abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149711326
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:03 schreef Toga het volgende:
Joden worden zelfs na hun dood niet met rust gelaten.

[..]

Maar er is niks aan de hand hoor, het waren willekeurige graven en het waren ook geen echte moslims, want die doen dat soort dingen niet.
Misleidend bericht trouwens, "vernield" is volgens mij niet hetzelfde als "profanées".
Des centaines de tombes profanées au cimetière juif de Sarre-Union
  zondag 15 februari 2015 @ 22:22:42 #252
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149711576
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 16:15 schreef Irakees het volgende:

[..]

Nee, een beetje tegenwicht bieden heet zoiets:

[ afbeelding ]

Koran kun je gewoon hier lezen www.quran.com
Mooie is, is dat hier misschien 1 iemand het zegt. Misschien een groepje orthodoxen. Maar als je islamiet bent, gebruik je kafir toch?

Gewoon mondje dicht en spiegeltje kijken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_149711696
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, hoewel vechten een eufemisme is voor terrorisme als het plegen van bomaanslagen en het georganiseerd vermoorden van onschuldige burgers
Verschillende groepen hebben zich inderdaad schuldig gemaakt aan terrorisme, maar terrorisme was maar een klein deel van het vechten.
quote:
die niet van het juiste ras zijn.
Beetje raar dat jij er weer geforceerd dit tintje aan wilt geven.
  zondag 15 februari 2015 @ 22:27:18 #254
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149711846
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Misleidend bericht trouwens, "vernield" is volgens mij niet hetzelfde als "profanées".
Des centaines de tombes profanées au cimetière juif de Sarre-Union
Onheiligd misschien.
http://www.vertalen.nu/ve(...)%A9es&van=fr&naar=nl

Ook een goede manier om te zeggen dat je er eigenlijk gewoon met je fikken af hoort te blijven. Maar lees ik nu goed dat je het probeert te bagatelliseren? :')
1947-2016
  zondag 15 februari 2015 @ 22:28:34 #255
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_149711906
Ik hoop dat er een camera hing en ze de dader(s) kunnen pakken.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_149712095
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:28 schreef Rica het volgende:
Ik hoop dat er een camera hing en ze de dader(s) kunnen pakken.
Misschien was het Netanyahu wel met zo een zionistische spuitbus.
pi_149712235
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Onheiligd misschien.
http://www.vertalen.nu/ve(...)%A9es&van=fr&naar=nl

Ook een goede manier om te zeggen dat je er eigenlijk gewoon met je fikken af hoort te blijven. Maar lees ik nu goed dat je het probeert te bagatelliseren? :')
300 vernielde graven zou ik een stuk erger vinden.
  zondag 15 februari 2015 @ 22:35:50 #258
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149712323
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:34 schreef meth1745 het volgende:

[..]

300 vernielde graven zou ik een stuk erger vinden.
Ontheiligen of vernielen, maakt geen flikker uit. Je hoort er met je gore poten van af te blijven.
En het bagatelliseren van je, is gewoon misselijk.
1947-2016
pi_149712751
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ontheiligen of vernielen, maakt geen flikker uit. Je hoort er met je gore poten van af te blijven.
En het bagatelliseren van je, is gewoon misselijk.
Oh dear, de feiten vermelden, hoe misselijk is dat!
  zondag 15 februari 2015 @ 22:45:18 #261
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_149712878
graag op anoniem
  zondag 15 februari 2015 @ 22:53:42 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149713368
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:43 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Oh dear, de feiten vermelden, hoe misselijk is dat!
Heeft het niets mee te maken. Onheiligen over vernielen, je hebt het fatsoen niet in je barst zitten om het met rust te laten.
Net zoals jij, je hebt niet het kleinste beetje fatsoen als je dit probeert weg te moffelen.

quote:
En dit is toch pittig vernielen inderdaad. Dus meth, stop je neus maar weer vol en trip lekker verder.
1947-2016
pi_149713586
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:05 schreef Rica het volgende:

[..]

Je bent vrij van ideologie als je er geeneen als de waarheid omarmt.

Als leidraad of principe omdat je het als rechtvaardig of praktisch ziet is weinig mis mee. Zolang het geen waarheid wordt dat jou je keuzes gaat dicteren en ontneemt.
Iedereen vindt dat hij gelijk heeft , dat zijn visie de waarheid is.
Maar je bedoelt dat mensen niet te fanatiek in hun gelijk moeten zijn?
Dat is wel waar
pi_149731913
Staat een interessant stuk over de Franse Joden in de volkskrant

Garges
De synagoge van Garges is een vesting , een Joodse enclave in een overwegend islamitische voorstad van Parijs. Ommuurd door een enorm stalen hek , bewaakt door militairen met machinegeweren.
[..]

Ze zijn somber over de toekomst.
[..]
Na de schietpartij in Kopenhagen riep de Israelische premier Netanyahu de Europese Joden op naar Israel te komen. Vorig jaar maakten ongeveer 7000 Franse Joden de aliyah - de terugkeer naar het beloofde land, twee keer zo veel als het jaar daarvoor. Maar is Israel veiliger dan Frankrijk? Een land omringd door vijanden, in de meest explosieve regio ter wereld?
'Natuurlijk gebeurt er in Israel ook wel eens iets, hoewel er de laatste jaren weinig grote aanslagen zijn gepleegd' , zegt Alain Bensimon (62), gepensioneerd , voorzitter van de Joodse gemeente van Garges. 'Maar de staat doet er alles aan je te beschermen , ook al levert dat internationale kritiek op. Zoals Netanyahu zei : ik krijg liever uw veroordelingen dan uw condoleances'
Van de Franse staat verwachten de Joden bijzonder weinig. ' Je hebt woorden en daden. In woorden zijn Franse politici erg goed. Frankrijk is Frankrijk niet meer zonder de Joden , zeggen ze.
Prachtig. Maar wat doen ze? Als het dreigingsniveau afneemt , zullen de militairen voor de synagoge weggaan en worden we weer doelwit' , aldus Bensimon. In Israel voel je solidariteit , zeggen de Joden in de synagoge , in Frankrijk word je in de steek gelaten.
Veel Franse Joden komen oorspronkelijk uit de Maghreb. Honderdduizenden Joden kwamen in de jaren vijftig en zestig naar Frankrijk , toen Algerije, Tunesie en Marokko onafhankelijk werden. ' Ik kom uit Algerije' , zegt Bensimon. ' In 1955 zijn we naar Frankrijk gekomen, toen ik 2 was. Mijn vader stond op de dodenlijst van de fellagha's, de onafhankelijkheidsstrijders.
[..]
Familie voelde zich al snel thuis in Frankrijk. Bensimon kwam in Garges terecht, in de jaren zestig en zeventig een moderne, veilige stad waar vooral Franse arbeiders woonden. Langzaam maar zeker werd hij ingehaald door de islam die hij ontvlucht was. Franse arbeiders maakten plaats voor islamitische immigranten. 'Toch ging het heel lang goed' , zegt Bensimon. ' Met de eerste generatie moslims hadden we helemaal geen moeite. Het zijn de kinderen van hun kinderen die nu de ellende veroorzaken'
De problemen begonnen pas na 2000 , toen Israel de tweede intifada losbarstte. Concierge Salomon Guez: 'vroeger liepen we gewoon te zingen op de binnenplaats. Nu loop je het risico dat je een steen tegen je kop krijgt'
Het conflict in het Midden Oosten waaide over naar Frankrijk en raakte vermengd met de sociale frustraties van jongeren uit de banlieue.
Steeds vaker werden de Joden van Garges op straat uitgescholden. 'Sale juif', vuile Jood. Maar in 2006 kreeg het antisemitisme een heel andere dimensie.
Telefoonverkoper Ilan Halimi (21) werd ontvoerd en dood gemarteld door een bende die zich 'de barbaren' noemde.
De barbaren dachten de ouders van Hamlimi een flink losgeld te kunnen vragen, 'omdat alle Joden rijk zijn'
Bensimon: ' mijn zoon was een collega van Ilan Halimi. Toen hij vertelde dat Ilan ontvoerd was, wilde ik dat niet geloven. We wonen toch niet in Chicago?'
Maar hedendaagse antisemieten laten het niet bij woorden, getuige de boosaardige trist Mohammed Marah (Toulouse), Mehdi Nemmouche ( Brussel), Amedy Coulibaly ( Parijs). In Garges werd vorig jaar nog een Joodse jongen mishandeld toen hij zijn hond uitliet. 'We zullen je verbranden als Ilan Hamlimi', beten zijn aanvallers hem toe. In het trappenhuis van enkele Joodse families werden hakenkruizen geschilderd en bij de synagoge werd een poging tot brandstichting gedaan.
'Er is geen toekomst meer voor Joden in Frankrijk. Ik zie de radicale islam alleen maar sterker worden. Kinderen van 8 jaar zeggen dat ze voor het terrorisme zijn. De oplossing van het probleem is een zaak van de lange adem. Daarom voelen Joden zich niet meer veilig' , zegt Bensimon. Raphael is al even pessimitisch : ' het is goed dat er militairen voor de deur staan. Maar het is te laat. We voelen ons hier niet meer thuis'

http://www.volkskrant.nl/(...)e-synagoge~a3852109/

[ Bericht 44% gewijzigd door Szikha op 16-02-2015 18:14:23 ]
pi_149785436
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:42 schreef Szikha het volgende:
Staat een interessant stuk over de Franse Joden in de volkskrant
...
Wow, en dan zouden Moslims in Nederland zich zorgen maken over hun toekomst. deel 1, 2 etc..
Zouden moslims niet door hebben dat gedrag jegens moslims wordt veroorzaakt door hun eigen gedrag? Dat intolerantie wordt beantwoord met intolerantie? Dat het in de Westerse beschaving het wegpesten van joden niet als heldhaftig wordt beschouwd?
Vooralsnog hoeven moslims niet te vrezen voor hun leven op straat, hoe herkenbaar ze er ook bij lopen.
Racist
pi_149795206
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 09:07 schreef Toga het volgende:

[..]

Wow, en dan zouden Moslims in Nederland zich zorgen maken over hun toekomst. deel 1, 2 etc..
Zouden moslims niet door hebben dat gedrag jegens moslims wordt veroorzaakt door hun eigen gedrag?
"hun eigen" gedrag? Van al die 1,5 miljard moslims tezamen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149806866
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 09:07 schreef Toga het volgende:

[..]

Zouden moslims niet door hebben dat gedrag jegens moslims wordt veroorzaakt door hun eigen gedrag? Dat intolerantie wordt beantwoord met intolerantie?
Dat het in de Westerse beschaving het wegpesten van joden niet als heldhaftig wordt beschouwd?
Vooralsnog hoeven moslims niet te vrezen voor hun leven op straat, hoe herkenbaar ze er ook bij lopen.
Dat laatste gaat binnenkort wellicht veranderen in Europa.
Ik ken vele moslims die al niet meer hun hoofddoek op durven doen. Brandstichting bij moskeeen.
Ook daar zullen binnenkort militairen moeten posten.
Ze voelen zich wel degelijk bedreigd.
En van de tereur in het mo zijn de moslims zelf de grootste slachtoffer (al is iedereen slachtoffer ongeacht religie)

Ik denk dat kalmte heel belangrijk is.
pi_149807015
Als er nu "etnische zuiveringen" in Europa op joden plaats zouden vinden, wat was de holocaust dan wel niet? :')

Random woord: begripsverkrachting
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149808061
quote:
11s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:02 schreef El_Matador het volgende:
Als er nu "etnische zuiveringen" in Europa op joden plaats zouden vinden, wat was de holocaust dan wel niet? :')

Random woord: begripsverkrachting
Dat was een genocide, en dat woord is gelukkig nog niet verkracht.

Voor de rest - begripsverkrachting is allang aan de gang. Herinner je je bijv. nog hoe de New York Times in 2008 over de Vlaamse rand rond Brussel schreef en suggereerde dat het verzet tegen het oprukkende Frans "fascisme" en "etnische zuivering" is?
http://www.nytimes.com/20(...)agewanted=print&_r=0
pi_149808331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor de rest - begripsverkrachting is allang aan de gang. Herinner je je bijv. nog hoe de New York Times in 2008 over de Vlaamse rand rond Brussel schreef en suggereerde dat het verzet tegen het oprukkende Frans "fascisme" en "etnische zuivering" is?
Eh, begripsverwatering?

De shoah (massamoord op de joden) was genocide, de holocaust multicide; als je homo, kreupel, communist of zigeuner was, was er ook geen plek voor je...

pi_149808399
quote:
12s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eh, begripsverwatering?

De shoah (massamoord op de joden) was genocide, de holocaust multicide; als je homo, kreupel, communist of zigeuner was, was er ook geen plek voor je...
"Multicide" is wat een seriemoordenaar doet.
pi_149808427
quote:
12s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:30 schreef Igen het volgende:

[..]

"Multicide" is wat een seriemoordenaar doet.
Dit was meer parallel moorden, wilde je zeggen?

pi_149808437
quote:
15s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit was meer parallel moorden, wilde je zeggen?
:D
pi_149809866
quote:
12s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eh, begripsverwatering?

En jehova's las ik laatst (nooit geweten)
  woensdag 18 februari 2015 @ 22:14:53 #275
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_149810437
quote:

[..]

wtf :') :')
are we infinite or am I alone
pi_149811961
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:02 schreef Szikha het volgende:

[..]

En jehova's las ik laatst (nooit geweten)
gehandicapten en psychiatrisch patienten ook.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  woensdag 18 februari 2015 @ 23:47:16 #277
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_149814237
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 08:28 schreef Ludd het volgende:
:')

Er is véél meer hetze tegen moslims dan tegen joden. Fok! Is wat dat betreft wel exemplarisch.
Dit!

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 18 februari 2015 @ 23:58:39 #278
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_149814652
quote:
4s.gif Op zondag 15 februari 2015 09:14 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik noem dat geen incidenten meer, islamitische terroristen hebben het keer op keer op joden gericht.
Ze voelen nou eenmaal verwantschap met hun broeders en zusters in Palestina. Deze incidenten zullen vast en zeker stoppen als het structurele wangedrag van "Israël" stopt. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_149816087
quote:
15s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ze voelen nou eenmaal verwantschap met hun broeders en zusters in Palestina. Deze incidenten zullen vast en zeker stoppen als het structurele wangedrag van "Israël" stopt. :{

+1
pi_149816225
De etnische zuivering van joden in Europa
LOL
De suggestie wekken dat op een systematische wijze joden worden vermoord. Gelukkig ligt die tijd achter ons. Als we nu nog de Israëliërs zo ver zouden krijgen om niet systematisch Palestijnen te doden...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149818618
quote:

[..]
vast en zeker.. :')
Ja, we kennen die verwantschap; "moslims vermoorden geen moslims". Ondertussen is het aantal moslims vermoord door moslims wereldwijd legendarisch hoog. Maar als er geprotesteert moet worden, is het alleen tegen de zionisten.
Maar jij bedoelt vast, net als Yasmina Haifi; dat de zionisten achter de IS, Boko Haram etc. zitten. Ja, als dàt nou eens ophoudt, dàn is het vrede op aarde. :O
Maar.. er is hoop: Moslims beschermen joden, echter ben ik bang dat terroristen zich daar weinig van aantrekken wegens de gedachte dat collateral damage voor jodenbloed ook martelaren zijn en een ereplekje naast Mo krijgen.
Racist
pi_149820722
quote:

[..]

Ze voelen nou eenmaal verwantschap met hun broeders en zusters in Palestina
Nee. Ze voelen zich niet verwant met hun broerders en zusters.
Overal in de wereld zelfs in Djibouti zijn ze ermee bezig en voelen ze 'verwantschap'
Niet met de Palestijnen. Als hun broerders? Ha meeste inwoners van Djibouti hebben het niet zo op de Arabieren zelfs (haten zou ik het nog niet noemen) laat staan met het gebied (geen affectie mee)
Ze voelen zich niet verwant met de Palestijnen.

Het verwantschap ( wat jij noemt) is de (gemaakte) of gekweekte haat tegen Israel.
Dat maakt moslims daarin een eenheid. Daarin zijn ze verwant.
Niets meer
Dit 'verwantschap' ( verklapte gezamelijke vijand) zal onmiddelijk verdwijnen als de staat Israel niet meer bestaat.
Dan zal geheel Palestina gebied in de vergetelheid geraken bij alle moslims.
En zal het gebied hetzelfde zijn als de omringende landen en Afrika ( oorlogen en terreur en onderdrukking)

Joden. De meeste Joden voelen ook verwantschap. En dat is verwantschap met hun broeders en zusters in Palestina.
Joden zien zichzelf als 1 volk. Ongeacht of je Chineese Jood bent of een Nederlandse Jood.
Er is een duidelijk band.
Heb je ooit Marokkaanse Joden de Spaanse Joden zien afslachten? Onderdrukken?
Of de Kavkaz Joden de Poolse Joden afslachten?
Heb je uberhaubt anno deze tijd Joden uit verschillende landen andere Joden zien onderdrukken?
Nee.

De band die Joden voelen is sterk en zeker als het om Israel gaat. Dit land zien zij (alle Joden over de gehele wereld) als het Beloofde Land.
Ze zijn een eenheid.

quote:
Deze incidenten zullen vast en zeker stoppen als het structurele wangedrag van "Israël" stopt. :{

Het stopt pas als Israel verdwijnt.
pi_149821387
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 01:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
LOL
De suggestie wekken dat op een systematische wijze joden worden vermoord. Gelukkig ligt die tijd achter ons. Als we nu nog de Israëliërs zo ver zouden krijgen om niet systematisch Palestijnen te doden...
quote:
LOL
De suggestie wekken dat op een systematische wijze Palestijnen worden vermoord.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_149821410
quote:
15s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit!

Nee.

Bovendien: de haat tegen moslims (ik denk zelf dat heel veel wantrouwen, afschuw en angst onterecht als haat wordt bestempeld) zorgt vooralsnog niet voor onschuldige doden. De haat tegen joden doet dat wel.

[ Bericht 16% gewijzigd door Karrs op 19-02-2015 11:33:00 ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_149822111
quote:

[..]

Als ze zich zo verwant voelen met hen, dan kunnen ze afreizen naar de westbank en zich aansluiten bij verzetsgroepen.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 01:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
LOL
Oh, want andersom gebeurt het niet he? Joden worden systematisch aangevallen in de Arabische Yemen.

#freefrederike
pi_149822226
quote:

[..]

Klopt, het begrip etnische zuivering is in zwang geraakt gedurende het uiteenvallen van Joegoslavië, en het betekende niets anders dan dat mensen van een andere bevolkingsgroep dan de in dat gebied heersende moesten vertrekken. Maar in de propaganda-oorlog er omheen gingen mensen daar van alles bij verzinnen en nu denken ze dat hun eigen verzinsel deel uitmaken van de betekenis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_149830212
Hier een mooi voorbeeld van doorgeslagen zionisten, in dit geval een zionist die in de USA woont.
Bah, wat een nodeloze haat. Ik hoop dat die kindjes ooit nog eens volwassen worden en dat er twee staten komen.
#NoDAPL
pi_149830230
moet dringend gebeuren idd
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_149830374
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, het begrip etnische zuivering is in zwang geraakt gedurende het uiteenvallen van Joegoslavië, en het betekende niets anders dan dat mensen van een andere bevolkingsgroep dan de in dat gebied heersende moesten vertrekken. Maar in de propaganda-oorlog er omheen gingen mensen daar van alles bij verzinnen en nu denken ze dat hun eigen verzinsel deel uitmaken van de betekenis.
Echter weet je dat mensen dit hiermee associëren, daar zou je rekening mee kunnen houden. Zo werkt het nu eenmaal met taal, het volk bepaalt op een democratische wijze welke betekenis een woord of een begrip krijgt, ook al heeft het woord of begrip aanvankelijk een andere betekenis.
Technisch gezien houdt een etnische zuivering in dat je ervoor zorgt dat er steeds minder mensen met een bepaalde etniciteit in een gebied wonen, hoe je dat doet (gedwongen verhuizen of doden) heeft daar weinig mee te maken. Het volk associeert echter genocide hiermee.
#NoDAPL
pi_149830633
quote:
4s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:43 schreef PizzaMizza het volgende:
Oh, want andersom gebeurt het niet he? Joden worden systematisch aangevallen in de Arabische Yemen.
Natuurlijk wordt er over en weer gevochten, waar twee vechten hebben twee schuld. Er zijn een aantal wezenlijke verschillen:
• het ene volk kan dankzij de hulp van de USA en Europa het andere volk naar de middeleeuwen bombarderen (of erger) terwijl het andere volk enkel in guerillastijl kan vechten.
• het ene volk bezet een gebied van het andere volk. Het was Israël die de laatste keer het verdrag schond, net nadat de internationale gemeenschap had bepaald dat Israël een bepaald stuk grond kreeg (wat nu Israël is) besloot Israël nog eventjes wat extra stukken grond te pakken.

Israël mag zich verdedigen tegen aanvallen op haar eigen grondgebied. Israël mag niet buitenlands grondgebied bezetten of mensen vermoorden wanneer er geen sprake is van noodweer, al helemaal niet hele families moorden omdat een familielid wordt verdacht van een aanslag. Israël mag zichzelf verdedigen maar ze hebben niet het recht om zichzelf in de slachtofferrol te wentelen aangezien ze zelf voor het conflict kiezen. Als zij zich nu eens zouden terugtrekken uit het bezette gebied en ze een serieuze inspanning zouden leveren om de Palestijnen op een eerlijke manier een staat te geven en de Palestijnen zouden niet bereid zijn om een millimeter in hun richting te bewegen dan pas zou Israël wel dat recht hebben.
Zoals ik zei, ik hoop dat de beide kindjes nog eens een keer volwassen worden zodat er eindelijk eens vrede gaat ontstaan in die regio.
#NoDAPL
pi_149830734
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 16:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Echter weet je dat mensen dit hiermee associëren, daar zou je rekening mee kunnen houden. Zo werkt het nu eenmaal met taal, het volk bepaalt op een democratische wijze welke betekenis een woord of een begrip krijgt, ook al heeft het woord of begrip aanvankelijk een andere betekenis.
Ik zie geen enkele reden om het taalgebruik aan te passen aan hen die niet willen begrijpen of aan hen die iets willen insinueren. Het gaat hier dan ook niet om een andere betekenis, maar om het ontbreken van betekenis, in de categorie laat ik een gewichtige term gebruiken om vooral niet aan te geven waar ik op doel.

quote:
Technisch gezien houdt een etnische zuivering in dat je ervoor zorgt dat er steeds minder mensen met een bepaalde etniciteit in een gebied wonen, hoe je dat doet (gedwongen verhuizen of doden) heeft daar weinig mee te maken. Het volk associeert echter genocide hiermee.
Bij systematisch doden is er sprake van genocide. Anders noemen we het gewoon allemaal 'foei', in Joegoslavie is foei gedaan, de Duitsers deden foei en dan hebben de Armeense foei en Irak was eigenlijk ook wel foei. Dan kan de taal teruggebracht tot een paar honderd woorden zodat het voor iedereen makkelijk wordt, en dan kan iedereen blaten zonder nog iets te zeggen, en dát is helemaal makkelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_149830799
quote:

[..]

That combination of national pride, rightist politics, language purity and racially tinged opposition to immigration is a classic formula these days in modern Europe, what critics call a kind of nonviolent fascism.
...
But Wallonian legislators are blocking the changes, fearing that their power is eroding, that the Flemish are doing some legal ethnic cleansing and that a divided Belgium will end the subsidies that flow south from richer Flanders.
#NoDAPL
pi_149830979
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele reden om het taalgebruik aan te passen aan hen die niet willen begrijpen of aan hen die iets willen insinueren.
Dat staat jou vrij. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er sympathie voor als mensen zich verzetten tegen taalkundige zaken waarbij de meerderheid niet goed heeft beslist (zo schrijf ik zelf liever quantum, quantitatief en America) maar je kiest in dat geval voor een hoop miscommunicatie.

quote:
Bij systematisch doden is er sprake van genocide.
Het lijkt me te verdedigen dat genocide een vorm van etnische zuivering is.
#NoDAPL
pi_149831814
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 16:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

That combination of national pride, rightist politics, language purity and racially tinged opposition to immigration is a classic formula these days in modern Europe, what critics call a kind of nonviolent fascism.
...
But Wallonian legislators are blocking the changes, fearing that their power is eroding, that the Flemish are doing some legal ethnic cleansing and that a divided Belgium will end the subsidies that flow south from richer Flanders.

Als je "er wordt gezegd dat", zonder aanhalingstekens te gebruiken, zonder een bron te noemen en zonder dat een bron te vinden is, dan zeg je het in feite gewoon zelf.

Kijk, als ik schrijf "Volgens critici is Bram_van_Loon een vuile pedofiel" dan is die formulering praktisch gezien ook geen reden om m'n handen in onschuld te kunnen wassen. ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2015 17:28:54 ]
pi_149831916
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je "er wordt gezegd dat", zonder aanhalingstekens te gebruiken, zonder een bron te noemen en zonder dat een bron te vinden is, dan zeg je het in feite gewoon zelf.
Ik gaf maar even het citaat zodat iedereen weet wat hoe het precies moet worden geduid.
#NoDAPL
pi_149832261
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik gaf maar even het citaat zodat iedereen weet wat hoe het precies moet worden geduid.
Dat je dat deed impliceerde dat je het oneens bent met de wijze waarop ik het eerder duidde, en nu speel je de vermoorde onschuld.
pi_149832352
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat je dat deed impliceerde dat je het oneens bent met de wijze waarop ik het eerder duidde, en nu speel je de vermoorde onschuld.
Nee hoor. Ik vond jouw parafrase inderdaad wat ongelukkig (te vrij), uit beleefdheid had ik dat nog niet 'gezegd'.
#NoDAPL
pi_149832412
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik vond jouw parafrase inderdaad wat ongelukkig (te vrij), uit beleefdheid had ik dat nog niet 'gezegd'.
Er is niks beleefds aan om iemand terecht te willen zetten en vervolgens niet de discussie aan te willen gaan en te beweren geen mening te hebben. Dat is juist vrij onbeleefd.
pi_149832451
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Er is niks beleefds aan om iemand terecht te willen zetten en vervolgens niet de discussie aan te willen gaan en te beweren geen mening te hebben. Dat is juist vrij onbeleefd.
Ik zette jou niet terecht, ik gaf het letterlijke citaat aangezien ik de parafrase ongelukkig vond. Ik ben geen discussie aangegaan over waarom ik de parafrase ongelukkig vond aangezien dat teveel offtopic is en de rest dat niet interessant vindt.
#NoDAPL
pi_149832514
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zette jou niet terecht, ik gaf het letterlijke citaat aangezien ik de parafrase ongelukkig vond. Ik ben geen discussie aangegaan over waarom ik de parafrase ongelukkig vond aangezien dat teveel offtopic is en de rest dat niet interessant vindt.
Als je denkt dat het off-topic en niet interessant is, begin er dan niet over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')