Mee eens.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:25 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben ook altijd vriendelijk bejegend in moslimlanden. En dan vooral ook in plaatsen waar nauwelijks toeristen komen.
Andere kant is wel dat er ook zat racistische klootzakken rondlopen die een hekel hebben aan westerlingen.
Maar klootzakken heb je overal.
Elf, mijn moraal staat ook boven de wet en daar handel ik ook naar. Je wilde mij dus Nederland utzetten, want "het zou hypocriet zijn" (nee, het zou discriminerend zijn, hypocriet is wat anders) om het alleen voor "extremistische" moslims te laten gelden.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn. En heb je dan écht precies even rechten als een gelovige? Of wordt er voor de opvattingen van gelovigen nét even dat beetje extra begrip en respect opgebracht, omdat ze zich nu eenmaal op hun religie beroepen?
Als je voorstander van gelijke rechten bent, dan ben je automatisch tegen situaties waarbij mensen hun eigen opvattingen (religieus of niet) boven de wet plaatsen, alsof ze het recht hebben om daar naar te handelen.
Je maakte het in de verwijderde post veel bonter, door te suggereren dat ik überhaupt de grens van Nederland niet over durf. Het heeft overigens ook niks met durven te maken, het is voor mij gewoon een principiële kwestie. Ik wil er niet heen. Van een fobie, van pleinvrees of iets dergelijks, is geen sprake.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hardnekkige weigering om moslimlanden te bezoeken maar wel je voortdurende gespuide meningen over diezelfde landen, is enorm zwak, zie je dat zelf nou niet in?
Net als Propageert die wordt uitgenodigd voor een debat met een moslim, maar dan niet op komt dagen.
Ik kan niet spreken voor alle moslimlanden, maar de moslimlanden waar ik geweest ben, was het prima te doen. De Arabische "kus op de wang, dolk in de rug"-cultuur vind ik een stuk minder, daarom woon ik er ook niet.
Maar eng, gevaarlijk, extremistisch of intolerant was het allerminst.
Jouw voorspelbare reactie, geparafraseerd: "Fijn voor je, mij krijg je er niet met 100 kamelen heen"
Dan is je mening natuurlijk ook nogal onzinnig. Je wil namelijk niet testen of het wel klopt; je sluit je af. Agorafobisch.
De moslims die deze mening delen, zouden zichzelf op z'n minst kritisch moeten afvragen waarom ze, ondanks hun religie en hun opvattingen, dan toch in een democratisch land wonen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:25 schreef MakkieR het volgende:
Als moslims vinden dat er geen plek is voor democratie in de islam, dan is er geen plek voor deze moslims in een democratie. Simpel.
Leven wij in andere landen? Ik ervaar dat namelijk niet zo.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn. En heb je dan écht precies even rechten als een gelovige? Of wordt er voor de opvattingen van gelovigen nét even dat beetje extra begrip en respect opgebracht, omdat ze zich nu eenmaal op hun religie beroepen?
Als je voorstander van gelijke rechten bent, dan ben je automatisch tegen situaties waarbij mensen hun eigen opvattingen (religieus of niet) boven de wet plaatsen, alsof ze het recht hebben om daar naar te handelen.
Nogmaals, het is niet het niet geweest zijn wat het probleem is (je argumentatie over Griekenland, Zimbabwe en NWS in het algemeen klopt), maar precies wat je zegt; je onwil, de weigering om er te kijken.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je maakte het in de verwijderde post veel bonter, door te suggereren dat ik überhaupt de grens van Nederland niet over durf. Het heeft overigens ook niks met durven te maken, het is voor mij gewoon een principiële kwestie. Ik wil er niet heen. Van een fobie, van pleinvrees of iets dergelijks, is geen sprake.
De gedachte dat ik een land moet bezoeken om er een mening over te hebben, vind ik trouwens ook bizar. Ik mag geen mening hebben over de rol van Griekenland in de EU, de praktijken van Mugabe in Zimbabwe, het Videla-regime in Argentinië of de manier waarop Rusland langzamerhand weer een dictatuur wordt? Als dat de maatstaf voor alle users wordt, kunnen we NWS wel sluiten, denk ik.
Radicale islam en extremistische moslims onder de genoemde groepen vatten en ze daarmee vergelijken is nogal simpel.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Elf, mijn moraal staat ook boven de wet en daar handel ik ook naar. Je wilde mij dus Nederland utzetten, want "het zou hypocriet zijn" (nee, het zou discriminerend zijn, hypocriet is wat anders) om het alleen voor "extremistische" moslims te laten gelden.
En daar zit hem het gevaar; als je termen als "radicaal" of "extremistisch" gaat gebruiken, termen die volledig subjectief zijn, om mensen op grond van hun opvattingen hun recht op verblijf in een land te ontnemen, zelfs als ze er geboren zijn, dan wordt dat dus toepasbaar op een hele grote groep mensen.
Anarchisten? Staatsgevaarlijk, uitzetten
Veganisten? Extremistisch, radicaal, uitzetten
Public peopseksliefhebbers? Ranzig, extreem, "maatschappijverpestend", uitzetten
Antimonarchistisch? Staatsgevaarlijk, uitzetten
Tegen de EU? Staatsgevaarlijk, weg ermee
etc.
enz.
usw.
Wordt een gezellig land, dat Nederland.
Voordelen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De moslims die deze mening delen, zouden zichzelf op z'n minst kritisch moeten afvragen waarom ze, ondanks hun religie en hun opvattingen, dan toch in een democratisch land wonen.
In de hypothetische situatie dat je een dubbel paspoort had, wilde ik je alleen uitzetten als je dusdanig staatsgevaarlijk was dat daarvoor aanleiding bestaat.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Elf, mijn moraal staat ook boven de wet en daar handel ik ook naar. Je wilde mij dus Nederland utzetten, want "het zou hypocriet zijn" (nee, het zou discriminerend zijn, hypocriet is wat anders) om het alleen voor "extremistische" moslims te laten gelden.
En daar zit hem het gevaar; als je termen als "radicaal" of "extremistisch" gaat gebruiken, termen die volledig subjectief zijn, om mensen op grond van hun opvattingen hun recht op verblijf in een land te ontnemen, zelfs als ze er geboren zijn, dan wordt dat dus toepasbaar op een hele grote groep mensen.
Anarchisten? Staatsgevaarlijk, uitzetten
Veganisten? Extremistisch, radicaal, uitzetten
Public peopseksliefhebbers? Ranzig, extreem, "maatschappijverpestend", uitzetten
Antimonarchistisch? Staatsgevaarlijk, uitzetten
Tegen de EU? Staatsgevaarlijk, weg ermee
etc.
enz.
usw.
Wordt een gezellig land, dat Nederland.
Wat is er eigenlijk mis met die onwil en die weigering?quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nogmaals, het is niet het niet geweest zijn wat het probleem is (je argumentatie over Griekenland, Zimbabwe en NWS in het algemeen klopt), maar precies wat je zegt; je onwil, de weigering om er te kijken.
Welke rechten van gelovigen zijn de afgelopen twintig jaar zoal afgebroken dan? Vertel eens. Ik denk namelijk dat ik iets wezenlijks heb gemist.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:29 schreef KoosVogels het volgende:
Leven wij in andere landen? Ik ervaar dat namelijk niet zo. Maar goed, nu zal ik wel weer dom en kortzichtig zijn.
Religie zit de afgelopen twintig jaar juist in de hoek waar de klappen vallen. Gelovigen hebben veel van de zaken waar zij waarde aan hechten, afgebroken zien worden.
Zeer terecht in mijn ogen, maar dat maakt je slachtofferrol wat gek.
waarschijnlijk omdat je hier veel makkelijker een sociale uitkering kunt aanvragen dan in hun gewenste land.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De moslims die deze mening delen, zouden zichzelf op z'n minst kritisch moeten afvragen waarom ze, ondanks hun religie en hun opvattingen, dan toch in een democratisch land wonen.
Fijn dat je erkent dat het onwil is en dus geen agorafobie. Dan snap je nu vast ook waarom Specularium de bewuste posts weghaalde.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nogmaals, het is niet het niet geweest zijn wat het probleem is (je argumentatie over Griekenland, Zimbabwe en NWS in het algemeen klopt), maar precies wat je zegt; je onwil, de weigering om er te kijken.
Wel de lusten, niet de lasten. Ik denk inderdaad dat dat voor een aanzienlijk deel van die groep geldt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:36 schreef MakkieR het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat je hier veel makkelijker een sociale uitkering kunt aanvragen dan in hun gewenste land.
We hebben nu een mondiaal probleem met gelovigen die in opstand komen en geweld gaan gebruiken omdat hun religie in hun ogen (volkomen terecht) "aangevallen"wordt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leven wij in andere landen? Ik ervaar dat namelijk niet zo.
Maar goed, nu zal ik wel weer dom en kortzichtig zijn.
Religie zit de afgelopen twintig jaar juist in de hoek waar de klappen vallen. Gelovigen hebben veel van de zaken waar zij waarde aan hechten, afgebroken zien worden.
Zeer terecht in mijn ogen, maar dat maakt je slachtofferrol wat gek.
Ik had het ook niet over rechten.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Welke rechten van gelovigen zijn de afgelopen twintig jaar zoal afgebroken dan? Vertel eens. Ik denk namelijk dat ik iets wezenlijks heb gemist.
Ik heb wél gezien dat op een paar terreinen de mening van gelovigen niet langer de wet is. Er zijn wat vrijheden bijgekomen voor mensen. Denk aan de openstelling van het huwelijk voor partners van hetzelfde geslacht of de toename van het aantal winkelzondagen.
Nee, want jij maakt het zelf persoonlijk (je begint over "mijn" bananenrepubliek), ik begon daar niet over.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn dat je erkent dat het onwil is en dus geen agorafobie. Dan snap je nu vast ook waarom Specularium de bewuste posts weghaalde.
Lullig genoeg zijn het vooral gelovigen die de klappen opvangen. Het zijn immers vooral moslims die slachtoffer worden van aanslagen en oorlogen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:39 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
We hebben nu een mondiaal probleem met gelovigen die in opstand komen en geweld gaan gebruiken omdat hun religie in hun ogen (volkomen terecht) "aangevallen"wordt.
En die klappen vallen nu vooral aan de andere kant.
De jouwe en de mijne.
Mondiaal probleem??quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:39 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
We hebben nu een mondiaal probleem met gelovigen die in opstand komen en geweld gaan gebruiken omdat hun religie in hun ogen (volkomen terecht) "aangevallen"wordt.
Jongeren zitten niet in een "achterstandspositie", kom op, we hebben het over Nederland. Het land waar je gewoon je best moet doen om alle kansen die beschikbaar worden gesteld te verprutsen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:26 schreef Elfletterig het volgende:
Woordvoerder moskee Almere: "Jongeren radicaliseren niet alleen omdat ze in een achterstandspositie zitten, maar ook op theologische, ideologische gronden."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |