abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149929380
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kijkcijfers verhinderen dat.
Niet per se.
Neem nou zo'n programma als Proefkonijnen. Misschien niet heel diepgaand, maar wel inhoudelijk en zonder alles-is-slecht-de-wereld-vergaat-pessimisme-sausje om maar kritisch over te komen.
pi_149929426
quote:
10s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zou zeggen; doe die hele TV de deur uit, maar goed.

Het helpt allemaal niet als de mediapropaganda door blijft gaan.

Een genuanceerde show met "lekker-geintegreerde moslims", denk je dat dat helpt? Hoeveel zijn er daar al niet van geweest? En, heeft het geholpen?

Lees nuchter de commentaren na "Hebdo" en je schrikt je kapot.
Omdat het nu alleen welles-nietes geschreeuw op tv is. Laat cijfers zien. Er worden nauwelijks cijfers getoond. Een tsunami van islamisering? Nogal wat menzen geloven dat omdat er om tv nauwelijks maatschappelijke debatten zijn waarin cijfers over immigratie worden getoond.
pi_149929452
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:44 schreef Kees22 het volgende:
Ik ga boontjes afhalen. Demeter uit Egypte.
En verse wordt braden. Mjammie!
Eet smakelijk!

Nog een tip: ga met mensen van verschillende culturen koken en samen eten. Klinkt cliche en heel links maar het is de manier om tot elkaar te komen.
pi_149929464
quote:
10s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Omdat het nu alleen welles-nietes geschreeuw op tv is. Laat cijfers zien. Er worden nauwelijks cijfers getoond. Een tsunami van islamisering? Nogal wat menzen geloven dat omdat er om tv nauwelijks maatschappelijke debatten zijn waarin cijfers over immigratie worden getoond.
Man, 80% van de bevolking interesseert die cijfers niet. Die kijken het nieuws met een bepaalde voorbedachte rade, fappen op de stukjes die hun wereldbeeld bevestigen en luisteren niet naar alles wat dat juist wil veranderen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149929475
quote:
10s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Probleem is wel dat bij de doelgroep de mentaliteit heerst van "statistieken zijn bedrog, feiten zijn propaganda, ik ben een gewone man midden in de maatschappij dus mijn onderbuik heeft altijd gelijk".

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2015 19:49:52 ]
pi_149929598
quote:
10s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Man, 80% van de bevolking interesseert die cijfers niet. Die kijken het nieuws met een bepaalde voorbedachte rade, fappen op de stukjes die hun wereldbeeld bevestigen en luisteren niet naar alles wat dat juist wil veranderen.
Dan moet je je tv-programma's anders inrichten. Als 3 van de 4 programma's op de staatsomroepen louter entertainmenr zijn snap ik wel dat de meeste mensen geen zin in maatschappelijke debatten hebben omdat ze hun ogen al vermoeid hebben aan allerlei onzinprogramma's.

Schakel NL1 nu eens aan. Wat zie je daar? Tokkievoetbal. Schakel om 22.00 uur eens RTL4 aan. Wat zie je daar? Een tokkieloterij waarbij elke randebiel statistisch al weet dat je negatieve winstkansen hebt. Dit bedoel ik nu: er is teveel onzin op tv en te weinig maatschappelijk debat.
pi_149929751
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Probleem is wel dat bij de doelgroep de mentaliteit heerst van "statistieken zijn bedrog, feiten zijn propaganda, ik ben een gewone man midden in de maatschappij dus mijn onderbuik heeft altijd gelijk".
Daarom moet je hen zelf die analyse laten maken. Als ik Henk de cijfers op een papiertje geef, roept hij dat het "linkse cijfers" zijn en dus onbetrouwbaar zijn. Nodig Henk zelf uit voor een tv-show. Laat hem zijn eigen tablet meenemen. Laat hem gegevens over alle aanslagen zoeken. Per ideologische groep. Als hij zelf op basis van zijn eigen cijfers een conclusie moet trekken dringt dat sneller tot hem door dan wanneer een hoogleraar van de Universiteit Maatricht ergens in een artikeltje de cijfers aanreikt. Dat noemen we spelenderwijs leren.
pi_149929777
quote:
3s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan moet je je tv-programma's anders inrichten. Als 3 van de 4 programma's op de staatsomroepen louter entertainmenr zijn snap ik wel dat de meeste mensen geen zin in maatschappelijke debatten hebben omdat ze hun ogen al vermoeid hebben aan allerlei onzinprogramma's.

Schakel NL1 nu eens aan. Wat zie je daar? Tokkievoetbal. Schakel om 22.00 uur eens RTL4 aan. Wat zie je daar? Een tokkieloterij waarbij elke randebiel statistisch al weet dat je negatieve winstkansen hebt. Dit bedoel ik nu: er is teveel onzin op tv en te weinig maatschappelijk debat.
Maar Zienswijze, dat debat is er in Nederland meer dan in welk ander land...

Ik heb vroeger veel van dat soort "maatschappelijk betrokken programma's" gezien. Betekent niet dat mensen daardoor hun wereldbeeld veranderen. Zo zit 80% van de mensen niet in elkaar, die beleven het nieuws als een religie; nemen (zowat) alle troep voor waar aan, ook als het de fysica volledig tart (9/11).

En dan kom je weer bij de mediamagnaten die bepalen wat er op TV vertoond wordt. Via lobbyisten verbonden aan allerhande( politieke) organisaties en bedrijven.

Je lost het probleem alleen op als je alle media in handen zou hebben.

Hee, precies de motivatie van de massamedia. :D
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149929834
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Daarom moet je hen zelf die analyse laten maken. Als ik Henk de cijfers op een papiertje geef, roept hij dat het "linkse cijfers" zijn en dus onbetrouwbaar zijn. Nodig Henk zelf uit voor een tv-show. Laat hem zijn eigen tablet meenemen. Laat hem gegevens over alle aanslagen zoeken. Per ideologische groep. Als hij zelf op basis van zijn eigen cijfers een conclusie moet trekken dringt dat sneller tot hem door dan wanneer een hoogleraar van de Universiteit Maatricht ergens in een artikeltje de cijfers aanreikt. Dat noemen we spelenderwijs leren.
In een tijd waarin het uitsmeren van poep van de ene bewoner bij de ander van een dom tv-programma een heel FOK!-subforum oplevert, denk je nou echt dat Henk leert van Henk die dat op TV ziet?

Die zapt weg bij die saaie cijfers, die zijn wereldbeeld omver schoppen.

Veel lagere klasse kijkt sowieso nauwelijks PO, meer SBS.

pi_149929898
quote:
12s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar Zienswijze, dat debat is er in Nederland meer dan in welk ander land...

Ik heb vroeger veel van dat soort "maatschappelijk betrokken programma's" gezien. Betekent niet dat mensen daardoor hun wereldbeeld veranderen. Zo zit 80% van de mensen niet in elkaar, die beleven het nieuws als een religie; nemen (zowat) alle troep voor waar aan, ook als het de fysica volledig tart (9/11).

En dan kom je weer bij de mediamagnaten die bepalen wat er op TV vertoond wordt. Via lobbyisten verbonden aan allerhande( politieke) organisaties en bedrijven.

Je lost het probleem alleen op als je alle media in handen zou hebben.

Hee, precies de motivatie van de massamedia. :D
Nee dat debat is er niet op de manier zoals ik omschrijf. Dat debat is nu: Mohammed schuift bij P&W aan en roept dat moslims gediscrimineerd worden. Henk schuift aan en roept dat Nederland in rap tempo islamiseert. Mohammed zegt nietes. Henk zegt welles. Oftewel, allemaal geschreeuw. Dat hebben we de afgelopen 14 jaar gedaan.

Laat M. en H. samen live op tv een casus uitwerken. H. komt dan erachter dat de meeste immigratie helemaal niet uit moslimlanden komt en M. komt er dan achter dat de meeste aanslagen per religie op de wereld wel degelijk islamitisch zijn. Erkenning van de feiten. Laat ze dat samen erkennen en samen op basis van cijfers debatteren.
pi_149929935
quote:
7s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee dat debat is er niet op de manier zoals ik omschrijf. Dat debat is nu: Mohammed schuift bij P&W aan en roept dat moslims gediscrimineerd worden. Henk schuift aan en roept dat Nederland in rap tempo islamiseert. Mohammed zegt nietes. Henk zegt welles. Oftewel, allemaal geschreeuw. Dat hebben we de afgelopen 14 jaar gedaan.

Laat M. en H. samen live op tv een casus uitwerken. H. komt dan erachter dat de meeste immigratie helemaal niet uit moslimlanden komt en M. komt er dan achter dat de meeste aanslagen per religie op de wereld wel degelijk islamitisch zijn. Erkenning van de feiten. Laat ze dat samen erkennen en samen op basis van cijfers debatteren.
Goed concept, kijk of je het kan slijten bij de media.

Ik vrees van niet. Die polarisatie is namelijk precies de lijn die de politiek wil; laat ons tegen elkaar vechten in plaats van tegen hen.

pi_149929966
quote:
19s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In een tijd waarin het uitsmeren van poep van de ene bewoner bij de ander van een dom tv-programma een heel FOK!-subforum oplevert, denk je nou echt dat Henk leert van Henk die dat op TV ziet?

Die zapt weg bij die saaie cijfers, die zijn wereldbeeld omver schoppen.

Veel lagere klasse kijkt sowieso nauwelijks PO, meer SBS.
Je hoeft geen post-academische kwantitatieve analyse op tv te geven maar maak er een leuke show van. Even geen analyse van voetbal op NL1 vanavond maar een show met maatschappelijke cijfers.

De PO is trouwens ook tokkie. Nu voetbal, straks tokkienieuws en om 22.00 weer een programma over voetbal. Alsof voetbal het belangrijkste is wat de PO te bieden kan.
pi_149930063
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je hoeft geen post-academische kwantitatieve analyse op tv te geven maar maak er een leuke show van. Even geen analyse van voetbal op NL1 vanavond maar een show met maatschappelijke cijfers.

De PO is trouwens ook tokkie. Nu voetbal, straks tokkienieuws en om 22.00 weer een programma over voetbal. Alsof voetbal het belangrijkste is wat de PO te bieden kan.
Voetbal vind ik nog het meest onschuldige op de PO. Jij bent geen liefhebber, begrijp ik?

Kijk naar aaaaaaaaaaaal die talkshows die we de afgelopen 15-20 jaar gezien hebben. Daar is toch bar weinig uitgekomen?

En die waren vroeger minder van het type zoals jij nu beschreef.

pi_149930137
quote:
15s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voetbal vind ik nog het meest onschuldige op de PO. Jij bent geen liefhebber, begrijp ik?

Kijk naar aaaaaaaaaaaal die talkshows die we de afgelopen 15-20 jaar gezien hebben. Daar is toch bar weinig uitgekomen?

En die waren vroeger minder van het type zoals jij nu beschreef.
Ik ben niet anti-voetbal maar dat was gewoon een voorbeeld. Mijn aanname is dat er teveel entertainment is (ook op de PO) en te weinig maatschappelijk debat. En dan geen debatten waarin M. en H. naar elkaar schreeuwen (zoals we de afgelopen 14 jaar hebben gedaan) maar debatten op basis van - jawel - cijfers.
pi_149936994
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Eet smakelijk!

Nog een tip: ga met mensen van verschillende culturen koken en samen eten. Klinkt cliche en heel links maar het is de manier om tot elkaar te komen.
Dat ging. (Had natuurlijk worst moeten zijn!!)
Ik weet niet waarom dat links is, samen eten, maar het zou heel goed kunnen helpen.
Trouwens tegelijk naar Tegenlicht gekeken, over het kantelen van Nederland. Interessant!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_149937290
Jaren geleden was er een programma dat een keer of vier meeging en waarin een rechtszaak nagespeeld werd. Gepresenteerd door Astrid Joosten, als ik me goed herinner. Daarin werd stap voor stap meer informatie gegeven en werd aan kijkers gevraagd mee te denken over de straf.
Het grappige was dat het oordeel van de kijkers dichter bij dat van de rechters kwam, naarmate ze meer wisten.
Zoiets zou je ook kunnen doen met andere onderwerpen.
Maar waarom er maar een paar afleveringen zijn geweest, weet ik niet.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_149937472
quote:
3s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Echter in het tijdperk van globalisering en "rassen"vermenging denk ik echter wel dat we de goede kant opgaan. We worden bijna allemaal een grote melting pot. En als religie dan eens op een spiritueel-culturele manier zal worden beleefd, zal het helemaal mooi zijj.
Wishful thinking; de "globalisering" vindt alleen in westerse landen plaats, extremisten uit madrassenland gooien vervolgens gewoon weer roet in het eten. Wordt hoog tijd dat acceptatie op dat deel van de wereld verkondigt gaat worden; Er ligt nog een schone taak voor de media aldaar.
Racist
pi_149938800
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 22:20 schreef Toga het volgende:

[..]

Wishful thinking; de "globalisering" vindt alleen in westerse landen plaats, extremisten uit madrassenland gooien vervolgens gewoon weer roet in het eten. Wordt hoog tijd dat acceptatie op dat deel van de wereld verkondigt gaat worden; Er ligt nog een schone taak voor de media aldaar.
Waarmee we terug zijn bij de TT. Want dat extremisten heropgevoed zouden moeten worden, klopt natuurlijk wel. Overigens niet alleen in landen met madrassen, maar ook in die met goelags en grote-roerganger-afbeeldingen.
Maar als er een groep zich nou juist niet ethnisch en religieus gemengd heeft, zijn het de joden wel. Tweeduizend jaar lang!
pi_150116731
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 22:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]
Maar als er een groep zich nou juist niet ethnisch en religieus gemengd heeft, zijn het de joden wel. Tweeduizend jaar lang!
Ik durf te wedden dat jij joden in je (werk)omgeving hebt waarvan je niet eens weet dat ze joods zijn. Of van deze BN'ers waarvan vele niet-joodse partners hebben.
Nou, hoeveel in jouw familie zijn er getrouwd met een neger/moslim/aziaat o.i.d.? Doen Nederlanders ook niet stiekem een beetje aan etnische partnerkeuze?
En al doen ze het wel, het draagt nňg niet bij aan integratie.
Racist
pi_150128182
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:21 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat jij joden in je (werk)omgeving hebt waarvan je niet eens weet dat ze joods zijn. Of van deze BN'ers waarvan vele niet-joodse partners hebben.
Nou, hoeveel in jouw familie zijn er getrouwd met een neger/moslim/aziaat o.i.d.? Doen Nederlanders ook niet stiekem een beetje aan etnische partnerkeuze?
En al doen ze het wel, het draagt nňg niet bij aan integratie.
Dat zou best kunnen, zeker als ze niet practiseren. Maar dat kan me eigenlijk ook helemaal niet schelen. Van een vriend hoorde ik het pas toevallig toen hij een zoontje kreeg en zijn vader daar verdriet om had. Een vriendin ging zich in haar stamboom verdiepen mede omdat haar vader joodse voorouders zou hebben. Van heel weinig mensen weet ik welk geloof ze hebben en zo lang ze mij daar niet mee lastig vallen, maakt me dat niet uit.
En dat laatste is cruciaal: van christenen die overijverig gaan voorbidden of verhaaltjes voorlezen word ik niet goed, van moslims die opzichtig gaan lopen doen idem. Maar ja, van de homoparade word ik ook niet blij, ook al ken ik heel aardige homo's en lesbo's.
En wat je afstamming betreft: iemand die zich nu opzichtig als Hugenoot gaat profileren beschouw ik als een tikkeltje gestoord. Net als iemand die nu teruggrijpt op het grootse verleden van zijn familie en in kleren van 200 jaar geleden gaat lopen. Dus voor joden die zichzelf nu, 2000 jaar na de verdrijving, nog steeds als bijzonder volk zien, geldt w.m.b. hetzelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')