Ja, laten we de oude fotos en incidenten uit de doos halen..quote:
Nee.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Voordat de oorlog uit brak waren ze vriendjes. Leer zelf eens geschiedenis
quote:Tijdens het interbellum werden de Nederlandse handelsbelangen gehinderd door de slechte financiële positie van Duitsland. Hoewel Nederland zich economisch op Duitsland oriënteerde, deed dit land er alles aan om zo veel mogelijk deviezen binnen te halen en zo min mogelijk weg te laten lekken, wat leidde tot vertragingen in het betalingsverkeer naar Nederland, en de Nederlandse exporteurs hinderde. Dit verergerde toen de nazi's in 1933 aan de macht kwamen. De herbewapening, de Anschluss, de vernietiging van Tsjecho-Slowakije en het uiteindelijk weigeren van een reeds betaalde wapenleverantie leidden tot onrust over de plannen van Duitsland. Ondanks pogingen vanuit de diplomatie en het Nederlandse Ministerie van Economische Zaken verslechterde de relatie tussen Nederland en Duitsland.
Toen uiteindelijk in 1939 de Tweede Wereldoorlog uitbrak, probeerde Nederland opnieuw neutraal te blijven, maar slaagde hier uiteindelijk niet in. De Duitse bezetting van Nederland van 1940 tot 1945 leidden bij de Nederlandse bevolking tot aversie tegen Duitsland.
Elkaar niet aanvallen is toch vriendjes? Dat is exact wat de fsa en isis deden. Daarna verslechterde de relatie ook.quote:
quote:Op maandag 16 februari 2015 18:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Elkaar niet aanvallen is toch vriendjes
Ah dus Rusland en de VS zijn eigenlijk vriendjes.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Elkaar niet aanvallen is toch vriendjes?
Shiiit, zo had ik het nog nooit bekeken. Maar dan ook...quote:Op maandag 16 februari 2015 18:42 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ah dus Rusland en de VS zijn eigenlijk vriendjes.
Als je de fsa band met isis van vroeger (neutraliteit) als vriendjes beschouwt, moet je dat in het ander geval ook doen. Niet met 2 maten meten.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:42 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ah dus Rusland en de VS zijn eigenlijk vriendjes.
quote:Op maandag 16 februari 2015 18:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Shiiit, zo had ik het nog nooit bekeken. Maar dan ook...
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Het was alleen geen neutraliteit, zie:quote:Op maandag 16 februari 2015 18:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je de fsa band met isis van vroeger (neutraliteit) als vriendjes beschouwt, moet je dat in het ander geval ook doen. Niet met 2 maten meten.
quote:Op maandag 16 februari 2015 18:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Bazen, schijt aan allesquote:Op maandag 16 februari 2015 18:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hetzelfde filmpje wordt 999x herhaald door assadisten. Niet iedereen is als hem.Onder dwang overigens?quote:Op maandag 16 februari 2015 18:46 schreef reza1 het volgende:
[..]
Het was alleen geen neutraliteit, zie:
Die rebellen commandant werd onder dwang gezet door die interviewer van het anti-regering Orient News om dat over Daesh te zeggen ja?quote:Op maandag 16 februari 2015 18:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hetzelfde filmpje wordt 999x herhaald door assadisten. Niet iedereen is als hem.Onder dwang overigens?
Ik weet bro, ik weet. Maar ik ben meer van de feiten, en het feit is dat de stad nu grotendeels bewoond wordt door Arabieren, die ISIS niet heel erg vinden en eenvoudig bang worden gepraat over de seculiere Koerdische monsters die naderen.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:12 schreef Djibril het volgende:
[..]
Tal Abyad is een Koerdische stad met de naam Gire Sipi, dat de baathregime de naam in het verleden heeft veranderd wil niet zeggen dat het een Arabische stad is. Zowel in Tal Abyad als in de omgeving wonen veel Koerden of woonden nadat ze door Al Nusra/Isis waren weggejaagd. Deze mensen willen dus zeker terugkeren om wraak te nemen.
Dat YPG in Kobani schraal is wil niet veel zeggen, ze bestaan nog steeds uit genoeg man en nu isis veel militaire hardware heeft verloren is het meer AK-47 vs AK-47 geworden. Ook is het moraal van isis gedaald, zodra zij progressie boeken in het Noorden worden ze kapot gebombardeerd. Ze willen nu vooral YPG bezig houden in het Noorden zodat het niet richting Raqqa gaat marcheren.
Ook zijn er veel vluchtelingen terug gegaan naar Kobani waar tussen veel nieuwe strijders voor YPG zitten.
Ook wordt er vanaf de andere kant(Serekaniye/Ras Al ain) richting Tal Abyad getrokken, dus het wordt van twee kanten aangevallen.
Koerden willen hoe dan ook de twee Kantons met elkaar verbinden aangezien ze dit een geweldige positie zal geven tegenover isis maar ook tegenover assad.
Persoonlijk denk ik dat de Koerden niet verder zullen gaan dan Al Bab omdat daar ook nog veel Koerdische dorpen zijn. Vanuit daar zal FSA het moeten doen. Maar dit is nog toekomstmuziek.
Isis is zich meer aan het herorganiseren, ze waren gewoon te groot geworden en hadden verkeerd gegokt op de Koerden. Nu moeten ze zich weer gaan richten op assad en de iraakse leger om militaire hardware te jatten.
quote:Op maandag 16 februari 2015 18:51 schreef firefly3 het volgende:
Ik kom met argumenten, jullie komen weer met onzin... laterz
Lachen jullie maar ja, de gematigden komen jullie maanaanbidders en rafidi's wel bevrijden van Dr. Langnekquote:
En dan wordt Adnan Arour president van Syrie.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Lachen jullie maar ja, de gematigden komen jullie maanaanbidders en rafidi's wel bevrijden van Dr. Langnek. Dit keer gaat het toch éh-hé-écht gebeuren
.
We kunnen heel lang discussiëren over mensenrechten en vatbommen en dode kinderen enzo, maar uiteindelijk doet dat er op het slagveld niet toe. Daar geldt het recht van de sterkste, en alleen winnen telt. Hoe maakt niet uit, als je maar wint.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:51 schreef firefly3 het volgende:
Ik kom met argumenten, jullie komen weer met onzin... laterz
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |