Ja.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:25 schreef maily het volgende:
Aan de foto's te zien heeft ze het prima naar haar zin bij jou
Ik bedacht om een dekentje met haar geur af te geven bij het asiel om in de kooi bij Kater I te leggen, en vice versa...quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja.Vreselijk verwend, vrees ik. Maar dat heeft ze wel verdiend na een slechte start van haar leventje. Ik hoop dat ze Kater I straks het licht in de ogen gunt. Het zou wel goed zijn voor haar om een vriendje te hebben. Ze denkt nu dat we met z'n drieën een soort gemengd ras zijn, volgens mij. De Menskatachtigen.
Ja maar we halen hem meteen op zaterdag.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:28 schreef maily het volgende:
[..]
Ik bedacht om een dekentje met haar geur af te geven bij het asiel om in de kooi bij Kater I te leggen, en vice versa...
Oh wat fijn dat dat goed is gekomen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:29 schreef remlof het volgende:
Het kostte bij mij bijna een jaar om Pixel (die ik toen al 2 jaar had) aan Dotje, die ik kreeg als kitten te laten wennen. Pixel was jaloers en duidelijk niet gewend aan een andere poes op haar territorium. Maar met de loop der tijd ging het steeds beter en ze zijn nu (tweeënhalf jaar later) zelfs zo ver dat ze soms tegen elkaar aankruipen om te slapen.
Ik heb ze eigenlijk gewoon laten begaan. Maar natuurlijk wel steeds opgelet dat ik de aandacht goed verdeelde, als ik de ene aanhaalde ook even de andere knuffelen enzo.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:31 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh wat fijn dat dat goed is gekomen.
Heb je daar zelf nog iets aan gedaan, of heb je ze gewoon laten begaan?
Leuk hoor! en gelukkig een heel andere kleur, das wel zo makkelijk!quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit is hem trouwens!
http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=280530
Vanaf vandaag voor ons 'gereserveerd', dus het moet wel gek lopen wil hij zaterdag niet bij ons komen wonen.
Jaquote:Op donderdag 16 mei 2013 19:44 schreef maily het volgende:
[..]
Leuk hoor! en gelukkig een heel andere kleur, das wel zo makkelijk!
quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja
Ik had aanvankelijk een zwarte op het oog, maar dat leek me niet zo handig.
Mijn man heeft al eens uitgebreid met de kat lopen knuffelen in de steeg hier achter, terwijl die kat intussen naast mij op de bank lag.
![]()
De buurkat is ook zwart.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:55 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat een leuk ventje ! Gefeliciteerd. Heb je al zonnebrandcrème in huis ?
Ik denk dat je katten buiten mogen (je hebt het over een kat die in een steeg liep) en dan is het met witte katten oppassen voor verbranding. Er zit geen pigment in dat witte velletje en dat geeft vaak zonverbranding bij neus en oortjes waar de vacht het dunst is. Op termijn krijgen katten dan vaak kanker op die plekken.quote:
Nee.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:00 schreef Cat22 het volgende:
Duo penotti![]()
Geen schildpadje meer in huis dus?
Oh dat wist ik helemaal niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:21 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik denk dat je katten buiten mogen (je hebt het over een kat die in een steeg liep) en dan is het met witte katten oppassen voor verbranding. Er zit geen pigment in dat witte velletje en dat geeft vaak zonverbranding bij neus en oortjes waar de vacht het dunst is. Op termijn krijgen katten dan vaak kanker op die plekken.
Veel mensen houden daarom hun witte kat op het heetst van de dag uit de zon en/of smeren oortjes en neusje in met zonnebrandcrème.
Een kennis van me heeft momenteel een ex-zwerfpoes in de opvang (de moeder van mijn opvangkatjes Fera en Feline), zij is helemaal wit en heeft helaas plaveiselcelcarcinoom op haar oren.
We gaan hem geen Lorenzo noemen trouwens.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:21 schreef Lienekien het volgende:
Oeh ja. De witte oortjes moet je insmeren tegen de zon.
Hij is leuk, Lorenzo!
quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Mijn man heeft al eens uitgebreid met de kat lopen knuffelen in de steeg hier achter, terwijl die kat intussen naast mij op de bank lag.
Hij kwam helemaal vrolijk binnen met: Poes begint écht al aardig te ontdooien zeg! Ik kon net de hele tijd met haar knuffelen en paaien! En ze luistert ook al goed! Ze liep zo met me mee over de schutting. Goh, gaat de goede kant..... Eh... Oh.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Ben benieuwd wat zijn commentaar was toen hij thuis kwam
![]()
Hebben jullie al wel een naam?
Oh absoluut! poesjes zijn feeksjes!quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:46 schreef LittleLady het volgende:
Tja ik heb ze altijd zo bij elkaar gezet, mijn zwarte kater mag graag pesten dat corrigeer ik, maar voor de rest moeten ze het zelf uitzoeken.
Nu moet ik wel zeggen poesjes zijn vaak enorm vinnig, ik heb hier 1 poes lopen maar die heeft meer karakter dan de 4 katers bij elkaar
Volgens mij zijn alle katten wat minder behaard tussen oren en ogen. Maar een zwarte (of andere gekleurde) kat zal een gepigmenteerde huid hebben op die plek (je kunt dat zien bij Sphynxen, die hebben geen haar maar vaak wel een kleurtje) en niet verbranden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:16 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh dat wist ik helemaal niet.Likken ze het niet onmiddellijk weg?
Onze zwarte kat heeft heel weinig haar tussen haar ogen en oren, zeg maar. Maar daar verbrandt ze niet, omdat ze geen witte kat is? Of moet ik die ook insmeren?
Ik moet me daar echt eens in verdiepen. Lijkt me inderdaad geen prettig spul om in hun maag te komen, dus het zal toch iets milds moeten zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alle katten wat minder behaard tussen oren en ogen. Maar een zwarte (of andere gekleurde) kat zal een gepigmenteerde huid hebben op die plek (je kunt dat zien bij Sphynxen, die hebben geen haar maar vaak wel een kleurtje) en niet verbranden.
Ik heb zelf nog nooit een kat hoeven insmeren dus ik heb geen praktische ervaring. Op internet lees ik de tip om direct voor het eten in te smeren, dan is de kat afgeleid en gaat hij het insmeren ook associëren met iets leuks (hoera, eten !). Andere vormen van afleiding, bv spelen zou ook kunnen.
En volgens mij gebruiken de meeste mensen uit voorzorg ook een crème die niet giftig is voor katten.
Maar mijn katten luisteren ook altijd heel goed eigenlijk. Naar mijn stem, geluidjes, hun bijnamen. We kletsen ze heel het huis door.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:52 schreef Lienekien het volgende:
Hoe consequent een naam volhouden? Omdat het zo fantastisch werkt als je consequent bent! Onze kat spitst onmiddellijk de oren!
Naast haar naam, kent onze kat ook heel goed het woord 'brokjes'. Uiteraard altijd de daad bij het woord voegen. Eten is cruciaal, voor elk dier.
Voor het liefkozen met de stem wordt er natuurlijk wel lustig op los geïmproviseerd op het thema naam. Ook weer met vaak overweldigend succes, want kat draait zich op de stem alleen al van plezier op de rug!
En Dotje noem je nooit Pixel?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 01:22 schreef remlof het volgende:
Als ik dronken ben noem ik Pixel per ongeluk wel eens Dotje en dan kijkt ze me echt heel vuil aan.
Daar zou ik ook van uit mijn panty gaan.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 01:22 schreef remlof het volgende:
Als ik dronken ben noem ik Pixel per ongeluk wel eens Dotje en dan kijkt ze me echt heel vuil aan.
Yes I do!quote:
Ik zou 'm gewoon Lor noemenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 02:16 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Yes I do!
But that doesn't make it any better than Lorenzo.
Oh well, it does. But I won't admit, so carry on.
Ik las neger-buiquote:Op vrijdag 17 mei 2013 02:14 schreef Rabieluh het volgende:
Over kattenamen gesproken, mijn voormalige kat Freddy wist ook heel goed de namen van andere katten. Zo was er een kat in de buurt met de naam Meneer Nelson... zodra ik die naam riep rende Freddy driftig naar het raam en keek boos rond waar dat beest was.
Ook als hij in een negeer bui was werkte dat goed, expres niet kijken en met z'n staart zwaaien als ik hem riep, maar oh wee als ik "Nelson!" riep.
Ik hoop dat je poezebeesten snel aan elkaar wennen.
M'n lapje is ook zo, als ik de naam van die ander gewoon noem kijkt ze al de andere kant opquote:Op vrijdag 17 mei 2013 02:14 schreef Rabieluh het volgende:
Over kattenamen gesproken, mijn voormalige kat Freddy wist ook heel goed de namen van andere katten. Zo was er een kat in de buurt met de naam Meneer Nelson... zodra ik die naam riep rende Freddy driftig naar het raam en keek boos rond waar dat beest was.
Ook als hij in een negeer bui was werkte dat goed, expres niet kijken en met z'n staart zwaaien als ik hem riep, maar oh wee als ik "Nelson!" riep.
Ik hoop dat je poezebeesten snel aan elkaar wennen.
PoesIII en Lor.quote:
Het was wel een zwarte kat, dus negerbui klopt ergens ook wel.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 02:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik las neger-buiMoest echt even herlezen. Zat al helemaal in de Mandela-hoek.
Wel grappig dat jouw kat de buurtgenoten bij naam kende
Het hangt volgens mij echt van het karakter van de kat in kwestie af. Net als bij vrouwen eigenlijkquote:Op vrijdag 17 mei 2013 02:22 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
PoesIII en Lor.
Ik weet het niet, met de gelijkwaardigheid tussen die twee.
Daar komen dan vast problemen van.
Chemistry-dingetje.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 02:25 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Het was wel een zwarte kat, dus negerbui klopt ergens ook wel.
Ja nou ik ga nu gewoon slapen, dus ajuus en dank voor je advuus.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 02:27 schreef remlof het volgende:
Pixel komt me nu ook gewoon naar bed lokken. De slet
Slaap lekker Dude.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 02:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja nou ik ga nu gewoon slapen, dus ajuus en dank voor je advuus.
Ja Dirk is echt een relaxt gozertje!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:56 schreef senesta het volgende:
Och wat een leukerd Dude! Hij ziet er erg op zijn gemak uit! Leuk! Ben heel benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen nuHet klinkt erg goed.
heeeej dirkiequote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:56 schreef Duderinnetje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nee, hij heeft er al wel in gestaan!
Wel heeft hij al aan een krabpaaltje gekrabt. Dus die is alvast afgevinkt.
Keiharde kopjes!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Dirk maakt inmiddels heuse slidings in de aanloop naar een kopje geven.![]()
![]()
Echt vanaf de andere kant van de kamer en dan via een bochtje * Klabammm*
Beest moet vanavond koppijn hebben, zou je denken.
Haha!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:39 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Keiharde kopjes!Die van mij komt keihard aanrennen en dan veegt ze heel voorzichtig met haar kin langs je hand
quote:Op zondag 19 mei 2013 23:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou, Dirk heeft al weten te ontsnappen (echtgenoot is er op sokken achteraan gerend en wist hem om de hoek bij de kladden te grijpen) en PoesIII wil absoluut niets van Dirkje weten.
Ik hoop dat dat goedkomt, want we hoopten haar er juist een plezier mee te doen.
Ik weet dat ik geduld moet hebben inderdaad. Goed dat je het me nog even op het hart drukt.quote:Op zondag 19 mei 2013 23:48 schreef senesta het volgende:
[..]Wat een boef!
Hier hebben ze een week naar elkaar geblazenToen legden ze zich erbij neer dat dat geen zin had en gingen ze elkaar eens nader bekijken
Nu is het een hele leuke groep. Komt vast nog goed
Je zou eventueel nog kunnen overwegen om een feliway stekker te gebruiken. Dat werkte hier altijd prima
Weet ik, je hebt gelijk.quote:Op zondag 19 mei 2013 23:45 schreef lady-wrb het volgende:
het is dat 1 dude, wie weet hoe het er over een week voorstaat.
haha nee, helaas.quote:Op maandag 20 mei 2013 00:02 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Weet ik, je hebt gelijk.
Je hoopt dat ze elkaar meteen in de pootjes vallen, maar zo werkt dat niet natuurlijk.
Ja, volgens mij heeft elke dierenwinkel ze welquote:Op maandag 20 mei 2013 00:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik weet dat ik geduld moet hebben inderdaad. Goed dat je het me nog even op het hart drukt.
Ik vind het gewoon zo naar voor mijn lieve meisjespoes dat ze er zo van baalt. Maar we moeten er inderdaad gewoon even doorheen en er is nu nog niets van te zeggen. Het is gelukkig ook niet zo dat ze vechten, het is echt blazen van een afstandje. Gewoon onzekerheid dus, van beide kanten. Eigenlijk heel logisch.
Die Feliway-stekker ga ik zeker kopen als dit zo te lang duurt. Gewoon te koop bij een dierenwinkel?
Misschien dat het met een kitten ook wel makkelijker gaat. Dat de oudere poes een natuurlijke overwicht voelt en niet onzeker is.quote:Op maandag 20 mei 2013 00:06 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
haha nee, helaas.
bij mij duurde het welgeteld 1 dag voordat mijn 1 jarige poes het nieuwe kitten (letterlijk) omarmde.
maar dat is, denk ik, een uitzondering
Valt wel mee is mijn ervaring, ligt helemaal aan het karakter van de aanwezig kat(ten). Hier is het nagenoeg altijd goed gegaan.quote:Op maandag 20 mei 2013 00:06 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
haha nee, helaas.
bij mij duurde het welgeteld 1 dag voordat mijn 1 jarige poes het nieuwe kitten (letterlijk) omarmde.
maar dat is, denk ik, een uitzondering
Dat klinkt al goedquote:Op maandag 20 mei 2013 01:00 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh, dank senesta, dat geeft de burger moed!![]()
Overigens kwam vlak na mijn 'klaagzang' Poes de huiskamer in lopen terwijl Dirkje gepaste afstand hield. Heel stoer van haar. Het lijkt erop dat ze wat aan zelfvertrouwen wint en de situatie iets meer naar haar hand wil zetten. Ik hoop het!
Jemig, mijn hele leven gooi ik katten bij elkaar zonder er een nacht van wakker te liggen en nu op mijn 41ste ben ik plots bang dat het helemaal verkeerd gaat. Er is iets te zeggen voor jeugdige onbezorgdheid.
Ik zal dat straks even vragen aan een vriendin, die is bezig met een studie dieren homeopathie. Zij zal vast wel iets niet chemisch weten. Ik kom erop terug.quote:Op maandag 20 mei 2013 00:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Overigens kregen we van het asiel ook de tip om zijn oren in te smeren bij zonnig weer. Weet iemand van jullie welk merk ik daar het beste voor kan gebruiken? Zal ik kinderzonnebrand kopen? Ik kan me voorstellen dat het doorgaans een naar chemisch goedje is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |