abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149794154
Hier verder...

vorig deeltje: OUD / Op vakantie met (kleine) kinderen deel 4
pi_149794184
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:21 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wij hebben regelmatig korte vakanties of herfstvakanties doorgebracht in Duitsland. Wij zijn wel echte Duitsland-fans :). Eifel, Moezel, Sauerland, allemaal mooi. Dichtbij (voor ons max 3 uur rijden), over het algemeen schoon, goed eten voor prima prijzen. En deze streken bieden mooie natuur en leuke plaatsjes.

Als je toch iets verder wilt rijden en je houdt van Duitsland, dan is Oostenrijk in de zomer ook een aanrader. Is in 1 dag aan te rijden en biedt heel veel natuur en heel veel activiteiten voor kinderen. Wij zijn in de zomer al een keer of 5 naar Oostenrijk geweest. De meeste gebieden bieden te gekke (berg-)wandelingen voor kinderen (met speeltuintjes en opdrachtjes onderweg), leuke (water-)speeltuinen op de berg, rodelbanen enzovoorts. Onze dochter houdt niet van wandelen, maar in Oostenrijk kan ze nooit wachten tot we weer een tocht gaan maken :P.

Voor 2015 overwegen we voor onze tweede vakantieweek Serfaus-Fiss-Ladis, daar zijn ook heel veel dingen te doen voor kinderen.
Schop! Malo: heb jij tips voor een vakantie in Duitsland met kinderen?
Camping, huurtent, huisje, hotel: maakt niet uit. Rondreizen lijkt ons ook leuk. We hebben verder niet zo heel veel wensen, maar de jongens willen erg graag naar Playmobil land.
  woensdag 18 februari 2015 @ 15:12:13 #3
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_149794468
Playmobilland is leuk! Daar zijn wij ook twee keer geweest, als tussenstop op vakanties naar het zuiden.
Mijn dochter vond dit het leukste park waar ze ooit is geweest, na Disneyland :o. Terwijl er dus geen echte attracties zijn zoals achtbanen, maar alleen maar klauter- kruip- en waterpret :D. Echt een enorme aanrader met kinderen, mooi weer is alleen wel haast een vereiste.

Daar in de buurt hebben wij alleen dus een paar nachten in een hotel doorgebracht, ik weet daar zo geen leuke accommodaties voor langer verblijf.
Wij zaten in hotel Knorz en in Gasthof Zur Kurve (in beide hotels is verder niets te beleven, die laatste ligt wel op loopafstand van Playmobilland.). Het hotel van Playmobilland zelf schijnt ook heel mooi te zijn, maar is wel een (heel) stuk duurder :X .

Wij zijn op Landal Sonnenberg en Landal Wirfttal geweest, beide mooie parken in mooie omgevingen en leuk voor kinderen. Maar die parken liggen in de Moezel en de Eiffel, dus niet in de buurt van Playmobilland.
Fuck the EBU
pi_150251713
We zijn gisteren teruggekomen uit Spanje. We zijn met onze kleine man van net 1 jaar naar Andalusie geweest. In een kleinschalig complex erg gericht op gezinnen met kleine kinderen. Het was wel echt laagseizoen want van de 10 appartementen waren er maar 2 bezet.

Beviel prima, graad of 20, veel speelmogelijkheden, veilig en om 6 uur stond het eten voor ons jochie klaar in het restaurant.

We zaten in La Granja de Antonio via La Casita.

2 nadelen:
Je kan er niet even wandelen, je moet voor alles de auto in.
De appartementen zijn gehorig. Bij mooier weer zit je niet vaak binnen maar bij 10 graden in de avond is dat anders.
pi_150565750
Misschien al bekend maar ik kreeg deze tip: www.huttopia.com. Voor ons dit jaar geen optie, want we willen naar Italie en dit is alleen in Frankrijk en Canada. Het ziet er leuk uit. Wel prijzig in het hoogseizoen.
pi_150567130
Ik zat net even te kijken om een lang weekend weg te gaan in mei (meivakantie) maar wat is het duur allemaal zeg! Een huisje of een caravan (iets met 3 slaapkamers/6 personen) in nl, be of noord frankrijk. Ongelooflijk.
Met een meidenkwartet
pi_150567178
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:02 schreef exode het volgende:
Misschien al bekend maar ik kreeg deze tip: www.huttopia.com. Voor ons dit jaar geen optie, want we willen naar Italie en dit is alleen in Frankrijk en Canada. Het ziet er leuk uit. Wel prijzig in het hoogseizoen.
Gaaf is dat!
Ik zie mogelijkheden voor de laatste dagen van de vakantie!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:49:31 #8
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_150574487
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:01 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Camping, huurtent, huisje, hotel: maakt niet uit. Rondreizen lijkt ons ook leuk. We hebben verder niet zo heel veel wensen, maar de jongens willen erg graag naar Playmobil land.
Pak gelijk Legoland bij Gunzburg mee. Schijnt super te zijn.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_150598793
Playmobilland, wat klinkt dat leuk! Dat had ik als kind ook echt tof gevonden :D

Wij willen van de zomer naar Italië of Engeland met onze dochter van dan 1 jaar. Liefst met een zwembad, maar omdat ze pas 1 is, hoeft dat geen onwijs zwemparadijs te zijn ofzo. We houden van kamperen, maar houden niet van KiDzFuN-campings, zeg maar. We moeten er eenstacaravan of iets kunnen huren, want we vliegen en zien het niet zitten om de tent mee te nemen. Liefst in de buurt van een grotere stad maar ook natuur. Verder zijn we niet veeleisend :P

Iemand ervaring met camperen in Engeland, of Italië? Tips voor leuke, niet te massale campings?
Iemand ervaring met Canvas Holidays.nl?
pi_150604651
Misschien zoeken op agriturismo campings Room? Die zijn kleinschalig.

Wij zaten jaren geleden (nog zonder kind) in della rose (of zoiets) aan het Gardameer. Niet zo'n typische Gardameer camping. Wij hebben altijd geroepen dat we er ooit terug willen maar dan met kind. Als het goed is, gaan we volgend jaar. (Maar dat weet je met ons maar nooit....)

Ik vind Italie wat betreft stacaravans etc enorm duur overigens. Maar wij zitten aan het hoogseizoen vast.
pi_150604932
Nou, inderdaad Exode. Holymoly, 2000E voor twee weken in het hoogseizoen (zitten we ook aan vast). En dan moeten we nog een auto huren en er heen vliegen. Mooi niet dus. We hoeven geen zwemparadijs ofzo. En willen nog wat geld overhouden voor een gelato of vino uiteraad c_/
Agriturismo gaan we eens opzoeken. ^O^
  vrijdag 13 maart 2015 @ 18:12:48 #12
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150606338
Wij zijn vorig jaar hier geweest http://www.beachside.co.uk.
Op een staanplaats maar ze hebben ook verhuur accommodaties.
Vrij basic camping maar verwarmd buiten zwembad en direct aan het strand. Vlakbij St Ives O+ O+

Overigens heb ik voor in het hoogseizoen ook nog redelijk geprijsde cottages gevonden. Misschien ook nog een idee?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150607982
Cottages ❤️
Als het de UK wordt, gaan we zeker wat nachten in een cottage. Paar dagen Londen en dan met trein naar twee andere plaatsen.
pi_150611779
Dat soort prijzen inderdaad Room :(
Wij gaan volgende week naar een huurcamper kijken, is vorig jaar ook goed bevallen. Ook niet goedkoop maar wel erg handig en dan zitten we niet aan een bestemming vast.
pi_150701548
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Cottages ❤️
Als het de UK wordt, gaan we zeker wat nachten in een cottage. Paar dagen Londen en dan met trein naar twee andere plaatsen.
beetje balen dat de pond vandaag de dag erg hoog staat tegenover de euro... maakt de UK zo ontzettend duur(der)...
PWBF
pi_150701674
We hebben totaal gebroken met wat we in het verleden allemaal hebben gedaan (met en zonder kinderen) gaan we nu voor het eerst in ons leven naar een 5* all-inclusive resort op Kos. Door iets meer te betalen hopen we boven het "Frans Bauer vreetschuur Harry van de Sunweb" niveau uit te komen. Ik ben benieuwd.

Gelukkig in april en september nog zonder kinderen weg (Stockholm en Londen), dus helemaal zonder stedelijke cultuur zullen we dit jaar niet zitten.
PWBF
pi_150701739
Wij gaan dit jaar naar de vendee, wel toeristisch dus want ook wij zitten aan het hoogseizoen vast.
pi_150713165
Wij zijn nog op zoek naar een leuke camping (vrouw, zoon 2,5 en dochter 1) in Spanje voor de periode vanaf eind Augustus tot midden September. Moet leuke animatie zijn en voorkeur is een bungalow of stacaravan waarbij de kinderen allebei hun eigen kamer hebben. Animatie zou een pré zijn. Iemand suggesties?
pi_150724833
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:00 schreef peter070 het volgende:
Wij zijn nog op zoek naar een leuke camping (vrouw, zoon 2,5 en dochter 1) in Spanje voor de periode vanaf eind Augustus tot midden September. Moet leuke animatie zijn en voorkeur is een bungalow of stacaravan waarbij de kinderen allebei hun eigen kamer hebben. Animatie zou een pré zijn. Iemand suggesties?
Ik heb hier alleen met een tent en een dochter van 1 gestaan,
http://www.ballena-alegre.com/nl/
maar een groot gedeelte van de camping is wel ingericht met huisjes,
maar weet niet hoe die van binnen zijn.

Het is fijn aan te rijden, wel in Spanje, maar niet zo onmogelijk ver weg en ligt aan een fijn zandstrand.
pi_150727862
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Mijn vrouw is om, ze wil nu ook een vouwwagen kopen. :) Dat wilde ze al maar pas volgend jaar. De enorm hoge prijzen voor stacaravans, huisjes, safaritenten etc in Italie hebben haar over de streep getrokken. Voor die huurprijzen (wij willen 3 weken eind juli) kunnen we een leuke tweedehands vouwwagen kopen. Het voelde voor mij als het weggooien van geld om het te besteden aan een net niet huisje/caravan/camper ipv gewoon de gedroomde vouwwagen kopen.

Zaterdag al wat modellen bekijken bij een dealer. :)

En nu op zoek naar leuke kleine campings in Duitsland en Noord Italie.
pi_150728789
Een vouwwagen lijkt me wel tof maar ik heb zo'n ontzettende tyfushekel aan rijden naar Italië / Zuid Frankrijk. De gedachte daaraan kan mijn vakantie bij voorbaat al verpesten. Ik heb het als kind ook nooit echt meegekregen. Als ik er dan eenmaal ben zie ik alweer enorm op tegen de terugweg... Dat terwijl ik de omgeving wel ontzettend mooi vind en ik er graag kom (met het vliegtuig). Maarja, dan heb je weer geen vouwwagen / auto.
PWBF
pi_150728930
Ik doe het ook niet...lange autoritten. Vreselijk.
Als kind had ik er al een hekel aan en nu nog steeds. Ook onze kinderen hebben een hekel aan lang autorijden dus ons niet gezien.
Het blijft dus of niet of dichtbij huis en anders vliegtuig (waar we al jaren de financiële middelen niet voor hebben maar wie weet ooit weer eens).
pi_150729037
Tip voor hele leuke kindervakanties in eigen land en buitenland. RCN campings. Maar ook voor volwassenen vele leuke doe dingen.

De hele dag door worden de kinderen vermaakt van jong tot oud en ik ging zelfs op mijn 17de nog met veel plezier met ouders mee.

Ik kan mij geen leukere vakanties herinneren. O+ *;

Maarja ik ken niet echt iets anders want dit was zo'n groot succes dat we nooit wat anders geprobeerd hebben ^O^ :D
pi_150729092
Berlijn vind ik trouwens wel een supertoffe stad + omgeving om met kinderen op vakantie te gaan (park Sanssouci in Potsdam vinden ze helemaal geweldig) en dat vind ik dan nog nét te rijden.

Bijkomend nadeel is wel dat onze jongste (net 1 jaar) ook een enorme hekel heeft aan in de auto zitten. Valt nooit in slaap en krijst bij elk stoplicht waar we stilstaan. Wanneer we raden vaak gepiep en gezeur. Compleet anders dan met de oudste die al sinds haar geboorte na 5 minuten rijden in een diepe slaap valt en dat uren kan volhouden, nog steeds.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 17-03-2015 11:14:34 ]
PWBF
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:28:17 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150729657
Wij dachten om lange autoritten te vermijden dit jaar met de nachtferry naar Schotland te gaan.
Na daarvan de prijs te hebben opgezocht, dachten we dat niet meer :+ :').
KuikenGuppy
pi_150729804
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:28 schreef Burdie het volgende:
Wij dachten om lange autoritten te vermijden dit jaar met de nachtferry naar Schotland te gaan.
Na daarvan de prijs te hebben opgezocht, dachten we dat niet meer :+ :').
Ik ben vorig jaar met mijn rugbyteam met de nachtferry naar Schotland geweest. Wat een fucking disaster is dat. Op de heenweg was ik enorm zeeziek en heb ik alleen maar brak in mijn hut gelegen. Het eten aan boord is bizar duur en niet lekker. De ferry vaart ontzettend langzaam om je maar zo lang mogelijk aan boord te hebben zodat je maar zo veel mogelijk geld uitgeeft. Okee, de terugweg was wel tof... toen was de zee een stuk rustiger en voelde ik me ook een stuk beter. De hele nacht bier gedronken en met dronken Schotse / Engelse sletjes gedanst die een weekend naar Amsterdam gingen.

Maar Schotland is wel echt ontzettend mooi. Toen onze oudste 1,5 was zijn we op Edinburgh gevlogen en hebben daar een huurauto genomen. Toen 3 weken lang heel Schotland doorgereden en verbleven op de mooiste lokaties. Nog steeds een van mijn beste vakanties.
PWBF
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:39:43 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150730009
We hebben een keer de nachtferry van Frankrijk naar Ierland genomen, dat vond ik meer dan prima. Het scheelde sowieso een overnachting onderweg. Maar die ferry was niet zo belachelijk duur als IJmuiden - Newcastle.
Was nog zonder kind, overigens.

En ja, O+ Schotland O+! Lang geleden dat ik er geweest ben, met mijn ouders nog destijds (ik was toen 16 geloof ik), maar heb er fijne herinneringen aan. Net als aan Ierland overigens.
KuikenGuppy
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:51:07 #28
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_150730342
Schreeuwend duur is het he, met de ferry? -O- Wij gingen toen ik jong was elk jaar met de nachtferry naar Schotland. Was altijd prima, prijs van het ten merkte ik niks van :P, maar als ik het nu bekijk..

Maargoed, Schotland O+ Het is het wel waard :P
pi_150730408
Zal ook wel te maken hebben met de dure pond denk ik? Vrouwlief en ik gaan in september naar Londen voor het WK Rugby, dus ik hoop dat de euro dan wat opgekrabbeld is.
PWBF
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:06:38 #30
244125 laziness
pi_150730767
De Ferry van Calais naar Dover is dan weer erg goedkoop als je vooraf boekt. Die 50 euro slechts vind ik prima om dan wat meer voor te moeten rijden.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:12:37 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150730934
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:51 schreef GotC het volgende:
Schreeuwend duur is het he, met de ferry? -O- Wij gingen toen ik jong was elk jaar met de nachtferry naar Schotland. Was altijd prima, prijs van het ten merkte ik niks van :P, maar als ik het nu bekijk..

Maargoed, Schotland O+ Het is het wel waard :P
Wij kwamen uit op ongeveer ¤800. Andere routes worden een stuk interessanter :+.

Wij zitten overigens nog met het dilemma dat mijn man de honden mee wil nemen op vakantie. Die honden heb ik liever niet al te lang onbeheerd in de auto of in een kennel, dus voor de honden is een zo kort mogelijke boottocht (of misschien helemaal geen boottocht maar de kanaaltunnel) fijner, terwijl ik voor mijn kind een zo kort mogelijke autorit wil. Of misschien stellen we Schotland nog een jaartje uit :'). Keuzes, keuzes... :P.
KuikenGuppy
pi_150731133
Ik heb juist een hekel aan vliegen. :) We vlogen tot die kleine er was een keer of 4/5 per jaar. Maar altijd als ik in het vliegtuig zat dacht ik 'Waarom wil ik dit ook alweer zo graag?'. Mensen die stinken, die lawaai maken, bovenop elkaar zitten etc etc.

Paar weken geleden voor het eerst met die kleine gevlogen, ik was heen en terug gewoon ziek. Nog nooit gehad. Ik heb toen aan mijn vrouw beloofd dat we voorlopig niet meer gaan vliegen....en als ik het toch wil mag ze me herinneren aan mijn fysieke toestand in het vliegtuig.

EN we gaan komende zomer naar Italie (in principe) maar het zou mij niets verbazen als we daarna dichterbij blijven. Ik hou van Zeeland en ben nog nooit op de Wadden geweest, ook nog nooit in de Ardennen, Duitsland etc. Juist dichtbij heb ik nog weinig gezien. Dan is een vouwwagen (voor ons) ideaal.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:31:40 #33
43642 Bayswater
pi_150731470
Autorijden of vliegen, het maakt mij niet uit. Gaan nu met eigen auto naar Rome en de oostkust in het midden van Italië (Gargagno/ Abruzzen) , maar wel in juni gelukkig dus rijdt lekker door (hoewel we weleens 2 dagen alleen maar regen onderweg hadden). Met de auto vertrekken vanuit thuis vroeg in de ochtend heb ik toch meer mee dan vliegtuig pakken en auto huren, ondanks dat laatste ook altijd is bevallen in Toscane, Sicilië en Andalusië.
Sta nu dagelijks in de file in de Randstad, dus doorrijden is ook weleens lekker. En vrouw en kind van 3 vinden autorijden zowaar leuk. Broodjes met onduidelijk beleg, thermoscan koffie, pakjes drinken, leuk toch. En dan aankomen in een leuke bed and breakfast in de omgeving van Como. O+
Life lies a slow suicide
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:08:32 #34
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_150749349
Wij hebben net de wintersport erop zitten, met zowel op de heen- als terugweg (1200 km) enorme vertraging (file, sneeuw, kettingen leggen, rotsblok op de weg). Het was eigenlijk hels, maar de kinderen (5 en 3) hebben het super gedaan. En de vakantie zelf maakte heel veel goed. Van de zomer gaan we lekker naar de Wadden. Waardoor ik op de heenweg zo rond Breda de grap maakte: als we van de zomer zo ver hebben gereisd, dan zijn we al op onze bestemming! :+
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:14:11 #35
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_150804536
We gaan dus naar Oostenrijk deze zomer, 11 uur rijden met mini van 20 mnd. Wat is wijsheid: in 1x doorrijden of ergens overnachten? Man en ik kunnen allebei rijden.
pi_150804564
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:14 schreef GotC het volgende:
We gaan dus naar Oostenrijk deze zomer, 11 uur rijden met mini van 20 mnd. Wat is wijsheid: in 1x doorrijden of ergens overnachten? Man en ik kunnen allebei rijden.
om 21:00 zelf naar bed gaan,
om 02:00 opstaan en proberen om om 03:00 te gaan rijden
en dan in 1x door
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 10:27:49 #37
5428 crew  miss_sly
pi_150804886
Nee, ik zou echt in twee keer rijden. Is echt veel relaxter. Wij doen het ook, laatste keer zelfs op de terugweg, en we zijn allemaal gezelliger en minder moe als we op de bestemming aankomen.
pi_150804997
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:27 schreef miss_sly het volgende:
Nee, ik zou echt in twee keer rijden. Is echt veel relaxter. Wij doen het ook, laatste keer zelfs op de terugweg, en we zijn allemaal gezelliger en minder moe als we op de bestemming aankomen.
Precies zo. Terug gaan wij meestal in 1x, maar dat is meer uit praktische overwegingen (met 6 pers overnachten is nogal een gedoe, en prijzig)
Met een meidenkwartet
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 10:37:50 #39
5428 crew  miss_sly
pi_150805050
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:34 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Precies zo. Terug gaan wij meestal in 1x, maar dat is meer uit praktische overwegingen (met 6 pers overnachten is nogal een gedoe, en prijzig)
Ja, wij deden de terugweg ook altijd in 1x, maar vorig jaar wegens omstandigheden toch in 2x en dat is zo goed bevallen, dat we dat dit jaar toch weer doen, waarschijnlijk.
De reis verloopt gewoon veel fijner, waardoor je vakantie niet pas op je vakantieadres begint, maar op het moment dat je in de auto stapt. Dat gevoel hebben wij, tenminste :)
pi_150805079
Wij rijden niet in de nacht meer. Heerlijk overnachten en uitgerust aankomen vind ik meer waard dan die dag extra op bestemming.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150805122
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, wij deden de terugweg ook altijd in 1x, maar vorig jaar wegens omstandigheden toch in 2x en dat is zo goed bevallen, dat we dat dit jaar toch weer doen, waarschijnlijk.
De reis verloopt gewoon veel fijner, waardoor je vakantie niet pas op je vakantieadres begint, maar op het moment dat je in de auto stapt. Dat gevoel hebben wij, tenminste :)
Ik zie er ook wel wat in.
Nu gaan wij naar Zeeland dit jaar. Een uurtje rijden en de weg kennen we met de ogen dicht. Dus dit jaar hoef ik daar niet over na te denken.
Met een meidenkwartet
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 10:43:05 #42
5428 crew  miss_sly
pi_150805148
Which reminds me, ik moet nog een hotel zoeken voor de heenweg en het hotel voor de terugweg nog boeken :D
pi_150805204
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:43 schreef miss_sly het volgende:
Which reminds me, ik moet nog een hotel zoeken voor de heenweg en het hotel voor de terugweg nog boeken :D
Is dat niet heel vervelend dat je bij weinig verkeer heel vroeg op de overnachting bent, waar meestal geen hol te doen is. Of bij veel file toch tot laat door moet omdat je anders je hotel niet haalt?
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 10:47:28 #44
5428 crew  miss_sly
pi_150805255
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:45 schreef Soohr het volgende:

[..]

Is dat niet heel vervelend dat je bij weinig verkeer heel vroeg op de overnachting bent, waar meestal geen hol te doen is. Of bij veel file toch tot laat door moet omdat je anders je hotel niet haalt?
Wij vinden van niet. We hebben een vast hotelletje net onder Parijs voor als we richting de Dordogne gaan. Leuk dorpje, draaimolen op een paar minuten van het hotel waar we 's avonds even heenwandelen na lang in de auto gezeten te hebben, kasteel om de hoek om 's ochtends even in de kasteeltuinen een wandeling te maken voor we in de auto stappen.
We zoeken dus wel iets leuks, misschien net een tikje om en niet een F1 naast de snelweg, in principe.
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:49:19 #45
244125 laziness
pi_150805291
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:45 schreef Soohr het volgende:

[..]

Tenzij op zwarte zaterdag is de kans op zo'n mega file dat het heel laat wordt heel klein.

Je kan de overnachtingsplek uitkiezen op een dorpje waar je nog rond kan kijken bijvoorbeeld. Wij hebben ons nog nooit verveeld ter plaatse in ieder geval.

Als het vlak bij de Duitse grens is in Oostenrijk is in 1x nog te doen maar anders gewoon lekker relaxed in 2x doen.
pi_150805295
Precies. Rij een stukje verder van de snelweg af. Wij zoeken meestal iets met een speeltuintje of diertjes ofzo. Meer type b&b dan (snelweg)hotel.
Met een meidenkwartet
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:51:01 #47
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_150805328
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:01 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Wij zijn naar Center Parcs Bostalsee geweest. Mooi nieuw park, en voor ons halverwege de afstand naar Playmobilland
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:52:26 #48
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_150805358
Hmm het is in Karinthië - Dellach im Drautal.
Ik neig nu ook wel naar een overnachting, idd wel iets meer b&b. Even speuren :)
pi_150805668
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:14 schreef GotC het volgende:
Ik zou zéker voor overnachten gaan. Want
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Heerlijk overnachten en uitgerust aankomen vind ik meer waard dan die dag extra op bestemming.
Het is heel persoonlijk hoor, maar rijden 's nachts rijden lijkt mij helemaal niks. Ik vind de reis en stoppen onderweg op aires/raststättes al deel van de vakantie(voorpret), en daarbij wil ik voor het rijden concentratie hebben. 's Nachts ben ik moe. En dan kom je 's ochtends aan, stuitert je kind rond want hoera yay dag, en jij bent gaar.

Wij doen altijd iets van links und rechts von der autobahn onderweg naar Oostenrijk incl restaurant erbij. Vroeg aankomen in een dorpje is nooit een probleem geweest, loop je een rondje daar en kan iedereen even de benen strekken.
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 11:13:33 #50
5428 crew  miss_sly
pi_150805900
Iets anders: vanuit Amsterdam naar Annecy: via Belgie/Frankrijk, Luxemburg/Frankrijk of Duitsland/Frankrijk?
pi_150805979
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Iets anders: vanuit Amsterdam naar Annecy: via Belgie/Frankrijk, Luxemburg/Frankrijk of Duitsland/Frankrijk?
Belgie-luxemburg-frankrijk,
De duitsers rijden heel slecht de laatste jaren waardoor je moet opletten dat op de middelste strook er geen auto met 120 rijdt en op de linker strook er geen auto's met 200+ aan komen stormen.
in frankrijk lekker cruisecontrol op 140 en gaan
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 11:17:24 #52
5428 crew  miss_sly
pi_150806022
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:16 schreef Soohr het volgende:

[..]

De duitsers rijden heel slecht de laatste jaren waardoor je moet opletten dat op de middelste strook er geen auto met 120 rijdt en op de linker strook er geen auto's met 200+ aan komen stormen.
Dus Amsterdam-Limburg-Luik-Luxemburg en dan bij Metz zo'n beetje, Frankrijk in?
  donderdag 19 maart 2015 @ 11:19:30 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150806080
Wij overnachten onderweg naar Oostenrijk meestal in de buurt van Ingolstadt, precies een mooi stukje rijden.
KuikenGuppy
pi_150806165
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus Amsterdam-Limburg-Luik-Luxemburg en dan bij Metz zo'n beetje, Frankrijk in?
ja, en dan of bij Dijon de A39 oprichting Bourg en bresse of pas bij Maçon richting bourg en bresse
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 11:27:43 #55
5428 crew  miss_sly
pi_150806346
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:22 schreef Soohr het volgende:

[..]

ja, en dan of bij Dijon de A39 oprichting Bourg en bresse of pas bij Maçon richting bourg en bresse
Ik zie op Google Maps dat ie me via Antwerpen-Namen naar Metz stuurt. Zou sneller zijn dan via Nederlands Limburg?

Anyway, eens zoeken naar iets leuks ergens voorbij Metz om te overnachten op de heenweg.
pi_150806423
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:16 schreef Soohr het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Ik vind Duitsland en Duitsers veeeeeel prettiger rijden dan België of Frankrijk. En dan heb ik de netheid van de parkeerplaatsen onderweg nog niet eens meegenomen. :+
Bovendien heb je in Duitsland toch ook aardig wat snelheidsbeperkingen tegenwoordig, het verschil is niet altijd meer zo groot tussen de linker en rechterbaan (behalve bij vrachtwagens :X)

Wij overnachten inderdaad ook altijd tussen Neurenberg en München.
  donderdag 19 maart 2015 @ 11:31:53 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_150806475
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:19 schreef Burdie het volgende:
Wij overnachten onderweg naar Oostenrijk meestal in de buurt van Ingolstadt, precies een mooi stukje rijden.
Hmm dat is voor ons 7.5 uur, iets te ver naar m'n zin.

Ik zat te kijken naar Würzburg, ongeveer 5.5 uur rijden.
pi_150806483
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zie op Google Maps dat ie me via Antwerpen-Namen naar Metz stuurt. Zou sneller zijn dan via Nederlands Limburg?

Anyway, eens zoeken naar iets leuks ergens voorbij Metz om te overnachten op de heenweg.
scheelt 15 minuten in tijd via Antwerpen, maar is wel 1km langer.
Dus de keuze is meer, wat vindt je een prettigere route om te rijden.

Ik probeer België altijd zo kort mogelijk te houden.
  donderdag 19 maart 2015 @ 11:32:41 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150806494
Wij rijden zelf ook gewoon 160-180 in Duitsland, heerlijk doorrijden dus :+.
KuikenGuppy
pi_150806543
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:31 schreef GotC het volgende:

[..]

Hmm dat is voor ons 7.5 uur, iets te ver naar m'n zin.

Ik zat te kijken naar Würzburg, ongeveer 5.5 uur rijden.
Hoe ver moet je de tweede dag dan nog? Ik zou niet het aantal km door twee dagen delen maar juist de reistijd. In Zuid-Duitsland en Oostenrijk rij je behoorlijk wat minder km in een uur :+
  donderdag 19 maart 2015 @ 11:35:56 #61
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_150806589
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:34 schreef Mineola het volgende:

[..]

Hoe ver moet je de tweede dag dan nog? Ik zou niet het aantal km door twee dagen delen maar juist de reistijd. In Zuid-Duitsland en Oostenrijk rij je behoorlijk wat minder km in een uur :+
Ook ongeveer 5.5 uur :7 :+
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 11:36:12 #62
5428 crew  miss_sly
pi_150806596
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:32 schreef Soohr het volgende:

[..]

scheelt 15 minuten in tijd via Antwerpen, maar is wel 1km langer.
Dus de keuze is meer, wat vindt je een prettigere route om te rijden.

Ik probeer België altijd zo kort mogelijk te houden.
Ik ben ook geen fan van Belgie, inderdaad :D
pi_150806632
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben ook geen fan van Belgie, inderdaad :D
En bekijk de werkzaamheden tegen die tijd ook even.
Met een meidenkwartet
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 11:39:51 #64
5428 crew  miss_sly
pi_150806707
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:37 schreef Cathmar het volgende:

[..]

En bekijk de werkzaamheden tegen die tijd ook even.
O ja, goede wel.
Van de andere kant, als we een leuk hotelletje willen voor een nachtje op de heenweg, zullen we op tijd moeten kiezen welke route we kiezen.

Eens kijken of ik iets kan vinden over geplande werkzaamheden op de routes in die landen.
pi_150806813
Al maakt me dit jaar alles me niet uit,
lekker met 90 op de rechter strook doorrijden op avond 1 totdat ik het zat ben,
dan een grote parkeerplaats op, caravanpootjes uitdraaien en lekker slapen.
  donderdag 19 maart 2015 @ 13:33:41 #66
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_150810655
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Pont a Mousson is leuk, tussen Metz en Nancy. Familie van me logeerde wel eens in Hôtel de l'Abbaye des Prémontré, waren ze wel tevreden over. :)
Check mijn band Glorybox
pi_150813491
Hebben ze in Frankrijk langs de snelweg nog van die speciale gesponsorde stops? Ik las daar vorig jaar iets over, vrachtwagens van uhm uhm uhm een babymerk. Dat je daar je kind kan verschonen en ze op die parkeerplaatsen ook standaard speeltuinen en zo hebben?

Onze bestemming ligt nog steeds niet vast, maar als we naar pak hem beet Zuid Frankrijk gaan vind ik dat soort stops wel een aanrader voor onze wildebras.
pi_150813589
Ik weet niet beter dan dat alle stops in Frankrijk vies zijn,
snel tanken, als het echt moet plassen en weer door.
pi_150813707
Gevonden, dat heette Relais Nestle. Die bestaan blijkbaar niet meer.
  donderdag 19 maart 2015 @ 15:20:51 #70
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_150813987
Wij reizen al jaren naar de Ardèche en ja je hebt er idd vieze stops maar ook gewoon schone. Mijn ervaring is dat de hele grote stopplaatsen meestal een chaos is. Wij reizen ook via Duitsland, ondanks de wegopbrekingen, maar het rijd een stuk relaxter.

Exode, de vrachtwagens ken ik niet wel heb je om de zoveel stops idd speciale kinderstopplaatsen met speeltuintjes, een soort van park idee (in hoeverre dat natuurlijk kan langs de snelweg ;) ) De stops zijn makkelijk te herkennen aan de borden en de namen.

Miss, wij hebben vorig jaar een overnachting gedaan In hotel Campanile in Jouy aux Arches. Verwacht er niet teveel van, maar het is schoon, goede bedden en goedkoop. (En simpel maar lekker eten voor weinig) Ik geloof dat wij ¤ 24 voor een nacht hebben betaald via een hotelaanbieder.
  zondag 22 maart 2015 @ 18:38:59 #71
43642 Bayswater
pi_150920013
Vind de meeste parkeerplaatsen in Frankrijk, zolang het aan tolwegen ligt, wel redelijk goed. In Duitsland valt het juist enorm tegen, vooral in het zuiden daar bij Karlsruhe en Stuttgart. Oostenrijk heeft wel een paar aardige langs de Fernpasse. Zwitserland en vooral Italië zijn de parkeerplaatsen 10 keer niets. Luxemburg is ook vreselijk vanwege die paar euro korting op een tankbeurt te druk, België zitten wel weer een paar redelijke tussen.
Life lies a slow suicide
  maandag 23 maart 2015 @ 15:27:41 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_150950131
De aires aan de tolweg in Frankrijk zijn prima te doen toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_150952987
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:33 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Pont a Mousson is leuk, tussen Metz en Nancy. Familie van me logeerde wel eens in Hôtel de l'Abbaye des Prémontré, waren ze wel tevreden over. :)
Wij zijn vorig jaar op de terugweg ook in Pont a Mousson verbleven. Bagatelle Hotel beviel goed. Ligt een pizzeria naast voor een lekkere snelle hap en een bakkerij er tegenover voor 't ontbijt. Voor een paar euro beveiligd parkeren op de binnenplaats van het hotel.
PWBF
pi_150953067
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:05 schreef exode het volgende:
Hebben ze in Frankrijk langs de snelweg nog van die speciale gesponsorde stops? Ik las daar vorig jaar iets over, vrachtwagens van uhm uhm uhm een babymerk. Dat je daar je kind kan verschonen en ze op die parkeerplaatsen ook standaard speeltuinen en zo hebben?

Onze bestemming ligt nog steeds niet vast, maar als we naar pak hem beet Zuid Frankrijk gaan vind ik dat soort stops wel een aanrader voor onze wildebras.
Je hebt veel verschillende stops (Aires) in Frankrijk. Op het verkeersbord waarop de Aires worden aangekondigd (afstand) staat ook informatie over de faciliteiten.

Sommige hebben een roestige schommel en een stinkend toilethuisje met een authentiek Frans hurktoilet.

Andere hebben winkels en restaurants met hele luxe toiletfaciliteiten en een moderne speeltuin met springkussen voor de kinderen.

En van alles daar tussenin.
PWBF
pi_151009035
Even een vraagje, wij gaan dit weekend met onze zoontjes naar centerparcs.
Hoe doe je het met babys in de aquadome? Zijn er voorzieningen zoals een box en zijn die er voldoende?
Verder alle tips qua baby en peuter in centerparcs zijn welkom!
pi_151009147
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 07:28 schreef Goitske het volgende:
Hoe doe je het met babys in de aquadome? Zijn er voorzieningen zoals een box en zijn die er voldoende?
Er zijn boxen, ik zou gokken op een stuk of 4 per dome, meestal zijn ze leeg.
neem een dikke handdoek mee, want de boxen zijn behoorlijk hard.
In de kleedkamers is in het familieomkleedhok wel een commode aanwezig.

Neem een slot mee om je kinderwagen op slot te zetten,
geen idee of ze daadwerkelijk gejat worden, maar je kinderwagen staat een lange tijd onbeheerd bij de andere wagens geparkeerd en vrijwel allemaal staan ze op slot.

bij het zwembad kan je ook nog drijfspullen kopen of huren, mocht je niks bij je hebben.
  woensdag 25 maart 2015 @ 08:04:21 #77
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151009318
quote:
Ik was vorige week in de huttenheugte met baby en peuter en alles is prima geregeld voor baby's. Magnetron voor flesjes, er waren een stuk of 6-8 boxen (allemaal leeg) en de peuterbadjes waren zo'n 30 graden warm, mijn baby (6mnd) vond dat prima. Wij hadden het baby service pakket bijgeboekt voor in de cottage, box, wipstoel, aankleedkussen en babybadje waren daardoor aanwezig. Verder geen tips, het is ideaal met kindjes :). Veel plezier!

Wij vliegen in juni naar Lanzarote met onze bijna 3 jarige en baby van 9 maanden. Nu hebben we de pech dat de heenvlucht een avondvlucht is en de terugvlucht een nachtvlucht :(. Iemand tips hiervoor? Die kleine zullen we denk ik in de draagzak houden zodat ze lekker kan slapen maar wat doe ik om 2 uur s nachts met een peuter op een vliegveld :')?!
pi_151010366
Hopen dat ze een speelhoek hebben :p
Dat geluk hadden we toen we 3 jaar geleden terugkwamen uit Thailand en om 3 uur s nachts vlogen :') echt ideaal was het niet... vooral ook omdat we zelf ook moe waren na een lange reis die dag en dan nog een paar uur vliegveld hangen...
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:20:50 #79
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151010459
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hopen dat ze een speelhoek hebben :p
Dat geluk hadden we toen we 3 jaar geleden terugkwamen uit Thailand en om 3 uur s nachts vlogen :') echt ideaal was het niet... vooral ook omdat we zelf ook moe waren na een lange reis die dag en dan nog een paar uur vliegveld hangen...
Ja, dat kan ik me voorstellen. Tis voor ons gelukkig maar 4 uurtjes vliegen en de transfer van hotel naar vliegveld is maar 20 minuten. Ik zie nu al tegen de terugreis op :')
pi_151010506
quote:
Hoe doe je het met babys in de aquadome?
Zorg dat je diverse lelijke tattoos hebt die je lekker kan showen, anders hoor je er tegenwoordig niet meer bij in de Aquadome van CenterParcs.
PWBF
pi_151010579
Jaa van die namenlijstjed op kekke plekken!

Soes, irritant! Maar eh, wat dacht je toen je de vlucht boekte dan..? :D

Wij gaan naar de zuidkust van Engeland deze zomer. We gaan eens op zoek nasr leuke campings en b&b's :)
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:40:52 #82
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151010803
Edit/quote faal
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:43:47 #83
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151010854
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat de vliegtijden toen nog niet bekend waren :P. Het is een pakketreis

En ach, we hebben ook geen keus voor een andere vlucht dus het is zoals het is.

Herkenbaar van die tatoos idd :') :D
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:14:26 #84
244125 laziness
pi_151011675
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:27 schreef Roomsnoes het volgende:
Jaa van die namenlijstjed op kekke plekken!

Soes, irritant! Maar eh, wat dacht je toen je de vlucht boekte dan..? :D

Wij gaan naar de zuidkust van Engeland deze zomer. We gaan eens op zoek nasr leuke campings en b&b's :)
Daar zijn wij vorig jaar geweest. Zo mooi en leuk daar O+
pi_151011738
Ah ik dacht al :D ben niet zo bekend met pakketreizen haha.
pi_151011834
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:04 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik was vorige week in de huttenheugte met baby en peuter en alles is prima geregeld voor baby's. Magnetron voor flesjes, er waren een stuk of 6-8 boxen (allemaal leeg) en de peuterbadjes waren zo'n 30 graden warm, mijn baby (6mnd) vond dat prima. Wij hadden het baby service pakket bijgeboekt voor in de cottage, box, wipstoel, aankleedkussen en babybadje waren daardoor aanwezig. Verder geen tips, het is ideaal met kindjes :). Veel plezier!

Wij vliegen in juni naar Lanzarote met onze bijna 3 jarige en baby van 9 maanden. Nu hebben we de pech dat de heenvlucht een avondvlucht is en de terugvlucht een nachtvlucht :(. Iemand tips hiervoor? Die kleine zullen we denk ik in de draagzak houden zodat ze lekker kan slapen maar wat doe ik om 2 uur s nachts met een peuter op een vliegveld :')?!
Oh dat is shit zeg... Dit is waarom wij het steeds niet aandurven om een (pakket)reis naar bv Mallorca :P te boeken, dat je de vluchttijden niet weet op moment van boeken.

Zou je grote ook in een drager willen? En anders spelen, boekjes lezen of filmpjes kijken? En hopen op het beste. :z

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 25-03-2015 10:29:48 ]
pi_151011885
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:14 schreef laziness het volgende:

[..]

Daar zijn wij vorig jaar geweest. Zo mooi en leuk daar O+
Ik heb je eerdere tip over st Louis al opgeslagen! Ben me nu in Cotswold aan het verdiepen. Denk dat we Londen, kust en binnenland doen. Beetje van alles wat.
pi_151012151
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef Mineola het volgende:

[..]

Oh dat is shit zeg... Dit is waarom wij het steeds niet aandurven om een (pakket)reis naar bv Mallorca :P te boeken, dat je de vluchttijden niet weet op moment van boeken.

Zou je grote ook in een drager willen? En anders spelen, boekjes lezen of filmpjes kijken? En hopen op het beste. :z
't verschilt... we hebben dit jaar een pakketreis naar Kos en daar stonden de vliegtijden al bij. Sommige inderdaad op ruktijden als 05:35 en 23:25 maar ook meer acceptabele tijden (overdag).
PWBF
pi_151012370
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

't verschilt... we hebben dit jaar een pakketreis naar Kos en daar stonden de vliegtijden al bij. Sommige inderdaad op ruktijden als 05:35 en 23:25 maar ook meer acceptabele tijden (overdag).
Is ook zo, het is meer dat ik per se wil vliegen op voor mij acceptabele tijden (ook vanwege halen en brengen naar vliegveld bijvoorbeeld) en vanwege die eis ook bereid ben daar meer voor te betalen, boekte bv accommodatie en tickets los.

Niet dat ik sip in een hoekje zit omdat ik supergraag naar Mallorca wil en je daar alleen met een pakketreis met onbekende vluchttijden kan komen of zo haha. Ik heb regelmatig naar dergelijke vakanties zitten kijken en ben steeds vanwege die vluchten (of een 1kamerappartement, of een balkon of weet ik het) afgehaakt. Maar yolo, wie weet kan ik mezelf er eens over heen zetten! *O*
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:41:58 #90
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151012384
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef Mineola het volgende:

[..]

Wij hadden naar Mallorca 2x enorm fijne tijden :Y (en die waren toen ook op moment van boeken bekend btw)

Het is wel een fijne aanbieding die we geboekt hebben (bungalow met 3 slaapkamers bijv, ideaal) dus die vliegtijden moeten we maar op de koop toe nemen :+

Denk niet dat ze nog in een drager wil eigenlijk, heel af en toe wilde ze wel in de draagzak (net als suus) maar dat was echt voor 2 sec. En ik vind die 13 kilo ook echt wel zwaar ook :').

Hopen op het beste is denk ik de beste en enige optie ;)
pi_151012585
Oh dat klinkt heel goed ja! En Lanzarote is echt mooi O+

Tja, het blijven altijd keuzes he, wat laat je het zwaarst meewegen. Nu zijn toevallig die vluchttijden misschien niet ideaal, maar hey, dat weet je al. Het kan alleen maar meevallen en zo niet, dan is het 'maar' vier uurtjes en wat wachten :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Mineola op 25-03-2015 13:54:07 ]
pi_151015949
quote:

Peutersdrager en genoeg te snaaien mee?

Pfff spuit 11 sorry
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_151016555
Mijn ervaring is dat ik altijd 100 bomen op de weg zie en het in de praktijk mee valt.

En boeken met tijden zegt ook niets. Onze laatste deel van de vlucht terug werd geannuleerd dus kregen we de optie of van gatwick naar heathrow verplaatsen of een overstaptijd die 7 uur langer is.
Gekozen voor het laatste maar die blijkt nu in de klasse al vol te zitten en we wachten nog steeds op antwoord nu. Nog 33 dagen tot vertrek. Adem in adem uit.
pi_151016587
quote:

[..]

ipad mee? portable dvd spelertje? kleurboekje?

als ik het goed heb gezien vliegen wij om 7.00 heen en om 12.35 terug. Die 7.00 vind ik prima, de 12.35 vind ik jammer. Ik had liever later teruggevlogen.
De 3x naar Gran Canaria vlogen we om 15.30 heen en om 22.00 terug.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vicky op 25-03-2015 13:01:16 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_151016833
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Wij rijden niet in de nacht meer. Heerlijk overnachten en uitgerust aankomen vind ik meer waard dan die dag extra op bestemming.
eens!

als wij naar Disney gingen gingen we een dag eerder rijden op ons gemakkie. Sliepen dan in een B&B en stonden de dag daarna helemaal uitgerust in Disney.
Naar Italie reden we met 2 overnachtingen heen (overnachting Zuid Duitsland en overnachting Oostenrijk) en terug met 1 overnachting.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_151018686
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:52 schreef As1981 het volgende:
Mijn ervaring is dat ik altijd 100 bomen op de weg zie en het in de praktijk mee valt.

En boeken met tijden zegt ook niets. Onze laatste deel van de vlucht terug werd geannuleerd dus kregen we de optie of van gatwick naar heathrow verplaatsen of een overstaptijd die 7 uur langer is.
Gekozen voor het laatste maar die blijkt nu in de klasse al vol te zitten en we wachten nog steeds op antwoord nu. Nog 33 dagen tot vertrek. Adem in adem uit.
Herkenbaar! En door al die bomen (beren?) kies ik dan voor de -voor mij- easy peasy optie -O- Die -vooropgesteld- ook gewoon heel tof is en waar écht helemaal niks mis mee is.

Maar toch he, ik wil zo graag verder weg, en ik kijk echt met bewondering en jaloezie naar mensen die dat wel gewoon doen en zich niet door die beren laten tegenhouden O+

Waar gaan jullie heen?
pi_151019881
Oh ja beren :P

Wij gaan nu 3 weken naar amerika (eerst 5 dagen een disney cruise en daarna nog 16 dagen in een appartement met 7 dagen pas voor de parken)

En dan in juli 14 dagen naar Turkije en september 4 dagen Bulgarije :@

Als je het leuk vind kan je ons usa avontuur volgen op:
Yaroenkyannaardisney.wordpress.com
pi_151022293
Ja dat soort plannen bedoel ik dus, ik wil dat ook! Wat een fantastische vooruitzichten!
hoewel ik echt niet mag klagen, want het is pas maart en ik heb al een vakantie achter de rug en ga over een paar maanden alweer richting zon ondanks dat we ook gaan verhuizen dit jaar :@ :@

Parken in het zuidwesten? O+ O+ O+ O+ O+ O+ x1000
Oh wacht, ik zie nu je site, Disney! Dat gaan je mannen zó tof vinden!
pi_151023643
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:52 schreef As1981 het volgende:

Oh dat is irritant dan ja! Vooral als je denkt dat je alles ruim op tijd geregeld hebt en je daar niet druk over hoeft te maken...

Drie jaar geleden hadden wij weinig keuze qua vlucht... We hakten een week van te voren de definitieve knoop door om toch te gaan :') dus andere vlucht, met iets gunstigere tijden, zat vol.
Moet zeggen dat dat wel de best georganiseerde vakantie ooit geweest is qua wat we mee moesten nemen:+ (en kind moest ook inentingen nog enzo)
pi_151023778
Oh en vakantie... Moet ik ook eens overna denken... Ik wilde naar Oostenrijk/Zwitserland/Scandinavië ofzo. Maar toen we vorige week een weekend naar Limburg gingen en de kinderen al vroegen of we er waren bij Rotterdam weet ik niet of ik daar wel zin in heb...
Dus moet even nadenken wat ik (we) wil(len)...
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:29:26 #101
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151023945
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:25 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en vakantie... Moet ik ook eens overna denken... Ik wilde naar Oostenrijk/Zwitserland/Scandinavië ofzo. Maar toen we vorige week een weekend naar Limburg gingen en de kinderen al vroegen of we er waren bij Rotterdam weet ik niet of ik daar wel zin in heb...
Afstand is hier idd ook een probleem. Vorig jaar Bostalsee (5 uur) vonden ze eigenlijk best ver, en het werd er ook niet altijd gezelliger op in de auto.....
Voor dit jaar geven ze al aan niet te ver te willen gaan. Voorlopig doen we dat dus maar
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_151024307
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:42 schreef Mineola het volgende:
Ja dat soort plannen bedoel ik dus, ik wil dat ook! Wat een fantastische vooruitzichten!
hoewel ik echt niet mag klagen, want het is pas maart en ik heb al een vakantie achter de rug en ga over een paar maanden alweer richting zon ondanks dat we ook gaan verhuizen dit jaar :@ :@

Parken in het zuidwesten? O+ O+ O+ O+ O+ O+ x1000
Oh wacht, ik zie nu je site, Disney! Dat gaan je mannen zó tof vinden!
Ja dat denk ik ook!!! De voorpret is nu al super!

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:25 schreef Sonnetje85 het volgende:
Als we kleine stukjes rijden vragen ze hier ook of we er al bijna zijn. Terwijl in de lange ritten (bv Disney parijs), ze daar nooit of nauwelijks naar vragen. Moet ook zeggen dat we die wel voorbereiden (tablets mee, liedjes en spelletjes en boekjes in de aanslag).
pi_151024387
Lastig is dat idd.
Op zich hoeft wat verder voor de kinderen niet perse natuurlijk, das meer voor onszelf :') oudste slaapt nog wel in de auto. Jongste niet, dat is ook wel onhandig.
Mja aan de andere kant, ze zijn (dan) 5 en 3, dus er komen genoeg vakanties dat we wel wat verder kunnen.

Even goed nadenken dus wat we doen :)
pi_151024549
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:39 schreef As1981 het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook!!! De voorpret is nu al super!

[..]

Als we kleine stukjes rijden vragen ze hier ook of we er al bijna zijn. Terwijl in de lange ritten (bv Disney parijs), ze daar nooit of nauwelijks naar vragen. Moet ook zeggen dat we die wel voorbereiden (tablets mee, liedjes en spelletjes en boekjes in de aanslag).
Ze hebben hier TV, maar zelfs dat helpt niet :p
Disney ging toen geloof ik wel goed, maar ik heb geen zin om twee dagen (heenreis dus) met miepende kinderen te zitten. Dus een reis van twee dagen zie ik op dit.moment niet zo zitten. Dan heb ik zelf ook geen fijn begin van de vakantie. Dan dus liever iets dichterbij en 1x rijden.
pi_151028923
Wij gaan in mijn laatste verlofweek (tenzij ik te laat ga bevallen, maar daar ga ik maar even niet vanuit ;)) naar Center Parcs les trois forets. Zo'n 5 uur rijden met een 4-jarige en een baby van 2 mnd. Over de 4-jarige maak ik me geen zorgen, die houdt van autorijden. En de baby kan ik natuurlijk nog niet inschatten aangezien hij nog niet geboren is ;)

Maar wat een heerlijk prijsverschil... Ik ben door m'n werk altijd gebonden aan vakantieperiodes dus wel fijn om nu eenmaal te kunnen profiteren van de lage prijzen nu onze dochter ook nog net niet leerplichtig is O+
pi_151033597
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zorg dat je diverse lelijke tattoos hebt die je lekker kan showen, anders hoor je er tegenwoordig niet meer bij in de Aquadome van CenterParcs.
Ohjee op naar de plakplaatjes shop ik heb er geen haha
pi_151033783
quote:

[..]

De oudste in een drager zoals bijv de tula toddler evt met verbreders? Je kunt ze ook wel eens huren voor die korte periode

Wij nemen naar centerparcs ook 2 dragers mee, jan loopt voornamelijk zelf maar bijv na het zwemmen als hij moe is in de tula toddler. Hij heeft de verbreders nog niet nodig (maat98)
De dragers passen in een kluisje dus geen jat gevaar voor de buggy
pi_151039131
Zucht al jullie mooie plannen :D Ik wil oohook!

En idd drager mee! Onze eind3/net4 jarige hebben we afgelopen zomer ook in een drager gehesen op t vliegveld.

Wat ik wel anders zou proberen te doen is haar wakker houden in de taxi naar het hotel toe ;) Ze viel daar zo diep in slaap dat ze in het hotel klaarwakker was..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_151047208
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:44 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ohjee op naar de plakplaatjes shop ik heb er geen haha
Met een watervaste stift de namen van je kinderen sierlijk op je rug schrijven werkt denk ik ook wel.
PWBF
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:19:27 #110
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151047301
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:48 schreef Goitske het volgende:

[..]

De oudste in een drager zoals bijv de tula toddler evt met verbreders? Je kunt ze ook wel eens huren voor die korte periode

Wij nemen naar centerparcs ook 2 dragers mee, jan loopt voornamelijk zelf maar bijv na het zwemmen als hij moe is in de tula toddler. Hij heeft de verbreders nog niet nodig (maat98)
De dragers passen in een kluisje dus geen jat gevaar voor de buggy
Hmm, E. zit nog in mt 92 dus dan zou ze ook geen verbreders nodig hebben gok ik. Heb je een adres waar in een Tula kan huren voor een vaste periode? We gaan de komende maanden maar even vaker E. in de drager hijsen denk ik, even laten wennen. En anders zien we het wel :+
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:20:34 #111
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_151047321
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Pffff 2014 belde en wilde hun bekrompenheid terug :{w
pi_151047390
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:20 schreef dobbey het volgende:

[..]

Pffff 2014 belde en wilde hun bekrompenheid terug :{w
Hoho ik was er op 1 januari 2015 nog en toen was er niets veranderd ten opzichte van 2014.
PWBF
pi_151047456
Wij hebben onze vakantie met onze 3 kids laten schieten deze zomer omdat een alternatief persoon in diezelfde periode vrij wilde hebben om alle herhalingen van Friends te kijken in diezelfde periode.

Ik heb dat aan onze kinderen uitgelegd en verteld dat ze het daar mee moeten doen en dat we niets leuks gaan doen want papa moet werken, hopelijk kunnen we volgend jaar weer eens met z'n vijven op vakantie. Ach het is niet erg, liever 1 persoon happy en zijn ruimte gunnen dan wij als 5 personen tegelijk. Daarbij heeft hij ook in zijn eentje een zeer strak schema buiten de vakanties om, hij heeft al zo weinig vrijheid planmatig gezien.
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:28:22 #114
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151047474
Daar moet ik Nielsch gelijk ingeven: zonder tattoo ben je echt in de minderheid. Maar ik vrees dat dat voor de hele maatschappij geldt vandaag de dag. Wat dat betreft is CenterParcs een prima afspiegeling
Dommage arachide-fromage
pi_151047564
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:19 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hmm, E. zit nog in mt 92 dus dan zou ze ook geen verbreders nodig hebben gok ik. Heb je een adres waar in een Tula kan huren voor een vaste periode? We gaan de komende maanden maar even vaker E. in de drager hijsen denk ik, even laten wennen. En anders zien we het wel :+
Tula toddler zit hier ook nog prima, dezelfde maat als E. Zonder verbreders ook.
Ooiebeest had ze voor langere tijd, je zou even kunnen mailen of ze nog steeds verhuren, ik kan niet zien of ie nu verhuurd is of uit de leencollectie.

Bij andere aanbieders zijn ze meestal kortere tijd te huren (een week). Dat zou je wel kunnen doen om nu even te proberen en dan voor je vakantie kijken of je via hier van iemand een Tula kan lenen? Ik heb m die periode zelf nodig, anders had je mijne wel gemogen.
pi_151047604
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:28 schreef Mark het volgende:
Daar moet ik Nielsch gelijk ingeven: zonder tattoo ben je echt in de minderheid. Maar ik vrees dat dat voor de hele maatschappij geldt vandaag de dag. Wat dat betreft is CenterParcs een prima afspiegeling
Om het helemaal Aquamundo-proof te maken moet je er natuurlijk ook nog een mooie naamketting bij dragen en - als het even kan - een petje op.

PWBF
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:42:25 #117
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151047781
Sowieso een aarsgewei voor de dames :Y
Dommage arachide-fromage
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:46:17 #118
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_151047876
quote:

[..]

Je kan bv bij Ooiebeest of http://www.lieverwij.nl/verhuur/ huren :)
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 10:52:33 #119
5428 crew  miss_sly
pi_151049632
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:33 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

We hebben deze geboekt, zag er echt geweldig uit, ben er wel benieuwd naar :)
pi_151050000
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:42 schreef Mark het volgende:
Sowieso een aarsgewei voor de dames :Y
Zeker!
PWBF
pi_151050391
Ik heb me laatst in het gemeentezwembad ook vreselijk verbaasd over wat mensen allemaal op hun lichaam kalken. Een tattoo op zijn tijd is mooi. Maar dat gegraveer van namen daar snap ik weinig van. Magoed. Ik hoef er ook weinig van te snappen :P

Ook Engeland gaat schreeuwend duur worden helaas. Nooit geweten dat dat soort familievakanties zo duur waren. En we moeten er nog geen vliegen en een auto huren. Verblijf voor 2 weken komt rond de 1500E, autohuur 500E, vlucht 300E minstens. En dan te bedenken dat we voor 2800E 3 weken in Japan waren 1,5 jaar geleden. Zonder baby dan wel, maar zoveel kost een 1 jarige ook niet.
En al die huurdingen zijn zo groot, van die megastacaravans enzo. We zijn maar met z'n drietjes, we hoeven dan echt geen 3 slaapkamers -O- En hotels vind ik zo vreselijk ongezellig.

Betaalt iedereen zo belachelijk veel, of doe ik iets verkeerd :S
pi_151050542
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb me laatst in het gemeentezwembad ook vreselijk verbaasd over wat mensen allemaal op hun lichaam kalken. Een tattoo op zijn tijd is mooi. Maar dat gegraveer van namen daar snap ik weinig van. Magoed. Ik hoef er ook weinig van te snappen :P

Ook Engeland gaat schreeuwend duur worden helaas. Nooit geweten dat dat soort familievakanties zo duur waren. En we moeten er nog geen vliegen en een auto huren. Verblijf voor 2 weken komt rond de 1500E, autohuur 500E, vlucht 300E minstens. En dan te bedenken dat we voor 2800E 3 weken in Japan waren 1,5 jaar geleden. Zonder baby dan wel, maar zoveel kost een 1 jarige ook niet.
En al die huurdingen zijn zo groot, van die megastacaravans enzo. We zijn maar met z'n drietjes, we hoeven dan echt geen 3 slaapkamers -O- En hotels vind ik zo vreselijk ongezellig.

Pond staat bizar hoog t.o.v. de euro... Dat speelt ook mee als je nu naar de UK gaat.
PWBF
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 11:29:48 #123
5428 crew  miss_sly
pi_151050592
Twee jaar geleden betaalden we voor 2 weken meivakantie nog geen 300 euro. Vanaf vorig jaar, hoogseizoen, betalen we dik 1500 euro voor 2 weken op dezelfde camping in dezelfde huurcaravan.
pi_151050641
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:22 schreef Roomsnoes het volgende:

Ik deed even een willekeurige camping in engeland met zwembad voor een stacaravan, inderdaad 1800 pond voor 2 weken.

Koop een caravan en pak de kleinere campings,
naar Engeland toekomen kost even wat tijd alleen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:33:57 #125
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151050690
Je bent met meer, je zit vast aan het hoogseizoen (met schoolgaande kinderen), je eisen liggen wat hoger: al met al is het geen vergelijk meer met vroeger toen je met zijn tweetjes voor datzelfde geld een uitgebreide vliegvakantie had :N
Dommage arachide-fromage
pi_151050943
Hoewel we nog steeds buiten het seizoen gaan, betalen we tegenwoordig inderdaad meer aan vakanties dan we deden zonder kind. Dat kind zelf kost relatief weinig, maar we leggen nu dingen van tevoren vast en dat deden we eerder niet. Maar ik wil nu niet meer accommodatie pas bij aankomst uitkiezen bijvoorbeeld.

Voorheen boekten we een vliegticket en de eerste paar nachten hotel of hostel, en afhankelijk van de bestemming, soms een huurauto. Nu boeken we opeens een appartement of zo voor minimaal een week :o

En we hebben nu het overgrote deel van de vakantie opeens van tevoren betaald ipv tig verschillende afschrijvingen in de twee maanden erna, waardoor het wel mee leek te vallen wat het kostte :P Dus in zoverre is het een (confronterende) vooruitgang :D
pi_151051299
Heeft iemand nog tips voor Oxford in juli? Ik moet er een midweek zijn voor mijn werk, dus we wilden er maar meteen een vakantietje van maken. Wat is het handigst qua reizen? We hebben een eigen auto!

Ik heb al een volledige zelfstandig appartement gevonden, dus dat zit goed :)
pi_151051919
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:33 schreef Mark het volgende:
Je bent met meer, je zit vast aan het hoogseizoen (met schoolgaande kinderen), je eisen liggen wat hoger: al met al is het geen vergelijk meer met vroeger toen je met zijn tweetjes voor datzelfde geld een uitgebreide vliegvakantie had :N
hmnja, die baby kost nog niet zo veel. Vliegt bijna gratis mee en in de auto zit ze er ook nagenoeg gratis bij. In evt hotels is ze ook nog gratis. Dus daar zitten de kosten niet echt in.
En kleine stacaravans bestaan haast niet. Ik hoef wil geen animatie of centerparcs-achtige campings, maar liever de kleinschalige. Geen hoge eisen dus.

Het is meer dat ik helaas aan het hoogseizoen vast zit. -O-

En de pond is duur inderdaad, en onze kroon staat ook al niet zo lekker.
pi_151051927
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:54 schreef Dot. het volgende:
Heeft iemand nog tips voor Oxford in juli? Ik moet er een midweek zijn voor mijn werk, dus we wilden er maar meteen een vakantietje van maken. Wat is het handigst qua reizen? We hebben een eigen auto!

Ik heb al een volledige zelfstandig appartement gevonden, dus dat zit goed :)
Oxford zelf natuurlijk, mooie plaats om te wandelen. Met kinderen is een bezoek aan Oxford Castle leuk om te doen. Voor kleinere kinderen en bij slecht weer is Partyman World of Play een optie. Bij goed weer de Botanische Tuinen van de Universiteit van Oxford bezoeken.

Voor wat oudere kinderen die de films hebben gezien is de Harry Potter Studio Tour van Warner Bros. absoluut een must. Is te vinden in Leavesden, een uur rijden van Oxford.

http://www.wbstudiotour.co.uk/
PWBF
pi_151056355
Ik vind het hoogseizoen in Europa ook belachelijk duur Room!

Wij gaan al 10 jaar in het hoogseizoen op vakantie en dit jaar voor de tweede keer met kind. Voorheen vlogen we naar Amerika, Zuid Afrika etc en betaalden we voor 3 weken met zijn 2tjes net zoveel als nu 3 weken in pak hem beet Italie. (alles zelf regelen, ik ben lichtelijk allergisch voor georganiseerde reizen)

Het lijkt wel alsof ze alleen in Europa de verdubbelaar inzetten zodra het juli en augustus is.

Ik kreeg nog wel de tip om ook bij Duitse reisbureaus te kijken, daar vallen de vakanties net wat anders dan in Nederland.

Wij gaan vooralsnog niets vastleggen voor komende zomer, wat werkonzekerheid hier en we willen nog steeds een vouwwagen kopen en dan zien waar de zon schijnt.
pi_151058149
quote:

[..]

Je zou even ooiebeest.nl kunnen bellen of ze nog eentje te huur hebben
pi_151058285
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Om het helemaal Aquamundo-proof te maken moet je er natuurlijk ook nog een mooie naamketting bij dragen en - als het even kan - een petje op.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Teun is er klaar voor!
pi_151058582
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

hmnja, die baby kost nog niet zo veel. Vliegt bijna gratis mee en in de auto zit ze er ook nagenoeg gratis bij. In evt hotels is ze ook nog gratis. Dus daar zitten de kosten niet echt in.
En kleine stacaravans bestaan haast niet. Ik hoef wil geen animatie of centerparcs-achtige campings, maar liever de kleinschalige. Geen hoge eisen dus.

Het is meer dat ik helaas aan het hoogseizoen vast zit. -O-

En de pond is duur inderdaad, en onze kroon staat ook al niet zo lekker.
Is kamperen een optie Room? In NZ heeft ons dat bijv heel veel geld bespaart, b&b's/hotels/appartementen waren daar ¤100+ terwijl met de tent ergens staan varieerde tussen ¤15-¤40 per nacht :)
pi_151060071
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oxford zelf natuurlijk, mooie plaats om te wandelen. Met kinderen is een bezoek aan Oxford Castle leuk om te doen. Voor kleinere kinderen en bij slecht weer is Partyman World of Play een optie. Bij goed weer de Botanische Tuinen van de Universiteit van Oxford bezoeken.

Voor wat oudere kinderen die de films hebben gezien is de Harry Potter Studio Tour van Warner Bros. absoluut een must. Is te vinden in Leavesden, een uur rijden van Oxford.

http://www.wbstudiotour.co.uk/
Oh, dat zou ik zelf nog wel willen :D Ons zoontje is dan 16 maanden, dus die heeft nog niet zo veel met Harry Potter.

Maar hoe zijn jullie gegaan? Tunnel, boot, vliegtuig? Ik neig eigenlijk naar vliegtuig, maar dan zit je weer een uur in de trein naderhand. Met de boot is wat onhandig qua tijden dacht ik, want de nachtboot vertrekt pas om 10 uur en wij hebben al een slechte slaper, dus ik wil niet weten wat dit dan doet en met de boot overdag kom je om 6 uur aan in Harwich en dan moet je nog naar Oxford, dus dan zitten we ook niet handig qua eten en bedtijd...
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:16:57 #135
244125 laziness
pi_151060389
Wij rijden altijd de avond van tevoren naar Calais, nemen daar een Ibis budget en dan een vroege boot naar Dover. Als je deze van tevoren op internet boekt kost dit maar ¤46,-
pi_151060510
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:08 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, dat zou ik zelf nog wel willen :D Ons zoontje is dan 16 maanden, dus die heeft nog niet zo veel met Harry Potter.

Maar hoe zijn jullie gegaan? Tunnel, boot, vliegtuig? Ik neig eigenlijk naar vliegtuig, maar dan zit je weer een uur in de trein naderhand. Met de boot is wat onhandig qua tijden dacht ik, want de nachtboot vertrekt pas om 10 uur en wij hebben al een slechte slaper, dus ik wil niet weten wat dit dan doet en met de boot overdag kom je om 6 uur aan in Harwich en dan moet je nog naar Oxford, dus dan zitten we ook niet handig qua eten en bedtijd...
16 maanden is inderdaad net te jong om dingen een beetje mee te krijgen... dan is eigenlijk alles wel leuk.

Ik zou vanaf Schiphol op Luton of Bristol vliegen met Easyjet en vanaf daar een huurauto nemen, maar ik begreep dat jullie die al hebben... dan zou je vanaf Luton wel met de bus kunnen maar duurt best lang (ruim 2 uur).
PWBF
pi_151061133
Wbtour is erg tof Dot!
pi_151066537
Ja op zich is het wel een optie voor mij, maar er moet dan zo'n shitload aan zooi mee. En manlief begint al te niesen bij het idee. Die is nogal allergisch voor gras. Dus het wordt glamping :') want kamperen op zich vind ik heerlijk.

We hebben nu wel een "voordelig" center parcs achtig park op het oog. Want dat soort dingen kom je toch op uit. B&b's zijn ook niet voordelig.
pi_151222475
Hoi! Iemand hier ervaring met kamperen met een peuter die niet per definitie een ster is in slapen op vreemde plekken? Ik weet dat het uiteindelijk gewoon een kwestie van proberen is (wellicht daarvoor al een keer een weekendje proefdraaien), maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen!
pi_151225409
Geen bemoedigend verhaal, maar mijn over-het-algemeen-goed-slapende-druif vond het maar wat raar om te gaan slapen in een lichte tent. Dus slapen rond normale bedtijd werd het niet echt, ondanks de hele dag in de buitenlucht en zo :X

Ik zou een nachtje of weekendje proefkamperen wel aanraden.
pi_151225568
Ja, hier ging het wonderbaarlijk goed vorig jaar. Wat we wel deden is er naast blijven liggen tot ze sliepen, en we sliepen met z'n 4en in 1 ruimte.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 14:50:01 #142
5428 crew  miss_sly
pi_151225603
Bij ons was vooral het middagdutje een uitdaging, dus gingen we iedere middag een stukje rijden, want in de auto sliep ze binnen 2 minuten :')
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:53:05 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151225725
Wat hier altijd het beste werkte was het vaste ritme aan blijven houden.
pi_151225771
Sorry, hier geen positief geruststellend nieuws. Drama slaapster was ook op de camping een drama slaapster. Wandelen met de buggy over de camping, iedere avond weer tot ze in slaap viel. Niets leuks aan. Maar het heeft ons niet tegengehouden om een volgende keer weer te gaan.
Met een meidenkwartet
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 14:54:27 #145
5428 crew  miss_sly
pi_151225780
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:53 schreef Ticootje het volgende:
Wat hier altijd het beste werkte was het vaste ritme aan blijven houden.
Daar ben ik op vakantie zo slecht in! Ik wil geen ritme en dingen, gewoon lekker relaxt maar een beetje doen.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:55:24 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151225818
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar ben ik op vakantie zo slecht in! Ik wil geen ritme en dingen, gewoon lekker relaxt maar een beetje doen.
Ik hou juist wel van ritme... Zeker met eten ook enzo..
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 14:56:52 #147
5428 crew  miss_sly
pi_151225890
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik hou juist wel van ritme... Zeker met eten ook enzo..
Met eten wel een beetje, voor S, maar ik vind het zo heerlijk om eens een paar weken niets te moeten op welk tijdstip dan ook O+ Dat ik het grootste deel van de dag niet eens weet hoe laat het is!
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:57:27 #148
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151225907
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met eten wel een beetje, voor S, maar ik vind het zo heerlijk om eens een paar weken niets te moeten op welk tijdstip dan ook O+ Dat ik het grootste deel van de dag niet eens weet hoe laat het is!
Dat weet mijn maag altijd heel goed. :D
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 14:58:02 #149
5428 crew  miss_sly
pi_151225929
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat weet mijn maag altijd heel goed. :D
Nah, voor mijn maag is het altijd "tijd om er iets in te stoppen" ongeacht tijdstip :P
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:59:00 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151225965
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nah, voor mijn maag is het altijd "tijd om er iets in te stoppen" ongeacht tijdstip :P
Dat ook, en dan ga ik naar Italie waar pizza 2,50 kost. Ik zeg 3x per dag pizza.
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 14:59:32 #151
5428 crew  miss_sly
pi_151225991
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat ook, en dan ga ik naar Italie waar pizza 2,50 kost. Ik zeg 3x per dag pizza.
Zit toch veel groente op? Ik zeg: hartstikke gezond!
  dinsdag 31 maart 2015 @ 15:00:44 #152
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151226036
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zit toch veel groente op? Ik zeg: hartstikke gezond!
Daarom, ik zie het probleem ook niet.

Ik heb echt zo veel zin in de zomer. Lekker 2 weken Italie en 1 week oostenrijk / duitsland.
En dan eet ik uiteraard nog een week wienersnitzels.
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 15:03:47 #153
5428 crew  miss_sly
pi_151226168
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daarom, ik zie het probleem ook niet.

Ik heb echt zo veel zin in de zomer. Lekker 2 weken Italie en 1 week oostenrijk / duitsland.
En dan eet ik uiteraard nog een week wienersnitzels.

Ik tel al af, we vertrekken vrijdag 3 juli! Weekje Annecy, weekje Dordogne. Kom maar op met die vakantie!
pi_151226241
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:30 schreef Olf het volgende:
Hoi! Iemand hier ervaring met kamperen met een peuter die niet per definitie een ster is in slapen op vreemde plekken? Ik weet dat het uiteindelijk gewoon een kwestie van proberen is (wellicht daarvoor al een keer een weekendje proefdraaien), maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen!
Onze (toen)dreumes zat al een paar weken in een slecht-slaap periode. Eenmaal in tent in noord-frankrijk baalde we dan ook dat ze na in eerste instantie goed inslapen wakker werd en alleen maar kon huilen. We dachten dat dat de hele vakantie wel zo zou gaan. . knuffelen, liedje, wiegen, lezen, zaklamp aan, niets hielp. Tot ik met haar naar buiten ging en we samen naar de maan gingen kijken. Die was net als thuis zei ik (thuis kijken we vaak uit haar raam naar de maan als ze niet kan slapen). Na een tijdje maan-kijken is ze braaf gaan slapen en heeft tot onze verbazing de hele vakantie heerlijk geslapen, ook overdag.

*ze was wel elke dag redelijk vroeg wakker, want je kunt toch niet blijven slapen als je papa en mama zo dichtbij zijn? Veels te gezellig..

[ Bericht 5% gewijzigd door watmoetikkiezen op 31-03-2015 15:07:26 (toevoeging) ]
pi_151229350
Wij zijn ook benieuwd. We hebben in principe een makkelijke slaper maar hij maakt ook uitzonderingen. Zo slaapt ie de ene keer een gat in de dag bij iemand anders en de andere keer vindt hij het naar 15 minuten al genoeg.

We zijn 3 keer op vakantie geweest, afgelopen zomer in een camper was het appeltje-eitje, in oktober in een huisje was het 's nachts drama (maar toen zat ie in zijn verlatingsangst sprong) en in mei in een appartement in Spanje was het de ene nacht perfect en de andere nacht drama. (maar hij was zwaar verkouden en hoestte zich dus steeds wakker) Thuis slaapt ie zonder probleem van 19:00 tot 07:00.

We willen gaan kamperen met een vouwwagen....ach in het ergste geval komt ie tussen ons inliggen.
pi_151231113
Centerparcs was voor de jongens een groot succes. Zwembad was echt te druk maar kon bij hun de pret niet drukken. Discovery bay was ondanks het koude water voor de oudste geweldig! Jongste bleef bij mij lekker kijken van bovenaf.

Het tatoeage gehalte inderdaad zeer hoog ;-) wat ik niet begreep zoveel babys en toch alle boxen en kinderstoelen vrij!

Grootste verrassing de oudste hebben we daar in normaal bed gelegd en dat ging prima en nu ook thuis wil hij in zijn peuterbed! Ik heb alleen ongeveer een hernia van dat Center Parcs bed pfff wat zijn die hard zeg!al met al lekker weekend, veel de dragers gebruikt maar ook de buggie! Helaas waren we de loopfiets vergeten....

pi_151276709
Wij zijn van plan om in juni naar Schietmonnikoog te gaan. Ik kom daar al van kleins af aan, dus wel zo fijn om naar een vertrouwde plek te gaan, waar ik de weg precies ken en bij het boeken ook meteen weet waar we terecht komen. Zin in! *O*

Ons guppie is dan 4 maanden. We wonen in Brabant, dus dat is even ver zat.
Ik zie nog wel even tegen het gesleep met spullen op: Bagage voor ons + baby + maxi cosi + kinderwagen eerst in de auto, dan op de boot (alles moet in 1x aan boord gedragen worden) en dan in de taxi. -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door ingee op 01-04-2015 21:21:41 (smileys mobiel uit het hoofd gaan altijd mis :() ]
  woensdag 1 april 2015 @ 22:15:59 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151278974
Leuke foto's Goitske!

@Ingee, da's inderdaad een nadeel van Schier... wij zijn ook van plan die kant op te gaan binnenkort en mijn man wilde heel optimistisch met dreumes + twee honden gaan, maar die honden laten we denk ik toch maar thuis :').
Heb je nog tips voor leuke huisjes? Ik ken alleen 't Graaf Benstorff, maar dat lijkt me met dreumes niet zo heel handig.
KuikenGuppy
pi_151280209
Ja ik ken alles! Wat zoek je? Duinen?

Wij zaten vroeger in Klein Zwitserland, gebied in de duinen tussen het dorp en de polder. Badstrand is dan wel verder weg. Alles richting vuurtoren vind ik ook ideaal, dorp vlakbij, in de duinen, privacy, strand vlakbij.

Er ligt een bungalowpark in de polder, dat lijkt me dan weer minder.

Appartementen bij Duinhoeve (boerderij) zijn ook leuk, kinderen mogen vaak ook meehelpen koeien voeren, maar ook weer in de polder, dus de omgeving is minder mooi en fietsen naar het dorp in de volle wind valt best tegen.
pi_151280395
O ja, totaal niet relevant, want voor 14 personen, maar vorig jaar zaten we in Joeke in It Aude Koloniehus. Dat was toch mooi!
Rariteitenkabinet Gribus heeft daar in gezeten en het is nu verbouwd naar vakantie woningen, maar nog wel met wat oude inboedel van Gribus. Het appartement ernaast had bijvoorbeeld een gigantische haard met daarin levensgrote poppen :'). Die van ons was minder eng :). Wel met jacuzzi in de tuin. Grote aanrader voor iedereen die nog eens op familieweekend oid wil.
  donderdag 2 april 2015 @ 08:50:26 #161
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_151285461
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:30 schreef Olf het volgende:
Wij nemen/namen altijd een Deryan-tentje mee, ook als we ergens uit logeren gaan (kids zijn straks 6 en bijna 4, dan is het denk ik niet meer nodig). Daar zit ook een luchtbedje in en een slaapzakje bij, maar je kunt natuurlijk ook je eigen dekentjes etc gebruiken. Het tentje zetten we gewoon in de slaapcabine van de grote tent, vaak nog wel op een onderlaag van dekens of slaapzakken vanwege de kou. Voordeel is dat het 'huisje' er overal hetzelfde uitziet. Ze zijn ook al van jongsaf aan gewend erin te slapen als we op stap zijn. Er zijn twee maten: een grote en een kleine. De kleine is tot ongeveer twee jaar, dacht ik. De grote tot een jaar of vier. :)

Check mijn band Glorybox
pi_151286830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 08:50 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Wij nemen/namen altijd een Deryan-tentje mee, ook als we ergens uit logeren gaan (kids zijn straks 6 en bijna 4, dan is het denk ik niet meer nodig). Daar zit ook een luchtbedje in en een slaapzakje bij, maar je kunt natuurlijk ook je eigen dekentjes etc gebruiken. Het tentje zetten we gewoon in de slaapcabine van de grote tent, vaak nog wel op een onderlaag van dekens of slaapzakken vanwege de kou. Voordeel is dat het 'huisje' er overal hetzelfde uitziet. Ze zijn ook al van jongsaf aan gewend erin te slapen als we op stap zijn. Er zijn twee maten: een grote en een kleine. De kleine is tot ongeveer twee jaar, dacht ik. De grote tot een jaar of vier. :)

[ afbeelding ]
Wij nemen ook een soortgelijk tentje mee,
zelfs straks in de caravan gaat de jongste in het tentje, mar dat is meer tegen het uit bed vallen.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:38:06 #163
244125 laziness
pi_151287460
Het deryan tentje hebben wij ook vier jaar lang naar volle tevredenheid gebruikt op vakantie, in hotels en als we op visite gingen bij iemand. Geweldig ding _O_
Helaas lag O. vorige zomer al krap dus niet langer een optie. Het is zo'n mooi klein pakketje om mee te nemen.
pi_151288034
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 08:50 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die ga ik bij kind twee inderdaad ook (beter) invoeren. We hebben m liggen, maar bij de oudste amper gebruikt waardoor hij het nu een heel erg leuk speeltentje vindt. :X Die slaapt overal prima in zn eigen vertrouwde campingbed. Ook prima, maar iets meer meenemen.
pi_151288255
Merci voor alle tips en ervaringen!

Wij hebben ook zo'n deryan tentje liggen, nog nooit gebruikt...zelfde als mineola, bij een tweede kind zou ik dat actiever willen gebruiken zodat het ook normaal wordt.

Ik denk dat we gewoon campingbedje meenemen dat ze kent, even kijken of dat goed past. Ik denk dat met daglicht slapen sowieso een fiasco wordt, maar middagdutjes zijn er ook wel al half vanaf dus dat is niet erg. Eerst maar eens een tent kopen :+
pi_151288298
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:11 schreef Olf het volgende:
Wij hebben ook zo'n deryan tentje liggen, nog nooit gebruikt...zelfde als mineola, bij een tweede kind zou ik dat actiever willen gebruiken zodat het ook normaal wordt.
Dat dacht ik ook. Inmiddels is de tweede ruim een jaar en nog steeds ligt de tent ergens onderin een kast. Project deryan is hier een beetje mislukt.
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_151288325
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook. Inmiddels is de tweede ruim een jaar en nog steeds ligt de tent ergens onderin een kast. Project deryan is hier een beetje mislukt.
Neeeeee, ik ga dit anders doen!!!!! Slapen in de deryan, HET MOET!
pi_151288326
quote:

Ik denk dat we gewoon campingbedje meenemen dat ze kent, even kijken of dat goed past. Ik denk dat met daglicht slapen sowieso een fiasco wordt, maar middagdutjes zijn er ook wel al half vanaf dus dat is niet erg. Eerst maar eens een tent kopen :+
Mijn dochter kon in het tentje op de camping in de schaduw goed slapen,
wel hadden we er een laken overheen liggen zodat ze niet zoveel kon zien, maar nog wel lekker in de buitenlucht lag.
  donderdag 2 april 2015 @ 11:54:32 #169
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_151289398
quote:

Zo'n tentje scheelt dus ook erg met daglicht, zeker als je er nog iets overheen legt.

Wij deden op een gegeven moment ook een slotje op de rits, om te voorkomen dat ze zouden gaan spoken. :@ :o :P
Check mijn band Glorybox
  donderdag 2 april 2015 @ 17:21:54 #170
43642 Bayswater
pi_151299670
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:28 schreef Mark het volgende:
Gelukkig heeft mijn vrouw een fleur-de-lys op haar rug staan, zodat we met een gerust hart Centerparcs hebben geboekt. Begin september een weekje naar Les Trois Forets en half oktober een weekje naar Le Bois aux Daims. Maar eerst lekker de volle maand juni naar Apulië/Abruzzen/Lazio zonder Nederlanders om ons heen. :)
Life lies a slow suicide
pi_151299855
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:21 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Gelukkig heeft mijn vrouw een fleur-de-lys op haar rug staan, zodat we met een gerust hart Centerparcs hebben geboekt. Begin september een weekje naar Les Trois Forets en half oktober een weekje naar Le Bois aux Daims. Maar eerst lekker de volle maand juni naar Apulië/Abruzzen/Lazio zonder Nederlanders om ons heen. :)
Pas op! onderweg kan je me wellicht inhalen.
Al kom ik in Juni net niet zover Italie in.
pi_151315463
Heeft er iemand ervaring met kamperen in een tent met een baby of dreumes?
Dit jaar is nog wat vroeg, maar volgende zomer is ze anderhalf jaar oud, is dat te doen? Zijn er dingen waar je extra rekening mee moet houden?
  donderdag 2 april 2015 @ 23:11:11 #173
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151315770
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:21 schreef Bayswater het volgende:
Begin september een weekje naar Les Trois Forets en half oktober een weekje naar Le Bois aux Daims.
Benieuwd naar je ervaringen. We hebben het wel overwogen maar nog niks besloten
Dommage arachide-fromage
pi_151316533
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:03 schreef ingee het volgende:
Dit jaar is nog wat vroeg, maar volgende zomer is ze anderhalf jaar oud, is dat te doen? Zijn er dingen waar je extra rekening mee moet houden?
Ja, ervaring mee. Wel een grote tent met aparte slaapruimte voor de dreumes. Is goed te doen mits lekker weer. Zorg dat je een plek met stroom en een koelbox hebt.
PWBF
pi_151319577
quote:
Wij hebben gekampeerd met een baby van 10 wk, baby van 6 maand en een dreumes van 1,5 (niet allemaal tegelijk). Het is vooral afhankelijk van het weer wat je allemaal aan voorzieningen moet hebben en moet meenemen. Wij hadden dus juist niet een aparte slaapruimte, en bij baby toen de kinderwagenbak mee. (Nu zou ik het mini popup tentje meenemen) het meest flexibel was het babietje van 10 wk, want die sliep nog overal. :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_151324038
Ik denk dat het afhankelijk is van de ontwikkeling is van je kind. Ik ben sowieso geen kampeerder maar had het met onze oudste niet gedaan met anderhalf, de jongste is ook snel nog geen jaar loopt nog net niet los.
pi_151325233
Wij gaan komende zomer ook kanmperen met een dreumes van 1,5 jaar. Wij letten vooral op de camping: dat hij niet zo een weg op kan lopen, een zwembad of meer in kan lopen, voldoende schaduw, speeltuintje etc etc. Kleinschalige camping die veilig voelt als hij net loopt. En wat vertier in de buurt wat ook leuk is als het geen 30 graden is.

Verder zien we het wel. Vorig jaar ook gecampeerd maar toen in een camper en dat ging erg goed. We hebben vooral veel gehad aan het zwembadje wat mee hadden :) Mooi weer buiten, slecht weer binnen.
pi_151456950
Yeah! Vouwwagen gekocht vandaag, kom maar door met al die lange weekenden en zomervakantie :)
(Voor de geinteresseerden: de Trigano Odyssee)
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:25:33 #179
244125 laziness
pi_151458345
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:55 schreef exode het volgende:
Yeah! Vouwwagen gekocht vandaag, kom maar door met al die lange weekenden en zomervakantie :)
(Voor de geinteresseerden: de Trigano Odyssee)
Oeh tof! Ik probeer mijn man ook nog steeds te overtuigen om er eentje aan te schaffen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:30:51 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151458604
Whehe. Wij hadden als 1-april grap gezegd dat we een vouwwagen gingen kopen. Degenen ons kennen moesten hard lachen :').
Maar het kan iemand anders ding natuurlijk wel zijn, dus veel plezier ermee gewenst ;). Heb je al een vakantie ermee gepland?
KuikenGuppy
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:35:15 #181
244125 laziness
pi_151458837
Een eigen kampeermiddel is de enige manier om in dat verplichte hoogseizoen een beetje betaalbaar op vakantie te gaan.
Laten we wel wezen, ik geef ook de voorkeur aan die cottages, huisjes en stacaravans die we altijd huurden :P
Maar knipper met je ogen en poef schoolgaand kind en weg goedkope vakanties.
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:41:55 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151459192
Vouwwagens. Heel leuk in landen waar je veel binnenruimte nodig hebt.

Maar sowieso, ik heb het echt even gehad met campings. :D
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:44:04 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151459338
quote:
Bram was 6 maanden toen we gingen kamperen.
Extra rekening houden is pas als ze echt kunnen weglopen. Verder heb je de normale dingen nodig -> bed / stoeltje / schaduwplek.
pi_151459969
We hebben een compact model gekocht Ticootje :) We zijn geen '3 weken op 1 plek staan' types, dus een snelle opzetter en dus niet te groot.

Wij houden van kamperen en zijn al jaren verknocht aan vouwwagens. Ik ben opgegroeid met vakanties in een Roadmaster, mijn vrouw in een Alpen Kreuzer. Nu al zoveel zin in. Tot ons mannetje er was gingen we standaard met het vliegtuig tijdens vakanties, dat zullen we in de koude maanden waarschijnlijk nog steeds doen ;)

Nog geen idee waar we heen gaan, ook het weer even afwachten. Waarschijnlijk weten we het 2 weken vantevoren een keer. In ieder geval een kleine camping.
pi_151478852
Afgelopen paasweekend voor het eerst met de caravan op stap geweest.
Even uitproberen om te kijken wat we nog missen.

We moeten nog een aantal kleine dingen aanschaffen, maar zijn al aardig compleet.
pi_151479000
Wij zijn van plan om in juli naar zuid-Italië Florence te gaan. Heeft er iemand tips voor een accommodatie? Mag ook een camping met stacaravans of huisjes zijn..!

[ Bericht 9% gewijzigd door Limone op 08-04-2015 12:27:00 ]
  donderdag 9 april 2015 @ 13:06:07 #187
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151512731
Iemand ervaring met vliegen en de Quinny Zapp Xtra buggy? Deze is in 2 delen als 'ie ingeklapt is. Mag deze zo mee of doen ze daar lastig over? We vliegen met arkefly.
pi_151512753
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:02 schreef Limone het volgende:
Wij zijn van plan om in juli naar zuid-Italië Florence te gaan. Heeft er iemand tips voor een accommodatie? Mag ook een camping met stacaravans of huisjes zijn..!
De stad Florence of de streek Toscane?

Ken wel een fijn hotel voor drie personen in Florence. Als je 's avonds op het terras van het restaurant aan de overkant van het straatje gaat zitten heb je zicht op de ingang van het hotel, het raam van je kamer en de babyfoon doet het ook nog.
PWBF
pi_151513083
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De stad Florence of de streek Toscane?

Ken wel een fijn hotel voor drie personen in Florence. Als je 's avonds op het terras van het restaurant aan de overkant van het straatje gaat zitten heb je zicht op de ingang van het hotel, het raam van je kamer en de babyfoon doet het ook nog.
De stad Florence. Hotel klinkt goed!
pi_151539067
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:21 schreef Limone het volgende:

[..]

De stad Florence. Hotel klinkt goed!
Hotel Nuova Italia, Via Faenza 26

Wij hadden de 3-persoonskamer op de tweede etage aan de voorkant.

Onze peuter van 3 werd daar echt als een principessa behandeld.
PWBF
pi_151541041
Limone, wij hebben vorig jaar onze accommodaties in Toscane geboekt via de website www.gastintoscane.nl. Geweldige service van de eigenaresse - we waren nog nooit in Italië geweest en hadden geen idee wat geschikt voor ons zou zijn. We hebben onze wensen aan haar voorgelegd en we kregen heel goede tips voor geweldige huisjes. En je krijgt een flesje limoncello als je boekt. :+.

We zaten onder andere in Agriturismo Arnano vlakbij Sienna, op een klein uurtje rijden van Florence.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_151541290
Sienna is heel mooi en ook Lucca is een bezoekje waard. San Gimignano - hoe toeristisch het ook is - trouwens ook.

Na al die steden is Pisa niet meer zo heel boeiend al praat onze oudste nog regelmatig over de Toren van Pisa en is ze nog steeds blij met het beeldje van die toren dat ze mocht uitzoeken en nu op haar kamer staat.
PWBF
pi_151542686
Ik vond Sienna heel leuk! Lekker knus.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:01:58 #194
244125 laziness
pi_151543006
Als je van wijn en lekkere worsten en kaas houdt is Greve in Chianti een leuk plaatsje!
  vrijdag 10 april 2015 @ 12:45:59 #195
43642 Bayswater
pi_151546203
Sienna is inderdaad een heel mooi stadje, leuke pub ook net buiten de stad en goede aparte restaurants. Lucca bruist, echte studentenstad, erg veel te doen ook met kleine festivalletjes.
Florence is een must natuurlijk, prachtstad. Lekker op het terras met een fles wijn, terwijl Patti Smith daar op stond te treden op de Piazza Del Duomo. O+
Al die mooie gebouwen in hoeft niet zo van mij, gewoon lekker opgaan in zo'n stad en genieten.
Life lies a slow suicide
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:59:27 #196
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_151548606
Voor ons wordt het de eerste keer Toscane, aanstaande juli O+.

Zijn Sienna en San Gimignano ook in één dag te combineren? Of kom je dan tijd tekort? Beide liggen op 1:15 - 1:30 uur van de camping waar we zitten.

Lucca en Florence "doen" we sowieso.
Fuck the EBU
pi_151548852
Kan in theorie wel, als je met een aardig tempootje wil rondlopen, niet opziet tegen auto in en uit en parkeren x2 en gewoon sfeer wil proeven.

Maar als je beide steden rustig wil zien en relaxed aan wil doen met hapjes en ijsjes en relaxed zitten en rondkijken, wat ik gezien de temperatuur in juli en hoogseizoen zelf zou prefereren, zou ik het spreiden over twee dagen.

Edit: ik heb even de kaart erbij gepakt en het is best een eindje rijden nog tussen beide plaatsen, dus ik zou dat zelf niet op één dag doen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Mineola op 10-04-2015 14:15:19 ]
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:08:17 #198
244125 laziness
pi_151548861
Ik zou ze zeker apart doen. Dat verdienen beide plaatsen!
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:19:04 #199
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_151549188
Dank jullie! Dan wordt het denk ik één van beide. Heb niet zoveel zin in gestress, terrasjes en ijsjes zijn een must :P.

We zijn ook maar een weekje in Toscane en willen niet iedere dag naar een stad. Relaxen bij het zwembad of een dorpje/marktje in de buurt bezoeken vind ik ook heerlijk.

Als Toscane goed bevalt, gaan we gewoon nog een keertje en bezoeken we dan de steden waar we deze keer niet aan toekomen. :).
Fuck the EBU
pi_151549253
Wat wij ook wel deden was bv aan het eind van de middag pas richting een stadje en dan daar rondlopen, eten en nog meer rondlopen.

Qua temperatuur een stuk lekkerder voor stedenbezoek en je hebt de ochtend om lekker te relaxed en te zwemmen.
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:27:14 #201
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_151549418
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:21 schreef Mineola het volgende:
Wat wij ook wel deden was bv aan het eind van de middag pas richting een stadje en dan daar rondlopen, eten en nog meer rondlopen.

Qua temperatuur een stuk lekkerder voor stedenbezoek en je hebt de ochtend om lekker te relaxed en te zwemmen.
Dat is ook wel een goeie. Wij gingen aan het Gardameer juist altijd 's ochtends vroeg op pad. En dan na de lunch siesta houden en daarna zwemmen :).
We zien het wel, hoe warm het dan is en hoe het uitpakt.

En na Toscane nog een weekje Oostenrijk (Fiss)! Ik heb al zoveel voorpret O+. Helemaal met het mooie weer van vandaag.
Fuck the EBU
pi_151551803
Dat klinkt goed MaLo!

Wij blijven in de zomer waarschijnlijk in Nederland, Zeeland of Texel. We hebben net die nieuwe vouwwagen gekocht en ons mannetje vermaakt zich niet zo goed in de auto. Hij is in de zomer 1,5 jaar, we kiezen voor gemak denk ik. Geen rijgedoe etc. Wel een camping met een overdekt zwembad(je) het blijft Nederland. Maar alles zit al zo vol pffff ik ben niet zo goede vooruit reserveerder.

Volgend jaar hebben we in het midden als eerste vakantie en rijden we zeer waarschijnlijk naar het Gardameer :) camping waar we jaren geleden riepen 'hier komen we terug als we een kind hebben!' Je kan er niet reserveren en vanaf half juli zit het er hartstikke vol dus volgend jaar doen we dat.
pi_151552629
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:27 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat is ook wel een goeie. Wij gingen aan het Gardameer juist altijd 's ochtends vroeg op pad. En dan na de lunch siesta houden en daarna zwemmen :).
We zien het wel, hoe warm het dan is en hoe het uitpakt.

En na Toscane nog een weekje Oostenrijk (Fiss)! Ik heb al zoveel voorpret O+. Helemaal met het mooie weer van vandaag.
Leuk,

ik heb in de planning staan om nog enkele dagen in Ladis op de camping te gaan staan.
Dan wel naar boven naar Fiss, de gondel in en lekker wandelen.
pi_151570931
Zo knoop doorgehakt, wij zitten van 15-07 tm 01-08 op camping Ons Buiten in Zeeland. Dreumesveld was helaas niet meer beschikbaar danmaar een veld met oa zandbak in het midden.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 09:21:09 #205
5428 crew  miss_sly
pi_151636711
Wij waren gisteren even wat aan het dromen, over een mooie reis met z'n drietjes. We hebben samen een paar reizen maken, en ook voor we elkaar kenden. Toch lijkt het ons met kind wat lastiger, zeker gezien we er maar één hebben. De reden dat we nu iedere keer voor een camping kiezen is immers omdat daar de grootste kans is op speelkameraadjes.
Een reis met z'n drietjes betekent nogal snel dat we dus de gehele reis met drieen zullen zijn, en er weinig gelegenheid is tot spelen met andere kinderen. Bovendien moet je een reis wel goed plannen met een kind van een jaar of 7-8, dat is toch anders dan met 2 volwassenen.

Ik heb ook nog gekeken bij Djoser; zij bieden ook gezinsgroepsreizen aan. Iemand ervaring met zoiets? Wel flink aan de prijs, trouwens, maar goed, een of twee jaar camping geeft ons wellicht wel de ruimte om het derde jaar een reis te maken, bijvoorbeeld.
pi_151636776
Ik weet van de arts waarvoor ik werk dat zij het nu 2x heeft gedaan en dat het hun heel goed bevallen is. De eerste keer was de jongste van haar ook een jaar of 8. Ze gaf wel aan je moet wel geluk hebben met de groep die je hebt maja je kunt ook naast de verkeerde op de camping staan denk ik dan
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 09:38:39 #207
5428 crew  miss_sly
pi_151637085
Verschil met op de camping is dat je niets met je buren te maken hoeft te hebben. Nu heb ik nog nooit zo'n groepsrondreis gemaakt, maar ik kan me zo voorstellen dat je best veel samen doet. Dus een fijne groep lijkt me wel fijn, maar laat dat nou het enige zijn waar je daadwerkelijk geen invloed op hebt :D

We zagen bijvoorbeeld een 9-daagse rondreis over het Griekse vasteland met einde op een eiland. Om uit te proberen of zo'n groepsding iets voor ons is, zouden we zoiets kunnen proberen. Niet meteen 21 dagen, bijvoorbeeld :P
pi_151637375
Een collega van mij was gids/begeleider bij gezinsgroepsreizen van Djoser met name in Azie. Die gaf aan dat het erg leuke reizen zijn...maar ja die was wel wat bevooroordeeld. ;)

Ik denk dat het geluk is dat je 'gelijkgestemden' hebt, mensen die willen reizen, ook met kinderen.

Ik droom nu al over Amerika als ons mannetje wat ouder is (nu 14 maanden). Maar we laten dat wel afhangen van wat voor mannetje het wordt. Of hij zich goed zelf kan vermaken etc.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 10:07:06 #209
5428 crew  miss_sly
pi_151637739
Zeker een land als Amerika is natuurlijk goed te doen zonder reisbegeleiding. B is er al een paar keer geweest en ik ook. Nog niet samen, dus dat willen we wel ooit. Maar behalve Disneyworld, wat is er nou echt, écht leuk voor een schoolkind van een jaar of 7-8? En de lange autoritten, al dan niet met RV, zijn die echt leuk voor een jong kind? Er is genoeg in de VS dat wij (nog) een keer willen zien, maar is het ook iets voor onze dochter? Ik vind dat vrij lastig.
pi_151638163
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:07 schreef miss_sly het volgende:
Zeker een land als Amerika is natuurlijk goed te doen zonder reisbegeleiding. B is er al een paar keer geweest en ik ook. Nog niet samen, dus dat willen we wel ooit. Maar behalve Disneyworld, wat is er nou echt, écht leuk voor een schoolkind van een jaar of 7-8? En de lange autoritten, al dan niet met RV, zijn die echt leuk voor een jong kind? Er is genoeg in de VS dat wij (nog) een keer willen zien, maar is het ook iets voor onze dochter? Ik vind dat vrij lastig.
Welke bestemming staat voor jullie zelf hoog op de lijst? Daar kun je vast iets gaafs van maken samen met haar.

De VS is natuurlijk vol mogelijkheden. Wekenlang alleen maar kilometers maken spreekt mij niet aan, maar met binnenlandse vluchten kun je zelf ook een mooie reis samenstellen.

Wij zouden iets met strand, water en eilanden doen. En sinds ik op Hawaï was eerder dit jaar is mijn (totaal niet realistische) droom om daar met mijn kinderen heen te gaan.
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 10:32:07 #211
5428 crew  miss_sly
pi_151638314
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 10:26 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Welke bestemming staat voor jullie zelf hoog op de lijst? Daar kun je vast iets gaafs van maken samen met haar.

De VS is natuurlijk vol mogelijkheden. Wekenlang alleen maar kilometers maken spreekt mij niet aan, maar met binnenlandse vluchten kun je zelf ook een mooie reis samenstellen.

Wij zouden iets met strand, water en eilanden doen. En sinds ik op Hawaï was eerder dit jaar is mijn (totaal niet realistische) droom om daar met mijn kinderen heen te gaan.
Het liefste willen we een Nijl-cruise, maar dat wordt hem voorlopig niet, dan moet het eerst maar eens wat stabieler en rustiger zijn daar.

Alleen voor strand, water, eilanden, hoef je niet per se ver te vliegen en veel geld uit te geven. Dat kan relatief dichtbij en goedkoop ook. We zouden dingen willen zien, een safari maken in een Afrikaans land, een rondreis Thailand, Australië, Mexico, VS. Maar de dingen die wij interessant vinden om te bezoeken (ruines, culturele of historische bezienswaardigheden, natuur) zullen denk ik nog een paar jaar niet echt heel interessant zijn voor haar, toch?
pi_151638425
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het liefste willen we een Nijl-cruise, maar dat wordt hem voorlopig niet, dan moet het eerst maar eens wat stabieler en rustiger zijn daar.

Alleen voor strand, water, eilanden, hoef je niet per se ver te vliegen en veel geld uit te geven. Dat kan relatief dichtbij en goedkoop ook. We zouden dingen willen zien, een safari maken in een Afrikaans land, een rondreis Thailand, Australië, Mexico, VS. Maar de dingen die wij interessant vinden om te bezoeken (ruines, culturele of historische bezienswaardigheden, natuur) zullen denk ik nog een paar jaar niet echt heel interessant zijn voor haar, toch?
Ik vind zuid Afrika een land waar ik zeker met mijn kinderen heen zou gaan. Ben er 2x geweest en het is zo veelzijdig. Dat zou een geweldige bestemming zijn!

Ik denk echt dat het heel goed kan, hoe jullie het willen. Wat een ervaring voor haar!
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 10:39:07 #213
5428 crew  miss_sly
pi_151638532
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 10:35 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik vind zuid Afrika een land waar ik zeker met mijn kinderen heen zou gaan. Ben er 2x geweest en het is zo veelzijdig. Dat zou een geweldige bestemming zijn!
Ja, daar willen we zeker ook een keer heen! Maar als we het zelf doen, wat ik op zich best durf met Zuid-Afrika, dat hoeft niet georganiseerd, dan loop je dus tegen het probleem aan van gebrek aan contact met andere kinderen. Dus hoe ondervang je dat? Hoe zorg je ervoor dat je het reizen met drietjes combineert met contact met andere kinderen? Kun je bepaalde hotels daarop selecteren?
  maandag 13 april 2015 @ 10:43:04 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151638650
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, daar willen we zeker ook een keer heen! Maar als we het zelf doen, wat ik op zich best durf met Zuid-Afrika, dat hoeft niet georganiseerd, dan loop je dus tegen het probleem aan van gebrek aan contact met andere kinderen. Dus hoe ondervang je dat? Hoe zorg je ervoor dat je het reizen met drietjes combineert met contact met andere kinderen? Kun je bepaalde hotels daarop selecteren?
Ik denk dat kinderen zichzelf ook prima weten te vermaken, zeker als ze geen broertjes en zusjes hebben.
Als je iets onderneemt zullen kinderen zich niet snel vervelen denk ik. De behoefte aan andere kinderen is groter als je van die luier vakanties hebt.
  maandag 13 april 2015 @ 10:48:12 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151638786
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat kinderen zichzelf ook prima weten te vermaken, zeker als ze geen broertjes en zusjes hebben.
Als je iets onderneemt zullen kinderen zich niet snel vervelen denk ik. De behoefte aan andere kinderen is groter als je van die luier vakanties hebt.
Dit :) ik ben een nakomertje dus ben jarenlang alleen met mijn ouders op vakantie gegaan, en als kind vind je al snel wel iets om te doen. Ik heb het iig nooit gemist.
KuikenGuppy
pi_151638794
Ze vinden toch overal wel iemand om mee te spelen? Dat zou voor mij geen bezwaar zijn.
Met een meidenkwartet
  maandag 13 april 2015 @ 10:49:18 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151638809
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:48 schreef Cathmar het volgende:
Ze vinden toch overal wel iemand om mee te spelen? Dat zou voor mij geen bezwaar zijn.
Precies, er wonen overal wel kinderen ;).
KuikenGuppy
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 10:52:09 #218
5428 crew  miss_sly
pi_151638878
S is niet heel erg goed in zichzelf vermaken, behalve met ipad :')
Wellicht dat ze tegen die tijd wat beter leest en ook zelf leest, dat zou al wel schelen.

Dingen ondernemen is natuurlijk wel leuk en daarmee blijf je ook lekker bezig. Maar toch, de hele tijd alleen met ons, zou dat niet vervelend worden voor een kind.
  maandag 13 april 2015 @ 10:54:07 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151638931
Ik denk dat jij daar een groter probleem van maakt dan zij, maar ik ken je dochter natuurlijk niet ;).
KuikenGuppy
  maandag 13 april 2015 @ 10:55:48 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151638971
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:52 schreef miss_sly het volgende:
S is niet heel erg goed in zichzelf vermaken, behalve met ipad :')
Wellicht dat ze tegen die tijd wat beter leest en ook zelf leest, dat zou al wel schelen.

Dingen ondernemen is natuurlijk wel leuk en daarmee blijf je ook lekker bezig. Maar toch, de hele tijd alleen met ons, zou dat niet vervelend worden voor een kind.
Nee dat denk ik niet. Zolang je gewoon tijd neemt voor je kind en het niet behandelt als een kleine volwassene... Maar ik denk dat juist jij je daar niet echt druk om hoeft te maken.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 11:02:21 #221
5428 crew  miss_sly
pi_151639136
Misschien zie ik ook wel beren op de weg die er niet zijn. Spannend vind ik het wel, hoor, zo met drieen op pad.
pi_151639295
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:02 schreef miss_sly het volgende:
Misschien zie ik ook wel beren op de weg die er niet zijn. Spannend vind ik het wel, hoor, zo met drieen op pad.
Natuurlijk, super spannend. Maar hoe gaaf!!
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 11:21:27 #223
5428 crew  miss_sly
pi_151639563
Jawel, heel erg gaaf!
Wel nog toekomstmuziek, hoor. Voor dit jaar hebben we gewoon weer twee keer een week op een Franse camping in het hoogseizoen geboekt :D
  maandag 13 april 2015 @ 11:22:25 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151639593
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:21 schreef miss_sly het volgende:
Jawel, heel erg gaaf!
Wel nog toekomstmuziek, hoor. Voor dit jaar hebben we gewoon weer twee keer een week op een Franse camping in het hoogseizoen geboekt :D
Hoe burgerlijk :D
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 11:26:02 #225
5428 crew  miss_sly
pi_151639670
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe burgerlijk :D
O, maar wij zijn heel erg burgerlijk :D met doorzonwoning, tuin, anderhalve baan en zomervakantie op een camping in Frankrijk :D

We hebben alleen geen eigen kampeerspullen, dus huren een stacaravan met eigen sanitaire voorzieningen :P
  maandag 13 april 2015 @ 11:28:27 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151639736
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, maar wij zijn heel erg burgerlijk :D met doorzonwoning, tuin, anderhalve baan en zomervakantie op een camping in Frankrijk :D

We hebben alleen geen eigen kampeerspullen, dus huren een stacaravan met eigen sanitaire voorzieningen :P
Wij hebben wel een tent, maar ik vind het zo'n gedoe :D.
Het is leuk voor een weekendje waarbij je op dag 1 alweer kunt verlangen naar het opruimen van de troep.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 11:30:14 #227
5428 crew  miss_sly
pi_151639783
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij hebben wel een tent, maar ik vind het zo'n gedoe :D.
Het is leuk voor een weekendje waarbij je op dag 1 alweer kunt verlangen naar het opruimen van de troep.
B wil een eigen toilet en douche, dus tja :P
Tent opzetten lijkt me echt zo'n gedoe! Hoewel ik ook wel het idee krijg dat dat tegenwoordig heel erg mee moet vallen met die moderne tenten? Nou ja, en rijden met caravan of vouwwagen wil B ook niet, dus veel keus hebben we dan niet meer :P

We tellen overigens al af: nog iets meer dan 11 weken en dan gaan we al *O*
  maandag 13 april 2015 @ 11:33:13 #228
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151639857
11 weken en 3 dagen.
We gaan met 4 volwassenen en 4 kinderen. Ik ben heel benieuwd :D.

Ik denk dat we het echt onwijs leuk gaan hebben.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 11:35:27 #229
5428 crew  miss_sly
pi_151639921
Heerlijk!
Wij hadden het gisteren met vrienden ook over om met elkaar te gaan. Zij wonen echter nog in Antalya, maar hopelijk komen ze terug en hebben dan wat meer mogelijkheden om zulke dingen te doen. Lijkt me echt heel leuk om met vrienden met kind(eren) te gaan. Mits je elkaar ook wel een beetje vrij kunt laten, niet verplicht bent 24/7 alles samen te doen.

Ja, 11 weken 3 dagen, wij ook :D
  maandag 13 april 2015 @ 11:37:43 #230
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151639978
Wij gaan de vrijdag al rijden. Alleen Jen is leerplichtig, we gaan de school vragen om de halve dag vrij..
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 11:38:19 #231
5428 crew  miss_sly
pi_151639996
Onze school heeft vrijdag al vrij, dus wij vertrekken ook de vrijdag!
pi_151640591
Miss ik heb in het verleden wel groepsreizen gedaan. Dat ging prima alhoewel in de mensen niet zelf zou uitkiezen hebben we ons 3 weken prima vermaakt. Je weet dat het tijdelijk is, zelfde doel en vakantiesfeer. Dat maakt al een hoop goed voor de combi. 1x echt ruzie gehad. Maar goed daar heb ik wat van gezegd en toen was het klaar. Ruzie maken in het engels in niet zo aan mij besteed :P

maar wij zijn vrij makkelijk maar zoals jullie over komen zijn jullie dat ook.

verder doen wij bijna elke vakantie wel cultuur. Natuurlijk plannen we wel dingen tussendoor voor de kids zoals een speeltuin, dierentuin, zwemmen. Maar vooral Yaro is al van kleins af aan geintresseerd in cultuur. Oke zijn spanningsboog is anders dan die van ons maar hij vind het echt leuk/interessant.

zo vind hij opgravingen heel boeiend. Maar werd hij ook stil van het oorlogsmonument in Miami. Stelt daar vragen over werd er wat verdrietig van. Maar vervolgens deden we dan wat luchtigs en was dat ook prima.

in Bulgarije hebben we wel ook veel gereisd maar met slapen/tablet/naar buiten kijken was dat ook te doen.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 12:05:26 #233
5428 crew  miss_sly
pi_151640842
S is op zich ook zeker geïnteresseerd in van alles, maar ik vind ook wel dat de vakantie ook moet zijn om te kunnen spelen. Dat is op een camping gewoon veel gemakkelijker: je maakt een tochtje ergens heen, strijkt weer neer op de camping en weg is je kind :D Van de andere kant realiseer ik me dat wij onze reizen zonder kind altijd buiten het hoogseizoen deden. Mijn idee is dus dat er geen kinderen in die hotels zitten, maar wellicht is dat in het hoogseizoen toch weer anders. Als er dan ook nog een zwembad is, is er best wel wat te relaxen en spelen waarschijnlijk.
pi_151640849
Wij gingen vroeger altijd naar een camping, vouwwagen mee en Frankrijk in. Toen mijn broer en zus nog meegingen (ik ben een nakomertje) vond ik het heerlijk. De 2 jaren zonder mijn broer en zus herinner ik me vooral als verveel-me vakanties. Ik maakte niet zo makkelijk vriendjes/vriendinnetjes dus was veel alleen. Daarnaast was al die animatie ook niet aan mij besteed. Achteraf gezien had ik het denk ik veel leuker gevonden als mijn ouders dingen hadden ondernomen. Nu lagen wij hele dagen op het strand en de camping. Groot gelijk overigens, mijn vader werkte zich het schampes.

Wij willen de komende jaren in de zomer kamperen, het liefst op kleine(ere) campings zonder disco gedoe enzo en dichtbij leuke uitstapjes voor ons. Zodra hij zichzelf goed kan vermaken en duidelijk kan maken wat er is (ik ben misselijk, ik heb pijn etc) willen we weer wat mooie reizen in de zomervakanties gaan maken. Of de meivakantie of allebei ;)

Overigens niet georganiseerd, ik krijg daar jeuk van, ik zo daar heel opstandig van worden. Maar dat is mijn persoonlijke gevoel. Ik begrijp heel goed dat andere mensen het wel leuk vinden.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 12:09:42 #235
5428 crew  miss_sly
pi_151640962
Wij zijn ook nooit georganiseerd gegaan, maar we dachten daar nu aan ivm georganiseerde familiereizen, zodat er ook andere gezinnen met kind(eren) zijn en meer aanspraak is.

Maar misschien is dat ook wel helemaal niets. We gaan dit jaar iig naar Frankrijk en voor volgend jaar zullen we eens verder kijken. Als onze vrienden dan meegaan, zullen we zeker nog een jaar naar Frankrijk gaan, maar misschien dat we dan het jaar erop een mooie reis kunnen maken met drieen. S wordt dan 8 in de vakantie, dus dat is een mooie leeftijd voor reizen O+
pi_151641380
Ik geef je groot gelijk hoor Sly! Ik denk ook dat het heel fijn kan zijn, zeker met andere gezinnen!
Het ligt ook meer aan mij dan de mensheid ;) Ik kan niet zo goed tegen 'regeltjes' zeker niet tijdens een vakantie.

Samen met vrienden met kinderen klinkt heel gezellig.
  maandag 13 april 2015 @ 12:32:48 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151641559
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:09 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn ook nooit georganiseerd gegaan, maar we dachten daar nu aan ivm georganiseerde familiereizen, zodat er ook andere gezinnen met kind(eren) zijn en meer aanspraak is.

Maar misschien is dat ook wel helemaal niets. We gaan dit jaar iig naar Frankrijk en voor volgend jaar zullen we eens verder kijken. Als onze vrienden dan meegaan, zullen we zeker nog een jaar naar Frankrijk gaan, maar misschien dat we dan het jaar erop een mooie reis kunnen maken met drieen. S wordt dan 8 in de vakantie, dus dat is een mooie leeftijd voor reizen O+
8? Hou op joh!
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 12:40:26 #238
5428 crew  miss_sly
pi_151641801
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

8? Hou op joh!
Ja. Echt he, absurd. Ze wordt over 3 maanden al 6. Ik kan daar ook maar niet over uit, dat dat groeien en ouder worden maar gewoon gestaag doorgaat.
  maandag 13 april 2015 @ 12:50:57 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151642190
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja. Echt he, absurd. Ze wordt over 3 maanden al 6. Ik kan daar ook maar niet over uit, dat dat groeien en ouder worden maar gewoon gestaag doorgaat.
Die oudste van mij groeit uit maat 128.. Soms loopt ze langs en dan kijk ik echt 2x, wanneer ben je opeens zo groot geworden?!
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 12:56:31 #240
5428 crew  miss_sly
pi_151642373
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die oudste van mij groeit uit maat 128.. Soms loopt ze langs en dan kijk ik echt 2x, wanneer ben je opeens zo groot geworden?!
Ja!
Ik zag laatst een vestje aan de waslijn hangen...dat waren ooit van die kleine poppenkleertjes, nu zijn het echte grote meisjes vesten. Het gaat zo bizar hard, ik kan er maar niet over uit.

uit 128? Dat is echt groot! Hoe oud is ze ook alweer? jaartje ouder dan S?
  maandag 13 april 2015 @ 13:19:00 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151643049
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja!
Ik zag laatst een vestje aan de waslijn hangen...dat waren ooit van die kleine poppenkleertjes, nu zijn het echte grote meisjes vesten. Het gaat zo bizar hard, ik kan er maar niet over uit.

uit 128? Dat is echt groot! Hoe oud is ze ook alweer? jaartje ouder dan S?
Jen is 7 jaar en 3 maanden.
Die is boekjes aan het voorlezen aan haar zus ...
  maandag 13 april 2015 @ 13:33:00 #242
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_151643431
F wordt deze week al 11 :X en wil haar kleren bij de Coolcat kopen }:| .

Qua met 1 kind op vakantie: Ik vind het wel prettig dat er voor F aanspraak is op de camping / appartement waar we naartoe gaan. Heel massaal is niets voor haar, dan durft ze niet zelfstandig wat te ondernemen. Dus wij zoeken geen mega-accommodaties, maar wel kindvriendelijk, dus met zwembad / pingpongtafel, dat soort dingen.

Als we een rondreis zouden maken, zou ik me niet zo druk maken om aanspraak voor haar. Je bent dan meestal de hele dag op pad en doet zoveel indrukken op. En dan 's avonds nog ff wat drinken en een spelletje doen met papa en/of mama, nog even op de ipad en dan is het ook wel klaar :P.
Fuck the EBU
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 14:43:12 #243
5428 crew  miss_sly
pi_151645521
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

O, wat lief! Dat lijkt me zo leuk.
Is ze dus anderhalf jaar ouder.
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:33 schreef MaLo het volgende:

Qua met 1 kind op vakantie: Ik vind het wel prettig dat er voor F aanspraak is op de camping / appartement waar we naartoe gaan. Heel massaal is niets voor haar, dan durft ze niet zelfstandig wat te ondernemen. Dus wij zoeken geen mega-accommodaties, maar wel kindvriendelijk, dus met zwembad / pingpongtafel, dat soort dingen.

Als we een rondreis zouden maken, zou ik me niet zo druk maken om aanspraak voor haar. Je bent dan meestal de hele dag op pad en doet zoveel indrukken op. En dan 's avonds nog ff wat drinken en een spelletje doen met papa en/of mama, nog even op de ipad en dan is het ook wel klaar :P.
Dat is ook wel weer waar, inderdaad!

Mijn kijk erop is weer een tikje veranderd, positiever om het zonder groepsreis te doen. Lijkt me namelijk echt wel fijner. Ik hoef niet per se met een groep op reis ;)

11?? Coolcat?
Pfff, dat is echt een heeeel andere fase weer!
pi_151646881
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier eentje van 4 jaar met maat 128...
PWBF
  dinsdag 14 april 2015 @ 08:40:52 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151670089
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:33 schreef MaLo het volgende:

Oh geweldig, dat was ook mijn lievelingszaak zo in de vroege tienerjaren. En nu snap ik ook waarom mn ouders het vreselijk vonden :D
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:21:02 #246
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_151679767
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:09 schreef miss_sly het volgende:

Een collega van me heeft vorig jaar een familiegroepsreis gedaan door Thailand met zijn gezin. Wel iets grotere kinderen, geloof ik, 10 en 11 dacht ik. Hij was er heel enthousiast over. Je treft inderdaad min of meer gelijkgestemde mensen die op zoek zijn naar (een beetje) avontuur. Je zit bij elkaar in de hotels en resorts, maar de excursies zijn facultatief. Er is ook genoeg ruimte in het programma om met elkaar op te trekken als je even geen zin hebt in anderen (Djoser is sowieso wel ontspannen wat dat betreft, het zijn geen superdrukke schema's, mijn zus is een paar jaar reisleider geweest in Z-Afrika en is er ook heel positief over). Die kids van mijn collega hebben daar wel veel vriendjes gemaakt. Je eindigt ook op een fijn eiland waar je nog een paar dagen zelf hebt (met de rest in de buurt, zo nodig). 't Is alleen wel aan de prijs, maar ja, dat spreekt voor zich.

Wij broeden op een plannetje om volgend jaar naar Singapore / Maleisië te gaan met het gezin (dan 7 en 5). We hebben vrienden in Singapore wonen, die hebben we vorig jaar zonder kids opgezocht. Wat superchill was, al zeiden we continu tegen elkaar dat het zo leuk zou zijn als ze ook mee waren (mits wat groter). Maar goed, eerst ff sparen. Dit jaar Terschelling :P
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:38:03 #247
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_151680291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:17 schreef Soohr het volgende:

[..]

Leuk,

ik heb in de planning staan om nog enkele dagen in Ladis op de camping te gaan staan.
Dan wel naar boven naar Fiss, de gondel in en lekker wandelen.
Ben jij eerder bij Serfaus/Fiss/Ladis geweest? Zo ja, hoe vond je het? Wij horen dat het erg leuk moet zijn, ook voor wat "oudere" kinderen (F is dan 11).
Fuck the EBU
pi_151680485
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:38 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ben jij eerder bij Serfaus/Fiss/Ladis geweest? Zo ja, hoe vond je het? Wij horen dat het erg leuk moet zijn, ook voor wat "oudere" kinderen (F is dan 11).
Het is te gek daar! Meerdere keren in zomer en heel vaak in de winter geweest ❤️
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_151702861
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:38 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik ben van de leeftijd 0 tot 14 elke winter daar geweest en vaak ook met de herfst,
en af en toe in de zomer. nu kom ik er om de 3 jaar ongeveer weer in de winter.

vroeg was het in de zomer vooral wandelen en klauteren over de pistes heen,
tegenwoordig zijn er ook fietsafdalingen, zomerrodelbanen, de fisher vlieger (soort tokkelen, maar dan met 4 man naast elkaar)

Het is dat ik in Italië moet zijn deze zomer, maar anders had ik langer in dat gebied geweest.
  dinsdag 21 april 2015 @ 23:14:44 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151910836
Euh..... er staan vast massa's verhalen over vliegen met peuters, maar ik kon t in dit of het vorige topic zo niet vinden.

Hoe gaat het met een kind van 2,5 jaar in het vliegtuig? Zit die de hele reis op een eigen stoel? Is jullie ervaring dat een kind dan nog slaapt onderweg?

Wij gaan eind augustus naar Lissabon, naar een superleuk appartement in het centrum *O* en ik heb er helemaal zin in, maar totáál geen ervaring :D We nemen de draagzak mee, dus in de stad zullen we ons wel redden, maar het vliegen ben ik wel benieuwd naar.
  woensdag 22 april 2015 @ 06:46:00 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151913745
Hoe lang duurt die vlucht? Het zal een beetje van het kind afhangen lijkt me.
in de haak.
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 08:06:19 #252
5428 crew  miss_sly
pi_151914217
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:14 schreef LadyBlack het volgende:
Euh..... er staan vast massa's verhalen over vliegen met peuters, maar ik kon t in dit of het vorige topic zo niet vinden.

Hoe gaat het met een kind van 2,5 jaar in het vliegtuig? Zit die de hele reis op een eigen stoel? Is jullie ervaring dat een kind dan nog slaapt onderweg?

Wij gaan eind augustus naar Lissabon, naar een superleuk appartement in het centrum *O* en ik heb er helemaal zin in, maar totáál geen ervaring :D We nemen de draagzak mee, dus in de stad zullen we ons wel redden, maar het vliegen ben ik wel benieuwd naar.
Wij hebben met S bijna jaarlijks gevlogen sinds ze geboren is. Korte vluchten, Lissabon zal ook niet zo lang zijn.
Ik denk dat een en ander nogal ligt aan het kind, maar ook aan het tijdstip waarop je vliegt. Toch heeft S de eerste paar keer iedere vlucht geslapen. Eigenlijk viel ze vaak in slaap nog voor het opstijgen en werd ze wakker als we weer op de grond stonden. Ze hebben een eigen stoel, en dat geeft wat bewegingsruimte. Ze zat er niet de hele tijd op, wilde toch ook wel even op schoot, rondkijken, even door het gangpad wandelen. Het ging bij ons altijd zonder problemen.
pi_151915893
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:14 schreef LadyBlack het volgende:

Lissabon is een superleuke stad! Wij zijn daar ook geweest met een 2,5 jarige... Vanaf 2 jaar hebben ze sowieso hun eigen stoel (bij jonger dan 2 is het een optie). Sinds wij vliegen met onze oudste (die kon toen net zitten), zit ze eigenlijk al de hele vlucht op haar eigen stoel mits daar plaats voor was. Zo ook naar Lissabon.

Draagzak is wel handig daar, het is niet echt een stad om met kinderwagen te lopen. Sowieso liggen de diverse bezienswaardigheden nogal ver van elkaar af, dus wij hebben voor het eerst een hop-on hop-off bus genomen en het is ons goed bevallen. Met je HO-HO ticket mag je ook in de diverse funiculars die de stad rijk is en dat is ook erg leuk: je gaat met een treintje omhoog naar een van de diverse uitkijkpunten die de stad rijk is.

Supertip: ga een dagje met de trein naar Sintra. Vanuit een geweldig mooi treinstation in het centrum van Lissabon kom je in dit dorpje. Neem hier de bus naar Quanta da Regaleira. Onze dochter heeft in deze tuin zo genoten van alle watervallen, grotten (neem een zaklamp mee!), mystieke waterputten die met een wenteltrap diep de grond in gaan, kastelen, zijweggetjes, bomen, standbeelden en noem maar op... echt een aanrader met jonge kinderen!

https://www.google.nl/sea(...)cgBA&ved=0CAYQ_AUoAQ
PWBF
  woensdag 22 april 2015 @ 09:59:10 #254
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_151915991
F sliep nooit in het vliegtuig, die vond het allemaal veel te leuk en interessant :D. Nu zijn we met haar ook nooit verder gevlogen dan Mallorca (2 uur) maar dat verliep altijd prima.
Fuck the EBU
pi_151916157
quote:
6s.gif Op woensdag 22 april 2015 09:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Lissabon is een superleuke stad! Wij zijn daar ook geweest met een 2,5 jarige... Vanaf 2 jaar hebben ze sowieso hun eigen stoel (bij jonger dan 2 is het een optie). Sinds wij vliegen met onze oudste (die kon toen net zitten), zit ze eigenlijk al de hele vlucht op haar eigen stoel mits daar plaats voor was. Zo ook naar Lissabon.

Draagzak is wel handig daar, het is niet echt een stad om met kinderwagen te lopen.

Supertip: ga een dagje met de trein naar Sintra. Vanuit een geweldig mooi treinstation in het centrum van Lissabon kom je in dit dorpje. Neem hier de bus naar Quanta da Regaleira. Onze dochter heeft in deze tuin zo genoten van alle watervallen, grotten (neem een zaklamp mee!), mystieke waterputten die met een wenteltrap diep de grond in gaan, kastelen, zijweggetjes, bomen, standbeelden en noem maar op... echt een aanrader met jonge kinderen!

https://www.google.nl/sea(...)cgBA&ved=0CAYQ_AUoAQ
Ik pluseinz op dit alles :D

LB, mijne vond het veel te leuk in het vliegtuig dus die sliep helemaal niet. Hij zat geen seconde stil.

Ik vond het zelf best intensief om te vliegen met een kleintje, maar dat kwam omdat er altijd een van ons zich met hem bezig hield. Hij was heel lief, maar we wilden gewoon niet dat iemand van de andere passagiers last zou hebben van ons kind, dus we waren nogal van het afleiden en bezighouden.
pi_151917499
Ik ben afgelopen september alleen (zonder partner) met beide dochters (de oudste 4 jaar en de jongste 6 maanden) van Eindhoven naar Pisa gevlogen. Dat vond ik een behoorlijk pittige onderneming maar dat heb ik ook gehaald. Dus 2 ouders met 1 kind moet zeker lukken.
PWBF
  woensdag 22 april 2015 @ 12:40:27 #257
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_151920838
quote:
6s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:59 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben afgelopen september alleen (zonder partner) met beide dochters (de oudste 4 jaar en de jongste 6 maanden) van Eindhoven naar Pisa gevlogen. Dat vond ik een behoorlijk pittige onderneming maar dat heb ik ook gehaald. Dus 2 ouders met 1 kind moet zeker lukken.
*neemt hoed af
Check mijn band Glorybox
  woensdag 22 april 2015 @ 20:59:05 #258
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151938163
O wat een fijne reacties! *O*

De vlucht duurt 3 uur, dus ik denk dat het ook wel te doen is als ze niet slaapt. Maar ze zit dan dus gewoon op een normale stoel in een normale gordel?

Ook tof om te lezen dat het zo goed is bevallen met de diverse peutertjes, ik las in het vorig topic van Bitterend ook al zo'n positieve ervaring ^O^

We gaan iig 1 week in de stad zitten, en daarna misschien nog een week richting de zee, ik had al naar Sintra zitten kijken ook :D Mooi dat het daar zo tof is.
pi_151942483
Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan om te vliegen met de kinderen van ruim anderhalf en ruim 3,5. Heen vliegen we om 16.00 dus zal de jongste hoogst waarschijnlijk de auto baar Schiphol al geslapen hebben en dus wakker zijn in het vliegtuig. We willen verschillende speelgoedjes meenemen voor onderweg en voor als het niet meer te rekken is de tablet met wat spelletjes filmpjes. Dus ik voorzie voor de oudste weinig problemen, al is hij wel gevoelig voor harde geluiden dus misschien dat dat nog wel een dingetje wordt. Iemand daar ervaring mee?

De jongste ben ik ook wel benieuwd naar, want die heeft dus geen eigen stoel, dus dat wordt deels op schoot en misschien deels samen met de oudste op een stoel als dat gaat.

Ach en een paar lekkere dingen mee voor onderweg dan is er ook weer war afleiding. Gaat vast goed komen.
En de terugweg vliegen we laat dus hopelijk dat ze dan slapen :P
pi_151944242
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:59 schreef LadyBlack het volgende:
O wat een fijne reacties! *O*

De vlucht duurt 3 uur, dus ik denk dat het ook wel te doen is als ze niet slaapt. Maar ze zit dan dus gewoon op een normale stoel in een normale gordel?

Ook tof om te lezen dat het zo goed is bevallen met de diverse peutertjes, ik las in het vorig topic van Bitterend ook al zo'n positieve ervaring ^O^

We gaan iig 1 week in de stad zitten, en daarna misschien nog een week richting de zee, ik had al naar Sintra zitten kijken ook :D Mooi dat het daar zo tof is.
De buurt van Ericeira kan ik aanraden voor je tweede week!

Vanaf twee jaar idd sowieso een eigen stoel (dat zie je met boeken wel, dan moet je leeftijd opgeven), en een aparte kindergordel die strakker kan. Of was dat nou alleen bij op schoot? Je ziet het in het vliegtuig wel :) Komt goed!
pi_152481465
Ik heb een cheque voor een aardig bedrag van center parcs liggen. Maar als ik het hier zo eens lees, en ook op zoover, word ik er niet echt vrolijk van. Het is al niet echt iets voor ons. Maar een uitstapje kunnen we wel gebruiken. Dus help, welk park is leuk en vooral ook met nette up to date huisjes.
Met een meidenkwartet
  maandag 11 mei 2015 @ 09:11:43 #262
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152481613
Met kleine kinderen is De Huttenheugte wel leuk, kun je meteen naar Plopsaland
Dommage arachide-fromage
pi_152481660
Huttenheugte is een fijn park! Maar ik zou dan geen "comfort" huisje huren maar een iets luxere/duurdere. De comfort huisjes zijn vochtig en alles behalve comfortabel.
pi_152481866
Wil je in Nederland, Cathmar?
pi_152481885
Huttenheugte is idd erg leuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_152482162
Thanks over de tip voor Huttenheugte. Als ik het zo op zoover lees zou ik dat park nl nooit kiezen. Ik geloof jullie O+

Nee hoor Fannetje, hoeft niet perse in Nederland. Maar bv Erperheide en Vossemeren is iets te dichtbij huis en werk. Wat had je in gedachten?

Ga deze week boeken. Kinderen hebben nog een lang weekend in juni (studiedag op vrijdag en maandag), dus dat weekend leek me handig.
Met een meidenkwartet
pi_152483798
Nou, in Duitsland en Frankrijk zitten wat nieuwere parken en dus ook keurig onderhouden huisjes...maar dat is misschien wel wat ver voor een weekend :)
  maandag 11 mei 2015 @ 11:20:13 #268
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_152484270
quote:
5s.gif Op maandag 11 mei 2015 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb een cheque voor een aardig bedrag van center parcs liggen. Maar als ik het hier zo eens lees, en ook op zoover, word ik er niet echt vrolijk van. Het is al niet echt iets voor ons. Maar een uitstapje kunnen we wel gebruiken. Dus help, welk park is leuk en vooral ook met nette up to date huisjes.
Bostalsee schijnt erg mooi te zijn, heel nieuw.
Ben er zelf nog nooit geweest maar hoor er goede verhalen over.

In Hochsauerland zijn wij wel geweest! Huisje dat wij hadden was prima, niet hypermodern maar keurig schoon. Het zwembad daar is leuk, iets kleiner dan bijv. Erperheide. Met een lekkere ligweide buiten. En de omgeving daar is prachtig, veel te doen voor kinderen in bijv. Winterberg of Willingen.
Fuck the EBU
  maandag 11 mei 2015 @ 19:03:25 #269
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152498141
Bostalsee ben ik vorig jaar geweest. Inderdaad vrij nieuw, best groot park. Wij hadden een e-car genomen, en dat beviel goed. Het is echter wel een flinke rit (wij deden er zo'n 5 uur over vanaf Nijmegen), dus voor alleen een weekendje is het misschien wat ver.

Hoe oud zijn de kinderen in kwestie?
Dommage arachide-fromage
  maandag 11 mei 2015 @ 19:29:52 #270
43642 Bayswater
pi_152499183
quote:
5s.gif Op maandag 11 mei 2015 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Le Boix aux daims moet nog open gaan eind deze maand, dus erg up to date. In het Loiregebied, dus pak het kastelenboek er maar bij. Enige park ook waar je via Prenatal geen 50 % korting kan krijgen mits je buiten de vakanties kan. Maar voor een weekend wat ver.
Life lies a slow suicide
  maandag 11 mei 2015 @ 19:38:57 #271
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_152499554
Ik kwam via via in contact met de mensen achter De Boshoek in Voorthuizen. Dat ziet er ook wel tof uit, als het je ding is (specifiek voor kinderen onder 6 las ik, en ik krijg de indruk ook wat minder tattoos enzo dan in CP). Ze scoren in ieder geval heel hoog bij de ANWB.

http://www.deboshoek.nl
Check mijn band Glorybox
pi_152501364
Wij vlogen afgelopen zomer met onze bijna 4 jarige naar Bali (ze was 4 toen we terug kwamen). Een vlucht van ruim 16 uur..

Het viel ons allerzinds mee! Van te voren haar goed voorbreid op de geluiden. Youtube filmpjes van opstijgen, landen, binnenkant vliegtuig ed. Ze houdt ook niet van harde geluiden dus vooral ook voorbereid op het geluid van de wc!

Pinterest was mijn grootste vriend en ik had tonnen kleine speeldingen bij elkaar gesnuffeld. (Paste allemaal in een A4 map en haar rugzakje.) en ze sliep op de heenweg 7.5 uur en terug 8.5 ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_152514075
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2015 19:03 schreef Mark het volgende:
Bostalsee ben ik vorig jaar geweest. Inderdaad vrij nieuw, best groot park. Wij hadden een e-car genomen, en dat beviel goed. Het is echter wel een flinke rit (wij deden er zo'n 5 uur over vanaf Nijmegen), dus voor alleen een weekendje is het misschien wat ver.

Hoe oud zijn de kinderen in kwestie?
Heel fijn alle tips. Knoop wordt donderdag doogehakt. Kinderen zijn 7, 5, 2 en 2 O+
Met een meidenkwartet
pi_152561537
Dank voor jullie Florence-tips! We hebben er niets mee gedaan.. :@ :D :')

We hebben nu een caravan geboekt op een camping aan de Toscaanse kust. Dit is de eerste keer dat we vakantie vieren in een stacaravan, maar het wordt vast fantastisch! O+
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:53:02 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152561756
Whoa, je gaat naar Toscane, dan heb je het sowieso geweldig O+ _O_ O+
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:01:58 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152562026
Toscane O+
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:03:12 #277
244125 laziness
pi_152562077
Toscane is O+ En stacaravans hebben wij de laatste drie jaar ook gehuurd met kind. Prima manier van vakantie vieren :Y
pi_152562905
Hier is de kogel door de kerk.
We zouden (weer niet) weg gaan maar we gaan toch nog 3 dagen naar Parijs. Met z'n vijfjes.

Van Aken naar Gare du Nord in 2,5 uur (met de Thalys en Aken is hier 17 km vandaan).
Een appartement via airbnb met uitzicht op de Sacre Coeur.

Wij zijn dol op Parijs, de jongens ook, en Leah wil ook heel graag (want ze kijkt veel Casper en Lisa en die wonen daar ;) )
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:26:24 #279
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152573642
Dat klinkt goed, Lily! En soms heeft het wel zijn voordelen om in het zuiden te wonen. In 2,5 uur naar Parijs w/
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152575108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:26 schreef livelink het volgende:
Dat klinkt goed, Lily! En soms heeft het wel zijn voordelen om in het zuiden te wonen. In 2,5 uur naar Parijs w/
Ja, heh!
En ja, soms wel ;) (hoewel wij vaak denken)
pi_152579091
Heerlijk Lily! Parijs met kinderen is zo leuk. Mijn meisjes vinden het super, lekker rondlopen en al die prachtige gebouwen waar vast ooit prinsessen woonden O+
Met een meidenkwartet
  zaterdag 6 juni 2015 @ 19:45:48 #282
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153306784
Wat zijn musthaves om mee te nemen in de auto voor een 20mnd dreumes? We zijn of 11 uur, of 2x 5.5 uur onderweg (nog steeds niet besloten :')).
pi_153306855
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 19:45 schreef GotC het volgende:
Wat zijn musthaves om mee te nemen in de auto voor een 20mnd dreumes? We zijn of 11 uur, of 2x 5.5 uur onderweg (nog steeds niet besloten :')).
Lange reis met zo'n kleintje!
Een tablet vol filmpjes, op te hangen voor de neus van de dreumes?
Professioneel gifmenger.
pi_153306908
quote:
dvd spelertje
ipad
leesboekjes
tasje met kleine cadeautjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 6 juni 2015 @ 20:08:25 #285
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153307382
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 19:48 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Lange reis met zo'n kleintje!
Een tablet vol filmpjes, op te hangen voor de neus van de dreumes?
Ja ik ben er nog niet over uit wat wijsheid is. Mijn man wil liever in 1x de afstand rijden, mij lijkt een overnachting verstandiger.

Thanks, dvdspeler hebben we in huis en ik ga sowieso nog een rits kleine cadeautjes halen ^O^
  zaterdag 6 juni 2015 @ 20:27:08 #286
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_153307845
quote:
Je weet dat het advies is om een kind niet langer dan 2 uur per dag in een kinderzitje te hebben?

En dat nog niet eens achterelkaar. Zo af en toe zon lange rit kan vast geen kwaad, maar neem genoeg pauzes en haal de kleine er lang genoeg uit.
Bis vincit qui se vincit!
pi_153307970
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:27 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Je weet dat het advies is om een kind niet langer dan 2 uur per dag in een kinderzitje te hebben?

En dat nog niet eens achterelkaar. Zo af en toe zon lange rit kan vast geen kwaad, maar neem genoeg pauzes en haal de kleine er lang genoeg uit.
maxi cosi bedoel je ws
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 6 juni 2015 @ 20:34:37 #288
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_153308105
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:31 schreef Vicky het volgende:

[..]

maxi cosi bedoel je ws
Staat niet expliciet genoemd. Het gaat om babies in kinderzitjes.

http://www.kinderveiligheid.nl/faq.php
pi_153308111
quote:
Schone kleding en een handdoek bij de hand voor euhhh ongelukjes.
Met een meidenkwartet
pi_153308890
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:34 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Staat niet expliciet genoemd. Het gaat om babies in kinderzitjes.

http://www.kinderveiligheid.nl/faq.php
Direct daarboven gaat het ook expliciet om babies. Een kind van 20 mnd is geen baby en zit niet meer in een babyzitje.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 20:57:35 #291
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153308934
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:27 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Dat is idd voor een babyautostoel, oftewel de groep 0 stoelen. T. zit al even in een kinderautostoel, oftewel groep 1 :)
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:08:19 #292
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_153309366
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:57 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat is idd voor een babyautostoel, oftewel de groep 0 stoelen. T. zit al even in een kinderautostoel, oftewel groep 1 :)
Ok, het is al weer 4 jaar geleden dat de mijne zo oud was, dus ik weet het niet precies meer. Maar goed dat je er iig rekening mee houdt of het wist. :)
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:20:46 #293
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153309780
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:08 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Ok, het is al weer 4 jaar geleden dat de mijne zo oud was, dus ik weet het niet precies meer. Maar goed dat je er iig rekening mee houdt of het wist. :)
En het is ook goed dat mensen er scherp op blijven :Y We gaan sowieso elke 2 uur stoppen, even spelen en rondrennen :)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 6 juni 2015 @ 22:31:23 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153312426
Vind je zelf 11 uur reizen al niet erg lang? Ik zou echt in twee dagen gaan :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 6 juni 2015 @ 23:12:54 #295
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153313857
quote:
In de nacht rijden een optie?
  zaterdag 6 juni 2015 @ 23:16:14 #296
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153313968
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In de nacht rijden een optie?
Yep, is ook het plan als we het in 1x doen :) Man is het gewend, dus dat scheelt wel.
pi_153314074
Papier en potloden zodat er lekker gekleurd kan worden in de auto!
Je hebt van die dieren raamstickers. Die steeds weer eraf kunnen, geen lijm. Ideaal om meet te spelen.
Wat poppetjes of autotoojes om mee te spelen.
Filmpje ook altijd wel handig

Genoeg eten en drinken, schone kleding, iets om mee schoon te maken.
Kussentje om misschien wat beter tegen aan te kunnen slapen, eventueel dekentje.
Lievelingsknuffel of doekje.
pi_153314589
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:19 schreef happy78 het volgende:
Papier en potloden zodat er lekker gekleurd kan worden in de auto!
Je hebt van die dieren raamstickers. Die steeds weer eraf kunnen, geen lijm. Ideaal om meet te spelen.
Wat poppetjes of autotoojes om mee te spelen.
Filmpje ook altijd wel handig

Genoeg eten en drinken, schone kleding, iets om mee schoon te maken.
Kussentje om misschien wat beter tegen aan te kunnen slapen, eventueel dekentje.
Lievelingsknuffel of doekje.
Op die leeftijd kunnen ze meestal nog niet bij het raam, geloof ik. Ligt ook aan het stoeltje. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_153315013
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:36 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Op die leeftijd kunnen ze meestal nog niet bij het raam, geloof ik. Ligt ook aan het stoeltje. :Y
Dan zit er nog een speciaal onderdeel bij, een blad waar je ze dan op kan plakken. Tenminste die hadden wij. Dan kunnen ze eerst zo gebruiken en later op het raam. Mochten ze nog niet bij het raam kunnen. Even vergeten wanneer ze dat kunnen!
  zondag 7 juni 2015 @ 07:45:14 #300
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153320220
Ook eindelijk iets gevonden dat hopelijk leuk is: 11-daagse rondreis door Denemarken (via Pharos) met oa Legoland en Vikingdorp
Dommage arachide-fromage
  maandag 8 juni 2015 @ 21:15:27 #301
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153364052
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')