abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:35:32 #126
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149671642
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, eens ben ik het niet met hem, maar hij is iig geen randdebiel die komt schreeuwen met een oneliners als "pedoprofeet" en vervolgens met een mond vol standen staat als hij op een punt wordt aangesproken, dat waardeer ik dan weer wel.
Mooie beschrijving van de gemiddelde pvv stemmer.
pi_149671675
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:33 schreef ReplaR het volgende:
Dat de berichten van BSB weg gehaald worden werkt niet echt mee aan de discussie hier.
Verkapt zeggen dat deze mensen het weer verdiend hebben mag hij ergens anders gaan doen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2015 @ 19:38:27 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_149671713
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb ook iets gemist, want dit filmpje is een eye-opener. Het beledigen van de profeet is iets dat nog hoger staat dan het beledigen van een naaste qua zwaarte. En ja, dat is in het filmpje afkomstig van een jongen die bij mij overkomt als redelijk goed opgeleid en wrs dus goed geïntegreerd. En die jongen pleit voor een verbod (door de overheid) van belediging van de profeet.......... Volgens mij is dat een radicalisering, hij was ook behoorlijk opgewonden, hoe kan ik samenleven met iemand die mijn profeet beledigt...

En ja precies hetzelfde euvel als waarmee gelovigen werden geconfronteerd in de jaren 60/70, toen de iconoclastische hippies ook de kerk die toen nog op een voetstuk stond aanviel, belachelijk maakte. Waarom zou niet voor moslims moeten gelden als wat voor die kerken gold? Hopelijk gaan we een proces in van de-islamisering in NL, door o.a. zoveel mogelijk de profeet te beledigen, alle hyprocrisie bloot te leggen, mensen te kwetsen in het diepste van hun ziel, opdat latere generaties afstand nemen van een onderdrukkend, mensonterend instituut als de islam. :).
Alleen pakte gereformeerde Annie van Veen niet haar Kalashnikov uit de buffetkast om Jezus, vrede zij met hem, te wreken. Dat maakt de situatie nu een tikkie moeizamer. En het gewone volk heeft geen zin om NOG een keer door secularisering heen te moeten.
pi_149671755
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Verkapt zeggen dat deze mensen het weer verdiend hebben mag hij ergens anders gaan doen.
Laat wel het gedachtegoed van sommigen zien...
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:40:18 #130
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_149671766
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat heb ik helemaal niet gezegd. Doe normaal man! :{

Ik zei het volgende:

"Ik denk dat we een win-win situatie hebben als er geen spotprenten meer worden gemaakt van onze geliefde Profeet vrede zij met hem." Niet meer dan een constatering. :N

Dit is censuur. Ik mag mijn mening hier toch wel posten? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2015 @ 19:40:59 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_149671788
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik zei het volgende:

"Ik denk dat we een win-win situatie hebben als er geen spotprent meer worden gemaakt van onze geliefde Profeet vrede zij met hem."

Vreemde zin van iemand die voor censuur pleit.
pi_149671792
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alleen pakte gereformeerde Annie van Veen niet haar Kalashnikov uit de buffetkast om Jezus, vrede zij met hem, te wreken. Dat maakt de situatie nu een tikkie moeizamer. En het gewone volk heeft geen zin om NOG een keer door secularisering heen te moeten.
Als daarmee achterlijke stromingen uit de islam uit dit deel van de wereld verwijderd kunnen worden heb ik daar geen bezwaar tegen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_149671793
Ik kijk geen nieuws meer, lekker rustig.
pi_149671802
quote:

[..]

Klopt idd, weliswaar een detail dat de zaak van de-islamisering des te urgenter maakt.
I´m back.
pi_149671813
quote:

[..]

Ik zei het volgende:

"Ik denk dat we een win-win situatie hebben als er geen spotprenten meer worden gemaakt van onze geliefde Profeet vrede zij met hem." Niet meer dan een constatering. :N

Voer die discussie maar in feedback, ik haal het gewoon weg hier.
pi_149671815
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb ook iets gemist, want dit filmpje is een eye-opener. Het beledigen van de profeet is iets dat nog hoger staat dan het beledigen van een naaste qua zwaarte. En ja, dat is in het filmpje afkomstig van een jongen die bij mij overkomt als redelijk goed opgeleid en wrs dus goed geïntegreerd. En die jongen pleit voor een verbod (door de overheid) van belediging van de profeet.......... Volgens mij is dat een radicalisering, hij was ook behoorlijk opgewonden, hoe kan ik samenleven met iemand die mijn profeet beledigt...

En ja precies hetzelfde euvel als waarmee gelovigen werden geconfronteerd in de jaren 60/70, toen de iconoclastische hippies ook de kerk die toen nog op een voetstuk stond aanviel, belachelijk maakte. Waarom zou niet voor moslims moeten gelden als wat voor die kerken gold? Hopelijk gaan we een proces in van de-islamisering in NL, door o.a. zoveel mogelijk de profeet te beledigen, alle hyprocrisie bloot te leggen, mensen te kwetsen in het diepste van hun ziel, opdat latere generaties afstand nemen van een onderdrukkend, mensonterend instituut als de islam. :).
Volgens mij werkt dat laatste alleen maar averechts. Ik vind dat sommigen al erg snel roepen dat de profeet wordt beledigd en ik vind dat het an sich ook zo moeten kunnen. Maar ik verwacht er geen helende werking van. Ik verwacht niet dat radicalen gematigder worden als je maar vaak genoeg de profeet beledigt. Ik geloof ook niet dat gematigde moslims niet radicaal worden als je de profeet maar vaak genoeg en ernstig genoeg beledigd.

Bij Christenen werkt dat beledigen volgens mij ook niet. Belkacem gaf in het debat met De Winter een strakke voorzet. Je moet niet beledigen, maar met feiten komen. In Turkije waren er demonstraties voor onderwijs dat gestoeld is op wetenschap in plaats van op religie. Daar zou je m.i. naar toe moeten: wetenschappelijk onderbouwd onderwijs i.p.v. kleine kinderen brainwashen met religieuze verhalen.

Let wel: geweld n.a.v. beledigingen keur ik absoluut af en ik probeer dat zeker niet goed te praten. Ik zeg slechts dat het beledigen averechts werkt. Iemand wordt daar niet minder Islamitisch van of minder fanatiek. Eerder meer.
pi_149671819
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik kijk geen nieuws meer, lekker rustig.
Je bent nu aan het kijken naar nieuws.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:42:33 #138
13462 BansheeBoy
pi_149671840
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:41 schreef Specularium het volgende:

[..]

Voer die discussie maar in feedback, ik haal het gewoon weg hier.
Ok, dan zie ik graag wat richtlijnen wat ik wel mag posten. Zo volg ik het niet. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_149671851
quote:

[..]

Ik zei het volgende:

pi_149671862
Tegenwoordig beledig je al de profeet bij een verkeerde blik
pi_149671863
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:42 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Je bent nu aan het kijken naar nieuws.
Nee hoor. Ik weet zo goed als niks over deze zaak. Wilde dat even melden. Toedels.
pi_149671866
quote:

[..]

De meeste fanatieke tegenstanders van het Christendom lijken religie ditmaal wel prima te vinden. Het geeft inspiratie, het is een waardevolle aanvulling, etc. Dat soort teksten.
pi_149671893
quote:

[..]

Ik zei het volgende:

Wat is de win-win dan?
Dat onder druk van een dreigende aanslag er geen cartoons worden gemaakt? Dat is geen win, dat is je mening opdringen onder dreiging van geweld.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2015 @ 19:44:32 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_149671899
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als daarmee achterlijke stromingen uit de islam uit dit deel van de wereld verwijderd kunnen worden heb ik daar geen bezwaar tegen.
Waar heb je geen bezwaar tegen :?
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:44:58 #145
13462 BansheeBoy
pi_149671918
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Wat is de win-win dan?
Dat onder druk van een dreigende aanslag er geen cartoons worden gemaakt? Dat is geen win, dat is je mening opdringen onder dreiging van geweld.
Geen aanslagen meer. Daar zit niemand op te wachten denk/hoop ik. :{

pi_149671924
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:43 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik weet zo goed als niks over deze zaak. Wilde dat even melden. Toedels.
Je kijkt in NWS, je kijkt naar deze titel en je hebt waarschijnlijk ook naar deze OP gekeken.
pi_149671926
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vreemde zin van iemand die voor censuur pleit.
Het nut van de spotprenten betwijfelen is wat anders dan zeggen dat het niet mag. Overigens vind ik dat het nut van die spotprenten juist nu bewezen is want je moet niet wijken voor terrorisme, daarom zouden die prenten nu weer massaal herdrukt en gemaakt moeten worden.
pi_149671933
quote:

[..]

Wat is de win-win dan?
Bij Charlie Habdo doen ze dat ook niet meer. Win-win volgens meneer Banshee.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_149671944
quote:

[..]

Wat is de win-win dan?
Nou ja, als dat principe goedgekeurd wordt door het islamitische deel van de bevolking, dan zijn we vrij snel van dit soort reli-ellende af. Ik vrees alleen dat dat principe uitsluitend één kant op werkt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2015 @ 19:46:13 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_149671957
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

De meeste fanatieke tegenstanders van het Christendom lijken religie ditmaal wel prima te vinden. Het geeft inspiratie, het is een waardevolle aanvulling, etc. Dat soort teksten.
Dat is inderdaad nog het meest bizarre. Als je 40 jaar geleden tegen de kerk was, was je progressief links. Als je nu tegen islam bent ben je extremistisch rechts. De hypocrisie is stuitend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')