Pure hypothese. We hebben het al moeilijk genoeg met de werkelijkheid en de feiten. Laten we het aub daarbij houden.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:49 schreef Proximo het volgende:
[..]
De volgende stap is dat jouw salafistische vrienden carnaval, alcohol, onbedekte vrouwen en homorechten als een belediging ervaren.

Je zou ook op de inhoud in kunnen gaan. Ik snap niet waarom je zo omslachtig zegt dat we gewoon moeten toegeven aan terreur.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In de recente gebeurtenissen kunnen we dat met alle wil van de wereld ook helemaal niet ontkennen. Het is oorzaak gevolg. Al dan niet terecht laten we voor de discussie even in het midden.
[..]
Ik heb hier vooral de indruk dat je gewoon het woordje referentiekader kwijt wilde in je post.²

De werkelijkheid en feiten? Ja, want er zijn in europa ook zoveel moslims door Joden met wapens voor hun gebedshuizen doodgeschoten. Die werkelijkheid, was ik even vergeten.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Pure hypothese. We hebben het al moeilijk genoeg met de werkelijkheid en de feiten. Laten we het aub daarbij houden.²

Geef er eens een antwoord op? Het is een hellend vlak. Een land als libanon is een voorbeeld van hoe dit soort dingen kunnen lopen. Ooit werd beirut gezien als het parijs van het midden oosten, daar is niets meer van over.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Pure hypothese. We hebben het al moeilijk genoeg met de werkelijkheid en de feiten. Laten we het aub daarbij houden.²

Ook goed. Daar wil ik wel wat extra belasting voor betalen. Als ze maar uit de samenleving verdwenen zijn. Voor altijd.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Het zijn Nederlanders, dus je kunt ze niet zomaar wegsturen.
Ik ben er wel voor om het gevaar te onderkennen en deze mensen op te laten nemen in psychiatrische klinieken. Ze zijn tenslotte levensgevaarlijk gestoord.

Over win win gesproken he. Ik trek je eigen redenering door. Dus als het westen atoombommen gooit op de arabische wereld, en dreigt dit nog veel meer te doen als vrouwenrechten, homorechten etc niet beter worden nageleefd. Is het dan ook een win win situatie? Volgens je eigen redenatie welquote:Op maandag 16 februari 2015 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]

Omdat niet is wat ik zeg. Ik zeg dat je moet kunnen zeggen wat je wilt, ik zeg alleen dat je daar verstandig mee moet om gaan. Ik zie niet in wat het nut is van het beledigen om het beledigen. En het is mij zeker geen stoffelijke overschotjes waard.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Je zou ook op de inhoud in kunnen gaan. Ik snap niet waarom je zo omslachtig zegt dat we gewoon moeten toegeven aan terreur.

Optimist.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Daarom doe ik een beroep op de andere kant.

Hypothesequote:Op maandag 16 februari 2015 22:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Over win win gesproken he. Ik trek je eigen redenering door. Dus als het westen atoombommen gooit op de arabische wereld, en dreigt dit nog veel meer te doen als vrouwenrechten, homorechten etc niet beter worden nageleefd. Is het dan ook een win win situatie? Volgens je eigen redenatie wel

Gewoon objectief bekijken. Als je buurman gelooft dat de dakpannen tegen hem praten, dan is dat geen probleem. Geen hulp nodig. Heeft de buurman er last van, dan is het wel een probleem, dus dan zoekt de buurman psychische hulp. Vindt de buurman dat jij dood moet omdat de dakpannen dat zeggen, dan is hij levensgevaarlijk gestoord. Direct gedwongen opnemen.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook goed. Daar wil ik wel wat extra belasting voor betalen. Als ze maar uit de samenleving verdwenen zijn. Voor altijd.

Dit is mij werkelijk onbekend. Heb je daar bronnen van?quote:Op maandag 16 februari 2015 22:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De werkelijkheid en feiten? Ja, want er zijn in europa ook zoveel moslims door Joden met wapens voor hun gebedshuizen doodgeschoten. Die werkelijkheid, was ik even vergeten.

Gewelddaden gepleegd door de Ligue de Défense Juive krijgen minder aandacht in de pers.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De werkelijkheid en feiten? Ja, want er zijn in europa ook zoveel moslims door Joden met wapens voor hun gebedshuizen doodgeschoten. Die werkelijkheid, was ik even vergeten.

het legt de idiotie van je eigen redenatie bloot. Totaal niet vol te houden, tenzij je vind dat wapens eigenlijk best een goede manier is om je eigen standpunt af te dwingen.quote:

Ik heb het Westen nog geen atoombommen zien gooien op het midden-oosten. Het blijft een hypothese.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
het legt de idiotie van je eigen redenatie bloot. Totaal niet vol te houden, tenzij je vind dat wapens eigenlijk best een goede manier is om je eigen standpunt af te dwingen.

Sarcasme is je onbekend?quote:Op maandag 16 februari 2015 22:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is mij werkelijk onbekend. Heb je daar bronnen van?²

Dat zeg ik, je eigen redenatie is een farce. Met je win win.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb het Westen nog geen atoombommen zien gooien op het midden-oosten. Het blijft een hypothese.²

Met alle respect, maar dit volg ik niet. Nu legt mijn vrouwtje net handgemaakte couscous op tafel. Zie je kans om bovenstaande in andere bewoordingen duidelijk te maken? Ga ik er zo weer inhoudelijk op in.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Bedoeld om aan te geven dat je wel kan klagen, maar mensen in naam van ideeen die jij verdedigd wel worden gedood en jij je verderfelijke mening mag uiten en mag klagen hoe erg het wel niet is.

In opsporing verzocht is er wekelijks voldoende aandacht, niet?quote:Op maandag 16 februari 2015 22:59 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Gewelddaden gepleegd door de Ligue de Défense Juive krijgen minder aandacht in de pers.

quote:n 2002, in France, attackers from Betar and Ligue de Défense Juive (LDJ) violently assaulted Jewish demonstrators from Peace Now, journalists, police officers (one of whom was stabbed), and Arab bystanders.[58] At least two of the suspects in the 2010 murder of a French Muslim Saïd Bourarach appeared to have ties to the French chapter of the JDL.[59] In 2011, Israeli daily Haaretz reported members of the "French branch of Jewish terror group coming to Israel 'to defend settlements'."[14] In 2013, a French Arab man was critically injured in a "revenge attack" by LDJ, sparking calls for further attacks against the Jews and a condemnation of the militant group by the French Jewry umbrella group CRIF;[17] as of 2013, there have been least 115 violent incidents were attributed to LDJ "soldiers" since the group's registration in France in 2001, including many vigilante reprisals to antisemitic attacks. Earlier that year, two LDJ members were sentenced for an attack at a pro-Palestinian bookstore that injured two people and a LDJ propaganda video called for "five cops for every Jew, 10 Arabs for each rabbi."[60]
In June 2014 two LDJ supporters were sentenced to prison in France for targeting the car of Jonathan Moadab, the Jewish co-founder of the blog "Cercle des Volontaires (Circle of Volunteers)", with a home-made bomb in September 2012.

Alles in de toekomst is een hypothese. Alsof een hypothese betekent dat je het er dus ook niet over mag hebben.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb het Westen nog geen atoombommen zien gooien op het midden-oosten. Het blijft een hypothese.²

Natuurlijk wel! Maar we hebben het hier al moeilijk genoeg met zaken die daadwerkelijk spelen. Laten we het discussie speelveld niet moeilijker en groter maken dan nodig. Mijn streven is toch om er uit te komen.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:04 schreef Proximo het volgende:
[..]
Alles in de toekomst is een hypothese. Alsof een hypothese betekent dat je het er dus ook niet over mag hebben.

Nee, ik weet al lang dat als je het niet uitkomt, je weer een oude redenatie uit de kast haalt of de domme uithangt.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dit volg ik niet. Nu legt mijn vrouwtje net handgemaakte couscous op tafel. Zie je kans om bovenstaande in andere bewoordingen duidelijk te maken? Ga ik er zo weer inhoudelijk op in.
Thanks!

Ik heb het gevoel dat het conflict in Palestina hier een grote rol in speelt.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat dat de mensen die zich zogenaamd beledigd voelen, zich daarna gelijk gaan richten op de joden. Heel mooi dat buurman voorbeeld. Dat is dus de cartoonist en de beledigde in dit verhaal. Waarom gaat de zogenaamd beledigde zijn pijlen richten op die joodse man die 4 straten verder op woont en niets met deze discussie te maken heeft?

Joden die zich ondubbelzinnig uitspreken tegen het zionisme is toch nooit kwaad aan gedaan? Of heb ik het mis? Kijk naar zo'n Finkelstein, dat is echt een man naar mijn hart.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat je niet begrijpt dat een groep mensen waarvan mensen worden vermoord en dagelijks die dreiging hebben, dat die het zwaarder hebben dan iemand die nog even ontspannen wat kan eten verbaasd mij niks. Om dat wel te kunnen heb je empathie nodig.

Je zal moeten inzien dat het speelveld wel degelijker groter is. Dingen ontwikkelen zich, dat hebben ze altijd gedaan.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Maar we hebben het hier al moeilijk genoeg met zaken die daadwerkelijk spelen. Laten we het discussie speelveld niet moeilijker en groter maken dan nodig. Mijn streven is toch om er uit te komen.²

Ja, laten we nog een excuus zoeken waardoor je vooral zelf niet hoeft na te gaan wat goed is en wat fout.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het conflict in Palestina hier een grote rol in speelt.²

Dat toont de racisme maar weer eens aan van de andere kant. Partij A en B zijn in discussie. Partij A blijft zijn standpunten aan partij B bekend maken. Partij B gaat dan dan partij Z er maar bijhalen om zo af proberen te zeiken omtrent de discussie die ze hebben met partij A. Wat best wel ziekelijk is.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het conflict in Palestina hier een grote rol in speelt.²

Ah, nu zeg ie dat het de eigen schuld van joden is dat ze zijn neergeschoten omdat ze geen afstand van het zionisme namen?quote:Op maandag 16 februari 2015 23:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Joden die zich ondubbelzinnig uitspreken tegen het zionisme is toch nooit kwaad aan gedaan? Of heb ik het mis? Kijk naar zo'n Finkelstein, dat is echt een man naar mijn hart.
Overigens kan ik me goed voorstellen dat het niet fijn is om je continue onveilig te voelen. Wat dat aan gaat zie ik wel parallellen met Palestijnen waarvan random woningen worden gesloopt door Israeliërs. Eigenlijk hebben ze meer gemeen dan ze denken. Ook daar komt het sleutelwoord "verstand" om de hoek kijken. Iemand moet als eerste de spreekwoordelijke wijn mengen met osmose.²

Uiteraard begrijp ik je redenering. Uiteindelijk zijn ook zij onderdeel van de samenleving en kunnen ze middels de democratie invloed uitoefenen op het reilen en zeilen van een land of staat. Daar is niks mis mee denk ik.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:13 schreef Proximo het volgende:
[..]
Je zal moeten inzien dat het speelveld wel degelijker groter is. Dingen ontwikkelen zich, dat hebben ze altijd gedaan. Wát als salafisten meer eisen stellen?

Natuurlijk. Ik constateer enkel. Ik geef het in deze geen waardeoordeel mee.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:14 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat toont de racisme maar weer eens aan van de andere kant. Partij A en B zijn in discussie. Partij A blijft zijn standpunten aan partij B bekend maken. Partij B gaat dan dan partij Z er maar bijhalen om zo af proberen te zeiken omtrent de discussie die ze hebben met partij A. Wat best wel ziekelijk is.

Dat doet hij steeds. En ondertussen tussen de regels zeggen dat het de eigen schuld is van de joden en dat geweld geoorloofd is als de profeet beledigd wordt.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:14 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat toont de racisme maar weer eens aan van de andere kant. Partij A en B zijn in discussie. Partij A blijft zijn standpunten aan partij B bekend maken. Partij B gaat dan dan partij Z er maar bijhalen om zo af proberen te zeiken omtrent de discussie die ze hebben met partij A. Wat best wel ziekelijk is.

Over schuld heb ik in deze helemaal niet gesproken. Ook hier niet anders dan een constatering. Ik vind de lezingen van Herman Finkelstein altijd erg interessant overigens.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ah, nu zeg ie dat het de eigen schuld van joden is dat ze zijn neergeschoten omdat ze geen afstand van het zionisme namen?

Er is geen enkele democratie dat kunst censureren door middel van wapens een win win situatie noemt.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard begrijp ik je redenering. Uiteindelijk zijn ook zij onderdeel van de samenleving en kunnen ze middels de democratie invloed uitoefenen op het reilen en zeilen van een land of staat. Daar is niks mis mee denk ik.²

De constatering dat je een extremist bent bedoel je?quote:Op maandag 16 februari 2015 23:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Over schuld heb ik in deze helemaal niet gesproken. Ook hier niet anders dan een constatering. Ik vind de lezingen van Herman Finkelstein altijd erg interessant overigens.²

En hiermee geef je dus eigenlijk gewoon het gelijk aan van partij Aquote:Op maandag 16 februari 2015 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik constateer enkel. Ik geef het in deze geen waardeoordeel mee.²

Uit al je posts blijkt wel dat als ik, en velen met mij, moeite hebben met de islam, met de salafisten voorop, we daar maar niets van mogen vinden. Enerzijds vanwege de dreiging van geweld, anderszijds vanwege "vrijheid".quote:Op maandag 16 februari 2015 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard begrijp ik je redenering. Uiteindelijk zijn ook zij onderdeel van de samenleving en kunnen ze middels de democratie invloed uitoefenen het reilen en zeilen van een land of staat. Daar is niks mis mee denk ik.²

Hij heeft partij z nodig om een cirkelredenering op gang te houden en niet aan zelfkritiek te hoeven doen.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:21 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
En hiermee geef je dus eigenlijk gewoon het gelijk aan van partij A.
Want partij A vind partij B een zorgelijke partij met haat richting een ander. Partij gaat vervolgens bij partij Z beginnen te jengelen.
Zie je zelf hier niet in dat partij A misschien dan toch wel een punt heeft?

En dat zie je eigenlijk niet alleen bij bansheeboy ben ik bang.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Hij heeft partij z nodig om een cirkelredenering op gang te houden en niet aan zelfkritiek te hoeven doen.

Dat ben je dan met mij eens. Echter, win win situatie bedoel ik dan meer in de zin dat de Westerse samenleving daar netto meer aan heeft. Wat heb je aan je onveilig voelen, en als dat is vanwege domme nutteloze beledigingen is dat alleen maar onverstandig.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Er is geen enkele democratie dat kunst censureren door middel van wapens een win win situatie noemt.

Norman, niet Herman.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind de lezingen van Herman Finkelstein altijd erg interessant overigens.²

Natuurlijk wel! Mijn standpunt gaat niet over constructieve kritiek of meningen. Het gaat écht alleen over beledigen om het beledigen. De ander krenken om het krenken. Los van het feit dat het agressie kan oproepen bij het lijdend voorwerp is het ook nog eens nutteloos.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:22 schreef Proximo het volgende:
[..]
Uit al je posts blijkt wel dat als ik, en velen met mij, moeite hebben met de islam, met de salafisten voorop, we daar maar niets van mogen vinden.

Even om het simpel te houden, wie zie jij als partij Z dan in deze?quote:Op maandag 16 februari 2015 23:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Hij heeft partij z nodig om een cirkelredenering op gang te houden en niet aan zelfkritiek te hoeven doen.

Ik ben helemaal niks met je eens.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat ben je dan met mij eens. Echter, win win situatie bedoel ik dan meer in de zin dat de Westerse samenleving daar netto meer aan heeft. Wat heb je aan je onveilig voelen, en als dat is vanwege domme nutteloze beledigingen is dat alleen maar onverstandig.
Het is het niet waard.²

Om het simpel te houden. Je begrijpt er geen kut van, of doet alsof. Ook deze vraag is weer een tactiek om geen antwoord te hoeven geven.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Even om het simpel te houden, wie zie jij als partij Z dan in deze?²

Een mening is een kwestie van smaak.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Mijn standpunt gaat niet over constructieve kritiek of meningen. Het gaat écht alleen over beledigen om het beledigen. De ander krenken om het krenken. Los van het feit dat het agressie kan oproepen bij het lijdend voorwerp is het ook nog eens nutteloos.²

Ik zie het ook helemaal niet zo. Je mag wellicht (bij wet) beledigen, maar het is niet zo dat het van levensbelang is en je het per se moet doen. Ik zeg dat je met verstand gebruik moet maken van deze machtige tool.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Je hebt niks aan vrijheden als je buigt onder invloed van wapens.

En weer de cirkelredenering.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zie het ook helemaal niet zo. Je mag wellicht (bij wet) beledigen, maar het is niet zo dat het van levensbelang is en je het per se moet doen. Ik zeg dat je met verstand gebruik moet maken van deze machtige tool.
Ik heb een zwaar christelijke overbuurman. Ik heb andere denkbeelden dan hij, maar ik houd rekening met hem en zal mijn auto niet stofzuigen op zondag. Wat heb ik daar aan? We groeten elkaar en hebben een goede verstandhouding. Dit is de samenleving in het klein, en dit streef ik na in het groot.²

Er worden al politiek of religieuze cartoons getekent sedert eeuwen. Dat is een traditie. Dat een nieuwe geimporteerde groep zich daar niet aan wil conformeren en zich beledigd voelt is dat dan een probleem van de traditie? Of van de nieuwe groep?quote:Op maandag 16 februari 2015 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Mijn standpunt gaat niet over constructieve kritiek of meningen. Het gaat écht alleen over beledigen om het beledigen. De ander krenken om het krenken. Los van het feit dat het agressie kan oproepen bij het lijdend voorwerp is het ook nog eens nutteloos.²
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |