abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:08:58 #176
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_150041420
Paul Scheffer :') de vieze moslim hater. Heeft altijd moslims gehaat, zie zijn andere publicaties over de multiculturele samenleving en metname over moslims.
Schijt aan iedereen
pi_150041473
Elfletterig kan nagenoeg geen enkel land in de wereld bezoeken. Aangezien HRW of Amnesty International over nagenoeg elk land wel iets te zeggen heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_150041625
Volgens mij klopt dit niet. En anekdotes over pubers bewijzen bijzonder weinig.

Volgens mij komt uit alle onderzoeken dat het overgrote deel van de EU-moslims wel pro democratie is. Alleen blijkt uit sommige onderzoeken dat een groot deel veel waarde hecht aan religieuze geboden.

Jammer dat Scheffer op deze manier (door zonder onderbouwing te overdrijven) zichzelf weer relevant probeert te maken (na de aanslagen in Frankrijk). Vond m vroeger wel verfrissend.
pi_150041715
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Agorafobie inderdaad. Eng, andere mensen. Met andere opvattingen.

Prima, dan zal ie niet het prachtige Iran of het opvallend relaxede Khartoum kennen. En zelfs een weekje Antalya is te eng voor Elf.

Zuid-Amerika is eng, raar, wetteloos :') en vol bananen. Zijn mening over Afrika en Azie ken ik niet, maar daar zal ook wel weer van alles aan schorten.

Nederland is het enige goede land, behalve die rare moslims dan, die "horen er niet".

Op basis van alleen denkbeelden mensen een nationaliteit ontnemen en de grens over trappen, verdomme, het is 2015, grow some spine.
Zuid-Amerika bestaat toch louter uit bananenrepublieken? Uit de buurt blijven dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_150043056
quote:
9s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:40 schreef El_Matador het volgende:
"Ik weet het ook niet" nadat je hebt lopen trollen over "bananenrepubliek" en "kennelijk hebben ze geen regels daar". Vind je dat sterke redenaties? En ik geef geen toelichting.
Ik stelde een vraag, het was geen redenatie. Ik signaleer slechts dat je nogal wars bent van wet- en regelgeving. Kennelijk is er op de plek waar je nu bent één of ander subliem systeem dat vele malen beter is, of - dat kan ook - daar gelden eveneens wetten en regels.

quote:
Je wil dus bewust zelf geen enkele moeite doen een andere kant te lerenkennen. Je blijft ronddraaien in je eigen vooroordelen en gecherrypickte media en organisaties als Amnesty en HRW. Eerstgenoemde heeft zich ook schuldig gemaakt aan beschuldigingen aan het adres van Nederland om "inhumane" opvang voor vluchtelingen en dergelijke. Ik neem aan dat je ze op dat moment minder serieus neemt, maar als de islam im Frage is, dan moet deze confirmation bias natuurlijk wel als argument ingebracht worden.
Ik wil het risico niet nemen, inderdaad. Ik ga nu ook niet de diepte in over Amnesty en HRW. Ook zonder die clubs is het wel duidelijk dat er heel wat schort aan de mensenrechtensituatie in veruit de meeste moslimlanden.

quote:
Nee hoor, het gewone volk heeft 0 invloed op wetten. Dat doen politici, die na de verkiezingen hun vrije gang kunnen gaan en dat ook doen. En de volgende keer stemt het domme volk gewoon weer op die idioten, ook al hebben ze niets waargemaakt van hun "beloftes".
Het volk heeft wel degelijk invloed op wet- en regelgeving, op de manieren die ik noemde. Het staat mensen trouwens ook vrij om zich meer in de politiek te verdiepen en beter over hun stem na te denken.

quote:
Wat is "verwerpelijk" nou voor een maatstaf? Dat is een persoonlijke, subjectieve manier van oordelen. Totaal geen basis voor het deporteren van mensen. :X
Andere mensen willen doden omdat ze Jood zijn, omdat ze homo zijn, omdat ze iets doen dat volgens de betreffende religie niet mag. Verkrachte vrouwen straffen, in plaats van de daders. En zo kunnen we nog wel een poosje doorgaan.

Het mooie is: we hebben heel goed over onze maatstaven nagedacht. Dat heeft geleid tot iets dat wet heet. Hoe verder zaken buiten de grenzen van de wet vallen, des te verwerpelijker zijn ze. Handig hè? Nu zal ik niet ontkennen dat ook de wet subjectief is, maar het zijn democratisch tot stand gekomen afspraken. En het is in elk geval sterk te prefereren ten opzichte van religieuze wetten uit het jaar 0 of het jaar 600.

quote:
Waarom zou iemand niet met een ISIS-vlag mogen lopen??? Laat ze maar lekker laten zien waar ze voor staan, toch?
Over zulke vragen voeren we hier in democratische samenlevingen een debat. Dat leidt tot uitkomsten en - waar nodig - wet- en regelgeving die het aan banden legt.

quote:
Ja nou! Weet je nog, 2005? EU-grondwet? Doe normaal man, je hebt geen enkele invloed op die psychopaten en dat je denkt van wel, geeft goed aan hoe weinig je eigenlijk van politiek begrijpt. Weer geen persoonlijke aanval; een observatie.
Waarom noem je politici "psychopaten" en beveel je tegelijkertijd wel een verblijf aan in landen waar op tal van terreinen veel strengere regels gelden dan hier, omdat politiek en religie compleet zijn vermengd?

quote:
Staatsgevaarlijke opvattingen zijn een grond voor deportatie en laten we nu zeggen dat ik ook de Colombiaanse nationaliteit zou hebben gehad, bij mijn geboorte. Dus omdat ik tegen de Staat ben (opvattingen), wilde je mij uitzetten?
Mochten je opvattingen / gedragingen zo ver reiken dat ze staatsgevaarlijk worden, dan moet dat zonder meer een optie zijn ja. Zou een beetje hypocriet zijn om dat alleen op moslims van toepassing te laten zijn.

quote:
Welnee, die zijn niet naief. Ik zie ook de gekkies lopen in Londen. Maar ik zie ook dat verreweg de meeste moslims helemaal niet bezig zijn met "Hebdo".

En zoals ik al gezegd heb; Miss Escobar begreep de aanslag op Hebdo ook. Wilde je haar ook Nederland uitzetten om die mening, in het geval ze daar zou wonen?
Zie antwoord hierboven.

quote:
Gedragsverandering en -beinvloeding? Besef je wel hoe eng dat klinkt? Waarom? Waarom mag iemand anders niet anders denken of zich gedragen? Zolang die persoon geen geweld tegen anderen gebruikt, is dat toch prima in een modern beschaafd land, door jou als veel "hoger" gezien dan "domme bananenrepublieken" en "vreselijke moslimlanden waar je nog niet dood gevonden wil worden (maar wel een zeer heftige mening over hebt :') )".
Er is niks engs aan gedragsverandering, cq. correctie. Als kinderen op school door moslim-klasgenoten in elkaar worden geslagen omdat ze niet aan de ramadan meedoen, is er gedragsverandering nodig. Als er stenen door de ruiten vliegen bij iemand die voor de PVV op de kandidatenlijst staat, is er gedragsverandering nodig. Als leerlingen op school met de rug naar de docent gaan zitten bij les over de Holocaust, is er gedragsverandering nodig. En zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.

Wij zijn zelf baas over de normen en waarden die we hier doen laten gelden. En dus ook over het aanpakken van mensen die deze normen en waarden ondermijnen.

quote:
Weer cherrypicken van cijfers. En nog steeds; gebaseerd op ideeen. En nee, indivduen zijn nu juist niet "onderdeel van een groep". Die groep wordt verondersteld door jou, om zo je intolerante plannetjes erdoor te drukken.

Moslim A en moslim B delen alleen de koran en Allah. Toch wil jij "beleid maken" dat die twee moslims beide zal raken.
De cijfers die ik noemde, zijn gebaseerd op recente bevindingen. Het heeft niks met cherrypicking te maken; dit is gewoon de realiteit in Nederland anno 2015. Je fixatie op groepen is ook een beetje vreemd. Als 5 procent van de voetbalsupporters bestaat uit relschoppende hooligans en de rest gedraagt zich netjes, dan is de voetballiefhebber die elke zondag zijn club bekijkt in het stadion gewoon onderdeel van de groep voetbalsupporters in Nederland. Daar komt verder geen enkel waardeoordeel bij kijken.

Waardeoordelen vellen we alleen over probleemgroepen, zoals relschoppende hooligans. Of, zoals in dit topic: moslim-radicalen. In toenemende mate ziet de politiek gelukkig die problematiek onder ogen. Veel te lang was 'kop in het zand' het credo. Je zult iets moeten met de problemen die er zijn. Het raakt de integratie, het veroorzaakt onrust in de samenleving, het levert extra onveiligheid op, het stelt gematigde moslims in een kwaad daglicht, enzovoort.

quote:
Dat je dit voorbeeld kiest, geeft wel aan dat je niets van het onderscheid tussen woord en daad, overtuiging en actie en opvattingen en actieve misdrijven begrijpt. Maar dan ook echt niets.

Waarom moet oom Rachid uitgezet worden omdat ie anders denkt? En nogmaals; jij stelde zelf dat jij dat "in het belang van de gematigde moslims doet". Denk je nu echt dat als jij daar oom Rachid uit huis trekt, dat zijn gematigde familie jou omhelst? "Eindelijk die vreselijke haatzaaier uit onze familie en land, shukran Elfletterig, je bent een topgozer!"
Het is onder meer in het belang van gematigde moslims, als totale groep. Hoe minder rotte appels in die groep, des te meer kan de beeldvorming verbeteren. Dat directe familieleden van de uitgezette persoon er minder blij mee zijn, kan een kind van 6 nog wel bedenken. Het staat die mensen vrij om ernaar te handelen: zie ik in waarom oom Rachid is uitgezet en richt ik me op mijn eigen bestaan in Nederland, of vind ik het belachelijk dat hij is uitgezet en wil ik voortaan ook niet meer in Nederland leven. Je mag hier wonen, het hoeft niet..

quote:
Maar het klopt niet. Namelijk; als je bepaalde dingen DENKT (opvattingen) of DEELT ("haat zaaien") vind jij het geen probleem om mensen te deporteren. Dus mogen ze niet in Nederland wonen, zelfs al zijn ze er geboren. Radicaal, extreem, intolerant en haatdragend dus.

Precies waarom jouw rechtsstaatjihadisme zich weinig onderscheidt van de ideetjes van juist de moslimgekkies die je zo zegt te haten. En ja haten, want je wilt ze godverdomme een land uit trappen. Met "enkele tienduizenden" tegelijk.
Er is een verschil tussen denken en doen. Wat mensen precies denken, is moeilijk te meten of te controleren. Is ook onbegonnen werk. Dus zal het over de boeg van het gedrag moeten. En daarbij is het uitzetten van tienduizenden mensen geen doel op zich. Het kan ook dat mensen - mede onder druk van wet- en regelgeving - zelf keuzes maken. Ze kunnen de-radicaliseren, ze kunnen er ook voor kiezen om Nederland uit eigen beweging te verlaten.

Slotsom is hoe dan ook dat we moslim-radicalisme keihard moeten aanpakken en de kop moeten indrukken als het zich manifesteert. Dit is Nederland, dit is ons land. En dat land hoeven we niet kapot te laten maken door mensen die maar één doel hebben: ons land omver werpen.

We moeten na 40 jaar slappe hap gewoon eindelijk eens een keer een paar daden durven te stellen. Tot hier en niet verder. Hoe moeilijk kan dat verdomme zijn.
pi_150043275
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mooi ook die angst van hem voor het buitenland.

Die denkt dat in het Midden-Oosten enkel IS-aanhangers wonen die de hele dag het westen lopen te vervloeken.
Ik wens niet te verblijven in landen waar islamitische regels gelden. Dat is gewoon een principiële keuze die ik maak. Ik wil mezelf op geen enkel moment in mijn leven aan dergelijke regels onderwerpen. Door moslimlanden niet te bezoeken, verklein ik de kans aanzienlijk dat ik me aan dergelijke regels moet houden.

Hoe mensen in het Midden-Oosten precies denken, is voor dit topic totaal niet relevant. We hebben het over de moslims die hier wonen en die bij voorkeur met bosjes tegelijk deze kant opkomen. Dat zijn de mensen die onze samenleving binnenkomen, hier hun kinderen krijgen en (dikwijls gebrekkig) opvoeden.We hebben bijna 1 miljoen moslims in dit land, van wie een aanzienlijk deel slecht is geïntegreerd en met de rug naar onze samenleving staat. DAAR gaat het om.
pi_150043324
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:08 schreef Deadre het volgende:
Paul Scheffer :') de vieze moslim hater. Heeft altijd moslims gehaat, zie zijn andere publicaties over de multiculturele samenleving en metname over moslims.
Tuurlijk. Iemand met gegronde kritiek op moslims is automatisch een "moslimhater". Portretteer jezelf maar weer als slachtoffer. :')
pi_150043492
quote:
:')
pi_150043559
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tuurlijk. Iemand met gegronde kritiek op moslims is automatisch een "moslimhater". Portretteer jezelf maar weer als slachtoffer. :')
Verbaast je dat nog steeds?

Die stuip reactie?
pi_150043640
quote:
Dit. Paulus was altijd al een beetje publiciteitsgeil. Publiceren over dit soort zaken trekt altijd de aandacht. Dit soort figuren kan je dan ook beter negeren, omdat ze de samenleving meer kwaad dan goed doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_150043654
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:05 schreef Xa1pt het volgende:
Zei Elfletterig nu dat hij geen moreel oordeel velt over de islam?
Klopt. Ik vel geen moreel oordeel over de religie, of over het feit (in algemene zin) dat mensen gelovig zijn. Ze mogen zelf weten wat ze geloven, zolang het binnen de grenzen van de wet blijft.

Uiteraard heb ik wel een inhoudelijk oordeel over de religie in kwestie. Ik sta inhoudelijk zeer negatief tegenover zaken die de islam verkondigt. Schrale troost: voor het christendom geldt hetzelfde. Religie is de slechtste uitvinding die de mens ooit heeft gedaan.
pi_150043928
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:58 schreef DrMabuse het volgende:
Verbaast je dat nog steeds?

Die stuip reactie?
Nee, de user in kwestie heeft een "staat van dienst" op dit onderwerp.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:59 schreef Mutant01 het volgende:
Dit. Paulus was altijd al een beetje publiciteitsgeil. Publiceren over dit soort zaken trekt altijd de aandacht. Dit soort figuren kan je dan ook beter negeren, omdat ze de samenleving meer kwaad dan goed doen.
De man geeft desgevraagd zijn deskundige mening over het onderwerp. Hij publiceert niks, hij is uitgenodigd om in een hoorzitting zijn input te leveren.

Ik denk dat je dit soort mensen beter serieus kunt nemen, als je tenminste écht wat aan de integratieproblematiek wilt doen. Maar ja, dan moet je eerst die problemen onder ogen willen zien. Sommigen hebben zelfs dat stadium nog niet eens bereikt.
pi_150043998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, de user in kwestie heeft een "staat van dienst" op dit onderwerp.

[..]

De man geeft desgevraagd zijn deskundige mening over het onderwerp. Hij publiceert niks, hij is uitgenodigd om in een hoorzitting zijn input te leveren.

Ik denk dat je dit soort mensen beter serieus kunt nemen, als je tenminste écht wat aan de integratieproblematiek wilt doen. Maar ja, dan moet je eerst die problemen onder ogen willen zien. Sommigen hebben zelfs dat stadium nog niet eens bereikt.
Hans Jansen heeft ook een staat van dienst. Dat zegt geen reet, temeer de uitingen ingegeven zijn door politieke en commerciële belangen. Dit soort mensen doet helemaal niets aan de integratieproblematiek, au contraire, die maakt de tegenstellingen groter dan ze zijn. Het is hun manier van brood verdienen. De man heeft overigens al aardig wat gepubliceerd, maar dan moet je ouder dan 11 zijn om dat te kunnen weten.

Ik heb veel meer respect voor een Lody van der Kamp bijvoorbeeld, dan dit soort (in mijn ogen) conservatief uitvreten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_150044050
Door de eeuwen heen heeft religie wel vaker op gespannen voet gestaan met democratie om het zo maar eens te zeggen dus verbazend vind ik het niet. :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_150044352
Kritische reacties op Elfletterig worden verwijderd?

Hij geeft zelf toe per se bewust niet in moslimlanden te kijken. Waarom mag daar niets van gezegd worden? Als hij wel zelf zijn bikkelharde mening geeft over diezelfde landen en die meningen worden niet verwijderd?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150044432
quote:
5s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:16 schreef El_Matador het volgende:

Hij geeft zelf toe per se bewust niet in moslimlanden te kijken. Waarom mag daar niets van gezegd worden? Als hij wel zelf zijn bikkelharde mening geeft over diezelfde landen?
Mijn reactie is ook verwijderd, dus je bent niet enige.

Je draafde dan ook wel een beetje door met je "agorafobie" en met je suggestie dat ik überhaupt geen enkel ander land wil bezoeken.

Mods grijpen in als het te veel op de man wordt. Was niet door mij aangevraagd hoor, maar ik zie het soms gewoon gebeuren. Lijkt me op zich terecht.
pi_150044434
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Door de eeuwen heen heeft religie wel vaker op gespannen voet gestaan met democratie om het zo maar eens te zeggen dus verbazend vind ik het niet. :P
Gelovigen zetten hun geloof nou eenmaal op de eerste plaats. Daar zijn het gelovigen voor.
pi_150044470
quote:
5s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:16 schreef El_Matador het volgende:
Nee, dat op de man spelen over en weer, begint een beetje vervelend te worden in elk topic.
Hou het gewoon bij het onderwerp.
pi_150044487
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelovigen zetten hun geloof nou eenmaal op de eerste plaats. Daar zijn het gelovigen voor.
Mag ik als niet-gelovige ook mijn niet-geloof op de eerste plaats zetten? Of zou het zo zijn dat we gelovigen toch altijd nét even dat streepje voor geven, nét dat kleine beetje meet ontzag en respect?
pi_150044505
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, dat op de man spelen over en weer, begint een beetje vervelend te worden in elk topic.
Hou het gewoon bij het onderwerp.
Dank u.
pi_150044536
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mag ik als niet-gelovige ook mijn niet-geloof op de eerste plaats zetten?
Doe je dat al niet dan?

Ik wel namelijk.
pi_150044570
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:18 schreef Elfletterig het volgende:
Je draafde dan ook wel een beetje door met je "agorafobie" en met je suggestie dat ik überhaupt geen enkel ander land wil bezoeken.
Je hardnekkige weigering om moslimlanden te bezoeken maar wel je voortdurende gespuide meningen over diezelfde landen, is enorm zwak, zie je dat zelf nou niet in?

Net als Propageert die wordt uitgenodigd voor een debat met een moslim, maar dan niet op komt dagen.

Ik kan niet spreken voor alle moslimlanden, maar de moslimlanden waar ik geweest ben, was het prima te doen. De Arabische "kus op de wang, dolk in de rug"-cultuur vind ik een stuk minder, daarom woon ik er ook niet.

Maar eng, gevaarlijk, extremistisch of intolerant was het allerminst.

Jouw voorspelbare reactie, geparafraseerd: "Fijn voor je, mij krijg je er niet met 100 kamelen heen"

Dan is je mening natuurlijk ook nogal onzinnig. Je wil namelijk niet testen of het wel klopt; je sluit je af. Agorafobisch.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150044598
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doe je dat al niet dan?

Ik wel namelijk.
Fijn. En heb je dan écht precies even rechten als een gelovige? Of wordt er voor de opvattingen van gelovigen nét even dat beetje extra begrip en respect opgebracht, omdat ze zich nu eenmaal op hun religie beroepen?

Als je voorstander van gelijke rechten bent, dan ben je automatisch tegen situaties waarbij mensen hun eigen opvattingen (religieus of niet) boven de wet plaatsen, alsof ze het recht hebben om daar naar te handelen.
pi_150044671
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mag ik als niet-gelovige ook mijn niet-geloof op de eerste plaats zetten? Of zou het zo zijn dat we gelovigen toch altijd nét even dat streepje voor geven, nét dat kleine beetje meet ontzag en respect?
Dat moet en mag je.

Alleen moet je niet even fanatiek gaan doordrammen zoals je discussiegenoten dat doen.

Dan ga je op ze lijken en wordt je even irritant.

En worden het cirkels die je gaat draaien.

Is mijn mening.
pi_150044705
Als moslims vinden dat er geen plek is voor democratie in de islam, dan is er geen plek voor deze moslims in een democratie. Simpel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')