National Geographicquote:Air Crash Investigation: What happened to Malaysian 370?
én jaar na de verdwijning van vlucht MH370 onderzoekt de tv-zender National Geographic Channel de mogelijke toedracht. De speciale documentaire 'What happened?' is zondag (8 maart) te zien om 21.00 uur op National Geographic Channel.
Het is een verhaal dat de hele wereld in zijn greep hield; een vliegtuig met 239 passagiers en bemanningsleden aan boord dat van de radar verdwijnt. Geen communicatie, geen noodsignalen en geen wrakstukken. In de documentaire 'What happened?' buigen luchtvaartdeskundigen zich in detail over de beschikbare bewijzen en officiële documenten.
[...]
Malcolm Brenner, alom erkend als één van ‘s werelds meest toonaangevende deskundigen op het gebied van onderzoek naar vliegrampen: "Deze ramp heeft wereldwijd meer aandacht getrokken dan ik ooit in mijn veertigjarige loopbaan binnen de luchtvaart heb meegemaakt."
Meer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is trouwens ook fan van Taylor Swift
Dat zal wel PH-MCR zijn geweest vanuit Amsterdam (via Miami) en 's avonds doorvloog naar Lima, Aguadilla, London Stansted en gistermiddag weer op Schiphol landde.quote:Op zondag 8 maart 2015 03:16 schreef flipsen het volgende:
Gisterochtend nog op Ezeiza (Buenos Aires)Weet alleen niet welke dat was, maar vond het toch leuk om hem door mijn vliegtuigraampje net aan te zien komen
Could be, gaat geloof ik 3x per weekquote:Op zondag 8 maart 2015 16:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat zal wel PH-MCR zijn geweest vanuit Amsterdam (via Miami) en 's avonds doorvloog naar Lima, Aguadilla, London Stansted en gistermiddag weer op Schiphol landde.
Een trip van net geen 48 uur.
Case in point, wat een mensenmassa:quote:Op zondag 8 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
voor het oog van duizenden toeschouwers op Illawarra Airport.
Machtige machine, die 747quote:Op zondag 8 maart 2015 19:59 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFT zal morgenvlucht haar eerste commerciële vlucht met de nieuwe livery maken:
Vlucht 601 naar Los Angeles, vertrekkend om 09:50 uur.
[..]
Case in point, wat een mensenmassa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Sydney staat ook bekend om hun air-to-air shots, dit kon dus niet ontbreken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zonde, want je ziet de Martinair toestellen de laatste tijd weer veel vaker vliegen dan een paar maanden geleden. Voor de opbrengst hoef je ze niet weg te doen.quote:En ik lees elders dat deze maand de eerste 2 MD-11 freighters van Martinair al uit de vloot gaan.
Maar je moet ze wel winstgevend blijven vliegen en met een benuttingsgraad van nog geen 70% wordt dat wat lastig.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:50 schreef inkjet het volgende:
Zonde, want je ziet de Martinair toestellen de laatste tijd weer veel vaker vliegen dan een paar maanden geleden. Voor de opbrengst hoef je ze niet weg te doen.
Aldus:quote:Op zondag 8 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
GoPro beelden vanuit de cockpit zullen later op Qantas' Youtube-kanaal worden gezet.
twitter:writingtravels twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 15:52:14Wave goodbye to @Ryanair's headache-inducing yellow interiors. New designs on the way in 2015/2016 #RyanairAGB2
reageer retweet
Klopt, 20 juni zou de eerste vlucht moeten zijn. Was al bekend hè.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:37 schreef Leatherface het volgende:
Naar verluidt zet China Southern vanaf juni de A380 in op de route Amsterdam - Beijing.
KLM heeft inderdaad nog 6 orders openstaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:35 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand hoe het nu precies zit met de door KLM bestelde of geleasde nieuwe 77W's?
Ik weet van:
BVN (44549) is bijna klaar;
BVO (35946) en BVP (44555) waren al een tijd bekend;
BVR (61603) en BVS (61604) zijn nog niet zo lang geleden aangekondigd;
maar nu is er ook sprake van een BVU (61702). Wordt deze ook geleased? Gaan deze toestellen mede enkele 747's (full PAX) vervangen?
Dat werd wel tijd zeg... pfffffquote:Op maandag 9 maart 2015 19:32 schreef Iemand91 het volgende:
Wave goodbye to @Ryanair's headache-inducing yellow interiors.
De tering met deze verlichting lijkt het wel een neo moderne hoerenkeet, hier zou ik hoofdpijn van krijgen.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:32 schreef Iemand91 het volgende:
twitter:writingtravels twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 15:52:14Wave goodbye to @Ryanair's headache-inducing yellow interiors. New designs on the way in 2015/2016 #RyanairAGB2 [ afbeelding ] reageer retweet
Is nog niet officieel aangekondigd.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt, 20 juni zou de eerste vlucht moeten zijn. Was al bekend hè.![]()
Was tot een tijd terug geloof ik vrij ver uitgedokterd hoe ze de nieuwe toestellen (787 en A350) gingen verdelen maar ik zou er nu niets meer over durven zeggen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:12 schreef Thetallguy het volgende:
2018 op z'n vroegst. Dan krijgt de Air France-KLM groep de eerste aangeleverd, en het is het meest waarschijnlijk dat de eerste exemplaren naar Air France gaan. (7 naar KL, 18 naar AF).
Bedankt voor de info. Gezien het aantal stoelen zal de 77W eerder de full pax toestellen gaan vervangen en de 789 eerder de combi's.quote:En deze gaan inderdaad deels de 747 vervangen, samen met de 787-9 en de A350.
Eerder werd gezegd dat een klein aantal 350's voor KLM niet economisch zou zijn, maar de type rating is na een 'plus' cursus gelijk aan die voor de A330 dus dat maakt het al beter te doen. De A333's zijn nog jong. Ik denk dat de verdeling over de vloten mede bepaald gaat worden door de praktijkervaringen met de toestellen, wat past het beste bij welk routenetwerk?quote:Maar de 787's en A350's zijn door de AF/KLM-groep besteld en niet door de maatschappijen apart.
Cabine wordt grotendeels een zo gelijkwaardig mogelijk product zodat dit op elkaar aansluit.
Dat er dus nog met toestellen heen en weer geschoven gaat worden lijkt dus zeer waarschijnlijk.
Heb bijvoorbeeld ook al eens een keer horen noemen dat bijv. de A350 allemaal naar 1 maatschappij gaan, maar dat lijkt me niet echt logisch.
Offtopic: ik lurk hier altijd vanwege jouw posts, complimenten voor alle toffe informatie. Doe je dit speciaal voor dit topic, of heb je ook een blog o.i.d.?quote:
Ouwe lu...ik bedoel, ik ben jaloers!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:20 schreef flipsen het volgende:
(terwijl ik er als klein kind geloof ik wel in gevlogen heb).
Ik lees hier niks over sporters: http://www.aviacrash.nl/paginas/fridtjof%20nansen.htm Behalve de bemanning ook geen Nederlanders aan boord.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Die DC8 van de KLM die is neergestort, was dat met allemaal sporters aan boord? Dat vliegtuig hadden mijn ouders kort daarvoor nog ingezeten.
Bedoel je niet de Surinam Airways DC8 crash bij Paramaribo met aan boord het 'Kleurrijk Elftal'?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Die DC8 van de KLM die is neergestort, was dat met allemaal sporters aan boord? Dat vliegtuig hadden mijn ouders kort daarvoor nog ingezeten.
Zoals ik daar beschreef was het toestel gecharterd door VIASA; een maatschappij uit Venezuela.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Die DC8 van de KLM die is neergestort, was dat met allemaal sporters aan boord? Dat vliegtuig hadden mijn ouders kort daarvoor nog ingezeten.
Bijna een jaar geleden sporadisch wat van dit soort posts gemaakt met iemand anders op Tweakers.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:04 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Offtopic: ik lurk hier altijd vanwege jouw posts, complimenten voor alle toffe informatie. Doe je dit speciaal voor dit topic, of heb je ook een blog o.i.d.?
Ik denk dat hij die ook bedoelt; deze kist vloog namelijk tussen Amsterdam en Paramaribo. Ook bij deze fatale vlucht.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:29 schreef Thetallguy het volgende:
Bedoel je niet de Surinam Airways DC8 crash bij Paramaribo met aan boord het 'Kleurrijk Elftal'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |