Vanaf augustus 1996 is de dienstplicht opgeschort. Het algemene fatsoen e.d. vond ik daarvoor wat groter dan nu. Al is dat uiteraard niet één op één te relateren aan de dienstplicht en het opschorten daarvan.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tien jaar geleden nog wel, toen ik de dienstplichtige leeftijd had, en toen was de maatschappij ook al verrot, volgens velen.
Het is toch wel moeilijk een discussie te voeren zonder ad hominems he?quote:Op zondag 8 februari 2015 11:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee, heb het hem niet gevraagd eigenlijk. Het idee an sich ben ik voorstander van. Ik zie wel dat jij de slachtofferrol die Moslims zich graag aanmeten al op je hebt genomen.
Ja? Heb jij tien jaar geleden in dienst gezeten?quote:Op zondag 8 februari 2015 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tien jaar geleden nog wel, toen ik de dienstplichtige leeftijd had, en toen was de maatschappij ook al verrot, volgens velen.
Jij bent toch nooit uit op een discussie voeren?quote:Op zondag 8 februari 2015 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is toch wel moeilijk een discussie te voeren zonder ad hominems he?
Ik denk dat hij bedoelde dat toen de producten van dienstplichtige ouders op straat hingen...quote:Op zondag 8 februari 2015 11:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja? Heb jij tien jaar geleden in dienst gezeten?
Bedankt voor het bewijzen van mijn vorige post.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij bent toch nooit uit op een discussie voeren?
Ach so...quote:Op zondag 8 februari 2015 11:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelde dat toen de producten van dienstplichtige ouders op straat hingen...
Ok, inhoudelijke argumentatie blijft weer eens achterwege. Zo kennen we je weer, Vetinari.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bedankt voor het bewijzen van mijn vorige post.
Met maximaal 30.000 troepen een Hitlertje doen en een heel continent veroveren.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sowieso dat verhaal over de onvoorspelbaarheid van IS.Alsof die ooit in staat zijn een dusdanig grote oorlog te ontketenen dat we meer militairen nodig hebben.
Ze hebben wel wat meer 'reservisten'.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met maximaal 30.000 troepen een Hitlertje doen en een heel continent veroveren.
Zeer waarschijnlijk scenario inderdaad.
Precies, misschien maak je er ook nog wel nieuwe vrienden en verzamel je nog leuke anekdotes om later aan je kleinkinderen te kunnen vertellen.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:08 schreef Syntos het volgende:
Half jaartje zuipen en met legermateriaal racen op kosten van de staat.Klinkt prima, ik ben voor.
Je doelt op aanslagplegers?quote:Op zondag 8 februari 2015 11:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben wel wat meer 'reservisten'.
quote:Op zondag 8 februari 2015 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Precies, misschien maak je er ook nog wel nieuwe vrienden en verzamel je nog leuke anekdotes om later aan je kleinkinderen te kunnen vertellen.
Onder andere, maar niet alleen dat natuurlijk.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je doelt op aanslagplegers?
Die houd je niet tegen door je leger te vergroten.
Kom op Koos. Volgens mij zou de diensttijd de tijd van jouw leven geweest zijn. Lekker bier zuipen met de mannen en grofgebekt tegen alles en iedereen doen.quote:
Goed, stel dat IS op wonderlijke wijze een half miljoen troepen weet te rekruteren.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onder andere, maar niet alleen dat natuurlijk.
En die houd je inderdaad niet tegen. Dat klopt.
In het voorstel van Van Klaveren zijn ook nog eens vrouwen diensplichtig en krijg je er het minimumloon voor betaald. Zes maanden lang betaald zuipen en rondvozen, klinkt primaquote:Op zondag 8 februari 2015 11:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kom op Koos. Volgens mij zou de diensttijd de tijd van jouw leven geweest zijn. Lekker bier zuipen met de mannen en grofgebekt tegen alles en iedereen doen.
Ik ben niet zo'n fan van het blindelings opvolgen van bevelen zonder dat er ook maar enige discussie mogelijk is.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kom op Koos. Volgens mij zou de diensttijd de tijd van jouw leven geweest zijn. Lekker bier zuipen met de mannen en grofgebekt tegen alles en iedereen doen.
Ik kan je uit ervaring zeggen dat dat wel meevaltquote:Op zondag 8 februari 2015 11:01 schreef MPC60 het volgende:
Ik ben voor, ik meen het, vond het jammer dat ik net de dienstplicht gemist heb. Niet omdat ik nou zo militaristisch ben ingesteld maar wel omdat het, imho, de band met je land versterkt.
Dat zei ik een paar posts geleden volgens mij ook. Iets in de zin van ik geloof niet dat ze niet volgend jaar bij Nijmegen zullen staan.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, stel dat IS op wonderlijke wijze een half miljoen troepen weet te rekruteren.
Dan nog hebben wij hier weinig te vrezen.
Ja, tenminste dat staat wel in het artikel (Even scrollen).quote:Op zondag 8 februari 2015 11:32 schreef Ceberut het volgende:
Beseft Van Klaveren dat je hiermee ook militaire (basis)training gaat faciliteren voor bepaalde (potentiële) jihadgangers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |