abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149716111
quote:
Schietpartij bij congres vrijheid van meningsuiting

In Kopenhagen zijn tijdens een bijeenkomst over moslimextremisme schoten afgevuurd. De Franse ambassadeur in Denemarken sprak bij de bijeenkomst. Ook de cartoonist Lars Vilks, berucht van cartoons over Mohammed, was ook aanwezig bij deze bijeenkomst. Beiden zijn ongedeerd gebleven.

Naar verluid zijn er tot op heden drie gewonden gevallen. Over de dader(s) of de reden van de schietpartij is nog niets bekend

Update 17.19 uur:
De drie eerder gemelde gewonden zijn agenten. Ook is er één burgerslachtoffer overleden. In Denemarken is er nu een klopjacht gaande naar de auto van twee daders. Ze zoeken naar een zwarte Volkswagen Polo met kenteken AT 25 919.

FOK! houdt je op de hoogte zodra er meer bekend is.
Dode bij aanslag op Mohammed-cartoonist

BklynMiddleton twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 16:47:46 Reports: Gunshots fired at event in Copenhagen where Lars Vilks - who drew caricatures of the Prophet - was speaking http://t.co/98aOuP3bc5 reageer retweet
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_149716204
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Er zijn helaas, tientallen minderheden in de samneleving die er minder goed vanaf komen dan de dominante. Wordt een lekkere boel als die allemaal aanslagen gaan plegen. Enorm zwaktebod zo'n argument.
Mogelijke oorzaken voor radicalisering mogen dus niet besproken worden? Rumsfeld aanhanger neem ik aan?
pi_149716287
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:34 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Mogelijke oorzaken voor radicalisering mogen dus niet besproken worden? Rumsfeld aanhanger neem ik aan?
Dat zeg ik nergens.
Ik zeg alleen dat een willekeurige achterstandspositie een aanslag niet goedpraat.

En laat die karakteromschrijvingen maar achterwege, het wordt zo genant.
pi_149718115
Wordt het niet zo langzamerhand tijd om na te gaan denken over het sluiten van alle grenzen en gewoon weer op de oude voet elk landweggetje te controleren met douaniers en marechaussees. Voor de EU was dit immers heel normaal en geeft het tenminste een beetje meer gevoel van veiligheid in plaats van dat alles maar open en bloot staat om te komen en te gaan binnen Europa.
  maandag 16 februari 2015 @ 08:56:15 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_149718691
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Trouwste user 2022 maandag 16 februari 2015 @ 13:17:34 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_149723808
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_149724022
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 07:40 schreef MakkieR het volgende:
Wordt het niet zo langzamerhand tijd om na te gaan denken over het sluiten van alle grenzen en gewoon weer op de oude voet elk landweggetje te controleren met douaniers en marechaussees. Voor de EU was dit immers heel normaal en geeft het tenminste een beetje meer gevoel van veiligheid in plaats van dat alles maar open en bloot staat om te komen en te gaan binnen Europa.
Zowel CH als Kopenhagen is gepleegd door mensen die geboren zijn in het land zelf.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_149725073
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:27 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Zowel CH als Kopenhagen is gepleegd door mensen die geboren zijn in het land zelf.
Ik kan mij voorstellen dat de dader in deze, ook uit eigen land, zijn kans schoon ziet te vluchten naar het buitenland, binnen Europa zonder grenscontroles, terwijl je dan wel met jurisdictie zit, dat voor de politie vaak belemmerend werkt de dader zo snel mogelijk op te sporen.
pi_149725228
Ohh op zo'n manier. Ik redeneerde qua voorkoming van een dergelijke aanslag. Niet qua oppak-kans.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 16 februari 2015 @ 18:31:35 #10
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_149733423
Kijk dan wat een minderwaardige kakkerlakken.
tv2breaking twitterde op maandag 16-02-2015 om 17:03:18 Masked young muslims remove flowers from memorial site and salute suspected terrorist #cphshooting http://t.co/pGq9xyAULs reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_149734838
quote:
Update: volgens Deense duiding op Twitter worden de bloemen ‘verwijderd als eerbetoon aan de slachtoffers’. Bloemen bij een monument is geen islamitische traditie (al werden die bloemen gelegd door mensen die dat wél een traditie vinden). Ook op het plakaat staat slechts een algemene rouwspreuk, geen adressering naar de terrorist in kwestie. Waarom de jongeren hun gezicht bedekken blijft ecter onduidelijk.

Update: In het Arabisch staat er op het pamflet: “In naam van Allah de Barmhartige Genadevolle. Moge Allah je genadig zijn. De plaats van je woning is het paradijs. Vaarwel mijn dierbare.”

Update: duiding van islamitische (rouw)rituelen door onze islamexpert: “Hoewel er veel moslims zijn die bloemen leggen op graven, wordt dit gebruik verboden door orthodoxen en fundamentalisten omdat het een imitatie zou zijn van Christenen, hetgeen streng verboden is. Dit heeft ermee te maken dat het graf een tijdelijk onderkomen is dat bij de jongste dag open gesleten wordt om de beenderen weer tot leven te brengen. Soera 99 en 100 verwijzen naar dit laatste.”
bron
I´m back.
  maandag 16 februari 2015 @ 19:13:15 #12
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149735255
quote:
Update: de moslimjongeren zeggen ‘broeders’ te zijn van de omgekomen terrorist. Ze zeggen ook boos te zijn omdat de media met twee maten meet en ze voelen zich ‘gediscrimineerd’.
Zo ken ik ze weer.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_149735305
Voor de duidelijkheid:
Ze halen dus bloemen weg, die bedoeld waren voor de dader.
En in islam mag je geen rouw betonen via bloemen, want dan doe je christenen na.

Overigens dat klopt toch niet........
I´m back.
pi_149741401
Manifestatie in Kopenhagen.

I´m back.
  maandag 16 februari 2015 @ 21:31:30 #15
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_149741636
Laten we met zijn allen kappen met deze onzin. Ik bedoel, we willen toch een harmonieuze samenleving? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_149743890
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Laten we met zijn allen kappen met deze onzin. Ik bedoel, we willen toch een harmonieuze samenleving? :?

Je denkt dat er hier ook mensen zijn die vóór schietpartijen bij lezingen zijn?
pi_149744201
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:05 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom de jongeren hun gezicht bedekken blijft ecter onduidelijk.
Lijkt mij wel logisch aangezien die vent lid was van een criminele bende die uit veel moslimjongeren bestond. Het schijnt dat er wat andere bendes zijn die nog graag met ze willen afrekenen.
  maandag 16 februari 2015 @ 22:23:12 #18
13462 BansheeBoy
pi_149744338
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je denkt dat er hier ook mensen zijn die vóór schietpartijen bij lezingen zijn?
Niet direct, maar als je geforceerd je principes wilt uitdragen, zelfs daar waar het volledig nutteloos is, is de uitkomst er een waar we allemaal liever niet aan denken. Dus stop met spotten én beledigen om het beledigen. :{

Beledigd zijn is geen keuze, want dat is een emotie. Het is niet zo subjectief als veel entiteiten ons wijs willen maken. Het is niet meer dan een argument dat mooi op papier staat maar in de praktijk blijkt écht wat anders. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_149744458
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Niet direct, maar als je geforceerd je principes wilt uitdragen, zelfs daar waar het volledig nutteloos is, is de uitkomst er een waar we allemaal liever niet aan denken. Dus stop met spotten én beledigen om het beledigen.
Nee dat zou nu een slecht signaal zijn want dan wordt de indruk gewekt dat we toegeven aan terreur. Juist nu is het noodzakelijk om een signaal te geven dat terreur niet loont.
pi_149744472
quote:

[..]

Niet direct, maar als je geforceerd je principes wilt uitdragen, zelfs daar waar het volledig nutteloos is, is de uitkomst er een waar we allemaal liever niet aan denken. Dus stop met spotten én beledigen om het beledigen. :{

Beledigd zijn is geen keuze, want dat is een emotie. Het is niet zo subjectief als veel entiteiten ons wijs willen maken. Het is niet meer dan argument dat mooi op papier staat maar in de praktijk blijkt wat anders. :{

Eh... Dus als er PVV'ers zijn die zich beledigd voelen door moslims, dan moeten moslims... Weg? Hun mond houden? Wat?
  maandag 16 februari 2015 @ 22:29:36 #21
13462 BansheeBoy
pi_149744670
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat zou nu een slecht signaal zijn want dan wordt de indruk gewekt dat we toegeven aan terreur. Juist nu is het noodzakelijk om een signaal te geven dat terreur niet loont.
Ik zie het anders. Je gebruikt gewoon je verstand en gaat verstandig om met een nieuwe realiteit. :{

Het was een ander verhaal als het ging om iets nuttigs, maar beledigen om het beledigen, het dient geen enkel nut, het is het allemaal niet waard. :{

Als ik bij de buurman aanbel en hem zijn moeder volledig onderuit haal en figuurlijk in haar iele gezichtje spuug weet ik zeker dat een dialoog niet meer mogelijk is. Dus waarom zou ik het doen? Omdat het bij wet mag? :')

pi_149744742
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik zie het anders. Je gebruikt gewoon je verstand en gaat verstandig om met een nieuwe realiteit. :{

Het was een ander verhaal als het ging om iets nuttig, maar beledigen om het beledigen, het dient geen enkel nut, het is het allemaal niet waard. :{

Als ik bij de buurman aanbel en hem zijn moeder volledig onderuit haal en figuurlijk in haar iele gezichtje spuug weet ik zeker dat een dialoog niet meer mogelijk is. Dus waarom zou ik het doen? Omdat het bij wet mag? :')

Kun je dan een voorbeeld noemen van een cartoon die uitsluitend beledigen als doel heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2015 22:31:07 ]
pi_149744882
quote:

[..]

Het was een ander verhaal als het ging om iets nuttigs, maar beledigen om het beledigen, het dient geen enkel nut, het is het allemaal niet waard. :{

Je buurman slaat je hooguit een keer op je neus.

En schiet niet willekeurige mensen straten verder overhoop omdat ze toevallig een keppeltje op hebben.

Maar he, buig vooral voor de terreur van de door jouw aangehangen radicale salafisten. Want dan hebben we geen aanslagen, als we buigen voor terreur. Dat noemen we win win en dan lijkt het alsof je heel gematigd bent. :')
  maandag 16 februari 2015 @ 22:34:09 #24
13462 BansheeBoy
pi_149744902
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kun je dan een voorbeeld noemen van een cartoon die uitsluitend beledigen als doel heeft?
De cartoon van de profeet vrede zij met hem waarin hij als hond wordt afgebeeld. Gemaakt door Vilks. :{

En zo zijn er nog wel meer.

pi_149744971
quote:

[..]

Beledigd zijn is geen keuze, want dat is een emotie. Het is niet zo subjectief als veel entiteiten ons wijs willen maken. Het is niet meer dan een argument dat mooi op papier staat maar in de praktijk blijkt écht wat anders. :{

Dus als iemand je om die mening overhoop schiet, is het dan je eigen schuld omdst je diegene met bovenstaande tekst hebt beledigd? En zou je dit dan beter niet zeggen?

Ik weet het antwoord al :'), je gaat weer met hetzelfde inconsequente mantra komen dat 'je het anders ziet' :')
  maandag 16 februari 2015 @ 22:36:36 #26
13462 BansheeBoy
pi_149745019
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Je buurman slaat je hooguit een keer op je neus.
En weet je, ik zou dat nog begrijpen ook!

quote:
Maar he, buig vooral voor de terreur van de door jouw aangehangen radicale salafisten.
"With great power comes great responsibility." Gebruik deze machtige tool die de vrijheid van meningsuiting is met verstand. :{

pi_149745068
quote:

[..]

Het was een ander verhaal als het ging om iets nuttig, maar beledigen om het beledigen, het dient geen enkel nut, het is het allemaal niet waard. :{

Als jij de eer en goede naam van de profeet wil verdedigen moet je dat zelf weten en dan kun je nu al naar de rechter stappen. Jouw vergelijking gaat wat dat betreft dus niet op want daarvoor hoeft er geen wet gemaakt te worden een wet tegen beledigen is er al. Wat wel lastig is voor je, is dat de man al enige tijd dood is.
pi_149745073
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En weet je, ik zou dat nog begrijpen ook!

[..]

"With great power comes great responsibility." Gebruik deze machtige tool die de vrijheid van meningsuiting is met verstand. :{

En vooral weer niet op het dilemma ingaan. Want dan moet je ingaan op de eigen inconsequentie.

^O^
  maandag 16 februari 2015 @ 22:38:06 #29
13462 BansheeBoy
pi_149745083
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dus als iemand je om die mening overhoop schiet, is het dan je eigen schuld omdst je diegene met bovenstaande tekst hebt beledigd?
Het is dom van diegene die heeft beledigd en dom van diegene die heeft gemoord. :{

En dan heb ik het natuurlijk niet over constructieve kritiek. Ik heb het puur over beledigen om het beledigen. :{

Mijn streven is gewoon een harmonieuze samenleving. Dat is een nobel streven van me, maar we hebben elkaar harder nodig dan ooit.

pi_149745244
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is dom van diegene die heeft beledigd en dom van diegene die heeft gemoord. :{

En dan heb ik het natuurlijk niet over constructieve kritiek. Ik heb het puur over beledigen om het beledigen. :{

En weer smakeloos de suggestie wekken dat doden bij puur beledigen om het beledigen wel kan.

Als je niet door hebt dat doden geen enkel optie is, ook al is het doel enkel beledigen, en dat zwichten voor de druk van aanslagen geen rol zou moeten spelen in de afweging of je beledigd of niet, dan snap je echt niks va de samenleving waarin je leeft.

Hoe hou je het hier uit? Met mensen die elkaar kwesties van smaak niet opleggen met geweren?
  maandag 16 februari 2015 @ 22:41:30 #31
13462 BansheeBoy
pi_149745249
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als jij de eer en goede naam van de profeet wil verdedigen moet je dat zelf weten en dan kun je nu al naar de rechter stappen.
Helemaal mee eens. Maar de nieuwe realiteit laat blijken dat het gewoon niet verstandig is om te beledigen om het beledigen. Ik mag toch aannemen dat we een les hebben getrokken van de recente gebeurtenissen bij Charles Hebdo? Wat dat aan gaat prijs ik de BBC. Zij hebben het écht begrepen. :{

We kunnen met zijn allen wel roepen dat het anders hoort. Maar we kunnen hiermee de werkelijkheid niet ontkennen. :{
pi_149745279
quote:

[..]

Mijn streven is gewoon een harmonieuze samenleving. Dat is een nobel streven van me, maar we hebben elkaar harder nodig dan ooit.

Er is niks harmonieus aan het opleggen van 'smaak' aan de hand van kogels. Dat is pure onderdrukking, en jij hangt dat aan.
  maandag 16 februari 2015 @ 22:43:18 #33
13462 BansheeBoy
pi_149745310
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

En weer smakeloos de suggestie wekken dat doden bij puur beledigen om het beledigen wel kan.
Ik ben per definitie tegen moorden. Daarom laat ik geen post voorbij gaan waarin ik laat blijken dat beiden ontzettend fout zitten. :{

pi_149745380
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De cartoon van de profeet vrede zij met hem waarin hij als hond wordt afgebeeld. Gemaakt door Vilks. :{

En zo zijn er nog wel meer.

Misschien wil hij er iets mee zeggen.
  maandag 16 februari 2015 @ 22:45:20 #35
13462 BansheeBoy
pi_149745402
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Er is niks harmonieus aan het opleggen van 'smaak' aan de hand van kogels.
Exact! Dat is dus mijn punt. En ik constateer dat wanneer er geen beledigingen zijn er ook geen kogels zijn. Daarom heb ik het dus steeds over een win-win situatie. :{

pi_149745407
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh... Dus als er PVV'ers zijn die zich beledigd voelen door moslims, dan moeten moslims... Weg? Hun mond houden? Wat?
Als PVV'ers zich beledigd zouden voelen door cartoons over Wilders, en deze cartoons tot aanslagen zouden leiden, dan mag je wat mij betreft die cartoons verbieden. De vrije meningsuiting staat of valt niet met cartoons.
We verbieden cartoons over Joden en de holocaust, blijkbaar is dat geen probleem. Het is vrij bizar dat al diegenen die roepen dat verbieden van cartoons neerkomt op buigen voor terreur, dat die zwijgen over cartoons die we effectief verbieden.
  maandag 16 februari 2015 @ 22:46:09 #37
155616 Proximo
For god, king & country
pi_149745442
quote:

[..]

Europa heeft het salafisme helemaal niet nodig.

Wil je graag salafistische denkbeelden er op nahouden, pak een vliegtuig naar jeddah of riyad.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_149745478
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:45 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als PVV'ers zich beledigd zouden voelen door cartoons over Wilders, en deze cartoons tot aanslagen zouden leiden, dan mag je wat mij betreft die cartoons verbieden. De vrije meningsuiting staat of valt niet met cartoons.
We verbieden cartoons over Joden en de holocaust, blijkbaar is dat geen probleem. Het is vrij bizar dat al diegenen die roepen dat verbieden van cartoons neerkomt op buigen voor terreur, dat die zwijgen over cartoons die we effectief verbieden.
Vind je holocaustontkenning gelijkwaardig aan kritiek op de islam?
pi_149745485
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben per definitie tegen moorden. Daarom laat ik geen post voorbij gaan waarin ik laat blijken dat beiden ontzettend fout zitten. :{

Nee, je laat geen enkele post liggen dat er een oorzakelijk verband is tussen beledigen en iemand neerschieten en dat je voor de druk moet zwichten.

Je begrijpt niks van rechtstaat, een wet, smaak, kunst, kogels en de verhouding tussen die begrippen. Of je wil het bewust niet begrijpen. En aangezien dat tussen niet beledigen en niet doden het zwaartepunt op niet beledigen moet liggen volgens jou, ligt je referentiekader nogal buiten die van de wet. Meer dan eng.
pi_149745558
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar de nieuwe realiteit laat blijken dat het gewoon niet verstandig is om te beledigen om het beledigen. Ik mag toch aannemen dat we een les hebben getrokken van de recente gebeurtenissen bij Charles Hebdo? Wat dat aan gaat prijs ik de BBC. Zij hebben het écht begrepen. :{

We kunnen met zijn allen wel roepen dat het anders hoort. Maar we kunnen hiermee de werkelijkheid niet ontkennen. :{
Het is belangrijk om onbelangrijke dingen te doen anders is het leven zo leeg.
pi_149745559
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De wijze les die we uit een terroristische aanslag moeten trekken is dat we moeten toegeven aan de eisen van terroristen?
pi_149745581
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Exact! Dat is dus mijn punt. En ik constateer dat wanneer er geen beledigingen zijn er ook geen kogels zijn. Daarom heb ik het dus steeds over een win-win situatie. :{

En we zijn weer terug in de cirkelredenatie waarbij je het opleggen van geen belediging onder dreiging van kogels een win noemt. Eng ventje.
pi_149745592
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Suggereer je nu dat de vrijheid van meningsuiting enkel moet gelden voor de meningen die "waard zijn" geuit te worden?
  maandag 16 februari 2015 @ 22:49:37 #44
13462 BansheeBoy
pi_149745627
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Nee, je laat geen enkele post liggen dat er een oorzakelijk verband is tussen beledigen en iemand neerschieten
In de recente gebeurtenissen kunnen we dat met alle wil van de wereld ook helemaal niet ontkennen. Het is oorzaak gevolg. Al dan niet terecht laten we voor de discussie even in het midden.

quote:
Je begrijpt niks van rechtstaat, een wet, smaak, kunst, kogels en de verhouding tussen die begrippen. Of je wil het bewust niet begrijpen. En aangezien dat tussen niet beledigen en niet doden het zwaartepunt op niet beledigen moet liggen volgens jou, ligt je referentiekader nogal buiten die van de wet. Meer dan eng.
Ik heb hier vooral de indruk dat je gewoon het woordje referentiekader kwijt wilde in je post. :{

maandag 16 februari 2015 @ 22:49:44 #45
155616 Proximo
For god, king & country
pi_149745640
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De volgende stap is dat jouw salafistische vrienden carnaval, alcohol, onbedekte vrouwen en homorechten als een belediging ervaren.

Wat moeten we daarmee? Allemaal maar afschaffen?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_149745666
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:49 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Suggereer je nu dat de vrijheid van meningsuiting enkel moet gelden voor de meningen die "waard zijn" geuit te worden?
Nee. Absoluut niet. Ik vroeg of je holocaustontkenning gelijkwaardig aan kritiek op de islam vindt.
pi_149745680
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:46 schreef Proximo het volgende:

[..]

Europa heeft het salafisme helemaal niet nodig.

Wil je graag salafistische denkbeelden er op nahouden, pak een vliegtuig naar jeddah of riyad.
Inderdaad. Die horen hier niet thuis, want die kunnen niet met deze samenleving omgaan.
Integreren willen ze ook niet.
Wegwezen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 16 februari 2015 @ 22:51:16 #48
13462 BansheeBoy
pi_149745703
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In het licht van vrijheid van meningsuiting vinden velen dat je moet kunnen zeggen wat je wilt, De wet heeft echter een corrupte weegschaal in gebouwd. :{

pi_149745737
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Inderdaad. Die horen hier niet thuis, want die kunnen niet met deze samenleving omgaan.
Integreren willen ze ook niet.
Wegwezen.
Ben ik niet helemaal met je eens. Het zijn Nederlanders, dus je kunt ze niet zomaar wegsturen.

Ik ben er wel voor om het gevaar te onderkennen en deze mensen op te laten nemen in psychiatrische klinieken. Ze zijn tenslotte levensgevaarlijk gestoord.
pi_149745755
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

In het licht van vrijheid van meningsuiting vinden velen dat je moet kunnen zeggen wat je wilt, De wet heeft echter een corrupte weegschaal in gebouwd. :{

Corrupt? Vertel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')