Het is een glijdende schaal, ik denk dat het nu al een jaar aan de gang is (bijv. dat hij uit het niets gaat happen als je hem aait, laatst raakte hij me nog bij m'n hand).quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:37 schreef BrandX het volgende:
Overleg eens met je dierenarts? Wat agter ook al zegt, mss heeft de hond iets in de nek/keel ofzo waar de ketting zit wat pijn doet (iets wat jij niet ziet/voelen kan) maar je dierenarts kan wel eerst even goed onderzoeken of er een oorzaak is voor de agressie. Helemaal omdat die er tot voor relatief kort nooit was.
Of is hij wel altijd agressief geweest? Ik lees uit je OP iig dat dit iets is van nog niet al te lang?
ik zou toch maar eens naar de dierenarts gaan. Mss heeft hij een tumor oid wat pijn doet als je er bij in de buurt komt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het is een glijdende schaal (sinds een jaar), ik denk dat het nu al een jaar aan de gang is (bijv. dat hij uit het niets gaat happen als je hem aait, laatst raakte hij me nog bij m'n hand).
dan is dementeren nog niet aan de ord denk ik, ga dannaar de dierenarts en vraag om zijn advies zonder meteen over inslapen te beginnen..quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
4,5 jaar nu, dus nog best jong.
We hadden de dierenarts gebeld en de situatie uitgelegd, hij kwam meteen met het idee om hem in te laten slapen..quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:40 schreef Catch22- het volgende:
Laat hem eens checken bij de dierenarts
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:40 schreef Holograph het volgende:
[..]
We hadden de dierenarts gebeld en de situatie uitgelegd, hij kwam meteen met het idee om hem in te laten slapen..
Wat een incompetente lamzak..quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:40 schreef Holograph het volgende:
[..]
We hadden de dierenarts gebeld en de situatie uitgelegd, hij kwam meteen met het idee om hem in te laten slapen..
Dan zou ik per direct een andere dierenarts zoeken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:40 schreef Holograph het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:40 schreef Holograph het volgende:
[..]
Er is maar een dierenarts in de buurt?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:40 schreef Holograph het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet dus. We hadden eerst wel een kruising van een friese stabij die altijd extreem goed luisterde.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan zou ik per direct een andere dierenarts zoeken.
Tevens zou ik eens kijken of die hond wel een correcte opvoeding gehad heeft. Het ras behoort niet tot de makkelijkste namelijk. Hebben jullie ervaring met andere honden en/of rassen?
Klopt, ik woon op het platteland. Ik wil best naar een andere dierenarts toegaan, maar het vertrouwen in die hond is wel een heel eind voorbij.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:44 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Er is maar een dierenarts in de buurt?
Dat zeg ik niet. Het kan echter wel een oorzaak zijn. Of een lichamelijk ongemak; dat kan ook.quote:
Niet bellen, maar langs gaan. Met de hond.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:48 schreef Holograph het volgende:
Maar in ieder geval duidelijk, ik zal binnenkort wel om een 'second opinion' vragen bij een andere dierenarts.
Jij doet zelf rechten(in je profiel te lezen)lekkere DA heb jij die na een beet je hond wilt laten inslapen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:40 schreef Holograph het volgende:
[..]
Want de studie is relevant omdat...?quote:Op zondag 8 februari 2015 01:52 schreef vronie het volgende:
[..]
Jij doet zelf rechten(in je profiel te lezen)lekkere DA heb jij die na een beet je hond wilt laten inslapen.
Verder zijn alle goede adviezen hier al gegeven sla die niet in de wind.
In de eerste reacties wordt al aangegeven dat de hond misschien pijn heeft. Ik zou dus niet 'binnenkort' met de hond naar een andere dierenarts gaan, maar snel. Mocht het namelijk zoiets zijn, dan wil je toch ook niet dat de hond er mee rond blijft lopen (wat ie, in dat geval, zo te lezen al een tijdje doet)? Mocht er geen lichamelijke aanleiding zijn, dan zou de volgende stap voor mij een gedragsdeskundige zijn die samen met jullie aan de slag kan, een hond wordt niet zomaar agressief, dat jullie de aanleiding niet weten of herkennen is een ander verhaal. En meer leren over de omgang met honden kan dan sowieso ook geen kwaad, anders zou je in de toekomst mogelijk zo'n zelfde situatie kunnen krijgen met een andere hond.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:48 schreef Holograph het volgende:
Maar in ieder geval duidelijk, ik zal binnenkort wel om een 'second opinion' vragen bij een andere dierenarts.
Heel goed verwoord.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:14 schreef Holyme het volgende:
[..]
In de eerste reacties wordt al aangegeven dat de hond misschien pijn heeft. Ik zou dus niet 'binnenkort' met de hond naar een andere dierenarts gaan, maar snel. Mocht het namelijk zoiets zijn, dan wil je toch ook niet dat de hond er mee rond blijft lopen (wat ie, in dat geval, zo te lezen al een tijdje doet)? Mocht er geen lichamelijke aanleiding zijn, dan zou de volgende stap voor mij een gedragsdeskundige zijn die samen met jullie aan de slag kan, een hond wordt niet zomaar agressief, dat jullie de aanleiding niet weten of herkennen is een ander verhaal. En meer leren over de omgang met honden kan dan sowieso ook geen kwaad, anders zou je in de toekomst mogelijk zo'n zelfde situatie kunnen krijgen met een andere hond.
En mochten jullie het vertrouwen kwijt zijn, dan is een ander baasje zoeken wat ervaring heeft met het ras en/of met honden met gebruiksaanwijzing een optie?
Ik weet dat er op het platteland soms iets anders gedacht wordt over dieren, maar toch vind ik het jammer om te lezen dat je dierenarts zo reageert, ik zou me zelf niet prettig voelen bij een da die zo snel tot inslapen over zou willen gaan terwijl juist hij toch zou moeten weten dat een hond ook agressief kan reageren als ie ergens last van heeft.
Dus dat.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:14 schreef Holyme het volgende:
[..]
In de eerste reacties wordt al aangegeven dat de hond misschien pijn heeft. Ik zou dus niet 'binnenkort' met de hond naar een andere dierenarts gaan, maar snel. Mocht het namelijk zoiets zijn, dan wil je toch ook niet dat de hond er mee rond blijft lopen (wat ie, in dat geval, zo te lezen al een tijdje doet)? Mocht er geen lichamelijke aanleiding zijn, dan zou de volgende stap voor mij een gedragsdeskundige zijn die samen met jullie aan de slag kan, een hond wordt niet zomaar agressief, dat jullie de aanleiding niet weten of herkennen is een ander verhaal. En meer leren over de omgang met honden kan dan sowieso ook geen kwaad, anders zou je in de toekomst mogelijk zo'n zelfde situatie kunnen krijgen met een andere hond.
En mochten jullie het vertrouwen kwijt zijn, dan is een ander baasje zoeken wat ervaring heeft met het ras en/of met honden met gebruiksaanwijzing een optie?
Ik weet dat er op het platteland soms iets anders gedacht wordt over dieren, maar toch vind ik het jammer om te lezen dat je dierenarts zo reageert, ik zou me zelf niet prettig voelen bij een da die zo snel tot inslapen over zou willen gaan terwijl juist hij toch zou moeten weten dat een hond ook agressief kan reageren als ie ergens last van heeft.
Nee, je moet hem direct naar de dierenarts brengen om te kijken of er een lichamelijk probleem is waardoor de hond ineens vanuit het niets gaat bijten.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:26 schreef kawa4 het volgende:
voor mij is het vrij simpel
als je eigen hond agressief is, en hij bijt het eigen gezin zonder duidelijke reden
direct naar de dierenarts brengen en in laten slapen.
heb ik ook een keer moeten doen, het klinkt misschien hard
maar dat is voor mij echt een reden om je hond in te laten slapen.
en sommige hier roepen wel, dan moet je een ander baasje zoeken voor hem,
nou dan wens ik je daar veel suc6 mee,
er zijn er niet veel die een agressieve hond willen overnemen.
TS reageert ook niet meer... dus misschien hebben ze de hond al laten inslapenquote:Op maandag 9 februari 2015 10:50 schreef Lt.Surge het volgende:
Als ik je posts zo lees heb ik het idee dat jij hem eigenlijk al lang ingeslapen wil hebben volgens mij, en nu gewoon wacht op een extra reden om het te doen.
Dit gebeurt niet van de 1 op de andere dag denk ik zo, en waar een wil is is een weg.
Dit komt op mij heel erg over als de snelste/makkelijkste ''oplossing'' willen.
Meh, eergisteren nog gepost dat hij binnenkort een second opinion gaat vragen, en het is weekend.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:51 schreef Elvi het volgende:
[..]
TS reageert ook niet meer... dus misschien hebben ze de hond al laten inslapen
TS heeft een week geleden voor het laatst gepost op Fok.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:51 schreef Elvi het volgende:
[..]
TS reageert ook niet meer... dus misschien hebben ze de hond al laten inslapen
waarom is een kind aanvallen erger dan een volwassene?quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
ik zou wachten tot ie een kind aanvalt en verminkt, dan roepen, dat doet ie anders nooit
Ja, want honden vallen namelijk alleen aan als kinderen aan ze zitten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waarom is een kind aanvallen erger dan een volwassene?
kinderen moet gewoon geleerd worden dat ze met hun tengels van dieren af moeten blijven omdat die daar lang niet altijd van gediend zijn.
weet ik veel, ik heb geen hond.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:29 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja, want honden vallen namelijk alleen aan als kinderen aan ze zitten.
Dat is verstandig van je, maar neemt niet weg dat honden vanuit het niets kinderen kunnen grijpen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
weet ik veel, ik heb geen hond.
maar wel een kind. en die wou vroeger alle voorbijkomende honden aaien.
ik heb m geleerd dat eerst even aan het baasje te vragen.
Daar geloof ik niks van.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:40 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dacht ik ookquote:Op maandag 9 februari 2015 10:50 schreef Lt.Surge het volgende:
Als ik je posts zo lees heb ik het idee dat jij hem eigenlijk al lang ingeslapen wil hebben volgens mij, en nu gewoon wacht op een extra reden om het te doen.
Ik dus ook niet. Totdat m'n schoonouders van de week hetzelfde kunstje fliktenquote:
Als een hond een gevaar voor de omgeving is mag je hem laten inslapen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 06:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik dus ook niet. Totdat m'n schoonouders van de week hetzelfde kunstje flikten
Opgebeld naar de DA, vertelt dat de hond agressief was. Hij had een klein hondje gebeten. Daarom moest ie ingeslapen worden.
Tot mijn stomme verbazing is de DA erin meegegaan "want de volgende keer kon het een kind zijn". Wat een bullshit. Omdat die mensen totaal incapabel zijn om met die hond om te gaan, moet ie maar opgeruimd worden. Walgelijk.
En ik wist oprecht niet dat DA's dat zo makkelijk deden!
Ja, dat heb ik ook liever. Maar ik heb ook liever dat een dierenarts niet aan de telefoon meteen zegt 'ok, inslapen.' Dat vind ik ook werkelijk ongehoord in Nederland. Een Nederlandse dierenarts zou als eerste zeggen dat ze langs moeten komen voor een medisch onderzoek en om het verhaal goed in context te horen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Als een hond een gevaar voor de omgeving is mag je hem laten inslapen.
Het klinkt heel hard en dat is het ook, maar de waarheid is wel dat als iemand zo incapabel is ze de veiligheid van de omgeving niet kunnen garanderen. Daarnaast zijn de geschikte plekken voor honden met agressie problemen(hondjes doodbijten is niet niets, het zou jouw hond maar zijn de volgende keer) zeer beperkt.
Natuurlijk vind ik dat mensen eerst moeten kijken of er een medische reden is, daarna een gedragstherapeut erbij moeten halen en alles op alles moeten zetten om het goed te krijgen. Maar aan het eind van de dag heb ik liever dat een hond met zulke agressie problemen wordt ingeslapen dan dat het op diezelfde manier doorgaat en meer slachtoffers kost.
Maarja, ik ben dan ook voor een soort van "hondenbewijs" om dit soort ellende te voorkomen waar het kan.
Een hond doodbijten is wel iets heel anders dan een hond bijten. Als je alle honden laat inslapen die ooit een andere hond hebben gebeten blijven er maar weinig over volgens mij.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Het klinkt heel hard en dat is het ook, maar de waarheid is wel dat als iemand zo incapabel is ze de veiligheid van de omgeving niet kunnen garanderen. Daarnaast zijn de geschikte plekken voor honden met agressie problemen(hondjes doodbijten is niet niets, het zou jouw hond maar zijn de volgende keer) zeer beperkt.
Natuurlijk vind ik dat mensen eerst moeten kijken of er een medische reden is, daarna een gedragstherapeut erbij moeten halen en alles op alles moeten zetten om het goed te krijgen. Maar aan het eind van de dag heb ik liever dat een hond met zulke agressie problemen wordt ingeslapen dan dat het op diezelfde manier doorgaat en meer slachtoffers kost.
Maarja, ik ben dan ook voor een soort van "hondenbewijs" om dit soort ellende te voorkomen waar het kan.
Ik kende de hond en weet dat ie niet agressief is. De gebeten hond in kwestie is niet dood en zelfs niet eens gewond (geen bloed). Dat inslapen een laatste redmiddel is, snap ik. Dat is ook terecht. Maar even bellen en dat inslapen oké is, vind ik veel te snel gaan.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Weet je zeker dat de eigenaren het verhaal aan de telefoon niet een beetje kleurrijker hebben gemaakt dan het is? Ik kan me voorstellen dat als een hondeneigenaar belt met de DA en zegt 'mijn hond heeft net een klein hondje aangevallen/zomaar gebeten/zwaar verwond en ik vertrouw hem nu absoluut niet meer, ik wil hem laten inslapen' dat de DA dan makkelijker ja zegt dan als ze een genuanceerder verhaal vertellen (andere hondje was niet gewond, etc).quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik kende de hond en weet dat ie niet agressief is. De gebeten hond in kwestie is niet dood en zelfs niet eens gewond (geen bloed). Dat inslapen een laatste redmiddel is, snap ik. Dat is ook terecht. Maar even bellen en dat inslapen oké is, vind ik veel te snel gaan.
Je zegt al terecht dat er legio opties zijn die eerst bekeken hadden moeten worden. Dat is helemaal niet gebeurd en dat vind ik heel kwalijk...
Daar ben ik wel bang voor ja. Ze zullen het vast wel wat aangedikt hebben. Maar dan nog. Wat jij ook al zegt, er was verder helemaal geen geschiedenis bekend bij de DA. Niks. Dus tja.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:48 schreef Miss_Isis het volgende:
Weet je zeker dat de eigenaren het verhaal aan de telefoon niet een beetje kleurrijker hebben gemaakt dan het is? Ik kan me voorstellen dat als een hondeneigenaar belt met de DA en zegt 'mijn hond heeft net een klein hondje aangevallen/zomaar gebeten/zwaar verwond en ik vertrouw hem nu absoluut niet meer, ik wil hem laten inslapen' dat de DA dan makkelijker ja zegt dan als ze een genuanceerder verhaal vertellen (andere hondje was niet gewond, etc).
Maar hoe dan ook, ik vind dat als er geen geschiedenis van dit soort gedrag van die hond bekend is bij de DA hij of zij idd wel wat beter door zou moeten vragen, en op z'n minst navraag doen naar de medische situatie en eventuele eerdere incidenten. Een spuit erin kan altijd daarna nog, als het echt nodig mocht zijn. Ik vraag me af of daar bij dierenartsen verder geen protocol voor is trouwens?
DDA zal het vast wel weten denk ik jaquote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Daar ben ik wel bang voor ja. Ze zullen het vast wel wat aangedikt hebben. Maar dan nog. Wat jij ook al zegt, er was verder helemaal geen geschiedenis bekend bij de DA. Niks. Dus tja.
En ik vraag me ook echt af of er geen protocol is? Misschien dat DDA dat weet?
M'n schoonmoeder is er bang voor, tenminste, dat zei ze niet, maar ik merkte dat altijd wel. M'n schoonvader is slecht ter been en dan is een grote herder niet handig.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:37 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
DDA zal het vast wel weten denk ik ja
Wel heel naar dat het dan zo gaat... Wat zeiden je schoonouders er verder van, waarom hebben ze voor deze manier gekozen? Wilden ze al langer van de hond af, of zo?
Jammer hoor... En zo'n grote, sterke hond nemen is ook niet handig als je er eigenlijk stiekem bang voor bent (of slecht ter been en niet in staat de hond bij te houden). Dat voelt zo'n hond ook aan, en dat maakt het opvoeden niet makkelijker. Het scheelt dan in ieder geval dat verdere HD-problemen hem bespaard zijn gebleven...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
M'n schoonmoeder is er bang voor, tenminste, dat zei ze niet, maar ik merkte dat altijd wel. M'n schoonvader is slecht ter been en dan is een grote herder niet handig.
Naar een cursus gaan is raar, en bovendien "hebben ze heel veel ervaring met het opvoeden van honden". Kennelijk hebben ze geen andere uitweg gezien. Geen idee. Ze belden ons erover toen het al gebeurd was. We zien elkaar niet dagelijks omdat we niet bij elkaar om de hoek wonen. En m'n vriend is zo boos geworden aan de telefoon dat hij eigenlijk niet meer heeft geluisterd naar waarom ze niet naar andere oplossingen gezocht hebben (asiel, medisch probleem, gedragscursus, muilkolf, enz).
Ik baal er best van, het was een mooie hond. Alleen niet goed opgevoed. Hij kende geen grenzen.
Er is maar een ding waar ik blij over ben. Die hond had flinke HD en daar heeft ie gelukkig nooit echt last van gekregen...
Dat is wel wat m'n vriend aan de telefoon gezegd heeft. Letterlijk. Dus denk ik dat dat wel doorgedrongen is. Gewoon een leuk, kleiner hondje. Als je dan zo nodig een hond wilt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:50 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Jammer hoor... En zo'n grote, sterke hond nemen is ook niet handig als je er eigenlijk stiekem bang voor bent (of slecht ter been en niet in staat de hond bij te houden). Dat voelt zo'n hond ook aan, en dat maakt het opvoeden niet makkelijker. Het scheelt dan in ieder geval dat verdere HD-problemen hem bespaard zijn gebleven...
Hopelijk snappen ze nu dat ze beter niet (nog) zo'n hond kunnen aanschaffen, zodat de situatie zich niet nog een keer voordoet.
Ik ben het hier echt zo mee eens!ik vind dat men de neiging heeft om honden maar te willen redden en heropvoeden en herplaatsen, terwijl een spuitje vaak voor alle partijen toch een betere oplossing isquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Precies. Maar dan geen Jack Russell oidquote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat is wel wat m'n vriend aan de telefoon gezegd heeft. Letterlijk. Dus denk ik dat dat wel doorgedrongen is. Gewoon een leuk, kleiner hondje. Als je dan zo nodig een hond wilt.
Ik kan me voorstellen dat dat zo overkomt. Helemaal vanuit jouquote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ben het hier echt zo mee eens!t men de neiging heeft om honden maar te willen redden en heropvoeden en herplaatsen, terwijl een spuitje vaak voor alle partijen toch een betere oplossing is![]()
Guppyfriend, het geval van die herder met erge HD die een andere hond aanviel vind ik zelf wel een gevalletje inslapen eerlijk gezegd.
Nee, een dwergpoedeltje of zoquote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:55 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Precies. Maar dan geen Jack Russell oid![]()
Of laat ze een kat nemen, is ook leuk
Poedeltjes zijn leukquote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, een dwergpoedeltje of zo![]()
Of een kat ja. Scheelt ook weer muizen![]()
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:05 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Poedeltjes zijn leukOf een Havanezer
Of een Maltezer, of een shih tzu... Rasgroep 9 heeft keuze genoeg met niet-zo-moeilijke, leuke, aaibare hondjes. Al kunnen dat bij een niet zo geweldige opvoeding ook soms hele nare hielebijtertjes en keffertjes worden helaas...
Er is zoveel leuksquote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:05 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Poedeltjes zijn leukOf een Havanezer
Of een Maltezer, of een shih tzu... Rasgroep 9 heeft keuze genoeg met niet-zo-moeilijke, leuke, aaibare hondjes. Al kunnen dat bij een niet zo geweldige opvoeding ook soms hele nare hielebijtertjes en keffertjes worden helaas...
Houdt hij hem aangelijnd?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:11 schreef oh-oh het volgende:
Maar ja, zo heeft een buurman hier op de gallerij een stafford gehaald uit het asiel nadat zijn oude hond gestorven is. Hond is totaal onhandelbaar, zijn vrouw liep er de eerste week nog mee maar hij heeft al twee honden te grazen genomenDus zij durft er niet meer mee over straat, en hij wil hem niet wegdoen omdat hij al zovaak in het asiel terecht gekomen is. Maar ik vind het doodeng, ik ben echt als de dood dat ik hem tegen kom hier binnen in het gebouw of buiten. Hij had een muilkorf ervoor gekocht maar die wil de hond niet om dus dat doet ie niet meer want dat vindt ie zo sneu
![]()
Ik vraag me echt af waarom asiels zulke honden maar gewoon doodleuk herplaatsen.
Hij zegt alleen maar dat ie binnen wel heel erg lief is.
En die gast is zelf vaak erg dronken, nou, dat gaat geheid weer mis hoor, kan alleen maar hopen dat ie niet een van die van mij te grazen neemt...
Dat is heel stom idd. Je zou op z'n minst verwachten dat een verplichte beoordeling door een gedragstherapeut en/of een muilkorfgebod opgelegd wordt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:36 schreef oh-oh het volgende:
Het stomme daaraan is, dat zelfs al bijt ie een andere hond dood, het heel erg moeilijk is om iets gedaan te krijgen via politie of zo, zolang die baasjes niks doen kun je haast niks.
Ja maar die bouvier in jouw voorbeeld valt dus ook mensen aan, zelfs dan moet het schijnbaar echt goed mis gaan wil er ingegrepen worden?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is heel stom idd. Je zou op z'n minst verwachten dat een verplichte beoordeling door een gedragstherapeut en/of een muilkorfgebod opgelegd wordt.
Totdat je hond schapen doodbijt, dan heb je wel een hele fikse kans dat het muilkorf is, of inslapen.
Dat komt toch wel een beetje omdat dieren als goederen gezien worden in de wet.
De mensen die gebeten zijn hebben geen klacht ingediend bij de politie. Denk wel dat er ingegrepen wordt als dat wel gebeurd was.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:47 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja maar die bouvier in jouw voorbeeld valt dus ook mensen aan, zelfs dan moet het schijnbaar echt goed mis gaan wil er ingegrepen worden?
Zo zijn er meerdere die dat doen. Mijn broertje heeft een maand geleden helaas zijn hond weg moeten doen, nicht van ons nam hem over waar we toen allemaal blij om waren omdat hij in de familie bleef zodat mijn broertje de hond nog kon blijven zien. Ze zou het laten weten als het niet goed ging en dan zouden we hem daar weer weghalen. Maar gisteren opeens bericht dat ze hem in had laten slapen, hij zou vals zijn en zomaar mensen aanvallen. Heel vreemd want nog nooit eerder had iemand problemen met het beestje gehad, was een schat van een hond. Schijnt dat haar inmiddels ex hem wat aangedaan heeft en dat de hond vervolgens agressief gedrag naar hem vertoonde. Hebben geen idee wat die vent precies gedaan heeft, willen ze niet zeggen. In de omgeving waar mijn nicht woont (Hoogezand) was er geen dierenarts te vinden die hem wilde inslapen, dus zijn ze verder gaan zoeken en kwamen uit bij een dierenarts in Veendam die het dus wel deed zonder verder onderzoek. Lief onschuldig hondje zomaar vermoord. Dus er zijn wel degelijk dierenartsen die het doen helaas.quote:Op zondag 8 februari 2015 02:29 schreef hottentot het volgende:
Jammer dat het een jaar geduurd heeft en het eerst fout moest gaan voordat er hulp word gezocht.
(oh en je dierenarts die over de telefoon besluit dat je hem maar in moet laten slapen, verdient een keiharde trap in zijn ballen.)
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 06:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik dus ook niet. Totdat m'n schoonouders van de week hetzelfde kunstje flikten
Opgebeld naar de DA, vertelt dat de hond agressief was. Hij had een klein hondje gebeten. Daarom moest ie ingeslapen worden.
Tot mijn stomme verbazing is de DA erin meegegaan "want de volgende keer kon het een kind zijn". Wat een bullshit. Omdat die mensen totaal incapabel zijn om met die hond om te gaan, moet ie maar opgeruimd worden. Walgelijk.
En ik wist oprecht niet dat DA's dat zo makkelijk deden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |