Mwuah, vaak is dat toch anders hoor. Beledigingen zijn toch niet zo subjectief als men vaak wil laten blijken. Als ik je moeder uitmaak voor prosti is dat gewoon een belediging. Natuurlijk zul jij geen kalashnikov pakken maar zal ik het uiteraard wle begrijpen als je me verrot zult schelden of mijn een stabiele vuist in mijn degelijke bakkes verkoopt.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Een mening is een kwestie van smaak.
Die groep is er nou eenmaal. In de jaren '80 kon je na 18:00 nog met geluk een patatje bemachtigen. Nu zijn er broodjes Döner en falafel bij de vleet. Dus je zult moeten dealen met de nieuwe werkelijkheid. Zowel de lusten als de lasten.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:34 schreef Proximo het volgende:
[..]
Er worden al politiek of religieuze cartoons getekent sedert eeuwen. Dat is een traditie. Dat een nieuwe geimporteerde groep zich daar niet aan wil conformeren en zich beledigd voelt is dat dan een probleem van de traditie? Of van de nieuwe groep?
Het kan dat beledigen geen kwestie van smaak is, dan hebben wij daarvoor een rechter, geen moslim met een AK.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mwuah, vaak is dat toch anders hoor. Beledigingen zijn toch niet zo subjectief als men vaak wil laten blijken. Als ik je moeder uitmaak voor prosti is dat gewoon een belediging. Natuurlijk zul jij geen kalashnikov pakken maar zal ik het uiteraard wle begrijpen als je me verrot zult schelden of mijn een stabiele vuist in mijn degelijke bakkes verkoopt.
Ik wil samenleven en zal je moeder nooit voor prosti uitmaken.²
Hier is geen sprake van vrijheid van meningsuiting. Jij, en anderen die je mening delen, net als die cartoonisten, hebben een christenDNA. Onder mom van vrijheid van meningsuiting zit men net als de middeleeuwse priesters van destijds tekeer te gaan tegen een concurrerende religie.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:22 schreef Proximo het volgende:
[..]
Uit al je posts blijkt wel dat als ik, en velen met mij, moeite hebben met de islam, met de salafisten voorop, we daar maar niets van mogen vinden. Enerzijds vanwege de dreiging van geweld, anderszijds vanwege "vrijheid".
Als diezelfde groep míjn vrijheid wil inperken omdat ze uitingen daarvan als een belediging ervaart dan vind je dat dus een democratisch recht begrijp ik.
Hoe vaak is er hier in het westen een cartoonist door een Moslim door zijn hoofd geschoten. En belangrijker, hoe vaak niet?quote:Op maandag 16 februari 2015 23:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Je buurman schiet je niet door je hoofd, deze moslims wel. Als je dat onderscheid niet ziet of wil zien ben je of dom of een extremist.
Ja, laten we vliegende kogels accepteren als een nieuwe werkelijkheid omarmen. Rot toch op man.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die groep is er nou eenmaal. In de jaren '80 kon je na 18:00 nog met geluk een patatje bemachtigen. Nu zijn er broodjes Döner en falafel bij de vleet. Dus je zult moeten dealen met de nieuwe werkelijkheid. Zowel de lusten als de lasten.²
Helemaal mee eens. Maar zoals de wet er is dat je de holocaust niet mag ontkennen of bagatelliseren pleit ik voor net zo'n verbod op het beledigen van onze Profeet vrede zij met hem.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
In een land met een wet is er geen 'doden is niet goed, maar'. Je houdt je aan de wet, punt. je hoeft niet te beledigen, maar het mag. Schieten mag niet, nooit.
Ik dacht dat ik al veel domheid van je had gezien, maar dit slaat alles.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe vaak is er hier in het westen een cartoonist door een Moslim door zijn hoofd geschoten. En belangrijker, hoe vaak niet?
Juist!²
Stel je stelt een verbod in op het beledigen van de profeet (vzmh) en iedereen wordt verplicht om achter het woord profeet (vzmh) vrede zij met hem uit te spreken, denk je dan dat de islamieten te vrede zullen zijn? Of zullen ze denken, nu dit is gelukt, dan kunnen we ook een volgende stap afdwingen mbv ak-47s. En als dat lukt, dan kunnen we weer een volgende stap doen, en daarna weer één, en dan weer één.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe vaak is er hier in het westen een cartoonist door een Moslim door zijn hoofd geschoten. En belangrijker, hoe vaak niet?
Juist!²
http://www.huffingtonpost(...)-isis_n_5887230.htmlquote:Denmark and Belgium on Friday became the latest countries to join the U.S.-led coalition that is launching airstrikes on Islamic State group militants in Iraq.
Danish Prime Minister Helle Thorning-Schmidt said her government would send four operational planes and three reserve jets along with 250 pilots and support staff to the fight against the Islamic State group in Iraq. The deployment will last for 12 months. Lawmakers in Denmark must also approve, but that is considered a formality.
Dit.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:43 schreef indiaantje89 het volgende:
Je draait de boel een beetje om BansheeBoy.
In dit geval heb jij de moeder van 0ne_of_the_few al 5x op zijn bek geslagen. En dan roept 0ne_of_the_few een keer naar jouw dat je een lulhannes bent.
Als jij maar mensen op hun bek blijft slaan. Vind je het dan niet raar dat mensen dan jouw gedrag gaan bespreken? Voila dat is wat er gebeurt.
Een christen DNA, dat zit hier in de gehele europese samenleving diep ingebakken. Dat heeft het hier gemaakt tot wat het is. Van de absolute dark ages tot de verlichting.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:40 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Hier is geen sprake van vrijheid van meningsuiting. Jij, en anderen die je mening delen, net als die cartoonisten, hebben een christenDNA. Onder mom van vrijheid van meningsuiting zit men net als de middeleeuwse priesters van destijds tekeer te gaan tegen een concurrerende religie.
Tegenwoordig hebben cartoonisten en politici die rol van de priesters overgenomen.
Ik vind het overigens krankzinnig om iemand te willen doden om een tekening.
De nieuwe werkelijkheid is dat Moslims zich tot in hun ziel gekrent voelen bij dit soort slechte tekeningen. 99,9999999999999999999% houdt het ook bij woorden/tekst en pakt geen kalashnikov. Deze (bonafide, vochtige) Moslims willen liever niet dat je hun profeet vrede zij met hem bespot of beledigd. Dat laten ze net al ik op een nette manier weten. Dan heb ik graag dat er rekening met mij wordt gehouden zoals ik dat ook doe voor mijn lieve Christelijke overbuurman.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ja, laten we vliegende kogels accepteren als een nieuwe werkelijkheid omarmen. Rot toch op man.
Ben je voor of tegen IS?quote:Op maandag 16 februari 2015 23:45 schreef Irakees het volgende:
Over geweld gesproken. De Denen gebruiken geweld tegen IS in Irak. Is het toeval dat al die rits van aanslagen nu worden gepleegd, van Canada tot aan Australië? Deze landen voelen zich blijkbaar geroepen om bommen te droppen in Irak. Maar het is ook mogelijk om je afzijdig te houden van het conflict, net als Venezuela bijvoorbeeld? Of worden er ook aanslagen gepleegd in Venezuela?
[..]
http://www.huffingtonpost(...)-isis_n_5887230.html
Ik heb dergelijke argumenten eigenlijk al eerder gepareerd met "pure hypothese". Ik weet het niet. Laten we dealen met feiten die nu spelen. Hebben we het al moeilijk genoeg mee.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stel je stelt een verbod in op het beledigen van de profeet (vzmh) en iedereen wordt verplicht om achter het woord profeet (vzmh) vrede zij met hem uit te spreken, denk je dan dat de islamieten te vrede zullen zijn? Of zullen ze denken, nu dit is gelukt, dan kunnen we ook een volgende stap afdwingen mbv ak-47s. En als dat lukt, dan kunnen we weer een volgende stap doen, en daarna weer één, en dan weer één.
die is er al:quote:Op maandag 16 februari 2015 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:
ik voor net zo'n verbod op het beledigen van onze Profeet vrede zij met hem.
en speciaal voor jou smaad:quote:Hij die ten aanzien van een overledene een feit pleegt dat, ware deze nog in leven, als smaadschrift of smaad zou zijn gekenmerkt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
Nu ophouden met zeuren en aangifte doen.quote:Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
De nieuwe werkelijkheid, bitch please.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De nieuwe werkelijkheid is dat Moslims zich tot in hun ziel gekrent voelen bij dit soort slechte tekeningen. 99,9999999999999999999% houdt het ook bij woorden/tekst en pakt geen kalashnikov. Deze (bonafide, vochtige) Moslims willen liever niet dat je hun profeet vrede zij met hem bespot of beledigd. Dat laten ze net al ik op een nette manier weten. Dan heb ik graag dat er rekening met mij wordt gehouden zoals ik dat ook doe voor mijn lieve Christelijke overbuurman.²
In Irak, Lybië, Afghanistan...quote:Op maandag 16 februari 2015 23:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De nieuwe werkelijkheid, bitch please.
De werkelijkheid opgedrongen met wapens zeker, en dat moet dan ineens maar als een feit worden gezien?
Een andere werkelijkheid is een groeiend, sterk groeiend, anti-islam sentiment. Wanneer komt er dan een aanpassing vanuit de islamitische hoek?quote:Op maandag 16 februari 2015 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb dergelijke argumenten eigenlijk al eerder gepareerd met "pure hypothese". Ik weet het niet. Laten we dealen met feiten die nu spelen. Hebben we het al moeilijk genoeg mee.²
Zijn er moslims in Venezuela. Is er vrijheid van meningsuiting in Venezuela?quote:Op maandag 16 februari 2015 23:45 schreef Irakees het volgende:
Over geweld gesproken. De Denen gebruiken geweld tegen IS in Irak. Is het toeval dat al die rits van aanslagen nu worden gepleegd, van Canada tot aan Australië? Deze landen voelen zich blijkbaar geroepen om bommen te droppen in Irak. Maar het is ook mogelijk om je afzijdig te houden van het conflict, net als Venezuela bijvoorbeeld? Of worden er ook aanslagen gepleegd in Venezuela?
[..]
http://www.huffingtonpost(...)-isis_n_5887230.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |