abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149671961
Banshee heb je ook familie in Denemarken?
pi_149671964
Moslim pleegt aanslagen om cartoon.
Moslims: geen cartoons meer plegen dus, da's beter voor beide partijen.

:{ :{ :{ :{ :{ :{ :{
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:46:32 #153
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_149671967
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:45 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Bij Charlie Habdo doen ze dat ook niet meer. Win-win volgens meneer Banshee.
Ik analyseer de (recente) gebeurtenissen en concludeer dat dit het verstandigst is. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_149671975
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

De meeste fanatieke tegenstanders van het Christendom lijken religie ditmaal wel prima te vinden. Het geeft inspiratie, het is een waardevolle aanvulling, etc. Dat soort teksten.
Nee hoor. Althans, ik heb dat nog niet gezien.
pi_149671981
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Geen aanslagen meer. Daar zit niemand op te wachten denk/hoop ik. :{

Geen aanslagen onder de voorwaarde van geen belediging een win win noemen :') knettergek

Cartoons zijn nooit een geldig excuus voor een aanslag.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2015 @ 19:47:12 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_149671984
quote:

[..]

Er zit niemand op te wachten dat we onze mond gaan houden uit angst voor geweld van religieuze groeperingen en andere extremisten.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:47:19 #157
13462 BansheeBoy
pi_149671989
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:46 schreef Houtenbeen het volgende:
Banshee heb je ook familie in Denemarken?
Ik heb een Turkse vriend met schoonfamilie daar. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_149672010
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens mij werkt dat laatste alleen maar averechts. Ik vind dat sommigen al erg snel roepen dat de profeet wordt beledigd en ik vind dat het an sich ook zo moeten kunnen. Maar ik verwacht er geen helende werking van. Ik verwacht niet dat radicalen gematigder worden als je maar vaak genoeg de profeet beledigt. Ik geloof ook niet dat gematigde moslims niet radicaal worden als je de profeet maar vaak genoeg en ernstig genoeg beledigd.

Bij Christenen werkt dat beledigen volgens mij ook niet. Belkacem gaf in het debat met De Winter een strakke voorzet. Je moet niet beledigen, maar met feiten komen. In Turkije waren er demonstraties voor onderwijs dat gestoeld is op wetenschap in plaats van op religie. Daar zou je m.i. naar toe moeten: wetenschappelijk onderbouwd onderwijs i.p.v. kleine kinderen brainwashen met religieuze verhalen.

Let wel: geweld n.a.v. beledigingen keur ik absoluut af en ik probeer dat zeker niet goed te praten. Ik zeg slechts dat het beledigen averechts werkt. Iemand wordt daar niet minder Islamitisch van of minder fanatiek. Eerder meer.
Feiten tellen niet bij moslims, geloof me, ik heb er ervaring mee.
Shocktherapie misschien wel.
I´m back.
pi_149672019
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is inderdaad nog het meest bizarre. Als je 40 jaar geleden tegen de kerk was, was je progressief links. Als je nu tegen islam bent ben je extremistisch rechts. De hypocrisie is stuitend.
Precies. :Y

Progressief links is ook zogenaamd voorstander van vrijheid van meningsuiting, gelijkheid man/vrouw, wetenschappelijk onderwijs, etc. Maar dit soort onzin promoten ze bij deze religieuze ronde nu opeens wel.

Snap het eigenlijk niet zo goed. Een beetje het "weg met ons"-principe denk ik.
pi_149672020
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb een Turkse vriend met schoonfamilie daar. :{

Banshee mag dat wel een vriend hebben?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2015 @ 19:48:26 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_149672029
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet? Ongeveer elke linkse partij?
pi_149672036
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Progressief links doet Islamkritiek toch behoorlijk in de ban.
pi_149672037
quote:

[..]

Ik zie dat Denemarken meedoet aan de bombardementen op IS, dus zelfs al zouden er geen spotprenten meer getekend worden, dan heeft IS nog andere redenen om aanslagen te plegen (er van uitgaande dat de aanslagplegers in Denemarken IS-leden of sympathisanten zijn).
http://en.wikipedia.org/w(...)_Iraq_and_the_Levant
pi_149672056
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik analyseer de (recente) gebeurtenissen en concludeer dat dit het verstandigst is.
Het meest verstandig om aanslagen te voorkomen.

Dat is niet hetzelfde als ''de meest verstandige wijze waarop je een samenleving wilt inrichten.''

Volgens jou redenatie, waarbij het doel is om aanslagen te voorkomen, is het misschien verstandiger om alle moslims te verwijderen.

Of als we jouw redenatie volgen, kan ik morgen een aanslag plegen op een moslim, en daarna roepen: het meest verstandig is om geen moslim meer te zijn, moslims!
pi_149672082
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik analyseer de (recente) gebeurtenissen en concludeer dat dit het verstandigst is. :{

Ik dacht dat je 'ik bedoelde het niet op die manier' maar je meent het nog ook. :D
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_149672098
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet? Ongeveer elke linkse partij?
Die zijn fel tegen het christendom, maar vinden de islam een verrijking? Nee, dat heb ik echt nog niet gezien.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:50:39 #167
13462 BansheeBoy
pi_149672112
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:49 schreef LelijKnap het volgende:

Of als we jouw redenatie volgen, kan ik morgen een aanslag plegen op een moslim, en daarna roepen: het meest verstandig is om geen moslim meer te zijn, moslims!
We kunnen heus wel een mooie goed functionerende samenleving hebben zonder die slechte tekeningen. Laten we ze aub niet belangrijker maken dan ze zijn. :{

pi_149672141
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Feiten tellen niet bij moslims, geloof me, ik heb er ervaring mee.
Shocktherapie misschien wel.
Als jij geboren zou zijn in bijvoorbeeld Saoedi Arabië, jarenlang Islamitisch onderwijs zou hebben gehad, etc. dan zou je nu ook fanatiek Islamitisch zijn geweest en dat boek en alles dat erbij hoort als waarheid hebben aangenomen.

Je wordt niet geboren met een in je hersenen geïmplementeerde chip met die onzin. Als zo'n kind in Urk wordt geboren, dan wordt 'ie ook gewoon Christelijk en als 'ie aan de grachten in Amsterdam wordt geboren, dan wordt dat kind ook gewoon atheïst.
pi_149672150
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Progressief links doet Islamkritiek toch behoorlijk in de ban.
Die indruk heb ik niet. Ze weten zich geen houding te geven, aangezien ze wel tegen discriminatie, seksisme en religieuze macht zijn, maar tegelijkertijd willen ze ook minderheden beschermen. En die twee gaan dus niet samen.
pi_149672177
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit zijn de gematigde moslims, die eisen dat er een verbod op de belediging van de profeet wordt ingesteld in NL. Anders kunnen zij niet samenleven. Geeft volgens mij aan dat de kloof onoverbrugbaar is.
Komt nog wat anders bij. Want de gewone NL'ers die ze tegenkomen en waarmee ze samenleven zullen niet altijd de profeet beledigen. Alleen een Geert Wilders of Annabel Nanninga. En omdat zij dat doen willen ze niet meer vreedzaam samenleven met al die gewone NL'ers die ze tegenkomen en niet constant de vzmh beledigen kennelijk...? Ik denk dat de standpunten van ook de gematigde moslims in een radicaliseringsproces bevinden.
Het is een politieke keuze. Denk dat de meeste landen blasfemie verbieden. Het Westen heeft ervoor gekozen die wetten af te schaffen en te vervangen door wetten tegen holocaust ontkenning, goedpraten van terreur, islamitische propaganda etc...
pi_149672193
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

We kunnen heus wel een mooie goed functionerende samenleving hebben zonder die slechte tekeningen. Laten we ze aub niet belangrijker maken dan ze zijn. :{
Flutargument. We kunnen ook heus wel een mooie goed functionerende samenleving hebben zonder moslims.

quote:
Wat de fuck is dat nou man?
pi_149672227
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Laten we ze aub niet belangrijker maken dan ze zijn. :{

En dat is het hele probleem. Moslims vinden het blijkbaar nodig om mensen te vermoorden om die tekeningen. Dus zijn ze wel belangrijk. Zolang ze dat niet doen zijn ze niet belangrijk en wordt het ook minder gedaan.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_149672229
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die indruk heb ik niet. Ze weten zich geen houding te geven, aangezien ze wel tegen discriminatie, seksisme en religieuze macht zijn, maar tegelijkertijd willen ze ook minderheden beschermen. En die twee gaan dus niet samen.
Ik heb die indruk wel. Met dat ze zich geen houding weten te geven ben ik het wel helemaal eens. Ze zijn tegen religieuze macht en invloed. Dat wisten ze goed uit te dragen toen er "gestreden" werd tegen het Christendom. Nu lukt ze dat een stuk minder goed. Sterker nog: een hoop religieuze kwats wordt zelfs verdedigd en goedgepraat.

Minderheden beschermen en tegen religieuze invloed zijn, kan volgens mij best goed samengaan.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:54:16 #174
13462 BansheeBoy
pi_149672235
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Flutargument. We kunnen ook heus wel een mooie goed functionerende samenleving hebben zonder moslims.
Dat ben ik dus niet met je eens. Daar verschillen we dan van mening. En dat moet kunnen!

pi_149672261
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik heb die indruk wel. Met dat ze zich geen houding weten te geven ben ik het wel helemaal eens. Ze zijn tegen religieuze macht en invloed. Dat wisten ze goed uit te dragen toen er "gestreden" werd tegen het Christendom. Nu lukt ze dat een stuk minder goed. Sterker nog: een hoop religieuze kwats wordt zelfs verdedigd en goedgepraat.

Minderheden beschermen en tegen religieuze invloed zijn, kan volgens mij best goed samengaan.
Klein links vindt het in ieder geval erg lastig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')