Als de huid kapot is, dan is er zeer waarschijnlijk meer aan de hand dan "alleen maar" stress. Bij stress likken maakt de kat zijn buik, dijen, zijkanten kaal, maar maakt de huid niet kapot. En de diagnose "stress" kan je alleen vaststellen als je alle andere oorzaken uitgesloten heb.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:13 schreef Ilske het volgende:
Beste DDA,
Allereerst: wat fijn dat dit topic er is en je bereid bent vragen te beantwoorden! Ik hoop dat je ook mij wellicht advies kan geven.
Inleidend: Ik heb 2 Siberische katten, broer en zus, allebei gesteriliseerd en volgens de regels gevaccineerd, ze zijn nu ca. 2,5 jaar oud. Broer doet het heel goed, is sterk, enorm knuffelig en heeft een stevige vacht met t.o.v. zus iets kortere haren. Zus is even lief, meer een "in je buurt"-kat dan een schootkat, pittig dametje met een hele zachte maar dunnere vacht met wat langer haar. Ik kam ze meestal om de dag. Ze komen niet buiten, krijgen Royal Canin Sterilised brokjes en water en maar zelden natvoer. Ze krijgen vloeistof in de nek voor ontwormen etc.
Al langere tijd heeft zus alleen kale plekken ter hoogte van volgens mij haar kniegewrichten (zowel buiten- als binnenzijde), met vaak ook wondjes en soms wat bloed. Ook op de binnenzijde van het bovenste deel van haar voorpoten en haar buik is het heel kaal. Ze wast zich (t.o.v. broer) extreem veel op die plekken en lijkt soms ook te bijten. Daarnaast heeft ze een hele tijd een enorm dunne staart gehad, maar inmiddels is die wel weer vol en dik.
Via onze eigen dierenarts hebben we al vanalles geprobeerd: hypo-allergeen voer in het kader van een allergie, telizen-tabletjes en feil-way in het kader van stress, maar niks lijkt te helpen. Ondanks alles loopt ze eigenlijk altijd met haar staart omhoog, miauwt gezellig, is blij als je thuiskomt en geeft kopjes tot en met. Ik maak me alleen wel erge zorgen (het voelt alsof onze dierenarts er een beetje gemakkelijk over denkt) en hoop dat er een verklaring voor is, zodat ik haar kan helpen.
Ik hoop dat je mij wat meer info kan geven, mijn dank is groot!
Gelukkig dat de poezels negatief zijn! Ik denk toch dat je het bloed van meneer Patient Zero het beste in het lab moet laten hertesten. Straks is hij misschien ook negatief...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:42 schreef Queller het volgende:
[..]
Alle 7 negatief. Eentje heeft een absoluut baggergebit, maar verder allemaal door de APK en in orde bevonden.
Komende week maar eens even een goed gesprek hebben met een medisch geschoolde om te zien wat we nu gaan doen.
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:56 schreef tonja het volgende:
Er was vandaag een rondleiding in het Medisch Centrum voor Dieren. Daar ben ik geweest en heb foto's gemaakt.
quote:Op zondag 15 maart 2015 22:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Gelukkig dat de poezels negatief zijn! Ik denk toch dat je het bloed van meneer Patient Zero het beste in het lab moet laten hertesten. Straks is hij misschien ook negatief...
IK zou mijzelf niet direct hoopvol opstellen, maar in principe is het advies (zoals het lab van Utrecht ook aangeeft): als het een gezonde kat is en er komt positieve FIV uit de test, hertesten in het lab.quote:Op zondag 15 maart 2015 22:44 schreef Queller het volgende:
[..]![]()
Volgende week een afspraak met de DA om eea door te spreken.
Stél dat hij het niet heeft, dan is het simpel: zolang hij blij en redelijk gezond is, blijft ie lekker zitten waar hij zit. Heeft ie het wel, dan moeten we de gewetensvraag beantwoorden: is ie een risico voor de omgeving.quote:Op zondag 15 maart 2015 22:50 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
IK zou mijzelf niet direct hoopvol opstellen, maar in principe is het advies (zoals het lab van Utrecht ook aangeeft): als het een gezonde kat is en er komt positieve FIV uit de test, hertesten in het lab.
Ik zal duimen voor meneer Speklapjes dief.
Ja, lastig... En eigenlijk als hij echt positief is, zou je de rest van de katten na een tijdje weer moeten hertesten...quote:Op zondag 15 maart 2015 22:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Stél dat hij het niet heeft, dan is het simpel: zolang hij blij en redelijk gezond is, blijft ie lekker zitten waar hij zit. Heeft ie het wel, dan moeten we de gewetensvraag beantwoorden: is ie een risico voor de omgeving.
Tja, niet elke praktijk heeft een CT-scan nodigquote:Op zondag 15 maart 2015 23:32 schreef tonja het volgende:
[..]
Jah, dit moet voor de gemiddelde DA toch wel een snoepwinkel zijn
En dan na een tijdje wéér...quote:Op maandag 16 maart 2015 09:50 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Ja, lastig... En eigenlijk als hij echt positief is, zou je de rest van de katten na een tijdje weer moeten hertesten...
Hmm.... In principe hoeft niet. Als Kasper echt positief is bevonden met Western blot, dan kan je zeggen dat je de andere katten nog een keer wil testen na week of 12. Dat omdat er is een mogelijkheid is dat de katten net geinfecteerd geraakt zijn en nog niet voldoende antilichamen tegen FIV in hun lijf hebben voor een positieve test. Bij de meeste katten stijgen de antilichamen significant binnen 4 weken na de infectie, maar bij sommige kan het dus tot 12 weken duren.quote:
Ik denk ook dat het wel kan wachten totdat jullie terug in NL zijn. Maar als ik zo op dierenartsenpraktijken in Dubai zit te googlen, krijg ik niet de indruk dat er heel slecht gesteld is met diergeneeskunde?quote:Op maandag 16 maart 2015 11:52 schreef Gaoxing het volgende:
Degene die onze poezen van straat heeft geplukt kwam vandaag, voor het eerst sinds we ze hebben, langs, en we hebben het even over de oogjes gehad. Gezien de kwaliteit van de diergeneeskunde hier (die zij erg goed kent) en het feit dat we waarschijnlijk over een paar maanden al verhuizen, laten we het even zitten tot in Nederland.
Overigens een beetje sneu/grappig/enigszins trots moment: ons schildpadje, vroeger haar lievelingspoes, wilde niets van haar weten. Ze draaide letterlijk haar kop om en stak haar neus in de lucht. Geen idee wat er in dat koppie omgaat, maar nadat ze wegwas, heeft Tinks uitgeput en heel dichtbij mijn dochter liggen slapen. Ik geloof niet dat ze van plan was om ooit nog weg te gaan
Gelijk met 6 maanden: volwassen genoeg voor narcose + weinig vet in de buik = minder kans op complicaties. Ik zie helaas toch geregeld ongewenste tiener-zwangerschappen bij poezen bij wie de eigenaren "even willen wachten" met de sterilisatie. Kat even naar buiten geweest, poezenpil vergeten, kattenkruid-misbruik... Allemaal excuses die er aangedragen worden, terwijl de ongewenste dracht toch makkelijk voorkomen kunnen worden door de poes op tijd te laten steriliseren.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:30 schreef Amarantha het volgende:
DD, wat voor leeftijd zou jij aanraden om een poes te laten steriliseren?
Oh dan kan ik gerust heen over anderhalf weekquote:Op maandag 16 maart 2015 13:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Gelijk met 6 maanden: volwassen genoeg voor narcose + weinig vet in de buik = minder kans op complicaties. Ik zie helaas geregeld toch ongewenste tiener zwangerschappen bij de poezen waarvan de eigenaren "even willen wachten". De kat even naar buiten geweest, poezenpil vergeten, kattenkruid-misbruik... Allemaal excuses die er aangedragen worden, terwijl het ongewenste dracht toch makkelijk voorkomen kunnen worden door de poes op tijd te laten steriliseren.
Veel praktijken hebben in het voorjaar "acties" met een korting voor castratie en sterilisatie bij katten.
quote:Op maandag 16 maart 2015 13:35 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Oh dan kan ik gerust heen over anderhalf weekDan is ze 8 maand oud namelijk. Nog niet buiten geweest. Wil geen kitten met kittens.
Bedankt voor dit uitvoerige en heel overzichtelijke antwoord, zo kunnen we stap voor stap denk ik goed uitzoeken wat er speelt en het aan de dierenarts voorleggen (er is bijvoorbeeld nog nooit naar haar huid gekeken onder de microscoop).quote:Op zondag 15 maart 2015 22:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als de huid kapot is, dan is er zeer waarschijnlijk meer aan de hand dan "alleen maar" stress. Bij stress likken maakt de kat zijn buik, dijen, zijkanten kaal, maar maakt de huid niet kapot. En de diagnose "stress" kan je alleen vaststellen als je alle andere oorzaken uitgesloten heb.
Ik lees dat je al hypo allergeen voer geprobeerd heb. Heel goed! Maar heb je heel consequent alleen dit voer gedurende minimaal 6 weken gegeven? Uitsluitingsdieten hebben alleen zin als zij zeer consequent uitgevoerd worden. Stel voor dat ik wil uitsluiten of ik allergisch ben voor lactose en vervolgens mijzelf op een ijsje ga trakteren omdat ik "zo zielig ben", dan werkt het natuurlijk niet. En de dieren zijn heel zielig als zij niks "lekkers" krijgen, dus dat uitsluitingsdieet volhouden is altijd super moeilijk. Zeker met 2 katten. Dan moet je dus beide katten alleen maar 1 soort hypoallergeen voer voeren en niks anders. En zij mogen niet naar buiten, want dan is wel een grote kans dat de lieve buurvrouw hun voert of dat zij een vogel oid opeten.
Maar de eerste stap bij de huidproblemen is het kijken of er geen vlooien/ vlooienallergie is. Als dat niet het geval is, een paar huidafkrabsels maken en dat onder de microscoop bekijken of er geen mijten, schimmels of andere rare dingen zijn. Als dat niet het geval is, eventueel een schimmelkweek als er een verdenking op een schimmelinfectie is.
Als alle "beestjes" uitgesloten zijn (dus schimmels, mijten, vlooien, bacterien enz), dan is het mogelijk een allergie. Dan is er dus de vraag allergie waarop. Dan wordt er eerst dus geprobeerd de voedingsallergie uit te sluiten, omdat het relatief makkelijk uit te sluiten zijn. Maar zoals ik al gezegd heb, "relatief makkelijk" is makkelijker gezegd dan gedaan, want het dier mag echt absoluut niks anders dan het voorgeschreven voer. Anders weet je niet of het probleem blijft omdat het geen voedingsallergie is of omdat de eigenaar niet consequent geweest is en de kat toch een allergeen opgegeten heeft.
Als je twijfelt aan je dierenarts, moet je dat met hem bespreken en/of andere dierenarts zoeken. Als de kat problemen blijft houden, dan moet je uiteraard verder kijken.
Helaas is het niet altijd eenvoudig om de oorzaak te vinden bij een huidprobleem.
En nu verwachten wij wel de foto's van de katten
Wat een cute fluffy poezels!quote:Op maandag 16 maart 2015 19:37 schreef Ilske het volgende:
[..]
Bedankt voor dit uitvoerige en heel overzichtelijke antwoord, zo kunnen we stap voor stap denk ik goed uitzoeken wat er speelt en het aan de dierenarts voorleggen (er is bijvoorbeeld nog nooit naar haar huid gekeken onder de microscoop).
En bij deze broer en zus, hoop dat de plaatjes automatisch geresized worden (broer zou ook in het katten-in-dozen-topic kunnen):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Samen:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:36 schreef Duderinnetje het volgende:
DDA,nog éven over Dirkje.
Hij is de laatste dagen schier onhandelbaar en wil met alle stoere katers in de buurt meedoen. Hij schuimt de straten af, is thuis een ware etterbak en heeft er een levensdoel van gemaakt Poes lastig te vallen.
Kunnen gecastreerde katertjes tóch nog vervelend worden, als de tijd daar is? Een restje hormonen, ergens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe oud was Dirk toen hij gecastreerd was? Het gedrag wordt natuurlijk maar deels aangestuurd door geslachtshormonen en per kat is het erg verschillend. In het algemeen worden de katers na de castratie "rustiger", gaan niet op zoek naar krolse poezen, hebben sowieso minder neiging om te zwerven en hebben een kleinere territorium. Ook hebben zij in het algemeen minder neiging om hun territorium fel te verdedigen, dus vechten zij minder met andere katers.
Nu worden de dagen lichter, dus worden de poezen krols en gaan de niet gecastreerde katers zwerven en vechten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Het kan zijn dat Dirk ook gevoelig is voor steeds langer wordende dagen, ondanks dat hij gecastreerd is. Hij heeft natuurlijk geen handleiding gelezen over hoe een gecastreerde kater zich moet gedragen.
Het kan ook zijn dat jullie in de buurt extra vervelende katers hebben die hem uitdagen. Er is helaas niet zo veel aan doen, behalve misschien overleggen met de eigenaren van extra agressieve brutale katers dat zij hun dier moeten castreren/ binnen houden.
Dat hij Poes lastig valt kan zijn: 1. redirectie agressie. Dirk wordt geprikkeld door de katten die in de buurt van jullie huis komen, maar die kan hij niet direct pakken, dus hij afreageert het op Poes. 2. gebrek aan lichaamsbeweging en verveling, dus misschien moeten jullie Dirk bezig houden (met Dirk spelen, een voerpuzzel oid gebruiken, meer klimmogelijkheden in het huis aanbieden).
Een kat wordt natuurlijk niet als "etterbak" geboren, maar wel gemaakt door de omstandigheden.
En nogmaals, het vechten is dus gevaarlijk, want 1. vechtabcessen, 2. kattenAIDS, 3. Leukemie (FeLV) enz enz.
Onze Fritz heeft dat ook; de rottigheid straalt er soms van af. Niet echt kwaadaardig, maar vooral baldadig. Het is natuurlijk een grote zaadcel, maar het lijkt wel alsof hij inderdaad af en toe vooral de indruk wil wekken dat hij echt een stoere kater is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:36 schreef Duderinnetje het volgende:
DDA,nog éven over Dirkje.
Hij is de laatste dagen schier onhandelbaar en wil met alle stoere katers in de buurt meedoen. Hij schuimt de straten af, is thuis een ware etterbak en heeft er een levensdoel van gemaakt Poes lastig te vallen.
Kunnen gecastreerde katertjes tóch nog vervelend worden, als de tijd daar is? Een restje hormonen, ergens?
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:22 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe oud was Dirk toen hij gecastreerd was? Het gedrag wordt natuurlijk maar deels aangestuurd door geslachtshormonen en per kat is het erg verschillend. In het algemeen worden de katers na de castratie "rustiger", gaan niet op zoek naar krolse poezen, hebben sowieso minder neiging om te zwerven en hebben een kleinere territorium. Ook hebben zij in het algemeen minder neiging om hun territorium fel te verdedigen, dus vechten zij minder met andere katers.
Nu worden de dagen lichter, dus worden de poezen krols en gaan de niet gecastreerde katers zwerven en vechten.Dirk was ongeveer viereneenhalf, toen hij in het asiel is gecastreerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Het kan zijn dat Dirk ook gevoelig is voor steeds langer wordende dagen, ondanks dat hij gecastreerd is. Hij heeft natuurlijk geen handleiding gelezen over hoe een gecastreerde kater zich moet gedragen.
Het kan ook zijn dat jullie in de buurt extra vervelende katers hebben die hem uitdagen. Er is helaas niet zo veel aan doen, behalve misschien overleggen met de eigenaren van extra agressieve brutale katers dat zij hun dier moeten castreren/ binnen houden.
Dat hij Poes lastig valt kan zijn: 1. redirectie agressie. Dirk wordt geprikkeld door de katten die in de buurt van jullie huis komen, maar die kan hij niet direct pakken, dus hij afreageert het op Poes. 2. gebrek aan lichaamsbeweging en verveling, dus misschien moeten jullie Dirk bezig houden (met Dirk spelen, een voerpuzzel oid gebruiken, meer klimmogelijkheden in het huis aanbieden).
Een kat wordt natuurlijk niet als "etterbak" geboren, maar wel gemaakt door de omstandigheden.
En nogmaals, het vechten is dus gevaarlijk, want 1. vechtabcessen, 2. kattenAIDS, 3. Leukemie (FeLV) enz enz.
En hij vecht gelukkg niet hoor, maar hij klautert de schuur op en gaat er als een wolf zitten huilen naar de maan.Binnen doet hij hetzelfde naar het plafond en hij loopt als een pitbullkonijn door het huis.
Beweging krijgt hij genoeg. Dirk speelt de halve dag! Wij zijn altijd heel druk met hem, maar hij speelt ook gerust alleen. Het hele huis ligt vol speeltjes van hem. Kan me dus niet voostellen dat hij zich verveelt. Vervelend is hij wel! Veel miauwen en stoerdoenerij de afgelopen week.
Ik denk wel dat het klopt dat hij zich afreageert op Poes omdat hij buiten niet helemaal meetelt. Poes is reuze populair hier in de steeg, en heeft altijd katers om zich heen. Dat zal Dirkje natuurlijk wel ruiken.
We zullen hem niet langer hardop konijntje noemen. Misschien helpt dat.
Snobs have more fun!
KLIK!
Baldadig inderdaad, dat is het juiste woord. Alsof je opeens een puber in huis hebt!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:34 schreef Queller het volgende:
[..]
Onze Fritz heeft dat ook; de rottigheid straalt er soms van af. Niet echt kwaadaardig, maar vooral baldadig. Het is natuurlijk een grote zaadcel, maar het lijkt wel alsof hij inderdaad af en toe vooral de indruk wil wekken dat hij echt een stoere kater is.
Precies. En als ik dan 'boe' roep, dan zakt ie door zijn pootjes om vervolgens heel schijnheilig overal en alles kopjes te gaan geven. Zo van: kijk mij eens lief en onschuldig zijn.... ik deed eigenlijk helemaal niets hoor!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Baldadig inderdaad, dat is het juiste woord. Alsof je opeens een puber in huis hebt!
Dan hebben zijn hersenen dus 4 jaar onder de invloed van testosteron gestaan, dus het "mannelijk" gedrag zit er diep in.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dirk was ongeveer viereneenhalf, toen hij in het asiel is gecastreerd.
Tja, krolse poezen en andere katers in de buurt waarschijnlijk....quote:En hij vecht gelukkg niet hoor, maar hij klautert de schuur op en gaat er als een wolf zitten huilen naar de maan.Binnen doet hij hetzelfde naar het plafond en hij loopt als een pitbullkonijn door het huis.
Beweging krijgt hij genoeg. Dirk speelt de halve dag! Wij zijn altijd heel druk met hem, maar hij speelt ook gerust alleen. Het hele huis ligt vol speeltjes van hem. Kan me dus niet voostellen dat hij zich verveelt. Vervelend is hij wel! Veel miauwen en stoerdoenerij de afgelopen week.
Redirectie agressie bij katten komt helaas heel veel voor. En er kan soms een behoorlijke tijd zitten tussen iets waardoor Dirk gefrustreerd wordt (de trigger, zeg maar) en het moment dat hij het afreageert op Poes. De trigger kan dus een andere kat zijn of bijv. vogels in het vogelhuisje die hij niet kan pakken of iets anders. Het kan ook zijn dat hij de geur van andere katten op Poes ruikt.quote:Ik denk wel dat het klopt dat hij zich afreageert op Poes omdat hij buiten niet helemaal meetelt. Poes is reuze populair hier in de steeg, en heeft altijd katers om zich heen. Dat zal Dirkje natuurlijk wel ruiken.
quote:We zullen hem niet langer hardop konijntje noemen. Misschien helpt dat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schattigquote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:57 schreef Queller het volgende:
[..]
Precies. En als ik dan 'boe' roep, dan zakt ie door zijn pootjes om vervolgens heel schijnheilig overal en alles kopjes te gaan geven. Zo van: kijk mij eens lief en onschuldig zijn.... ik deed eigenlijk helemaal niets hoor!
Plaatje van de dader om het topic op te leuken:
[ link | afbeelding ]
Beaphar oogzalf bevat vitamine A en geen antibioticum. Cavasan is een antibioticum oogzalf. Antibiotica zijn in Nederland alleen te verkrijgen met een recept van een dierenarts, dus Cavasan kan je alleen bij de dierenarts kopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:00 schreef Eisoep het volgende:
Weet iemand of Beaphar konijnen oogzalf hetzelfde is als Cavasan oogzalf?
Ik heb een Franse hangoor die vaak last heeft van haar ogen. Wij gaan nu iedere keer naar de DA en krijgen dan druppels mee voor haar. (heb nu het merk niet even bij de hand) Haar tanden en wimpertjes zijn bekeken en dat is niet de oorzaak volgens mijn DA. Alleen heeft zij voor de druppels Cavasan zalf gehad en daarvoor bleek zij allergisch te zijn.
Nu vroeg ik mij af of ik de Beaphar zalf kon gebruiken voordat het oog echt ontstoken is en ik weer een ritje met Betsy naar de dierenarts moet. Ik ga de zalf namelijk niet zomaar aanschaffen zonder dat ik weet of ze er een allergische reactie van krijgt net zoals met Cavasan.
Top! bedankt voor de informatie.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:24 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Beaphar oogzalf bevat vitamine A en geen antibioticum. Cavasan is een antibioticum oogzalf. Antibiotica zijn in Nederland alleen te verkrijgen met een recept van een dierenarts, dus Cavasan kan je alleen bij de dierenarts kopen.
Ik verwacht niet dat je konijn een allergisch reactie zou krijgen op Beaphar oogzalf, maar overleg voor de zekerheid eerst met je dierenarts.
Dat doet me denken aan het korte filmpje van de husky die tussen katten opgegroeid is en denkt er ook een te zijn. Zit in een (grote) doos door het (ruime) gaatje te kijken en ligt onder de tafel met de poten voor zich gevouwen en dat kattenpruimemondje omhoog te kijken.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:37 schreef Ilske het volgende:
[..]
Bedankt voor dit uitvoerige en heel overzichtelijke antwoord, zo kunnen we stap voor stap denk ik goed uitzoeken wat er speelt en het aan de dierenarts voorleggen (er is bijvoorbeeld nog nooit naar haar huid gekeken onder de microscoop).
En bij deze broer en zus, hoop dat de plaatjes automatisch geresized worden (broer zou ook in het katten-in-dozen-topic kunnen):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Samen:
[ afbeelding ]
Hier is Dirk:quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:46 schreef Ilske het volgende:
Wat ultiem cute!!!Zou heel graag zo'n husky willen maar ben nooit opgegroeid met honden, maar als het een soort derde kat is: no problem!
Bedankt voor de complimenten voor de fluffy monsters hierQueller, jouw eigenwijsje is ook leuk zeg! Echt een karakterkoppie
![]()
Duderinnetje, heb jij ook een plaatje van Dirk?
Mijn grote puber keek net vanaf de hoge keukenkast (goede 2m hoog) heeeeel stout en nam de sprong in 1 keer....hartverzakking
Ziet er ook al zo uit als een schattig kereltjequote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Hier is Dirk:
[ afbeelding ] En hij had ook een eigen topic: F&F / De komst van kat Dirkje
Dank je wel; hij vindt het zelf ookquote:Queller, wat een prachtbeest heb je!
quote:En DDA: gelukkig vechten ze niet. Dirk wil vooral veel snuffelen aan Poes en loopt haar achterna als een hondje. Ze vindt het bijzonder irritant! Maar het waait vast over.
Ik zie nu trouwens dat notabene Queller in dat topic dé foto postte van een konijn dat precies op Dirk leek (of andersom).
Ja maar Dirk is helemaal geen jonge kater! Hij is al een dertiger!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:22 schreef Queller het volgende:
[..]
Ziet er ook al zo uit als een schattig kereltjeVerneukeratief hè, die jonge katers
[..]
Dank je wel; hij vindt het zelf ook
[..]
Ik vind Dirk z'n kontje zo leuk; met dat zwarte staartje op die witte bips
Speciaal voor jullie: baby-Fritz.
[ link | afbeelding ]
Gelukkig maar een klein beetje scheel![]()
![]()
![]()
Ja, Fritz ook. Maar hij trekt zich er niets van aanquote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja maar Dirk is helemaal geen jonge kater! Hij is al een dertiger!
Ik kan er niet genoeg van krijgen. Er staat een foto in je topic met alleen 'de kont'. Heerlijkquote:Maar Dirkjes bips is inderdaad wunderbar.
Iemand moet het doen als de DDA slaaptquote:Fritz is ook legendarisch zeg, wat een gekke mooierd!
Nu zitten we het topic van die lieve DDA vol te spammen
![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, Fritz ook. Maar hij trekt zich er niets van aan
[..]
Ik kan er niet genoeg van krijgen. Er staat een foto in je topic met alleen 'de kont'. Heerlijk
Ronduit verrukkelijk!quote:Op woensdag 18 maart 2015 00:00 schreef Queller het volgende:
[..]
Geweldig toch![]()
[ link | afbeelding ]
Ik ben verliefd op dat kontjequote:Op woensdag 18 maart 2015 00:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Ronduit verrukkelijk!![]()
En maar hupsen met dat kontje door de tuin. Met die twee mini-achterpoten tegelijkertijd achteruit schoppend. Vandaar de konijn-associatie bij Dirk.
Maar een echt liefje. We zijn zo dol op hem.
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:55 schreef Queller het volgende:
Nu zitten we het topic van die lieve DDA vol te spammen
Iemand moet het doen als de DDA slaapt
Het tekent snel, op zijn roze huidje.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:37 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Gelukkig wordt het topic vol gespammed met uber schattige poezels![]()
Baby Fritz![]()
DirkjeIk vind die zwarte vlekken op zijn voorhoofd gaaf
![]()
Maar als ik kijk naar je fotos uit 2013, heeft Dirk flik wat krassen op zijn neus. Zwaar leven gehad in het asiel?
Hier wilde ik nog even op reageren. Schildpadjes zijn zo bijzonder wat betreft hechting aan mensen. Ze reageren heel emotioneel. Dat zal vast gek klinken, maar ik vind dat echt.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:52 schreef Gaoxing het volgende:
Degene die onze poezen van straat heeft geplukt kwam vandaag, voor het eerst sinds we ze hebben, langs, en we hebben het even over de oogjes gehad. Gezien de kwaliteit van de diergeneeskunde hier (die zij erg goed kent) en het feit dat we waarschijnlijk over een paar maanden al verhuizen, laten we het even zitten tot in Nederland.
Overigens een beetje sneu/grappig/enigszins trots moment: ons schildpadje, vroeger haar lievelingspoes, wilde niets van haar weten. Ze draaide letterlijk haar kop om en stak haar neus in de lucht. Geen idee wat er in dat koppie omgaat, maar nadat ze wegwas, heeft Tinks uitgeput en heel dichtbij mijn dochter liggen slapen. Ik geloof niet dat ze van plan was om ooit nog weg te gaan
Ze zeggen van lapjes ook dat ze apart zijn in hun gedrag. Ik kan het beamen waar het ons lapje betreft, maar toch gek eigenlijk, want het is niet een apart ras oid. Of is het niet een gewone poes met toevallig een vlekjes-jas?quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Hier wilde ik nog even op reageren. Schildpadjes zijn zo bijzonder wat betreft hechting aan mensen. Ze reageren heel emotioneel. Dat zal vast gek klinken, maar ik vind dat echt.
Er is in F&F ook een schildpaddenfantopic, F&F / Het Grote Schildpadkatten Adoreer-Topic., F&F / Het Grote Schildpadkatten Adoreer-Topic #2, omdat het zulke bijzondere katten zijn. Ik mis mijn oude schildpadje écht nog elke dag. Het is dat ik heel principieel uit het asiel wil adopteren (en er op het moment dat er weer een plekje vrij was bij ons thuis geen schildpadje zat), maar anders zou ik mij mijn leven lang laten omringen door schildpadpoezen.
Dat zal vast en dat gaat onze nuchtere DDA vast wetenschappelijk bevestigen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Ze zeggen van lapjes ook dat ze apart zijn in hun gedrag. Ik kan het beamen waar het ons lapje betreft, maar toch gek eigenlijk, want het is niet een apart ras oid. Of is het niet een gewone poes met toevallig een vlekjes-jas?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |