Schop! Malo: heb jij tips voor een vakantie in Duitsland met kinderen?quote:Op zondag 28 december 2014 17:21 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij hebben regelmatig korte vakanties of herfstvakanties doorgebracht in Duitsland. Wij zijn wel echte Duitsland-fans. Eifel, Moezel, Sauerland, allemaal mooi. Dichtbij (voor ons max 3 uur rijden), over het algemeen schoon, goed eten voor prima prijzen. En deze streken bieden mooie natuur en leuke plaatsjes.
Als je toch iets verder wilt rijden en je houdt van Duitsland, dan is Oostenrijk in de zomer ook een aanrader. Is in 1 dag aan te rijden en biedt heel veel natuur en heel veel activiteiten voor kinderen. Wij zijn in de zomer al een keer of 5 naar Oostenrijk geweest. De meeste gebieden bieden te gekke (berg-)wandelingen voor kinderen (met speeltuintjes en opdrachtjes onderweg), leuke (water-)speeltuinen op de berg, rodelbanen enzovoorts. Onze dochter houdt niet van wandelen, maar in Oostenrijk kan ze nooit wachten tot we weer een tocht gaan maken.
Voor 2015 overwegen we voor onze tweede vakantieweek Serfaus-Fiss-Ladis, daar zijn ook heel veel dingen te doen voor kinderen.
Gaaf is dat!quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:02 schreef exode het volgende:
Misschien al bekend maar ik kreeg deze tip: www.huttopia.com. Voor ons dit jaar geen optie, want we willen naar Italie en dit is alleen in Frankrijk en Canada. Het ziet er leuk uit. Wel prijzig in het hoogseizoen.
Pak gelijk Legoland bij Gunzburg mee. Schijnt super te zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:01 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Schop! Malo: heb jij tips voor een vakantie in Duitsland met kinderen?
Camping, huurtent, huisje, hotel: maakt niet uit. Rondreizen lijkt ons ook leuk. We hebben verder niet zo heel veel wensen, maar de jongens willen erg graag naar Playmobil land.
beetje balen dat de pond vandaag de dag erg hoog staat tegenover de euro... maakt de UK zo ontzettend duur(der)...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Cottages ❤️
Als het de UK wordt, gaan we zeker wat nachten in een cottage. Paar dagen Londen en dan met trein naar twee andere plaatsen.
Ik heb hier alleen met een tent en een dochter van 1 gestaan,quote:Op maandag 16 maart 2015 21:00 schreef peter070 het volgende:
Wij zijn nog op zoek naar een leuke camping (vrouw, zoon 2,5 en dochter 1) in Spanje voor de periode vanaf eind Augustus tot midden September. Moet leuke animatie zijn en voorkeur is een bungalow of stacaravan waarbij de kinderen allebei hun eigen kamer hebben. Animatie zou een pré zijn. Iemand suggesties?
Ik ben vorig jaar met mijn rugbyteam met de nachtferry naar Schotland geweest. Wat een fucking disaster is dat. Op de heenweg was ik enorm zeeziek en heb ik alleen maar brak in mijn hut gelegen. Het eten aan boord is bizar duur en niet lekker. De ferry vaart ontzettend langzaam om je maar zo lang mogelijk aan boord te hebben zodat je maar zo veel mogelijk geld uitgeeft. Okee, de terugweg was wel tof... toen was de zee een stuk rustiger en voelde ik me ook een stuk beter. De hele nacht bier gedronken en met dronken Schotse / Engelse sletjes gedanst die een weekend naar Amsterdam gingen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:28 schreef Burdie het volgende:
Wij dachten om lange autoritten te vermijden dit jaar met de nachtferry naar Schotland te gaan.
Na daarvan de prijs te hebben opgezocht, dachten we dat niet meer![]()
.
Wij kwamen uit op ongeveer ¤800. Andere routes worden een stuk interessanterquote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:51 schreef GotC het volgende:
Schreeuwend duur is het he, met de ferry?Wij gingen toen ik jong was elk jaar met de nachtferry naar Schotland. Was altijd prima, prijs van het ten merkte ik niks van
, maar als ik het nu bekijk..
Maargoed, SchotlandHet is het wel waard
om 21:00 zelf naar bed gaan,quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:14 schreef GotC het volgende:
We gaan dus naar Oostenrijk deze zomer, 11 uur rijden met mini van 20 mnd. Wat is wijsheid: in 1x doorrijden of ergens overnachten? Man en ik kunnen allebei rijden.
Precies zo. Terug gaan wij meestal in 1x, maar dat is meer uit praktische overwegingen (met 6 pers overnachten is nogal een gedoe, en prijzig)quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:27 schreef miss_sly het volgende:
Nee, ik zou echt in twee keer rijden. Is echt veel relaxter. Wij doen het ook, laatste keer zelfs op de terugweg, en we zijn allemaal gezelliger en minder moe als we op de bestemming aankomen.
Ja, wij deden de terugweg ook altijd in 1x, maar vorig jaar wegens omstandigheden toch in 2x en dat is zo goed bevallen, dat we dat dit jaar toch weer doen, waarschijnlijk.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:34 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Precies zo. Terug gaan wij meestal in 1x, maar dat is meer uit praktische overwegingen (met 6 pers overnachten is nogal een gedoe, en prijzig)
Ik zie er ook wel wat in.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, wij deden de terugweg ook altijd in 1x, maar vorig jaar wegens omstandigheden toch in 2x en dat is zo goed bevallen, dat we dat dit jaar toch weer doen, waarschijnlijk.
De reis verloopt gewoon veel fijner, waardoor je vakantie niet pas op je vakantieadres begint, maar op het moment dat je in de auto stapt. Dat gevoel hebben wij, tenminste
Is dat niet heel vervelend dat je bij weinig verkeer heel vroeg op de overnachting bent, waar meestal geen hol te doen is. Of bij veel file toch tot laat door moet omdat je anders je hotel niet haalt?quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:43 schreef miss_sly het volgende:
Which reminds me, ik moet nog een hotel zoeken voor de heenweg en het hotel voor de terugweg nog boeken
Wij vinden van niet. We hebben een vast hotelletje net onder Parijs voor als we richting de Dordogne gaan. Leuk dorpje, draaimolen op een paar minuten van het hotel waar we 's avonds even heenwandelen na lang in de auto gezeten te hebben, kasteel om de hoek om 's ochtends even in de kasteeltuinen een wandeling te maken voor we in de auto stappen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:45 schreef Soohr het volgende:
[..]
Is dat niet heel vervelend dat je bij weinig verkeer heel vroeg op de overnachting bent, waar meestal geen hol te doen is. Of bij veel file toch tot laat door moet omdat je anders je hotel niet haalt?
Tenzij op zwarte zaterdag is de kans op zo'n mega file dat het heel laat wordt heel klein.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:45 schreef Soohr het volgende:
[..]
Is dat niet heel vervelend dat je bij weinig verkeer heel vroeg op de overnachting bent, waar meestal geen hol te doen is. Of bij veel file toch tot laat door moet omdat je anders je hotel niet haalt?
Wij zijn naar Center Parcs Bostalsee geweest. Mooi nieuw park, en voor ons halverwege de afstand naar Playmobillandquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:01 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Schop! Malo: heb jij tips voor een vakantie in Duitsland met kinderen?
Camping, huurtent, huisje, hotel: maakt niet uit. Rondreizen lijkt ons ook leuk. We hebben verder niet zo heel veel wensen, maar de jongens willen erg graag naar Playmobil land.
Ik zou zéker voor overnachten gaan. Wantquote:Op donderdag 19 maart 2015 10:14 schreef GotC het volgende:
We gaan dus naar Oostenrijk deze zomer, 11 uur rijden met mini van 20 mnd. Wat is wijsheid: in 1x doorrijden of ergens overnachten? Man en ik kunnen allebei rijden.
Het is heel persoonlijk hoor, maar rijden 's nachts rijden lijkt mij helemaal niks. Ik vind de reis en stoppen onderweg op aires/raststättes al deel van de vakantie(voorpret), en daarbij wil ik voor het rijden concentratie hebben. 's Nachts ben ik moe. En dan kom je 's ochtends aan, stuitert je kind rond want hoera yay dag, en jij bent gaar.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Heerlijk overnachten en uitgerust aankomen vind ik meer waard dan die dag extra op bestemming.
Belgie-luxemburg-frankrijk,quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Iets anders: vanuit Amsterdam naar Annecy: via Belgie/Frankrijk, Luxemburg/Frankrijk of Duitsland/Frankrijk?
Dus Amsterdam-Limburg-Luik-Luxemburg en dan bij Metz zo'n beetje, Frankrijk in?quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:16 schreef Soohr het volgende:
[..]
Belgie-luxemburg-frankrijk,
De duitsers rijden heel slecht de laatste jaren waardoor je moet opletten dat op de middelste strook er geen auto met 120 rijdt en op de linker strook er geen auto's met 200+ aan komen stormen.
in frankrijk lekker cruisecontrol op 140 en gaan
ja, en dan of bij Dijon de A39 oprichting Bourg en bresse of pas bij Maçon richting bourg en bressequote:Op donderdag 19 maart 2015 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus Amsterdam-Limburg-Luik-Luxemburg en dan bij Metz zo'n beetje, Frankrijk in?
Ik zie op Google Maps dat ie me via Antwerpen-Namen naar Metz stuurt. Zou sneller zijn dan via Nederlands Limburg?quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:22 schreef Soohr het volgende:
[..]
ja, en dan of bij Dijon de A39 oprichting Bourg en bresse of pas bij Maçon richting bourg en bresse
Ben ik niet met je eens. Ik vind Duitsland en Duitsers veeeeeel prettiger rijden dan België of Frankrijk. En dan heb ik de netheid van de parkeerplaatsen onderweg nog niet eens meegenomen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:16 schreef Soohr het volgende:
[..]
Belgie-luxemburg-frankrijk,
De duitsers rijden heel slecht de laatste jaren waardoor je moet opletten dat op de middelste strook er geen auto met 120 rijdt en op de linker strook er geen auto's met 200+ aan komen stormen.
in frankrijk lekker cruisecontrol op 140 en gaan
Hmm dat is voor ons 7.5 uur, iets te ver naar m'n zin.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:19 schreef Burdie het volgende:
Wij overnachten onderweg naar Oostenrijk meestal in de buurt van Ingolstadt, precies een mooi stukje rijden.
scheelt 15 minuten in tijd via Antwerpen, maar is wel 1km langer.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie op Google Maps dat ie me via Antwerpen-Namen naar Metz stuurt. Zou sneller zijn dan via Nederlands Limburg?
Anyway, eens zoeken naar iets leuks ergens voorbij Metz om te overnachten op de heenweg.
Hoe ver moet je de tweede dag dan nog? Ik zou niet het aantal km door twee dagen delen maar juist de reistijd. In Zuid-Duitsland en Oostenrijk rij je behoorlijk wat minder km in een uurquote:Op donderdag 19 maart 2015 11:31 schreef GotC het volgende:
[..]
Hmm dat is voor ons 7.5 uur, iets te ver naar m'n zin.
Ik zat te kijken naar Würzburg, ongeveer 5.5 uur rijden.
Ook ongeveer 5.5 uurquote:Op donderdag 19 maart 2015 11:34 schreef Mineola het volgende:
[..]
Hoe ver moet je de tweede dag dan nog? Ik zou niet het aantal km door twee dagen delen maar juist de reistijd. In Zuid-Duitsland en Oostenrijk rij je behoorlijk wat minder km in een uur
Ik ben ook geen fan van Belgie, inderdaadquote:Op donderdag 19 maart 2015 11:32 schreef Soohr het volgende:
[..]
scheelt 15 minuten in tijd via Antwerpen, maar is wel 1km langer.
Dus de keuze is meer, wat vindt je een prettigere route om te rijden.
Ik probeer België altijd zo kort mogelijk te houden.
En bekijk de werkzaamheden tegen die tijd ook even.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van Belgie, inderdaad
O ja, goede wel.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:37 schreef Cathmar het volgende:
[..]
En bekijk de werkzaamheden tegen die tijd ook even.
Pont a Mousson is leuk, tussen Metz en Nancy. Familie van me logeerde wel eens in Hôtel de l'Abbaye des Prémontré, waren ze wel tevreden over.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie op Google Maps dat ie me via Antwerpen-Namen naar Metz stuurt. Zou sneller zijn dan via Nederlands Limburg?
Anyway, eens zoeken naar iets leuks ergens voorbij Metz om te overnachten op de heenweg.
Wij zijn vorig jaar op de terugweg ook in Pont a Mousson verbleven. Bagatelle Hotel beviel goed. Ligt een pizzeria naast voor een lekkere snelle hap en een bakkerij er tegenover voor 't ontbijt. Voor een paar euro beveiligd parkeren op de binnenplaats van het hotel.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:33 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Pont a Mousson is leuk, tussen Metz en Nancy. Familie van me logeerde wel eens in Hôtel de l'Abbaye des Prémontré, waren ze wel tevreden over.
Je hebt veel verschillende stops (Aires) in Frankrijk. Op het verkeersbord waarop de Aires worden aangekondigd (afstand) staat ook informatie over de faciliteiten.quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:05 schreef exode het volgende:
Hebben ze in Frankrijk langs de snelweg nog van die speciale gesponsorde stops? Ik las daar vorig jaar iets over, vrachtwagens van uhm uhm uhm een babymerk. Dat je daar je kind kan verschonen en ze op die parkeerplaatsen ook standaard speeltuinen en zo hebben?
Onze bestemming ligt nog steeds niet vast, maar als we naar pak hem beet Zuid Frankrijk gaan vind ik dat soort stops wel een aanrader voor onze wildebras.
Er zijn boxen, ik zou gokken op een stuk of 4 per dome, meestal zijn ze leeg.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:28 schreef Goitske het volgende:
Even een vraagje, wij gaan dit weekend met onze zoontjes naar centerparcs.
Hoe doe je het met babys in de aquadome? Zijn er voorzieningen zoals een box en zijn die er voldoende?
Verder alle tips qua baby en peuter in centerparcs zijn welkom!
Ik was vorige week in de huttenheugte met baby en peuter en alles is prima geregeld voor baby's. Magnetron voor flesjes, er waren een stuk of 6-8 boxen (allemaal leeg) en de peuterbadjes waren zo'n 30 graden warm, mijn baby (6mnd) vond dat prima. Wij hadden het baby service pakket bijgeboekt voor in de cottage, box, wipstoel, aankleedkussen en babybadje waren daardoor aanwezig. Verder geen tips, het is ideaal met kindjesquote:Op woensdag 25 maart 2015 07:28 schreef Goitske het volgende:
Hoe doe je het met babys in de aquadome? Zijn er voorzieningen zoals een box en zijn die er voldoende?
Verder alle tips qua baby en peuter in centerparcs zijn welkom!
Ja, dat kan ik me voorstellen. Tis voor ons gelukkig maar 4 uurtjes vliegen en de transfer van hotel naar vliegveld is maar 20 minuten. Ik zie nu al tegen de terugreis opquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hopen dat ze een speelhoek hebben :p
Dat geluk hadden we toen we 3 jaar geleden terugkwamen uit Thailand en om 3 uur s nachts vlogenecht ideaal was het niet... vooral ook omdat we zelf ook moe waren na een lange reis die dag en dan nog een paar uur vliegveld hangen...
Zorg dat je diverse lelijke tattoos hebt die je lekker kan showen, anders hoor je er tegenwoordig niet meer bij in de Aquadome van CenterParcs.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:28 schreef Goitske het volgende:
Hoe doe je het met babys in de aquadome?
quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat de vliegtijden toen nog niet bekend waren. Het is een pakketreis
En ach, we hebben ook geen keus voor een andere vlucht dus het is zoals het is.
Herkenbaar van die tatoos idd![]()
Daar zijn wij vorig jaar geweest. Zo mooi en leuk daarquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:27 schreef Roomsnoes het volgende:
Jaa van die namenlijstjed op kekke plekken!
Soes, irritant! Maar eh, wat dacht je toen je de vlucht boekte dan..?
Wij gaan naar de zuidkust van Engeland deze zomer. We gaan eens op zoek nasr leuke campings en b&b's
Oh dat is shit zeg... Dit is waarom wij het steeds niet aandurven om een (pakket)reis naar bv Mallorcaquote:Op woensdag 25 maart 2015 08:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik was vorige week in de huttenheugte met baby en peuter en alles is prima geregeld voor baby's. Magnetron voor flesjes, er waren een stuk of 6-8 boxen (allemaal leeg) en de peuterbadjes waren zo'n 30 graden warm, mijn baby (6mnd) vond dat prima. Wij hadden het baby service pakket bijgeboekt voor in de cottage, box, wipstoel, aankleedkussen en babybadje waren daardoor aanwezig. Verder geen tips, het is ideaal met kindjes. Veel plezier!
Wij vliegen in juni naar Lanzarote met onze bijna 3 jarige en baby van 9 maanden. Nu hebben we de pech dat de heenvlucht een avondvlucht is en de terugvlucht een nachtvlucht. Iemand tips hiervoor? Die kleine zullen we denk ik in de draagzak houden zodat ze lekker kan slapen maar wat doe ik om 2 uur s nachts met een peuter op een vliegveld
?!
Ik heb je eerdere tip over st Louis al opgeslagen! Ben me nu in Cotswold aan het verdiepen. Denk dat we Londen, kust en binnenland doen. Beetje van alles wat.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:14 schreef laziness het volgende:
[..]
Daar zijn wij vorig jaar geweest. Zo mooi en leuk daar
't verschilt... we hebben dit jaar een pakketreis naar Kos en daar stonden de vliegtijden al bij. Sommige inderdaad op ruktijden als 05:35 en 23:25 maar ook meer acceptabele tijden (overdag).quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh dat is shit zeg... Dit is waarom wij het steeds niet aandurven om een (pakket)reis naar bv Mallorcate boeken, dat je de vluchttijden niet weet op moment van boeken.
Zou je grote ook in een drager willen? En anders spelen, boekjes lezen of filmpjes kijken? En hopen op het beste.
Is ook zo, het is meer dat ik per se wil vliegen op voor mij acceptabele tijden (ook vanwege halen en brengen naar vliegveld bijvoorbeeld) en vanwege die eis ook bereid ben daar meer voor te betalen, boekte bv accommodatie en tickets los.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
't verschilt... we hebben dit jaar een pakketreis naar Kos en daar stonden de vliegtijden al bij. Sommige inderdaad op ruktijden als 05:35 en 23:25 maar ook meer acceptabele tijden (overdag).
Wij hadden naar Mallorca 2x enorm fijne tijdenquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh dat is shit zeg... Dit is waarom wij het steeds niet aandurven om een (pakket)reis naar bv Mallorcate boeken, dat je de vluchttijden niet weet op moment van boeken.
Zou je grote ook in een drager willen? En anders spelen, boekjes lezen of filmpjes kijken? En hopen op het beste.
Peutersdrager en genoeg te snaaien mee?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wij vliegen in juni naar Lanzarote met onze bijna 3 jarige en baby van 9 maanden. Nu hebben we de pech dat de heenvlucht een avondvlucht is en de terugvlucht een nachtvlucht. Iemand tips hiervoor? Die kleine zullen we denk ik in de draagzak houden zodat ze lekker kan slapen maar wat doe ik om 2 uur s nachts met een peuter op een vliegveld
?!
ipad mee? portable dvd spelertje? kleurboekje?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik was vorige week in de huttenheugte met baby en peuter en alles is prima geregeld voor baby's. Magnetron voor flesjes, er waren een stuk of 6-8 boxen (allemaal leeg) en de peuterbadjes waren zo'n 30 graden warm, mijn baby (6mnd) vond dat prima. Wij hadden het baby service pakket bijgeboekt voor in de cottage, box, wipstoel, aankleedkussen en babybadje waren daardoor aanwezig. Verder geen tips, het is ideaal met kindjes. Veel plezier!
?!
eens!quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Wij rijden niet in de nacht meer. Heerlijk overnachten en uitgerust aankomen vind ik meer waard dan die dag extra op bestemming.
Herkenbaar! En door al die bomen (beren?) kies ik dan voor de -voor mij- easy peasy optiequote:Op woensdag 25 maart 2015 12:52 schreef As1981 het volgende:
Mijn ervaring is dat ik altijd 100 bomen op de weg zie en het in de praktijk mee valt.
En boeken met tijden zegt ook niets. Onze laatste deel van de vlucht terug werd geannuleerd dus kregen we de optie of van gatwick naar heathrow verplaatsen of een overstaptijd die 7 uur langer is.
Gekozen voor het laatste maar die blijkt nu in de klasse al vol te zitten en we wachten nog steeds op antwoord nu. Nog 33 dagen tot vertrek. Adem in adem uit.
Oh dat is irritant dan ja! Vooral als je denkt dat je alles ruim op tijd geregeld hebt en je daar niet druk over hoeft te maken...quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:52 schreef As1981 het volgende:
Mijn ervaring is dat ik altijd 100 bomen op de weg zie en het in de praktijk mee valt.
En boeken met tijden zegt ook niets. Onze laatste deel van de vlucht terug werd geannuleerd dus kregen we de optie of van gatwick naar heathrow verplaatsen of een overstaptijd die 7 uur langer is.
Gekozen voor het laatste maar die blijkt nu in de klasse al vol te zitten en we wachten nog steeds op antwoord nu. Nog 33 dagen tot vertrek. Adem in adem uit.
Afstand is hier idd ook een probleem. Vorig jaar Bostalsee (5 uur) vonden ze eigenlijk best ver, en het werd er ook niet altijd gezelliger op in de auto.....quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:25 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en vakantie... Moet ik ook eens overna denken... Ik wilde naar Oostenrijk/Zwitserland/Scandinavië ofzo. Maar toen we vorige week een weekend naar Limburg gingen en de kinderen al vroegen of we er waren bij Rotterdam weet ik niet of ik daar wel zin in heb...
Dus moet even nadenken wat ik (we) wil(len)...
Ja dat denk ik ook!!! De voorpret is nu al super!quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:42 schreef Mineola het volgende:
Ja dat soort plannen bedoel ik dus, ik wil dat ook! Wat een fantastische vooruitzichten!
hoewel ik echt niet mag klagen, want het is pas maart en ik heb al een vakantie achter de rug en ga over een paar maanden alweer richting zon ondanks dat we ook gaan verhuizen dit jaar![]()
Parken in het zuidwesten?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
x1000
Oh wacht, ik zie nu je site, Disney! Dat gaan je mannen zó tof vinden!
Als we kleine stukjes rijden vragen ze hier ook of we er al bijna zijn. Terwijl in de lange ritten (bv Disney parijs), ze daar nooit of nauwelijks naar vragen. Moet ook zeggen dat we die wel voorbereiden (tablets mee, liedjes en spelletjes en boekjes in de aanslag).quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:25 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en vakantie... Moet ik ook eens overna denken... Ik wilde naar Oostenrijk/Zwitserland/Scandinavië ofzo. Maar toen we vorige week een weekend naar Limburg gingen en de kinderen al vroegen of we er waren bij Rotterdam weet ik niet of ik daar wel zin in heb...
Dus moet even nadenken wat ik (we) wil(len)...
Ze hebben hier TV, maar zelfs dat helpt niet :pquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:39 schreef As1981 het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook!!! De voorpret is nu al super!
[..]
Als we kleine stukjes rijden vragen ze hier ook of we er al bijna zijn. Terwijl in de lange ritten (bv Disney parijs), ze daar nooit of nauwelijks naar vragen. Moet ook zeggen dat we die wel voorbereiden (tablets mee, liedjes en spelletjes en boekjes in de aanslag).
Ohjee op naar de plakplaatjes shop ik heb er geen hahaquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zorg dat je diverse lelijke tattoos hebt die je lekker kan showen, anders hoor je er tegenwoordig niet meer bij in de Aquadome van CenterParcs.
De oudste in een drager zoals bijv de tula toddler evt met verbreders? Je kunt ze ook wel eens huren voor die korte periodequote:Op woensdag 25 maart 2015 08:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
?!
Met een watervaste stift de namen van je kinderen sierlijk op je rug schrijven werkt denk ik ook wel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:44 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ohjee op naar de plakplaatjes shop ik heb er geen haha
Hmm, E. zit nog in mt 92 dus dan zou ze ook geen verbreders nodig hebben gok ik. Heb je een adres waar in een Tula kan huren voor een vaste periode? We gaan de komende maanden maar even vaker E. in de drager hijsen denk ik, even laten wennen. En anders zien we het welquote:Op woensdag 25 maart 2015 20:48 schreef Goitske het volgende:
[..]
De oudste in een drager zoals bijv de tula toddler evt met verbreders? Je kunt ze ook wel eens huren voor die korte periode
Wij nemen naar centerparcs ook 2 dragers mee, jan loopt voornamelijk zelf maar bijv na het zwemmen als hij moe is in de tula toddler. Hij heeft de verbreders nog niet nodig (maat98)
De dragers passen in een kluisje dus geen jat gevaar voor de buggy
Pffff 2014 belde en wilde hun bekrompenheid terugquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zorg dat je diverse lelijke tattoos hebt die je lekker kan showen, anders hoor je er tegenwoordig niet meer bij in de Aquadome van CenterParcs.
Hoho ik was er op 1 januari 2015 nog en toen was er niets veranderd ten opzichte van 2014.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:20 schreef dobbey het volgende:
[..]
Pffff 2014 belde en wilde hun bekrompenheid terug
Tula toddler zit hier ook nog prima, dezelfde maat als E. Zonder verbreders ook.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Hmm, E. zit nog in mt 92 dus dan zou ze ook geen verbreders nodig hebben gok ik. Heb je een adres waar in een Tula kan huren voor een vaste periode? We gaan de komende maanden maar even vaker E. in de drager hijsen denk ik, even laten wennen. En anders zien we het wel
Om het helemaal Aquamundo-proof te maken moet je er natuurlijk ook nog een mooie naamketting bij dragen en - als het even kan - een petje op.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:28 schreef Mark het volgende:
Daar moet ik Nielsch gelijk ingeven: zonder tattoo ben je echt in de minderheid. Maar ik vrees dat dat voor de hele maatschappij geldt vandaag de dag. Wat dat betreft is CenterParcs een prima afspiegeling
Je kan bv bij Ooiebeest of http://www.lieverwij.nl/verhuur/ hurenquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Hmm, E. zit nog in mt 92 dus dan zou ze ook geen verbreders nodig hebben gok ik. Heb je een adres waar in een Tula kan huren voor een vaste periode? We gaan de komende maanden maar even vaker E. in de drager hijsen denk ik, even laten wennen. En anders zien we het wel
We hebben deze geboekt, zag er echt geweldig uit, ben er wel benieuwd naarquote:Op donderdag 19 maart 2015 13:33 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Pont a Mousson is leuk, tussen Metz en Nancy. Familie van me logeerde wel eens in Hôtel de l'Abbaye des Prémontré, waren ze wel tevreden over.
Pond staat bizar hoog t.o.v. de euro... Dat speelt ook mee als je nu naar de UK gaat.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb me laatst in het gemeentezwembad ook vreselijk verbaasd over wat mensen allemaal op hun lichaam kalken. Een tattoo op zijn tijd is mooi. Maar dat gegraveer van namen daar snap ik weinig van. Magoed. Ik hoef er ook weinig van te snappen
Ook Engeland gaat schreeuwend duur worden helaas. Nooit geweten dat dat soort familievakanties zo duur waren. En we moeten er nog geen vliegen en een auto huren. Verblijf voor 2 weken komt rond de 1500E, autohuur 500E, vlucht 300E minstens. En dan te bedenken dat we voor 2800E 3 weken in Japan waren 1,5 jaar geleden. Zonder baby dan wel, maar zoveel kost een 1 jarige ook niet.
En al die huurdingen zijn zo groot, van die megastacaravans enzo. We zijn maar met z'n drietjes, we hoeven dan echt geen 3 slaapkamersEn hotels vind ik zo vreselijk ongezellig.
Betaalt iedereen zo belachelijk veel, of doe ik iets verkeerd :S
Ik deed even een willekeurige camping in engeland met zwembad voor een stacaravan, inderdaad 1800 pond voor 2 weken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb me laatst in het gemeentezwembad ook vreselijk verbaasd over wat mensen allemaal op hun lichaam kalken. Een tattoo op zijn tijd is mooi. Maar dat gegraveer van namen daar snap ik weinig van. Magoed. Ik hoef er ook weinig van te snappen
Ook Engeland gaat schreeuwend duur worden helaas. Nooit geweten dat dat soort familievakanties zo duur waren. En we moeten er nog geen vliegen en een auto huren. Verblijf voor 2 weken komt rond de 1500E, autohuur 500E, vlucht 300E minstens. En dan te bedenken dat we voor 2800E 3 weken in Japan waren 1,5 jaar geleden. Zonder baby dan wel, maar zoveel kost een 1 jarige ook niet.
En al die huurdingen zijn zo groot, van die megastacaravans enzo. We zijn maar met z'n drietjes, we hoeven dan echt geen 3 slaapkamersEn hotels vind ik zo vreselijk ongezellig.
Betaalt iedereen zo belachelijk veel, of doe ik iets verkeerd :S
hmnja, die baby kost nog niet zo veel. Vliegt bijna gratis mee en in de auto zit ze er ook nagenoeg gratis bij. In evt hotels is ze ook nog gratis. Dus daar zitten de kosten niet echt in.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:33 schreef Mark het volgende:
Je bent met meer, je zit vast aan het hoogseizoen (met schoolgaande kinderen), je eisen liggen wat hoger: al met al is het geen vergelijk meer met vroeger toen je met zijn tweetjes voor datzelfde geld een uitgebreide vliegvakantie had
Oxford zelf natuurlijk, mooie plaats om te wandelen. Met kinderen is een bezoek aan Oxford Castle leuk om te doen. Voor kleinere kinderen en bij slecht weer is Partyman World of Play een optie. Bij goed weer de Botanische Tuinen van de Universiteit van Oxford bezoeken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:54 schreef Dot. het volgende:
Heeft iemand nog tips voor Oxford in juli? Ik moet er een midweek zijn voor mijn werk, dus we wilden er maar meteen een vakantietje van maken. Wat is het handigst qua reizen? We hebben een eigen auto!
Ik heb al een volledige zelfstandig appartement gevonden, dus dat zit goed
Je zou even ooiebeest.nl kunnen bellen of ze nog eentje te huur hebbenquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Om het helemaal Aquamundo-proof te maken moet je er natuurlijk ook nog een mooie naamketting bij dragen en - als het even kan - een petje op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is kamperen een optie Room? In NZ heeft ons dat bijv heel veel geld bespaart, b&b's/hotels/appartementen waren daar ¤100+ terwijl met de tent ergens staan varieerde tussen ¤15-¤40 per nachtquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
hmnja, die baby kost nog niet zo veel. Vliegt bijna gratis mee en in de auto zit ze er ook nagenoeg gratis bij. In evt hotels is ze ook nog gratis. Dus daar zitten de kosten niet echt in.
En kleine stacaravans bestaan haast niet. Ik hoef wil geen animatie of centerparcs-achtige campings, maar liever de kleinschalige. Geen hoge eisen dus.
Het is meer dat ik helaas aan het hoogseizoen vast zit.![]()
En de pond is duur inderdaad, en onze kroon staat ook al niet zo lekker.
Oh, dat zou ik zelf nog wel willenquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oxford zelf natuurlijk, mooie plaats om te wandelen. Met kinderen is een bezoek aan Oxford Castle leuk om te doen. Voor kleinere kinderen en bij slecht weer is Partyman World of Play een optie. Bij goed weer de Botanische Tuinen van de Universiteit van Oxford bezoeken.
Voor wat oudere kinderen die de films hebben gezien is de Harry Potter Studio Tour van Warner Bros. absoluut een must. Is te vinden in Leavesden, een uur rijden van Oxford.
http://www.wbstudiotour.co.uk/
16 maanden is inderdaad net te jong om dingen een beetje mee te krijgen... dan is eigenlijk alles wel leuk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:08 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, dat zou ik zelf nog wel willenOns zoontje is dan 16 maanden, dus die heeft nog niet zo veel met Harry Potter.
Maar hoe zijn jullie gegaan? Tunnel, boot, vliegtuig? Ik neig eigenlijk naar vliegtuig, maar dan zit je weer een uur in de trein naderhand. Met de boot is wat onhandig qua tijden dacht ik, want de nachtboot vertrekt pas om 10 uur en wij hebben al een slechte slaper, dus ik wil niet weten wat dit dan doet en met de boot overdag kom je om 6 uur aan in Harwich en dan moet je nog naar Oxford, dus dan zitten we ook niet handig qua eten en bedtijd...
Daar ben ik op vakantie zo slecht in! Ik wil geen ritme en dingen, gewoon lekker relaxt maar een beetje doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:53 schreef Ticootje het volgende:
Wat hier altijd het beste werkte was het vaste ritme aan blijven houden.
Ik hou juist wel van ritme... Zeker met eten ook enzo..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ben ik op vakantie zo slecht in! Ik wil geen ritme en dingen, gewoon lekker relaxt maar een beetje doen.
Met eten wel een beetje, voor S, maar ik vind het zo heerlijk om eens een paar weken niets te moeten op welk tijdstip dan ookquote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik hou juist wel van ritme... Zeker met eten ook enzo..
Dat weet mijn maag altijd heel goed.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met eten wel een beetje, voor S, maar ik vind het zo heerlijk om eens een paar weken niets te moeten op welk tijdstip dan ookDat ik het grootste deel van de dag niet eens weet hoe laat het is!
Nah, voor mijn maag is het altijd "tijd om er iets in te stoppen" ongeacht tijdstipquote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat weet mijn maag altijd heel goed.
Dat ook, en dan ga ik naar Italie waar pizza 2,50 kost. Ik zeg 3x per dag pizza.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nah, voor mijn maag is het altijd "tijd om er iets in te stoppen" ongeacht tijdstip
Zit toch veel groente op? Ik zeg: hartstikke gezond!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat ook, en dan ga ik naar Italie waar pizza 2,50 kost. Ik zeg 3x per dag pizza.
Daarom, ik zie het probleem ook niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zit toch veel groente op? Ik zeg: hartstikke gezond!
Ik tel al af, we vertrekken vrijdag 3 juli! Weekje Annecy, weekje Dordogne. Kom maar op met die vakantie!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daarom, ik zie het probleem ook niet.
Ik heb echt zo veel zin in de zomer. Lekker 2 weken Italie en 1 week oostenrijk / duitsland.
En dan eet ik uiteraard nog een week wienersnitzels.
Onze (toen)dreumes zat al een paar weken in een slecht-slaap periode. Eenmaal in tent in noord-frankrijk baalde we dan ook dat ze na in eerste instantie goed inslapen wakker werd en alleen maar kon huilen. We dachten dat dat de hele vakantie wel zo zou gaan. . knuffelen, liedje, wiegen, lezen, zaklamp aan, niets hielp. Tot ik met haar naar buiten ging en we samen naar de maan gingen kijken. Die was net als thuis zei ik (thuis kijken we vaak uit haar raam naar de maan als ze niet kan slapen). Na een tijdje maan-kijken is ze braaf gaan slapen en heeft tot onze verbazing de hele vakantie heerlijk geslapen, ook overdag.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:30 schreef Olf het volgende:
Hoi! Iemand hier ervaring met kamperen met een peuter die niet per definitie een ster is in slapen op vreemde plekken? Ik weet dat het uiteindelijk gewoon een kwestie van proberen is (wellicht daarvoor al een keer een weekendje proefdraaien), maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen!
Wij nemen/namen altijd een Deryan-tentje mee, ook als we ergens uit logeren gaan (kids zijn straks 6 en bijna 4, dan is het denk ik niet meer nodig). Daar zit ook een luchtbedje in en een slaapzakje bij, maar je kunt natuurlijk ook je eigen dekentjes etc gebruiken. Het tentje zetten we gewoon in de slaapcabine van de grote tent, vaak nog wel op een onderlaag van dekens of slaapzakken vanwege de kou. Voordeel is dat het 'huisje' er overal hetzelfde uitziet. Ze zijn ook al van jongsaf aan gewend erin te slapen als we op stap zijn. Er zijn twee maten: een grote en een kleine. De kleine is tot ongeveer twee jaar, dacht ik. De grote tot een jaar of vier.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:30 schreef Olf het volgende:
Hoi! Iemand hier ervaring met kamperen met een peuter die niet per definitie een ster is in slapen op vreemde plekken? Ik weet dat het uiteindelijk gewoon een kwestie van proberen is (wellicht daarvoor al een keer een weekendje proefdraaien), maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen!
Wij nemen ook een soortgelijk tentje mee,quote:Op donderdag 2 april 2015 08:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wij nemen/namen altijd een Deryan-tentje mee, ook als we ergens uit logeren gaan (kids zijn straks 6 en bijna 4, dan is het denk ik niet meer nodig). Daar zit ook een luchtbedje in en een slaapzakje bij, maar je kunt natuurlijk ook je eigen dekentjes etc gebruiken. Het tentje zetten we gewoon in de slaapcabine van de grote tent, vaak nog wel op een onderlaag van dekens of slaapzakken vanwege de kou. Voordeel is dat het 'huisje' er overal hetzelfde uitziet. Ze zijn ook al van jongsaf aan gewend erin te slapen als we op stap zijn. Er zijn twee maten: een grote en een kleine. De kleine is tot ongeveer twee jaar, dacht ik. De grote tot een jaar of vier.
[ afbeelding ]
Die ga ik bij kind twee inderdaad ook (beter) invoeren. We hebben m liggen, maar bij de oudste amper gebruikt waardoor hij het nu een heel erg leuk speeltentje vindt.quote:Op donderdag 2 april 2015 08:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wij nemen/namen altijd een Deryan-tentje mee, ook als we ergens uit logeren gaan (kids zijn straks 6 en bijna 4, dan is het denk ik niet meer nodig). Daar zit ook een luchtbedje in en een slaapzakje bij, maar je kunt natuurlijk ook je eigen dekentjes etc gebruiken. Het tentje zetten we gewoon in de slaapcabine van de grote tent, vaak nog wel op een onderlaag van dekens of slaapzakken vanwege de kou. Voordeel is dat het 'huisje' er overal hetzelfde uitziet. Ze zijn ook al van jongsaf aan gewend erin te slapen als we op stap zijn. Er zijn twee maten: een grote en een kleine. De kleine is tot ongeveer twee jaar, dacht ik. De grote tot een jaar of vier.
[ afbeelding ]
Dat dacht ik ook. Inmiddels is de tweede ruim een jaar en nog steeds ligt de tent ergens onderin een kast. Project deryan is hier een beetje mislukt.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:11 schreef Olf het volgende:
Wij hebben ook zo'n deryan tentje liggen, nog nooit gebruikt...zelfde als mineola, bij een tweede kind zou ik dat actiever willen gebruiken zodat het ook normaal wordt.
Neeeeee, ik ga dit anders doen!!!!! Slapen in de deryan, HET MOET!quote:Op donderdag 2 april 2015 11:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Inmiddels is de tweede ruim een jaar en nog steeds ligt de tent ergens onderin een kast. Project deryan is hier een beetje mislukt.
Mijn dochter kon in het tentje op de camping in de schaduw goed slapen,quote:Op donderdag 2 april 2015 11:11 schreef Olf het volgende:
Merci voor alle tips en ervaringen!
Wij hebben ook zo'n deryan tentje liggen, nog nooit gebruikt...zelfde als mineola, bij een tweede kind zou ik dat actiever willen gebruiken zodat het ook normaal wordt.
Ik denk dat we gewoon campingbedje meenemen dat ze kent, even kijken of dat goed past. Ik denk dat met daglicht slapen sowieso een fiasco wordt, maar middagdutjes zijn er ook wel al half vanaf dus dat is niet erg. Eerst maar eens een tent kopen
Zo'n tentje scheelt dus ook erg met daglicht, zeker als je er nog iets overheen legt.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:11 schreef Olf het volgende:
Merci voor alle tips en ervaringen!
Ik denk dat we gewoon campingbedje meenemen dat ze kent, even kijken of dat goed past. Ik denk dat met daglicht slapen sowieso een fiasco wordt, maar middagdutjes zijn er ook wel al half vanaf dus dat is niet erg. Eerst maar eens een tent kopen
Gelukkig heeft mijn vrouw een fleur-de-lys op haar rug staan, zodat we met een gerust hart Centerparcs hebben geboekt. Begin september een weekje naar Les Trois Forets en half oktober een weekje naar Le Bois aux Daims. Maar eerst lekker de volle maand juni naar Apulië/Abruzzen/Lazio zonder Nederlanders om ons heen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:28 schreef Mark het volgende:
Daar moet ik Nielsch gelijk ingeven: zonder tattoo ben je echt in de minderheid. Maar ik vrees dat dat voor de hele maatschappij geldt vandaag de dag. Wat dat betreft is CenterParcs een prima afspiegeling
Pas op! onderweg kan je me wellicht inhalen.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:21 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Gelukkig heeft mijn vrouw een fleur-de-lys op haar rug staan, zodat we met een gerust hart Centerparcs hebben geboekt. Begin september een weekje naar Les Trois Forets en half oktober een weekje naar Le Bois aux Daims. Maar eerst lekker de volle maand juni naar Apulië/Abruzzen/Lazio zonder Nederlanders om ons heen.
Benieuwd naar je ervaringen. We hebben het wel overwogen maar nog niks beslotenquote:Op donderdag 2 april 2015 17:21 schreef Bayswater het volgende:
Begin september een weekje naar Les Trois Forets en half oktober een weekje naar Le Bois aux Daims.
Ja, ervaring mee. Wel een grote tent met aparte slaapruimte voor de dreumes. Is goed te doen mits lekker weer. Zorg dat je een plek met stroom en een koelbox hebt.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:03 schreef ingee het volgende:
Heeft er iemand ervaring met kamperen in een tent met een baby of dreumes?
Dit jaar is nog wat vroeg, maar volgende zomer is ze anderhalf jaar oud, is dat te doen? Zijn er dingen waar je extra rekening mee moet houden?
Wij hebben gekampeerd met een baby van 10 wk, baby van 6 maand en een dreumes van 1,5 (niet allemaal tegelijk). Het is vooral afhankelijk van het weer wat je allemaal aan voorzieningen moet hebben en moet meenemen. Wij hadden dus juist niet een aparte slaapruimte, en bij baby toen de kinderwagenbak mee. (Nu zou ik het mini popup tentje meenemen) het meest flexibel was het babietje van 10 wk, want die sliep nog overal.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:03 schreef ingee het volgende:
Dit jaar is nog wat vroeg, maar volgende zomer is ze anderhalf jaar oud, is dat te doen? Zijn er dingen waar je extra rekening mee moet houden?
Oeh tof! Ik probeer mijn man ook nog steeds te overtuigen om er eentje aan te schaffen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:55 schreef exode het volgende:
Yeah! Vouwwagen gekocht vandaag, kom maar door met al die lange weekenden en zomervakantie
(Voor de geinteresseerden: de Trigano Odyssee)
Bram was 6 maanden toen we gingen kamperen.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:03 schreef ingee het volgende:
De stad Florence of de streek Toscane?quote:Op woensdag 8 april 2015 12:02 schreef Limone het volgende:
Wij zijn van plan om in juli naar zuid-Italië Florence te gaan. Heeft er iemand tips voor een accommodatie? Mag ook een camping met stacaravans of huisjes zijn..!
De stad Florence. Hotel klinkt goed!quote:Op donderdag 9 april 2015 13:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De stad Florence of de streek Toscane?
Ken wel een fijn hotel voor drie personen in Florence. Als je 's avonds op het terras van het restaurant aan de overkant van het straatje gaat zitten heb je zicht op de ingang van het hotel, het raam van je kamer en de babyfoon doet het ook nog.
Hotel Nuova Italia, Via Faenza 26quote:Op donderdag 9 april 2015 13:21 schreef Limone het volgende:
[..]
De stad Florence. Hotel klinkt goed!
Dat is ook wel een goeie. Wij gingen aan het Gardameer juist altijd 's ochtends vroeg op pad. En dan na de lunch siesta houden en daarna zwemmenquote:Op vrijdag 10 april 2015 14:21 schreef Mineola het volgende:
Wat wij ook wel deden was bv aan het eind van de middag pas richting een stadje en dan daar rondlopen, eten en nog meer rondlopen.
Qua temperatuur een stuk lekkerder voor stedenbezoek en je hebt de ochtend om lekker te relaxed en te zwemmen.
Leuk,quote:Op vrijdag 10 april 2015 14:27 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goeie. Wij gingen aan het Gardameer juist altijd 's ochtends vroeg op pad. En dan na de lunch siesta houden en daarna zwemmen.
We zien het wel, hoe warm het dan is en hoe het uitpakt.
En na Toscane nog een weekje Oostenrijk (Fiss)! Ik heb al zoveel voorpret. Helemaal met het mooie weer van vandaag.
Welke bestemming staat voor jullie zelf hoog op de lijst? Daar kun je vast iets gaafs van maken samen met haar.quote:Op maandag 13 april 2015 10:07 schreef miss_sly het volgende:
Zeker een land als Amerika is natuurlijk goed te doen zonder reisbegeleiding. B is er al een paar keer geweest en ik ook. Nog niet samen, dus dat willen we wel ooit. Maar behalve Disneyworld, wat is er nou echt, écht leuk voor een schoolkind van een jaar of 7-8? En de lange autoritten, al dan niet met RV, zijn die echt leuk voor een jong kind? Er is genoeg in de VS dat wij (nog) een keer willen zien, maar is het ook iets voor onze dochter? Ik vind dat vrij lastig.
Het liefste willen we een Nijl-cruise, maar dat wordt hem voorlopig niet, dan moet het eerst maar eens wat stabieler en rustiger zijn daar.quote:Op maandag 13 april 2015 10:26 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Welke bestemming staat voor jullie zelf hoog op de lijst? Daar kun je vast iets gaafs van maken samen met haar.
De VS is natuurlijk vol mogelijkheden. Wekenlang alleen maar kilometers maken spreekt mij niet aan, maar met binnenlandse vluchten kun je zelf ook een mooie reis samenstellen.
Wij zouden iets met strand, water en eilanden doen. En sinds ik op Hawaï was eerder dit jaar is mijn (totaal niet realistische) droom om daar met mijn kinderen heen te gaan.
Ik vind zuid Afrika een land waar ik zeker met mijn kinderen heen zou gaan. Ben er 2x geweest en het is zo veelzijdig. Dat zou een geweldige bestemming zijn!quote:Op maandag 13 april 2015 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het liefste willen we een Nijl-cruise, maar dat wordt hem voorlopig niet, dan moet het eerst maar eens wat stabieler en rustiger zijn daar.
Alleen voor strand, water, eilanden, hoef je niet per se ver te vliegen en veel geld uit te geven. Dat kan relatief dichtbij en goedkoop ook. We zouden dingen willen zien, een safari maken in een Afrikaans land, een rondreis Thailand, Australië, Mexico, VS. Maar de dingen die wij interessant vinden om te bezoeken (ruines, culturele of historische bezienswaardigheden, natuur) zullen denk ik nog een paar jaar niet echt heel interessant zijn voor haar, toch?
Ja, daar willen we zeker ook een keer heen! Maar als we het zelf doen, wat ik op zich best durf met Zuid-Afrika, dat hoeft niet georganiseerd, dan loop je dus tegen het probleem aan van gebrek aan contact met andere kinderen. Dus hoe ondervang je dat? Hoe zorg je ervoor dat je het reizen met drietjes combineert met contact met andere kinderen? Kun je bepaalde hotels daarop selecteren?quote:Op maandag 13 april 2015 10:35 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik vind zuid Afrika een land waar ik zeker met mijn kinderen heen zou gaan. Ben er 2x geweest en het is zo veelzijdig. Dat zou een geweldige bestemming zijn!
Ik denk dat kinderen zichzelf ook prima weten te vermaken, zeker als ze geen broertjes en zusjes hebben.quote:Op maandag 13 april 2015 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, daar willen we zeker ook een keer heen! Maar als we het zelf doen, wat ik op zich best durf met Zuid-Afrika, dat hoeft niet georganiseerd, dan loop je dus tegen het probleem aan van gebrek aan contact met andere kinderen. Dus hoe ondervang je dat? Hoe zorg je ervoor dat je het reizen met drietjes combineert met contact met andere kinderen? Kun je bepaalde hotels daarop selecteren?
Ditquote:Op maandag 13 april 2015 10:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk dat kinderen zichzelf ook prima weten te vermaken, zeker als ze geen broertjes en zusjes hebben.
Als je iets onderneemt zullen kinderen zich niet snel vervelen denk ik. De behoefte aan andere kinderen is groter als je van die luier vakanties hebt.
Precies, er wonen overal wel kinderenquote:Op maandag 13 april 2015 10:48 schreef Cathmar het volgende:
Ze vinden toch overal wel iemand om mee te spelen? Dat zou voor mij geen bezwaar zijn.
Nee dat denk ik niet. Zolang je gewoon tijd neemt voor je kind en het niet behandelt als een kleine volwassene... Maar ik denk dat juist jij je daar niet echt druk om hoeft te maken.quote:Op maandag 13 april 2015 10:52 schreef miss_sly het volgende:
S is niet heel erg goed in zichzelf vermaken, behalve met ipad
Wellicht dat ze tegen die tijd wat beter leest en ook zelf leest, dat zou al wel schelen.
Dingen ondernemen is natuurlijk wel leuk en daarmee blijf je ook lekker bezig. Maar toch, de hele tijd alleen met ons, zou dat niet vervelend worden voor een kind.
Natuurlijk, super spannend. Maar hoe gaaf!!quote:Op maandag 13 april 2015 11:02 schreef miss_sly het volgende:
Misschien zie ik ook wel beren op de weg die er niet zijn. Spannend vind ik het wel, hoor, zo met drieen op pad.
Hoe burgerlijkquote:Op maandag 13 april 2015 11:21 schreef miss_sly het volgende:
Jawel, heel erg gaaf!
Wel nog toekomstmuziek, hoor. Voor dit jaar hebben we gewoon weer twee keer een week op een Franse camping in het hoogseizoen geboekt
O, maar wij zijn heel erg burgerlijkquote:
Wij hebben wel een tent, maar ik vind het zo'n gedoequote:Op maandag 13 april 2015 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, maar wij zijn heel erg burgerlijkmet doorzonwoning, tuin, anderhalve baan en zomervakantie op een camping in Frankrijk
We hebben alleen geen eigen kampeerspullen, dus huren een stacaravan met eigen sanitaire voorzieningen
B wil een eigen toilet en douche, dus tjaquote:Op maandag 13 april 2015 11:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij hebben wel een tent, maar ik vind het zo'n gedoe.
Het is leuk voor een weekendje waarbij je op dag 1 alweer kunt verlangen naar het opruimen van de troep.
8? Hou op joh!quote:Op maandag 13 april 2015 12:09 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn ook nooit georganiseerd gegaan, maar we dachten daar nu aan ivm georganiseerde familiereizen, zodat er ook andere gezinnen met kind(eren) zijn en meer aanspraak is.
Maar misschien is dat ook wel helemaal niets. We gaan dit jaar iig naar Frankrijk en voor volgend jaar zullen we eens verder kijken. Als onze vrienden dan meegaan, zullen we zeker nog een jaar naar Frankrijk gaan, maar misschien dat we dan het jaar erop een mooie reis kunnen maken met drieen. S wordt dan 8 in de vakantie, dus dat is een mooie leeftijd voor reizen
Ja. Echt he, absurd. Ze wordt over 3 maanden al 6. Ik kan daar ook maar niet over uit, dat dat groeien en ouder worden maar gewoon gestaag doorgaat.quote:
Die oudste van mij groeit uit maat 128.. Soms loopt ze langs en dan kijk ik echt 2x, wanneer ben je opeens zo groot geworden?!quote:Op maandag 13 april 2015 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja. Echt he, absurd. Ze wordt over 3 maanden al 6. Ik kan daar ook maar niet over uit, dat dat groeien en ouder worden maar gewoon gestaag doorgaat.
Ja!quote:Op maandag 13 april 2015 12:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die oudste van mij groeit uit maat 128.. Soms loopt ze langs en dan kijk ik echt 2x, wanneer ben je opeens zo groot geworden?!
Jen is 7 jaar en 3 maanden.quote:Op maandag 13 april 2015 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja!
Ik zag laatst een vestje aan de waslijn hangen...dat waren ooit van die kleine poppenkleertjes, nu zijn het echte grote meisjes vesten. Het gaat zo bizar hard, ik kan er maar niet over uit.
uit 128? Dat is echt groot! Hoe oud is ze ook alweer? jaartje ouder dan S?
O, wat lief! Dat lijkt me zo leuk.quote:Op maandag 13 april 2015 13:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen is 7 jaar en 3 maanden.
Die is boekjes aan het voorlezen aan haar zus ...
Dat is ook wel weer waar, inderdaad!quote:Op maandag 13 april 2015 13:33 schreef MaLo het volgende:
F wordt deze week al 11en wil haar kleren bij de Coolcat kopen
.
Qua met 1 kind op vakantie: Ik vind het wel prettig dat er voor F aanspraak is op de camping / appartement waar we naartoe gaan. Heel massaal is niets voor haar, dan durft ze niet zelfstandig wat te ondernemen. Dus wij zoeken geen mega-accommodaties, maar wel kindvriendelijk, dus met zwembad / pingpongtafel, dat soort dingen.
Als we een rondreis zouden maken, zou ik me niet zo druk maken om aanspraak voor haar. Je bent dan meestal de hele dag op pad en doet zoveel indrukken op. En dan 's avonds nog ff wat drinken en een spelletje doen met papa en/of mama, nog even op de ipad en dan is het ook wel klaar.
Hier eentje van 4 jaar met maat 128...quote:Op maandag 13 april 2015 13:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen is 7 jaar en 3 maanden.
Die is boekjes aan het voorlezen aan haar zus ...
Oh geweldig, dat was ook mijn lievelingszaak zo in de vroege tienerjaren. En nu snap ik ook waarom mn ouders het vreselijk vondenquote:Op maandag 13 april 2015 13:33 schreef MaLo het volgende:
F wordt deze week al 11en wil haar kleren bij de Coolcat kopen
.
Qua met 1 kind op vakantie: Ik vind het wel prettig dat er voor F aanspraak is op de camping / appartement waar we naartoe gaan. Heel massaal is niets voor haar, dan durft ze niet zelfstandig wat te ondernemen. Dus wij zoeken geen mega-accommodaties, maar wel kindvriendelijk, dus met zwembad / pingpongtafel, dat soort dingen.
Als we een rondreis zouden maken, zou ik me niet zo druk maken om aanspraak voor haar. Je bent dan meestal de hele dag op pad en doet zoveel indrukken op. En dan 's avonds nog ff wat drinken en een spelletje doen met papa en/of mama, nog even op de ipad en dan is het ook wel klaar.
Een collega van me heeft vorig jaar een familiegroepsreis gedaan door Thailand met zijn gezin. Wel iets grotere kinderen, geloof ik, 10 en 11 dacht ik. Hij was er heel enthousiast over. Je treft inderdaad min of meer gelijkgestemde mensen die op zoek zijn naar (een beetje) avontuur. Je zit bij elkaar in de hotels en resorts, maar de excursies zijn facultatief. Er is ook genoeg ruimte in het programma om met elkaar op te trekken als je even geen zin hebt in anderen (Djoser is sowieso wel ontspannen wat dat betreft, het zijn geen superdrukke schema's, mijn zus is een paar jaar reisleider geweest in Z-Afrika en is er ook heel positief over). Die kids van mijn collega hebben daar wel veel vriendjes gemaakt. Je eindigt ook op een fijn eiland waar je nog een paar dagen zelf hebt (met de rest in de buurt, zo nodig). 't Is alleen wel aan de prijs, maar ja, dat spreekt voor zich.quote:Op maandag 13 april 2015 12:09 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn ook nooit georganiseerd gegaan, maar we dachten daar nu aan ivm georganiseerde familiereizen, zodat er ook andere gezinnen met kind(eren) zijn en meer aanspraak is.
Maar misschien is dat ook wel helemaal niets. We gaan dit jaar iig naar Frankrijk en voor volgend jaar zullen we eens verder kijken. Als onze vrienden dan meegaan, zullen we zeker nog een jaar naar Frankrijk gaan, maar misschien dat we dan het jaar erop een mooie reis kunnen maken met drieen. S wordt dan 8 in de vakantie, dus dat is een mooie leeftijd voor reizen
Ben jij eerder bij Serfaus/Fiss/Ladis geweest? Zo ja, hoe vond je het? Wij horen dat het erg leuk moet zijn, ook voor wat "oudere" kinderen (F is dan 11).quote:Op vrijdag 10 april 2015 16:17 schreef Soohr het volgende:
[..]
Leuk,
ik heb in de planning staan om nog enkele dagen in Ladis op de camping te gaan staan.
Dan wel naar boven naar Fiss, de gondel in en lekker wandelen.
Het is te gek daar! Meerdere keren in zomer en heel vaak in de winter geweest ❤️quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:38 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ben jij eerder bij Serfaus/Fiss/Ladis geweest? Zo ja, hoe vond je het? Wij horen dat het erg leuk moet zijn, ook voor wat "oudere" kinderen (F is dan 11).
Ik ben van de leeftijd 0 tot 14 elke winter daar geweest en vaak ook met de herfst,quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:38 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ben jij eerder bij Serfaus/Fiss/Ladis geweest? Zo ja, hoe vond je het? Wij horen dat het erg leuk moet zijn, ook voor wat "oudere" kinderen (F is dan 11).
Wij hebben met S bijna jaarlijks gevlogen sinds ze geboren is. Korte vluchten, Lissabon zal ook niet zo lang zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:14 schreef LadyBlack het volgende:
Euh..... er staan vast massa's verhalen over vliegen met peuters, maar ik kon t in dit of het vorige topic zo niet vinden.
Hoe gaat het met een kind van 2,5 jaar in het vliegtuig? Zit die de hele reis op een eigen stoel? Is jullie ervaring dat een kind dan nog slaapt onderweg?
Wij gaan eind augustus naar Lissabon, naar een superleuk appartement in het centrumen ik heb er helemaal zin in, maar totáál geen ervaring
We nemen de draagzak mee, dus in de stad zullen we ons wel redden, maar het vliegen ben ik wel benieuwd naar.
Lissabon is een superleuke stad! Wij zijn daar ook geweest met een 2,5 jarige... Vanaf 2 jaar hebben ze sowieso hun eigen stoel (bij jonger dan 2 is het een optie). Sinds wij vliegen met onze oudste (die kon toen net zitten), zit ze eigenlijk al de hele vlucht op haar eigen stoel mits daar plaats voor was. Zo ook naar Lissabon.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:14 schreef LadyBlack het volgende:
Euh..... er staan vast massa's verhalen over vliegen met peuters, maar ik kon t in dit of het vorige topic zo niet vinden.
Hoe gaat het met een kind van 2,5 jaar in het vliegtuig? Zit die de hele reis op een eigen stoel? Is jullie ervaring dat een kind dan nog slaapt onderweg?
Wij gaan eind augustus naar Lissabon, naar een superleuk appartement in het centrumen ik heb er helemaal zin in, maar totáál geen ervaring
We nemen de draagzak mee, dus in de stad zullen we ons wel redden, maar het vliegen ben ik wel benieuwd naar.
Ik pluseinz op dit allesquote:Op woensdag 22 april 2015 09:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lissabon is een superleuke stad! Wij zijn daar ook geweest met een 2,5 jarige... Vanaf 2 jaar hebben ze sowieso hun eigen stoel (bij jonger dan 2 is het een optie). Sinds wij vliegen met onze oudste (die kon toen net zitten), zit ze eigenlijk al de hele vlucht op haar eigen stoel mits daar plaats voor was. Zo ook naar Lissabon.
Draagzak is wel handig daar, het is niet echt een stad om met kinderwagen te lopen.
Supertip: ga een dagje met de trein naar Sintra. Vanuit een geweldig mooi treinstation in het centrum van Lissabon kom je in dit dorpje. Neem hier de bus naar Quanta da Regaleira. Onze dochter heeft in deze tuin zo genoten van alle watervallen, grotten (neem een zaklamp mee!), mystieke waterputten die met een wenteltrap diep de grond in gaan, kastelen, zijweggetjes, bomen, standbeelden en noem maar op... echt een aanrader met jonge kinderen!
https://www.google.nl/sea(...)cgBA&ved=0CAYQ_AUoAQ
*neemt hoed afquote:Op woensdag 22 april 2015 10:59 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben afgelopen september alleen (zonder partner) met beide dochters (de oudste 4 jaar en de jongste 6 maanden) van Eindhoven naar Pisa gevlogen. Dat vond ik een behoorlijk pittige onderneming maar dat heb ik ook gehaald. Dus 2 ouders met 1 kind moet zeker lukken.
De buurt van Ericeira kan ik aanraden voor je tweede week!quote:Op woensdag 22 april 2015 20:59 schreef LadyBlack het volgende:
O wat een fijne reacties!![]()
De vlucht duurt 3 uur, dus ik denk dat het ook wel te doen is als ze niet slaapt. Maar ze zit dan dus gewoon op een normale stoel in een normale gordel?
Ook tof om te lezen dat het zo goed is bevallen met de diverse peutertjes, ik las in het vorig topic van Bitterend ook al zo'n positieve ervaring![]()
We gaan iig 1 week in de stad zitten, en daarna misschien nog een week richting de zee, ik had al naar Sintra zitten kijken ookMooi dat het daar zo tof is.
Bostalsee schijnt erg mooi te zijn, heel nieuw.quote:Op maandag 11 mei 2015 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb een cheque voor een aardig bedrag van center parcs liggen. Maar als ik het hier zo eens lees, en ook op zoover, word ik er niet echt vrolijk van. Het is al niet echt iets voor ons. Maar een uitstapje kunnen we wel gebruiken. Dus help, welk park is leuk en vooral ook met nette up to date huisjes.
Le Boix aux daims moet nog open gaan eind deze maand, dus erg up to date. In het Loiregebied, dus pak het kastelenboek er maar bij. Enige park ook waar je via Prenatal geen 50 % korting kan krijgen mits je buiten de vakanties kan. Maar voor een weekend wat ver.quote:Op maandag 11 mei 2015 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb een cheque voor een aardig bedrag van center parcs liggen. Maar als ik het hier zo eens lees, en ook op zoover, word ik er niet echt vrolijk van. Het is al niet echt iets voor ons. Maar een uitstapje kunnen we wel gebruiken. Dus help, welk park is leuk en vooral ook met nette up to date huisjes.
Heel fijn alle tips. Knoop wordt donderdag doogehakt. Kinderen zijn 7, 5, 2 en 2quote:Op maandag 11 mei 2015 19:03 schreef Mark het volgende:
Bostalsee ben ik vorig jaar geweest. Inderdaad vrij nieuw, best groot park. Wij hadden een e-car genomen, en dat beviel goed. Het is echter wel een flinke rit (wij deden er zo'n 5 uur over vanaf Nijmegen), dus voor alleen een weekendje is het misschien wat ver.
Hoe oud zijn de kinderen in kwestie?
Ja, heh!quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:26 schreef livelink het volgende:
Dat klinkt goed, Lily! En soms heeft het wel zijn voordelen om in het zuiden te wonen. In 2,5 uur naar Parijs
Lange reis met zo'n kleintje!quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:45 schreef GotC het volgende:
Wat zijn musthaves om mee te nemen in de auto voor een 20mnd dreumes? We zijn of 11 uur, of 2x 5.5 uur onderweg (nog steeds niet besloten).
dvd spelertjequote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:45 schreef GotC het volgende:
Wat zijn musthaves om mee te nemen in de auto voor een 20mnd dreumes? We zijn of 11 uur, of 2x 5.5 uur onderweg (nog steeds niet besloten).
Ja ik ben er nog niet over uit wat wijsheid is. Mijn man wil liever in 1x de afstand rijden, mij lijkt een overnachting verstandiger.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:48 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Lange reis met zo'n kleintje!
Een tablet vol filmpjes, op te hangen voor de neus van de dreumes?
Je weet dat het advies is om een kind niet langer dan 2 uur per dag in een kinderzitje te hebben?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:45 schreef GotC het volgende:
maxi cosi bedoel je wsquote:Op zaterdag 6 juni 2015 20:27 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Je weet dat het advies is om een kind niet langer dan 2 uur per dag in een kinderzitje te hebben?
En dat nog niet eens achterelkaar. Zo af en toe zon lange rit kan vast geen kwaad, maar neem genoeg pauzes en haal de kleine er lang genoeg uit.
Staat niet expliciet genoemd. Het gaat om babies in kinderzitjes.quote:
Schone kleding en een handdoek bij de hand voor euhhh ongelukjes.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:45 schreef GotC het volgende:
Direct daarboven gaat het ook expliciet om babies. Een kind van 20 mnd is geen baby en zit niet meer in een babyzitje.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 20:34 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Staat niet expliciet genoemd. Het gaat om babies in kinderzitjes.
http://www.kinderveiligheid.nl/faq.php
Dat is idd voor een babyautostoel, oftewel de groep 0 stoelen. T. zit al even in een kinderautostoel, oftewel groep 1quote:Op zaterdag 6 juni 2015 20:27 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Je weet dat het advies is om een kind niet langer dan 2 uur per dag in een kinderzitje te hebben?
En dat nog niet eens achterelkaar. Zo af en toe zon lange rit kan vast geen kwaad, maar neem genoeg pauzes en haal de kleine er lang genoeg uit.
Ok, het is al weer 4 jaar geleden dat de mijne zo oud was, dus ik weet het niet precies meer. Maar goed dat je er iig rekening mee houdt of het wist.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 20:57 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat is idd voor een babyautostoel, oftewel de groep 0 stoelen. T. zit al even in een kinderautostoel, oftewel groep 1
En het is ook goed dat mensen er scherp op blijvenquote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:08 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ok, het is al weer 4 jaar geleden dat de mijne zo oud was, dus ik weet het niet precies meer. Maar goed dat je er iig rekening mee houdt of het wist.
In de nacht rijden een optie?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:45 schreef GotC het volgende:
Op die leeftijd kunnen ze meestal nog niet bij het raam, geloof ik. Ligt ook aan het stoeltje.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:19 schreef happy78 het volgende:
Papier en potloden zodat er lekker gekleurd kan worden in de auto!
Je hebt van die dieren raamstickers. Die steeds weer eraf kunnen, geen lijm. Ideaal om meet te spelen.
Wat poppetjes of autotoojes om mee te spelen.
Filmpje ook altijd wel handig
Genoeg eten en drinken, schone kleding, iets om mee schoon te maken.
Kussentje om misschien wat beter tegen aan te kunnen slapen, eventueel dekentje.
Lievelingsknuffel of doekje.
Dan zit er nog een speciaal onderdeel bij, een blad waar je ze dan op kan plakken. Tenminste die hadden wij. Dan kunnen ze eerst zo gebruiken en later op het raam. Mochten ze nog niet bij het raam kunnen. Even vergeten wanneer ze dat kunnen!quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:36 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Op die leeftijd kunnen ze meestal nog niet bij het raam, geloof ik. Ligt ook aan het stoeltje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |