Kunnen de laatste overgebleven post's ook weg? Met name post 1 (oorzaak van de ellende).quote:Op zondag 15 februari 2015 21:23 schreef Specularium het volgende:
Weer open, jullie kennen de regels.
Ja dat kan.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Kunnen de laatste overgebleven post's ook weg? Met name post 1 (oorzaak van de ellende).
Dan kan dit topic 'met een schone lei beginnen'.
twitter:RizeOrDie twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 05:48:38DARAA 2015 MAP: Al Harah and its importance / [large at http://t.co/Pq5YjfJUmQ] #Syria #Israel #SAA #FSA #Hezbollah http://t.co/HTnOPRHKEJ reageer retweet
twitter:PetoLucem twitterde op zondag 15-02-2015 om 12:40:03"From #Damascus to #Daraa: documenting the battle in the south" http://t.co/CkInyFCb4i @AlakhbarEnglish reageer retweet
quote:The most important thing in the Middle East that no one is talking about
There's a third jihadist vision contesting the Syrian battlefield, according to a major new study published by Phillip Smyth for the Washington Institute for Near East Policy, and it's arguably been the most successful of the bunch.
As Smyth explains, Iran has used the Syrian civil war to expand its influence over the Shi'ite communities in the broader Middle East and advance the clerical regime's strategic and ideological goals. Iran's support for the regime of Syrian dictator Bashar Al Assad is well-documented.
Read more: http://uk.businessinsider(...)2?r=US#ixzz3RuVIjxGA
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 16-02-2015 om 08:56:21#Syria #Aleppo #ﺣﻠﺐ #سوريا #سورية Report from a pro #FSA activist in Aleppo just now. #SAA #NDF http://t.co/zWQKHenWSI reageer retweet
opvallend veel dode iraniers en hezz tijdens het offensief in het zuidentwitter:
twitter:arabthomness twitterde op zondag 15-02-2015 om 21:20:36#Syria: recent pictures of the Iranian general which was killed by rebels in #Daraa province http://t.co/2PZuuvlVe5 reageer retweet
jobar vernietigende stads guerrillatwitter:ProSyriana twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 12:11:14Abu Hassan of JAN, who executed a woman 4 adultery in Maarat Misrin #Idlib last month was found dead, he was beheaded http://t.co/XmTYavkATY reageer retweet
twitter:YousefMunayyer twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 16:49:07"If you take out Saddam's regime I guarantee you it will have enormous positive reverberations on the region" - @netanyahu to Congress 2002 reageer retweet
Volgens geruchten heeft de fsa samen met de ypg een enorm stuk gebied in handen in het noord oosten van Aleppo. Ik denk dat de saa het probeert terug te pakken.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:11 schreef Slayage het volgende:
het ziet er naar uit dat de assadisten binnenkort weer gaan proberen om aleppo af te knijpentwitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 16-02-2015 om 08:56:21#Syria #Aleppo #ﺣﻠﺐ #سوريا #سورية Report from a pro #FSA activist in Aleppo just now. #SAA #NDF http://t.co/zWQKHenWSI reageer retweet
opvallend veel dode iraniers en hezz tijdens het offensief in het zuidentwitter:twitter:arabthomness twitterde op zondag 15-02-2015 om 21:20:36#Syria: recent pictures of the Iranian general which was killed by rebels in #Daraa province http://t.co/2PZuuvlVe5 reageer retweet
quote:Kurds, Syrian rebels edge into Islamic State stronghold: monitor
BEIRUT: Kurdish forces backed by Syrian insurgent groups took control of a hill inside the provincial stronghold of the militant Islamic State group on Sunday after deadly clashes, the Syrian Observatory for Human Rights said.
The Kurdish forces, supported by U.S.-led air strikes, drove Islamic State fighters from the town of Kobani last month near the Turkish border and have pushed them back from surrounding villages in northern Syria. Islamic State still holds tracts of land across northern and eastern Syria and into Iraq.
Now the Kurds and other local fighters who oppose Islamic State have taken a hill south of Kobani which lies within Raqqa province - the stronghold of the al Qaeda offshoot in Syria, said the Observatory, which tracks the conflict through sources on the ground.
"It is the first time they get into Raqqa," the Observatory's founder Rami Abdulrahman said. He added that at least 35 Islamic State fighters and four members of the Kurdish forces had been killed on Sunday in battles near Kobani, which were the heaviest since the Kurds took back the town.
The fight for Kobani, known as Ayn al-Arab in Arabic, become the focus of international efforts to combat Islamic State and was the first time that a U.S-led aerial campaign had worked with local ground forces to oust the militants in Syria.
The Observatory said on Saturday that the Kurds had regained control of at least 163 villages around Kobani in the three weeks since they pushed Islamic State fighters out of the town.
In recent weeks the Kurds were joined by several hundred rebel fighters in the battles for areas surrounding the town, according to the Observatory. These included the Shams al-Shamal brigade and the Raqqa Revolutionaries Brigade, which both oppose the jihadists. (Reporting by Sylvia Westall; Editing by Stephen Powell)
Copyrights 2014, The Daily Star - All Rights Reserved
15/02/2015
Whehe dit gaat nergens over. De YPG is de Eufraat nog niet eens overgestoken, pas als ze in Manbij zijn komt Al-Bab in zicht, wat vlak bij Aleppo ligt.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Volgens geruchten heeft de fsa samen met de ypg een enorm stuk gebied in handen in het noord oosten van Aleppo. Ik denk dat de saa het probeert terug te pakken.
twitter:ChuckPfarrer twitterde op maandag 16-02-2015 om 03:53:12KOBANE BATTLE MAP:15 FEB 2200 EDT. YPG info adjusts S and E fronts.#Kobane #Kobani #BijiKurdistan #Kobanebattlemap http://t.co/JozDfL5Tu1 reageer retweet
ik denk dat ie refereert naar dat stukje van aleppo stad in het noorden wat de rebellen hebben heroverd op de assadistenquote:Op maandag 16 februari 2015 15:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Whehe dit gaat nergens over. De YPG is de Eufraat nog niet eens overgestoken, pas als ze in Manbij zijn komt Al-Bab in zicht, wat vlak bij Aleppo ligt.
Mij niet bekend.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk dat ie refereert naar dat stukje van aleppo stad in het noorden wat de rebellen hebben heroverd op de assadisten
Dan zal er wel wat versterking moeten komen, de YPG in Kobani is nogal schraal. Tal Abyad is strategisch zeer belangrijk voor ISIS plus het is een grotendeels Arabische stad. Ik zie het voorlopig niet gebeuren.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:44 schreef Peunage het volgende:
Tall Abyadh is de volgende town waar de Koerden hun pijlen op gericht hebben. Ik denk dat daar de volgende strijd gevoerd wordt.
Ik heb het over de YPG dat al woonwijken heeft binnen Aleppo.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Whehe dit gaat nergens over. De YPG is de Eufraat nog niet eens overgestoken, pas als ze in Manbij zijn komt Al-Bab in zicht, wat vlak bij Aleppo ligt.
Alleen Sheikh Maqsoud, een Koerdische wijk.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb het over de YPG dat al woonwijken heeft binnen Aleppo.
Dat zei iedereen 1,5 jaar geleden alquote:Op maandag 16 februari 2015 16:59 schreef UpsideDown het volgende:
Voor de rest kan het leger zijn gang gaan in Aleppo, paar tactische offensieven en het is gebeurd met de oppositie.
De SAA zijn idd terroristen. De YPG wijk in Aleppo bombarderen, vooral op burger doelen.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:28 schreef Peunage het volgende:
Als ze Aleppo ook al innemen is het praktisch gedaan met de terroristen.
Nee dat heeft de FSA nooit gedaan met hun propaanbommenquote:Op maandag 16 februari 2015 17:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De SAA zijn idd terroristen. De YPG wijk in Aleppo bombarderen, vooral op burger doelen.
Klopt, de leger leiding van de FSA geeft niet zulke opdrachten. Aan de andere zijde, krijgen de piloten van de saa wel burger doelen. Barrelbombs op drukbezochte markten bijvoorbeeld, om het moraal te schaden van de opstand.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:35 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee dat heeft de FSA nooit gedaan met hun propaanbommen
Flikker toch op gek, zeg dat maar tegen die leiders die samen met Al Nusra samenwerken ik kan nog steeds niet geloven dat jij hier nog maar postenquote:Op maandag 16 februari 2015 17:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Klopt, de leger leiding van de FSA geeft niet zulke opdrachten. Aan de andere zijde, krijgen de piloten van de saa wel burger doelen. Barrelbombs op drukbezochte markten bijvoorbeeld, om het moraal te schaden van de opstand.
Ik kan niet geloven dat je hier mag posten met je "flikker op gek". De Levant front werkt niet samen met al nusra. Ze hebben zelfs gedreigt aan te vallen als ze de fsa maar iets aan doen.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:52 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Flikker toch op gek, zeg dat maar tegen die leiders die samen met Al Nusra samenwerken ik kan nog steeds niet geloven dat jij hier nog maar posten
Toen mocht het niet van Lavrov.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:31 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat zei iedereen 1,5 jaar geleden al
Ga toch wegquote:Op maandag 16 februari 2015 17:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik kan niet geloven dat je hier mag posten met je "flikker op gek". De Levant front werkt niet samen met al nusra. Ze hebben zelfs gedreigt aan te vallen als ze de fsa maar iets aan doen.
In Aleppo in ieder geval niet. Zie de ontvoering van Harakat fsa leden door al nusra. De Levant front heeft de rest van de fsa brigade toen gered uit handen van al qaeda.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:58 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ga toch wegZe werken hand in hand samen
Tal Abyad is een Koerdische stad met de naam Gire Sipi, dat de baathregime de naam in het verleden heeft veranderd wil niet zeggen dat het een Arabische stad is. Zowel in Tal Abyad als in de omgeving wonen veel Koerden of woonden nadat ze door Al Nusra/Isis waren weggejaagd. Deze mensen willen dus zeker terugkeren om wraak te nemen.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:49 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan zal er wel wat versterking moeten komen, de YPG in Kobani is nogal schraal. Tal Abyad is strategisch zeer belangrijk voor ISIS plus het is een grotendeels Arabische stad. Ik zie het voorlopig niet gebeuren.
Jihadis zijn draaikonten. Nu zeggen ze vijanden te zijn, morgen zijn ze beste vriendjes, daarna knallen ze elkaar overhoop, etc.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In Aleppo in ieder geval niet. Zie de ontvoering van Harakat fsa leden door al nusra. De Levant front heeft de rest van de fsa brigade toen gered uit handen van al qaeda.
In het zuiden is het een wat ander verhaal, al vraag ik me af hoeveel er nu daadwerkelijk al nusra zijn. Geheime diensten van jordanie en israel zitten daar ook. Zie de aanslag op kerngeleerden in de regio.
M.a.w, niet achter elke boom schuilt een takfiri.
Ze zijn al meer dan een jaar geen echte vriendjes meer met al nusra. Zie de afleveringen van VICE news.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jihadis zijn draaikonten. Nu zeggen ze vijanden te zijn, morgen zijn ze beste vriendjes, daarna knallen ze elkaar overhoop, etc.
Goed dat je toegeeft dat ze daarvoor wel vriendjes waren met Al Nusra, en niet te vergeten Daesh natuurlijk.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze zijn al meer dan een jaar geen echte vriendjes meer met al nusra. Zie de afleveringen van VICE news.
Hele andere situatie. De Nederlandse regering was ook dik bevriend met de Nazis. Situaties veranderen.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:30 schreef reza1 het volgende:
[..]
Goed dat je toegeeft dat ze daarvoor wel vriendjes waren met Al Nusra, en niet te vergeten Daesh natuurlijk.![]()
Leer eens geschiedenisquote:Op maandag 16 februari 2015 18:31 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hele andere situatie. De Nederlandse regering was ook dik bevriend met de Nazis.
Bron ?quote:Op maandag 16 februari 2015 18:12 schreef Djibril het volgende:
[..]
Tal Abyad is een Koerdische stad met de naam Gire Sipi, dat de baathregime de naam in het verleden heeft veranderd wil niet zeggen dat het een Arabische stad is.
quote:Nine civilians, including three children, were killed when terrorists fired rocket shells on al-Serian neighborhood in Aleppo city, a source in the northern province said on Monday.
SANA reporter quoted the source as saying that the attacks left also 20 other civilians injured and caused material damage to a number of houses, cars and shops, noting that the shells were fired by terrorists who are positioned in Bani Zaid neighborhood.
Voordat de oorlog uit brak waren ze vriendjes. Leer zelf eens geschiedenisquote:Op maandag 16 februari 2015 18:32 schreef reza1 het volgende:
[..]
Leer eens geschiedenisNederland was bezet.
Ja, laten we de oude fotos en incidenten uit de doos halen..quote:
Nee.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Voordat de oorlog uit brak waren ze vriendjes. Leer zelf eens geschiedenis
quote:Tijdens het interbellum werden de Nederlandse handelsbelangen gehinderd door de slechte financiële positie van Duitsland. Hoewel Nederland zich economisch op Duitsland oriënteerde, deed dit land er alles aan om zo veel mogelijk deviezen binnen te halen en zo min mogelijk weg te laten lekken, wat leidde tot vertragingen in het betalingsverkeer naar Nederland, en de Nederlandse exporteurs hinderde. Dit verergerde toen de nazi's in 1933 aan de macht kwamen. De herbewapening, de Anschluss, de vernietiging van Tsjecho-Slowakije en het uiteindelijk weigeren van een reeds betaalde wapenleverantie leidden tot onrust over de plannen van Duitsland. Ondanks pogingen vanuit de diplomatie en het Nederlandse Ministerie van Economische Zaken verslechterde de relatie tussen Nederland en Duitsland.
Toen uiteindelijk in 1939 de Tweede Wereldoorlog uitbrak, probeerde Nederland opnieuw neutraal te blijven, maar slaagde hier uiteindelijk niet in. De Duitse bezetting van Nederland van 1940 tot 1945 leidden bij de Nederlandse bevolking tot aversie tegen Duitsland.
Elkaar niet aanvallen is toch vriendjes? Dat is exact wat de fsa en isis deden. Daarna verslechterde de relatie ook.quote:
quote:Op maandag 16 februari 2015 18:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Elkaar niet aanvallen is toch vriendjes
Ah dus Rusland en de VS zijn eigenlijk vriendjes.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Elkaar niet aanvallen is toch vriendjes?
Shiiit, zo had ik het nog nooit bekeken. Maar dan ook...quote:Op maandag 16 februari 2015 18:42 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ah dus Rusland en de VS zijn eigenlijk vriendjes.
Als je de fsa band met isis van vroeger (neutraliteit) als vriendjes beschouwt, moet je dat in het ander geval ook doen. Niet met 2 maten meten.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:42 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ah dus Rusland en de VS zijn eigenlijk vriendjes.
quote:Op maandag 16 februari 2015 18:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Shiiit, zo had ik het nog nooit bekeken. Maar dan ook...
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Het was alleen geen neutraliteit, zie:quote:Op maandag 16 februari 2015 18:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je de fsa band met isis van vroeger (neutraliteit) als vriendjes beschouwt, moet je dat in het ander geval ook doen. Niet met 2 maten meten.
quote:Op maandag 16 februari 2015 18:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Bazen, schijt aan allesquote:Op maandag 16 februari 2015 18:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hetzelfde filmpje wordt 999x herhaald door assadisten. Niet iedereen is als hem.Onder dwang overigens?quote:Op maandag 16 februari 2015 18:46 schreef reza1 het volgende:
[..]
Het was alleen geen neutraliteit, zie:
Die rebellen commandant werd onder dwang gezet door die interviewer van het anti-regering Orient News om dat over Daesh te zeggen ja?quote:Op maandag 16 februari 2015 18:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hetzelfde filmpje wordt 999x herhaald door assadisten. Niet iedereen is als hem.Onder dwang overigens?
Ik weet bro, ik weet. Maar ik ben meer van de feiten, en het feit is dat de stad nu grotendeels bewoond wordt door Arabieren, die ISIS niet heel erg vinden en eenvoudig bang worden gepraat over de seculiere Koerdische monsters die naderen.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:12 schreef Djibril het volgende:
[..]
Tal Abyad is een Koerdische stad met de naam Gire Sipi, dat de baathregime de naam in het verleden heeft veranderd wil niet zeggen dat het een Arabische stad is. Zowel in Tal Abyad als in de omgeving wonen veel Koerden of woonden nadat ze door Al Nusra/Isis waren weggejaagd. Deze mensen willen dus zeker terugkeren om wraak te nemen.
Dat YPG in Kobani schraal is wil niet veel zeggen, ze bestaan nog steeds uit genoeg man en nu isis veel militaire hardware heeft verloren is het meer AK-47 vs AK-47 geworden. Ook is het moraal van isis gedaald, zodra zij progressie boeken in het Noorden worden ze kapot gebombardeerd. Ze willen nu vooral YPG bezig houden in het Noorden zodat het niet richting Raqqa gaat marcheren.
Ook zijn er veel vluchtelingen terug gegaan naar Kobani waar tussen veel nieuwe strijders voor YPG zitten.
Ook wordt er vanaf de andere kant(Serekaniye/Ras Al ain) richting Tal Abyad getrokken, dus het wordt van twee kanten aangevallen.
Koerden willen hoe dan ook de twee Kantons met elkaar verbinden aangezien ze dit een geweldige positie zal geven tegenover isis maar ook tegenover assad.
Persoonlijk denk ik dat de Koerden niet verder zullen gaan dan Al Bab omdat daar ook nog veel Koerdische dorpen zijn. Vanuit daar zal FSA het moeten doen. Maar dit is nog toekomstmuziek.
Isis is zich meer aan het herorganiseren, ze waren gewoon te groot geworden en hadden verkeerd gegokt op de Koerden. Nu moeten ze zich weer gaan richten op assad en de iraakse leger om militaire hardware te jatten.
quote:Op maandag 16 februari 2015 18:51 schreef firefly3 het volgende:
Ik kom met argumenten, jullie komen weer met onzin... laterz
Lachen jullie maar ja, de gematigden komen jullie maanaanbidders en rafidi's wel bevrijden van Dr. Langnekquote:
En dan wordt Adnan Arour president van Syrie.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Lachen jullie maar ja, de gematigden komen jullie maanaanbidders en rafidi's wel bevrijden van Dr. Langnek. Dit keer gaat het toch éh-hé-écht gebeuren
.
We kunnen heel lang discussiëren over mensenrechten en vatbommen en dode kinderen enzo, maar uiteindelijk doet dat er op het slagveld niet toe. Daar geldt het recht van de sterkste, en alleen winnen telt. Hoe maakt niet uit, als je maar wint.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:51 schreef firefly3 het volgende:
Ik kom met argumenten, jullie komen weer met onzin... laterz
quote:The U.N. envoy for Syria said on Friday that President Bashar al-Assad must be part of the solution for easing violence in Syria, and he would continue discussions with him after talks in Damascus earlier this week.
The envoy, Staffan de Mistura, is struggling to advance a proposal that would freeze fighting in the northern city of Aleppo - one of the subjects he has said he had discussed with Assad.
In Vienna for talks with Austrian Foreign Minister Sebastian Kurz, de Mistura said the government still controlled a large part of Syria, and that Assad was "part of the solution for the reduction of the violence", clarifying an earlier remark at a news conference that Assad was part of "the solution".
The United States is among Western powers that say Assad's violent response to what began as a peaceful pro-democracy movement has disqualified him to lead Syria, although Washington is at the same time leading a coalition of countries bombing the Islamist militants who now dominate the rebellion against Assad.
"I am not talking about a final solution," de Mistura told Reuters by phone. "That is something that only the Syrians, if you had asked me, would have to decide upon. The main point was he is part of the solution in reducing violence."
Earlier, speaking at a news conference with Kurz, he had said: "There is a large part of Syria which is under the control of the Syrian government and I will continue having very important discussions with him because he is part also of the solution."
About to enter its fifth year, the Syrian conflict has killed some 200,000 people.
quote:Op maandag 16 februari 2015 19:02 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
En dan wordt Adnan Arour president van Syrie.
Wat een leuke vreedzame demonstrantenquote:
Wat een walgelijke landverraders zijn het toch ook.quote:Syrian rebels, whose forces are fighting against a new new offensive in the South by the axis of the Syrian Army, Hezbollah, and Iran, is calling on Israel to attack their positions.
An Israeli Druse who is in frequent contact with the Syrian opposition said that the warning came to alert the IDF, before the axis is able to take the Syrian Golan that borders Israel.
A Syrian rebel commander in the South vowed to wage guerrilla war against the Lebanese group Hezbollah and Syrian government forces, which have launched a major offensive against insurgents in the sensitive border region near Israel and Jordan.
The offensive that got under way this week is focused in an area south of Damascus that is the last notable foothold of the mainstream armed opposition to President Bashar Assad, who has consolidated control over much of western Syria.
The Syrian Observatory for Human Rights, which tracks the war, says the push is being spearheaded by Hezbollah, and that government forces and allied militia have made significant progress.
Mendi Safadi, who served as former Likud deputy minister Ayoub Kara’s chief of staff, has independently met with members of the liberal and democratic Syrian opposition who oppose the Islamists and want friendly relations with Israel.
Safadi met a week and a half ago with Syrian rebel leaders in Bulgaria and has traveled in the region, met with activists, and relayed messages from them to the Prime Minister’s Office.
He was responsible for relaying the congratulatory letters from the Syrian opposition to then President-elect Reuven Rivlin.
Die armere regio's Idlib (Binnish) en Deraa hebben toch wel lelijkere vrouwen.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:26 schreef reza1 het volgende:
Deze demonstratie ziet er toch wat leuker uit.
barrelbombs??quote:
zegt degene die een zogenaamde barrelbomb foto plaatst, wat een leugen is, en die ook nog eens uit 2013 komt.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja, laten we de oude fotos en incidenten uit de doos halen..
Ik lees hem graag. Soort van hofnar in dit topic.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:07 schreef mr_jack het volgende:
[..]
barrelbombs??
Lees hier een heel ander verhaal......
sniper-fire-causes-explosion-at-gas-shop-in-aleppo;
http://www.gmanetwork.com(...)t-gas-shop-in-aleppo
Firefly stop met onzin posten!!!!
Hoeveel keer moet Firefly nog door de mand vallen met foto's zonder bron, waar hij naar eigen believen propaganda leuzen bijplakt, voordat hij een ban krijgt?
quote:Op maandag 16 februari 2015 21:07 schreef mr_jack het volgende:
[..]
barrelbombs??
stond een afzender op de kogel denk ikquote:Op maandag 16 februari 2015 23:00 schreef Toga het volgende:
[..]![]()
Ook die tekst bij foto: "Witnesses said the fire was caused by a bullet fired by a sniper loyal to Syrian President Bashar al-Assad"
Wow, ik wou dat wij zulke doortastende en supersnel werkende detectives in Nederland hadden.
Allemaal filmpjes uit de oude doos.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:12 schreef reza1 het volgende:
[..]
Wat een leuke vreedzame demonstrantenecht walgelijk dat die langnek daar tegen optreed.
Ook oudquote:
Ik plaats perongeluk iets wat oud is. Anderen plaatsen expres oude zooi en spammen het forum vol met assad onzin. Dat is het verschil en denk ik niet echt de bedoeling. Overigens is naar een ban vragen niet binnen de regels van het forum, naast het provoceren van anderen. Als je een andere mening hebt, best, maar kom dan met argumenten ipv het tegengeluid persoonlijk aan te vallen waardoor de sfeer hier weer verpest wordt. Dat vind ik ook niet fijn, daarvoor kom ik hier niet. Bij voorbaat dank.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:07 schreef mr_jack het volgende:
[..]
barrelbombs??
sniper-fire-causes-explosion-at-gas-shop-in-aleppo;
http://www.gmanetwork.com(...)t-gas-shop-in-aleppo
Firefly stop met onzin posten!!!!
Hoeveel keer moet Firefly nog door de mand vallen met foto's zonder bron, waar hij naar eigen believen propaganda leuzen bijplakt, voordat hij een ban krijgt?
Het probleem met jou is dat je meerdere keren vergeet met plaatsen van bronnen. Daarna wanneer je wel bronnen plaats is het van een bron die pro-FSA is. Ook de toon waarmee je reageert is ook belachelijk en meestal kom je over als een troll.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 07:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik plaats perongeluk iets wat oud is. Anderen plaatsen expres oude zooi en spammen het forum vol met assad onzin. Dat is het verschil en denk ik niet echt de bedoeling. Overigens is naar een ban vragen niet binnen de regels van het forum, naast het provoceren van anderen. Als je een andere mening hebt, best, maar kom dan met argumenten ipv het tegengeluid persoonlijk aan te vallen waardoor de sfeer hier weer verpest wordt. Dat vind ik ook niet fijn, daarvoor kom ik hier niet. Bij voorbaat dank.
Gewoon niet op reageren, op de Frontpage staat ie ook bekend als een troll. Daar reageert ie bijna overal op met zijn 'false flag' en 'illuminatie' posts.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 08:10 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Het probleem met jou is dat je meerdere keren vergeet met plaatsen van bronnen. Daarna wanneer je wel bronnen plaats is het van een bron die pro-FSA is. Ook de toon waarmee je reageert is ook belachelijk en meestal kom je over als een troll.
Op de frontpage is het nog erger met het anti westen/joden gedoe. Dan maar weggrappen met een illuminatie complotquote:Op dinsdag 17 februari 2015 08:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon niet op reageren, op de Frontpage staat ie ook bekend als een troll. Daar reageert ie bijna overal op met zijn 'false flag' en 'illuminatie' posts.
quote:Op maandag 16 februari 2015 21:09 schreef IPA35 het volgende:
Er is een nieuwe Aleppo map van Peto Lucem.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 08:30 schreef firefly3 het volgende:
Gecombineerde fsa en ypg groepering, bron: Thomas van Linge op twitter.[ afbeelding ]
is geen YPGquote:Op zondag 15 februari 2015 23:18 schreef UpsideDown het volgende:
Jabhat al-Akrad leeft ook nog steeds
twitter:PetoLucem twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 09:35:50" Syrian army takes ground north of #Aleppo, blocks road: monitor" http://t.co/nHp0HM29m5 reageer retweet
twitter:
twitter:PetoLucem twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 09:47:39@PetoLucem Map: http://t.co/DjImHKZnIM reageer retweet
En de gele logo dan??quote:
Nee. geen onzin verkondigen. Niet de zaken verdraaien. je lijkt wel een wahabi.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 07:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik plaats perongeluk iets wat oud is. Anderen plaatsen expres oude zooi en spammen het forum vol met assad onzin. Dat is het verschil en denk ik niet echt de bedoeling. Overigens is naar een ban vragen niet binnen de regels van het forum, naast het provoceren van anderen. Als je een andere mening hebt, best, maar kom dan met argumenten ipv het tegengeluid persoonlijk aan te vallen waardoor de sfeer hier weer verpest wordt. Dat vind ik ook niet fijn, daarvoor kom ik hier niet. Bij voorbaat dank.
waar zie jij FSA?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 08:30 schreef firefly3 het volgende:
Gecombineerde fsa en ypg groepering, bron: Thomas van Linge op twitter.[ afbeelding ]
Jabhat al-Akrad (Koerdische Frontbrigade) zijn Koerden die buiten Rojava opereren en onder de paraplu van de FSA vallen.quote:
Ypg, koerden, same shitquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Jabhat al-Akrad (Koerdische Frontbrigade) zijn Koerden die buiten Rojava opereren en onder de paraplu van de FSA vallen.
Dat is waar, maar hypocriet gedrag en onwetendheid stoort soms.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:43 schreef IPA35 het volgende:
Wat boeit het nog? Spoedig zijn het toch niet meer dan voetnoten in een niche geschiedenisboek.
quote:Five civilians were killed and 15 others were wounded, two critically, in terrorist rocket and mortar shells fired on residential neighborhoods in Aleppo on Tuesday, SANA reporter quoted a source at Aleppo Police Command as saying.
The source added that terrorists fired rocket shells on al-Mogambo, al-Aziziyeh and Tishreen street neighborhoods in Aleppo city from Bani Zaid and Bustan al-Basha neighborhoods where terrorists backed by Erdogan’s regime are positioning.
The injured were admitted to al-Razi and al-Jamiaa (university) hospitals.
The terrorist attack also resulted in material damage to a number of houses, shops and cars.
On Monday, nine civilians, including three children, were killed and 20 others were wounded when terrorists fired rocket shells on al-Serian neighborhood in Aleppo city.
Daraa
In the same context, four civilians were injured in terrorist shelling attacks on residential neighborhoods in Daraa city, southern Syria, on Tuesday.
Terrorists stationed in al-Naziheen Camp neighborhood in Daraa city targeted Shamal al-Khatt and al-Matar neighborhoods with ten shells fired from a locally-made cannon known as “Jahanam” (Arabic for hell), a source in the province told SANA.
The attacks left four civilians injured and caused massive material damage to public and private properties, the source said.
SANA reporter said two other Jahanam cannon shells which did not explode caused material damage to an electricity transmission station.
Last January, five children were killed due to terrorist rocket attacks which hit their school in Busra al-Sham in Daraa countryside.
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 14:05:32After 8 hours of fight today, #SAA #Hezbollah fully control Rityan in reef #Aleppo. Attacking forces r trying 2cut d supply line 4rm #Turkey reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 14:10:18#SAA #Hezbollah started the ops from Handcart 2control Hardeteen & Bashkawi as well as Rityan. Biyanoun still in rebels hands but encircled. reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 14:11:56Another advance of the #SAA #Hezbollah from Shihan al-Maamel toward sheikh Maqsud in #Aleppo and from Castello to al-Mallah. #Syria reageer retweet
SANA is niet echt objectief. Het is de propaganda zender van een dictator.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:56 schreef reza1 het volgende:
Terrorist shelling attacks kill 5, injure 20 others in Aleppo and Daraa
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee klopt, die Twitter accountjes van jou zijn daar in tegen het toonbeeld van objectiviteit.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
SANA is niet echt objectief. Het is de propaganda zender van een dictator.
Dit is niet iets wat voor het eerst gebeurt hoor. Is al minimaal een jaar bezig, rebellen die bepaalde wijken in Aleppo bombarderen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
SANA is niet echt objectief. Het is de propaganda zender van een dictator.
Rebellen geven het toe als andere rebellen in de fout zijn. Zoiets zie je van een dictator nooit, dat hij zijn manschappen op het matje roept. Twitteraccountjes van ooggetuigen vertrouw ik meer dan de nieuwszender van zo'n moordlustige dictator.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:19 schreef reza1 het volgende:
[..]
Nee klopt, die Twitter accountjes van jou zijn daar in tegen het toonbeeld van objectiviteit.
Wat is dit dan?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Rebellen geven het toe als andere rebellen in de fout zijn. Zoiets zie je van een dictator nooit, dat hij zijn manschappen op het matje roept.
http://www.foreignaffairs(...)ias-president-speaksquote:In terms of lower-level practical mistakes, are people being held accountable, say, for human rights abuses, for the excessive use of force, or the indiscriminate targeting of civilians, those kinds of things?
Yes. Some people were detained because they breached the law in that regard, and that happens of course in such circumstances.
Die gebruik jij echter niet.quote:Twitteraccountjes van ooggetuigen vertrouw ik meer dan de nieuwszender van zo'n moordlustige dictator.
ooggetuigen, de meest onbetrouwbare vorm van getuigen....quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Twitteraccountjes van ooggetuigen vertrouw ik meer dan de nieuwszender van zo'n moordlustige dictator.
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 16:12:50#Syria #Aleppo #ﺣﻠﺐ Map Made by a pro #SAA Aleppo page released 1 hour ago. #SAA #NDF #Quds http://t.co/Q3khuYQeLv reageer retweet
SAAquote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:53 schreef Intellectueel het volgende:
Nieuw Aleppo map:
[ afbeelding ]
twitter:edwardedark twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 14:50:36pic: destruction by rebel shelling near Andalus hospital, west Aleppo. death toll so far today 10+ 30 injured #Syria http://t.co/Uy6iux2Urk reageer retweet
Die 'last insurgent supply route' was al half afgesneden bij Zahraa, maar straks definitief.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:53 schreef Intellectueel het volgende:
Nieuw Aleppo map:
[ afbeelding ]
Assad zegt zoveel. Hij liegt net zoveel als poetin, kim en alle andere dictatorsquote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:51 schreef reza1 het volgende:
[..]
Wat is dit dan?
[..]
http://www.foreignaffairs(...)ias-president-speaks
[..]
Die gebruik jij echter niet.
Waarom steunen die rebellen van jou de dictator in Bahrein?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Assad zegt zoveel. Hij liegt net zoveel als poetin, kim en alle andere dictators
Beidequote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:10 schreef Intellectueel het volgende:
Vraag is, gaat SAA iets zuidelijker richting Bayanoon en Hayyan, of probeert het een landcorridor met Nubl en Zahraa te bewerkstelligen?
Yup. En wat te denken van de falende aanvallen op Nubol en Zahraa, JAN heeft daar alleen maar verlies mee geleden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:25 schreef Intellectueel het volgende:
Wanneer ik naar de huidige ontwikkelingen in Aleppo kijk, en dan met name de terreinwinst die de SAA de afgelopen jaar heeft geboekt, moet ik altijd terugdenken aan het moment toen Nusra en vrienden tevergeefs een aanval op de centrale gevangenis openden. Vooral die Pakistaan die zichzelf vrijwillig aanmeldde om als een ware martelaar in spe een VBIED met 20 ton aan explosieven voor de poorten van de gevangenis tot ontploffing te brengen. Alles om een succesvolle afloop te bewerkstelligen. Daar ga je dan, na een leven te genoten hebben in 'not so great brittain', om uiteindelijk te sterven in een mislukt tactische operatie.
Niet allemaal lijkt me. Tussen die miljoenen mensen zit er wel een persoon tussen die geen dictator wilt zijn en gematigder is dan een moslim extremist of machtbeluste dicator.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:21 schreef reza1 het volgende:
[..]
Waarom steunen die rebellen van jou de dictator in Bahrein?
De zogenaamde leiding van de rebellen steunt de dictator van Bahrein.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Niet allemaal lijkt me. Tussen die miljoenen mensen zit er wel een persoon tussen die geen dictator wilt zijn en gematigder is dan een moslim extremist of machtbeluste dicator.
quote:The Syrian Coalition calls on the Arab League to condemn the Hezbollah militia and to take deterrent measures that stops its activities, which have become a threat to the region. Salem al-Meslet, spokesman for the Syrian Coalition, expresses full solidarity with Bahrain in the face of the threats recently made by Hezbollah chief Hassan Nasrallah. “We denounce the international community’s insistence on ignoring Hezbollah's crimes and terrorism and its interventions in Syria to aid Assad since the early days of the evolution." Meslet points out that Hezbollah is helping the Iranian regime carry out its malicious plans to control the region as and destabilize Arab countries, especially Bahrain, Yemen, Lebanon and Syria.
Klopt, precies hetzelfde. Maar toch waren de aanvallen op de centrale gevangenis iets epischer. Vooral die VBIED die de soldaten in het 'fort' op wisten te blazen voordat het de poorten bereikte, die opzwepende preek die één van de Nusra commandanten voor de bestorming hield, al die strijders die als GI Joe achter tanks aanrenden en als slotstuk de dood van Sayfullah al-Chichani.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:28 schreef UpsideDown het volgende:
Yup. En wat te denken van de falende aanvallen op Nubol en Zahraa, JAN heeft daar alleen maar verlies mee geleden.
Je hebt grijs gebied. Bijv van extreem naar minder extreem: isis, kim,assad, al nusra, poetin, etc. Als meer mensen in kleur zouden denken, zouden we het hier met z'n allen eens zijn dat assad en takfiris moeten verdwijnen. Er bestaan zat gematigden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:38 schreef reza1 het volgende:
[..]
De zogenaamde leiding van de rebellen steunt de dictator van Bahrein.
Syrian Coalition Expresses Solidarity With Bahrain Amid Hezbollah’s Threats
[..]
Assad is extremer dan Al Qaida ja?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je hebt grijs gebied. Bijv van extreem naar minder extreem: isis, kim,assad, al nusra, poetin, etc. Als meer mensen in kleur zouden denken, zouden we het hier met z'n allen eens zijn dat assad en takfiris moeten verdwijnen. Er bestaan zat gematigden.
Jullie lijken op elkaar, als geindoctrineerde gelovigen. Jullie vereren hem allemaal (zie "dr." bij het benoemen en het plaatsen van foto's van hem). Verder herhalen jullie dezelfde zin, alsof het de paus betreft. Er zullen altijd gematigden bestaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:49 schreef reza1 het volgende:
[..]
Assad is extremer dan Al Qaida ja?Vermoord Assad iedereen die geen alawiet is zoals AQ doet met iedereen die geen soenniet is? Vreemd dat zijn vrouw nog leeft dan.
Er bestaan geen gematigden, dr. Bashar al-Assad is de enige legitieme leider van Syrië.
Dan niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jullie lijken op elkaar, als geindoctrineerde gelovigen. Jullie vereren hem allemaal (zie "dr." bij het benoemen en het plaatsen van foto's van hem). Verder herhalen jullie dezelfde zin, alsof het de paus betreft. Er zullen altijd gematigden bestaan.
Ik ben gewoon voor democratie en een vredig bestaan
Really?quote:
twitter:ManaraEN twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 17:40:39#JabhatAlNusra| Arrival of a group of mujahideen of #JabhatAlNusra to support their brothers in #Al_Malaah #Aleppo http://t.co/mbcJfGUJeV" reageer retweet
quote:A report says the United States and Turkey are likely to sign an agreement within days to train and arm the so-called moderate militants to fight against ISIL terrorists in Syria.
Wat kan er mis gaan?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:09 schreef reza1 het volgende:
US, Turkey to sign deal to train-and-arm ‘moderate’ militants: Report
[..]
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:09 schreef reza1 het volgende:
US, Turkey to sign deal to train-and-arm ‘moderate’ militants: Report
[..]
quote:
quote:
Omg echt??!?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:54 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ja sws, de leeuw van Damascus wint van de Amerikaanse imperialistische honden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Grand Mufti of the Republic Ahmad Badr-Eddin Hassoun sent on Tuesday condolence letters to Egyptian religious leaders expressing heartfelt condolences to the Egyptian people over the victims of the terrorist crime committed against Egyptian citizens in Libya recently.
In the letters, which were sent to Pope of the Coptic Orthodox Church of Alexandria Tawadros II and Grand Mufti of Egypt Ali Gomaa, Hassoun expressed on behalf of the Syrian government and people solidarity with Egypt and the families of the victims.
In his letter to Pope Tawadros II, Hassoun affirmed that the perpetrators of that heinous crime are the same as those who murdered Syrian children, assassinated Syria’s religious figures, and vandalized its churches and mosques, pointing out that terrorist crimes committed against churches in Aleppo, Homs, Maaloula, and Sednaya and against the Omayyad Mosque in Aleppo prove that their perpetrators are enemies of religions.
In the letter sent to the Mufti of Egypt, Hassoun relayed his strong condolences over the Egyptian people – both civilians and military personnel – who were murdered at the hands of terrorists claiming to be Muslims when in fact they are far removed from the true values of Islam.
He also expressed hope that Egypt will resume its leading role in the region, calling for quick and serious action to reunite the nation’s religious scholars in Egypt where they would stand together against terrorism in Egypt and Syria.
The Islamic State in Iraq and Syria (ISIS) terrorist organization had released on Sunday a video showing its members murdering 21 Egyptians by beheading in Libya.
Leuk die fanboy's, maar op het slagveld krijgen ze toch echt klappen en leggen ze het af tegen een stel Koerdische feministen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:03 schreef Smack10 het volgende:
Voor diegene die denken dat de bombardementen ISIS verzwakken, zie hier een kaartje die de groei/support van ISIS weergeeft:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Klopt, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat er een grotere groep is die wil strijden voor de ISIS zaak en daarmee de dreiging van aanslagen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:54 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Leuk die fanboy's, maar op het slagveld krijgen ze toch echt klappen en leggen ze het af tegen een stel Koerdische feministen.
SPOILER: dode militairen te zienOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 20:29:52#BreakingNews:#SAA infantry reached Zahraa in reef #Aleppo after years of blockage #Syria http://t.co/3fhQZi7lf0 reageer retweet
Nog niet.quote:
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:53 schreef Intellectueel het volgende:
Nieuw Aleppo map:
[ afbeelding ]
twitter:rConflictNews twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 22:57:05BREAKING: U.S. to Give Some Syria Rebels Ability to Call Airstrikeshttp://t.co/CSRToRnCz0 reageer retweet
beetje respect heh! toffe oma is het!quote:
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:22 schreef UpsideDown het volgende:
JAN is flink losgegaan zo lijkt het.
aardig wat slachtings beelden gezien van assadisten wat ik nooit eerder op deze schaal heb gezien op twitter, nieuwe tactieken of is er het een en ander misgegaan vraag ik me afSPOILER: dode militairen te zienOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar is de bevoorradingslijn naar aleppo stad nou afgesloten nu? want dat zou een enorme wist zijn ondanks de vele slachtoffers voor de assadistenIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
air strikes? serieus? en wie zijn die moderate rebels dan?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:05 schreef Smack10 het volgende:
U.S. to Give Some Syria Rebels Ability to Call Airstrikes
By Julian E. Barnes @julianbarnes
The U.S. has decided to provide pickup trucks equipped with machine guns and radios for calling in U.S. airstrikes to some moderate Syrian rebels, seeking to replicate the success Kurdish forces,...
moderate Syrian rebels![]()
![]()
Blitzkriegrisicotjequote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
aardig wat slachtings beelden gezien van assadisten wat ik nooit eerder op deze schaal heb gezien op twitter, nieuwe tactieken of is er het een en ander misgegaan vraag ik me af
maar is de bevoorradingslijn naar aleppo stad nou afgesloten nu? want dat zou een enorme wist zijn ondanks de vele slachtoffers voor de assadisten
een goeie blitzkrieg heeft toch aardig wat bepantsering, ik zag in de buurt van deze gasten helemaal niksquote:
Het leger moet zich redden met het materiaal wat ze voorhanden hebben, en dat is niet heel veel.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
een goeie blitzkrieg heeft toch aardig wat bepantsering, ik zag in de buurt van deze gasten helemaal niks
dit is toch belachelijk? lijkt op het tactische inzicht van isis dat zich door de gehaktmolen liet gaan in kobanequote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:35 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het leger moet zich redden met het materiaal wat ze voorhanden hebben, en dat is niet heel veel.
Wie zijn die lui die daar rondlopen? En wie zijn de doden?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
dit is toch belachelijk? lijkt op het tactische inzicht van isis dat zich door de gehaktmolen liet gaan in kobane
embleem van de shamiya front de doden zijn assadistenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:42 schreef Proximo het volgende:
[..]
Wie zijn die lui die daar rondlopen? En wie zijn de doden?
twitter:archicivilians twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 21:10:13PHOTO: Regime fighter captured by Rebels in al-Mallah front-line in N-#Aleppo City.#Syria http://t.co/NS8M99ylMG reageer retweet
Aha ok, die kende ik nog niet. Ik zie dat ze nog redelijk "nieuw" zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
embleem van de shamiya front de doden zijn assadisten
de naam is nieuw idd, maar de eenheden die het nieuwe front vormden zijn al geruime tijd aanwezigquote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:47 schreef Proximo het volgende:
[..]
Aha ok, die kende ik nog niet. Ik zie dat ze nog redelijk "nieuw" zijn.
Leuk ook dat de wiki als enige dit erover te zeggen heeft "On 30 January 2015, the Western backed Hazzm Movement joined the coalition"...Weer een succesvolle gematigde trainingsmissie voltooid
aangepastquote:
Thanksquote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
de naam is nieuw idd, maar de eenheden die het nieuwe front vormden zijn al geruime tijd aanwezig
hazzm moest noodzakelijkerwijs opgaan in het shamia front omdat ze volledig ontmanteld dreigden te worden door nusra, het is zeg maar een verstandshuwelijk
Deze doen alsof ze gematigd zijn, verder geen verschil. Ze werken dan ook samen met Nusra.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:00 schreef Proximo het volgende:
[..]
Thanks![]()
The alliance groups in the Shamiya Front are:The Islamic Front in Aleppo;The Mujahideen Army;The Noureddine al-Zengi Brigades;The Fastaqim Kama Umirta Gathering; and The Asala wa-Tanmiya
Tribal warfare op een nieuw niveau dus, want korte research doet mij afvragen waarin deze lui eigenlijk nog verschillen van Al Nusra.
Aub minder alu hoedje gedoe. Minder iedereen over 1 kam scheren en stoppen met zeggen dat gematigden niet bestaan. Het klopt niet echt met de waarheid.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:27 schreef reza1 het volgende:
[..]
Niet dom, ze luisteren gewoon naar hun zionistische bazen.
Ze hebben juist gedreigt al nusra aan te vallen wanneer ze de ex hazzm leden aanvallen. Ze verbieden overigens samenwerking met al nusra.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:14 schreef reza1 het volgende:
[..]
Deze doen alsof ze gematigd zijn, verder geen verschil. Ze werken dan ook samen met Nusra.
Hoezo, het doel (Zahraa) is toch bereikt?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
dit is toch belachelijk? lijkt op het tactische inzicht van isis dat zich door de gehaktmolen liet gaan in kobane
Nee, dat staat er niet. Ze zijn bereid mee te werken aan een wapenstilstand, ze vragen er niet om.quote:Op woensdag 18 februari 2015 08:11 schreef firefly3 het volgende:
Haha eerst vallen ze Aleppo aan en nu vragen ze om een wapenstilstand
http://mobile.nytimes.com(...)phone&_r=0&referrer=
twitter:AP twitterde op woensdag 18-02-2015 om 08:31:05Syrian government willing to suspend airstrikes in Aleppo for 6 weeks, UN envoy says: http://t.co/pHkuwVvML8 reageer retweet
Met de bedoeling om een wapenstilstand te krijgen uiteraardquote:Op woensdag 18 februari 2015 09:10 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. Ze zijn bereid mee te werken aan een wapenstilstand, ze vragen er niet om.twitter:AP twitterde op woensdag 18-02-2015 om 08:31:05Syrian government willing to suspend airstrikes in Aleppo for 6 weeks, UN envoy says: http://t.co/pHkuwVvML8 reageer retweet
Neuh, gewoon wat goodwill tonen voor Aleppo schoongeveegd wordt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Met de bedoeling om een wapenstilstand te krijgen uiteraard
Wtf?quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:37 schreef Peunage het volgende:
Ik ga hier geen nieuw topic voor openen.
جانب من Ø§Ù„Ø§Ø³Ù„ØØ© الليبية التى وصلت الى الجيش المصرى Ø§Ù„ØØ± على Ø§Ù„ØØ¯ÙˆØ¯ المصرية
Wapens op de grens tussen Egypte en Libië.
Ik las dat het ook ging over de artillery...quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:58 schreef UpsideDown het volgende:
Het gaat trouwens om de luchtaanvallen, en aangezien de rebellen geen luchtaanvallen uitvoeren heeft het leger er ook geen belang bij.
Ja, je punt?quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik las dat het ook ging over de artillery...
Nee, ik mag toch echt mijn mening geven.quote:Op woensdag 18 februari 2015 06:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Aub minder alu hoedje gedoe. Minder iedereen over 1 kam scheren en stoppen met zeggen dat gematigden niet bestaan.
quote:The Syrian information minister says European leaders are starting to feel the results of their political stance against the Arab country following the threats posed by terrorists on the European continent.
“Europeans have begun feeling the inconvenience of their political stance, based on their actions against the Syrian state,” Omran Zoubi said on Tuesday.
This is not because of the recognition of their erroneous acts, but because of “a fear for their own safety” following the January terrorist attack against French magazine Charlie Hebdo, Zoubi said.
Damascus has already warned that “such a political approach to Syria will bear consequences” like the recent terror attack in France, he added.
The Syrian official also reacted to European sanctions imposed against Syria, describing them as ineffective.
“European leaders thought that the Syrian government would fall apart, that the political foundations of the government would fall,” Zoubi said, adding that “today, they have realized that things are not as they thought.”
Syria has been grappling with a deadly crisis since March 2011. The violence fueled by Takfiri groups has so far claimed the lives of an estimated 210,000 people, according to reports.
The European Union and the US have imposed several sanctions against Syria since 2011.Washington and some of its allies in the Middle East have also been arming and funding militants to fight against the government of President Bashar al-Assad.
quote:Aleppo battles kill scores on both sides: Syria monitor
(Reuters) - Battles in and around the Syrian city of Aleppo have killed at least 70 pro-government fighters and more than 80 insurgents after the army started an offensive there, a monitoring group said on Wednesday.
Aleppo is at the forefront of clashes between government forces and a range of insurgents, including Islamist brigades, al Qaeda's Syria wing Nusra Front and Western-backed units. The United Nations is seeking a ceasefire there to allow urgent aid access.
The Syrian army, backed by allied militia, had captured areas north of Aleppo on Tuesday in what the Syrian Observatory for Human Rights said was an attempt to cut off insurgent supply lines. Battles also rages inside several districts of the city.
The Observatory's Rami Abdulrahman said casualties on the government side could be higher because 25 of its combatants were unaccounted for. Sixty-six Syrian insurgents from various groups were killed in the fighting, as well as at least 20 from Nusra Front, he said.
On Tuesday the United Nations Syria envoy said the government was willing to suspend its aerial bombardment and artillery shelling of Aleppo for six weeks so that a local ceasefire plan could be tested.
The army has been trying to close a major insurgent supply route leading north from Aleppo towards the Turkey border, according to the Observatory. Fighting on Tuesday had blocked the road.
Waarschuwing: deze JAN beelden zijn op het eind niet al te fris.twitter:ManaraEN twitterde op woensdag 18-02-2015 om 10:42:23#JabhatAlNusra| New link- Scenes from the battles that took place Today at #Al_Malaah Front #Aleppo https://t.co/Om6w9L7RBa reageer retweet
quote:On early Wednesday morning, Hezbollah continued their offensive in the Al-Quneitra Governorate, targeting the strategic Syria Tel Hill (Tal Syria Tel) in the village of Mosahra.
After fierce clashes with the Al-Qaeda linked “Al-Nusra Front” (Jabhat Al-Nusra), Hezbollah was able to assert their control over the hill overlooking the northern part of Mosahra around 7:40 A.M. Damascus Time.
Intense fighting is still ongoing in northern Mosahra; however, the Syrian Arab Army’s 9th Armored Division has joined the fight, attacking the Al-Nusra Front from the western perimeter of the village.
If Hezbollah and the 9th Division are successful in capturing this imperative village in the Al-Quneitra Governorate, they will have cutoff a major supply route that the militants utilize to keep their entrenched fighters in the battle.
Wat is nog het verschil met ISIS eigenlijk?quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:35 schreef UpsideDown het volgende:
Waarschuwing: deze JAN beelden zijn op het eind niet al te fris.twitter:ManaraEN twitterde op woensdag 18-02-2015 om 10:42:23#JabhatAlNusra| New link- Scenes from the battles that took place Today at #Al_Malaah Front #Aleppo https://t.co/Om6w9L7RBa reageer retweet
JAN is al-Qaida en ISIS is daar een concurrent van.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:38 schreef Bolsjewiek het volgende:
[..]
Wat is nog het verschil met ISIS eigenlijk?
Je zei dat het om de luchtaanvallen ging. Hierdoor lijkt het alsof het slechts daarover gaat.quote:
Dat weet ik, maar qua daden?quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:39 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
JAN is al-Qaida en ISIS is daar een concurrent van.
"Er bestaan geen gematigden" is geen mening, maar iets dat verzonnen is.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:05 schreef reza1 het volgende:
[..]
Nee, ik mag toch echt mijn mening geven.
Is toch ook zo:quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je zei dat het om de luchtaanvallen ging. Hierdoor lijkt het alsof het slechts daarover gaat.
quote:Syria 'agrees to freeze attack on Aleppo rebels for six weeks', says UN envoy
UN envoy says Syrian government willing to suspend air strikes in Aleppo for six weeks
Dat is een mening gebaseerd op feiten, het FSA heeft vele christenen en alawieten afgeslacht.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:43 schreef firefly3 het volgende:
[..]
"Er bestaan geen gematigden" is geen mening, maar iets dat verzonnen is.
twitter:joshua_landis twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 01:39:11http://t.co/Ytqbea69vt Anadul agency report Nusra gives 2 druze villages in Idlib a 7 days to convert to islam, pay jizya or leave reageer retweet
twitter:ahmadalissa twitterde op woensdag 18-02-2015 om 12:25:431500 injured #Syrian militants are hospitalized in #Israelhttps://t.co/keKnmtGo57 reageer retweet
JAN bestaat meer uit lokale jihadi's en is minder internationaal gefocust, daardoor hebben ze vrij weinig mediaskills en houden zich amper bezig met het executeren van westerlingen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:43 schreef Bolsjewiek het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar qua daden?
Kun je nog zeggen dat JAN minder gruwelijk te werk gaat of?
Al nusra heeft geen structurele martelkamers zoals ISIS of de SAA. Als iemand het tegendeel kan bewijzen, be my guestquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:43 schreef Bolsjewiek het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar qua daden?
Kun je nog zeggen dat JAN minder gruwelijk te werk gaat of?
Het SAA vermoord geen burgers vanwege hun religie zoals Al Nusra. Als iemand het tegendeel kan bewijzen, be my guestquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Al nusra heeft geen structurele martelkamers zoals ISIS of de SAA. Als iemand het tegendeel kan bewijzen, be my guest
Je vergeet de aanvallen die niet gerelateerd zijn aan luchtaanvallen.quote:
quote:its aerial bombardment and artillery shelling of Aleppo
ISIS en JAN mogen elkaar ook niet zo, tenminste zover je twitter als een betrouwbare bron kan beschouwen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:48 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
JAN bestaat meer uit lokale jihadi's en is minder internationaal gefocust, daardoor hebben ze vrij weinig mediaskills en houden zich amper bezig met het executeren van westerlingen.
Komt op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je vergeet de aanvallen die niet gerelateerd zijn aan luchtaanvallen.
[..]
De SAA heeft niet eens religie nodig als reden. Ze plakken gewoon de label terrorist op je, wanneer je tegen de overheid bent.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:50 schreef reza1 het volgende:
[..]
Het SAA vermoord geen burgers vanwege hun religie zoals Al Nusra. Als iemand het tegendeel kan bewijzen, be my guest
Bron?quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De SAA heeft niet eens religie nodig als reden. Ze plakken gewoon de label terrorist op je, wanneer je tegen de overheid bent.
Dus de SAA stopt eenzijdig met luchtaanvallen volgens jou uit goodwill? Wil het graag zienquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer.
De rest gaat gewoon door.
Weet jij een andere reden dan?quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus de SAA stopt eenzijdig met luchtaanvallen volgens jou uit goodwill? Wil het graag zien
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Syrian_Civil_Warquote:
Geen woorden maar daden. Eerst zien, dan geloven.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:55 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Weet jij een andere reden dan?
'Structurele martelkamers'? Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Al nusra heeft geen structurele martelkamers zoals ISIS of de SAA. Als iemand het tegendeel kan bewijzen, be my guest
Dat was mijn vraag niet, ik vroeg naar de reden waarom ze vlgs jou bereid zijn tijdelijk stoppen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Geen woorden maar daden. Eerst zien, dan geloven.
Er staat niet ongewapende mensen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Syrian_Civil_War
The unrest began in the early spring of 2011 within the context of Arab Spring protests, with nationwide protests against President Bashar al-Assad's government, whose forces responded with violent crackdowns. The conflict gradually morphed from popular protests to an armed rebellion after months of military sieges.[60]
Ongewapende mensen werden met geweld neergeslagen, alsof het terroristen waren. Velen gingen de gevangenis in.
Bron: VN rapport. Uiteraard heeft al nusra ook oorlogsmisdaden begaan, maar lang niet zo veel als assad of isis.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
'Structurele martelkamers'? Hoe kom je daar nou weer bij?
Of probeer je hier stiekem al-Qaida een beetje op te hemelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Waar kan ik in het VN rapport vinden dat Al Nusra geen martelkamers heeft?quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:09 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bron: VN rapport. Uiteraard heeft al nusra ook oorlogsmisdaden begaan, maar lang niet zo veel als assad of isis.
Net als dat er bewijs is dat er ongewapende mensen gepakt werden. Er werden kinderen neergeschoten etc. En aub niet met het argument komen dat er ineens duizenden bewapende takfiris waren die zich achter kinderen schuilden. Dan weet je niet wat dictatorschap inhoudt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:05 schreef reza1 het volgende:
[..]
Er staat niet ongewapende mensen.
Dat die zogenaamd "ongewapende mensen" de overheid aanvielen zijn gewoon bewijzen van, net als hun sektarische slogans.
In Nederland worden ongewapende mensen die een illegale demonstratie houden ook opgepakt, al helemaal als je zou oproepen tot het doden van joden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:12 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Net als dat er bewijs is dat er ongewapende mensen gepakt werden. Er werden kinderen neergeschoten etc. En aub niet met het argument komen dat er ineens duizenden bewapende takfiris waren die zich achter kinderen schuilden. Dan weet je niet wat dictatorschap inhoudt.
Ik tel de misdaden niet, hun ideologie is jihadisme/takfirisme en antiwesters.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:09 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bron: VN rapport. Uiteraard heeft al nusra ook oorlogsmisdaden begaan, maar lang niet zo veel als assad of isis.
Dat staat er niet in (aub niet naar omgedraait bewijslast vragen). Wat er wel in staat, zijn de misdaden die elke partij wel heeft begaan. Hier zie je hoe de moordlustige dictator vele executies uitvoerd van gevangenen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:09 schreef reza1 het volgende:
[..]
Waar kan ik in het VN rapport vinden dat Al Nusra geen martelkamers heeft?
Opgepakt worden is niet erg, wel daarna dood teruggevonden worden naast de snelweg in een vuilniszak, a la ISIS stijl.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:13 schreef reza1 het volgende:
[..]
In Nederland worden ongewapende mensen die een illegale demonstratie houden ook opgepakt, al helemaal als je zou oproepen tot het doden van joden.
Die gevangen zullen wel niet voor niks in de cel zijn gegooid...quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat staat er niet in (aub niet naar omgedraait bewijslast vragen). Wat er wel in staat, zijn de misdaden die elke partij wel heeft begaan. Hier zie je hoe de moordlustige dictator vele executies uitvoerd van gevangenen.
http://www.nytimes.com/in(...)st/12geneva-doc.html
Bron?quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:22 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Opgepakt worden is niet erg, wel daarna dood teruggevonden worden naast de snelweg in een vuilniszak, a la ISIS stijl.
quote:Hezbollah's intervention in the Syrian conflict where it is fighting alongside government forces is legitimate, as long as foreign fighters are swelling the ranks of the opposition, Russian ambassador to Lebanon Alexander Zasypkin said in comments published Tuesday.
Separately, Zasypkin affirmed that a Russian arms deal for Lebanon is on the right track, according to a statement released by the office of former Prime Minister Saad Hariri after a meeting between the two.
“The party (Hezbollah) will remain engaged in the fight to aid the legitimate regime as long as fighters from dozens of countries are streaming into [Syria] to fight against the regime...,” Zasypkin said in an interview with daily newspaper An-Nahar.
“In such emergencies, the need is to focus on combating terrorism and fundamentalist, not stir strife,” Zasypkin added.
Asked about prospects of a political solution to the Syrian conflict in the near future, Zasypkin argued that chances have dimmed due to the situations in the region and internationally.
“The U.S. is taking advantage of the Ukrainian crisis to undermine Russia and this has reflected negatively on global issues and disrupted any settlements,” Zasypkin added.
The Russian envoy lauded Lebanese rival factions for their engagement to conduct dialogue which he said “is strongly requested” to deal with “existing challenges and dangers.”
“Foreign countries support this dialogue, especially that it touches on not only Lebanese, but also regional issues, and I mean primarily combating terrorism and extremism,” An-Nahar quoted him as saying.
Hezbollah and the Future Movement launched talks in December aimed at easing sectarian tensions exacerbated by the Syrian conflict, while preparations are underway to have a similar dialogue between Christian rivals, the Lebanese Forces and the Free Patriotic Movement.
“We want the most suitable president for Lebanon,” Zasypkin said, noting that settling the presidential stalemate is linked to all Lebanese factions, not only Christians.
A statement released by Hariri's media office said Zasypkin commended the ex-premier and Future Movement leader for engaging in dialogue with Hezbollah, and reassured him that a Russian arms deal for Lebanon was on track.
“We are in continuous contact with Mr. Hariri on political dialogue as well as reinforcing the capacities of the Lebanese Army and security agencies,” the statement quoted Zasypkin as saying.
He said the meeting with Hariri focused on the implementation of bilateral contracts for supplying Lebanon with Russian weapons, refuting allegations that Hariri was seeking to disrupt or delay the delivery of the arms.
“Work is underway to complete the arms deal for Lebanon and we expect tangible results that would benefit the Lebanese state (soon),” Zasypkin said.
Lebanon is seeking to buy Russian weapons from a $1 billion Saudi grant to Lebanon.
Mensen die op de verkeerde website zaten werden ook opgepakt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:23 schreef reza1 het volgende:
[..]
Die gevangen zullen wel niet voor niks in de cel zijn gegooid...
[..]
Bron?
NOS is door de staat betaalde propagandaquote:Op woensdag 18 februari 2015 13:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mensen die op de verkeerde website zaten werden ook opgepakt.
Het was op het NOS journaal, ndl 2 uitzendingen enz toen de oorlog net begon.
moslim broederschap kan niet hard genoeg aangepakt worden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mensen die op de verkeerde website zaten werden ook opgepakt.
Het was op het NOS journaal, ndl 2 uitzendingen enz toen de oorlog net begon.
Mijn mening mbt extremistische moslims staat volledig naast mijn mening mbt dictators. Zelf zie ik liever niet teveel moskeeen in nederland bijvoorbeeld. Zelfs gematigden gelovigen zie ik liever niet. Dmv educatie verdwijnt geloof, niet met behulp van dictators die zelf in het jaar 0 leven.quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:32 schreef mr_jack het volgende:
[..]
moslim broederschap kan niet hard genoeg aangepakt worden.
Dat jij dat als linksgekkie / moslim niet wilt zien is jouw probleem.
twitter:SkyNews twitterde op woensdag 18-02-2015 om 16:01:18Islamic State has been accused of 'harvesting organs' to finance its terror campaign http://t.co/6sJ0nM3mgK http://t.co/7hC3WT4NQh reageer retweet
Gisteren al:quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:33 schreef Peunage het volgende:
SAA is bij Nubul en Zahraa aangekomen?
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 20:29:52#BreakingNews:#SAA infantry reached Zahraa in reef #Aleppo after years of blockage #Syria http://t.co/3fhQZi7lf0 reageer retweet
Sympathiek dat ze meewerken aan het terugdringen van het organentekort.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:10 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:SkyNews twitterde op woensdag 18-02-2015 om 16:01:18Islamic State has been accused of 'harvesting organs' to finance its terror campaign http://t.co/6sJ0nM3mgK http://t.co/7hC3WT4NQh reageer retweet
quote:Robert Ford was always one of the Syrian rebels’ loudest cheerleaders in Washington, agitating from within a reluctant administration to arm vetted moderates to fight Bashar Assad’s brutal regime.
In recent weeks, however, Ford, the former U.S. ambassador to Syria who made news when he left government service a year ago with an angry critique of Obama administration policy, has dropped his call to provide weapons to the rebels. Instead, he’s become increasingly critical of them as disjointed and untrustworthy because they collaborate with jihadists.
The about-face, which is drawing murmurs among foreign policy analysts and Syrian opposition figures in Washington, is another sign that the so-called moderate rebel option is gone and the choices in Syria have narrowed to regime vs. extremists in a war that’s killed more than 200,000 people and displaced millions.
On the heels of meetings with rebel leaders in Turkey, Ford explained in an interview this week why his position has evolved: Without a strong central command or even agreement among regional players that al Qaida’s Nusra Front is an enemy, he said, the moderates stand little chance of becoming a viable force, whether against Assad or the extremists. He estimated that the remnants of the moderate rebels now number fewer than 20,000. They’re unable to attack and at this point are “very much fighting defensive battles.”
In short: It makes no sense to keep sending help to a losing side.
“We have to deal with reality as it is,” said Ford, who’s now with the Middle East Institute in Washington. “The people we have backed have not been strong enough to hold their ground against the Nusra Front.”
Ford today sounds like a different person from the optimist who only six months ago wrote an essay in Foreign Policy that began: “Don’t believe everything you read in the media: The moderate rebels of Syria are not finished. They have gained ground in different parts of the country and have broken publicly with both the al Qaida affiliate operating there and the jihadists of the Islamic State.”
Now, however, on panels and in speeches, Ford has accused the rebels of collaborating with the Nusra Front, the al Qaida affiliate in Syria that the U.S. declared a terrorist organization more than two years ago. He says opposition infighting has worsened and he laments the fact that extremist groups now rule in most territories outside the Syrian regime’s control.
Ford said part of the problem was that too many rebels – and their patrons in Turkey and Qatar – insisted that Nusra was a homegrown, anti-Assad force when in fact it was an al Qaida affiliate whose ideology was virtually indistinguishable from the Islamic State’s. The Obama administration already has suffered a string of embarrassments involving supplies it’s donated to the rebels ending up in the hands of U.S.-designated terrorist groups.
“Nusra Front is just as dangerous, and yet they keep pretending they’re nice guys, they’re Syrians,” Ford said. “The second problem is, some of our stuff has leaked to them.”
As his calls to arm the rebels have become more muted, Ford has grown more vocal about the relationship between the rebels and Nusra, something U.S. officials have preferred to ignore, at least in public.
At a seminar last month where the audience included prominent Syrian dissidents he’d worked with for years, Ford began with a disclaimer that what he was about to say was “not going to be popular” among the opposition crowd.
He then launched into an indictment of the moderate rebels, pulling no punches as he told them they could forget about outside help as long as they kept collaborating with Nusra. He suggested that supportive U.S. officials had grown tired of covering for them before an administration and an American public that are skeptical of deeper U.S. involvement in Syria.
“For a long time, we have looked the other way while the Nusra Front and armed groups on the ground, some of whom are getting help from us, have coordinated in military operations against the regime,” Ford said. “I think the days of us looking the other way are finished.”
Most audience members were familiar with Ford’s record, and they were visibly surprised at the tongue lashing; they knew him as a relentless defender of the rebels, someone who’d ended a long diplomatic career a year ago this month with scathing words about the Obama administration’s refusal to arm them. Ford is often described as the first senior official to come out so vocally against U.S. policy toward Syria; the White House is still furious with his decision to go off-message.
Ford hasn’t softened his stance against the U.S. role in the Syrian catastrophe – he still describes American policy as “a huge failure” and “singularly unsuccessful” – but now he doesn’t spare the rebels their share of the blame. He has little patience for the argument that they were forced to work with Nusra and other unpalatable partners because of broken Western promises of assistance. There needs to be agreement, he said, that an al Qaida affiliate is off-limits as a partner.
“It becomes impossible to field an effective opposition when no one even agrees who or what is the enemy,” he said.
Ford said the latest U.S. approach of ditching the old rebel model to build a new, handpicked paramilitary to focus on the Islamic State was doomed; Syrian rebels are more concerned with bringing down Assad than with fighting extremists for the West, and there are far too few fighters to take the project seriously.
“The size of the assistance is still too small,” he said. “What are they going to do with 5,000 guys? Or even 10,000 in a year? What’s that going to do?”
The Assad regime is eager to present itself as an alternative, but Ford said the Syrian military had been severely weakened and that it was doubtful the regime could pull off a successful campaign against the extremists. Then there’s the political and moral fallout that would come from a U.S. détente with a man American officials have described since 2012 as a butcher who’s lost the legitimacy to rule.
Ford said the time had come for U.S. officials and their allies to have a serious talk about “boots on the ground,” though he was quick to add that the fighters didn’t need to be American. He said a professional ground force was the only way to wrest Syria from the jihadists.
And any parallel effort to build up a local rebel movement would have to be streamlined through a central, Syrian chain of command, he said. International partners, Ford said, have to ditch the current “nonsensical” framework in which regional powerhouses each fund client groups in an uncoordinated tangle that he said would be comical if the results weren’t so tragic.
And if those steps can’t be achieved, said the man known for advocating greater U.S. involvement, “then we have to just walk away and say there’s nothing we can do about Syria.”
Dit is zeker net zo'n kulverhaal als die ebolahoax.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:04 schreef Morendo het volgende:
[..]
Sympathiek dat ze meewerken aan het terugdringen van het organentekort.
quote:A civilian was killed and three others were injured in a terrorist attack with rocket shells in al-Sulaimania and Sulaiman al-Halabi residential neighborhoods in Aleppo.
A police source told SANA reporter that a number of rocket shells launched by terrorists on the two neighborhoods left a civilian dead and three others injured who were admitted to al-Razi Hospital for treatment.
In Damascus, a terrorist attack with rocket shells caused material damage to properties in Mazzeh and Zablatani areas.
A source at the Police Command said that terrorists fired two rocket shells; the first one landed in the area surrounding a vegetables market in Mazzeh Jabal neighborhood while the other hit a house in Mazzeh 86 neighborhood southwest of Damascus, causing material damage only.
The source pointed out that two other shells landed near the “8th of March complex” in Zablatani area, causing damage to the parked cars.
Dit durf je met droge ogen te beweren terwijl je de rebellen in Syrië steunt?quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:12 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mijn mening mbt extremistische moslims staat volledig naast mijn mening mbt dictators. Zelf zie ik liever niet teveel moskeeen in nederland bijvoorbeeld. Zelfs gematigden gelovigen zie ik liever niet. Dmv educatie verdwijnt geloof, niet met behulp van dictators die zelf in het jaar 0 leven.
Er zijn genoeg Koerden die terug naar Irak zijn gegaan om te helpen in de strijd, dat is eind vorig jaar uitgebreid in het nieuws geweest. Het is een afweging, veel hebben hier een baan of doen een studie en hebben een leven opgebouwd. Niet iedereen is bereid alles op te geven voor de zoveelste oorlog in Irak.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:28 schreef Huismoslim het volgende:
ISIS heeft Marokko bedreigd aan te vallen. 1 ding weet ik wel zeker als Marokkaanse moslim, en dat is dat ik een enkele ticket naar Marokko neem wanneer we aangevallen worden om mijn land tegen die apen te verdedigen. Ik verbaas me echt vaak over Irakezen en Koerden die niet eens terug gaan naar hun eigen landen en zich verdedigen tegen die apen. Ik kan niet begrijpen waarom Koerdse mannen in Nederland nog lekker leven alsof er niks aan de hand is. Of ben ik gewoon te hysterisch bezig?
Inderdaad, een mentaliteit die getuigd van weinig liefde voor vaderland. Helemaal al als jij je studie belangrijker vind dan je land verdedigen. Hoe ver moet je dan heen zijn?quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:37 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Koerden die terug naar Irak zijn gegaan om te helpen in de strijd, dat is eind vorig jaar uitgebreid in het nieuws geweest. Het is een afweging, veel hebben hier een baan of doen een studie en hebben een leven opgebouwd. Niet iedereen is bereid alles op te geven voor de zoveelste oorlog in Irak.
Welk vaderland, Koerden hebben geen eigen land en Irak is een verzonnen staat. Niemand wil daar voor vechten, het is een land zonder eigen identiteit.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:40 schreef Huismoslim het volgende:
[..]
Inderdaad, een mentaliteit die getuigd van weinig liefde voor vaderland. Helemaal al als jij je studie belangrijker vind dan je land verdedigen. Hoe ver moet je dan heen zijn?
Misschien zijn die Koerden als oorlogsvluchtelingen hier naar Nederland gevlucht om een beter leven te krijgen? Waarom zou je teruggaan naar hetgeen waarvoor je gevlucht bent?quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:40 schreef Huismoslim het volgende:
[..]
Inderdaad, een mentaliteit die getuigd van weinig liefde voor vaderland. Helemaal al als jij je studie belangrijker vind dan je land verdedigen. Hoe ver moet je dan heen zijn?
Niet mee eens, koerden hebben Koerdistan en dat zou genoeg moeten zijn. Al helemaal met de zogenaamde onafhankelijkheid wens die ze hebben, dan is dit juist het moment dat de koerden in actie moeten komen. Ze vechten onder de Koerdische vlag en niet onder de vlag van Irak.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Welk vaderland, Koerden hebben geen eigen land en Irak is een verzonnen staat. Niemand wil daar voor vechten, het is een land zonder eigen identiteit.
Het valt me nog mee hoeveel Koerden voor Iraaks-Koerdistan willen vechten terwijl het niet eens een onafhankelijkheidsoorlog is, ze zitten nog gewoon aan Bagdad vast straks.
Je hoeft niet perse daar te zijn om te helpen, je kan ook hier inzamelingsacties houden of lobbyen voor meer hulp.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:48 schreef Huismoslim het volgende:
[..]
Niet mee eens, koerden hebben Koerdistan en dat zou genoeg moeten zijn. Al helemaal met de zogenaamde onafhankelijkheid wens die ze hebben, dan is dit juist het moment dat de koerden in actie moeten komen. Ze vechten onder de Koerdische vlag en niet onder de vlag van Irak.
Koerden in Nederland hebben gewoon een lakse mentaliteit en zelfs al zouden ze een studie afmaken, dan zouden ze echt niet opeens een mentaliteit hebben van 'o laat ik maar terug naar koerdistand gaan om mijn land van nut te zijn'. Nee ik denk dat koerden gewoon weinig liefde hebben voor hun eigen land en daarom er niet eens aan denken om terug te gaan naar Koerdistan om te vechten tegen die IS dieren. Is een zaak van mentaliteit, koerden vinden het prettig om in Nederland te wonen en die hebben echt geen zin om hun leven te wagen om dood te gaan voor een paar bergen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:48 schreef Djibril het volgende:
Je moet ook van toegevoegde waarde zijn. Manschappen hebben de Koerden genoeg, ze hebben meer wapens nodig. Daarnaast zijn er veel Koerden ui Turkije de grens overgestoken om zich aan te sluiten bij YPG en er hebben zich ook Koerden uit het Zuiden en Oosten zich bij YPG gesloten.
Een Nederlandse Koerd die de taal niet eens goed onder de knie heeft en het gebied niet kent is meer een obstakel dan een hulpzame soldaat tijdens een slagveld.
Koerden in Europa moeten zich juist richten op hun studies en in alle lagen van de Nederlandse/Europese samenleving vertegenwoordigd zijn. Zo kunnen ze daarna aandacht voor de Koerden vragen en is het makkelijker om geld of andere vorm van hulp voor hun Koerdische broeders te zorgen. Daarnaast kunnen ze als ze terug gaan hun kennis overdragen aan de Koerden daar.
En maak je geen zorgen om marokko, daar zal geen "revolutie" komen. Als er een revolutie komt zal het dezelfde weg gaan als Egypte. De oude garde blijft lekker zitten.
De Marokkaanse Arabieren misschien niet, de berbers zeker wel.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:01 schreef UpsideDown het volgende:
Net of alle Marokkanen wel met z'n allen richting de Magreb zouden marcheren in dergelijke situatie.![]()
Daar geloof ik geen zak van.
nou maar snel hopen dat dat gebeurt danquote:Op woensdag 18 februari 2015 20:13 schreef Huismoslim het volgende:
[..]
De Marokkaanse Arabieren misschien niet, de berbers zeker wel.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:13 schreef Huismoslim het volgende:
[..]
Gezien t aantal Marokkanen dat nu aan zijde van IS vecht, is t nog te afwachten welke zijde dan de meeste versterkingen mag verwachten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:13 schreef Huismoslim het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:13 schreef Huismoslim het volgende:
[..]
die 20 man waar ze het over hebben?quote:Op woensdag 18 februari 2015 08:57 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hoezo, het doel (Zahraa) is toch bereikt?
twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 18-02-2015 om 21:18:58NEW PHOTOS: Civilians return to #Kobane - @Firyayekhttp://t.co/IXah3FuC56 reageer retweet
quote:Syrian soldiers surrender to moderate Islamic rebels after getting trapped in Rityan
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=03b_1424290712#LRbbukodihEYiyXE.99
gevangen genomen assadistenquote:The assad crime dynasty has no further use for these foreign shiite terrorists: Ratyan (Feb 18th, '15)
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=66d_1424280074#eayoq3O3opCrHfoV.99
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erdo did it
twitter:TheArabDefense twitterde op donderdag 19-02-2015 om 01:16:33Civilians in Aleppo told me they believe Al-Nusra coordinated with the Turkish Intelligence for this attack. They said they knew too much. reageer retweet
[ Bericht 27% gewijzigd door Slayage op 19-02-2015 10:32:19 ]Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
twitter:DailyStarLeb twitterde op donderdag 19-02-2015 om 20:14:52Syria Kurds, rebels advance into ISIS bastion: activists http://t.co/hJntSKHYYu http://t.co/VFMxbxRbpY reageer retweet
twitter:PetoLucem twitterde op donderdag 19-02-2015 om 20:15:28NEW MAP UPDATE (February 19): The encirclement of #Aleppo. #Nubbol #Zahraa #Syria #SAA #Hezbollah #FSA #Nusra http://t.co/Pto2mWcyyP reageer retweet
Ik heb liever een paar gelovigen die hun geloof gebruiken als houvast in deze burgeroorlog, dan een dictator die expres burgers vermoord op industriele schaal. Jij zou jezelf ook aansluiten bij zo'n rebellengroep als de regering je familie heeft gedood. De slachtingen van al nusra zijn nog vrij incidenteel, dus de kans zou veel groter zijn dat je ouders een barrelbomb gekopt hebben.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:26 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Dit durf je met droge ogen te beweren terwijl je de rebellen in Syrië steunt?
Of je bent zeer naïef of je valt hier door de mand als trol...
Of, wat ook nog kan, sterk staaltje taqiya
Het verschil is, is dat de oekraine geen mensen martelt en barrelbombs gebruikt. Barrelbombs = schending van het internationaal oorlogsrecht. Elke dictator die barrelbombs gebruikt, weet dat hij hier burgers vermoord op industriele schaal.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 01:30 schreef JaJammerJan het volgende:
De VS en Turkije gaan 15.000 Syrische rebellen trainen en bevooraden de komende 3 jaar. Hoppa zonder VN mandaat openlijk een oorlog in Syrië faciliteren. Dit samen met de situatie in Oekraïne waar juist Rusland dit doet lijkt wel een grote grap.
Het gaat goed in Aleppo. Een weekje geleden zaten de assadisten nog te juichen over de insluiting van Aleppoquote:Op vrijdag 20 februari 2015 01:39 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
rebellen bij ratyan
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het gaat goed in Aleppo. Een weekje geleden zaten de assadisten nog te juichen over de insluiting van Aleppo
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op vrijdag 20-02-2015 om 07:37:58#Syria #Aleppo Militants cut off a Shiite Fighter's head in #Mallah area on Feb 17th. http://t.co/V7tZ6971mD reageer retweet
Al Nusra zitten veel buitenlanders tussen, das gek. En de slachtingen zijn niet incidenteel.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 07:09 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb liever een paar gelovigen die hun geloof gebruiken als houvast in deze burgeroorlog, dan een dictator die expres burgers vermoord op industriele schaal. Jij zou jezelf ook aansluiten bij zo'n rebellengroep als de regering je familie heeft gedood. De slachtingen van al nusra zijn nog vrij incidenteel, dus de kans zou veel groter zijn dat je ouders een barrelbomb gekopt hebben.
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op donderdag 19-02-2015 om 22:25:38#Syria #Aleppo Unconfirmed - Troop Strength of 1,500 #SAA in #Homs willing to come to Aleppo to support the front. http://t.co/MjMglPVKzQ reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op vrijdag 20-02-2015 om 06:57:53#Syria #Aleppo Militants say the main 3 Groups fighting in #Mallah are #جبهة_أنصار_الدين & #جبهة_النصرة & #لواء_المهاجرين against #SAA #NDF reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op vrijdag 20-02-2015 om 06:59:44#Syria #Aleppo Main 3 groups fighting in #Mallah are Jabhat Ansar al-Deen, #JAN Jabhat al Nusra , Jaish al-Muhajireen wal-Ansar reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op vrijdag 20-02-2015 om 01:09:08#Syria #ﺣﻠﺐ #Aleppo Photo taking somewhere in Northern Aleppo Countryside. http://t.co/ZvTdqBVN8w reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op vrijdag 20-02-2015 om 01:17:06#Syria #Aleppo FIRST 2 photo's uploaded to a #SAA fighter's page on the 17th the last 1 a week ago. http://t.co/AW6htorbQ9 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |