abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 februari 2015 @ 13:29:41 #226
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149690642
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Aanpassen aan wat? Over calimero-gedrag gesproken.
Wat er in dit topic gegild wordt o.a. Kun je niet lezen?
pi_149690651
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:29 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Andersom heeft een hele grote groep moslims ook geen hoge pet op van de autochtonen.
Klopt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690654
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:26 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Inderdaad want het is weer óns probleem.
Nogmaals: onze cultuur is niet perfect maar op maar weinig punten krijg je verbetering door naar hun cultuur te bewegen.
Misschien moet je van die obsessie met "hun cultuur" af. Kijk eens naar "onze" cultuur. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Vind je het echt goed dat het misbruikt kan worden voor infantiele opmerkingen en belediging?

Inb4 "je kunt niet beledigd worden, je laat je beledigen".
pi_149690660
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:28 schreef Karrs het volgende:

[..]

Niet helemaal; het probleem ligt bij de mensen die die religie uitoefenen. Andere mensen die die religie uitoefenen hebben er geen probleem mee - en dan ligt het dus niet aan de religie.

De religie faciliteert die denkwijze wel, en de islam is daar wat faciliterender in dan andere religies - een feit is een feit - maar het zijn nog altijd mensen, groepen, groeperingen, die ervoor kiezen om er een probleem van te maken.
Een beetje het argument: niet alle SS'ers werkten in een concentratiekamp.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:30:30 #230
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_149690662
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:28 schreef Karrs het volgende:

[..]

Niet helemaal; het probleem ligt bij de mensen die die religie uitoefenen. Andere mensen die die religie uitoefenen hebben er geen probleem mee - en dan ligt het dus niet aan de religie.

De religie faciliteert die denkwijze wel, en de islam is daar wat faciliterender in dan andere religies - een feit is een feit - maar het zijn nog altijd mensen, groepen, groeperingen, die ervoor kiezen om er een probleem van te maken.
100% eens, ik formuleerde niet nauwkeurig genoeg.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_149690666
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:29 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wat er in dit topic gegild wordt o.a. Kun je niet lezen?
Ik zie iemand die pleit voor fatsoen. Nou nou nou!
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690667
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kijk, dit is dus precies de mentaliteit waar ik zo'n grafhekel aan heb. 'Ik doe wat ik wil en flikker maar op als het je niet bevalt'.

En kijk eens hoe je me staat te beledigen...

Bedankt voor het zó treffend verwoorden van wat er m.i. mis is met de westerse cultuur.
Zelf zeg je:

quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat is ook fantastisch. Alleen zijn hier dingen normaal die ik idioot vind. Neem rap-muziek. Daar zit me toch een partij agressiviteit in. En dat wordt gewoon in je gezicht geblaft. Gewoon, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je iemand 50 keer 'motherfucker' danwel 'bitch' noemt! Is toch krankzinnig?

Maar dat is hier normaal. 8)7
Vervolgens zegt men:

quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind hetzelfde van de Bijbel. Als iemand dat voorleest, krijg je als ongelovige wel 50 keer te horen dat je vreselijk slecht bent en het verdient om voor eeuwig gemarteld te worden. Voor de Koran idem. Oh, en mijn moeder is minderwaardig omdat ze een vrouw is.

Moeten we de Bijbel en de Koran dan ook maar verbieden?
Een reactie graag! :)
  zondag 15 februari 2015 @ 13:30:53 #233
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690668
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nu doe je het weer, jij geeft even aan wat hun religie eigenlijk is. Even voor anderen bepalen dat hun religie vrouw of mensonvriendelijk is. Volgens mij bepalen zij zelf wel even of hun religie vrouwonvriendelijk is ja of nee. Je doet niets anders dan wat radicalen doen.
Nee, je kunt niet zelf bepalen of je religie vrouw- en/of mensonvriendelijk is. Dat zou mooi zijn. Dan kun je enerzijds vrouwen en andere mensen als minderwaardig behandelen, en anderzijds nog steeds niet vrouw- en mensonvriendelijk zijn.

Overigens bepaal ik ook niet voor anderen wat hun religie inhoudt. Je zult hopelijk niet ontkennen dat de Koran uitspraken bevat die erg negatief tegenover vrouwen, homo's en afvalligen staan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149690670
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan ben je echt ontzettend naïef. De meest debiele, kortzichte uitspraken over moslims komen uit de monden / of het toetsenbord van een redelijke groep autochtonen.
Hier ja. In de echte wereld valt het echt enorm mee.

quote:
Het gaat allang niet meer om die paar tekeningen, doen alsof 'dat' het is. Het gaat hier om het veel grotere plaatje. Moslims zijn terroristen, iedereen met een djelleba is extremist, ho een baard, dus dat zal wel een conservatievelingetje zijn. De terminologie 'kopvoddentax' - de wijze waarop moslims als untermenschen worden afgeschilderd - is gewoon aanwezig en zelfs geaccepteerd geraakt.
Ja, de actualiteit helpt ook niet echt bij het ontkrachten van dat beeld.

Heb je een idee voor een oplossing? Een richting om op te denken?
  zondag 15 februari 2015 @ 13:31:12 #235
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690672
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:27 schreef TC03 het volgende:

Fatsoensnormen opdringen = inperken van vrijheid van meningsuiting.
Kijk, hier hebben we 'm. De vrijheid van werkelijk álles kunnen ventileren is niet meer terug te dringen binnen normale proporties.

We laten ons niet meer corrigeren. Al doorspek je al je taal met intens grove verwensingen, het moet gewoon kunnen. Anders kom je kennelijk aan iemands 'vrijheid van meningsuiting'.

Hoe bekrompen...!
  zondag 15 februari 2015 @ 13:31:15 #236
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149690676
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zie iemand die pleit voor fatsoen. Nou nou nou!
Zijn of haar versie van fatsoen.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:31:55 #237
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690688
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ken jij het fenomeen 'zelfkritiek'? Zoja, zou er ook iets mis zijn bij de autochtonen? Of gaan we het daar volgens jou nooit over hebben?
Ken jij het fenomeen 'zelfkritiek'? Zo ja, misschien moet je het eens op jezelf toepassen. Want je bent hier vooral aan het vertellen wat anderen niet mogen doen, maar je hebt het nog niet één keer gehad over wat anderen bij jou zouden mogen/kunnen/willen verbieden.
pi_149690693
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:31 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Zijn of haar versie van fatsoen.
The horror! Wat heeft dat verder met moslims in het algemeen te maken?
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690695
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ik weet niet waar jij in het debat hebt gezeten, maar moslims werden bijna gedwongen om überhaupt een stelling in te nemen.
Dat is niet waar. Een flink deel daarvan zei dat men het inderdaad moreel gezien niet vindt dat individuele Moslims zich moeten uitspreken over een daad in Parijs of IS in Syrie (daar ging het eerst over). Alleen dat het wel verdomd handig zou zijn om angsten in de samenleving weg te nemen. Geen morele verplichting of verantwoordelijkheid dus. Wel handig om bepaalde mensen in de maatschappij enigzins "gerust te stellen". Angsten die gewoon aanwezig zijn. Dit is ook wat Aboutaleb zei, op deze manier. En ook andere columnisten die ik voorbij zag komen wat dit onderwerp betreft. Nee, niet allen nee. Voordat ik dat weer krijg. Maar weldegelijk was deze nuance ook aanwezig en zeker bij Aboutaleb's woorden. Eentje waar ik het volledig mee eens ben overigens. Nuance die je gemist hebt?

quote:
Om nog maar te zwijgen over het feit dat een politieke partij die moslims grondrechten wilt ontnemen praktisch bovenaan staat in de peilingen. Het algehele debat is uitermate vergiftigd geraakt.
Het debat is niet ideaal nee. Maar dat zal het ook nooit worden. Er speelt veel meer mee in de bredere samenleving daarvoor. Alleen als je puur kijkt naar de tijd van Van Gogh's moord en nu Parijs zie ik in ieder geval zeker meer nuance.

quote:
Volgens mij leef je in een parallel universum wat dat betreft. Zeker binnen de moslimgemeenschap zie ik positieve ontwikkelingen, echter aan de andere kant van de discussietafel zie ik eerder een tegenovergestelde beweging.
In de Moslimgemeenschap zijn ook negatieve ontwikkelingen, niet enkel positief. Alleen vergeleken met het verleden en het wegkijken wat men stelselmatig deed wel positiever ja. Werd ook tijd.

quote:
Dat blijkt onder meer uit de opkomst van de PVV. Ik zie een enorme radicalisering en dat uit zich ook op fora als deze. Dat ontkennen is uitermate gevaarlijk.
De niet-PVVers outclassen de PVV-ers zwaar in NL. Naar peilingen wijzen zegt ook niet zoveel. Ja,er is een anti-Islamklimaat al tijden in NL en de populariteit van de PVV is daar het grote bewijs van. Maar kom nou niet doen alsof dat ooit een meerderheid gaat worden in NL die die belachelijke PVV-standpunten onderschrijven wat de Islam betreft. De PVV is ook populair omdat het anti-EU is met alle populistische retoriek vandien. En genoeg PVV-ers die die PVV-ideologie wat de Islam betreft niet zo heet eten als die wordt opgediend in het PVV-partijprogramma, maar geen vertrouwen in bestaande politiek meer hebben dus vanuit die optiek bij hen terecht komen.

Er is natuurlijk een radicalisering gaande ja. Dat ontken ik nergens. In de hele maatschappij twee extremen botsen; extremistische Moslims en extreemrechte Nederlanders die elkaar voeden en wat ook bij de "middengroep" tot vervreemding leidt. Daar zijn die aanslagen ook lekker voor. Beiden weer een vijand om naar te wijzen en in de eigen groep terug te kruipen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 15 februari 2015 @ 13:32:23 #240
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690697
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:29 schreef MouzurX het volgende:

[..]

[..]

Wacht even, ik kan niet met lange antwoorden overweg. Kun je je punt even opnieuw maken? :)
  zondag 15 februari 2015 @ 13:32:49 #241
176916 Karrs
2007-2017
pi_149690704
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:30 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Een beetje het argument: niet alle SS'ers werkten in een concentratiekamp.
:?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_149690706
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ken jij het fenomeen 'zelfkritiek'? Zo ja, misschien moet je het eens op jezelf toepassen. Want je bent hier vooral aan het vertellen wat anderen niet mogen doen, maar je hebt het nog niet één keer gehad over wat anderen bij jou zouden mogen/kunnen/willen verbieden.
Er is een mainstream partij in Nederland die aardig wat bij haar zou willen verbieden.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 15 februari 2015 @ 13:33:23 #243
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149690713
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er is een mainstream partij in Nederland die aardig wat bij haar zou willen verbieden.
Wat dan precies?
  zondag 15 februari 2015 @ 13:33:30 #244
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690717
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uiteraard denk je het tweede, zelfkritiek is uit den boze. Aan autochtonen ligt het nimmer, dat is onmogelijk. Wat is kritiek? Roepen dat moslims vrouwonvriendelijk zijn? Is dat kritiek? Dat is in mijn ogen net zoiets als roepen dat ISIS eigenlijk uit zionisten bestaat.
Op welke manier zou het dan aan de autochtonen kunnen liggen? Beperken die de vrijheid van moslims om zich te verweren? Nee. Reageren die extreem negatief op iedere kritiek? Nee. Op welke manier zouden autochtonen het debat dan saboteren?
pi_149690719
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:30 schreef Peunage het volgende:

[..]

Misschien moet je van die obsessie met "hun cultuur" af. Kijk eens naar "onze" cultuur. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Vind je het echt goed dat het misbruikt kan worden voor infantiele opmerkingen en belediging?

Inb4 "je kunt niet beledigd worden, je laat je beledigen".
Jahoor, de huidige wetten dekken dit deel vrij goed af. Pas als je oproept tot geweld of wanneer je een bevolkingsgroep continu stigmatiseert ben je strafbaar. En als iemand je persoonlijk beledigt en je niet simpelweg bij hem/haar weg kan lopen, kan je hem aanklagen voor stalken.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:33:47 #246
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690726
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:30 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zelf zeg je:

[..]

Vervolgens zegt men:

[..]

Een reactie graag! :)
Ik wil met alle plezier antwoorden alleen ik loop altijd vast met lange replies. Kun je je punt ff kort samenvatten? :)
  zondag 15 februari 2015 @ 13:34:01 #247
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149690730
quote:
11s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

The horror! Wat heeft dat verder met moslims in het algemeen te maken?
Misschien moet je het topic nog eens aandachtig teruglezen.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:34:50 #248
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690748
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik snap je niet.
pi_149690751
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kijk, hier hebben we 'm. De vrijheid van werkelijk álles kunnen ventileren is niet meer terug te dringen binnen normale proporties.

We laten ons niet meer corrigeren. Al doorspek je al je taal met intens grove verwensingen, het moet gewoon kunnen. Anders kom je kennelijk aan iemands 'vrijheid van meningsuiting'.

Hoe bekrompen...!
Wat een onzin weer.
Als iemand grove taal uitslaat wordt daar gewoon op neergekeken.
pi_149690753
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Eh nee, dat zeker niet. Daarin ben ik het compleet met je eens.
Wel: ingetogener kleding, respect voor ouderen, zorg voor ouderen, sterke familie-cultuur en tradities (vind ik best belangrijk), geen doorgesnoven samenleving willen. Dat soort dingen.
Wat weerhoudt u om terug te gaan naar Turkije, schijnt dat daar nu flink de islam wordt toegepast door de overheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')