Is volgens mij misgegaan bij geboorte dus dan heb je als moeder wel degelijk een gbo als je de bevalling in het ziekenhuis hebt.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:59 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Interessant, heersende leer is nu dat ouders geen geneeskundige behandelingsovereenkomst hebben als ze voor het kind een gbo aangaan, en ook geen recht hebben op immateriële schadevergoeding. Zou best eens een foutje van de tegenpartij geweest kunnen zijn om dat toe te kennen. Mooi voor jou uiteraard.
En dan de ladder aansprakelijk stellen?quote:
In dat geval klopt het inderdaad.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Is volgens mij misgegaan bij geboorte dus dan heb je als moeder wel degelijk een gbo als je de bevalling in het ziekenhuis hebt.
Ik heb geen idee hoe dat zit, ik heb geen gezondheidsrecht gehad.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:59 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Interessant, heersende leer is nu dat ouders geen geneeskundige behandelingsovereenkomst hebben als ze voor het kind een gbo aangaan, en ook geen recht hebben op immateriële schadevergoeding. Zou best eens een foutje van de tegenpartij geweest kunnen zijn om dat toe te kennen. Mooi voor jou uiteraard.
Als het al voor de geboorte was heeft ze inderdaad zoals Bartje al zei een gbo en is de hulpverlener tekort geschoten, en is jegens jouw een OD gepleegdquote:Op zondag 8 februari 2015 21:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe dat zit, ik heb geen gezondheidsrecht gehad.
Mijn moeder werd gewoon ernstig ziek toen ze zwanger was van mij, en ze werd nog zieker met alle gevolgen van dien nadat ze medicijnen kreeg toegekend waarvoor ze allergisch was (en dat in hoge dosis) en ik dus doof werd.
Ze heeft jarenlang ziek thuis gezeten en niet gewerkt, volgens mij heeft dat ook een rol gespeeld.
Verder weet ik het fijne niet van. Mijn vader heeft wel bij hem thuis drie kratten vol met dossiers en papieren, die ik nog moet krijgen. Over een tijdje wil ik ze wel bestuderen eigenlijk.
Heb je veel hinder van je handicap?quote:Op zondag 8 februari 2015 21:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe dat zit, ik heb geen gezondheidsrecht gehad.
Mijn moeder werd gewoon ernstig ziek toen ze zwanger was van mij, en ze werd nog zieker met alle gevolgen van dien nadat ze medicijnen kreeg toegekend waarvoor ze allergisch was (en dat in hoge dosis) en ik dus doof werd.
Ze heeft jarenlang ziek thuis gezeten en niet gewerkt, volgens mij heeft dat ook een rol gespeeld.
We hadden zelfs dood kunnen gaan naar schijnt.
Verder weet ik het fijne niet van. Mijn vader heeft wel bij hem thuis drie kratten vol met dossiers en papieren, die ik nog moet krijgen. Over een tijdje wil ik ze wel bestuderen eigenlijk.
Dat kan. Heb alleen mijn vonnis gelezen. De rest wat hier staat, heb ik gehoord/meegekregen van mijn ouders. Meer weet ik niet.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:04 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Als het al voor de geboorte was heeft ze inderdaad zoals Bartje al zei een gbo en is de hulpverlener tekort geschoten, en is jegens jouw een OD gepleegd
Ja en nee.quote:
Dat gaat dan wel een hoop gedoe opleveren later vrees ik. Wat klote.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat kan. Heb alleen mijn vonnis gelezen. De rest wat hier staat, heb ik gehoord/meegekregen van mijn ouders. Meer weet ik niet.
[..]
Ja en nee.
Zoals het naar uitziet, kan ik prima met mijn studie overweg en haal ik mijn tentamens prima dankzij de hulp van de tolk Nederlandse Gebarentaal en aantekeningen/samenvattingen van anderen (Pax). Intelligentie ontbreekt bij mij niet.
Máár.
Een op een gesprekken gaat prima, maar groepsgesprekken vind ik erg lastig. Omdat het heel erg snel gaat en niemand (en terecht, dat vraag ik ook niet) rekening kan houden met het feit dat een doof iemand erbij zit en het niet kan volgen. Als ik iets wil weten, vraag ik wel aan iemand of ze het kunnen herhalen.
Telefoneren kan ik niet. Dat laat ik mijn moeder meestal doen als ik bijvoorbeeld naar de tandarts of kapper moet.
Werken kan ik prima. Heb bijna 7 jaar bij de AH gewerkt waarbij contact met de klanten gewenst was, dat kon ik prima.
Ik ben wel vooral afhankelijk van liplezen. Dat wel.
Ik ben blij als ik aan de slag kan bij een klein notariskantoortje.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat gaat dan wel een hoop gedoe opleveren later vrees ik. Wat klote.
Misschien is dit wat voor je mbt telefoneren: http://www.cochlear.com/w(...)s-freedom/phone-clipquote:Op zondag 8 februari 2015 21:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat kan. Heb alleen mijn vonnis gelezen. De rest wat hier staat, heb ik gehoord/meegekregen van mijn ouders. Meer weet ik niet.
[..]
Ja en nee.
Zoals het naar uitziet, kan ik prima met mijn studie overweg en haal ik mijn tentamens prima dankzij de hulp van de tolk Nederlandse Gebarentaal en aantekeningen/samenvattingen van anderen (Pax). Intelligentie ontbreekt bij mij niet.
Máár.
Een op een gesprekken gaat prima, maar groepsgesprekken vind ik erg lastig. Omdat het heel erg snel gaat en niemand (en terecht, dat vraag ik ook niet) rekening kan houden met het feit dat een doof iemand erbij zit en het niet kan volgen. Als ik iets wil weten, vraag ik wel aan iemand of ze het kunnen herhalen.
Telefoneren kan ik niet. Dat laat ik mijn moeder meestal doen als ik bijvoorbeeld naar de tandarts of kapper moet.
Werken kan ik prima. Heb bijna 7 jaar bij de AH gewerkt waarbij contact met de klanten gewenst was, dat kon ik prima.
Ik ben wel vooral afhankelijk van liplezen. Dat wel.
Dat snap ik.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ben blij als ik aan de slag kan bij een klein notariskantoortje.Ik hoef en wil niet bij de Zuidas.
Scherp.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:12 schreef Ties02 het volgende:
Toepasselijk teletekst pagina 888 in de TT
Zakelijk kan ik mij niet voorstellen niet te telefoneren. Wellicht zou ik dan zo'n mailcultuur mongool worden zoals we die tegenwoordig hebbenquote:Op zondag 8 februari 2015 21:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat gaat dan wel een hoop gedoe opleveren later vrees ik. Wat klote.
Deze niets voor jou: http://veiling.catawiki.n(...)g-telescoop-21e-eeuw ?quote:Op zondag 8 februari 2015 21:20 schreef eriksd het volgende:
Heerlijk curieuze spulletjes op catawiki.
Ik wil die ivoren slagtand. Maarja, kan ik eigenlijk niet maken.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:56 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Deze niets voor jou: http://veiling.catawiki.n(...)g-telescoop-21e-eeuw ?
Als een veiling. Dus bieden en winnen is kopen.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:03 schreef Boterbartje het volgende:
Ik kende catawiki niet. Erg tof. Wel een leuke manier om een ring op de kop te tikken voor je vriendin. Weinig geld wat er geboden wordt op ringen met mooie stenen. Hoe werkt die website precies?
Ah, maar wanneer gaan die sieraden open dan? Ik zie alleen gesloten kavels.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als een veiling. Dus bieden en winnen is kopen.
Dan is de veiling al afgelopen he. Op de hoofdpagina staan de aankomende veilingen.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ah, maar wanneer gaan die sieraden open dan? Ik zie alleen gesloten kavels.
Wil overigens altijd nog een keer naar een veilig ofzo. En naar markten.
Tsjongejonge wat achterlijk dat je je hele leven moet werken ipv lekker struinen over de wereld.
Nog drie dagen, gaat nog wel flink wat keren over de kop.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:14 schreef Boterbartje het volgende:
http://veiling.catawiki.n(...)argentijnse-selectie
Dat hier nog maar 160 euro op is geboden.
voor 170 euro haal ik hem zelf wel, handtekening van al die lui. Hallooooquote:Op zondag 8 februari 2015 22:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Nog drie dagen, gaat nog wel flink wat keren over de kop.
Voortaan daar je fiets zettenquote:Op zondag 8 februari 2015 20:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij mag mijn parkeerplaats voor niets gebruiken en nu stond er een andere auto. Ik zei: kan best van de bovenbuurman zijn, in geval van nood mocht die hem ook wel gebruiken. Had ik uiteraard wel gezegd ervanuitgaande dat hij dat dan even met mijn buurman zou afstemmen. Kennelijk niet gebeurd. Ik had zoiets van: vecht het zelf maar uit. Spekkoper en nog klagen ook.
heel veel gedoe iedere keer. Sinds dat je hier weg ben gegaan altijd pech rond het rechtsgeschiedenis tentamenquote:
koop dan gewoon bij binck ofzo een paar trackers. Dat geautomatiseerde beleggen kan vreselijk hard falen. Zoek maar eens terug op alex een paar weken terug bij kassa. Waar de AEX +14% deed, haalde alex defensief een negatief rendementquote:Op zondag 8 februari 2015 20:52 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik vind dat ook wel geinig om met 100 euro ofzo te doen, of is dat de moeite niet waard?
Ze pretenderen helemaal niet de AEX index te verslaan. Ze stellen gewoon 'hoi wij geven dit rendement' en dat is hoog (vergeleken met een spaarrekening) en daarvoor hoef je niets te doen.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:32 schreef Yreal het volgende:
Eigenlijk al die vermogensbeheerders. Als je weer eens een reclame ziet voor zoveel rendement in zoveel tijd, kijk eens naar wat de AEX over die periode heeft gedaan. Of kies er gewoon een willekeurig aandeel uit, bijna alles verslaat die percentages waarmee ze je lokken.
De mix die Robeco aanhoudt is ook geen 100% aandelen, slechts 60% is aandelen, en ook nog maar voor een deel nationaal.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
koop dan gewoon bij binck ofzo een paar trackers. Dat geautomatiseerde beleggen kan vreselijk hard falen. Zoek maar eens terug op alex een paar weken terug bij kassa. Waar de AEX +14% deed, haalde alex defensief een negatief rendement
En robeco loopt te patsen met een rendement van 9.1%, terwijl de AEX in die periode 13.21% is gestegen. Een flinke mep slechter dus dan de index volgen.
waarom zou ik robeco 1,4% van mijn geld geven om een mandje aandelen te selecteren dat het slechter doet dan de markt?quote:Op maandag 9 februari 2015 00:37 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ze pretenderen helemaal niet de AEX index te verslaan. Ze stellen gewoon 'hoi wij geven dit rendement' en dat is hoog (vergeleken met een spaarrekening) en daarvoor hoef je niets te doen.
Zij halen echt wel dat hoge rendement, daar zit de winst nou in. Dat snap je toch wel? Maar een rendement van 9% terwijl je niets in de gaten hoeft te houden of ergens mee bezig hoeft te houden is toch prima? Dan mogen ze zelf echt nog wel 5% overheen pakken.
het Alex systeem Kon niet met de korte dips omgaan. Die signaleerde trends omlaag en verkocht, om meteen daarna weer trends omhoog te signaleren en weer te gaan kopen. Dat was gewoon geld verbranden.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:37 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
De mix die Robeco aanhoudt is ook geen 100% aandelen, slechts 60% is aandelen, en ook nog maar voor een deel nationaal.
Mijn mix (tussen neutraal en agressief in):
Spaartegoeden: 1,69%
Aandelen: 60,33%
Obligaties: 31,72%
Alternatief: 6,26%
Volgens mij was dat verhaal met die Alex fondsen toen ook dat die man net op die flinke dip er mee stopte. Onder de 380 stond hij toen, nu 455.
Ik doe er nog één nuquote:Op maandag 9 februari 2015 00:53 schreef Etsu het volgende:
Misschien dat Phaelanx_NL mijn geld wil beleggen. Heeft die wat te doen nu hij klaar is met z'n master.
Imtech kan echt niet verder dalen nu... 99.96% eraf in een jaar...quote:Op maandag 9 februari 2015 00:53 schreef Etsu het volgende:
Misschien dat Phaelanx_NL mijn geld wil beleggen. Heeft die wat te doen nu hij klaar is met z'n master.
Sorry, maar wat dat betreft, vertrouw ik jou niet.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Imtech kan echt niet verder dalen nu... 99.96% eraf in een jaar...
dat was dan ook een grapje. Al wil je niet weten hoeveel geld vele mensen met die denkwijze verloren hebben..quote:Op maandag 9 februari 2015 00:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
Sorry, maar wat dat betreft, vertrouw ik jou niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |