De megamoskee is politiek in die zin dat het bestemmingsplan mogelijk moet worden aangepast om de bouw mogelijk te maken.quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, er wordt natuurlijk wel al op macro-niveau invloed uitgeoefend en die megamoskee is ook politiek natuurlijk.
Opzich allemaal prima, als er dus echt draagvlak voor is, maar als die er niet is moet het gewoon ophouden.
Nee, ik bedoel meer dat "de islam" steeds meer onderwerp is in de politiek al. Dit was even een willekeurig voorbeeld dat het dus niet meer alleen burgers zijn oidquote:Op woensdag 25 februari 2015 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De megamoskee is politiek in die zin dat het bestemmingsplan mogelijk moet worden aangepast om de bouw mogelijk te maken.
Dus omdat bepaalde moslims democratie verwerpen moeten we de dergelijke bestemmingsplanwijzigingen blokkeren?
Wellicht dat ik de plank volledig missla, maar ik het probeer het gewoon te begrijpen.
Ik vind het nogal gezocht allemaal.quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als er mensen protesteren tegen een megamoskee, dan vind jij dat geen snijvlak van democratie (demos) en islam?
Waarom zouden die mensen opgezadeld moeten worden met een megamoskee? Omdat "we" dat "nou eenmaal hebben afgesproken"?
En als er nou een meerderheid (democratie) van die wijk tegen die moskee is, moet de islam dan wijken of wordt het mensen die daar al jaren wonen door de strot geduwd?
Dat er geen islamitische partijen van enige serieuze invloed zijn, maakt niet dat er geen snijvlak ligt tussen "islam" (in brede zin) en "democratie" (stem des volks), toch?
De islam wordt politiek gemaakt door partijen als de PVV.quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel meer dat "de islam" steeds meer onderwerp is in de politiek al. Dit was even een willekeurig voorbeeld dat het dus niet meer alleen burgers zijn oid.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De islam wordt politiek gemaakt door partijen als de PVV.
Van mij mag het allemaal wel een tandje minder. De discussie begint toch al aardig m'n reet uit te komen.
Dit is een totaal krankzinnige opmerking, Koos. Echt, ga je schamen of zo. Ga eens ergens realiteitsbesef kopen in een winkel.quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Van mij mag het allemaal wel een tandje minder. De discussie begint toch al aardig m'n reet uit te komen.
Mwah, volgens mij maken bepaalde groepen moslims het zelf politiek. Dat begon al ruimschoots voordat de PVV bestond, denk bijvoorbeeld aan de haatdragende uitspraken door imams (in Nederland!) die in begin jaren 0 werden geregistreerd met microfoons (NOVA). De PVV besteedt er veel aandacht aan maar de moslims geven zelf de munitie. Recenter kan je denken aan bedreigingen van cartoonisten (ook in Nederland) en het uitvoeren van die bedreigingen. De arrestatie van Gregorius Nekschot zette natuurlijk ook kwaad bloed, dit was een politieke arrestatie met veel machtsvertoon om hem de mond te snoeren omdat bepaalde moslims zo'n kort lontje hebben.quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk plaatsen gelovigen hun religie boven onze wet. Daar zijn het gelovigen voor. Moeten ze verder helemaal zelf weten, zolang ze zich maar aan onze wetten houden.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit is een totaal krankzinnige opmerking, Koos. Echt, ga je schamen of zo. Ga eens ergens realiteitsbesef kopen in een winkel.
De islam wordt politiek gemaakt door islamisten in tal van landen. Landen in het Midden-Oosten, maar ook hier. Het zijn moslims (van de fundamentalistische tot radicale soort) die via de politiek hun denkbeelden aan andere mensen willen opdringen. Mensen die hun ziekelijke religie als wet willen of - zoals hier in Nederland - boven onze wet plaatsen.
Waarom wordt een nieuwe flat gebouwd tegenover je huis? Een flat waar je niet op zit te wachten?quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:28 schreef El_Matador het volgende:
Meeste moslims in Europa interesseren zich niet voor politiek, ik ben het met Koos eens dat het vooral de PVV is die het politiek(er) maakt.
Aan de andere kant is opeens een megamoskee in je wijk voor heel veel mensen ook geen pretje. En waarom hebben die imams en moskeegangers meer rechten dan de bewoners die dat soort dingen niet wensen? Hoe is dat precies "democratisch"?
De functie (wonen/kantoren vs religieus centrum) en impact op de omgeving van een flat of van een megamoskee is toch duidelijk anders, Koos.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom wordt een nieuwe flat gebouwd tegenover je huis? Een flat waar je niet op zit te wachten?
Ik snap je punt niet goed. Je mag nou eenmaal onder voorwaarden bouwen in ons land.
Ik heb die discussie nou al duizend keer meegemaakt. Dan is het een jongerencentrum, daarna een crematorium en nu weer een moskee.
Je snapt m'n punt. Verruil de moskee voor een willekeurig ander bouwwerk. Is er ook een democratisch tekort als er een speelpaleis wordt gebouwd tegen de zin van omwonenden?quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De functie (wonen/kantoren vs religieus centrum) en impact op de omgeving van een flat of van een megamoskee is toch duidelijk anders, Koos.
Jij hebt er geen last van op de Veluwe, maar mensen die in wijken in Gouda of Leiden wonen en niet de mogelijkheid hebben om te verhuizen (erg genoeg dat dat de enige 'oplossing' lijkt), worden opgezadeld met een megagroot (dat is ook een stevig argument, we hebben het niet over een hutje van 100 m2) religieus centrum waar ze niet op zitten te wachten. Vind jij dat fair? "Democratisch"?
Een speelpaleis heeft ook een bepaalde impact op de omgeving, maar is toch anders dan een religieus centrum van enorme proporties.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt m'n punt. Verruil de moskee voor een willekeurig ander bouwwerk. Is er ook een democratisch tekort als er een speelpaleis wordt gebouwd tegen de zin van omwonenden?
We zullen gelovigen (ook niet-moslims) duidelijk moeten maken dat hun religie NIET boven de wet gaat. Niet hier in Nederland. Wat ze verder allemaal wensen te geloven en willen naleven, moeten ze fijn zelf weten, maar binnen de grenzen van de wet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk plaatsen gelovigen hun religie boven onze wet. Daar zijn het gelovigen voor. Moeten ze verder helemaal zelf weten, zolang ze zich maar aan onze wetten houden.
En 'hun denkbeelden via politiek aan anderen willen opdringen'. Hebben we nu nog steeds over moslims in Nederland?
"De Wet" is voor jou net zo heilig als voor moslimgekkies hun koran/sharia/hadiths.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We zullen gelovigen (ook niet-moslims) duidelijk moeten maken dat hun religie NIET boven de wet gaat.
6% is moslim las ik ergens, een miljoen ongeveer.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Totaal niet verassend dit, de islam is namelijk volledig incompatibel met de westerse waarden. Ik zou weleens een onderzoek willen zien hoeveel mensen geen islam meer in Nederland zouden willen, dat zal toch snel naar de 90% gaan waarschijnlijk.
Misschien kun jij mij uitleggen waarom Elf IS en S-A erbij haalt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"De Wet" is voor jou net zo heilig als voor moslimgekkies hun koran/sharia/hadiths.
Je ziet het zelf nog steeds niet, maar je radicale fanatisme zou je volgens je eigen plannen op deportatie komen te staan.
Onzinnig gewauwel. De wet is gewoon de realiteit in een democratische rechtsstaat. De wet kun je probleemloos veranderen langs politieke weg, mocht dat noodzakelijk zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"De Wet" is voor jou net zo heilig als voor moslimgekkies hun koran/sharia/hadiths.
Je ziet het zelf nog steeds niet, maar je radicale fanatisme zou je volgens je eigen plannen op deportatie komen te staan.
Dat moet je toch aan hem vragen. Ik kan niet in zijn hoofd kijken.quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien kun jij mij uitleggen waarom Elf IS en S-A erbij haalt.
Vanwege jouw uitermate domme, kortzichtige uitspraak dat de islam politiek wordt gemaakt door een figuur als Wilders. Zeker uit de mond van iemand die zich journalist noemt en van wie je dus wel een beetje kennis van de situatie op deze planeet mag verwachten, vind ik het een totaal krankzinnige uitspraak.quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien kun jij mij uitleggen waarom Elf IS en S-A erbij haalt.
Nee hoor Elfletterig, ik denk niet zo generaliserend als jij over anderen. Ik ben juist extreem individualistisch ingesteld, was dat nog niet duidelijk? Ik noem jou radicaal, heb het niet over anderen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
Vanuit jouw positie gezien is iedereen die de aanwezigheid en geldigheid van wetten gewoon als een feit beschouwt, meteen al radicaal.
Ik weet dat er prachtige alternatieven zijn die niet gebaseerd zijn op dwang maar op vrijwilligheid.quote:Ook jij weet natuurlijk best dat er geen betere alternatieven zijn dan wetgeving die democratisch tot stand is gekomen. Zo zijn ieders rechten en plichten het best geborgd. Alternatieven zijn anarchie (wetteloosheid) en religieuze dictatuur, zoals in veel moslimlanden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |