abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150034564
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou ja, er wordt natuurlijk wel al op macro-niveau invloed uitgeoefend en die megamoskee is ook politiek natuurlijk.

Opzich allemaal prima, als er dus echt draagvlak voor is, maar als die er niet is moet het gewoon ophouden.
De megamoskee is politiek in die zin dat het bestemmingsplan mogelijk moet worden aangepast om de bouw mogelijk te maken.

Dus omdat bepaalde moslims democratie verwerpen moeten we de dergelijke bestemmingsplanwijzigingen blokkeren?

Wellicht dat ik de plank volledig missla, maar ik het probeer het gewoon te begrijpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 25 februari 2015 @ 16:55:13 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150034604
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De megamoskee is politiek in die zin dat het bestemmingsplan mogelijk moet worden aangepast om de bouw mogelijk te maken.

Dus omdat bepaalde moslims democratie verwerpen moeten we de dergelijke bestemmingsplanwijzigingen blokkeren?

Wellicht dat ik de plank volledig missla, maar ik het probeer het gewoon te begrijpen.
Nee, ik bedoel meer dat "de islam" steeds meer onderwerp is in de politiek al. Dit was even een willekeurig voorbeeld dat het dus niet meer alleen burgers zijn oid ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150034630
quote:
19s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als er mensen protesteren tegen een megamoskee, dan vind jij dat geen snijvlak van democratie (demos) en islam?

Waarom zouden die mensen opgezadeld moeten worden met een megamoskee? Omdat "we" dat "nou eenmaal hebben afgesproken"?

En als er nou een meerderheid (democratie) van die wijk tegen die moskee is, moet de islam dan wijken of wordt het mensen die daar al jaren wonen door de strot geduwd?

Dat er geen islamitische partijen van enige serieuze invloed zijn, maakt niet dat er geen snijvlak ligt tussen "islam" (in brede zin) en "democratie" (stem des volks), toch?
Ik vind het nogal gezocht allemaal.

Het komt er kort gezegd op neer dat je een groep ingezetenen monddood wil maken, omdat een groot aantal leden van die groep het niet zo heeft op democratie.
pi_150034654
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel meer dat "de islam" steeds meer onderwerp is in de politiek al. Dit was even een willekeurig voorbeeld dat het dus niet meer alleen burgers zijn oid ;).
De islam wordt politiek gemaakt door partijen als de PVV.

Van mij mag het allemaal wel een tandje minder. De discussie begint toch al aardig m'n reet uit te komen.
pi_150034878
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Van mij mag het allemaal wel een tandje minder. De discussie begint toch al aardig m'n reet uit te komen.
_O- Not sure if even trolling
Je suis Charlie Sheen
pi_150034902
Ah, de intellectueel van FOK! is gearriveerd.
pi_150035310
quote:

[..]

Dit is een totaal krankzinnige opmerking, Koos. Echt, ga je schamen of zo. Ga eens ergens realiteitsbesef kopen in een winkel. :N

De islam wordt politiek gemaakt door islamisten in tal van landen. Landen in het Midden-Oosten, maar ook hier. Het zijn moslims (van de fundamentalistische tot radicale soort) die via de politiek hun denkbeelden aan andere mensen willen opdringen. Mensen die hun ziekelijke religie als wet willen of - zoals hier in Nederland - boven onze wet plaatsen.
pi_150035400
quote:

[..]

Mwah, volgens mij maken bepaalde groepen moslims het zelf politiek. Dat begon al ruimschoots voordat de PVV bestond, denk bijvoorbeeld aan de haatdragende uitspraken door imams (in Nederland!) die in begin jaren 0 werden geregistreerd met microfoons (NOVA). De PVV besteedt er veel aandacht aan maar de moslims geven zelf de munitie. Recenter kan je denken aan bedreigingen van cartoonisten (ook in Nederland) en het uitvoeren van die bedreigingen. De arrestatie van Gregorius Nekschot zette natuurlijk ook kwaad bloed, dit was een politieke arrestatie met veel machtsvertoon om hem de mond te snoeren omdat bepaalde moslims zo'n kort lontje hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150035657
Meeste moslims in Europa interesseren zich niet voor politiek, ik ben het met Koos eens dat het vooral de PVV is die het politiek(er) maakt.

Aan de andere kant is opeens een megamoskee in je wijk voor heel veel mensen ook geen pretje. En waarom hebben die imams en moskeegangers meer rechten dan de bewoners die dat soort dingen niet wensen? Hoe is dat precies "democratisch"?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150035751
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit is een totaal krankzinnige opmerking, Koos. Echt, ga je schamen of zo. Ga eens ergens realiteitsbesef kopen in een winkel. :N

De islam wordt politiek gemaakt door islamisten in tal van landen. Landen in het Midden-Oosten, maar ook hier. Het zijn moslims (van de fundamentalistische tot radicale soort) die via de politiek hun denkbeelden aan andere mensen willen opdringen. Mensen die hun ziekelijke religie als wet willen of - zoals hier in Nederland - boven onze wet plaatsen.
Natuurlijk plaatsen gelovigen hun religie boven onze wet. Daar zijn het gelovigen voor. Moeten ze verder helemaal zelf weten, zolang ze zich maar aan onze wetten houden.

En 'hun denkbeelden via politiek aan anderen willen opdringen'. Hebben we nu nog steeds over moslims in Nederland?
pi_150035855
quote:
12s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:28 schreef El_Matador het volgende:
Meeste moslims in Europa interesseren zich niet voor politiek, ik ben het met Koos eens dat het vooral de PVV is die het politiek(er) maakt.

Aan de andere kant is opeens een megamoskee in je wijk voor heel veel mensen ook geen pretje. En waarom hebben die imams en moskeegangers meer rechten dan de bewoners die dat soort dingen niet wensen? Hoe is dat precies "democratisch"?
Waarom wordt een nieuwe flat gebouwd tegenover je huis? Een flat waar je niet op zit te wachten?

Ik snap je punt niet goed. Je mag nou eenmaal onder voorwaarden bouwen in ons land.

Ik heb die discussie nou al duizend keer meegemaakt. Dan is het een jongerencentrum, daarna een crematorium en nu weer een moskee.
pi_150035977
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom wordt een nieuwe flat gebouwd tegenover je huis? Een flat waar je niet op zit te wachten?

Ik snap je punt niet goed. Je mag nou eenmaal onder voorwaarden bouwen in ons land.

Ik heb die discussie nou al duizend keer meegemaakt. Dan is het een jongerencentrum, daarna een crematorium en nu weer een moskee.
De functie (wonen/kantoren vs religieus centrum) en impact op de omgeving van een flat of van een megamoskee is toch duidelijk anders, Koos.

Jij hebt er geen last van op de Veluwe, maar mensen die in wijken in Gouda of Leiden wonen en niet de mogelijkheid hebben om te verhuizen (erg genoeg dat dat de enige 'oplossing' lijkt), worden opgezadeld met een megagroot (dat is ook een stevig argument, we hebben het niet over een hutje van 100 m2) religieus centrum waar ze niet op zitten te wachten. Vind jij dat fair? "Democratisch"?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_150036101
quote:
12s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De functie (wonen/kantoren vs religieus centrum) en impact op de omgeving van een flat of van een megamoskee is toch duidelijk anders, Koos.

Jij hebt er geen last van op de Veluwe, maar mensen die in wijken in Gouda of Leiden wonen en niet de mogelijkheid hebben om te verhuizen (erg genoeg dat dat de enige 'oplossing' lijkt), worden opgezadeld met een megagroot (dat is ook een stevig argument, we hebben het niet over een hutje van 100 m2) religieus centrum waar ze niet op zitten te wachten. Vind jij dat fair? "Democratisch"?
Je snapt m'n punt. Verruil de moskee voor een willekeurig ander bouwwerk. Is er ook een democratisch tekort als er een speelpaleis wordt gebouwd tegen de zin van omwonenden?
pi_150036225
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je snapt m'n punt. Verruil de moskee voor een willekeurig ander bouwwerk. Is er ook een democratisch tekort als er een speelpaleis wordt gebouwd tegen de zin van omwonenden?
Een speelpaleis heeft ook een bepaalde impact op de omgeving, maar is toch anders dan een religieus centrum van enorme proporties.

Als een speelpaleis niet gewenst is in een wijk (stemmen in een referendum daarover lijkt me juist binnen het democratisch bestel de manier om daarmee om te gaan), dan lijkt me ook dat er geen reden is om mensen zoiets op te dringen. In dat geval hetzelfde voor een moskee.

Niet voor elk flatgebouw een referendum natuurlijk, maar een megamoskee (geen kleintje) waar nogal wat mensen moeite mee hebben (of jij en ik het met die moeite "eens" zijn -het is hun moeite, dus daar kunnen we moeilijk een mening over hebben- is in feite irrelevant), waarom moet dat mensen de strot doorgedrukt worden (en Wilders weer wat gratis stemmen, want zo gaan die dingen)?

Bouw zo'n protserig ding dan op een industrieterrein, dan heb je veel minder last met de oorspronkelijke bewoners van (volks)wijken.

pi_150036275
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk plaatsen gelovigen hun religie boven onze wet. Daar zijn het gelovigen voor. Moeten ze verder helemaal zelf weten, zolang ze zich maar aan onze wetten houden.

En 'hun denkbeelden via politiek aan anderen willen opdringen'. Hebben we nu nog steeds over moslims in Nederland?
We zullen gelovigen (ook niet-moslims) duidelijk moeten maken dat hun religie NIET boven de wet gaat. Niet hier in Nederland. Wat ze verder allemaal wensen te geloven en willen naleven, moeten ze fijn zelf weten, maar binnen de grenzen van de wet.

Ook in Nederland zijn er diverse politieke partijen, zoals NIDA, Partij van de Eenheid en Denk die een uitdrukkelijke moslim-agenda hebben. De religie is politiek gemaakt door islamisten, die in tal van landen aan de macht zijn. Religie staat daar gelijk aan de wet. In diverse landen is de islam staatsreligie; mensen worden er ook bestraft aan de hand van religieuze regels.

Je gaat me niet vertellen dat je niks hebt meegekregen van deze vergelijking tussen de straffen van IS en die van Saoedi-Arabië:

En daar komt dan nog bij dat er vanuit moslimlanden flink wat geld deze kant opkomt om radicale islamstromingen, zoals het salafisme, te promoten. Alles wordt in het werk gesteld om de invloed van de islam op de westerse samenleving te vergroten. Ook die gang van zaken heeft een sterke (machts)politieke component.
pi_150036438
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We zullen gelovigen (ook niet-moslims) duidelijk moeten maken dat hun religie NIET boven de wet gaat.
"De Wet" is voor jou net zo heilig als voor moslimgekkies hun koran/sharia/hadiths.

Je ziet het zelf nog steeds niet, maar je radicale fanatisme zou je volgens je eigen plannen op deportatie komen te staan.

pi_150036445
Totaal niet verassend dit, de islam is namelijk volledig incompatibel met de westerse waarden. Ik zou weleens een onderzoek willen zien hoeveel mensen geen islam meer in Nederland zouden willen, dat zal toch snel naar de 90% gaan waarschijnlijk.
pi_150036517
Op basis van welke criteria is een referendum onder buurtbewoners gerechtvaardigd, Mata?
pi_150036524
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Totaal niet verassend dit, de islam is namelijk volledig incompatibel met de westerse waarden. Ik zou weleens een onderzoek willen zien hoeveel mensen geen islam meer in Nederland zouden willen, dat zal toch snel naar de 90% gaan waarschijnlijk.
6% is moslim las ik ergens, een miljoen ongeveer.

Dat zou betekenen dat er maar 4% van Nederland geen moslim is en toch islam wil behouden in Nederland?

De vraag is onzinnig, want er is nu eenmaal islam in Nederland, maar ik denk eerder dat je op de 50-60% zit bij zo'n vraag...

pi_150036585
quote:
8s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"De Wet" is voor jou net zo heilig als voor moslimgekkies hun koran/sharia/hadiths.

Je ziet het zelf nog steeds niet, maar je radicale fanatisme zou je volgens je eigen plannen op deportatie komen te staan.
Misschien kun jij mij uitleggen waarom Elf IS en S-A erbij haalt.
pi_150036643
quote:
19s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onzinnig gewauwel. De wet is gewoon de realiteit in een democratische rechtsstaat. De wet kun je probleemloos veranderen langs politieke weg, mocht dat noodzakelijk zijn.

Deze westerse samenleving wordt in goede banen geleid door wet- en regelgeving. De wet geldt voor iedereen die in dit land aanwezig is. Dat moslimgekkies hun eigen religieuze boeken belangrijker vinden, is fijn voor ze, maar uiteindelijk zijn ook zij gewoon ondergeschikt aan de wet.

De overdreven aversie tegen de wet die je regelmatig laat blijken, neem ik met een korrel zout. Vanuit jouw positie gezien is iedereen die de aanwezigheid en geldigheid van wetten gewoon als een feit beschouwt, meteen al radicaal.

Ook jij weet natuurlijk best dat er geen betere alternatieven zijn dan wetgeving die democratisch tot stand is gekomen. Zo zijn ieders rechten en plichten het best geborgd. Alternatieven zijn anarchie (wetteloosheid) en religieuze dictatuur, zoals in veel moslimlanden.
pi_150036670
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat moet je toch aan hem vragen. Ik kan niet in zijn hoofd kijken.

Maar het zal wel weer dat moslims in Nederland net als in S-A en IS willen leven, en dat soort marginale moslims worden door Elf en Wilders naar voren geschoven als een soort boegbeeld. :')

pi_150036728
quote:
15s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Onzinnig gewauwel.
Ga er dan niet op in. Je weet dat het geen enkele zin heeft.
pi_150036736
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vanwege jouw uitermate domme, kortzichtige uitspraak dat de islam politiek wordt gemaakt door een figuur als Wilders. Zeker uit de mond van iemand die zich journalist noemt en van wie je dus wel een beetje kennis van de situatie op deze planeet mag verwachten, vind ik het een totaal krankzinnige uitspraak.

Ik weet dat je het vervelend vindt als ik je beroep erbij betrek, maar soms vraag je er echt zelf om. Je uitspraken geven blijk van een stuitende kortzichtigheid. Bovenstaande vraag is daar ook een voorbeeld van. Als je mijn post gewoon goed had gelezen, had je die vraag niet hoeven stellen.
pi_150036753
quote:
15s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
Vanuit jouw positie gezien is iedereen die de aanwezigheid en geldigheid van wetten gewoon als een feit beschouwt, meteen al radicaal.
Nee hoor Elfletterig, ik denk niet zo generaliserend als jij over anderen. Ik ben juist extreem individualistisch ingesteld, was dat nog niet duidelijk? Ik noem jou radicaal, heb het niet over anderen.

quote:
Ook jij weet natuurlijk best dat er geen betere alternatieven zijn dan wetgeving die democratisch tot stand is gekomen. Zo zijn ieders rechten en plichten het best geborgd. Alternatieven zijn anarchie (wetteloosheid) en religieuze dictatuur, zoals in veel moslimlanden.
Ik weet dat er prachtige alternatieven zijn die niet gebaseerd zijn op dwang maar op vrijwilligheid.

Anarchism isn't about no rules, it's about no rulers

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')