Sollicitatietip: etalagepop in een beddenzaak.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:40 schreef Harmankardon het volgende:
Werken, daar heb ik toch helemaal geen zin in![]()
Word ik dadelijk nog moe ook
Elke dag wanneer ik de deur weer uit loop trouwens ook wel!quote:Op maandag 23 februari 2015 20:40 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Enkel de momenten dat ik mijn ontslagbrief indiende.
Met of zonder partner?quote:Op maandag 23 februari 2015 20:40 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Sollicitatietip: etalagepop in een beddenzaak.
Meh, ik ben nu hoofd AGF bij de Bananenbar. Is wel relaxed zo.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:40 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Sollicitatietip: etalagepop in een beddenzaak.
Omdat iemand het in een hokje heeft gestopt.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Kinderkamer, jongens. Meh.
Heb 'm wel opgeschreven.
Ik heb 'm ook opgeschreven als optie.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:42 schreef rival het volgende:
[..]
Omdat iemand het in een hokje heeft gestopt.
Hmmm mooi, die neem ik. Dat is toch de enige eis.
Ik zou ook graag in bed willen liggen. Maar ik weet dat ik er zo dan alweer uit moet om het hondje uit te laten.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:42 schreef Lokasenna het volgende:
Ik was al in pyjama in bed gaan liggen, tot ik keek hoe laat het was.
Toch nog maar even mezelf wakker houden.
quote:Op maandag 23 februari 2015 20:45 schreef Harmankardon het volgende:
Bij mijn laatste sollicitatiegesprek begonnen ze ook weer over ondernemen en passie en blabla, toen antwoordde ik dat iedereen die in de kamer zat geen echte ondernemer was want dan werkten we niet in loondienst en dat de passie een bar slecht blad was. Ik word daar zo moe van, maar heeft gewerkt want ik ben aangenomen.
Ik zit zelf ook vaak (bijna wekelijks) bij gesprekken om nieuwe medewerkers aan te nemen en als iemand begint met de bullshitbingo dan is het exit. Meerwaarde zit in inhoud, niet in slap gezwets.
Niet iedereen kan dat op sollicitatiegesprekken even goed uitspreken.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:45 schreef Harmankardon het volgende:
Bij mijn laatste sollicitatiegesprek begonnen ze ook weer over ondernemen en passie en blabla, toen antwoordde ik dat iedereen die in de kamer zat geen echte ondernemer was want dan werkten we niet in loondienst en dat de passie een bar slecht blad was. Ik word daar zo moe van, maar heeft gewerkt want ik ben aangenomen.
Ik zit zelf ook vaak (bijna wekelijks) bij gesprekken om nieuwe medewerkers aan te nemen en als iemand begint met de bullshitbingo dan is het exit. Meerwaarde zit in inhoud, niet in slap gezwets.
Tell me about itquote:Op maandag 23 februari 2015 20:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Niet iedereen kan dat op sollicitatiegesprekken even goed uitspreken.
Wat niet?quote:Op maandag 23 februari 2015 20:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als het goed is, is het tweerichtingsverkeer. En als ik in een gesprek zie dat iemand moeite heeft om uit zijn woorden te komen, of zenuwachtig is, dan check ik dat en dan krijg je daardoor al een relaxter gesprek. Zo'n gesprek is ook voor de sollicitant een middel om te kijken of er sprake is van een mogelijk geschikte werkgever.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:48 schreef Samzz het volgende:
Dan nog. Voor sommige mensen hangt er zoveel van af. Is niet altijd even makkelijk af te schudden denk ik.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:51 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Als het goed is, is het tweerichtingsverkeer. En als ik in een gesprek zie dat iemand moeite heeft om uit zijn woorden te komen, of zenuwachtig is, dan check ik dat en dan krijg je daardoor al een relaxter gesprek. Zo'n gesprek is ook voor de sollicitant een middel om te kijken of er sprake is van een mogelijk geschikte werkgever.
Samzz heeft absoluut een punt dat niet iedereen het talent heeft om op die manier een gesprek een bepaalde kant op te leiden. Ik vind dat je vanuit de werkgeversrol net zo goed een verantwoordelijkheid hebt om iemand de ruimte te geven zichzelf te kunnen zijn.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:52 schreef rival het volgende:
Meestal gaat het na eventjes meer over vrije tijd en hobbies.. Vooral als ik een gesprek heb met een kerel..
Ik heb iig nooit een gesprek dat zakelijk aanvoelt, dat vind ik wel prettig. Eerder een onderonsje...
Ahzo. De BV waar ik werk neemt alleen mensen aan met WO + postdoctoraal, minimaal 5 jaar specifieke werkervaring, relevant netwerk, assessment met goede resultaten behaald en nog wat meer. Dus een gesprek van een uur moet je zonder problemen kunnen dichtlullen en je goede kanten laten zien, anders is het exit. Hard maar zo is het.quote:
Dat is mooi voor de BV waar jij werkt. Maar niet ieder bedrijf is zo en ook voor de VMBO/MBO/HBO banen heb je mensen nodig. En zoals ik zei, niet iedereen kan zich goed uitdrukken terwijl die persoon best een enorme aanwinst kan zijn.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:54 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ahzo. De BV waar ik werk neemt alleen mensen aan met WO + postdoctoraal, minimaal 5 jaar specifieke werkervaring, relevant netwerk, assessment met goede resultaten behaald en nog wat meer. Dus een gesprek van een uur moet je zonder problemen kunnen dichtlullen en je goede kanten laten zien, anders is het exit. Hard maar zo is het.
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:53 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Samzz heeft absoluut een punt dat niet iedereen het talent heeft om op die manier een gesprek een bepaalde kant op te leiden. Ik vind dat je vanuit de werkgeversrol net zo goed een verantwoordelijkheid hebt om iemand de ruimte te geven zichzelf te kunnen zijn.
Zijn er ook zat die een hoger EQ hebben maar gewoon moeite met het uiten daarvan.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:56 schreef rival het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens.
Er zijn er zat die niet zo'n EQ als jij hebben
Klopt, er zijn minstens net zoveel slechte werkgevers als slechte sollicitanten. Voordeel voor die eerste groep is dat zij nog wel over een baan beschikken. Dat maakt het dus wel es oneerlijk.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:56 schreef rival het volgende:
Ben ik helemaal met je eens.
Er zijn er zat die niet zo'n EQ als jij hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |