Serieus? Hoezo dan precies?quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:57 schreef bleyenburg het volgende:
wat mij betreft dus exact omgekeerd.....40K grens graag opheffen.
(wens wordt dus aan voldaan, naar het zich laat aanzien)
100 projecten grens boeit me vooralsnog niet echt.
Het lijkt mij echter dat als de 40K limiet sneuvelt er geen reden is om de 100 projecten limiet in stand te houden
20k is voor aandelenfunding en 40k voor leningenquote:Op woensdag 11 februari 2015 14:01 schreef Rosite het volgende:
[..]
Er was toch alleen een 40 k grens? En een 100 projecten grens, wordt dat ook opgeheven?
Daar heb je wel een punt, maar die 100 projecten limiet is toch veel meer een belemmering dan die 40k limiet? Daarom als er eentje moet gaan liever die 100p dan die 40kquote:Op woensdag 11 februari 2015 21:10 schreef bleyenburg het volgende:
Ik hou niet van grenzen
Mij beperkt het iig te veel
apart: ik heb nog geen betalingsverzoek gekregen, alleen een aankondiging daarvan.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:06 schreef RDK_NL het volgende:
Die verbouwingskerk stond vanmiddag weer heel even online voor E1200:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9543
Meestal (voor de snelle doorgang) wordt er gekozen om het bedrag van "wanbetalers" van de uiteindelijke leensom af te trekken en de overige investeerders te voorzien van een nieuwe schuldbekentenis (met nieuw leenbedrag).
Wellicht dat het E-mailscript ook "heropende" projecten kan mailen? Mijn eerste project was overigens een heropend project.
Ik ook niet. Ik denk dat er mensen zijn die zich teruggetrokken hebben.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:16 schreef Camogli het volgende:
[..]
apart: ik heb nog geen betalingsverzoek gekregen, alleen een aankondiging daarvan.
Of mensen die preventief eruit gemikt zijn wegens frequente wanbetalingquote:Op woensdag 11 februari 2015 21:27 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik denk dat er mensen zijn die zich teruggetrokken hebben.
Ooit ook gehad idd. Toen maar even achteraangegaan (mailtje was voldoende).quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:29 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
Of mensen die preventief eruit gemikt zijn wegens frequente wanbetaling
Heb laatst overigens een betalingsherinnering gekregen van GVE terwijl ik gewoon netjes ruim op tijd betaald had.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Maar hebben we al eerder besprokenquote:Op woensdag 11 februari 2015 20:54 schreef µ het volgende:
Die 100-regel zorgt voor minder spreiding van geld en dus meer risico...
Dat is ook opgelegd door de AFM.quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:40 schreef didi80 het volgende:
[..]
Maar nu is er toch ook niet echt een reden voor de 100 projecten grens? 40K is opgelegd, maar 100 projecten heeft GvE toch zelf verzonnen? Of is dat ook opgelegd?
Voor een ander kan dat wel een probleem zijn. Als je bijvoorbeeld een eigen limiet heb van 100k voor Crowdfunding dan kan je bij een platform dus wel degelijk tegen die 40k grens aanlopen. Zoveel goede platformen die ook nog voldoende aanbod hebben zijn er nu ook weer niet.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:06 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Serieus? Hoezo dan precies?
Want die 40k grens is wat mij betreft nooit een probleem want als je daar bij in de buurt bent krijg je zo veel terug dat je in principe door kunt blijven investeren, elke maand krijg je weer ruimte terug.
Het is beide een belemmering. Dit soort onzin is er toch ook niet bij beleggen op de beurs.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:13 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, maar die 100 projecten limiet is toch veel meer een belemmering dan die 40k limiet? Daarom als er eentje moet gaan liever die 100p dan die 40k
waarom? 60k eigen inbreng lijkt me redelijk. Het blijft verder wel horeca, wat iets meer risicovol is.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:59 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op HC.
La Cubanita Deventer
190k, 8%, 36 mnd.
Ik sla hem over.
Ik heb twee maanden terug al de overname van de bestaande vestiging in Gouda gedaan, dus spreiding en deze is een starter dus een groter risico. Daarnaast raak je van de 8% (per jaar) nog 2% fee (eenmalig)kwijt in de relatieve korte looptijd van drie jaar. Dan is het netto rendement/risico in dit geval aan de krappe kant m.i.quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:31 schreef Camogli het volgende:
[..]
waarom? 60k eigen inbreng lijkt me redelijk. Het blijft verder wel horeca, wat iets meer risicovol is.
helder. Die fee doet mij definitief besluiten niet mee te doen. En idd: leuk artikel in Trouw, dank voor het delen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb twee maanden terug al de overname van de bestaande vestiging in Gouda gedaan, dus spreiding en deze is een starter dus een groter risico. Daarnaast raak je van de 8% (per jaar) nog 2% fee (eenmalig)kwijt in de relatieve korte looptijd van drie jaar. Dan is het netto rendement/risico in dit geval aan de krappe kant m.i.
Was voor mij in ieder geval één van de redenen om me er eens iets meer in te verdiepen, gezien de hoeveelheid spaargeld die bij de bank stond weg te kwijnen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:58 schreef Horsemen het volgende:
Grappig om te lezen.
http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)bank-nog-nodig.dhtml
hier geen probleem om in te loggenquote:Op donderdag 12 februari 2015 12:40 schreef Goesten het volgende:
Vind ik knap dat je dat kunt zien, Ik kan niet op de site komen omdat het certificaat is verlopen.
Of ligt dat aan mij.
Bij chrome kan ik helemaal nergens in komen bij GvE. Bij IE kan ik wel op het grootste gedeelte van de site behalve in Mijn Geldvoorelkaarquote:Op donderdag 12 februari 2015 12:47 schreef wouter_15 het volgende:
Ik ook geen problemen. Misschien tijdelijke internetbestanden weggooien, browser afsluiten en weer opnieuw opstarten?
inmiddels heb ik de mail binnen (13:02)quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:55 schreef Camogli het volgende:
suzuki: zo snel vol dat ik er niet eens een mail over heb gekregen (ook niet in mijn spam-box) ....
Moeilijk te zeggen natuurlijk. Een paar grote klanten binnenhalen en het is best te realiseren denk ik. Vind het op zich een best aardig product eigenlijk, vraag me alleen af of de kapper om de hoek nou echt zoveel last heeft van uitval van klanten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:09 schreef eenjongen... het volgende:
Ik wilde deze even laten zien: https://www.symbid.com/ideas/6501-afspraken-uit-de-cloud
Ze richten zich op 500% rendement in 5 jaar. Haalbaar?
Ik krijg ook een melding maar pas als ik wil inloggen op het beveiligde deel. Heb heb e.e.a. voorgelegd aan GvE en dit is de reactie:quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:43 schreef noppenkoning het volgende:
als ik wil inloggen krijg ik ook de melding :
Fout tijdens het verbinden met www.geldvoorelkaar.nl. Certificaat van peer is ingetrokken. (Foutcode: sec_error_revoked_certificate)
weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen?
Ik kan niet eens meer naar https://geldvoorelkaar.nl/ . Redirect terug naar http...quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:33 schreef MSR het volgende:
FF hier en het certificaat is aan mijn kant gewoon geverifieerd, geen probleem hoor.
Ik denk dat ze de bestaande projecten vol willen laten lopen. Die van China is er bijna bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:41 schreef Justme7005 het volgende:
Wat is het rustig bij Kapitaal op Maat de laatste tijd
quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:36 schreef Rosite het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de bestaande projecten vol willen laten lopen. Die van China is er bijna bijvoorbeeld.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, want dat zou zowel voor kredietnemers als investeerders niet aantrekkelijk zijn.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:36 schreef Rosite het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de bestaande projecten vol willen laten lopen. Die van China is er bijna bijvoorbeeld.
Dan is het misschien somberder, en hebben ze geen nieuwe projecten? Kan ook natuurlijk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:18 schreef CaLeX het volgende:
[..]Waar baseer je dat op?
Alsof de lokale kruidenier je geen cola wil verkopen omdat de melk eerst weg moet
Ben wel benieuwd of die vol komt. Denk wel dat, ook al komt die niet vol, ze toch gaan vragen of je je geld over wil maken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 23:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
KoM zal inderdaad gewoon onvoldoende aanbod hebben waarschijnlijk. Kreeg wel een promo-mail van dat China-gebeuren, maar dat mogen ze houden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |