abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 februari 2015 @ 13:22:40 #201
176916 Karrs
2007-2017
pi_149690483
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is tegen de vrijheid van meningsuiting. Waarom zou hij weg moeten gaan?
Omdat hij zegt niet te kunnen leven in een samenleving die de vrijheid van meningsuiting uitoefent. Wees nou eens eerlijk: dit probleem is in wezen toch heel simpel op te lossen?

Het zijn die mitsen en maren die zo in de weg zitten, maar als je vraagt wat het probleem is en wat de oplossing is, ben je in no-time klaar.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_149690484
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee, ik hoop juist dat moslims die opvattingen laten vallen. Als alle moslims de mensonvriendelijke kantjes van hun religie (vrouwenhaat, homohaat, etc.) zouden laten vallen, zou ik erg blij zijn. Sommigen hebben dat al gedaan, daar ben ik blij mee. Anderen nog niet, daar ben ik minder blij mee.

Voor de duidelijkheid: ze moeten die niet laten vallen. Ze mogen gerust vinden dat vrouwen minderwaardig zijn en dat homo's dood moeten (zolang ze daar maar niet naar handelen). Het is hun feestje.
Nu doe je het weer, jij geeft even aan wat hun religie eigenlijk is. Even voor anderen bepalen dat hun religie vrouw of mensonvriendelijk is. Volgens mij bepalen zij zelf wel even of hun religie vrouwonvriendelijk is ja of nee. Je doet niets anders dan wat radicalen doen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 15 februari 2015 @ 13:23:31 #203
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690499
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Denk je oprecht dat het probleem is dat sommige autochtonen zich niet kunnen gedragen? Of zou het probleem toch liggen bij moslims als die in de OP, die extreem negatief reageren op iedere kritiek?

Ik denk het tweede.
Ken jij het fenomeen 'zelfkritiek'? Zoja, zou er ook iets mis zijn bij de autochtonen? Of gaan we het daar volgens jou nooit over hebben?
pi_149690500
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Denk je oprecht dat het probleem is dat sommige autochtonen zich niet kunnen gedragen? Of zou het probleem toch liggen bij moslims als die in de OP, die extreem negatief reageren op iedere kritiek?

Ik denk het tweede.
Uiteraard denk je het tweede, zelfkritiek is uit den boze. Aan autochtonen ligt het nimmer, dat is onmogelijk. Wat is kritiek? Roepen dat moslims vrouwonvriendelijk zijn? Is dat kritiek? Dat is in mijn ogen net zoiets als roepen dat ISIS eigenlijk uit zionisten bestaat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690502
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik stel helemaal niets voor, gewoon lekker het debat blijven voeren zoals je dat gewend bent. Moslims tot op het bot beledigen, als onmensen framen of als terrorist. Of als vrouwenonderdrukkers, of als barbaren. Ik denk dat de oplossing van het probleem dan niet snel op zich laat wachten. Toch?
Ik denk dat ik je verkeerd begrijp, want wat je hierboven schetst is echt niet zo ontzettend breedgedragen. Ik zie of hoor het in het dagelijks leven bijna nooit.

Net als al dat gedoe over die cartoons. Er was een paar jaar geleden een Deense krant die een paar niet bijster schokkende cartoons publiceerde en er bestond een klein Frans tijdschrift met een mini-oplage die dat deed. En dat was het dan. Het lijkt me niet heel moeilijk om die twee niet op te zoeken.

En als moslims 'tot op het bot beledigen' al gebeurt door een paar tekeningen in een krant die je toch niet leest, dan denk ik toch dat het probleem niet bij die krant ligt.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:23:55 #206
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690506
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Fatsoensnormen. Zoek dat begrip eens op.

Dat is wat ik bedoel.
Fatsoensnormen zijn niets dan een voorwendsel om anderen jouw opvattingen op te dringen. Onder het mom van fatsoen werden homo's, vrijgevochten vrouwen en atheïsten vervolgd.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:24:26 #207
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_149690518
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:22 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Doe maar even nummer 125.
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kijk, dit is dus precies de mentaliteit waar ik zo'n grafhekel aan heb. 'Ik doe wat ik wil en flikker maar op als het je niet bevalt'.

En kijk eens hoe je me staat te beledigen...

Bedankt voor het zó treffend verwoorden van wat er m.i. mis is met de westerse cultuur.
Jij ziet niet in dat jij andere mensen jouw wil probeert op te leggen.

Als mensen een mentaliteit hebben die jou niet bevalt, dan is dat jouw probleem. Jij maakt er echter een probleem van van iemand anders, puur omdat jij het geen fijne mentaliteit vindt. Dat is eigenlijk best wel respectloos van jou.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 15 februari 2015 @ 13:25:05 #208
53267 TC03
pi_149690531
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Fatsoensnormen zijn niets dan een voorwendsel om anderen jouw opvattingen op te dringen.
_O_
  zondag 15 februari 2015 @ 13:25:06 #209
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690532
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

In onze cultuur is vrijheid van religie en vrijheid van meningsuiting. Elke religie kan hier moeiteloos samensmelten, tenzij je als religie niet om kan gaan met vrijheid. Dus dan ligt het probleem bij de religie.
Het probleem ligt bij de normen voor fatsoen. De normen voor fatsoen zijn hier weggeslagen. Alles kan, alles mag en als je er wat van zegt, krijg je een knal voor je hoofd. Want inperken, daar flippen mensen van (zie Ser_Ciappelletto enkele posts geleden).

Heeft geen HOUT met religie te maken.
pi_149690550
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:19 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik heb tot nog toe geen demonstratie gezien van groepen moslims die luidkeels hun steun betuigen aan Aboutaleb en zijn mening.
Waarom zouden ze dat moeten dan als ze gewoon op de beste man en zijn partij kunnen stemmen?

quote:
Wel zie ik meermaals groepen moslims die demonstratief tegen Aboutaleb zijn mening ageren.

Heeft Aboutaleb een aanhang onder moslims? Geen idee, ik zie of hoor ze nooit. Dat betekent niet dat ze er niet zijn, maar ze zijn niet te zien en niet te horen. Ogenschijnlijk staat Aboutaleb redelijk alleen als het gaat om moslims.
Misschien wat meer met Moslims praten?
pi_149690557
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ken jij het fenomeen 'zelfkritiek'? Zoja, zou er ook iets mis zijn bij de autochtonen? Of gaan we het daar volgens jou nooit over hebben?
Inderdaad want het is weer óns probleem.
Nogmaals: onze cultuur is niet perfect maar op maar weinig punten krijg je verbetering door naar hun cultuur te bewegen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:26:12 #212
53267 TC03
pi_149690562
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:25 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het probleem ligt bij de normen voor fatsoen. De normen voor fatsoen zijn hier weggeslagen. Alles kan, alles mag en als je er wat van zegt, krijg je een knal voor je hoofd. Want inperken, daar flippen mensen van (zie Ser_Ciappelletto enkele posts geleden).

Heeft geen HOUT met religie te maken.
Onzin. Als alles kan en alles mag wil dat niet zeggen dat mensen zich dan maar als idioten gaan gedragen. Je hebt nog altijd fatsoensnormen binnen een bepaalde subcultuur. Maar je moet de vrijheid hebben om je wel of niet aangetrokken te voelen tot die normen.

Fatsoensnormen zijn niets dan een voorwendsel om anderen jouw opvattingen op te dringen.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:26:22 #213
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690566
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Fatsoensnormen zijn niets dan een voorwendsel om anderen jouw opvattingen op te dringen. Onder het mom van fatsoen werden homo's, vrijgevochten vrouwen en atheïsten vervolgd.
Zucht. Ik doe nog een poging.

Fatsoensnormen zijn essentieel voor een prettige samenleving. Jouw egoïsme staat helaas niet toe dat je je laat corrigeren. Dat is het probleem.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:27:08 #214
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690579
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:24 schreef TC03 het volgende:

[..]

[..]

Jij ziet niet in dat jij andere mensen jouw wil probeert op te leggen.

Als mensen een mentaliteit hebben die jou niet bevalt, dan is dat jouw probleem. Jij maakt er echter een probleem van van iemand anders, puur omdat jij het geen fijne mentaliteit vindt. Dat is eigenlijk best wel respectloos van jou.
Volgens mij pleit ik enkel voor fatsoensnormen. Maar daar flipt de helft hier al op.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:27:16 #215
53267 TC03
pi_149690583
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zucht. Ik doe nog en poging.

Fatsoensnormen zijn essentieel voor een prettige samenleving. Jouw egoïsme staat helaas niet toe dat je je laat corrigeren. Dat is het probleem.
Klopt, maar je kan mensen niet dwingen aardig te zijn. Snap je dat?

En fatsoensnormen ontstaan ook zonder dat je mensen ertoe dwingt.

Fatsoensnormen opdringen = inperken van vrijheid van meningsuiting.
pi_149690597
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:23 schreef Jigzoz het volgende:
Ik denk dat ik je verkeerd begrijp, want wat je hierboven schetst is echt niet zo ontzettend breedgedragen. Ik zie of hoor het in het dagelijks leven bijna nooit.
Dan ben je echt ontzettend naïef. De meest debiele, kortzichte uitspraken over moslims komen uit de monden / of het toetsenbord van een redelijke groep autochtonen.

quote:
Net als al dat gedoe over die cartoons. Er was een paar jaar geleden een Deense krant die een paar niet bijster schokkende cartoons publiceerde en er bestond een klein Frans tijdschrift met een mini-oplage die dat deed. En dat was het dan. Het lijkt me niet heel moeilijk om die twee niet op te zoeken.

En als moslims 'tot op het bot beledigen' al gebeurt door een paar tekeningen in een krant die je toch niet leest, dan denk ik toch dat het probleem niet bij die krant ligt.
Het gaat allang niet meer om die paar tekeningen, doen alsof 'dat' het is. Het gaat hier om het veel grotere plaatje. Moslims zijn terroristen, iedereen met een djelleba is extremist, ho een baard, dus dat zal wel een conservatievelingetje zijn. De terminologie 'kopvoddentax' - de wijze waarop moslims als untermenschen worden afgeschilderd - is gewoon aanwezig en zelfs geaccepteerd geraakt.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 15 februari 2015 @ 13:27:45 #217
53267 TC03
pi_149690599
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Volgens mij pleit ik enkel voor fatsoensnormen. Maar daar flipt de helft hier al op.
Dat komt omdat jij fatsoensnormen wil opdringen. Daarmee beperk je de vrijheid van meningsuiting. Logisch dat men flipt.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:28:01 #218
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149690603
Iets meer dan 5% van Nederland noemt zichzelf moslim. En dan moet de overige 95% zich maar aanpassen :')
  zondag 15 februari 2015 @ 13:28:03 #219
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690604
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:26 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Inderdaad want het is weer óns probleem.
Nogmaals: onze cultuur is niet perfect maar op maar weinig punten krijg je verbetering door naar hun cultuur te bewegen.
Wie bedoel je met 'hun cultuur' ...?
  zondag 15 februari 2015 @ 13:28:35 #220
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690616
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:26 schreef TC03 het volgende:

Goed. Jij mag dat vinden.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:28:52 #221
176916 Karrs
2007-2017
pi_149690620
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

In onze cultuur is vrijheid van religie en vrijheid van meningsuiting. Elke religie kan hier moeiteloos samensmelten, tenzij je als religie niet om kan gaan met vrijheid. Dus dan ligt het probleem bij de religie.
Niet helemaal; het probleem ligt bij de mensen die die religie uitoefenen. Andere mensen die die religie uitoefenen hebben er geen probleem mee - en dan ligt het dus niet aan de religie.

De religie faciliteert die denkwijze wel, en de islam is daar wat faciliterender in dan andere religies - een feit is een feit - maar het zijn nog altijd mensen, groepen, groeperingen, die ervoor kiezen om er een probleem van te maken.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_149690621
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:28 schreef Twiitch het volgende:
Iets meer dan 5% van Nederland noemt zichzelf moslim. En dan moet de overige 95% zich maar aanpassen :')
Aanpassen aan wat? Over calimero-gedrag gesproken. Als mensen een hoofddoek zien krijgen ze al een hartverzakking.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690632
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wie bedoel je met 'hun cultuur' ...?
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Verbieden... verbieden... laat het westen eens tot zich doordringen dat het continu trappen op andermans ziel, niet de bedoeling is. Dáár begint het mee.

[..]

Ja. En dat is nou iets waarvan ik zeg: daarvan kan de moslimcultuur van het westen juist leren.

We kunnen van elkaars cultuur léren. De middenweg zou niet eens zo gek zijn.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:29:20 #224
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149690634
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan ben je echt ontzettend naïef. De meest debiele, kortzichte uitspraken over moslims komen uit de monden / of het toetsenbord van een redelijke groep autochtonen.

Andersom heeft een hele grote groep moslims ook geen hoge pet op van de autochtonen.
pi_149690641
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nu doe je het weer, jij geeft even aan wat hun religie eigenlijk is. Even voor anderen bepalen dat hun religie vrouw of mensonvriendelijk is. Volgens mij bepalen zij zelf wel even of hun religie vrouwonvriendelijk is ja of nee. Je doet niets anders dan wat radicalen doen.
Dit is werkelijk het vreemdste wat ik ooit van jouw hand gelezen heb. Alsof iedereen, onder het mom van "religie", maar voor zichzelf mag bepalen wat goed is en wat slecht, zonder dat de omgeving daar een rol in speelt.

Serieus, Muttie, gaat het wel goed met je? Want het heeft er alle schijn van dat je langzaam maar zeker aan het doordraaien bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')