abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 februari 2015 @ 22:04:15 #91
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_150009521
Op een 747 staat het, denk ik, echt niet mooi :D

Toch jammer dat ze de livery verder niet aangepast hebben naar echt iets nieuws.
pi_150012084
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:50 schreef OEM het volgende:
Een voordeel voor deze kist: hij is niet lang de lelijkste. De 747 die binnenkort uit Subang terugkomt is waarschijnlijk nog veel lelijker ;)
Ik vrees met grote vreze. ;(

Begin maart zal waarschijnlijk de testvlucht zijn in Subang; dus dan zullen de eerste foto's wel bekend zijn, zo niet eerder.
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:04 schreef Tinos85 het volgende:
Toch jammer dat ze de livery verder niet aangepast hebben naar echt iets nieuws.
Mwah, liever dit dan compleet anders. Het is juist een ijzersterk merk en in haast elke conditie staat dit gewoon goed omdat het zo'n eenvoudige livery is zonder fratsen. En daardoor is het ook vrijwel tijdloos.

Ik kan die lijn gewoon niet plaatsen, het waarom. Maar goed; ik maak me er geloof ik iets te druk om. :@

Anywho; drukke dagen de laatste tijd met het maken van posts; vanavond weer een geschiedenispost. :O
  dinsdag 24 februari 2015 @ 23:14:34 #93
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_150013450
En toch blijft het jammer dat ze niet een van deze concepts hebben gebruikt:

Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  dinsdag 24 februari 2015 @ 23:16:49 #94
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150014015


Blijft mooi om die bedrijvigheid te zien in de late avond en nacht. Vind zelf Cargo erg interessant.

Leipzig is de Europese hub van DHL. Dit zijn dan ook allemaal DHL vluchten binnen Europa. :P
  dinsdag 24 februari 2015 @ 23:45:05 #96
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150014687
quote:
Zo doen ze dat in Rusland _O- Die vent moest trouwens wel letterlijk rennen voor zijn leven :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150015071
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:14 schreef mar456 het volgende:
En toch blijft het jammer dat ze niet een van deze concepts hebben gebruikt:

[ afbeelding ]
:N :r
quote:
O-)
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
Wat nou 4x4? 24x0 werkt ook prima. _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:28 schreef zlotka het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft mooi om die bedrijvigheid te zien in de late avond en nacht. Vind zelf Cargo erg interessant.

Leipzig is de Europese hub van DHL. Dit zijn dan ook allemaal DHL vluchten binnen Europa. :P
Ik hoor ze 's avonds / 's nachts vaak overkomen. Of de 777's naar Japan vanuit Parijs.
Ook een keer de Antonov 225 's nacht horen overkomen; die was zo duidelijk te herkennen aan het geluid.
pi_150015326
Vandaag in de geschiedenis:



De constructie van de eerste DC-9's en de DC-9 roll-out op 12 januari 1965

- 25 februari 1965: De eerste vlucht van de Douglas DC-9.
(Die na de fusie met McDonnell Aircraft door het leven ging als de McDonnell Douglas DC-9)
De eerst gebouwde DC-9 met registratie N9DC maakt die donderdag in 1965 de eerste vlucht.



De DC-9 zal een van de meest succesvolle passagierstoestellen ooit worden.
In totaal worden tussen 1965 en 1982 976 DC-9's gebouwd en wanneer in mei 2006 - na 41 jaar - de productie van de 717 stopt zijn er van de gehele DC-9 familie (DC-9, MD-80, MD-90 en Boeing 717) 2439 toestellen gebouwd.

Op 8 december 1965 maakt Delta Airlines de eerste commerciële vlucht.
Ruim 49 jaar later maakt diezelfde Delta Airlines op 16 januari 2014 de laatste - officiële - vlucht van de DC-9 in de VS:
zie m'n bericht van 6 januari 2014.
(Hoewel ze in de weken daarna nog enkele vluchten hebben uitgevoerd wegens vertraging in de levering van de 717's)

Ook KLM heeft met de DC-9's gevlogen. De eerste (PH-DNA) werd op 26 maart 1966 aan KLM geleverd.
Er zouden nog 24 stuks in verschillende vormen volgen (de laatste op 11 december 1981) die de opvolger werd voor de Vickers Viscounts.
KLM heeft tussen 1966 en 14 februari 1989 met de DC-9 gevlogen en in totaal hebben de kisten ruim 788.000 uren en 718.000 landingen gemaakt.
In hun gehele loopbaan voor KLM heeft geen enkele DC-9 de vloot voortijdig hoeven te verlaten door een ongeval of ernstig incident; wat op dat moment voor uniek was voor KLM.

Let overigens op de gloednieuwe 747 op de achtergrond met de nieuwe livery (die met KLM's eerste 747 PH-BUA geïntroduceerd werd) die op de rest van de vloot zou worden uitgerold.


De Fokker F100 en Boeing 737 werden de vervanger voor de DC-9 bij KLM.
Vandaag de dag vliegen er van de 976 gebouwde DC-9's nog zo'n 74 stuks rond.

N9DC vloog voor verschillende maatschappijen rond; als laatste voor de Spaanse maatschappij AirSur totdat deze begin jaren '90 failliet ging. De DC-9 werd uiteindelijk halverwege de jaren '90 - 30 jaar na haar eerste vlucht - op North Texas Regional Airport in...ehh...Texas gesloopt:



Een van Delta's DC-9's - voormalig N3333L, afgeleverd op 7 april 1968 - en later nog in service voor Ozark Airlines en TWA Airlines (die Ozark overnam) bestaat bijna 47 jaar later nog steeds...deels.
Deze staat namelijk met KLM-livery, naam (City of Schiphol) en verzonnen registratie (PH-AAS) op Schiphol Plaza.
Daar staat het naast de DC-10 landingsgestel, vleugel en motorgondel en zijn daar op 31 oktober 2007 heengebracht vanaf Schiphol-Oost voor de luchtvaartshop ‘Planes at Plaza'.



- 25 februari 2009: De Poldercrash.
Turkish Airlines-vlucht 1951 is onderweg van Istanbul naar Schiphol.
De vlucht wordt uitgevoerd door een 7 jaar en een maand oude Boeing 737-800 (TC-JGE 'Tekirdağ') en aan boord zijn 128 passagiers, 4 cabinepersoneel en 3 cockpitcrew.

Bij nadering van Schiphol komen boven Flevoland de eerste signalen van een probleem aan de linker radiohoogtemeter (van de gezagvoerder). De meter van de co-piloot (die de vlucht uitvoert) functioneert prima.
Bij nadering van de Polderbaan heeft de 737 een hoge snelheid en ligt het boven de normale glidescope.
De autothrottle neemt gas terug om op de glidescope terecht te komen.

Doordat de hoogtemeter een foutieve hoogte doorgeeft (lager dan de feitelijke hoogte) denkt het vliegtuig dat het al bijna bij de landingsbaan aangekomen was.
Uiteindelijk gaat de autothrottle terug naar retard mode; de stand vlak voor touchdown.
Wanneer de Stick shaker wordt geactiveerd komt de crew erachter dat de 737 bijna overtrekt; ze proberen dit nog op te vangen door motorvermogen op te voeren.
Doordat ze op slechts 150 meter hoogte bevinden was dit te laat; de 737 crasht om 10:26 uur op zo'n anderhalve kilometer voor de Polderbaan in een geploegde akker waarbij de staart als eerste de grond raakt.






De 737 breekt in drie stukken, de beide motoren breken af en komen op 100 meter van de romp terecht.
De hulpdiensten waren snel ter plaatse. Er werden 60 ambulances ingezet, 3 traumahelikopters en enkele brandweerwagens. Omdat het vliegtuig was neergekomen in modderig, omgeploegd akkerland werden ook rupsvoertuigen en tractoren ingezet om het vliegtuig te bereiken.
4 Amerikanen, een Turkse passagier, een cabinepersoneelslid en de volledige cockpitcrew overleven de crash niet. 120 inzittenden raakten gewond; 6 passagiers raakten niet gewond.

In maart worden de resten naar Schiphol-Oost gebracht voor onderzoek en op 6 mei 2010 volg het eindrapport van dit onderzoek.

Vlucht 1951 wordt nog steeds uitgevoerd door Turkish Airlines op deze route.
De vluchten worden uitgevoerd door 737's en A320's.

Vlakbij de crashsite werd een monument onthuld; 9 walnotenbomen voor elk slachtoffer.
  woensdag 25 februari 2015 @ 01:03:18 #99
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_150017134
Beste chaos in die 737. Ik vond het zo bizar om te een vliegtuig in stukken in dat weiland te zien liggen in het 'echt' en niet op tv ofzo.
pi_150026720
Nog een betere foto:



Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet eens lelijk vind.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_150028527
Ik vind het ook wel mooi eigenlijk. De meeste fanatieke vliegtuigspotters kunnen waarschijnlijk moeilijk tegen verandering :+
pi_150028627
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:50 schreef louter_genieten het volgende:
Ik vind het ook wel mooi eigenlijk. De meeste fanatieke vliegtuigspotters kunnen waarschijnlijk moeilijk tegen verandering :+
Dat zeker, 9 van de 10 nieuwe schema's wordt altijd compleet afgezeken. (Zelfs the new American ;( )

Hoewel je zou zeggen dat het voor veel spotters weer betekent dat ze allemaal 'nieuwe' kisten hebben om te loggen/fotograferen B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 25 februari 2015 @ 14:00:29 #103
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150028873
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:54 schreef BazZz2 het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet eens lelijk vind.
Vanaf nu mag je van Iemand niet meer in dit topic posten ~O>
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150031861
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:00 schreef flipsen het volgende:

[..]

Vanaf nu mag je van Iemand niet meer in dit topic posten ~O>
Dat is dan heel vervelend voor Iemand 8-)
"Get busy living, or get busy dying"
pi_150035748
quote:
Lelijke livery

Ik vind dat het hier meevalt, net als bij de 73's en de Cityhoppers. De 747 wordt wel spannend.
--
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:06:54 #106
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150038729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Een van Delta's DC-9's - voormalig N3333L, afgeleverd op 7 april 1968 - en later nog in service voor Ozark Airlines en TWA Airlines (die Ozark overnam) bestaat bijna 47 jaar later nog steeds...deels.
Deze staat namelijk met KLM-livery, naam (City of Schiphol) en verzonnen registratie (PH-AAS) op Schiphol Plaza.
Daar staat het naast de DC-10 landingsgestel, vleugel en motorgondel en zijn daar op 31 oktober 2007 heengebracht vanaf Schiphol-Oost voor de luchtvaartshop ‘Planes at Plaza'.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)85545.jpg]afbeelding[/url] ]
Het is wachten totdat deze ook de dolphin livery krijgt :P
pi_150041963
Aardig filmpje op FB van het verven van een Transavia kist. Denk toch dat hij vanaf de grond nog prima te herkennen is met die gekleurde vlakken aan de onderkant.
https://www.facebook.com/video.php?v=10152735978535060
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_150046082
quote:
2s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:21 schreef Karstman het volgende:
Aardig filmpje op FB van het verven van een Transavia kist. Denk toch dat hij vanaf de grond nog prima te herkennen is met die gekleurde vlakken aan de onderkant.
https://www.facebook.com/video.php?v=10152735978535060
Voor herkenbaarheid van de merknaam is het misschien beter, maar mooier vind ik het zeker niet. :N
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 22:08:56 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150046959
Ik wist het nog niet, maar er komen drie extra Protossen voor de Valleilijn :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150048013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:08 schreef derLudolf het volgende:
Ik wist het nog niet, maar er komen drie extra Protossen voor de Valleilijn :)
Wie gaat die rijden? KLM? Transavia?
  woensdag 25 februari 2015 @ 23:42:12 #111
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150051684
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:08 schreef derLudolf het volgende:
Ik wist het nog niet, maar er komen drie extra Protossen voor de Valleilijn :)
Verkeerde topic en oud nieuws
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 26 februari 2015 @ 03:14:06 #112
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150056760
Erge last minute actie van me: ik zit over een paar uur in het vliegtuig richting Madrid, volgende dag door naar Brussel. Klinkt misschien niet zo vreemd voor de meesten, maar ik woon in Patagonië :P Vlieg 5 maart alweer terug, bliksembezoek ivm 75e verjaardag vader.

Maar nu zit ik de tickets na te kijken, zie ik op 5 maart MAD BUE: Booking class "First"... 8)7 _O- _O_ Geloof er alleen geen moer van, maar bij de andere vluchten staat gewoon economy, vreemd. Sowieso heeft Aerolineas Argentinas geen First Class op MAD BUE voor zover ik weet. Maar het zal me benieuwen :D

Edit: Mja, te mooi om waar te zijn maar in het Aerolineas Argentinas systeem staat inderdaad gewoon Economy :'(

[ Bericht 9% gewijzigd door flipsen op 26-02-2015 03:26:19 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150057503
Geruchten dat China Southern al met het start van het zomerseizoen de A380 zou willen inzetten op PEK-AMS. Als er naast Emirates een andere operator te verwachten was dan was dit CS wel, dus ik ben benieuwd.

En over liveries gesproken, jammer dat hun kleurenschema voor geen meter staat op de A380 :+
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 08:18:06 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150057591
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 23:42 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Verkeerde topic en oud nieuws
Ik kon de reactie dat niet terugvinden... Hmm ik zal toch niet... Ja dus :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150062417
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 08:06 schreef Thetallguy het volgende:
Geruchten dat China Southern al met het start van het zomerseizoen de A380 zou willen inzetten op PEK-AMS. Als er naast Emirates een andere operator te verwachten was dan was dit CS wel, dus ik ben benieuwd.

En over liveries gesproken, jammer dat hun kleurenschema voor geen meter staat op de A380 :+
Wel interessant voor de casual spotter; als die A380 van CZ komt dan komt die bij gate E18; recht voor het panoramaterras. :P

Van alle maatschappijen die op Amsterdam vliegen en A380's in hun vloot hebben wel ja.
Wie weet doet Singapore nog eens gek? :P
Ook de vraag wat Malaysia Airlines gaat doen aangezien hun 777's eruit gaan en hun A330's schijnbaar het bereik niet hebben om Amsterdam te bereiken.
Aan de andere kant; zij gaan dus nu waarschijnlijk al een tweetal A380's aan Turkish Airlines leasen.

Toch, als het waar is dat het doorgaat kijk ik toch wel op. Had eerder een tweede A380 verwacht van Emirates. Daar wacht ik nog steeds op en verwacht dat ook wel een keer.

Daarnaast een correctie; ik zat helemaal verkeerd met de maatschappijen die First Class vliegen op Amsterdam.
Ik had het over Emirates, Garuda, Singapore en straks Xiamen maar ook China Southern en Korean Air vliegen
First Class op Amsterdam.

Foei :@

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 26-02-2015 11:58:19 ]
pi_150066445
China Southern komt met A380 naar Schiphol
quote:
Vanaf 20 juni dit jaar komt China Southern dagelijks met hun A380 naar Amsterdam vanaf Peking aldus een niet nader geïdentificeerde bron tegen WCARN. De Airbus A380 gaat de A330-300 vervangen die nu wordt gebruikt op deze route.

De heenvlucht vanaf Peking, met vluchtnummer CZ345 vertrekt om 0:50 lokale tijd en komt aan op Schiphol om 5:40 lokale tijd. De retourvlucht met vluchtnummer CZ346 vanuit Amsterdam vertrekt om 14:50 en er wordt verwacht dat deze 6:20 de volgende dag weer aankomt in Peking, volgens de website van de luchtvaartmaatschappij.

China Southern is de eerste Chinese luchtvaartmaatschappij met beschikking tot de A380 en heeft er momenteel 5 in haar vloot. De eerste A380 van de luchtvaartmaatschappij is al operationeel sinds oktober 2011.
PH-BVN heeft een naam gekregen: "Tijuca National Park".
Komt volgende maand aan op Schiphol mét de nieuwe Business en Economy Class.
Zal voorlopig dus een buitenbeentje in de -300ER familie zijn want de rest wordt pas in 2016 mee begonnen.



Enne: hopelijk goed nieuws voor de liefhebbers:

Turkish: zowel Boeing 747 als Airbus A380 nodig
quote:
ISTANBUL - Turkish Airlines verwacht in de toekomst zowel de Boeing 747 als de Airbus A380 nodig te hebben om de stormachtige groei op te vangen die het bedrijf doormaakt. Dat heeft voorzitter Hamdo Topcu woensdag gezegd, meldt Reuters. De top van het bedrijf heeft echter nog geen knoop over de aankoop van grote vliegtuigen doorgehakt.
Lijkt me beetje rare keuze maar hopelijk gaan we dus nog een operator met 747-8i's zien. Ik hoop het in ieder geval. :Y

[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 26-02-2015 14:16:34 ]
pi_150080795
De BVN vliegt al met de NL registratie rond dus. FR24 heeft hem ook al ingevoerd... de 24e gesignaleerd.
--
pi_150082970
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:57 schreef Iemand91 het volgende:
China Southern komt met A380 naar Schiphol

[..]

PH-BVN heeft een naam gekregen: "Tijuca National Park".
Komt volgende maand aan op Schiphol mét de nieuwe Business en Economy Class.
Zal voorlopig dus een buitenbeentje in de -300ER familie zijn want de rest wordt pas in 2016 mee begonnen.

[ afbeelding ]

Enne: hopelijk goed nieuws voor de liefhebbers:

Turkish: zowel Boeing 747 als Airbus A380 nodig

[..]

Lijkt me beetje rare keuze maar hopelijk gaan we dus nog een operator met 747-8i's zien. Ik hoop het in ieder geval. :Y
Staat de APU inlet nou open? Ook apart.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_150090777
Van een afstandje heb ik het gevoel naar een A330 te kijken..maar vind het mooi! Morgen naar curacao met de 787 van arke!
pi_150091251
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 19:41 schreef inkjet het volgende:
De BVN vliegt al met de NL registratie rond dus. FR24 heeft hem ook al ingevoerd... de 24e gesignaleerd.
De foto is gemaakt op 24 februari; testvlucht.
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:21 schreef Me_Wesley het volgende:
Staat de APU inlet nou open? Ook apart.
Mwah; 't is een testvlucht hè. ;)
Vaak zie je ook wel vaak de RAT (Ram Air Turbine) openstaan bij dergelijke vluchten.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:17 schreef kleineik het volgende:
Morgen naar curacao met de 787 van arke!
Ik wil ook zon! :(


Solar Impulse boven Abu Dhabi.
Zal straks de eerste rondvlucht rond de wereld maken gevlogen op zonne-energie.



[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2015 00:31:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')