abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 april 2015 @ 08:50:26 #161
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_151285461
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:30 schreef Olf het volgende:
Hoi! Iemand hier ervaring met kamperen met een peuter die niet per definitie een ster is in slapen op vreemde plekken? Ik weet dat het uiteindelijk gewoon een kwestie van proberen is (wellicht daarvoor al een keer een weekendje proefdraaien), maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen!
Wij nemen/namen altijd een Deryan-tentje mee, ook als we ergens uit logeren gaan (kids zijn straks 6 en bijna 4, dan is het denk ik niet meer nodig). Daar zit ook een luchtbedje in en een slaapzakje bij, maar je kunt natuurlijk ook je eigen dekentjes etc gebruiken. Het tentje zetten we gewoon in de slaapcabine van de grote tent, vaak nog wel op een onderlaag van dekens of slaapzakken vanwege de kou. Voordeel is dat het 'huisje' er overal hetzelfde uitziet. Ze zijn ook al van jongsaf aan gewend erin te slapen als we op stap zijn. Er zijn twee maten: een grote en een kleine. De kleine is tot ongeveer twee jaar, dacht ik. De grote tot een jaar of vier. :)

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_151286830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 08:50 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Wij nemen/namen altijd een Deryan-tentje mee, ook als we ergens uit logeren gaan (kids zijn straks 6 en bijna 4, dan is het denk ik niet meer nodig). Daar zit ook een luchtbedje in en een slaapzakje bij, maar je kunt natuurlijk ook je eigen dekentjes etc gebruiken. Het tentje zetten we gewoon in de slaapcabine van de grote tent, vaak nog wel op een onderlaag van dekens of slaapzakken vanwege de kou. Voordeel is dat het 'huisje' er overal hetzelfde uitziet. Ze zijn ook al van jongsaf aan gewend erin te slapen als we op stap zijn. Er zijn twee maten: een grote en een kleine. De kleine is tot ongeveer twee jaar, dacht ik. De grote tot een jaar of vier. :)

[ afbeelding ]
Wij nemen ook een soortgelijk tentje mee,
zelfs straks in de caravan gaat de jongste in het tentje, mar dat is meer tegen het uit bed vallen.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:38:06 #163
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151287460
Het deryan tentje hebben wij ook vier jaar lang naar volle tevredenheid gebruikt op vakantie, in hotels en als we op visite gingen bij iemand. Geweldig ding _O_
Helaas lag O. vorige zomer al krap dus niet langer een optie. Het is zo'n mooi klein pakketje om mee te nemen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151288034
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 08:50 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die ga ik bij kind twee inderdaad ook (beter) invoeren. We hebben m liggen, maar bij de oudste amper gebruikt waardoor hij het nu een heel erg leuk speeltentje vindt. :X Die slaapt overal prima in zn eigen vertrouwde campingbed. Ook prima, maar iets meer meenemen.
pi_151288255
Merci voor alle tips en ervaringen!

Wij hebben ook zo'n deryan tentje liggen, nog nooit gebruikt...zelfde als mineola, bij een tweede kind zou ik dat actiever willen gebruiken zodat het ook normaal wordt.

Ik denk dat we gewoon campingbedje meenemen dat ze kent, even kijken of dat goed past. Ik denk dat met daglicht slapen sowieso een fiasco wordt, maar middagdutjes zijn er ook wel al half vanaf dus dat is niet erg. Eerst maar eens een tent kopen :+
pi_151288298
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:11 schreef Olf het volgende:
Wij hebben ook zo'n deryan tentje liggen, nog nooit gebruikt...zelfde als mineola, bij een tweede kind zou ik dat actiever willen gebruiken zodat het ook normaal wordt.
Dat dacht ik ook. Inmiddels is de tweede ruim een jaar en nog steeds ligt de tent ergens onderin een kast. Project deryan is hier een beetje mislukt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_151288325
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook. Inmiddels is de tweede ruim een jaar en nog steeds ligt de tent ergens onderin een kast. Project deryan is hier een beetje mislukt.
Neeeeee, ik ga dit anders doen!!!!! Slapen in de deryan, HET MOET!
pi_151288326
quote:

Ik denk dat we gewoon campingbedje meenemen dat ze kent, even kijken of dat goed past. Ik denk dat met daglicht slapen sowieso een fiasco wordt, maar middagdutjes zijn er ook wel al half vanaf dus dat is niet erg. Eerst maar eens een tent kopen :+
Mijn dochter kon in het tentje op de camping in de schaduw goed slapen,
wel hadden we er een laken overheen liggen zodat ze niet zoveel kon zien, maar nog wel lekker in de buitenlucht lag.
  donderdag 2 april 2015 @ 11:54:32 #169
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_151289398
quote:

Zo'n tentje scheelt dus ook erg met daglicht, zeker als je er nog iets overheen legt.

Wij deden op een gegeven moment ook een slotje op de rits, om te voorkomen dat ze zouden gaan spoken. :@ :o :P
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 2 april 2015 @ 17:21:54 #170
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_151299670
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:28 schreef Mark het volgende:
Daar moet ik Nielsch gelijk ingeven: zonder tattoo ben je echt in de minderheid. Maar ik vrees dat dat voor de hele maatschappij geldt vandaag de dag. Wat dat betreft is CenterParcs een prima afspiegeling
Gelukkig heeft mijn vrouw een fleur-de-lys op haar rug staan, zodat we met een gerust hart Centerparcs hebben geboekt. Begin september een weekje naar Les Trois Forets en half oktober een weekje naar Le Bois aux Daims. Maar eerst lekker de volle maand juni naar Apulië/Abruzzen/Lazio zonder Nederlanders om ons heen. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_151299855
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:21 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Gelukkig heeft mijn vrouw een fleur-de-lys op haar rug staan, zodat we met een gerust hart Centerparcs hebben geboekt. Begin september een weekje naar Les Trois Forets en half oktober een weekje naar Le Bois aux Daims. Maar eerst lekker de volle maand juni naar Apulië/Abruzzen/Lazio zonder Nederlanders om ons heen. :)
Pas op! onderweg kan je me wellicht inhalen.
Al kom ik in Juni net niet zover Italie in.
pi_151315463
Heeft er iemand ervaring met kamperen in een tent met een baby of dreumes?
Dit jaar is nog wat vroeg, maar volgende zomer is ze anderhalf jaar oud, is dat te doen? Zijn er dingen waar je extra rekening mee moet houden?
  donderdag 2 april 2015 @ 23:11:11 #173
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151315770
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:21 schreef Bayswater het volgende:
Begin september een weekje naar Les Trois Forets en half oktober een weekje naar Le Bois aux Daims.
Benieuwd naar je ervaringen. We hebben het wel overwogen maar nog niks besloten
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151316533
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:03 schreef ingee het volgende:
Dit jaar is nog wat vroeg, maar volgende zomer is ze anderhalf jaar oud, is dat te doen? Zijn er dingen waar je extra rekening mee moet houden?
Ja, ervaring mee. Wel een grote tent met aparte slaapruimte voor de dreumes. Is goed te doen mits lekker weer. Zorg dat je een plek met stroom en een koelbox hebt.
pi_151319577
quote:
Wij hebben gekampeerd met een baby van 10 wk, baby van 6 maand en een dreumes van 1,5 (niet allemaal tegelijk). Het is vooral afhankelijk van het weer wat je allemaal aan voorzieningen moet hebben en moet meenemen. Wij hadden dus juist niet een aparte slaapruimte, en bij baby toen de kinderwagenbak mee. (Nu zou ik het mini popup tentje meenemen) het meest flexibel was het babietje van 10 wk, want die sliep nog overal. :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_151324038
Ik denk dat het afhankelijk is van de ontwikkeling is van je kind. Ik ben sowieso geen kampeerder maar had het met onze oudste niet gedaan met anderhalf, de jongste is ook snel nog geen jaar loopt nog net niet los.
pi_151325233
Wij gaan komende zomer ook kanmperen met een dreumes van 1,5 jaar. Wij letten vooral op de camping: dat hij niet zo een weg op kan lopen, een zwembad of meer in kan lopen, voldoende schaduw, speeltuintje etc etc. Kleinschalige camping die veilig voelt als hij net loopt. En wat vertier in de buurt wat ook leuk is als het geen 30 graden is.

Verder zien we het wel. Vorig jaar ook gecampeerd maar toen in een camper en dat ging erg goed. We hebben vooral veel gehad aan het zwembadje wat mee hadden :) Mooi weer buiten, slecht weer binnen.
pi_151456950
Yeah! Vouwwagen gekocht vandaag, kom maar door met al die lange weekenden en zomervakantie :)
(Voor de geinteresseerden: de Trigano Odyssee)
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:25:33 #179
244125 laziness
pi_151458345
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:55 schreef exode het volgende:
Yeah! Vouwwagen gekocht vandaag, kom maar door met al die lange weekenden en zomervakantie :)
(Voor de geinteresseerden: de Trigano Odyssee)
Oeh tof! Ik probeer mijn man ook nog steeds te overtuigen om er eentje aan te schaffen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:30:51 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151458604
Whehe. Wij hadden als 1-april grap gezegd dat we een vouwwagen gingen kopen. Degenen ons kennen moesten hard lachen :').
Maar het kan iemand anders ding natuurlijk wel zijn, dus veel plezier ermee gewenst ;). Heb je al een vakantie ermee gepland?
KuikenGuppy
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:35:15 #181
244125 laziness
pi_151458837
Een eigen kampeermiddel is de enige manier om in dat verplichte hoogseizoen een beetje betaalbaar op vakantie te gaan.
Laten we wel wezen, ik geef ook de voorkeur aan die cottages, huisjes en stacaravans die we altijd huurden :P
Maar knipper met je ogen en poef schoolgaand kind en weg goedkope vakanties.
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:41:55 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151459192
Vouwwagens. Heel leuk in landen waar je veel binnenruimte nodig hebt.

Maar sowieso, ik heb het echt even gehad met campings. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:44:04 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151459338
quote:
Bram was 6 maanden toen we gingen kamperen.
Extra rekening houden is pas als ze echt kunnen weglopen. Verder heb je de normale dingen nodig -> bed / stoeltje / schaduwplek.
pi_151459969
We hebben een compact model gekocht Ticootje :) We zijn geen '3 weken op 1 plek staan' types, dus een snelle opzetter en dus niet te groot.

Wij houden van kamperen en zijn al jaren verknocht aan vouwwagens. Ik ben opgegroeid met vakanties in een Roadmaster, mijn vrouw in een Alpen Kreuzer. Nu al zoveel zin in. Tot ons mannetje er was gingen we standaard met het vliegtuig tijdens vakanties, dat zullen we in de koude maanden waarschijnlijk nog steeds doen ;)

Nog geen idee waar we heen gaan, ook het weer even afwachten. Waarschijnlijk weten we het 2 weken vantevoren een keer. In ieder geval een kleine camping.
pi_151478852
Afgelopen paasweekend voor het eerst met de caravan op stap geweest.
Even uitproberen om te kijken wat we nog missen.

We moeten nog een aantal kleine dingen aanschaffen, maar zijn al aardig compleet.
pi_151479000
Wij zijn van plan om in juli naar zuid-Italië Florence te gaan. Heeft er iemand tips voor een accommodatie? Mag ook een camping met stacaravans of huisjes zijn..!

[ Bericht 9% gewijzigd door Limone op 08-04-2015 12:27:00 ]
  donderdag 9 april 2015 @ 13:06:07 #187
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151512731
Iemand ervaring met vliegen en de Quinny Zapp Xtra buggy? Deze is in 2 delen als 'ie ingeklapt is. Mag deze zo mee of doen ze daar lastig over? We vliegen met arkefly.
pi_151512753
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:02 schreef Limone het volgende:
Wij zijn van plan om in juli naar zuid-Italië Florence te gaan. Heeft er iemand tips voor een accommodatie? Mag ook een camping met stacaravans of huisjes zijn..!
De stad Florence of de streek Toscane?

Ken wel een fijn hotel voor drie personen in Florence. Als je 's avonds op het terras van het restaurant aan de overkant van het straatje gaat zitten heb je zicht op de ingang van het hotel, het raam van je kamer en de babyfoon doet het ook nog.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2015 13:08:48 ]
pi_151513083
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De stad Florence of de streek Toscane?

Ken wel een fijn hotel voor drie personen in Florence. Als je 's avonds op het terras van het restaurant aan de overkant van het straatje gaat zitten heb je zicht op de ingang van het hotel, het raam van je kamer en de babyfoon doet het ook nog.
De stad Florence. Hotel klinkt goed!
pi_151539067
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:21 schreef Limone het volgende:

[..]

De stad Florence. Hotel klinkt goed!
Hotel Nuova Italia, Via Faenza 26

Wij hadden de 3-persoonskamer op de tweede etage aan de voorkant.

Onze peuter van 3 werd daar echt als een principessa behandeld.
pi_151541041
Limone, wij hebben vorig jaar onze accommodaties in Toscane geboekt via de website www.gastintoscane.nl. Geweldige service van de eigenaresse - we waren nog nooit in Italië geweest en hadden geen idee wat geschikt voor ons zou zijn. We hebben onze wensen aan haar voorgelegd en we kregen heel goede tips voor geweldige huisjes. En je krijgt een flesje limoncello als je boekt. :+.

We zaten onder andere in Agriturismo Arnano vlakbij Sienna, op een klein uurtje rijden van Florence.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_151541290
Sienna is heel mooi en ook Lucca is een bezoekje waard. San Gimignano - hoe toeristisch het ook is - trouwens ook.

Na al die steden is Pisa niet meer zo heel boeiend al praat onze oudste nog regelmatig over de Toren van Pisa en is ze nog steeds blij met het beeldje van die toren dat ze mocht uitzoeken en nu op haar kamer staat.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2015 10:05:06 ]
pi_151542686
Ik vond Sienna heel leuk! Lekker knus.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:01:58 #194
244125 laziness
pi_151543006
Als je van wijn en lekkere worsten en kaas houdt is Greve in Chianti een leuk plaatsje!
  vrijdag 10 april 2015 @ 12:45:59 #195
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_151546203
Sienna is inderdaad een heel mooi stadje, leuke pub ook net buiten de stad en goede aparte restaurants. Lucca bruist, echte studentenstad, erg veel te doen ook met kleine festivalletjes.
Florence is een must natuurlijk, prachtstad. Lekker op het terras met een fles wijn, terwijl Patti Smith daar op stond te treden op de Piazza Del Duomo. O+
Al die mooie gebouwen in hoeft niet zo van mij, gewoon lekker opgaan in zo'n stad en genieten.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_151548606
Voor ons wordt het de eerste keer Toscane, aanstaande juli O+.

Zijn Sienna en San Gimignano ook in één dag te combineren? Of kom je dan tijd tekort? Beide liggen op 1:15 - 1:30 uur van de camping waar we zitten.

Lucca en Florence "doen" we sowieso.
pi_151548852
Kan in theorie wel, als je met een aardig tempootje wil rondlopen, niet opziet tegen auto in en uit en parkeren x2 en gewoon sfeer wil proeven.

Maar als je beide steden rustig wil zien en relaxed aan wil doen met hapjes en ijsjes en relaxed zitten en rondkijken, wat ik gezien de temperatuur in juli en hoogseizoen zelf zou prefereren, zou ik het spreiden over twee dagen.

Edit: ik heb even de kaart erbij gepakt en het is best een eindje rijden nog tussen beide plaatsen, dus ik zou dat zelf niet op één dag doen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Mineola op 10-04-2015 14:15:19 ]
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:08:17 #198
244125 laziness
pi_151548861
Ik zou ze zeker apart doen. Dat verdienen beide plaatsen!
pi_151549188
Dank jullie! Dan wordt het denk ik één van beide. Heb niet zoveel zin in gestress, terrasjes en ijsjes zijn een must :P.

We zijn ook maar een weekje in Toscane en willen niet iedere dag naar een stad. Relaxen bij het zwembad of een dorpje/marktje in de buurt bezoeken vind ik ook heerlijk.

Als Toscane goed bevalt, gaan we gewoon nog een keertje en bezoeken we dan de steden waar we deze keer niet aan toekomen. :).
pi_151549253
Wat wij ook wel deden was bv aan het eind van de middag pas richting een stadje en dan daar rondlopen, eten en nog meer rondlopen.

Qua temperatuur een stuk lekkerder voor stedenbezoek en je hebt de ochtend om lekker te relaxed en te zwemmen.
pi_151549418
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:21 schreef Mineola het volgende:
Wat wij ook wel deden was bv aan het eind van de middag pas richting een stadje en dan daar rondlopen, eten en nog meer rondlopen.

Qua temperatuur een stuk lekkerder voor stedenbezoek en je hebt de ochtend om lekker te relaxed en te zwemmen.
Dat is ook wel een goeie. Wij gingen aan het Gardameer juist altijd 's ochtends vroeg op pad. En dan na de lunch siesta houden en daarna zwemmen :).
We zien het wel, hoe warm het dan is en hoe het uitpakt.

En na Toscane nog een weekje Oostenrijk (Fiss)! Ik heb al zoveel voorpret O+. Helemaal met het mooie weer van vandaag.
pi_151551803
Dat klinkt goed MaLo!

Wij blijven in de zomer waarschijnlijk in Nederland, Zeeland of Texel. We hebben net die nieuwe vouwwagen gekocht en ons mannetje vermaakt zich niet zo goed in de auto. Hij is in de zomer 1,5 jaar, we kiezen voor gemak denk ik. Geen rijgedoe etc. Wel een camping met een overdekt zwembad(je) het blijft Nederland. Maar alles zit al zo vol pffff ik ben niet zo goede vooruit reserveerder.

Volgend jaar hebben we in het midden als eerste vakantie en rijden we zeer waarschijnlijk naar het Gardameer :) camping waar we jaren geleden riepen 'hier komen we terug als we een kind hebben!' Je kan er niet reserveren en vanaf half juli zit het er hartstikke vol dus volgend jaar doen we dat.
pi_151552629
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:27 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat is ook wel een goeie. Wij gingen aan het Gardameer juist altijd 's ochtends vroeg op pad. En dan na de lunch siesta houden en daarna zwemmen :).
We zien het wel, hoe warm het dan is en hoe het uitpakt.

En na Toscane nog een weekje Oostenrijk (Fiss)! Ik heb al zoveel voorpret O+. Helemaal met het mooie weer van vandaag.
Leuk,

ik heb in de planning staan om nog enkele dagen in Ladis op de camping te gaan staan.
Dan wel naar boven naar Fiss, de gondel in en lekker wandelen.
pi_151570931
Zo knoop doorgehakt, wij zitten van 15-07 tm 01-08 op camping Ons Buiten in Zeeland. Dreumesveld was helaas niet meer beschikbaar danmaar een veld met oa zandbak in het midden.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 09:21:09 #205
5428 crew  miss_sly
pi_151636711
Wij waren gisteren even wat aan het dromen, over een mooie reis met z'n drietjes. We hebben samen een paar reizen maken, en ook voor we elkaar kenden. Toch lijkt het ons met kind wat lastiger, zeker gezien we er maar één hebben. De reden dat we nu iedere keer voor een camping kiezen is immers omdat daar de grootste kans is op speelkameraadjes.
Een reis met z'n drietjes betekent nogal snel dat we dus de gehele reis met drieen zullen zijn, en er weinig gelegenheid is tot spelen met andere kinderen. Bovendien moet je een reis wel goed plannen met een kind van een jaar of 7-8, dat is toch anders dan met 2 volwassenen.

Ik heb ook nog gekeken bij Djoser; zij bieden ook gezinsgroepsreizen aan. Iemand ervaring met zoiets? Wel flink aan de prijs, trouwens, maar goed, een of twee jaar camping geeft ons wellicht wel de ruimte om het derde jaar een reis te maken, bijvoorbeeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151636776
Ik weet van de arts waarvoor ik werk dat zij het nu 2x heeft gedaan en dat het hun heel goed bevallen is. De eerste keer was de jongste van haar ook een jaar of 8. Ze gaf wel aan je moet wel geluk hebben met de groep die je hebt maja je kunt ook naast de verkeerde op de camping staan denk ik dan
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 09:38:39 #207
5428 crew  miss_sly
pi_151637085
Verschil met op de camping is dat je niets met je buren te maken hoeft te hebben. Nu heb ik nog nooit zo'n groepsrondreis gemaakt, maar ik kan me zo voorstellen dat je best veel samen doet. Dus een fijne groep lijkt me wel fijn, maar laat dat nou het enige zijn waar je daadwerkelijk geen invloed op hebt :D

We zagen bijvoorbeeld een 9-daagse rondreis over het Griekse vasteland met einde op een eiland. Om uit te proberen of zo'n groepsding iets voor ons is, zouden we zoiets kunnen proberen. Niet meteen 21 dagen, bijvoorbeeld :P
pi_151637375
Een collega van mij was gids/begeleider bij gezinsgroepsreizen van Djoser met name in Azie. Die gaf aan dat het erg leuke reizen zijn...maar ja die was wel wat bevooroordeeld. ;)

Ik denk dat het geluk is dat je 'gelijkgestemden' hebt, mensen die willen reizen, ook met kinderen.

Ik droom nu al over Amerika als ons mannetje wat ouder is (nu 14 maanden). Maar we laten dat wel afhangen van wat voor mannetje het wordt. Of hij zich goed zelf kan vermaken etc.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 10:07:06 #209
5428 crew  miss_sly
pi_151637739
Zeker een land als Amerika is natuurlijk goed te doen zonder reisbegeleiding. B is er al een paar keer geweest en ik ook. Nog niet samen, dus dat willen we wel ooit. Maar behalve Disneyworld, wat is er nou echt, écht leuk voor een schoolkind van een jaar of 7-8? En de lange autoritten, al dan niet met RV, zijn die echt leuk voor een jong kind? Er is genoeg in de VS dat wij (nog) een keer willen zien, maar is het ook iets voor onze dochter? Ik vind dat vrij lastig.
pi_151638163
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:07 schreef miss_sly het volgende:
Zeker een land als Amerika is natuurlijk goed te doen zonder reisbegeleiding. B is er al een paar keer geweest en ik ook. Nog niet samen, dus dat willen we wel ooit. Maar behalve Disneyworld, wat is er nou echt, écht leuk voor een schoolkind van een jaar of 7-8? En de lange autoritten, al dan niet met RV, zijn die echt leuk voor een jong kind? Er is genoeg in de VS dat wij (nog) een keer willen zien, maar is het ook iets voor onze dochter? Ik vind dat vrij lastig.
Welke bestemming staat voor jullie zelf hoog op de lijst? Daar kun je vast iets gaafs van maken samen met haar.

De VS is natuurlijk vol mogelijkheden. Wekenlang alleen maar kilometers maken spreekt mij niet aan, maar met binnenlandse vluchten kun je zelf ook een mooie reis samenstellen.

Wij zouden iets met strand, water en eilanden doen. En sinds ik op Hawaï was eerder dit jaar is mijn (totaal niet realistische) droom om daar met mijn kinderen heen te gaan.
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 10:32:07 #211
5428 crew  miss_sly
pi_151638314
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 10:26 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Welke bestemming staat voor jullie zelf hoog op de lijst? Daar kun je vast iets gaafs van maken samen met haar.

De VS is natuurlijk vol mogelijkheden. Wekenlang alleen maar kilometers maken spreekt mij niet aan, maar met binnenlandse vluchten kun je zelf ook een mooie reis samenstellen.

Wij zouden iets met strand, water en eilanden doen. En sinds ik op Hawaï was eerder dit jaar is mijn (totaal niet realistische) droom om daar met mijn kinderen heen te gaan.
Het liefste willen we een Nijl-cruise, maar dat wordt hem voorlopig niet, dan moet het eerst maar eens wat stabieler en rustiger zijn daar.

Alleen voor strand, water, eilanden, hoef je niet per se ver te vliegen en veel geld uit te geven. Dat kan relatief dichtbij en goedkoop ook. We zouden dingen willen zien, een safari maken in een Afrikaans land, een rondreis Thailand, Australië, Mexico, VS. Maar de dingen die wij interessant vinden om te bezoeken (ruines, culturele of historische bezienswaardigheden, natuur) zullen denk ik nog een paar jaar niet echt heel interessant zijn voor haar, toch?
pi_151638425
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het liefste willen we een Nijl-cruise, maar dat wordt hem voorlopig niet, dan moet het eerst maar eens wat stabieler en rustiger zijn daar.

Alleen voor strand, water, eilanden, hoef je niet per se ver te vliegen en veel geld uit te geven. Dat kan relatief dichtbij en goedkoop ook. We zouden dingen willen zien, een safari maken in een Afrikaans land, een rondreis Thailand, Australië, Mexico, VS. Maar de dingen die wij interessant vinden om te bezoeken (ruines, culturele of historische bezienswaardigheden, natuur) zullen denk ik nog een paar jaar niet echt heel interessant zijn voor haar, toch?
Ik vind zuid Afrika een land waar ik zeker met mijn kinderen heen zou gaan. Ben er 2x geweest en het is zo veelzijdig. Dat zou een geweldige bestemming zijn!

Ik denk echt dat het heel goed kan, hoe jullie het willen. Wat een ervaring voor haar!
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 10:39:07 #213
5428 crew  miss_sly
pi_151638532
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 10:35 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik vind zuid Afrika een land waar ik zeker met mijn kinderen heen zou gaan. Ben er 2x geweest en het is zo veelzijdig. Dat zou een geweldige bestemming zijn!
Ja, daar willen we zeker ook een keer heen! Maar als we het zelf doen, wat ik op zich best durf met Zuid-Afrika, dat hoeft niet georganiseerd, dan loop je dus tegen het probleem aan van gebrek aan contact met andere kinderen. Dus hoe ondervang je dat? Hoe zorg je ervoor dat je het reizen met drietjes combineert met contact met andere kinderen? Kun je bepaalde hotels daarop selecteren?
  maandag 13 april 2015 @ 10:43:04 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151638650
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, daar willen we zeker ook een keer heen! Maar als we het zelf doen, wat ik op zich best durf met Zuid-Afrika, dat hoeft niet georganiseerd, dan loop je dus tegen het probleem aan van gebrek aan contact met andere kinderen. Dus hoe ondervang je dat? Hoe zorg je ervoor dat je het reizen met drietjes combineert met contact met andere kinderen? Kun je bepaalde hotels daarop selecteren?
Ik denk dat kinderen zichzelf ook prima weten te vermaken, zeker als ze geen broertjes en zusjes hebben.
Als je iets onderneemt zullen kinderen zich niet snel vervelen denk ik. De behoefte aan andere kinderen is groter als je van die luier vakanties hebt.
  maandag 13 april 2015 @ 10:48:12 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151638786
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat kinderen zichzelf ook prima weten te vermaken, zeker als ze geen broertjes en zusjes hebben.
Als je iets onderneemt zullen kinderen zich niet snel vervelen denk ik. De behoefte aan andere kinderen is groter als je van die luier vakanties hebt.
Dit :) ik ben een nakomertje dus ben jarenlang alleen met mijn ouders op vakantie gegaan, en als kind vind je al snel wel iets om te doen. Ik heb het iig nooit gemist.
KuikenGuppy
pi_151638794
Ze vinden toch overal wel iemand om mee te spelen? Dat zou voor mij geen bezwaar zijn.
Met een meidenkwartet
  maandag 13 april 2015 @ 10:49:18 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151638809
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:48 schreef Cathmar het volgende:
Ze vinden toch overal wel iemand om mee te spelen? Dat zou voor mij geen bezwaar zijn.
Precies, er wonen overal wel kinderen ;).
KuikenGuppy
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 10:52:09 #218
5428 crew  miss_sly
pi_151638878
S is niet heel erg goed in zichzelf vermaken, behalve met ipad :')
Wellicht dat ze tegen die tijd wat beter leest en ook zelf leest, dat zou al wel schelen.

Dingen ondernemen is natuurlijk wel leuk en daarmee blijf je ook lekker bezig. Maar toch, de hele tijd alleen met ons, zou dat niet vervelend worden voor een kind.
  maandag 13 april 2015 @ 10:54:07 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151638931
Ik denk dat jij daar een groter probleem van maakt dan zij, maar ik ken je dochter natuurlijk niet ;).
KuikenGuppy
  maandag 13 april 2015 @ 10:55:48 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151638971
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:52 schreef miss_sly het volgende:
S is niet heel erg goed in zichzelf vermaken, behalve met ipad :')
Wellicht dat ze tegen die tijd wat beter leest en ook zelf leest, dat zou al wel schelen.

Dingen ondernemen is natuurlijk wel leuk en daarmee blijf je ook lekker bezig. Maar toch, de hele tijd alleen met ons, zou dat niet vervelend worden voor een kind.
Nee dat denk ik niet. Zolang je gewoon tijd neemt voor je kind en het niet behandelt als een kleine volwassene... Maar ik denk dat juist jij je daar niet echt druk om hoeft te maken.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 11:02:21 #221
5428 crew  miss_sly
pi_151639136
Misschien zie ik ook wel beren op de weg die er niet zijn. Spannend vind ik het wel, hoor, zo met drieen op pad.
pi_151639295
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:02 schreef miss_sly het volgende:
Misschien zie ik ook wel beren op de weg die er niet zijn. Spannend vind ik het wel, hoor, zo met drieen op pad.
Natuurlijk, super spannend. Maar hoe gaaf!!
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 11:21:27 #223
5428 crew  miss_sly
pi_151639563
Jawel, heel erg gaaf!
Wel nog toekomstmuziek, hoor. Voor dit jaar hebben we gewoon weer twee keer een week op een Franse camping in het hoogseizoen geboekt :D
  maandag 13 april 2015 @ 11:22:25 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151639593
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:21 schreef miss_sly het volgende:
Jawel, heel erg gaaf!
Wel nog toekomstmuziek, hoor. Voor dit jaar hebben we gewoon weer twee keer een week op een Franse camping in het hoogseizoen geboekt :D
Hoe burgerlijk :D
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 11:26:02 #225
5428 crew  miss_sly
pi_151639670
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe burgerlijk :D
O, maar wij zijn heel erg burgerlijk :D met doorzonwoning, tuin, anderhalve baan en zomervakantie op een camping in Frankrijk :D

We hebben alleen geen eigen kampeerspullen, dus huren een stacaravan met eigen sanitaire voorzieningen :P
  maandag 13 april 2015 @ 11:28:27 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151639736
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, maar wij zijn heel erg burgerlijk :D met doorzonwoning, tuin, anderhalve baan en zomervakantie op een camping in Frankrijk :D

We hebben alleen geen eigen kampeerspullen, dus huren een stacaravan met eigen sanitaire voorzieningen :P
Wij hebben wel een tent, maar ik vind het zo'n gedoe :D.
Het is leuk voor een weekendje waarbij je op dag 1 alweer kunt verlangen naar het opruimen van de troep.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 11:30:14 #227
5428 crew  miss_sly
pi_151639783
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij hebben wel een tent, maar ik vind het zo'n gedoe :D.
Het is leuk voor een weekendje waarbij je op dag 1 alweer kunt verlangen naar het opruimen van de troep.
B wil een eigen toilet en douche, dus tja :P
Tent opzetten lijkt me echt zo'n gedoe! Hoewel ik ook wel het idee krijg dat dat tegenwoordig heel erg mee moet vallen met die moderne tenten? Nou ja, en rijden met caravan of vouwwagen wil B ook niet, dus veel keus hebben we dan niet meer :P

We tellen overigens al af: nog iets meer dan 11 weken en dan gaan we al *O*
  maandag 13 april 2015 @ 11:33:13 #228
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151639857
11 weken en 3 dagen.
We gaan met 4 volwassenen en 4 kinderen. Ik ben heel benieuwd :D.

Ik denk dat we het echt onwijs leuk gaan hebben.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 11:35:27 #229
5428 crew  miss_sly
pi_151639921
Heerlijk!
Wij hadden het gisteren met vrienden ook over om met elkaar te gaan. Zij wonen echter nog in Antalya, maar hopelijk komen ze terug en hebben dan wat meer mogelijkheden om zulke dingen te doen. Lijkt me echt heel leuk om met vrienden met kind(eren) te gaan. Mits je elkaar ook wel een beetje vrij kunt laten, niet verplicht bent 24/7 alles samen te doen.

Ja, 11 weken 3 dagen, wij ook :D
  maandag 13 april 2015 @ 11:37:43 #230
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151639978
Wij gaan de vrijdag al rijden. Alleen Jen is leerplichtig, we gaan de school vragen om de halve dag vrij..
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 11:38:19 #231
5428 crew  miss_sly
pi_151639996
Onze school heeft vrijdag al vrij, dus wij vertrekken ook de vrijdag!
pi_151640591
Miss ik heb in het verleden wel groepsreizen gedaan. Dat ging prima alhoewel in de mensen niet zelf zou uitkiezen hebben we ons 3 weken prima vermaakt. Je weet dat het tijdelijk is, zelfde doel en vakantiesfeer. Dat maakt al een hoop goed voor de combi. 1x echt ruzie gehad. Maar goed daar heb ik wat van gezegd en toen was het klaar. Ruzie maken in het engels in niet zo aan mij besteed :P

maar wij zijn vrij makkelijk maar zoals jullie over komen zijn jullie dat ook.

verder doen wij bijna elke vakantie wel cultuur. Natuurlijk plannen we wel dingen tussendoor voor de kids zoals een speeltuin, dierentuin, zwemmen. Maar vooral Yaro is al van kleins af aan geintresseerd in cultuur. Oke zijn spanningsboog is anders dan die van ons maar hij vind het echt leuk/interessant.

zo vind hij opgravingen heel boeiend. Maar werd hij ook stil van het oorlogsmonument in Miami. Stelt daar vragen over werd er wat verdrietig van. Maar vervolgens deden we dan wat luchtigs en was dat ook prima.

in Bulgarije hebben we wel ook veel gereisd maar met slapen/tablet/naar buiten kijken was dat ook te doen.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 12:05:26 #233
5428 crew  miss_sly
pi_151640842
S is op zich ook zeker geïnteresseerd in van alles, maar ik vind ook wel dat de vakantie ook moet zijn om te kunnen spelen. Dat is op een camping gewoon veel gemakkelijker: je maakt een tochtje ergens heen, strijkt weer neer op de camping en weg is je kind :D Van de andere kant realiseer ik me dat wij onze reizen zonder kind altijd buiten het hoogseizoen deden. Mijn idee is dus dat er geen kinderen in die hotels zitten, maar wellicht is dat in het hoogseizoen toch weer anders. Als er dan ook nog een zwembad is, is er best wel wat te relaxen en spelen waarschijnlijk.
pi_151640849
Wij gingen vroeger altijd naar een camping, vouwwagen mee en Frankrijk in. Toen mijn broer en zus nog meegingen (ik ben een nakomertje) vond ik het heerlijk. De 2 jaren zonder mijn broer en zus herinner ik me vooral als verveel-me vakanties. Ik maakte niet zo makkelijk vriendjes/vriendinnetjes dus was veel alleen. Daarnaast was al die animatie ook niet aan mij besteed. Achteraf gezien had ik het denk ik veel leuker gevonden als mijn ouders dingen hadden ondernomen. Nu lagen wij hele dagen op het strand en de camping. Groot gelijk overigens, mijn vader werkte zich het schampes.

Wij willen de komende jaren in de zomer kamperen, het liefst op kleine(ere) campings zonder disco gedoe enzo en dichtbij leuke uitstapjes voor ons. Zodra hij zichzelf goed kan vermaken en duidelijk kan maken wat er is (ik ben misselijk, ik heb pijn etc) willen we weer wat mooie reizen in de zomervakanties gaan maken. Of de meivakantie of allebei ;)

Overigens niet georganiseerd, ik krijg daar jeuk van, ik zo daar heel opstandig van worden. Maar dat is mijn persoonlijke gevoel. Ik begrijp heel goed dat andere mensen het wel leuk vinden.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 12:09:42 #235
5428 crew  miss_sly
pi_151640962
Wij zijn ook nooit georganiseerd gegaan, maar we dachten daar nu aan ivm georganiseerde familiereizen, zodat er ook andere gezinnen met kind(eren) zijn en meer aanspraak is.

Maar misschien is dat ook wel helemaal niets. We gaan dit jaar iig naar Frankrijk en voor volgend jaar zullen we eens verder kijken. Als onze vrienden dan meegaan, zullen we zeker nog een jaar naar Frankrijk gaan, maar misschien dat we dan het jaar erop een mooie reis kunnen maken met drieen. S wordt dan 8 in de vakantie, dus dat is een mooie leeftijd voor reizen O+
pi_151641380
Ik geef je groot gelijk hoor Sly! Ik denk ook dat het heel fijn kan zijn, zeker met andere gezinnen!
Het ligt ook meer aan mij dan de mensheid ;) Ik kan niet zo goed tegen 'regeltjes' zeker niet tijdens een vakantie.

Samen met vrienden met kinderen klinkt heel gezellig.
  maandag 13 april 2015 @ 12:32:48 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151641559
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:09 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn ook nooit georganiseerd gegaan, maar we dachten daar nu aan ivm georganiseerde familiereizen, zodat er ook andere gezinnen met kind(eren) zijn en meer aanspraak is.

Maar misschien is dat ook wel helemaal niets. We gaan dit jaar iig naar Frankrijk en voor volgend jaar zullen we eens verder kijken. Als onze vrienden dan meegaan, zullen we zeker nog een jaar naar Frankrijk gaan, maar misschien dat we dan het jaar erop een mooie reis kunnen maken met drieen. S wordt dan 8 in de vakantie, dus dat is een mooie leeftijd voor reizen O+
8? Hou op joh!
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 12:40:26 #238
5428 crew  miss_sly
pi_151641801
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

8? Hou op joh!
Ja. Echt he, absurd. Ze wordt over 3 maanden al 6. Ik kan daar ook maar niet over uit, dat dat groeien en ouder worden maar gewoon gestaag doorgaat.
  maandag 13 april 2015 @ 12:50:57 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151642190
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja. Echt he, absurd. Ze wordt over 3 maanden al 6. Ik kan daar ook maar niet over uit, dat dat groeien en ouder worden maar gewoon gestaag doorgaat.
Die oudste van mij groeit uit maat 128.. Soms loopt ze langs en dan kijk ik echt 2x, wanneer ben je opeens zo groot geworden?!
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 12:56:31 #240
5428 crew  miss_sly
pi_151642373
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die oudste van mij groeit uit maat 128.. Soms loopt ze langs en dan kijk ik echt 2x, wanneer ben je opeens zo groot geworden?!
Ja!
Ik zag laatst een vestje aan de waslijn hangen...dat waren ooit van die kleine poppenkleertjes, nu zijn het echte grote meisjes vesten. Het gaat zo bizar hard, ik kan er maar niet over uit.

uit 128? Dat is echt groot! Hoe oud is ze ook alweer? jaartje ouder dan S?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')