abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149911544
quote:
Als je even wacht ..totdat de site geladen is, halverwege de pag., "vista deste el mirador"..
een aantal views v. miradors..

het achtste plaatje? staat toevallig ook een huisje op, is dat wat? Of is dat de Boquete kant.

[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 22-02-2015 09:00:20 ]
pi_149912057
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 08:37 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Als je even wacht ..totdat de site geladen is, halverwege de pag., "vista deste el mirador"..

het achtste plaatje? staat toevallig ook een huisje op, is dat wat? Of is dat de Boquete kant.
De locatie wordt beschreven als: ".. next to Alto Boquete". Aan B. kant dus?
pi_149912402
Welk bewijs hebben we eigenlijk voor de “zogenaamde” vindplaatsen van Jeans Kris, bekkenbot van Kris en schoen van Lisanne met inhoud, de rugzak en een rib van Kris?
pi_149912441
Het is me duidelijk:
Vlgs Mata kun je ergens onderweg kiezen voor een pad naar de Mirador of een pad naar een ander punt op de CD. Op de Mirador staat sinds kort een bord " HANG OP LEG NEER BEL UW BANK". Als je voor het andere (oranje) pad kiest...
Dit lijkt me niet conform wat we gezien en gehoord hebben op de video's.

Vlgs Matteo is het oranje pad een achterhaalde lijn. Achterhaald door onze virtuele expedities.

Als je keurig Vlgs instructies de metalen brug over gaat om de Pianista trail te volgen, mag je op een gegeven moment niet verder.
Misschien mag je wel onder begeleiding van een gids?
Of gaat het daar echt niet naar de Mirador?
The private property is het blijkbaar waard om een brug voor te maken?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149912619
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 02:17 schreef Gorraay het volgende:
[ afbeelding ]

Zou deze relatief open plek op de HERE-kaart de Mirador zijn? Coördinaten: 8.8349, -82.4231. Dat is ongeveer 75 meter noordoostelijk van de locatie die ik heb geschat op grond van de GPS-gegevens op de (erg onduidelijke) Google Earth-kaart.
Deze had ik ook op mijn kaart maar is denk ik te groot en te kaal.
pi_149912669
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:17 schreef Lutalo het volgende:
Het is me duidelijk:
Vlgs Mata kun je ergens onderweg kiezen voor een pad naar de Mirador of een pad naar een ander punt op de CD. Op de Mirador staat sinds kort een bord " HANG OP LEG NEER BEL UW BANK". Als je voor het andere (oranje) pad kiest...
Dit lijkt me niet conform wat we gezien en gehoord hebben op de video's.

Vlgs Matteo is het oranje pad een achterhaalde lijn. Achterhaald door onze virtuele expedities.

Als je keurig Vlgs instructies de metalen brug over gaat om de Pianista trail te volgen, mag je op een gegeven moment niet verder.
Misschien mag je wel onder begeleiding van een gids?
Of gaat het daar echt niet naar de Mirador?
The private property is het blijkbaar waard om een brug voor te maken?
Als Kris en Lisanne met de info van de map in hun hoofd naar de Pianista zijn gegaan dan is de kans groot dat ze dat bruggetje over zijn gegaan.
Als dat verkeerde informatie is dan moeten zij dus ook bij dat hek terecht zijn gekomen en moesten ze dus omkeren naar het pad wat de ouders liepen.
Verkeerd lopen, omkeren het dan toch binnen 2 uur de top bereiken?
  zondag 22 februari 2015 @ 11:47:47 #182
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149913704
Er zijn verscheidene Nederlanders (het team met de speurhonden) die de route gelopen hebben.
Die hebben info in hun hoofd en ze hebben misschien plattegronden gekregen.
Wie dit leest is gek
pi_149913875
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:40 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Verkeerd lopen, omkeren, taxi naar huis nemen, volgende dag op de school informatie zoeken, eventueel vernemen hoe je moet lopen om ook die mooie waterval mee te pakken, misschien nog lift of gids vinden, en gaan.
pi_149914461
Een eindje boven 1 van ootje, die van mij is oranje omcirkeld:

Ingezoomd:

pi_149914832
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:40 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als Kris en Lisanne met de info van de map in hun hoofd naar de Pianista zijn gegaan dan is de kans groot dat ze dat bruggetje over zijn gegaan.
Als dat verkeerde informatie is dan moeten zij dus ook bij dat hek terecht zijn gekomen en moesten ze dus omkeren naar het pad wat de ouders liepen.
Hier lees ik dat ze juist gewoon dat hek moeten openen en er doorheen moeten gaan:

Il Pianista Trail is een mooie wandelroute waar de meeste mensen veilig doorheen lopen. Op de wandelroute bevinden zich echter sowieso enkele knelpunten voor wandelaars.
Zo is er op het pad een gewone kleine brug, maar vlak voor de brug bevinden zich ook twee zijpaden. Als toerist moet je dan wel weten dat je de brug moet nemen anders loop je de verkeerde kant op.
Op een andere plek op het pad stuit je op een metalen hekje. Het pad loopt er ogenschijnlijk voorlangs verder, maar je moet door het metalen hekje heen gaan om Il Pianista Trail te vervolgen. Als je de route op de goede manier volgt is de rest van de wandelroute gemarkeerd met oranje pijlen geverfd op o.a. stenen en rotsblokken, waardoor je niet snel meer verdwalen zal.
Aan het eind van de route kan je dus echter ook weer gemakkelijk de weg kwijtraken en de jungle inlopen. Als je over de heuvel van het hoogste punt van de wandeling klimt, kom je (zoals eerder genoemd) vrij snel in het oerwoud terecht, alwaar geen duidelijke paden meer zijn en waar alles op elkaar lijkt.
(bron: boquetegardeninn.com/archives)

http://nieuws-uitgelicht.(...)n-lisanne-froon.html
pi_149914925
Bedankt @gynaika.

Zo is er op het pad een gewone kleine brug, maar vlak voor de brug bevinden zich ook twee zijpaden. Als toerist moet je dan wel weten dat je de brug moet nemen anders loop je de verkeerde kant op.

Die gewone kleine brug is DE metalen brug, dat kan niet anders. Alleen zie ik niet dat er vlak voor de brug twee zijpaden zijn.
pi_149915519
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 08:37 schreef Poekje01 het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:45 schreef Gorraay het volgende:
Voor de locatie van de Mirador lijkt het me het beste om af te gaan op de GPS-gegevens op de Wikiloc-pagina over de Sendero Pianista. Ik heb in Google Earth de coördinaten (bij benadering) er nog eens bijgezocht. (Het kan zijn dat het noordoostelijke puntje iets voorbij de Mirador-zuid is, d.w.z. dat de hiker nog een stukje is doorgelopen voor het uitzicht aan de noordelijke kant. Maar dan hebben we het over minieme afstanden.)
De andere coördinaten horen bij die scherpe knik in de route.

Met die van Gorraay zitten we safe!
pi_149915740
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:46 schreef Lutalo het volgende:
Bedankt @gynaika.

In de offline gehaalde route van Boquete Garden Inn stond dat er ergens een splitsing is, in mijn herinnering een y. Rechtsaf gaat naar een boerderij maar je moet linksaf over de brug. Het lukt me niet om die beschrijving terug te halen met de wayback van archive.org maar dit stukje had ik er eerder uit overgenomen: BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #100 - scenarios
pi_149915746
- de oranje route is de Pianista (langs de gelijknamige rivier)

@El_Matador, ik vind dit erg verwarrend, zo lijkt het net of die oranje route all the way berg op langs de rivier loopt
pi_149915769
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:46 schreef Lutalo het volgende:
Bedankt @gynaika.

Die gewone kleine brug is DE metalen brug, dat kan niet anders. Alleen zie ik niet dat er vlak voor de brug twee zijpaden zijn.
Ik denk dat als je bij het bruggetje bent gekomen, je gewoon verder kunt lopen maar wil je het Pianista-pad blijven volgen dat moet je dus het bruggetje over.

“Twee zijpaden”, misschien een beetje klungelig vertaald. Er zijn ”twee mogelijkheden”, je loopt rechtdoor of je gaat links het bruggetje over”.
pi_149915810
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:17 schreef Lutalo het volgende:
- de oranje route is de Pianista (langs de gelijknamige rivier)

@El_Matador, ik vind dit erg verwarrend, zo lijkt het net of die oranje route all the way berg op langs de rivier loopt
In de nieuwe kaart is het gedeelte na de ingang van de Klim grijs, maar inderdaad, dat doet het ook. Naar de Mirador gaan (foto Kris + waterflesje) is een keuze, geen verplichting.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149915887
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 09:42 schreef RapaNui het volgende:
Boquete: allemaal niet goed...leuke uitkijkjes maar 'onze Mirador" is die van Gorraay en zou minimaal kunnen afwijken ivm met doorlopen hiker met als uitgangspunt El sendero Pianista.

http://i212.photobucket.c(...)/Vijf/miradorgps.jpg
pi_149916055
quote:
19s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In de nieuwe kaart is het gedeelte na de ingang van de Klim grijs, maar inderdaad, dat doet het ook. Naar de Mirador gaan (foto Kris + waterflesje) is een keuze, geen verplichting.
Deze, uit de OP:

De oranje route bergop is langs de rivier?

Naar de Mirador gaan ( foto Kris waterflesje ) is toch al veel, veel eerder?
pi_149916106
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:28 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Deze, uit de OP:

[ afbeelding ]

De oranje route bergop is langs de rivier?

Naar de Mirador gaan ( foto Kris waterflesje ) is toch al veel, veel eerder?
Jep.

Niet dat ik weet en dit is afkomstig van Gorraays GPS-data, dus betrouwbaarder dan wat ook.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149916217
Oude kaart van ws (KingRoad 25-06-2014) met de rode lijn van Sinaproc erop.
http://imagizer.imageshack.us/a/img850/7990/ed6p.jpg (copy/paste deze link)
pi_149916354
quote:
19s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jep.

Niet dat ik weet en dit is afkomstig van Gorraays GPS-data, dus betrouwbaarder dan wat ook.
De Pianista loopt toch op een gegeven moment naar rechts? (Zie bijv. Google) Die stroomt toch daar niet?

ROOD is GPS. ;-)
Oranje is de kleur links.
pi_149916430
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:40 schreef Lutalo het volgende:

[..]

De Pianista loopt toch op een gegeven moment naar rechts? (Zie bijv. Google) Die stroomt toch daar niet?

ROOD is GPS. ;-)
Oranje is de kleur links.
Ja, rood is GPS, oranje is de El Pianista.

"op een gegeven moment naar rechts", sorry Lutalo, maar nu hebben we 4 kaartensoftwares, hoe kan ik nou raden wat je hier bedoelt? En "rechts" op het kaartbeeld met Noord boven is oost.

pi_149916536
De Pianista vls Google.

[ Bericht 68% gewijzigd door Lutalo op 22-02-2015 14:01:25 ]
pi_149916704
Lommers laat weten dat zij de Pianista Trail zelf veelvuldig loopt. ,,Er zijn niet veel afslagen, maar je moet wel oppassen.”
Idd, je kan afslaan naar de Lost Waterfalls, afslaan naar de Mirador en 'afslaan' naar die grote 'open' plek.
  zondag 22 februari 2015 @ 13:58:41 #200
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149916758
We zouden met z'n allen duidelijker moeten zijn of we de Rio Pianista of de Pianista Trail bedoelen in onze posts en kaartjes.

• De Rio Pianista gaat niet over de CD (duh) maar de Pianista Trail wel
• De klim naar de foto-locatie-mirador volgt niet de Pianista Trail maar is een oostelijk zijpad
Zo klopt het?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 22-02-2015 14:08:39 ]
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')