quote:Supporters Feyenoord krijgen 45.000 euro boete in Rome
De Italiaanse rechter heeft acht van de 23 opgepakte supporters van Feyenoord een boete gegeven van 45.000 euro. Ook kregen ze een stadionverbod in Rome opgelegd en moeten de stad direct verlaten. Dat meldt RTL Nieuws donderdag.
Woensdagavond werden de supporters, allen tussen de 20 en 28 jaar oud, in Rome opgepakt na openbare dronkenschap en het gooien van flessen naar de politie. Ook zouden ze tegen monumenten op het plein Campo dei Fiori hebben geplast.
In eerste instantie kregen de supporters zes maanden cel, maar deze straf werd omgezet in boetes van 45.000 euro. RTL Nieuws meldt dat men in Italië zwaar bestraft wordt voor vandalisme aan historische monumenten.
De supporters worden donderdagmiddag onder begeleiding naar het vliegveld gebracht en moeten de stad dus verlaten. Vijftien opgepakte supporters worden naar alle waarschijnlijkheid ook snel berecht.
Uitgewisseld
Het Openbaar Ministerie in Rotterdam meldt aan NU.nl dat informatie over zulke incidenten waarbij supporters betrokken zijn "in de regel uitgewisseld worden".
De supporters komen dan in het voetbalvolgsysteem van de Nederlandse politie, justitie en KNVB terecht, waarna ze ook in Rotterdam een stadionverbod opgelegd kunnen krijgen.
AS Roma
De supporters zijn in Rome voor de heenwedstrijd van Feyenoord tegen AS Roma donderdagavond om 19.00 uur in de Europa League. Zo'n zesduizend fans van de Rotterdamse club zijn naar de Italiaanse hoofdstad afgereisd.
Snap niet wat er zo goed is aan hersenloze medelanders die in het buitenland een plein in een centrum compleet vernielen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:55 schreef Hexagon het volgende:
Laat ons, tussen alle barre ontwikkelingen in de wereld door, ook aandacht houden voor het sporadische goede nieuws:
[..]
Feyenoord distanieert zich van dit zooitje? Dat is niet meer dan terecht.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
En Feyenoord neémt afstand, alleen hoezo?
De straf?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:02 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Snap niet wat er zo goed is aan hersenloze medelanders die in het buitenland een plein in een centrum compleet vernielen.
Dus als tennis volkssport nummer een was geweest zouden ze het daar doen. Of anders basketbal of volleybal. Alleen is het toevallig voetbal geworden?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voetbal is volkssport nummer één. Dus 'volk' is dan ook precies wat het aantrekt. Mensen die vooral niet nadenken over het gevolg van hun eigen handelen.
Ik zie niet op basis van wat je een bepaalde organisatie verantwoordelijk kan stellen voor gedragingen van mensen die niet formeel tot die organisatie horen. Ze zijn niet in dienst van de club en zijn ook niet op een andere manier onder de verantwoordelijkheid van de club bezig.quote:Een club kan geen incidenten voorkomen. Een club kan wel degelijk verantwoordelijk worden gehouden voor de acties van haar vertegenwoordigers, al is er waarschijnlijk geen politicus te vinden die daar zijn vingers aan wil branden. Maar dat hoef ik aan jou zeker niet uit te leggen.
Dus allerlei onschuldige burgers worden opgezadeld met het probleem in plaats van dat justitie gewoon zijn werk doet tegen de daders?quote:Iedere euro schade die ontstaat mag bij de betreffende club worden geclaimd. Die mogen het dan bij de 'fans' gaan neerleggen. Het gevolg is dat alles rondom dat hele voetbal een stuk duurder wordt, eens kijken of dan het kwartje gaat vallen bij dit soort idioten. Of bij de mensen in dit topic.
Natuurlijk is de club hier niet verantwoordelijk voor, moet het bestuur van Feyenoord Rotterdam hermetisch afsluiten in de week dat Feyenoord Europees speelt, zodat niemand er meer in of uit kan?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:09 schreef PippenScottie het volgende:
Feyenoord fans die zeggen dat de club niet verantwoordelijk is.
Dat dit het gedrag is van hooligans die geen echte Feyenoord fans zijn.
Die vinden dat de zaak door de media wordt opgeklopt en niet uit de hand zou zijn gelopen als de politie niet zou hebben geprovoceerd.
Het doet me vaag denken aan een andere maatschappelijke discussie die nu loopt, maar ik kan mijn vinger niet precies op de zere plek leggen...
Racist.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:09 schreef PippenScottie het volgende:
Feyenoord fans die zeggen dat de club niet verantwoordelijk is.
Dat dit het gedrag is van hooligans die geen echte Feyenoord fans zijn.
Die vinden dat de zaak door de media wordt opgeklopt en niet uit de hand zou zijn gelopen als de politie niet zou hebben geprovoceerd.
Het doet me vaag denken aan een andere maatschappelijke discussie die nu loopt, maar ik kan mijn vinger niet precies op de zere plek leggen...
Als er centjes door binnenkomen bij Feyenoord mogen ze ook wel meer doen om de veiligheid te garanderen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Natuurlijk is de club hier niet verantwoordelijk voor, moet het bestuur van Feyenoord Rotterdam hermetisch afsluiten in de week dat Feyenoord Europees speelt, zodat niemand er meer in of uit kan?
Alle boetes en celstraffen zijn voorwaardelijkquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:26 schreef znarch het volgende:
Die boete, gaat Italië die ook daadwerkelijk innen of hoe werkt dat praktisch?
Tuurlijk, het is altijd de schuld van iets of iemand anders.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:47 schreef Hathor het volgende:
http://news.google.com/ne(...)126589&ssid=s&at=dt0
Hier, even een andere insteek.
En ik ben er dan wel niet zelf bijgeweest, maar ik herken dat spierballenvertoon van de politie maar al te goed. In sommige gevallen zijn ze domweg zelf verantwoordelijk voor situaties zoals deze.
Dat.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Natuurlijk is de club hier niet verantwoordelijk voor, moet het bestuur van Feyenoord Rotterdam hermetisch afsluiten in de week dat Feyenoord Europees speelt, zodat niemand er meer in of uit kan?
Ach, het was toch een oud ding.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:53 schreef Perrin het volgende:
Gewoon lekker die fontein laten mollen, niks aan het handje.
Of je sluit gewoon je ogen en gaat er gewoon van uit dat het toch allemaal maar tokkies zijn, veel makkelijker joh.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is altijd de schuld van iets of iemand anders.
Ja, al je om wat voor reden dan ook monumenten gaat beschadigen ben je een hersenloze kuttokkie.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Of je sluit gewoon je ogen en gaat er gewoon van uit dat het toch allemaal maar tokkies zijn, veel makkelijker joh.
Hoho dat ben ik met je eens, monumenten beschadigen slaat gewoon nergens op, maar je hoeft je ook niet als vee in een nauwe steeg te laten drijven.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, al je om wat voor reden dan ook monumenten gaat beschadigen ben je een hersenloze kuttokkie.
Waarom altijd maar overal excuses voor gaan zoeken?
De arme zielen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoho dat ben ik met je eens, monumenten beschadigen slaat gewoon nergens op, maar je hoeft je ook niet als vee in een nauwe steeg te laten drijven.
Ach slachtoffertje toch.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoho dat ben ik met je eens, monumenten beschadigen slaat gewoon nergens op, maar je hoeft je ook niet als vee in een nauwe steeg te laten drijven.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
De straf ja. De rest is natuurlijk belachelijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:06 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
De straf?
Maar goed de basis is in Nederland al gelegd, waar Supporters, kampers, allochtonen, bikers, criminelen, oplichters, vrij spel hebben en waar je alleen gepakt word op snelheidsovertredingen
Kip of ei.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:16 schreef Perrin het volgende:
Als je je als apen gedraagt, wordt je als apen behandeld. Goh.
Weer eens wat anders als een ijzeren staaf 'door' je onderarm. Over die incidenten hoor je weinig trouwens.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik was vroeger een Feyenoord supporter, maar toen kreeg ik een pijl door mijn knie.
Wat was er dan gebeurd?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:34 schreef Keltie het volgende:
[..]
Weer eens wat anders als een ijzeren staaf 'door' je onderarm. Over die incidenten hoor je weinig trouwens.
Heb je die fotoreeks op Geenstijl gezien?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Of je sluit gewoon je ogen en gaat er gewoon van uit dat het toch allemaal maar tokkies zijn, veel makkelijker joh.
Hopelijk slaan ze heel dat centrum naar de klotequote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:08 schreef MakkieR het volgende:
Krijgt Rotterdam niet volgende week die Romeinen op bezoek? wat zal dat gezellig worden in het centrum payback time
Ja, geweldig man. Nog meer geweld en nog meer spullen kapot van mensen die er niets mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:14 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Hopelijk slaan ze heel dat centrum naar de klotezou echt fantastische payback zijn
![]()
Jammergenoeg heeft Rotterdam geen eeuwenoude monumenten
Had Rotterdam niet net een gloednieuw station laten bouwen?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:14 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Hopelijk slaan ze heel dat centrum naar de klotezou echt fantastische payback zijn
![]()
Die komen de Rijn niet over en blijven zo in Zevenbergschenhoek steken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:08 schreef MakkieR het volgende:
Krijgt Rotterdam niet volgende week die Romeinen op bezoek? wat zal dat gezellig worden in het centrum payback time
Mooie foto's wel van die tokkies die al bloedend met een agent in de nek op de grond lagen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heb je die fotoreeks op Geenstijl gezien?
IK hoorde de suporters vereniging klagen dat de politie te hard heeft ingegrepen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:09 schreef PippenScottie het volgende:
En de prullenbakken zaten ook al vol...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:47 schreef whosvegas het volgende:
[..]
IK hoorde de suporters vereniging klagen dat de politie te hard heeft ingegrepen.
Viel echt van mijn stoel van verbazing
Ze hadden echt veel harder moeten ingrijpen. Bijv. zeer veel traangas (liefst wat sterker en met wat ander componenten als normaal) gebruiken.
En trouwens alle schade verhalen op de gepakte supporters
Ja, en ook als je een vuurwerk bom tussen een groep ME'ers gooien, klagen dat je dan klappen krijgtquote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:49 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
En de prullenbakken zaten ook al vol...
ja want geweld los je op met nog meer geweldquote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:14 schreef bombmannl het volgende:
[..]
![]()
ja belachelijk, van mij hadden ze nog veel harder op mogen treden tegen dat tuig. Is toch compleet van de zotte dat ze na elke voetbal wedstrijd de boel moeten slopen. Het maakt niet eens uit of ze winnen of verliezen. Ik hoop ook dat ze alle schade op die gasten verhalen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:47 schreef whosvegas het volgende:
[..]
IK hoorde de suporters vereniging klagen dat de politie te hard heeft ingegrepen.
Viel echt van mijn stoel van verbazing
Ze hadden echt veel harder moeten ingrijpen. Bijv. zeer veel traangas (liefst wat sterker en met wat ander componenten als normaal) gebruiken.
En trouwens alle schade verhalen op de gepakte supporters
De boete en de celstraf zijn voorwaardelijk helaasquote:Op zaterdag 21 februari 2015 03:01 schreef Geralt het volgende:
Alleen de OP gelezen. Moeten deze knakkers die boete daadwerkelijk betalen? Als in als ze niet betalen wordt er beslag op hun loon gelegd?
Of is het zo dat als ze nooit meer Italië komen zijn ze er vanaf?
Als dat laatste het geval is dan snap ik niet waarom een aantal niet gekozen heeft voor die boete maar maanden lang de cel in gaat.
Je hebt zo'n situatie zelf meegemaakt mag ik aannemen?quote:
Monumenten of niet, je bent van harte welkom om het te komen proberen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:14 schreef bombmannl het volgende:
[..]
![]()
Het maakt verder weinig uit voor wat ze gedaan hebben, maar ik denk dat die lui niet eens wisten dat het een monument was.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, al je om wat voor reden dan ook monumenten gaat beschadigen ben je een hersenloze kuttokkie.
Waarom altijd maar overal excuses voor gaan zoeken?
?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 06:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
jammer dat ie niet door je strot was dan.
!!??quote:Op zaterdag 21 februari 2015 03:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De boete en de celstraf zijn voorwaardelijk helaas
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |