abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2015 @ 18:12:36 #101
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149960776
Nice _O_
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 23 februari 2015 @ 19:04:42 #102
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149962467
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:38 schreef twiFight het volgende:
Ik kan nog steeds niemand die "dikke leasebak(ken)" blijft zeggen serieus nemen :') Nederland op zijn jaloerst.
Dit. :')

Klacht van vandaag: mensen die op willekeurige momenten zonder énige logica ineens van rijstrook wisselen, en dan ook nog zonder te kijken. Zat bijna achterin een C1 die ineens de behoefte had om op de tweede strook te rijden i.p.v. de eerste.
  maandag 23 februari 2015 @ 19:30:45 #103
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_149963665
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:38 schreef twiFight het volgende:
Ik kan nog steeds niemand die "dikke leasebak(ken)" blijft zeggen serieus nemen :') Nederland op zijn jaloerst.
Absoluut niet, ik ben alleenverdiener voor een 4-persoons huishouden, heb iedere iedere maand net zoveel uitgegeven als er binnen kwam. Desondanks rijd ik een eigen, afbetaalde Citroen C5 uit 2003, heb een eigen caravan waar ik zonder lening mee op vakantie kan en ben absoluut NIET jaloers op iemand die van zijn werkgever een A6, V70xc of whatever mag rijden. Ik gebruik deze cliché matige uitspraak enkel om aan te geven wat ik constateer. Kleine leasebakken rijden, in ieder geval op de snelwegen, een stuk minder asociaal.
Tevens heb ik het idee dat mensen die zo'n auto prive rijden dat minder in de ochtend en avondspits doen, wat de tijden zijn dat ik de meeste van mijn 42000km per/jaar op de weg ben, en dan ook een stuk socialer rijden.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_149965166
Mijn ervaring is, dat er doordeweeks een stuk socialer gereden wordt dan in het weekend. Hele week kan ik namelijk een vrij constante snelheid aanhouden, zelfs in druk verkeer.

In het weekend is het vaak iets rustiger, maar veel slakken die 90-110 wisselen over de middelste en rechterbaan. Zodra ik dan wil inhalen, gelijk iemand in mijn nek die 130 wil, waar je 100 mag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fer op 23-02-2015 21:39:31 ]
.
pi_149968134
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:03 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring is, dat er doordeweeks een stuk socialer gereden wordt dan doordeweeks. Hele week kan ik namelijk een vrij constante snelheid aanhouden, zelfs in druk verkeer.

In het weekend is het vaak iets rustiger, maar veel slakken die 90-110 wisselen over de middelste en rechterbaan. Zodra ik dan wil inhalen, gelijk iemand in mijn nek die 130 wil, waar je 100 mag.
???? :?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_149969908
Je snapte het wel :P
pi_149970697
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:06 schreef Rob310 het volgende:
Hallo,

welke volslagen idioot reed er vanmiddag rond 14:45 uur op de N62 van Breskens naar Terneuzen in een auto van jullie met kenteken x-xxx-x ?

Ik zal kort toelichten:
1) hij haalt de auto achter mij in, over een dubbele doorgetrokken streep (auto reed netjes 80 km/h).
2) hij komt daarna vrij kort bij mij achterop
3) we komen op een afgezette rijstrook met aanduiding 50, waar ik 60 op de teller rijd. Na dat stukje haalt hij mij volgas in, aan de rechterkant over een uitvoegstrook!!!
4) tijdens dat inhalen steekt hij met een spottende blik een duim op om te zeggen dat ik goed bezig ben......
5 daarna komt hij achter een auto met caravan waar hij 2-3 meter achter blijft plakken om deze bij de eerste de beste mogelijkheid in te halen over een gele! doorgetrokken streep op een wegwerkvak met gele lijnen, pionnen langs de kant en snelheidsbeperking 50!!!
5) in de verte heb ik hem ook nog 2 auto's en 1 vrachtwagen in zien halen waarna ik hem niet meer gezien heb.

Hij bewijst maar weer eens dat de top 3 van asociale weggebruikers bestaat uit dikke leasebakken, jongetjes met petjes op en auto's met een gele plaat "Werkverkeer" op de achterkant.

Ik hoop van harte dat de bewuste man hier op aangesproken wordt. Wanneer ik 130 kilometer van huis ben, wil ik ook weer heelhuids thuis komen en niet gehinderd worden door een persoon die overal lak aan lijkt te hebben.

Met vriendelijke groet,

Rob

Dit is de email zoals ik die naar het betrokken bedrijf heb gestuurd met het idee "daar hoor ik toch nooit iets van" maar dan ben ik het wel kwijt. Ik erger me wel vaker met de hoeveelheid kilometers die ik rijd maar dit was wel heel extreem en met een meervoudig bestickerde bedrijfsauto van een groot concern makkelijk te traceren :p
Ik kreeg echter de volgende dag al een zeer net antwoord terug:

Gisteren heb ik uw email bericht ontvangen met de klacht m.b.t. het rijgedrag van de chauffeur van een xx VW Caddy.

Allereerst wil u namens xx mijn welgemeende excuses geven t.a.v. van dit ontoelaatbare gedrag waarbij de verkeersveiligheid in gevaar is gebracht.

xx heeft veiligheid zeer hoog in het vaandel staan. xx doet er d.m.v. training, campagnes en voorlichting alles aan om ervoor te zorgen dat xx medewerkers voorbeeld gedrag uitstralen. Wij betreuren het ten zeerste dat het gedrag van een individu zorgdraagt voor een negatief beeld van xx.

xx heeft intern een procedure om klachten snel en goed te registreren, te onderzoeken en de juiste maatregelen te nemen. Ik heb gisteren direct intern de juiste lijnen uitgezet om te achterhalen welke medewerker dit geweest kon zijn. En dat is gelukt. De bewuste medewerker is vandaag direct op kantoor binnengehaald en is geconfronteerd met uw email. Hij heeft aan zijn leidinggevende erkend dat hij roekeloos heeft gereden en hij kon dit niet verklaren.

U zult begrijpen dat het gedrag van deze medewerker voor xx niet toelaatbaar is en de medewerker is hier door zijn leidinggevende ook op aangesproken. Conform ons interne sanctiebeleid hebben wij onze medewerker gesanctioneerd. De bewuste medewerker krijgt een schriftelijke waarschuwing die in zijn personeelsfile wordt gearchiveerd. Ik kan u verzekeren dat een schriftelijke waarschuwing een dusdanig effect heeft dat dit gedrag zich niet zal herhalen.

Het gedrag van onze collega is op geen enkele manier goed te praten. xx herkent zich niet in dit gedrag en ziet dit als een incident. Ik wil u nogmaals onze welgemeende excuses aanbieden. Daarnaast wil ik u bedanken voor het melden van dit incident, want op deze manier hebben wij een medewerker die zich niet aan onze standaard heeft gehouden toch terecht kunnen wijzen op zijn gedrag.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u desondanks nog vragen hebben dan kunt u mij bereiken op onderstaand telefoonnummer.

Er zit een hoop eigen frustratie in. Niet dat dit goed te praten valt, maar als ik iedere bedrijfswagen (inclusief vrachtauto's) een mailtje moet sturen wegens rariteiten in het verkeer blijf ik bezig.

Motto: iedere bedrijfsautobestuurder neemt het niet al te nauw met de verkeersregels. Natuurlijk zullen er vast een hoop "uitzonderingen" zich hier melden en zeggen dat het allemaal incidenten zijn, maar dat maakt het aantal "incidenten" niet minder op.

Dat mailtje zal vast uit een soort gewoonte zijn verstuurd. Bij mijn bedrijf (sector transport) is zoiets iig standaardprocedure. Vaak is de chauffeur in kwestie niet eens op de hoogte van deze communicatie.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 23 februari 2015 @ 22:32:09 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149972635
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Er zit een hoop eigen frustratie in. Niet dat dit goed te praten valt, maar als ik iedere bedrijfswagen (inclusief vrachtauto's) een mailtje moet sturen wegens rariteiten in het verkeer blijf ik bezig.

Motto: iedere bedrijfsautobestuurder neemt het niet al te nauw met de verkeersregels. Natuurlijk zullen er vast een hoop "uitzonderingen" zich hier melden en zeggen dat het allemaal incidenten zijn, maar dat maakt het aantal "incidenten" niet minder op.

Dat mailtje zal vast uit een soort gewoonte zijn verstuurd. Bij mijn bedrijf (sector transport) is zoiets iig standaardprocedure. Vaak is de chauffeur in kwestie niet eens op de hoogte van deze communicatie.
sowieso een kansloze aktie imho, voor hetzelfde geld wordt ie op straat geknikkerd met alle gevolgen en ellende van dien. is dat het waard om je gram in het verkeer te halen?

Onverdraagzaamheid en 0,0 tolerantie :N

Ik zit ook vaak te foeteren, en ik bumperkleef nog wel eens als mensen me bewust of onbewust ophouden, maar iemand een oor aannaaien bij zijn werkgever om je gram te halen vind ik wel heel erg triest hoor :')

Dat zijn dezelfde soort figuren die je het bloed onder je nagels vandaan treiteren, maar wel aangifte gaan doen bij de politie als je ze een keer op de neus toucheert.

Triest, meer kan ik niet van maken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf maandag 23 februari 2015 @ 23:05:10 #109
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149974131
Overigens mag je iemand gewoon inhalen over een uitvoegstrook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_149974395
quote:
Hallo,

welke volslagen idioot reed er vanmiddag rond 14:45 uur op de N62 van Breskens naar Terneuzen in een auto van jullie met kenteken x-xxx-x ?

Ik zal kort toelichten:
1) hij haalt de auto achter mij in, over een dubbele doorgetrokken streep (auto reed netjes 80 km/h).
3) we komen op een afgezette rijstrook met aanduiding 50, waar ik 60 op de teller rijd. Na dat stukje haalt hij mij volgas in, aan de rechterkant over een uitvoegstrook!!!
4) tijdens dat inhalen steekt hij met een spottende blik een duim op om te zeggen dat ik goed bezig ben......
5 daarna komt hij achter een auto met caravan waar hij 2-3 meter achter blijft plakken om deze bij de eerste de beste mogelijkheid in te halen over een gele! doorgetrokken streep op een wegwerkvak met gele lijnen, pionnen langs de kant en snelheidsbeperking 50!!!
5) in de verte heb ik hem ook nog 2 auto's en 1 vrachtwagen in zien halen waarna ik hem niet meer gezien heb.

Hij bewijst maar weer eens dat de top 3 van asociale weggebruikers bestaat uit dikke leasebakken, jongetjes met petjes op en auto's met een gele plaat "Werkverkeer" op de achterkant.

Ik hoop van harte dat de bewuste man hier op aangesproken wordt. Wanneer ik 130 kilometer van huis ben, wil ik ook weer heelhuids thuis komen en niet gehinderd worden door een persoon die overal lak aan lijkt te hebben.

Met vriendelijke groet,

Rob

Dit is de email zoals ik die naar het betrokken bedrijf heb gestuurd met het idee "daar hoor ik toch nooit iets van" maar dan ben ik het wel kwijt. Ik erger me wel vaker met de hoeveelheid kilometers die ik rijd maar dit was wel heel extreem en met een meervoudig bestickerde bedrijfsauto van een groot concern makkelijk te traceren :p

Gisteren heb ik uw email bericht ontvangen met de klacht m.b.t. het rijgedrag van de chauffeur van een xx VW Caddy.

Allereerst wil u namens xx mijn welgemeende excuses geven t.a.v. van dit ontoelaatbare gedrag waarbij de verkeersveiligheid in gevaar is gebracht.

xx heeft veiligheid zeer hoog in het vaandel staan. xx doet er d.m.v. training, campagnes en voorlichting alles aan om ervoor te zorgen dat xx medewerkers voorbeeld gedrag uitstralen. Wij betreuren het ten zeerste dat het gedrag van een individu zorgdraagt voor een negatief beeld van xx.

xx heeft intern een procedure om klachten snel en goed te registreren, te onderzoeken en de juiste maatregelen te nemen. Ik heb gisteren direct intern de juiste lijnen uitgezet om te achterhalen welke medewerker dit geweest kon zijn. En dat is gelukt. De bewuste medewerker is vandaag direct op kantoor binnengehaald en is geconfronteerd met uw email. Hij heeft aan zijn leidinggevende erkend dat hij roekeloos heeft gereden en hij kon dit niet verklaren.

U zult begrijpen dat het gedrag van deze medewerker voor xx niet toelaatbaar is en de medewerker is hier door zijn leidinggevende ook op aangesproken. Conform ons interne sanctiebeleid hebben wij onze medewerker gesanctioneerd. De bewuste medewerker krijgt een schriftelijke waarschuwing die in zijn personeelsfile wordt gearchiveerd. Ik kan u verzekeren dat een schriftelijke waarschuwing een dusdanig effect heeft dat dit gedrag zich niet zal herhalen.

Het gedrag van onze collega is op geen enkele manier goed te praten. xx herkent zich niet in dit gedrag en ziet dit als een incident. Ik wil u nogmaals onze welgemeende excuses aanbieden. Daarnaast wil ik u bedanken voor het melden van dit incident, want op deze manier hebben wij een medewerker die zich niet aan onze standaard heeft gehouden toch terecht kunnen wijzen op zijn gedrag.

Mocht u desondanks nog vragen hebben dan kunt u mij bereiken op onderstaand telefoonnummer.

Jij bent echt te sneu voor woorden.
  maandag 23 februari 2015 @ 23:13:18 #111
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149974440
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Overigens mag je iemand gewoon inhalen over een uitvoegstrook.
jep, als je daarna uitvoegt, niet als je vervolgens weer invoegt natuurlijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_149974723
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

jep, als je daarna uitvoegt, niet als je vervolgens weer invoegt natuurlijk.
Pas vanaf de plaats waar de pijlen op het wegdek staan mag je niet meer invoegen.

Die NSB actie hierboven doet me denken aan die FOK!ker die toen mijn werkgever mailde om wat ik in m'n vrije tijd uitvoerde op de weg. Waarom doen mensen dit? Als ik alle halve zolen die ik onderweg tegenkom moet onthouden heb ik echt een probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2015 23:21:15 ]
  FOK!fotograaf maandag 23 februari 2015 @ 23:32:14 #113
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149975092
Snap wel weer helemaal waarom mijn opa de bussen waarin zijn personeel reed voor hun klussen (mijn opa had een eigen bedrijf) niet van bedrijfsreclame had voorzien en dat ook altijd zei tegen anderen.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 24 februari 2015 @ 00:11:41 #114
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_149976090
Of je gedraagt je gewoon op de weg. Heb je die problemen ook niet.
pi_149976146
Lijkt er trouwens op dat vandaag de dag iedereen een Leon (ST) Ecomotive Lease Sport uitvoering rijdt. En natuurlijk allemaal grijs. Leuk, denk je een unieke auto te hebben..
.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 03:43:39 #116
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_149977883
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 00:14 schreef Fer het volgende:
Lijkt er trouwens op dat vandaag de dag iedereen een Leon (ST) Ecomotive Lease Sport uitvoering rijdt. En natuurlijk allemaal grijs. Leuk, denk je een unieke auto te hebben..
Je dacht serieus met een grijze Leon mueslimotive een unieke auto te rijden?
pi_149978120
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 00:14 schreef Fer het volgende:
Wat is de bijtelling van zo'n hok?

Laat maar: 20%, maar dat zijn bijna alle Leons. Ook niet zo bijzonder. Nee, dan snap ik niet waarom iedereen zo'n unieke ( :') ) auto wilt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Ridocar op 24-02-2015 07:15:50 ]
pi_149978190
quote:
13s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

sowieso een kansloze aktie imho, voor hetzelfde geld wordt ie op straat geknikkerd met alle gevolgen en ellende van dien. is dat het waard om je gram in het verkeer te halen?

Onverdraagzaamheid en 0,0 tolerantie :N

Ik zit ook vaak te foeteren, en ik bumperkleef nog wel eens als mensen me bewust of onbewust ophouden, maar iemand een oor aannaaien bij zijn werkgever om je gram te halen vind ik wel heel erg triest hoor :')

Dat zijn dezelfde soort figuren die je het bloed onder je nagels vandaan treiteren, maar wel aangifte gaan doen bij de politie als je ze een keer op de neus toucheert.

Triest, meer kan ik niet van maken.
Ik stel voor om in iedere auto een bakkie te installeren. De meeste frustraties komen voort doordat men niet kan communiceren. Een "Hee lul, doe eens rustig. Ik wil ook heel thuiskomen" is dan makkelijker te roepen over de bak dan proberen met handgebaren (wijsvinger over de nek, of een sarcastisch duimpje is ook niet subtiel) iets duidelijk te maken.
pi_149978379
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 07:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Laat maar: 20%, maar dat zijn bijna alle Leons. Ook niet zo bijzonder. Nee, dan snap ik niet waarom iedereen zo'n unieke ( :') ) auto wilt.
Die van 2014 waren 14% en full option. Denk dat ze in de laatste 2 maanden van afgelopen jaar de weg op gespoten zijn. Mijne is ook van 16 December.
.
pi_149979505
Wat een gezeur :') Die mail was terecht, als je in een auto rijdt met daarop duidelijk kenmerken van je werkgever moet je niet als een mafketel over de weg knallen. Nou moet je dat sowieso al niet, maar op deze manier laat je geen bijzonder positief beeld achter over je bedrijf bij anderen, en daar mag die werknemer best op aangesproken worden.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_149980466
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 07:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Op zich een prima auto natuurlijk en het biedt wat weerstand aan al die Megane Estates :D Wel een beetje dom dat een dieseltje met 110 pk een 'Sport' moet heten.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 10:13:03 #122
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149980480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 09:28 schreef Tunafish het volgende:
Wat een gezeur :') Die mail was terecht, als je in een auto rijdt met daarop duidelijk kenmerken van je werkgever moet je niet als een mafketel over de weg knallen. Nou moet je dat sowieso al niet, maar op deze manier laat je geen bijzonder positief beeld achter over je bedrijf bij anderen, en daar mag die werknemer best op aangesproken worden.
Je moet je gewoon lekker met je eigen zaken bemoeien. Als iemand echt als een mongool rijdt neem je contact op met de politie. Vind je dat niet nodig, dan is het blijkbaar "slechts" heel hinderlijk of een incident en niet structureel levensgevaarlijk. Van wat ik zo lees was het dat ook niet. Dus dan hoef je ook niet z'n baas te mailen als de eerste de beste klikspaan. SD zegt het goed: wat als die gozer wordt ontslagen met alle gevolgen? Voel je je daar dan lekker bij? Zo ja, zoek hulp. :')
pi_149981019
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 10:13 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Je moet je gewoon lekker met je eigen zaken bemoeien. Als iemand echt als een mongool rijdt neem je contact op met de politie. Vind je dat niet nodig, dan is het blijkbaar "slechts" heel hinderlijk of een incident en niet structureel levensgevaarlijk. Van wat ik zo lees was het dat ook niet. Dus dan hoef je ook niet z'n baas te mailen als de eerste de beste klikspaan. SD zegt het goed: wat als die gozer wordt ontslagen met alle gevolgen? Voel je je daar dan lekker bij? Zo ja, zoek hulp. :')
In de VS is het best gebruikelijk dat (vrachtwagen) chauffeurs achterop een sticker hebben met 'How do I drive? Call 555-0832223'. :)
Daarnaast, als iemand als een klapjosti over de weg banjert en daarbij mij hindert/in gevaar brengt, zijn het mijn 'zaken'. Mocht die vent daarom ontslagen worden, dan was die relatie tussen hem en de baas sowieso al niet helemaal 100...
Mensen vergeten vaak dat wanneer zij in een bestickerde wagen rijden, zij een visitekaartje voor hun werkgever zijn en hun handelingen hierop reflecteren. Je kan het een baas niet kwalijk nemen dat hij geen zin heeft in een opgeschoten joch op de weg die in zijn naam andere mensen in gevaar brengt...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_149981071
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:30 schreef Rob310 het volgende:

[..]

Absoluut niet, ik ben alleenverdiener voor een 4-persoons huishouden, heb iedere iedere maand net zoveel uitgegeven als er binnen kwam. Desondanks rijd ik een eigen, afbetaalde Citroen C5 uit 2003, heb een eigen caravan waar ik zonder lening mee op vakantie kan en ben absoluut NIET jaloers op iemand die van zijn werkgever een A6, V70xc of whatever mag rijden. Ik gebruik deze cliché matige uitspraak enkel om aan te geven wat ik constateer. Kleine leasebakken rijden, in ieder geval op de snelwegen, een stuk minder asociaal.
Tevens heb ik het idee dat mensen die zo'n auto prive rijden dat minder in de ochtend en avondspits doen, wat de tijden zijn dat ik de meeste van mijn 42000km per/jaar op de weg ben, en dan ook een stuk socialer rijden.
Met die caravan achter je Citroen en je twee koters achterin ben je zelf een rijdende irritatie op de weg :D
Met je 42.000 km per jaar :')
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_149981129
quote:

[..]

Ja, en dan gaat de politie contact opnemen met die baas en wordt 'ie alsnog op de vingers getikt. Het zijn wel degelijk mijn zaken als die kerel van links naar rechts scheurt en daarbij geen omkijken heeft naar wat er nog meer op de weg rijdt, want hij brengt mij daarmee in gevaar. Daar mag die baas de werknemer echt wel op aanspreken, zeker omdat hij met een uithangbord is van zijn baas rondrijdt. Die zou van mij geen auto meer meekrijgen.

Als die vent wordt ontslagen is het, zoals hcwp al zegt, waarschijnlijk al een tijdje geen goede relatie tussen baas en werknemer. Het is niet alsof de laatste druppel in de emmer verantwoordelijk is voor alle eerdere druppels :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:03:55 #126
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_149981959
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:20 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Pas vanaf de plaats waar de pijlen op het wegdek staan mag je niet meer invoegen.

Die NSB actie hierboven doet me denken aan die FOK!ker die toen mijn werkgever mailde om wat ik in m'n vrije tijd uitvoerde op de weg. Waarom doen mensen dit? Als ik alle halve zolen die ik onderweg tegenkom moet onthouden heb ik echt een probleem.
het is hier toch een 'klaag' topic, of niet dan

Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden. Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg

quote:

[..]

Je ziet aan de rijstijl wel dat dit geen incident was, hij werkt notabene bij het bedrijf wat daar bezig was met de infrastructuur van de weg.

Ik zou trouwens ook niet gemaild hebben als hij niet die actie met die opgestoken duim had uitgevoerd met die arrogante blik erbij. Het was ook niet eens een jong gastje ofzo maar een volwassen vent van ergens tussen de 40 en 50.
En ik bemoei me er mee zodat ik hoop te voorkomen dat zo'n droplul ooit iemand van de weg afduwt wat ik zo had kunnen voorkomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 00:11 schreef S95Sedan het volgende:
Of je gedraagt je gewoon op de weg. Heb je die problemen ook niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 09:28 schreef Tunafish het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 10:34 schreef hcwp het volgende:

[..]

In de VS is het best gebruikelijk dat (vrachtwagen) chauffeurs achterop een sticker hebben met 'How do I drive? Call 555-0832223'. :)
Daarnaast, als iemand als een klapjosti over de weg banjert en daarbij mij hindert/in gevaar brengt, zijn het mijn 'zaken'. Mocht die vent daarom ontslagen worden, dan was die relatie tussen hem en de baas sowieso al niet helemaal 100...
Mensen vergeten vaak dat wanneer zij in een bestickerde wagen rijden, zij een visitekaartje voor hun werkgever zijn en hun handelingen hierop reflecteren. Je kan het een baas niet kwalijk nemen dat hij geen zin heeft in een opgeschoten joch op de weg die in zijn naam andere mensen in gevaar brengt...
Dank jullie wel, toch nog mensen die de strekking van dit topic snappen ^O^
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_149982131
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:03 schreef Rob310 het volgende:

[..]

Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden. Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg

[..]

Je ziet aan de rijstijl wel dat dit geen incident was, hij werkt notabene bij het bedrijf wat daar bezig was met de infrastructuur van de weg.

Ik zou trouwens ook niet gemaild hebben als hij niet die actie met die opgestoken duim had uitgevoerd met die arrogante blik erbij. Het was ook niet eens een jong gastje ofzo maar een volwassen vent van ergens tussen de 40 en 50.
En ik bemoei me er mee zodat ik hoop te voorkomen dat zo'n droplul ooit iemand van de weg afduwt wat ik zo had kunnen voorkomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

[..]

[..]

Heb je al een TR gemacht? Zo niet, doen!
pi_149982148
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 10:34 schreef hcwp het volgende:

[..]

Niet vergeten dat degene die aan de bel trekt het ook fout kan hebben.
Ik ben er wel eens van beschuldigd geweest dat ik iemand met mijn lesauto heb ingehaald met minimaal 200 km/h.
Dat wist hij heel zeker want hij rijdt heel vaak in Duitsland DUS kan hij het goed inschatten.
Nou, hij had het fout. Een Kia Rio met een klein dieselblokje kan heul niet zo hard.
Maar ik kreeg het dus wel op m'n bordje, aantoonbaar onterecht.
Gelukkig had mijn franchisegever ook gevoel voor humor en hebben we er smakelijk om gelachen.
Maar mijn punt is dus dat klachten niet altijd terecht zijn, kan een inschattingsfout van de klager zijn.
pi_149983963
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:08 schreef vannelle het volgende:

[..]

Niet vergeten dat degene die aan de bel trekt het ook fout kan hebben.
Ik ben er wel eens van beschuldigd geweest dat ik iemand met mijn lesauto heb ingehaald met minimaal 200 km/h.
Dat wist hij heel zeker want hij rijdt heel vaak in Duitsland DUS kan hij het goed inschatten.
Nou, hij had het fout. Een Kia Rio met een klein dieselblokje kan heul niet zo hard.
Maar ik kreeg het dus wel op m'n bordje, aantoonbaar onterecht.
Gelukkig had mijn franchisegever ook gevoel voor humor en hebben we er smakelijk om gelachen.
Maar mijn punt is dus dat klachten niet altijd terecht zijn, kan een inschattingsfout van de klager zijn.
Is ook zeker waar. Zo mag je bijvoorbeeld gewoon rechts inhalen over een in-/uitvoegstrook ;)
pi_149984144
Mensen die afval uit het raam gooien.
Op de snelweg.
Tegen je auto.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_149984591
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:03 schreef Rob310 het volgende:

[..]

[..]

SPOILER
[..]

[..]

[..]

Wat iemand hier al zei, is het het waard om iemand z'n leven te verneuken omdat hij toevallig in een bestickerde wagen rijdt? Was het een petje in een Golf geweest had je je schouders opgehaald, of had je dan ook de moeite genomen zijn kenteken na te trekken en je problemen te komen melden?

Ik praat zijn rijstijl niet goed, ik veroordeel alleen jouw actie. Maak gerust je TR maar ik vind het een NSB actie. Ik denk dat je heus wel snapt dat dat als metafoor bedoeld was.

Ik kan me niet herinneren dat de strekking van het topic was om voor politieagent te spelen.
pi_149986211
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:58 schreef hcwp het volgende:

[..]

Is ook zeker waar. Zo mag je bijvoorbeeld gewoon rechts inhalen over een in-/uitvoegstrook ;)
Klopt, maar niet iedereen vindt het grappig en dus klachtwaardig.
Terwijl er regeltechnisch dus helemaal niks aan de hand is.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:42:28 #133
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_149988445
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:13 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Wat iemand hier al zei, is het het waard om iemand z'n leven te verneuken omdat hij toevallig in een bestickerde wagen rijdt? Was het een petje in een Golf geweest had je je schouders opgehaald, of had je dan ook de moeite genomen zijn kenteken na te trekken en je problemen te komen melden?

Ik praat zijn rijstijl niet goed, ik veroordeel alleen jouw actie. Maak gerust je TR maar ik vind het een NSB actie. Ik denk dat je heus wel snapt dat dat als metafoor bedoeld was.

Ik kan me niet herinneren dat de strekking van het topic was om voor politieagent te spelen.
Wat een bullshit.

Als je als werknemer voor een bedrijf werkt bestaat er zoiets als 2x nadenken voordat je bepaalde dingen doet omdat je wellicht het bedrijf een slechte naam geeft?

Helemaal als je uit naam van dat bedrijf onderweg bent en dusdanig gevaarlijke capriolen uithaalt, waarbij het overige verkeer in gevaar komt, dan is het gewoon je eigen domme schuld dat je een berisping krijgt en volledig terecht dat ze je eruit trappen als het vaker voorkomt.
pi_149988533
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:58 schreef hcwp het volgende:

[..]

tenzij je daarna weer naar links gaat, maar dat is niet duidelijk in de brief
pi_149989509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:42 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Wat een bullshit.

Als je als werknemer voor een bedrijf werkt bestaat er zoiets als 2x nadenken voordat je bepaalde dingen doet omdat je wellicht het bedrijf een slechte naam geeft?

Helemaal als je uit naam van dat bedrijf onderweg bent en dusdanig gevaarlijke capriolen uithaalt, waarbij het overige verkeer in gevaar komt, dan is het gewoon je eigen domme schuld dat je een berisping krijgt en volledig terecht dat ze je eruit trappen als het vaker voorkomt.
Ja en het is niet volledig terecht dat jij daarvoor moet zorgen. Ik praat nergens zijn gedrag goed maar we hebben handhavers aangesteld om daarop te letten. Als jij je verantwoordelijk voelt om andere mensen op hun gedrag te wijzen wordt dan alsjeblieft agent. Als er een agent op dat traject had gereden die hem voor honderden euro's aan bekeuringen gaf is dat terecht. Niet een of andere e-mail naar zijn werkgever om maar voor eigen rechter te spelen.

Ik houd erover op. Het is wel duidelijk dat er twee kampen zijn hier.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:08:01 #136
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149991216
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:13 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Was het een petje in een Golf geweest had je je schouders opgehaald, of had je dan ook de moeite genomen zijn kenteken na te trekken en je problemen te komen melden?
Als zo'n gast met het telefoonnummer van z'n moeder op z'n auto rondrijdt, zou ik wel even de moeite nemen te bellen, ja.
pi_149992024
Gisteravond tot twee keer toe gebeurd, op verschillende plekken:
Reed ik op de linkerbaan achter een vrachtwagen die een andere vrachtwagen aan 't inhalen was.
Achter mij kwam met hoge snelheid een auto aangereden die vermoedelijk niet doorhad dat ik niet zomaar 90 reed op de linkerbaan (misschien geen erg in die vrachtwagen die voor me reed of zo), en hevig begon te bumperkleven en met z'n grootlicht te seinen, of ik even een eind op wou rotten cq. gas geven. ;(
pi_149992871
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:31 schreef Gwywen het volgende:
Reed ik op de linkerbaan achter een vrachtwagen die een andere vrachtwagen aan 't inhalen was.
Achter mij kwam met hoge snelheid een auto aangereden die vermoedelijk niet doorhad dat ik niet zomaar 90 reed op de linkerbaan (misschien geen erg in die vrachtwagen die voor me reed of zo), en hevig begon te bumperkleven en met z'n grootlicht te seinen, of ik even een eind op wou rotten cq. gas geven. ;(
Dat is inderdaad hinderlijk ja :')

Gebeurt overigens ook geregeld in files e.d, lekker drukken terwijl ervoor nog 376 auto's dezelfde (lage) snelheid hebben.

Gewoon aanhouden en aan de wegkant neerknallen dit soort figuren :D
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:03:53 #139
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_149993315
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:45 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

tenzij je daarna weer naar links gaat, maar dat is niet duidelijk in de brief
we komen op een afgezette rijstrook met aanduiding 50, waar ik 60 op de teller rijd. Na dat stukje haalt hij mij volgas in, aan de rechterkant over een uitvoegstrook!!!

Daarmee bedoel ik dus inderdaad dat ie de uitvoegstrook gebruikte om mij op de afgezette enkele rijbaan voorbij te gaan en net op het eind van de strook weer voor mij er op te komen.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:05:25 #140
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_149996052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:31 schreef Gwywen het volgende:
Ook altijd mooi op de N50 van Emmeloord richting het nieuwe vierbaans stuk. Kleven en moeilijk doen, terwijl er maar 1 rijstrook is. Alsof ik de vluchtstrook op zou gaan om ruimte te maken. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 17:23:33 #141
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_149996574
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ook altijd mooi op de N50 van Emmeloord richting het nieuwe vierbaans stuk. Kleven en moeilijk doen, terwijl er maar 1 rijstrook is. Alsof ik de vluchtstrook op zou gaan om ruimte te maken. :')
Ik had dat van de week ook. Zo'n persoon die dan op een buitenweg waar je 60 mag bij me gaat lopen kleven als een idioot, terwijl ik gewoon normaal 60/65 rijd en er verder niemand op de weg te bekennen is.

Echt...flikker>toch>op }:| wat de fuck wil je nou van me??? Dat ik 120 ga rijden op een kronkelig dijkweggetje waar je 60 mag? Op n gegeven moment heb ik nog ruimte gemaakt naar rechts want de weg was op dat moment even breed genoeg dat ie me kon inhalen. Maar nee hoor, zelfs toen ik expres wat vertraagde naar 50 en vrij ver naar rechts ging rijden bleef die autist strak achter me hangen, not getting the hint.

Pffff....zucht.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 18:41:49 #142
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_149998931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik had dat van de week ook. Zo'n persoon die dan op een buitenweg waar je 60 mag bij me gaat lopen kleven als een idioot, terwijl ik gewoon normaal 60/65 rijd en er verder niemand op de weg te bekennen is.

Echt...flikker>toch>op }:| wat de fuck wil je nou van me??? Dat ik 120 ga rijden op een kronkelig dijkweggetje waar je 60 mag? Op n gegeven moment heb ik nog ruimte gemaakt naar rechts want de weg was op dat moment even breed genoeg dat ie me kon inhalen. Maar nee hoor, zelfs toen ik expres wat vertraagde naar 50 en vrij ver naar rechts ging rijden bleef die autist strak achter me hangen, not getting the hint.

Pffff....zucht.
Heel typisch ja. Ik ben niet blij met mensen die (veel) te snel willen rijden, maar ik ga je niet tegenhouden. Ga dus gerust mij voorbij. Maar dat plakken heeft geen zin. Als je achter mij blijft ben je het blijkbaar met mij eens om de max. snelheid aan te houden, maar wat heeft bumperkleven dan voor 'n zin? Als je toch echt sneller wilt, be my guest. Ook al ligt er een doorgetrokken streep. Met bumperkleven maak je al een overtreding, dus dan maakt inhalen bij een doorgetrokken streep ook geen donder uit. Vooral al niet omdat je toch te snel wilt rijden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150001181
Vanmiddag een automobilist die niet langer in de file voor het stoplicht wilde staan,de file verliet door het aangrenzende fietspad te nemen als uitvlucht. Laat nou net een motoragent in tegenovergestelde richting aankomen rijden. _O-

Boontje kwam om zijn loontje en we zwaaiden triomfantelijk naar hem aan de kant van de weg toen het licht op groen sprong. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2015 19:18:40 ]
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:22:08 #144
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_150001369
Heb tijdje terug nog bijna een bumperklever zien verongelukken; ik reed op een provinciale weg in het duister 80-85 km/u, met een bumperklever op misschien een meter van mijn achterbumper. Vóór mij naderde ik een trekker + oplegger. Ik zag geen tegemoetkomend verkeer en week alvast naar links uit voor het inhalen van de trekker. De bumperklever interpreteerde mijn gang naar links blijkbaar als voorbereiding tot afslaan naar een landweggetje links, en ging schijnbaar op het gas. De stakker in kwestie kreeg echter toen pas de trekker in de gaten en moest VOL in de remmen om een stevige aanrijding te voorkomen.
pi_150002783
Zo dan. Over een verkeerde inschatting gesproken...
pi_150003357
quote:
Hallo,

Ik zal kort toelichten:

Met vriendelijke groet,

Rob

Een mail met zoveel taal- en spelfouten zou ik niet beantwoorden als bedrijf zijnde.
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 20:55:37 #147
Dick Laurent Is Dead
pi_150005710
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:22 schreef MissionPhailed het volgende:
Heb tijdje terug nog bijna een bumperklever zien verongelukken; ik reed op een provinciale weg in het duister 80-85 km/u, met een bumperklever op misschien een meter van mijn achterbumper. Vóór mij naderde ik een trekker + oplegger. Ik zag geen tegemoetkomend verkeer en week alvast naar links uit voor het inhalen van de trekker. De bumperklever interpreteerde mijn gang naar links blijkbaar als voorbereiding tot afslaan naar een landweggetje links, en ging schijnbaar op het gas. De stakker in kwestie kreeg echter toen pas de trekker in de gaten en moest VOL in de remmen om een stevige aanrijding te voorkomen.
Mensen moeten sowieso gewoon eens kappen met dat fucking bumperkleven. Het is zó ontieglijk irritant en zinloos.

De keren dat ik zelf eventjes heb gebumperkleefd (is dat een kloppend woord? :P ) zijn op een hand te tellen en dat heb ik alleen gedaan bij mensen die echt belachelijk ver onder de normale vmax aan t rijden waren. Bijv, keertje bij iemand die serieus 40/50 reed op een prov. weg waar je 80 mocht.

En toen nóg heb ik het niet onophoudelijk gedaan maar gewoon eventjes om die persoon hopelijk te doen inzien dat je echtwel iets harder mag dan dit.
En als je er persé langs wil, ga dan ook maar over die doorgetrokken streep idd. Als je toch al onverantwoord en aso bezig wil zijn, haal dan gewoon ook als een aso in.
Ik ga echt never nooit harder rijden als iemand bij me gaat kleven. Ik rijd gewoon vmax en als dat niet hard genoeg is, ga me dan maar voorbij. Dikke doei.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:01:32 #148
45532 ziggyziggyziggy
pi_150006038
En dan nog, denk je écht dat iemand harder gaat rijden omdat er iemand op zijn bumper zit? Ik ga er meestal nog net iets rustiger door rijden...
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:06:32 #149
11102 knep
Mountainfreak
pi_150006343
Mensen voor je die teveel afstand houden in een rijdende file waardoor je telkens rechts ingehaald wordt :').
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:50:15 #150
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150008789
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:06 schreef knep het volgende:
Mensen voor je die teveel afstand houden in een rijdende file waardoor je telkens rechts ingehaald wordt :').
Deed iedereen dit maar. Een van de meest voorkomende reden dat er uberhaupt een file is, danwel de file zo lang is, is dat eindeloos snel optrekken en 12 meter later weer remmen gedrag. In de file achter iemand rijden die voldoende afstand houdt is heerlijk, want je kunt 'm gewoon op de cruise control zetten op 25 km/u of zo. Die uiterst tijdelijke stopmomenten kun je dan prima opvangen met de afstand. Helaas plempt heel nederland met een IQ < 80 zijn wagen er gelijk weer tussen, want 'dan ben je sneller' of zo.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 22:11:36 #151
Dick Laurent Is Dead
pi_150009914
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:50 schreef twiFight het volgende:

[..]

Deed iedereen dit maar. Een van de meest voorkomende reden dat er uberhaupt een file is, danwel de file zo lang is, is dat eindeloos snel optrekken en 12 meter later weer remmen gedrag. In de file achter iemand rijden die voldoende afstand houdt is heerlijk, want je kunt 'm gewoon op de cruise control zetten op 25 km/u of zo. Die uiterst tijdelijke stopmomenten kun je dan prima opvangen met de afstand. Helaas plempt heel nederland met een IQ < 80 zijn wagen er gelijk weer tussen, want 'dan ben je sneller' of zo.
Dit ja :')

Ik probeer het elke keer weer als ik in de file sta, behoorlijk wat afstand houden op mijn voorligger zodat ik zo lang mogelijk in zn 2 kan blijven doorrollen.

Maar nee, dan moeten er inderdaad altijd debiele josti's hem er weer voor gooien waardoor ik alsnog moet remmen |:(
pi_150012282
quote:

[..]

Precies. Gebeurt niet alleen in de file trouwens, sowieso als je normaal afstand houdt past er minstens 1 auto tussen en "dus" interpreteren mensen dit nog weleens als een aanmoediging om vooral rechts in te halen en ervoor weer in te voegen (om er aldaar achter te komen dat het verkeer voor me echt niet harder gaat :') )

Als meer mensen stoppen met dwangmatig in- en uitvoegen en het harmonicarijden wat het gevolg ervan is, dan ging het allemaal a) een stuk veiliger en b) een stuk sneller. Maar ja, dan gaat het sneller voor iedereen. Als je het in je eentje doet ben je misschien nóg wel een beetje sneller dan iedereen dus fuck iedereen en we blijven lekker massaal linksplakken, rechts inhalen en bumperkleven.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_150013005
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:49 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Precies. Gebeurt niet alleen in de file trouwens, sowieso als je normaal afstand houdt past er minstens 1 auto tussen en "dus" interpreteren mensen dit nog weleens als een aanmoediging om vooral rechts in te halen en ervoor weer in te voegen (om er aldaar achter te komen dat het verkeer voor me echt niet harder gaat :') )

Als meer mensen stoppen met dwangmatig in- en uitvoegen en het harmonicarijden wat het gevolg ervan is, dan ging het allemaal a) een stuk veiliger en b) een stuk sneller. Maar ja, dan gaat het sneller voor iedereen. Als je het in je eentje doet ben je misschien nóg wel een beetje sneller dan iedereen dus fuck iedereen en we blijven lekker massaal linksplakken, rechts inhalen en bumperkleven.
Klassiek geval van een Nash evenwicht dat niet Pareto optimaal is.
pi_150013201
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:03 schreef thenxero het volgende:

[..]

Klassiek geval van een Nash evenwicht dat niet Pareto optimaal is.
Haha, ik moest het opzoeken maar het klopt helemaal :Y
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_150018946
quote:

[..]

Sowieso dat eindeloos gewissel van rijbaan in een file, om iedere keer een halve meter verder te komen... |:( |:(
pi_150018982
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 07:55 schreef hcwp het volgende:

[..]

Sowieso dat eindeloos gewissel van rijbaan in een file, om iedere keer een halve meter verder te komen... |:( |:(
Ik ben er ook mee gestopt, wijsheid komt met de jaren O~) De linker baan is in de file meestal ook nog eens het minst snel.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 25 februari 2015 @ 08:00:37 #157
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_150018986
Zojuist lekker met 90 op de rechter strook naar huis gekacheld. Wat een geduw en getrek weer links :') En het was niet eens druk, toch was het een disco van remlichten..
pi_150022192
Gistermiddag in de file op de A13, ongeluk (waarschijnlijk) en verderop zijn 2 rijstroken afgekruist. Uiteindelijk rijdt alles dan op 1 strook, ben je bijna daar waar het ongeluk dan zou moeten zijn, worden ineens alle rijstroken vrijgegeven. Ik heb dan echt het gevoel voor niks in de file te hebben gestaan, als ik zolang moet wachten wil ik ook een auto op zijn kant zien liggen :(
pi_150026113
Dat van links naar rechts gezwiep in een file om maar sneller te zijn is wel erg hinderlijk en niet nuttig.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_150027402
Rij een stuk over een 80 weg naar mijn werk, beide richtingen enkelbaans met een busbaan er tussenin, ik rij dan meestel 85-90 op de teller.
Regelmatig van die mafkezen die gaan zitten duwen en seinen dat ze er langs willen, alsof ik rechts door de vangrail heen kan om ze er langs te laten.
Haal me dan lekker zelf in over de busbaan ofzo, maar nee dat doen ze uiteraard ook niet want daar wordt veel op gecontroleerd op dat stuk :')

Zie ook regelmatig drukte/file onderweg naar het werk, op de snelweg 2 banen linksaf en 2 banen rechtsaf.
Rechtsaf staat vast, en dan van die mensen die op het laatste moment op de banen voor linksaf vol in de remmen gaan om net voor of over het verdrijvingsvlak in te voegen voor rechtsaf waardoor ook linksaf vast komt te staan :|W

En inderdaad zoals zovelen dat heen en weer gestuur in de file om maar 1sec sneller te zijn.
pi_150027430
quote:
9s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat van links naar rechts gezwiep in een file om maar sneller te zijn is wel erg hinderlijk en niet nuttig.
Door die mensen wordt de hele file nog eens extra vertraagd. :r Egoïsten.
pi_150028362
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:16 schreef Synasthesia het volgende:
Rij een stuk over een 80 weg naar mijn werk, beide richtingen enkelbaans met een busbaan er tussenin, ik rij dan meestel 85-90 op de teller.
Regelmatig van die mafkezen die gaan zitten duwen en seinen dat ze er langs willen, alsof ik rechts door de vangrail heen kan om ze er langs te laten.
Haal me dan lekker zelf in over de busbaan ofzo, maar nee dat doen ze uiteraard ook niet want daar wordt veel op gecontroleerd op dat stuk :')

Zie ook regelmatig drukte/file onderweg naar het werk, op de snelweg 2 banen linksaf en 2 banen rechtsaf.
Rechtsaf staat vast, en dan van die mensen die op het laatste moment op de banen voor linksaf vol in de remmen gaan om net voor of over het verdrijvingsvlak in te voegen voor rechtsaf waardoor ook linksaf vast komt te staan :|W

En inderdaad zoals zovelen dat heen en weer gestuur in de file om maar 1sec sneller te zijn.
Ik zou gewoon lekker 60 gaan rijden. Zijn ze helemaal betoeterd.
  woensdag 25 februari 2015 @ 13:49:02 #163
11102 knep
Mountainfreak
pi_150028462
quote:

[..]

Dat werkt dus alleen als je niet continu van rechts ingehaald wordt. Ik houd zelf ook altijd afstand en hoef maar een enkele keer te remmen. In dit geval konden er 2 vrachtwagens tussen, dat is toch iets te gortig :P.
  woensdag 25 februari 2015 @ 18:27:16 #164
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150037462
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:36 schreef DroogDok het volgende:
als ik zolang moet wachten wil ik ook een auto op zijn kant zien liggen :(
Ik zou zeggen: leef je uit. Niemand houdt je tegen :P Heb je nog een first person view ook!

quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:49 schreef knep het volgende:

[..]

Dat werkt dus alleen als je niet continu van rechts ingehaald wordt.
Zoals de meeste dingen in het verkeer werkt het perfect, maar alleen als iedereen meewerkt. Maar er is altijd een josti die denkt "hey, we rijden nu aardig door, maar als overal omheen slalom dan ben ik een paar minuten eerder thuis*!". Waarna een ander weer denkt "hey, die gast werkt niet mee en is misschien wel sneller dan ik. Dat kan niet!! Ik ga er ook tussendoor banjeren" en dat effect sijpelt zo weer door tot iedereen stilstaat. Helaas zijn er maar een paar mensen nodig die zo rijden om de hele file een stuk erger te maken. Volgens mij gaan sommige Nederlanders nog liever dood dan dat ze een ander 5 meter ruimte gunnen. Zo rijden ze wel in ieder geval.

* Het stomme is dat het zo achterlijk weinig tijd scheelt. Stel je staat in een file en door je aso gedrag kun je 20 autos voorbij slalommen. Dat is nog zééééééér ruim geschat, want in de praktijk zie ik ze zelden meer dan 5 autolengtes opschuiven. Laten we uitgaan van een ruime 10 meter per auto (incl. ruimte tussen auto's). In een stilstaande file zal dat eerder 6-7 meter zijn, maar soit. Dan schiet iemand dus 200 meter op. Dan neem ik het feit dat de file een stuk slechter doorrijdt door dat gedrag nog niet eens mee. Afijn, aan het einde van de file is het weer klaar en kan iedereen weer 120 km/u rijden. Dat is 33 m/s. 200/33= ~6 dus zo'n motherfucker schiet er een hele 6 seconden mee op aan het einde van de rit!
pi_150037649
quote:
7s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:00 schreef Mano_ het volgende:
Zojuist lekker met 90 op de rechter strook naar huis gekacheld. Wat een geduw en getrek weer links :') En het was niet eens druk, toch was het een disco van remlichten..
Vakantieperiode + regen, recept voor onverwachtse files en ongelukken.

Vanmorgen hoofdschuddend over de A1 bij Muiden gereden, was er 10 minuten voorbij hoorde ik op de radio dat ie dicht was gegaan na een ongeval.
.
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 19:23:14 #166
Dick Laurent Is Dead
pi_150039431
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 25 februari 2015 18:27 schreef twiFight het volgende:[/.]

dus zo'n motherfucker schiet er een hele 6 seconden mee op aan het einde van de rit!
Bottom line, mensen zijn gewoon echt intens domme wezens. Dat werd me vandaag ook weer pijnlijk duidelijk toen ik een aantal studenten op werk (ik werk op een hogeschool) hoorde discussieren over een bepaalde religie.

Een paar van die studenten zeiden toen dat ze de evolutie van de mensheid niet erkenden want het was tegen de wil van de schepper want "hij" had de aarde geschapen. Dusss. :') Want ja, blindelings geloven dat een onzichtbare man op een wolk zo opeens "poef" de aarde heeft geschapen klinkt natuurlijk geloofwaardig ja.
(Verder geen verkeersgerelateerde klacht dit, eerder een mensgerelateerde :P)
pi_150044194
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:36 schreef DroogDok het volgende:
wil ik ook een auto op zijn kant zien liggen :(
Kijkersfiles :{w
Laatst onderweg naar huis ineens file, na een stuk langzaam rijden ligt er dan -nota bene op de andere baan!- een auto op de kop en precies na het passeren daarvan gaat iedereen er weer plankgas vandoor. }:|
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_150044564
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:12 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Laatst onderweg naar huis ineens file, na een stuk langzaam rijden ligt er dan -nota bene op de andere baan!- een auto op de kop en precies na het passeren daarvan gaat iedereen er weer plankgas vandoor. }:|
Vaak is de kijkersfile nog langer dan de file op de baan waar t gebeurd is. :+
Professioneel gifmenger.
pi_150049662
quote:

[..]

Toch een soort morbide fascinatie dat door iedereen wordt ontkent.
pi_150050579
Ik zou mij meer zorgen maken, als mensen bij een ongeval oid juist zonder op of om te kijken, zonder een milimeter minder gas te geven, met dezelfde snelheid door zou rijden.

En met onze verkeersdrukte is gas lossen al genoeg reden voor file.
.
  woensdag 25 februari 2015 @ 23:38:29 #171
45532 ziggyziggyziggy
pi_150051516
Vandaag over de A28 bij Zwolle. Plusstrook is open, ik rijd op de middelste baan netjes 85 om in te halen en er is niemand die mij links inhaalt. In plaats daarvan gaan ze kleven bij mij omdat ik blijkbaar niet doorrijd. Ze stikken er maar in, ik had drie kleine kinderen op de achterbank en laat me niet opjagen.
  donderdag 26 februari 2015 @ 00:04:41 #172
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_150052645
quote:

[..]

Ik snap het echt niet, dat zie je ook als je tien, vijftien kilometer per uur harder erlangs rijdt.

Maar collectief gaat dan de voet van het gas, de mond open, de hersenen op standje debiel en het hoofd een kwartslag naar links. Nergens meer aandacht voor maar vooral gapen :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf donderdag 26 februari 2015 @ 01:05:37 #173
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150054796
En dan zijn ze nog boos en beledigd ook als je toetert.
The summer is magic!

pi_150057296
quote:

[..]

Er was in elk geval wat te zien :+
pi_150060093
Lui die ineens strak 50 gaan rijden wanneer er een politieauto in de buurt is. Ze gaan je echt niet aanhouden wanneer je ietsje te hard rijdt. Ik reed 55-60. Politie ging al snel richting de 70.
Stoplichtsprint trouwens wel gewonnen omdat agent niet op zat te letten >:)
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:44:09 #176
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_150062205
Met mijn moeder naar de hier vers geopende Ikea. 2 afslagen voor de Ikea al in de file omdat we niet de enigen waren die op het idee waren gekomen... 2 banen, eentje voor rechtdoor, en eentje voor rechtsaf -richting Ikea- waar dus een file stond en God, wat zien een hoop mensen dan pas op het allerlaatste moment dat ze toch rechtsaf moeten om naar de Ikea te gaan.... O-)
Moeder reed; en ik zei al tegen dr: ga maar ff flink dicht op je voorligger zitten in deze file. De ' waarom?' vraag werd al snel beantwoord door een aso die vond dat hij minder lang hoefde te wachten dan anderen en m doelbewust vanaf de linkerbaan m er bij ons voor drukte. }:|
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:46:15 #177
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_150062270
quote:
10s.gif Op donderdag 26 februari 2015 10:21 schreef TwisterNederland het volgende:

Stoplichtsprint trouwens wel gewonnen omdat agent niet op zat te letten >:)
Nou, dat zal m leren! :')
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_150062664
Heb maar weer even mijn Fok account geactiveerd om mijn ongenoegen van het dagelijks verkeer met jullie te delen. Ik kan hele boekdelen schrijven over mijn irritaties, maar als we het recent houden zijn toch vooral de mensen die spitsstroken als een helsgebroed zien en er nooit gebruik van maken....
Je wordt pas echt gehaat als je wordt gehaat door vreemden op het internet
- TARDIS., 2015
  donderdag 26 februari 2015 @ 12:05:09 #179
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_150062851
Van die enorm agressieve huisvrouwen in boodschappenwagentjes. 0 begrip voor vrachtwagens en bussen die wat extra ruimte nodig hebben om van een rotonde af te rijden. Of veel te dicht op vrachtauto's gaan staan die achteruit naar een winkel rijden om deze te bevoorraden.

En altijd met zo'n chagrijnige 'ik heb recht op dit stukje asfalt kop' :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_150063078
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:46 schreef Descendent het volgende:

[..]

Nou, dat zal m leren! :')
Sowieso. Ik zie ze nog haten in dat busje })

Was nog vergeten een ergernis te vermelden.
Proberen over te steken terwijl er letterlijk 3 meter verderop een hele mooie zebrapad ligt.
  donderdag 26 februari 2015 @ 12:16:22 #181
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_150063238
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 23:16 schreef Fer het volgende:
Ik zou mij meer zorgen maken, als mensen bij een ongeval oid juist zonder op of om te kijken, zonder een milimeter minder gas te geven, met dezelfde snelheid door zou rijden.

Dit inderdaad. Als er echt net een ongeluk is gebeurd, gaan er mensen over de snelweg rennen enzo. Met 130 door blijven rijden is dan levensgevaarlijk.

Als er echt mensen lopen en rennen enzo op jouw weghelft moet je Tot iets van 30km/u afremmen. Anders is het voor de mensen die helpen niet te overzien. 70, 100, 120 en 130 zijn veel sneller buiten je auto dan in je auto.

Trouwens bijna misgegaan toen 1 loser ziek hard, langs geparkeerde auto's, over de vluchtstrook wilde inhalen, terwijl mensen op de twee rijbanen dus aan het oversteken waren. Een man heeft zijn vrouw letterlijk aan haar capuchon terug getrokken, anders was ze nu dood.
pi_150080072
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:16 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Als er echt net een ongeluk is gebeurd, gaan er mensen over de snelweg rennen enzo. Met 130 door blijven rijden is dan levensgevaarlijk.

Als er echt mensen lopen en rennen enzo op jouw weghelft moet je Tot iets van 30km/u afremmen. Anders is het voor de mensen die helpen niet te overzien. 70, 100, 120 en 130 zijn veel sneller buiten je auto dan in je auto.

Trouwens bijna misgegaan toen 1 loser ziek hard, langs geparkeerde auto's, over de vluchtstrook wilde inhalen, terwijl mensen op de twee rijbanen dus aan het oversteken waren. Een man heeft zijn vrouw letterlijk aan haar capuchon terug getrokken, anders was ze nu dood.
Ruig verhaal
Feel the fuzz!
pi_150099263
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 23:16 schreef Fer het volgende:

Ik heb daarom niet zozeer een probleem met dat langzamer rijden. Het zit 'm in de aandacht voor het verkeer, of beter gezegd het ontbreken ervan. De autowrakken en slachtoffers zijn een stuk interessanter.
  FOK!fotograaf zaterdag 28 februari 2015 @ 17:18:08 #184
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150148825
Wat is dat toch met dat getreiter van dat volk dat, als ze bijna naar rechts zijn en jij gas bij wil geven om ervoobij te gaan, nog even terugsturen naar links? Omdat je over 300 meter moet ritsen? Ik kom met een behoorlijk snelheidsverschil inlopen, druk niet, dram niet, sein niet, ben je bang dat je van mij last gaat hebben? Je gaat alleen moeten remmen als ik voor je zit als ik dat ook moet.
The summer is magic!

pi_150149583
Wat maak jij je druk?
Je moet over drie honderd meter ritsen en nu moet jij helaas één auto voor je dulden en wat is daar mis mee, je vind net dat die ander dat ook moet accepteren
pi_150149650
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:39 schreef opgebaarde het volgende:
Wat maak jij je druk?
Je moet over drie honderd meter ritsen en nu moet jij helaas één auto voor je dulden en wat is daar mis mee, je vind net dat die ander dat ook moet accepteren
Die ander heeft er totaal geen last van als hij wordt ingehaald door een sneller rijdend voertuig.
Andersom is het wel zo dat de snelle rijder er last van zal hebben als ineens een slome duikelaar voor hem gaat rijden.
pindazakje
pi_150149844
Jawel die persoon wilde netjes naar rechts maar komt er achter dat de auto voor hem langzamer gaat dan gedacht. Dus wil die nog even inhalen

Dat weet ik trouwens zeker, anders had PB wel rechts ingehaald :7

Dus die persoon moet wel remmen vinden jullie twee omdat de weg geleid wordt door de mensen die het hardste rijden?
  FOK!fotograaf zaterdag 28 februari 2015 @ 23:40:05 #188
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150163549
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:46 schreef opgebaarde het volgende:
Jawel die persoon wilde netjes naar rechts maar komt er achter dat de auto voor hem langzamer gaat dan gedacht. Dus wil die nog even inhalen.
De auto voor hem, die ook naar rechts ging, had hem daarvoor ingehaald waarna hij ook naar links kwam om de vrachtwagen inhalende auto die 2 km/h harder reed dan de vrachtwagen weer in te halen.

quote:
Dat weet ik trouwens zeker, anders had PB wel rechts ingehaald :7
Euh, nee, want hij maakte keurig aanstalten naar rechts te gaan, maar stuurde toen die er bijna was nog even terug naar links. En om er nou via de redresseerstrook langs te gaan vind ik ook wat ver gaan.

quote:
Dus die persoon moet wel remmen vinden jullie twee omdat de weg geleid wordt door de mensen die het hardste rijden?
Hij hoefde niet te remmen, want er reed niets voor hem dat hij kon inhalen omdat hij harder reed. Sterker nog, ik ben daarna in 1x van strook 1 naar strook 3 doorgestoken om een paar honderd meter later pas weer, toen strook 3 inmiddels strook 2 was geworden omdat de oude strook 1 was vervallen, weer terug te gaan naar strook 1. Waar overigens nog altijd die auto die voor mijn klachtauto reed onnodig links reed en pas naar rechts ging toen ik naar links en achter hem kwam te rijden. :') En ik haalde niet eens rechts in :+

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:39 schreef opgebaarde het volgende:
Wat maak jij je druk?
Dat ik graag 130-140 op de teller wil rijden (op een 130 stuk), dat ook gewoon mogelijk is gezien de verkeersdrukte, totaal geen problemen heb met mensen die 100 rijden en inhalen omdat er eentje met 2 km/h een vrachtwagen in haalt en daarom op rijstrook 1 rijden, hij reed er immers al en zorgde niet voor een plotselinge remactie aan mijn kant, maar daarna wel gewoon graag naar rechts teruggaan zonder geklier als nog even terugsturen of extra traag naar rechts. Doe ik ook niet als ik ingehaald word.
The summer is magic!

pi_150170954
Gister op de oprit A1/Amsterdam thv Amersfoort-noord.

Daar gaat de oprit vrijwil direct na de verkeerslichten van 2 naar 1 baan. Ik rijd rechts, net ff te dicht op mn voorligger want treintje achter n trage bus.

Komt dr over de linkerbaan een of andere vent in een scenic aanjakkeren met mach10 en die besluit dat ie over het verdrijvingsvlak voor mij wil invoegen. En geen knipper oid nee gewoon dr voor/tussen flikkeren en de rest wacht maar. En dan ook nog een middelvinger opsteken naar mij...

Daarna ging ie over de doorgetrokken streep direct naar uiterst links en al bumperklevend verder.

Sommige mensen.... :r
pi_150171042
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 09:38 schreef Bouke-p het volgende:
Gister op de oprit A1/Amsterdam thv Amersfoort-noord.

Daar gaat de oprit vrijwil direct na de verkeerslichten van 2 naar 1 baan. Ik rijd rechts, net ff te dicht op mn voorligger want treintje achter n trage bus.

Komt dr over de linkerbaan een of andere vent in een scenic aanjakkeren met mach10 en die besluit dat ie over het verdrijvingsvlak voor mij wil invoegen. En geen knipper oid nee gewoon dr voor/tussen flikkeren en de rest wacht maar. En dan ook nog een middelvinger opsteken naar mij...

Daarna ging ie over de doorgetrokken streep direct naar uiterst links en al bumperklevend verder.

Sommige mensen.... :r
Dan laat je hem er toch gewoon niet tussen lijkt me? Hij zit sowieso al fout als ie al in dat vlak zit. Dan zou ik er echt geen enkel probleem mee hebben om hem de ruimte niet te geven. Hij zal toch ook niet zo gek zijn om tegen je auto aan te gaan denk ik?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_150172466
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 09:38 schreef Bouke-p het volgende:
Maar waarom zo dicht erachter rijden dan, dat kan agressieve reacties oproepen (niet dat dat normaal is natuurlijk), maar ik probeer in invoeg stukken meestal 1 autoruimte over te laten, komt er een tweede, dan heeft ie pech, die moet gewoon achter mij invoegen.

Maar de A1 is inderdaad kut, vooral in het weekend. Moet er straks weer overheen. Wist je trouwens dat het stukje 120 tussen Muiden en Laren echt maar een paar seconden scheelt, tegenover 100 blijven rijden.
.
pi_150172633
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 11:16 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar waarom zo dicht erachter rijden dan, dat kan agressieve reacties oproepen (niet dat dat normaal is natuurlijk), maar ik probeer in invoeg stukken meestal 1 autoruimte over te laten, komt er een tweede, dan heeft ie pech, die moet gewoon achter mij invoegen.

Maar de A1 is inderdaad kut, vooral in het weekend. Moet er straks weer overheen. Wist je trouwens dat het stukje 120 tussen Muiden en Laren echt maar een paar seconden scheelt, tegenover 100 blijven rijden.
Omdat ik er gewoon toevallig wat dicht achter zat en links geen verkeer was tot dat stuk ongeduld aan kwam racen. Daarnaast had ik geen eens tijd om mss ruimte voor m te maken. Dus dat agressie oproepen zat niet aan mijn kant ;)

@samsom
mn vrouw zat naast me en we hebben al genoeg discussies over rijgedrag ;) ze is rij-instructeur... en ik had en geen zin in stress-hoog door die aso en ook geen zin in een discussie met mn vrouw.
pi_150172672
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 23:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

De auto voor hem, die ook naar rechts ging, had hem daarvoor ingehaald waarna hij ook naar links kwam om de vrachtwagen inhalende auto die 2 km/h harder reed dan de vrachtwagen weer in te halen.

[..]

Euh, nee, want hij maakte keurig aanstalten naar rechts te gaan, maar stuurde toen die er bijna was nog even terug naar links. En om er nou via de redresseerstrook langs te gaan vind ik ook wat ver gaan.

[..]

Hij hoefde niet te remmen, want er reed niets voor hem dat hij kon inhalen omdat hij harder reed. Sterker nog, ik ben daarna in 1x van strook 1 naar strook 3 doorgestoken om een paar honderd meter later pas weer, toen strook 3 inmiddels strook 2 was geworden omdat de oude strook 1 was vervallen, weer terug te gaan naar strook 1. Waar overigens nog altijd die auto die voor mijn klachtauto reed onnodig links reed en pas naar rechts ging toen ik naar links en achter hem kwam te rijden. :') En ik haalde niet eens rechts in :+

[..]

Dat ik graag 130-140 op de teller wil rijden (op een 130 stuk), dat ook gewoon mogelijk is gezien de verkeersdrukte, totaal geen problemen heb met mensen die 100 rijden en inhalen omdat er eentje met 2 km/h een vrachtwagen in haalt en daarom op rijstrook 1 rijden, hij reed er immers al en zorgde niet voor een plotselinge remactie aan mijn kant, maar daarna wel gewoon graag naar rechts teruggaan zonder geklier als nog even terugsturen of extra traag naar rechts. Doe ik ook niet als ik ingehaald word.
Dus hij blokkeerde expres jou? Want hij gaat naar de linkerbaan terwijl er niks in te halen valt?

Ik heb helaas uit jouw postings niet begrepen waarom je de file niet rechts hebt ingehaald en waarom je begint over de redresseerstrook

Al met al een bijzondere muffe actie van die bestuurder maar het blijft gelukkig maar één auto waar je nog heel even moet wachten om in te halen.

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 01-03-2015 11:30:51 ]
pi_150175045
Vrachtwagenchauffeurs die hun auto op niet-briljante plekken neerzetten. Vlak na een bocht op de Ruighe Hoek langs de A4 bijvoorbeeld. Kon ik dus proberen de achterste aanhanger met de wielen over de betonnen obstakels proberen te rijden zonder de boel te slopen.

Ondertussen stonden er wat auto's achter mij die graag door wilden rijden.
pi_150175602
quote:
8s.gif Op zondag 1 maart 2015 13:12 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs die hun auto op niet-briljante plekken neerzetten. Vlak na een bocht op de Ruighe Hoek langs de A4 bijvoorbeeld. Kon ik dus proberen de achterste aanhanger met de wielen over de betonnen obstakels proberen te rijden zonder de boel te slopen.

Ondertussen stonden er wat auto's achter mij die graag door wilden rijden.
Mijn buurman is vrachtwagenchauffeur en soms weken van huis. Af en toe komt hij dan een paar uurtjes thuis, en dan zet hij zijn wagen hier voor deur. Op het fietspad. Net tussen een steegje en de uitrit van een middelbare school waar veel jongeren op hun fietsje uitkomen.
Gaat nog wel een keer goed mis, vrees ik.
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf zondag 1 maart 2015 @ 14:29:41 #196
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150176805
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 11:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus hij blokkeerde expres jou? Want hij gaat naar de linkerbaan terwijl er niks in te halen valt?
Jup. Terug naar de linker rijstrook.

quote:
Ik heb helaas uit jouw postings niet begrepen waarom je de file niet rechts hebt ingehaald en waarom je begint over de redresseerstrook
Ik kan me er wel langs wurmen door deels de redresseerstrook te gebruiken (zoals sommige doen), maar dat vind ik niets.

quote:
Al met al een bijzondere muffe actie van die bestuurder maar het blijft gelukkig maar één auto waar je nog heel even moet wachten om in te halen.
Een irritant treitereitje. En je kan het goed proberen te praten, maar volgens mij heet het hier nog altijd: "Irritaties op de weg".
The summer is magic!

pi_150187227
Waarom heb je het elke keer over de redresseerstrook? Waar is die rechterbaan gebleven, die vrij van verkeer is? Dat is die rijbaan waar hij eerst naar toe bewoog maar ineens zonder enige reden besloot om toch maar weer terug op de linkerijbaan te gaan, puur om jou te blokkeren.

Wijs je meteen even aan waar ik het goed praat? Dank
pi_150187308
Vandaag een lekker ritje gehad...

Eerst komt er een loser in een fast & furious stijl auto (maar dan gaar) de rotonde op terwij ik er al op rij. Hallo ik heb voorrang! Ramt me bijna. Geen ongeluk omdat ik vol in de rem ging op de rotonde. hij vloog de eerste afrit er af terwijl hij een stoepje mee pikte.

Daarna word ik bijna aangereden door een huismuts die naar rechts ging zonder te kijken. Deed haar knipperlicht aan en ging terwijl ik naast haar reed. Na toeteren stak ze haar middelvinger op.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_150190052
Lekker rustig over de A1, komt er opeens een motoragent de weg op. Begint verderop wat middenplakkers die spitsstrook op te jagen, met wilde handgebaren. Gasten snappen het natuurlijk niet en iedereen begint te remmen en te slingeren.

Waardoor erachter, waar ik reed de snelheid even terug kon naar 60. Bedankt oom agent, goed bedoelt, maar niet het gewenste resultaat.
.
  zondag 1 maart 2015 @ 20:59:39 #200
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150192159
Dat moet je die agent niet aanrekenen. Van mij hadden de rijbewijzen van die mensen wel even 2 maandjes ingevorderd mogen worden. Kunnen ze ondertussen even reflecteren op hun rijgedrag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')