Als je even wacht ..totdat de site geladen is, halverwege de pag., "vista deste el mirador"..quote:Op zaterdag 21 februari 2015 21:23 schreef doorgaan het volgende:
Helpt dit: http://cr.geoview.info/bo(...)r_chiriqui,54439327p
De locatie wordt beschreven als: ".. next to Alto Boquete". Aan B. kant dus?quote:Op zondag 22 februari 2015 08:37 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Als je even wacht ..totdat de site geladen is, halverwege de pag., "vista deste el mirador"..
een aantal views v. miradors..
het achtste plaatje? staat toevallig ook een huisje op, is dat wat? Of is dat de Boquete kant.
Deze had ik ook op mijn kaart maar is denk ik te groot en te kaal.quote:Op zondag 22 februari 2015 02:17 schreef Gorraay het volgende:
[ afbeelding ]
Zou deze relatief open plek op de HERE-kaart de Mirador zijn? Coördinaten: 8.8349, -82.4231. Dat is ongeveer 75 meter noordoostelijk van de locatie die ik heb geschat op grond van de GPS-gegevens op de (erg onduidelijke) Google Earth-kaart.
Als Kris en Lisanne met de info van de map in hun hoofd naar de Pianista zijn gegaan dan is de kans groot dat ze dat bruggetje over zijn gegaan.quote:Op zondag 22 februari 2015 10:17 schreef Lutalo het volgende:
Het is me duidelijk:
Vlgs Mata kun je ergens onderweg kiezen voor een pad naar de Mirador of een pad naar een ander punt op de CD. Op de Mirador staat sinds kort een bord " HANG OP LEG NEER BEL UW BANK". Als je voor het andere (oranje) pad kiest...
Dit lijkt me niet conform wat we gezien en gehoord hebben op de video's.
Vlgs Matteo is het oranje pad een achterhaalde lijn. Achterhaald door onze virtuele expedities.
Als je keurig Vlgs instructies de metalen brug over gaat om de Pianista trail te volgen, mag je op een gegeven moment niet verder.
Misschien mag je wel onder begeleiding van een gids?
Of gaat het daar echt niet naar de Mirador?
The private property is het blijkbaar waard om een brug voor te maken?
Verkeerd lopen, omkeren, taxi naar huis nemen, volgende dag op de school informatie zoeken, eventueel vernemen hoe je moet lopen om ook die mooie waterval mee te pakken, misschien nog lift of gids vinden, en gaan.quote:Op zondag 22 februari 2015 10:40 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Verkeerd lopen, omkeren het dan toch binnen 2 uur de top bereiken?
Hier lees ik dat ze juist gewoon dat hek moeten openen en er doorheen moeten gaan:quote:Op zondag 22 februari 2015 10:40 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als Kris en Lisanne met de info van de map in hun hoofd naar de Pianista zijn gegaan dan is de kans groot dat ze dat bruggetje over zijn gegaan.
Als dat verkeerde informatie is dan moeten zij dus ook bij dat hek terecht zijn gekomen en moesten ze dus omkeren naar het pad wat de ouders liepen.
Verkeerd lopen, omkeren het dan toch binnen 2 uur de top bereiken?
quote:Op zondag 22 februari 2015 08:37 schreef Poekje01 het volgende:
Als je even wacht ..totdat de site geladen is, halverwege de pag., "vista deste el mirador"..
een aantal views v. miradors..
Met die van Gorraay zitten we safe!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:45 schreef Gorraay het volgende:
Voor de locatie van de Mirador lijkt het me het beste om af te gaan op de GPS-gegevens op de Wikiloc-pagina over de Sendero Pianista. Ik heb in Google Earth de coördinaten (bij benadering) er nog eens bijgezocht. (Het kan zijn dat het noordoostelijke puntje iets voorbij de Mirador-zuid is, d.w.z. dat de hiker nog een stukje is doorgelopen voor het uitzicht aan de noordelijke kant. Maar dan hebben we het over minieme afstanden.)
De andere coördinaten horen bij die scherpe knik in de route.
In de offline gehaalde route van Boquete Garden Inn stond dat er ergens een splitsing is, in mijn herinnering een y. Rechtsaf gaat naar een boerderij maar je moet linksaf over de brug. Het lukt me niet om die beschrijving terug te halen met de wayback van archive.org maar dit stukje had ik er eerder uit overgenomen: BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #100 - scenariosquote:Op zondag 22 februari 2015 12:46 schreef Lutalo het volgende:
Bedankt @gynaika.
Zo is er op het pad een gewone kleine brug, maar vlak voor de brug bevinden zich ook twee zijpaden. Als toerist moet je dan wel weten dat je de brug moet nemen anders loop je de verkeerde kant op.
Ik denk dat als je bij het bruggetje bent gekomen, je gewoon verder kunt lopen maar wil je het Pianista-pad blijven volgen dat moet je dus het bruggetje over.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:46 schreef Lutalo het volgende:
Bedankt @gynaika.
Zo is er op het pad een gewone kleine brug, maar vlak voor de brug bevinden zich ook twee zijpaden. Als toerist moet je dan wel weten dat je de brug moet nemen anders loop je de verkeerde kant op.
Die gewone kleine brug is DE metalen brug, dat kan niet anders. Alleen zie ik niet dat er vlak voor de brug twee zijpaden zijn.
In de nieuwe kaart is het gedeelte na de ingang van de Klim grijs, maar inderdaad, dat doet het ook. Naar de Mirador gaan (foto Kris + waterflesje) is een keuze, geen verplichting.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:17 schreef Lutalo het volgende:
- de oranje route is de Pianista (langs de gelijknamige rivier)
@El_Matador, ik vind dit erg verwarrend, zo lijkt het net of die oranje route all the way berg op langs de rivier loopt
Boquete: allemaal niet goed...leuke uitkijkjes maar 'onze Mirador" is die van Gorraay en zou minimaal kunnen afwijken ivm met doorlopen hiker met als uitgangspunt El sendero Pianista.quote:Op zondag 22 februari 2015 09:42 schreef RapaNui het volgende:
het achtste plaatje? staat toevallig ook een huisje op, is dat wat? Of is dat de Boquete kant.
Deze, uit de OP:quote:Op zondag 22 februari 2015 13:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In de nieuwe kaart is het gedeelte na de ingang van de Klim grijs, maar inderdaad, dat doet het ook. Naar de Mirador gaan (foto Kris + waterflesje) is een keuze, geen verplichting.
Jep.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:28 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Deze, uit de OP:
[ afbeelding ]
De oranje route bergop is langs de rivier?
Naar de Mirador gaan ( foto Kris waterflesje ) is toch al veel, veel eerder?
De Pianista loopt toch op een gegeven moment naar rechts? (Zie bijv. Google) Die stroomt toch daar niet?quote:Op zondag 22 februari 2015 13:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jep.
Niet dat ik weet en dit is afkomstig van Gorraays GPS-data, dus betrouwbaarder dan wat ook.
Ja, rood is GPS, oranje is de El Pianista.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:40 schreef Lutalo het volgende:
[..]
De Pianista loopt toch op een gegeven moment naar rechts? (Zie bijv. Google) Die stroomt toch daar niet?
ROOD is GPS. ;-)
Oranje is de kleur links.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |