abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:17:57 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_126543445
Zaterdag halen wij waarschijnlijk een katertje op uit het asiel (mits hij er nog is). Sinds een jaar hebben we Poes III, ook een asielkat.

Poes III ontmoette hier onze bejaarde poes, die inmiddels is overleden. Ze waren geen dikke vrienden. Ik hoop dat madam het katertje wél een kans geeft. Hoe kan ik dit zo goed mogelijk begeleiden? Wat zijn jullie ervaringen?

Voorheen zette ik gewoon poezen bij elkaar en liet ik het begaan. Ik denk dat ik daar misschien te makkelijk over heb gedacht. Dus ik wil het nu graag met iets meer beleid doen.

Ik ben niet bang voor vechtpartijen. Het loopt hoe dan ook wel los, maar ik verwacht wel dat Poes III wat jaloers zal zijn. Ze gedraagt zich als the centre of the universe nu, en ze heeft onze onverdeelde aandacht.

Graag tips & tricks voor de eerste kennismaking. Alvast dank!

Dit is Poes III:

[ Bericht 6% gewijzigd door Duderinnetje op 15-05-2013 18:25:35 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  Spellchecker woensdag 15 mei 2013 @ 18:25:20 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_126543734
Aan de foto's te zien heeft ze het prima naar haar zin bij jou :D
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:27:32 #3
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_126543820
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:25 schreef maily het volgende:
Aan de foto's te zien heeft ze het prima naar haar zin bij jou :D
Ja. :') Vreselijk verwend, vrees ik. Maar dat heeft ze wel verdiend na een slechte start van haar leventje. Ik hoop dat ze Kater I straks het licht in de ogen gunt. Het zou wel goed zijn voor haar om een vriendje te hebben. Ze denkt nu dat we met z'n drieën een soort gemengd ras zijn, volgens mij. De Menskatachtigen.
Zo gaat ze tegelijk met ons slapen en staat ze met ons op. 8)7 Ik heb nog nooit een kat gehad die 8,5 uur slaapt achtereen, en verder overdag nauwelijks.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Spellchecker woensdag 15 mei 2013 @ 18:28:29 #4
197773 crew  maily
pi_126543862
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:27 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja. :') Vreselijk verwend, vrees ik. Maar dat heeft ze wel verdiend na een slechte start van haar leventje. Ik hoop dat ze Kater I straks het licht in de ogen gunt. Het zou wel goed zijn voor haar om een vriendje te hebben. Ze denkt nu dat we met z'n drieën een soort gemengd ras zijn, volgens mij. De Menskatachtigen.
Ik bedacht om een dekentje met haar geur af te geven bij het asiel om in de kooi bij Kater I te leggen, en vice versa...
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:29:24 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_126543892
Het kostte bij mij bijna een jaar om Pixel (die ik toen al 2 jaar had) aan Dotje, die ik kreeg als kitten te laten wennen. Pixel was jaloers en duidelijk niet gewend aan een andere poes op haar territorium. Maar met de loop der tijd ging het steeds beter en ze zijn nu (tweeënhalf jaar later) zelfs zo ver dat ze soms tegen elkaar aankruipen om te slapen.
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:30:34 #6
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_126543951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:28 schreef maily het volgende:

[..]

Ik bedacht om een dekentje met haar geur af te geven bij het asiel om in de kooi bij Kater I te leggen, en vice versa...
Ja maar we halen hem meteen op zaterdag.
Wat wel kan is om dat hier thuis zo te doen.

Moet ik madam nog wel op een dekentje krijgen. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:31:27 #7
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_126544002
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:29 schreef remlof het volgende:
Het kostte bij mij bijna een jaar om Pixel (die ik toen al 2 jaar had) aan Dotje, die ik kreeg als kitten te laten wennen. Pixel was jaloers en duidelijk niet gewend aan een andere poes op haar territorium. Maar met de loop der tijd ging het steeds beter en ze zijn nu (tweeënhalf jaar later) zelfs zo ver dat ze soms tegen elkaar aankruipen om te slapen.
Oh wat fijn dat dat goed is gekomen.
Heb je daar zelf nog iets aan gedaan, of heb je ze gewoon laten begaan?
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:45:02 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_126544574
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:31 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh wat fijn dat dat goed is gekomen.
Heb je daar zelf nog iets aan gedaan, of heb je ze gewoon laten begaan?
Ik heb ze eigenlijk gewoon laten begaan. Maar natuurlijk wel steeds opgelet dat ik de aandacht goed verdeelde, als ik de ene aanhaalde ook even de andere knuffelen enzo.
pi_126545244
Bij elkaar zetten(wel een ontsnappingsmogelijkheid geven) en het laten uitzoeken met elkaar, evenwicht komt vanzelf. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_126545285
Ik zit nu met dezelfde situatie. 2,5 week geleden Elin in huis gehaald, die kwam uit een cattery dus zou katten gewend moeten zijn, en sinds afgelopen zaterdag is Nika erbij gekomen, ook uit een cattery. De dames zijn nu bezig de rangorde te bepalen. Ze eten en drinken wel vlak naast elkaar, slapen soms samen op bed, neuzen elkaar, maar ook rauzen ze een paar keer per dag door het huis heen, ook mij gebruiken ze als "afzetje" :-).
Op advies van de foksters laat ik ze maar gewoon bij elkaar. Ik kan toch ook moeilijk een paar weken vrij nemen.
Van de DA begreep ik dat zoiets wel 4-6 weken kan duren en dat ik het moet uitizingen. Eind van de maand laat ik ze tegelijk steriliseren, in de hoop dat wanneer ze thuiskomen, hetzelfde "stinken" en elkaar makkelijker accepteren.

Wel even een andere tip: geen vazen met bloemen neerzetten of andere glazen dingen

Succes
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 15 mei 2013 @ 19:04:46 #11
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_126545369
Zet ze bij elkaar in een kleine kamer zonder waardevolle spullen. Ze wennen vanzelf aan elkaar.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 15 mei 2013 @ 19:22:51 #12
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_126546376
Ik heb dus wel vrij genomen. :D

Maar dat doe ik eigenlijk bij elke nieuwe kat.

Dus ik zet ze gewoon bij elkaar en klaaro? Ik dacht dat het ingewikkelder zou zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_126547098
Ik was wel vrij hoor...maar had geen 2 weken opgenomen of zo, Elin kwam vlak voor Konininginnedag en Nika afgelopen zaterdag en toen had ik ook een lang weekend. Maar ik ben toen 's avonds gewoon naar een etentje gegaan. Ik plan hun sterilisatie wel aan het begin van mijn vakantie zodag ik de eerste dagen er bij ben.

Tja en je kunt niet veel anders dan ze bij elkaar zetten. De ruimte moet alleen wel groot genoeg zijn dat ze zich kunnen terugtrekken. Ook heb ik de eerste dagen 2 kattenbakken neergezet, maar ook dat is nu geen probleem meer. Wel natuurlijk 2 eten en 2 drink bakjes. Deze twee apen elkaar nogal na.
We have far more in common than that which devides us..
pi_126547461
Wij hadden voor de nieuwe kater een bench neergezet. Harstikke geweldig plan. :')
De 2 andere katten wilden er niet in de buurt komen en hij schreeuwde de longen uit zijn lijfje.

We hebben het dus gewoon maar laten gaan. De eerste 3 dagen waren de 2 autochtoontjes boven, en meneer beneden. (Ik lag ook als een sukkel met hem op de bank te slapen terwijl mijn vriend in bed lag.)

Hij is er nu een week of 5. Ze zijn echt niet stapelverliefd op elkaar, er wordt nog wel gegromd. Maar ze neuzen ook, en soms vind ik ze met z'n drietjes op bed. *;
pi_126548179
Je kunt deze tips eens doorlezen, persoonlijk raad ik patsboem bij elkaar zetten niet aan. Het gaat vaak goed maar als het fout gaat is het zo jammer.

http://www.kattengedragcentrum.nl/32-Een-nieuwe-kat.html

Het tempo waarop je alles doet hoeft niet per sé zo langzaam als in de link wordt aangegeven, als de katten aangeven sneller te willen dan kan dat meestal ook wel.
  woensdag 15 mei 2013 @ 19:58:39 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126548192
Leuk dat er eentje bij komt!

Ik heb twee keer de nieuwe er gewoon bij gezet. De eerste keer ging niet goed. Is ook nooit goed gekomen. De oude was een sikkeneurige asielkat, de nieuwe een kitten. Is nooit liefde geworden.

De tweede keer was makkelijk want de oude poes (groot geworden kitten) was gewend aan moeten delen en de kat die erbij kwam (volwassen asielkat), had respect. Is best goed gegaan. Nieuwe poes gaf oude poes wel eens een likje en oude poes wist dan niet wat haar overkwam.

Wat ik wel adviseer: voor de huidige poes is de nieuwe een indringer. Als de indringer dan ook nog eens alle aandacht krijgt, én de oude poes wordt gestraft als ze laat blijken dat ze pissig is (blazen of uithalen), gaat het mis met het wennen. Dus heel lief blijven voor de oude poes en niet gedrag dat heel begrijpelijk is, gaan afstraffen. Zij moeten onderling de rangorde gaan vaststellen en daar moet je als mens niet te veel tussen komen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 15 mei 2013 @ 20:17:45 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_126549292
Ja, ik zal de aandacht goed gaan verdelen en Poes III heel erg gaan bevestigen. Goede tip!

Ga het linkje ook nog even doorlezen. Bedankt voor jullie hulp zo ver!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:27:01 #18
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_126595180
Dit is hem trouwens!
http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=280530

Vanaf vandaag voor ons 'gereserveerd', dus het moet wel gek lopen wil hij zaterdag niet bij ons komen wonen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Spellchecker donderdag 16 mei 2013 @ 19:44:58 #19
197773 crew  maily
pi_126596025
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit is hem trouwens!
http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=280530

Vanaf vandaag voor ons 'gereserveerd', dus het moet wel gek lopen wil hij zaterdag niet bij ons komen wonen.
Leuk hoor! en gelukkig een heel andere kleur, das wel zo makkelijk!
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:49:00 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_126596242
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:44 schreef maily het volgende:

[..]

Leuk hoor! en gelukkig een heel andere kleur, das wel zo makkelijk!
Ja :D

Ik had aanvankelijk een zwarte op het oog, maar dat leek me niet zo handig.

Mijn man heeft al eens uitgebreid met de kat lopen knuffelen in de steeg hier achter, terwijl die kat intussen naast mij op de bank lag.
:+

De buurkat is ook zwart.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Spellchecker donderdag 16 mei 2013 @ 19:49:38 #21
197773 crew  maily
pi_126596274
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:49 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja :D

Ik had aanvankelijk een zwarte op het oog, maar dat leek me niet zo handig.

Mijn man heeft al eens uitgebreid met de kat lopen knuffelen in de steeg hier achter, terwijl die kat intussen naast mij op de bank lag.
:+

De buurkat is ook zwart.
_O-
pi_126596674
Wat een leuk ventje ! Gefeliciteerd. Heb je al zonnebrandcrème in huis ?
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:02:37 #23
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_126597102
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:55 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat een leuk ventje ! Gefeliciteerd. Heb je al zonnebrandcrème in huis ?
:o Why?
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:21:07 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126598121
Oeh ja. De witte oortjes moet je insmeren tegen de zon.

Hij is leuk, Lorenzo!
The love you take is equal to the love you make.
pi_126598135
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:02 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

:o Why?
Ik denk dat je katten buiten mogen (je hebt het over een kat die in een steeg liep) en dan is het met witte katten oppassen voor verbranding. Er zit geen pigment in dat witte velletje en dat geeft vaak zonverbranding bij neus en oortjes waar de vacht het dunst is. Op termijn krijgen katten dan vaak kanker op die plekken.
Veel mensen houden daarom hun witte kat op het heetst van de dag uit de zon en/of smeren oortjes en neusje in met zonnebrandcrème.
Een kennis van me heeft momenteel een ex-zwerfpoes in de opvang (de moeder van mijn opvangkatjes Fera en Feline), zij is helemaal wit en heeft helaas plaveiselcelcarcinoom op haar oren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')