quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:39 schreef Grifte het volgende:
[ afbeelding ]
En ik dacht: oehoe, oehoe
Het is een vrij groot complex volgens mij.quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:43 schreef datismijnmening het volgende:
Wat dachten ze van tijdelijk een stuk kippengaas over die binnenplaats spannen?
Opgelost, slotje
Wat een tutjes, 't is een vogeltje, geen Pino!quote:We zien dat de veiligheid van de mensen in gevaar komt
Dat maakt toch niet uit? Kippengaas kan nooit de wereld kostenquote:Op woensdag 18 februari 2015 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is een vrij groot complex volgens mij.
Nou, als je een binnenplaats van 50x50 meter hebt gaat het toch flink geld kosten inclusief fatsoenlijke bevestiging en manuren.quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit? Kippengaas kan nooit de wereld kosten
Mwah...geen Pino misschien maar t ook geen huismus...quote:
Ik wil jou wel zien als dat in duikvlucht van achteren tegen je opknalt...quote:Deze uil is 60 tot 75 cm lang en heeft een spanwijdte van 160-188 cm. Er zijn verschillen, maar ook overlap, in lichaamsgrootte tussen de beide seksen. Mannetjes wegen 1,5 tot 2,8 kilogram, vrouwtjes zijn forser en zwaarder in de schouders en wegen 1,75 tot 4,2 kilogram
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oehoe
Gewoon een fatsoenlijk net dan. Zo'n vogel verplaatsen kost natuurlijk ook geldquote:Op woensdag 18 februari 2015 09:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, als je een binnenplaats van 50x50 meter hebt gaat het toch flink geld kosten inclusief fatsoenlijke bevestiging en manuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan daar niet, heel groot terrein, het is een soort van bungalowparkquote:Op woensdag 18 februari 2015 09:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit? Kippengaas kan nooit de wereld kosten
quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Een stichting voor Prinsen
Prins Bernard zou t oplossen met een jachtgeweer.
?quote:
Instelling waar geestelijk en lichamelijk gehandicapten wonen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
?
Wat is het dan voor stichting?
Voor Prins carnaval??
Ik kom niet uit Purmerend en wordt uit het bericht ook niks wijzer.
Ow nu snap ik dat 'een mongool' in je plaatje.quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:33 schreef Soohr het volgende:
[..]
Instelling waar geestelijk en lichamelijk gehandicapten wonen.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:34 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ow nu snap ik dat 'een mongool' in je plaatje.
Een val zetten met een lekker hapje erin.quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:36 schreef DeLepelaar het volgende:
Dezelfde uil terroriseerde vorig jaar de buurt ook al heeft hij ook verschillende mensen aangevallen. Maar ja beschermd. Hij heeft geluk dat hij geen Gans is.
En lekker die scherpe en krachtige klauwen in je nekvel.quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:59 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Mwah...geen Pino misschien maar t ook geen huismus...
[..]
Ik wil jou wel zien als dat in duikvlucht van achteren tegen je opknalt...
quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En lekker die scherpe en krachtige klauwen in je nekvel.
Wauwquote:
Niet echt fijn hoor die klauwenquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wauwindrukwekkend hoor, mooie dieren.
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:39 schreef Grifte het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:39 schreef Grifte het volgende:
[ afbeelding ]
Die denkt natuurlijk dat ze daar met prinsenvlaggen rondlopen en dat maakt hem agressief.quote:
De uil, die schuil gaat onder de naam Isis, heeft niets op met vrouwen... hmmm...quote:Purmerend neemt stappen tegen agressieve oehoe
De gemeente Purmerend neemt stappen om de agressieve oehoe te vangen die al enkele weken mensen lastig valt in Purmerend en omstreken.
Omdat het om een beschermde vogel gaat, moet de provincie eerst een ontheffing geven. ''Het is zaak dat deze procedure ingekort wordt'', laat een woordvoerster van de gemeente woensdag weten.
Tot die tijd adviseert zij de mensen met paraplu de straat op te gaan in de gebieden waar de uil gezien is. ''Met name 's avonds slaat het dier toe. Ze benadert mensen geruisloos en valt van achter aan. Je moet er niet aan denken dat iemand zich omdraait.''
Dinsdagavond viel de oehoe twee hardlopers aan op de atletiekbaan in de plaats. Ze moesten zich met hoofdwonden laten behandelen. Vorige week waren twee verstandelijk gehandicapten het doelwit van de vogel op het terrein van de Prinsenstichting.
Vrouwen
Vrouwen in Purmerend en omstreken die in het territorium van de beruchte uilensoort oehoe (een vrouwtje) komen, moeten extra oppassen. Dat zegt Rob Schenkelaars van de Stichting Roofvogel, Uilen en Egelopvang. Tijdens het broedseizoen, dat in januari begint, zien oehoe-vrouwtjes die in gevangenschap leven mensenvrouwen als hun natuurlijke concurrent, legt hij uit.
Omdat wilde oehoe's in Nederland alleen voorkomen in gebieden rond de Duitse grens, vermoedt Schenkelaars dat het gaat om een ontsnapt exemplaar. Het zou in Purmerend gaan om een 'imprint', een vogel die door mensen is grootgebracht. ''Hierdoor zijn de uilen hun natuurlijke angst voor mensen verloren en zijn zij dus ook op hen gericht. Wilde oehoe's zijn schuw voor mensen.''
Op de een of andere manier zijn vrouwelijke oehoe's, die groter zijn dan mannetjes, in staat om mensen van het vrouwelijk geslacht te herkennen, ''maar andersom is het ook zo dat mannelijke oehoe's het eerder gemunt hebben op mannen'', vertelt Schenkelaars.
Hardlopers
Ook hardlopers zijn volgens hem vaker het doelwit. ''Zij zien hierin een vluchtgedrag en reageren instinctief. Mensen die rustig langslopen laten ze waarschijnlijk met rust.''
Volgens Schenkelaars is het de natuurlijke manier van jagen van de oehoe om geruisloos aan te komen vliegen en van achteren aan te vallen. "Je schrikt je lam als zo'n giga-vogel plotseling opduikt en met hun vlijmscherpe klauwen kunnen ze behoorlijk uithalen, daarmee knijpen ze een konijn dood". Toch denkt hij niet dat de oehoe, de grootste uilensoort ter wereld, zware verwondingen kan aanrichten bij mensen.
quote:Uiterlijke kenmerken van de oehoe
Deze uil is 60 tot 75 cm lang en heeft een spanwijdte van 160-188 cm. Er zijn verschillen, maar ook overlap, in lichaamsgrootte tussen de beide seksen. Mannetjes wegen 1,5 tot 2,8 kilogram, vrouwtjes zijn forser en zwaarder in de schouders en wegen 1,75 tot 4,2 kilogram.
De maximale leeftijd is 75 jaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oehoe.
75 jaarquote:
Ik geniet ook altijd als simpele hardlopers hun ogen kunnen verliezen, omdat de overheid wat gare regeltjes heeft.quote:
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:58 schreef Twiitch het volgende:
Wat een gezeur. Schiet het beest gewoon overdag uit een boom. Beschermde diersoort ok, maar het moet wel van twee kanten komen hé
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik geniet ook altijd als simpele hardlopers hun ogen kunnen verliezen, omdat de overheid wat gare regeltjes heeft.
Zo dat niet 4,3 kilo moeten zijn?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:02 schreef Frutsel het volgende:
Hoorde net op de radio dat hij een spanwijdte heeft van 1,80 meter en ik meende dat ze zeiden 43 kilo maar dat lijkt me wat veel?Of worden ze echt zo zwaar... ?
zou kunnen... dat had ik me ook al bedacht... maar dat "klinkt" zo anders als 43... en ik hoorde het op de radio. Maar goed ik ga maar van 4.3 uit danquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo dat niet 4,3 kilo moeten zijn?
Kijk 'r nou zitten, de deugniet
Bij 43 zie ik eerder een fikse emoe of struistvogel voor me. Misschien vergisten ze zich.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
zou kunnen... dat had ik me ook al bedacht... maar dat "klinkt" zo anders als 43... en ik hoorde het op de radio. Maar goed ik ga maar van 4.3 uit dan
ik ook. Go uil!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik geniet ook altijd als simpele hardlopers hun ogen kunnen verliezen, omdat de overheid wat gare regeltjes heeft.
De kommaquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Beter... dan vraag ik me af wat ik miste qua gewicht...
Drieenveertig ons?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ja maar drieenveertig klinkt op de radio toch heel anders als vierkommadrie
Harteloos.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
Wat een bureaucratische ophef, met benodigde vergunningen en toestemming. Huur gewoon in het geheim een jager in, knal dat beest af en als er vragen over komen, weet niemand wie het beest heeft doodgeschoten. Het is niet alsof het om een complete populatie dieren gaat.
quote:''maar andersom is het ook zo dat mannelijke oehoe's het eerder gemunt hebben op mannen''
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Harteloos.
Misschien spreekt dit je aan.
[..]
Ja, had ik pas nog met een groep van 5.000 olifanten. Beetje dreigen en zo, grote bek, dit-dat. Dus ik zo van: wat nou? Heb ik ze allemaal met de hand gewurgd.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:28 schreef hans1985 het volgende:
zo'n beest wel keer op 2 meter afstand tegen gekomen, beest heeft uiteindelijk verloren :p
Mooie beesten maar dit moeilijke gedoe, schot hagel en klaar.
landelijk wonen en dit soort beesten zijn geen "zeldzaamheid" meer.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, had ik pas nog met een groep van 5.000 olifanten. Beetje dreigen en zo, grote bek, dit-dat. Dus ik zo van: wat nou? Heb ik ze allemaal met de hand gewurgd.
Rambo Hans hier.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:28 schreef hans1985 het volgende:
zo'n beest wel keer op 2 meter afstand tegen gekomen, beest heeft uiteindelijk verloren :p
Mooie beesten maar dit moeilijke gedoe, schot hagel en klaar.
Neuh,maar als dat soort dieren hebben geleerd om mensen aan te vallen dan is hek van de dam.quote:
Vind ik ook.quote:
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, had ik pas nog met een groep van 5.000 olifanten. Beetje dreigen en zo, grote bek, dit-dat. Dus ik zo van: wat nou? Heb ik ze allemaal met de hand gewurgd.
wowquote:
Werkt hij daar of is hij client?quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
Haha, m'n broertje werkt daar![]()
Zal eens vragen of het echt zo erg is.
Lees die quote nog eens goed.quote:
Maar hij vliegt OEhoeOEhOErend hard!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:38 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
'Wolf' is wat ik...rOEHOEp rOEHOEp.
Die wolf weet wel wat hij dOEHOE OEHOEtquote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:40 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Maar hij vliegt OEhoeOEhOErend hard!
En huilde... BOEhoe BOEhoe?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:40 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Maar hij vliegt OEhoeOEhOErend hard!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |