaal in hun plaatje past (door iets waar je zelf niet voor kiest)...
Ik maak me, terwijl ik nog niet eens aan de hormonen zit, al druk over wat andere mensen over me gaan denken. Kan wel zeggen dat het me geen bal kan schelen, maar dat is helaas niet zo. Hoe gaan mensen na transitie met me om bijvoorbeeld? Kan ik de emotionele/fysieke druk van zo'n transitie wel aan? Ik zit naast zo'n eventuele epische queeste naar een prettiger lijf ook nog met een universitaire studie en een sociaal leven, en een transitie gaat sowieso een impact hebben op die dingen.
Aan de andere kant is niets doen en zo doorleven ook geen optie meer. Ik ben al jarenlang ongelukkig. Mijn familie en vrienden reageerden tot nu toe positief, dus daar put ik veel moed uit. Ik hoop dat iedereen er over een paar jaar zo denkt over trans* mensen. We zijn niet zielig, maar een transitie zonder (extreme) negativiteit/hostiliteit van anderen is al zwaar genoeg.
[..]
Mensen
[..]
Daar is wel iets voor te zeggen, maar de meeste transvrouwen hebben na een paar jaar hormonen niet meer spiermassa dan een geboren vrouw.
Dang. Meer man dan 95% van de FOK!ers!quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:23 schreef CrashO het volgende:
[..]
Fylax, Zou je haar hem Buck doen?
[ afbeelding ]
Is geboren als vrouw en is er theoretisch gezien ook nog een (heeft nog een volledig functionerende vagina), slikt alleen donders veel hormonen
Je identiteit wordt gevormd door keuzes die je maakt. Stel dat je mensen graag slaat dan is dat een deel van jouw identiteit.quote:Op woensdag 25 februari 2015 19:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik precies wat ik bedoel... of wat denk je dan dat ik niet goed zeg?
Tja, ik vind iets accepteren of "pro" zijn toch wel 2 verschillende dingen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:20 schreef TserrofEnoch het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, dat ben ik met je eens.
Maar dan ben je dus niet uitgesproken pro of contra transseksualiteit.
Aangezien 'ja' over pro-transseksualiteit gaat en 'nee' over alles wat daar buiten ligt.
Kom je daardoor uit bij de 'nee'.
De naam die erin zit is het "eindresultaat". Transformatie naar.quote:Op woensdag 25 februari 2015 19:17 schreef TserrofEnoch het volgende:
Wat ik nooit begrepen heb, transvrouwen en transmannen.
Is een transvrouw bijv. een vrouw die zich heeft laten ombouwen tot een man? Of een man die zich heeft laten ombouwen tot een vrouw? Of kan het voor beide kanten gebruikt worden (zoals gijzelaar)?
Mooi verwoord.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:19 schreef Fera het volgende:
Ik val een beetje over het woord 'accepteren'. Alsof er iets te 'accepteren' valt. Het is gewoon zo. Verder is iedereen voor mij gewoon mens, daar verandert seksuele voorkeur of genderidentiteit (of welke termen je allemaal kunt bedenken) helemaal niets aan. Karakter is wat voor mij bepaalt of ik wel of niet met iemand omga. En zelfs de mensen die ik niet mag laat ik normaal gesproken hun ding doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |