Door het te benoemen en lessen verdraagzaamheid te geven. Net zoals elk kind lessen over de WO2 krijgt, moeten ook islamofobie (want dat is er zeker) en homofobie (voor zover dat er al niet is) op school behandeld worden.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Intolerantie bestrijden, hoe doe je dat?
En is dat wel zo tolerant?
Dat is allemaal prima en daar kan niemand het mee oneens zijn lijkt me, maar als dat "niet helpt", wat dan?quote:Op zondag 22 februari 2015 19:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Door het te benoemen en lessen verdraagzaamheid te geven. Net zoals elk kind lessen over de WO2 krijgt, moeten ook islamofobie (want dat is er zeker) en homofobie (voor zover dat er al niet is) op school behandeld worden.
Intolerantie bestrijd je met het woord en met de pen. Wees niet bang voor de ander, ga met de persoon "van de andere groep" om en praat met elkaar zijn een van de beste methoden om vooroordelen weg te nemen.
Ik heb er vertrouwen in dat we er samen uitkomen. Het (neo-)Nazisme hebben we na 1945 immers ook met het woord en met de pen verslagen. Mijn advies luidt (en dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen want jij bent gewend om met diverse bevolkingsgroepen om te gaan): ga met de "andere groep" om. Maak een praatje met je Marokkaanse buurman of je homoseksuele collega. Luister naar elkaar en leer van elkaar. Als je met moslimjongeren praat leer je dat "hun woede" deels door de westerse invasies is ontstaan. Als je met elkaar de dialoog blijft voeren kom je er samen uit. Organiseer tv-debatten met elkaar. We zijn allemaal mensen.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is allemaal prima en daar kan niemand het mee oneens zijn lijkt me, maar als dat "niet helpt", wat dan?
Ik ben het met je eens, maar de bizarre mediapropaganda moet je dan ook aanpakken. De mediabiasing is enorm en onterecht en vormt het wereldbeeld van de meeste mensen helaas.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb er vertrouwen in dat we er samen uitkomen. Het (neo-)Nazisme hebben we na 1945 immers ook met het woord en met de pen verslagen. Mijn advies luidt (en dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen want jij bent gewend om met diverse bevolkingsgroepen om te gaan): ga met de "andere groep" om. Maak een praatje met je Marokkaanse buurman of je homoseksuele collega. Luister naar elkaar en leer van elkaar. Als je met moslimjongeren praat leer je dat "hun woede" deels door de westerse invasies is ontstaan. Als je met elkaar de dialoog blijft voeren kom je er samen uit. Organiseer tv-debatten met elkaar. We zijn allemaal mensen.
En wat als het niet lukt? Die kans lijkt mij heel klein. Maar ik heb de oplossing dan ook niet.
Daar kun je weinig aan doen, want je wordt in dit leven sowieso belazerd waar je bijstaat. Maar je kunt wel mensen daar scherper op proberen te maken. En of ze daar iets van opsteken, tja, dat moet je dan maar hopen.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar de bizarre mediapropaganda moet je dan ook aanpakken. De mediabiasing is enorm en onterecht en vormt het wereldbeeld van de meeste mensen helaas.
Klopt en dat ligt wellicht aan het kapitalisme. Mediabedrijven moeten winst maken. Nieuws over bomaanslagen is natuurlijk sensationeler dan het feit dat moslims en joden in stadje x prima met elkaar samenleven.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar de bizarre mediapropaganda moet je dan ook aanpakken. De mediabiasing is enorm en onterecht en vormt het wereldbeeld van de meeste mensen helaas.
Daarom het debat (op tv) blijven voeren en met cijfers komen. Wilders roept dat in 2050 alle grote steden islamitisch zullen zijn? Welnee, presentator x laat op tv de cijfers zien waaruit blijkt dat dat demografisch bijna onmogelijk is. Cijfers op tv spreken boekdelen. Dan haal je in een klap de vooroordelen weg.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar kun je weinig aan doen, want je wordt in dit leven sowieso belazerd waar je bijstaat. Maar je kunt wel mensen daar scherper op proberen te maken. En of ze daar iets van opsteken, tja, dat moet je dan maar hopen.
Ja, nou!quote:Op zondag 22 februari 2015 19:38 schreef Zienswijze het volgende:
Dan haal je in een klap de vooroordelen weg.
Laat eens op tv zien dat de meeste aanslagen in Europa helemaal niet door moslimextremisten worden gepleegd. In plaats van een tokkieshow als RTL Boulevard of Boer zoekt Vrouw zouden er meer maatschappelijke debatten op tv moeten worden gevoerd. Kom met cijfers en haal de vooroordelen weg.quote:
Als het goed is kunnen mensen dat ook gewoon zelf wel bedenken. Hoewel ik dan wel uitga van een minimale opleiding en intelligentie.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom het debat (op tv) blijven voeren en met cijfers komen. Wilders roept dat in 2050 alle grote steden islamitisch zullen zijn? Welnee, presentator x laat op tv de cijfers zien waaruit blijkt dat dat demografisch bijna onmogelijk is. Cijfers op tv spreken boekdelen. Dan haal je in een klap de vooroordelen weg.
Kijkcijfers verhinderen dat.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Laat eens op tv zien dat de meeste aanslagen in Europa helemaal niet door moslimextremisten worden gepleegd. In plaats van een tokkieshow als RTL Boulevard of Boer zoekt Vrouw zouden er meer maatschappelijke debatten op tv moeten worden gevoerd. Kom met cijfers en haal de vooroordelen weg.
Ik zou zeggen; doe die hele TV de deur uit, maar goed.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Laat eens op tv zien dat de meeste aanslagen in Europa helemaal niet door moslimextremisten worden gepleegd. In plaats van een tokkieshow als RTL Boulevard of Boer zoekt vrouw zouden er meer maatschappelijke debatten op tv moeten worden gevoerd. Kom met cijfers en haal de vooroordelen weg.
Als je een uitspraak van de GBL in de Telegraaf leest zullen er altijd wel mensen zijn die dat onmiddelijk geloven. Daarom moet je op tv maatschappelijke debatten voeren. Laat de tokkie uit Den Haag een mooie statistische analyse live op tv van alle aanslagen in Europa maken en dan zelf inzien dat de meeste aanslagen in Europa helemaal niet door moslimextremisten zijn gepleegd.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als het goed is kunnen mensen dat ook gewoon zelf wel bedenken. Hoewel ik dan wel uitga van een minimale opleiding en intelligentie.
En daarin ben ik misschien te optimistisch.
Niet per se.quote:
Omdat het nu alleen welles-nietes geschreeuw op tv is. Laat cijfers zien. Er worden nauwelijks cijfers getoond. Een tsunami van islamisering? Nogal wat menzen geloven dat omdat er om tv nauwelijks maatschappelijke debatten zijn waarin cijfers over immigratie worden getoond.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou zeggen; doe die hele TV de deur uit, maar goed.
Het helpt allemaal niet als de mediapropaganda door blijft gaan.
Een genuanceerde show met "lekker-geintegreerde moslims", denk je dat dat helpt? Hoeveel zijn er daar al niet van geweest? En, heeft het geholpen?
Lees nuchter de commentaren na "Hebdo" en je schrikt je kapot.
Eet smakelijk!quote:Op zondag 22 februari 2015 19:44 schreef Kees22 het volgende:
Ik ga boontjes afhalen. Demeter uit Egypte.
En verse wordt braden. Mjammie!
Man, 80% van de bevolking interesseert die cijfers niet. Die kijken het nieuws met een bepaalde voorbedachte rade, fappen op de stukjes die hun wereldbeeld bevestigen en luisteren niet naar alles wat dat juist wil veranderen.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat het nu alleen welles-nietes geschreeuw op tv is. Laat cijfers zien. Er worden nauwelijks cijfers getoond. Een tsunami van islamisering? Nogal wat menzen geloven dat omdat er om tv nauwelijks maatschappelijke debatten zijn waarin cijfers over immigratie worden getoond.
Probleem is wel dat bij de doelgroep de mentaliteit heerst van "statistieken zijn bedrog, feiten zijn propaganda, ik ben een gewone man midden in de maatschappij dus mijn onderbuik heeft altijd gelijk".quote:Op zondag 22 februari 2015 19:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat het nu alleen welles-nietes geschreeuw op tv is. Laat cijfers zien. Er worden nauwelijks cijfers getoond. Een tsunami van islamisering? Nogal wat menzen geloven dat omdat er om tv nauwelijks maatschappelijke debatten zijn waarin cijfers over immigratie worden getoond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |