abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149388510
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Juist. Radicale cellen verwijderen. Die gast die zich in Irak had opgeblazen was een van de sprekers tijdens de pro IS demonstratie in Den Haag. Dat soort dingen moet dus veel serieuzer worden genomen. Sprekers op zo'n demonstratie moeten onmiddelijk het land uitgezet worden. We moeten veel intoleranter worden naar intolerantie want anders gaan we aan laffe pocor ten onder (de reactie van van Aartsen op de demonstratie en tegendemonstratie was veelzeggend).
Helemaal mee eens. Duidelijke grenzen stellen. Met als prettig, bijkomstig effect dat uiteindelijk ook het imago van overgebleven groep verbetert. Haal daar de rotte appels uit en je houdt alleen de welwillende, normale mensen over. Het werkt dus dubbelop beter.
pi_149388525
quote:
2s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik nodig je uit bewijs te leveren voor je eigen stelling dat een meerderheid van de moslims terrorisme niet veroordeeld. Ik heb zelf geen stelling geponeerd, wel je stelling betwist.
Er werd hier heel duidelijk gesteld dat het gros van de moslims zich tegen terrorisme zou keren. Welnu,waar blijkt dat uit? Het facebook groepje heb ik weerlegd en we zijn het zelfs eens over de motivaties.

Waarom vind je het zo lastig toegeven dat moslims nu eenmaal niet zo sterk tegen de terroristische neigingen zijn van de eigen mensen? Ik zou mij persoonlijk kapot schamen
pi_149388635
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:50 schreef Dingflofbips het volgende:
Er werd hier heel duidelijk gesteld dat het gros van de moslims zich tegen terrorisme zou keren. Welnu,waar blijkt dat uit? Het facebook groepje heb ik weerlegd en we zijn het zelfs eens over de motivaties.
Dat was niet mijn stelling. Punt is dat JIJ met een vervolgstelling kwam, namelijk exact het tegenovergestelde.

quote:
Waarom vind je het zo lastig toegeven dat moslims nu eenmaal niet zo sterk tegen de terroristische neigingen zijn van de eigen mensen? Ik zou mij persoonlijk kapot schamen
Waaruit blijkt dat?
pi_149388840
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat was niet mijn stelling. Punt is dat JIJ met een vervolgstelling kwam, namelijk exact het tegenovergestelde.

[..]

Waaruit blijkt dat?
Dit blijkt uit het uitblijven van een statement, zoals de pietitie :')
pi_149388916
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:59 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Dit blijkt uit het uitblijven van een statement, zoals de pietitie :')
Niet echt - zoals we konden constateren is dat toch echt een slecht middel om dergelijke stellingen mee te onderbouwen.
pi_149389058
lolololololol wtf is dit voor een filmpje :D:D:D:D:D
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:10:05 #187
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149389220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hun motivatie is ingegeven door macht en invloed. Dat zij dat met de Koran in de hand doet maakt het niet wezenlijk anders. Los daarvan is dit een volstrekt irrelevante discussie, getuige mijn andere reactie. Het gaat er mij om dat je kennelijk onvoldoende in staat bent om binnen de Islam onderscheid te maken tussen een reguliere moslim en een IS-aanhanger, getuige je eerdere reactie.
Hoe moet ik dat onderscheid maken als 'reguliere' moslims zeggen exact dezelfde religie aan te hangen als IS? Ik zou kunnen vragen dat ze eens duidelijk maken op welke vlakken ze verschillen van IS, maar dan roepen ze plots kwaad dat ze er niets mee te maken hebben en dus niets over gaan zeggen.
quote:
[..]

Leuk voor je, dat heb ik net zo goed (en talloze andere moslimfokkers overigens) gedaan in het geval van de gruwelijkheden van IS. Wat jij verwacht is dat moslims dit continu doen - aan de lopende band - dat vind ik gewoon te ver gaan. Ook vind ik het te ver gaan als andere mensen, buitenstaanders, je gaan vragen wat je van de gruwelijkheden vindt. Dergelijke retorische vragen zijn zo achterlijk als maar kan.
De meeste islamieten, zowel op FOK! als elders, komen niet verder dan: "Dat zijn geen echte moslims dus hebben we er niets mee te maken."
quote:
[..]

Dat heeft volstrekt geen zin. Aangezien het atheisme, net als de Islam, geen entiteit is en niet kan handelen. Als een atheist iets gek doet, dan zal ik dat nimmer toeschrijven aan een andere atheist. Dat is het punt.
Dan ben je een uitzondering. Je moet voor de lol eens gaan rondkijken hoe vaak atheïsten dingen aangewreven krijgen die andere atheïsten doen.

Daarnaast was het punt dat atheïsten er helemaal geen moeite mee hebben om expliciet afstand te nemen van wat anderen in naam van het atheïsten doen. Sterker nog: het is gewoonlijk het eerste wat ze doen. Waarom doen moslims dan wel zo moeilijk?
quote:
[..]

Nog kwalijker is om bij 'No comment' maar te veronderstellen dat je er wel achter staat.
Tja, ik zie twee mensen die zichzelf moslim noemen en zeggen de Koran te volgen. De een vermoordt iemand in naam van de Koran, en desgevraagd zegt die andere: "No comment." Wat moet ik dan denken?
quote:
[..]

Wat een ongelovelijke bullcrap, talloze organisaties buitelden over elkaar heen om afschuw uit te spreken over bijvoorbeeld de gebeurtenissen in Parijs. Laat staan over de wijze waarop binnen de Islamitische gemeenschap actief gelobbied wordt tegen IS. De invidiuele moslim zegt TERECHT dat hij daar volstrekt niets mee te maken heeft. Dat is een feitelijk gegeven. Als je hem er persoonlijk op aanspreekt dan is dat de meest logische reactie die je maar kan bedenken. Immers je verwijt diegene de gedraging van een ander.
Misschien moet die individuele moslim in plaats van 'ik heb er niets mee te maken' eens zeggen: "IS zijn achterlijke klootzakken die in naam van de islam de meest verachtelijke misdaden begaan, maar ik heb er niets mee te maken want..."
quote:
[..]

De piloot vliegt ten gunste van een Islamitisch land en is zelf moslim. Hij bid tot Allah en ziet het vechten tegen IS niet als iets wat zijn religieuze plicht in de weg staat. Dat zou voldoende moeten zeggen.
Nou ja, ik weet nog steeds niet of deze piloot er problemen mee heeft dat mensen in naam van Allah vermoord worden of niet. Ik weet alleen dat hij er geen problemen mee heeft om mensen te vermoorden in naam van zijn land.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:10:39 #188
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149389236
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:46 schreef NotYou het volgende:

[..]

Alsof atheisten met elkaar verbonden zijn, het een soort van religie op zich is. Het houdt niet meer en niet minder in dan dat je het bestaan van een god uitsluit. Ik zou het amper een overeenkomst willen noemen want het houdt verder helemaal nergens verband mee, zeg buiten het uitsluiten van het bestaan van een god niets over een persoon.

Er is geen atheistische leer. :') Geen atheistisch heilig geschrift of atheistische geboden, geen atheistische verzen om al moordend te reciteren. :') Atheisme is geen geloof.
Knap dat je zo het punt mist.
pi_149389273
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:21 schreef Elfletterig het volgende:
We zijn hier in Europa, dus het is niet zo verwonderlijk dat we de wereld hier vanuit een eurocentrische visie bekijken. Temeer omdat we ons geconfronteerd zien met opvattingen / gedragingen die haaks staan op onze westerse samenleving.
Dat is niet verwonderlijk, doch is het wel handig om - bij het constateren van problemen bij gedragingen - ook wel even wat verder te kijken dan je neus lang is. En dat doe je door op z'n minst die Eurocentrische visie te laten varen.

quote:
Je verwijst naar het Midden-Oosten als bron van het wantrouwen, maar de grootste groepen moslim-allochtonen in Nederland zijn Turken en Marokkanen. Valt niet met elkaar te rijmen.
Pardon? Dat valt uitstekend met elkaar te rijmen - daar een groot gedeelte van die wantrouwende mensen zich met hun wantrouwen beroepen op de gebeurtenissen die daar plaats vinden. Uiteraard ook andere gebeurtenissen die zij hier menen te ervaren (zoals discriminatie) speelt daar een rol in. Maar ik heb het idee dat het laatste wel het minst van invloed is. Via internet krijgen de jongeren de beelden mee - en ze voelen zich uiteraard ook vanwege hun religie verbonden met hetgeen zich daar afspeelt.

quote:
De zaken die ik opsomde, zijn trouwens ook geen "stok om mee te slaan", maar zijn de bittere realiteit. Maar kennelijk is jezelf (als populatie, ik bedoel niet jou persoonlijk, ik zeg het maar bij) een spiegel voorhouden nogal moeilijk. Liever doe je lekker verongelijkt over die onredelijke Nederlanders, in plaats van na 30-40 jaar falende integratie eindelijk eens je gedrag te verbeteren en beter te integreren in het land waarin je uit vrije wil woont.
Ik zie het als een eenzijdige belichting van een uitermate complexe problematiek. Waarbij het vooral en alleen bij moslims kan en moet liggen - en verder niemand anders. Men heeft het over de lange tenen van moslims, maar owee als een moslim kritiek zou leveren op 'de autochtone' Nederlander. Dan is het hek van de dam en dan kwalificeren we de moslim als extremist, niet geintegreerd of domweg iemand die zich in een slachtofferrol waant.

Verder wil ik je er nog even kort op wijzen dat een groot deel van de Nederlandse moslims gewoon hier geboren is. Ze zijn niet te gast, dus tracht hen zo niet te benaderen. En nee, niet alleen geintegreerde moslims zijn Nederlanders - ook de niet-geintegreerde. Het is ook aan de maatschappij om daar eens een goede keuze in te maken. Vertel jij het mij maar. Jij mag het eens beslissen - ben ik een Nederlander of ben ik een Marokkaan?
pi_149389655
De reguliere moslim mag zijn tegenstander ook onthoofden, kruisigen, verminken op grond van de koran, zoals IS dat ook doet op grond van koran, mutant. Wat het mogen onthoofden, kruisigen, verminken betreft is er geen onderscheid tussen reguliere en extremistische moslims.

The core business is: islam gaat niet uit van mensenrechten zoals wij dit in het westen doen.
I´m back.
pi_149389721
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:23 schreef Ryan3 het volgende:
De reguliere moslim mag zijn tegenstander ook onthoofden, kruisigen, verminken op grond van de koran, zoals IS dat ook doet op grond van koran, mutant. Wat het mogen onthoofden, kruisigen, verminken betreft is er geen onderscheid tussen reguliere en extremistische moslims.
Delen de reguliere en extremistische moslim dezelfde interpretatie dan?
pi_149389818
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hoe moet ik dat onderscheid maken als 'reguliere' moslims zeggen exact dezelfde religie aan te hangen als IS? Ik zou kunnen vragen dat ze eens duidelijk maken op welke vlakken ze verschillen van IS, maar dan roepen ze plots kwaad dat ze er niets mee te maken hebben en dus niets over gaan zeggen.
Is dat nou een grap of heb je de mensenkennis van een dementerende bejaarde? Hoe moet je dat onderscheid maken? Je wil zeggen dat je als buitenstaander geen idee hebt of Najib Amhali een IS-aanhanger is of niet? Misschien is Marcouch er ook wel een? Hell, hoe herken je een moslim eigenlijk. Weet jij dat wel Ser_Ciappelletto?

quote:
De meeste islamieten, zowel op FOK! als elders, komen niet verder dan: "Dat zijn geen echte moslims dus hebben we er niets mee te maken."
Afgezien van het feit dat dit pertinent onwaar is - zou je ook eens verder kunnen vragen met wat daarmee bedoeld wordt. In de praktijk is dat: ik zie ze niet als echte moslims, omdat dit volgens mijn religieuze normen en waarden een verwerpelijke daad is'. De ultieme vorm van afstand nemen van dergelijke figuren, zou je denken.

quote:
Dan ben je een uitzondering. Je moet voor de lol eens gaan rondkijken hoe vaak atheïsten dingen aangewreven krijgen die andere atheïsten doen.
Werkelijk, nou gezien de topics hier in NWS zal dat wel meevallen he. Dan heb je niets te klagen.

quote:
Daarnaast was het punt dat atheïsten er helemaal geen moeite mee hebben om expliciet afstand te nemen van wat anderen in naam van het atheïsten doen. Sterker nog: het is gewoonlijk het eerste wat ze doen. Waarom doen moslims dan wel zo moeilijk?
Los van het feit dat ik nog nooit een atheist afstand heb zien nemen van de daad van een andere atheist (in naam van het atheïsme) blijkt uit niets dat moslims er 'moeite' mee zouden hebben. Waar ik moeite mee heb, en vele andere moslims, is dat ik aangesproken wordt op de daden van een ander. En het nemen van afstand van die daden kan je vervolgens 1000 of een miljoen keer doen, dat heeft geen enkele nut - aangezien het 't ene oor in gaat en het andere er weer uit. Zoals ook blijkt uit je eigen reacties in dit topic. Het ondermijnen van de initiatieven vanuit de moslimhoek is daar een voorbeeld van.

quote:
Tja, ik zie twee mensen die zichzelf moslim noemen en zeggen de Koran te volgen. De een vermoordt iemand in naam van de Koran, en desgevraagd zegt die andere: "No comment." Wat moet ik dan denken?
Nou, dan zou ik maar als een gek van die andere wegrennen, want ja - je weet maar nooit. :')

quote:
Misschien moet die individuele moslim in plaats van 'ik heb er niets mee te maken' eens zeggen: "IS zijn achterlijke klootzakken die in naam van de islam de meest verachtelijke misdaden begaan, maar ik heb er niets mee te maken want..."
Moslims moeten helemaal niets. Dat voorop gesteld. Ten tweede als afstand willen nemen, dan bepalen zij wel op welke manier ze dat doen. En dat kunnen ze allemaal voor zichzelf bepalen. Als een moslim van mening is dat de wandaad niets met zijn religie van doen heeft, dan moet hij dat ook gewoon kunnen uiten. Lijkt mij zelfs de ultieme daad van afstand nemen: immers je zegt dan als moslim 'dat is niet mijn religie - dat zijn niet mijn religieuze waarden en ik wens dat niet als onderdeel van mijn geloof te zien'. Dit zal uiteraard tegen het zere been van islamcritici zijn, immers in hun ogen zou dit juist WEL ook onderdeel van de Islam zijn. Dat is dan even jammer.

quote:
Nou ja, ik weet nog steeds niet of deze piloot er problemen mee heeft dat mensen in naam van Allah vermoord worden of niet. Ik weet alleen dat hij er geen problemen mee heeft om mensen te vermoorden in naam van zijn land.
En dat hij op weg was om te strijden tegen mensen die in naam van Allah hebben gemoord. En dat hij moslim was. En zoals ik al stelde: hij ziet dat dit kennelijk geen strijd oplevert met zijn eigen religieuze achtergrond. De hypocrisie waarmee bepaalde mensen het moslim-zijn zo naar voren willen trekken bij wandaden - en het juist naar achteren willen duwen bij nobele daden is uiterst jammer.
pi_149389838
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Delen de reguliere en extremistische moslim dezelfde interpretatie dan?
Je hebt het erover waarom en wie mogen ze onthoofden, kruisigen en verminken.
Ik heb het erover dat ze het mogen los van de vraag waarom en wie; ze mogen het, het is een geaccepteerde manier om met je tegenstanders om te gaan.
I´m back.
pi_149389839
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet echt - zoals we konden constateren is dat toch echt een slecht middel om dergelijke stellingen mee te onderbouwen.
Volgens mij hebben we geconstateerd dat de groep dan bepaald algemeen gevoel van betrokkenheid moet hebben. Iets wat bij moslims dus ontbreekt als het gaat om terrorisme
pi_149389876
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:23 schreef Ryan3 het volgende:

The core business is: islam gaat niet uit van mensenrechten zoals wij dit in het westen doen.
Noch jij, noch Al Azhar bepalen wat reguliere moslims al of niet zouden mogen kunnen doen. Met jou ga ik niet eens meer in discussie hierover. Er is voldoende gezegd en gesproken.
pi_149389881
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt het erover waarom en wie mogen ze onthoofden, kruisigen en verminken.
Ik heb het erover dat ze het mogen los van de vraag waarom en wie; ze mogen het, het is een geaccepteerde manier om met je tegenstanders om te gaan.
Geaccepteerd volgens wie?
pi_149389900
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:28 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we geconstateerd dat de groep dan bepaald algemeen gevoel van betrokkenheid moet hebben. Iets wat bij moslims dus ontbreekt als het gaat om terrorisme
Dat klopt. Moslims voelen zich over het algemeen niet betrokken bij terrorisme. En dat is maar goed ook.
pi_149389927
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geaccepteerd volgens wie?
Onder moslims.
I´m back.
pi_149389956
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onder moslims.
Onder welke moslims dan precies?
pi_149389964
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat klopt. Moslims voelen zich over het algemeen niet betrokken bij terrorisme. En dat is maar goed ook.
:') Nee moslims voelen zich niet geroepen er afstand van te nemen. Ze zijn namelijk niet echt zozeer tegen
pi_149389971
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:33 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

:') Nee moslims voelen zich niet geroepen er afstand van te nemen. Ze zijn namelijk niet echt zozeer tegen
Bewijs die stelling maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2015 15:33:43 ]
pi_149389989
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ben jij eigenlijk tegen terrorisme?
pi_149389996
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Noch jij, noch Al Azhar bepalen wat reguliere moslims al of niet zouden mogen kunnen doen. Met jou ga ik niet eens meer in discussie hierover. Er is voldoende gezegd en gesproken.
Ja, logisch, omdat je uit de weg gaat de vrij nuchtere constatering dat ook voor reguliere moslims in hun arsenaal van reageren op de wereld het hoofdstukje en "je onthoofdt, kruisigt of verminkt die en die persoon, want Allah en zijn profeet (vzmhh)...." voorkomt.......
I´m back.
pi_149389998
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:34 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Ben jij eigenlijk tegen terrorisme?
Wat denk je zelf?
pi_149390001
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ga de straten op, waren er genoeg die stonden te juichen na Charlie Hebdo, kinderen die geen minuut stilte wilden etc
blablablabla
pi_149390010
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Denken dat ik ga raden naar jouw mening :')
pi_149390020
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Nee?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_149390030
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, logisch, omdat je uit de weg gaat de vrij nuchtere constatering dat ook voor reguliere moslims in hun arsenaal van reageren op de wereld het hoofdstukje en "je onthoofdt, kruisigt of verminkt die en die persoon, want Allah en zijn profeet (vzmhh)...." voorkomt.......
Dat is geen nuchtere constatering, dat is overname van een kreet vanuit een land dat in oorlog verkeert met een gruwelijke terroristische groepering. Nuchter.... nah.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2015 15:35:58 ]
pi_149390049
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
Verder wil ik je er nog even kort op wijzen dat een groot deel van de Nederlandse moslims gewoon hier geboren is. Ze zijn niet te gast, dus tracht hen zo niet te benaderen. En nee, niet alleen geintegreerde moslims zijn Nederlanders - ook de niet-geintegreerde. Het is ook aan de maatschappij om daar eens een goede keuze in te maken. Vertel jij het mij maar. Jij mag het eens beslissen - ben ik een Nederlander of ben ik een Marokkaan?
Ik moet even wat andere dingen doen, maar op deze zin wil ik toch nog even reageren. Ik ben het hier totaal niet mee eens. De niet-geïntegreerde moslims verblijven slechts in Nederland en zijn verder in geen enkel opzicht Nederlands. We zitten hier ook niet op zulke mensen te wachten.
pi_149390069
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Ga de straten op, waren er genoeg die stonden te juichen na Charlie Hebdo, kinderen die geen minuut stilte wilden etc
Hele parades waren er. Met ballonnen en confetti.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:37:18 #211
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149390079
:')
Say what?
pi_149390094
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik moet even wat andere dingen doen, maar op deze zin wil ik toch nog even reageren. Ik ben het hier totaal niet mee eens. De niet-geïntegreerde moslims verblijven slechts in Nederland en zijn verder in geen enkel opzicht Nederlands. We zitten hier ook niet op zulke mensen te wachten.
We zitten op zoveel mensen niet te wachten. Als ze in Nederland zijn geboren, dan zijn ze gewoon Nederlands. Hoezeer jij daar ook niet op zit te wachten. We zitten ook niet te wachten op een overvloed aan mensen met een handicap of een psychische aandoening, bij wijze van.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2015 15:38:41 ]
pi_149390109
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is geen nuchtere constatering, dat is overname van een kreet vanuit een land dat in oorlog verkeert met een gruwelijke terroristische groepering.
Jawel, IS maakt ervan we gaan de piloot apostaat die dood en verderf zaaide in onze gelederen verminken ogv soera dit en dat.
En de reguliere moslims in Jordanië gebruiken dezelfde soera en nog een andere soera, en daarmee komen ze tot de argumentatie dat de profeet bedoeld moet hebben dat IS-knakkers verminkt mogen worden, om wat ze die piloot vredebrenger hebben aangedaan...
I´m back.
pi_149390133
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hele parades waren er. Met ballonnen en confetti.
Zulke reacties zie je helaas ook vaak, moslims die het gewoon weglachen.
En dan huilen in media als hun kinderen geen stageplek vinden, jullie maken jullie eigen positie in de samenleving kapot.

Als hier ooit een aanslag komt worden jullie helemaal uitgekotst door alles en iedereen.
blablablabla
pi_149390136
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel, IS maakt ervan we gaan de piloot apostaat die dood en verderf zaaide in onze gelederen verminken ogv soera dit en dat.
En de reguliere moslims in Jordanië gebruiken dezelfde soera en nog een andere soera, en daarmee komen ze tot de argumentatie dat de profeet bedoeld moet hebben dat IS-knakkers verminkt mogen worden, om wat ze die piloot vredebrenger hebben aangedaan...
Een beetje zoals het bombarderen van Irak na 11/9. Zo nuchter inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2015 15:39:48 ]
pi_149390174
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:44 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kut, achterlijk en barbaars.
Zo is het. Blurgh, misselijkmakend. Zo ontzettend suggestief en wederom druipt 'het grote gelijk' er weer vanaf.
Whatever...
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:40:29 #217
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_149390176

Goede filmpjes, mensen die deze filmpjes walgelijk of onacceptabel vinden moeten zich eens achter hun oren krabben met de vraag waarom ze dat vinden.
pi_149390197
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Zulke reacties zie je helaas ook vaak, moslims die het gewoon weglachen.
En dan huilen in media als hun kinderen geen stageplek vinden, jullie maken jullie eigen positie in de samenleving kapot.

Als hier ooit een aanslag komt worden jullie helemaal uitgekotst door alles en iedereen.
Hoewel dat, begrijpelijk, je wens is, is daar in de praktijk weinig van te merken. Fokkertjes staan over het algemeen, net als kut-Marokkanen, vrij ver van de werkelijkheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2015 15:41:28 ]
pi_149390218
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:40 schreef betyar het volgende:

Goede filmpjes, mensen die deze filmpjes walgelijk of onacceptabel vinden moeten zich eens achter hun oren krabben met de vraag waarom ze dat vinden.
Ik vind beide walgelijk, wat vind jij hier acceptabel aan dan?
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:42:21 #220
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_149390244
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:19 schreef Elfletterig het volgende:
Wilders na het bekend worden van de terreurdaad er onmiddellijk en ondubbelzinnig afstand van genomen.
Uiteraard daar is het een politicus voor liegen en bedriegen. Denken dat Gertje Wilders niet stiekem zat te juichen. :')
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:42:57 #221
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_149390264
quote:
5s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik vind beide walgelijk, wat vind jij hier acceptabel aan dan?
Dat het generaliseren van een bevolkingsgroep niet door de beugel kan.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:44:50 #222
410149 Dik_Troll
Niet de dunne
pi_149390316
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:39 schreef yvonne het volgende:
Update: Volgens Twitter is "Breivik"-zeggende mevrouw uit filmpje dr Anne de Jong, opvarende van de eerste Gaza-flotilla en werkzaam aan salafisten instituut UvA.
Dus eigenlijk moeten we die rotzooi links laten liggen.
pi_149390335
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Mijn vraag was misschien niet duidelijk, maar jij vind eigenlijk dat het NIET acceptabel is?
pi_149390350
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoewel dat, begrijpelijk, je wens is. Is daar in de praktijk weinig van te merken. Fokkertjes staan over het algemeen, net als kut-marokkanen, vrij ver van de werkelijkheid.
Omdat je irl een mes/kogel/stomp krijgt als je zo praat. Moslims en kritiek incasseren of debat aan gaan is nu eenmaal geen succeshuwelijk gebleken. Een spotprent over de Profeet kan je het leven kosten.

Jij kunt aan de groei van de PVV wel goed zien waar deze samenleving écht staat en he de standpunten liggen over moslims denk ik toch, tenzij al die stemmers op FOK! zitten :?

Grootste deel van de autochtonen kotst jullie uit, helaas voor jullie zijn dat ook vaak de mensen die een opleiding hebben afgerond en dus over aannemen van personeel gaan in een bedrijf.
blablablabla
pi_149390362
quote:
2s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een beetje zoals het bombarderen van Irak na 11/9. Zo nuchter inderdaad.
Dat is niet gedaan, omdat dat in 1 of ander boekje staat of oiv iemand die de wazige formules van 1 of andere knakker uit de middeleeuwen interpreteert. Het wordt gedaan in een democratie. In een democratie heb je mbt die acties voor- en tegenstanders. Ook nadat dat is gebeurd blijven over dat soort acties jarenlang divisies bestaan.
I´m back.
pi_149390399
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat je irl een mes/kogel/stomp krijgt als je zo praat. Moslims en kritiek incasseren of debat aan gaan is nu eenmaal geen succeshuwelijk gebleken. Een spotprent over de Profeet kan je het leven kosten.

Jij kunt aan de groei van de PVV wel goed zien waar deze samenleving écht staat en he de standpunten liggen over moslims denk ik toch, tenzij al die stemmers op FOK! zitten :?

Grootste deel van de autochtonen kotst jullie uit, helaas voor jullie zijn dat ook vaak de mensen die een opleiding hebben afgerond en dus over aannemen van personeel gaan in een bedrijf.
:')
pi_149390419
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:46 schreef Elan het volgende:
Ik weet niet met wat voor onderlaag jij te maken hebt in het dagelijks leven. Maar dat lijkt mij wel kut ja als je alleen met dat soort mensen omgaat.

quote:
Jij kunt aan de groei van de PVV wel goed zien waar deze samenleving écht staat en he de standpunten liggen over moslims denk ik toch, tenzij al die stemmers op FOK! zitten :? Grootste deel van de autochtonen kotst jullie gewoon uit, helaas zijn dat ook vaak de mensen die een opleiding hebben afgerond en dus over aannemen van personeel gaan in een bedrijf.
De PVV stijgt en daalt al jaren. Al naar gelang de scheetjes van je grote blanke profeet. Een ware bedreiging vormt de PVV niet - laat staan dat de gemiddelde moslim daar uiteindelijk echt van wakker ligt. Van het vermeende uitkotsen, zoals jij dat zo fleurig benoemde, heb ik nog niets kunnen merken. Behalve dan in het parallelle universum genaamd NWS-subforum.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2015 15:53:19 ]
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:49:16 #228
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_149390433
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:45 schreef Peunage het volgende:

[..]

Mijn vraag was misschien niet duidelijk, maar jij vind eigenlijk dat het NIET acceptabel is?
Ik vind het acceptabel en juich dit soort videootjes toe.
pi_149390450
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is niet gedaan, omdat dat in 1 of ander boekje staat of oiv iemand die de wazige formules van 1 of andere knakker uit de middeleeuwen interpreteert. Het wordt gedaan in een democratie. In een democratie heb je mbt die acties voor- en tegenstanders. Ook nadat dat is gebeurd blijven over dat soort acties jarenlang divisies bestaan.
Leuk, maar die actie is dan reeds ondernomen. Los daarvan geeft dat precies het punt weer wat ik probeer te maken - het gebrek aan nuchterheid. Immers er is een aanval op een 'land' en in haast worden feiten in de wind geslagen en gaat men over tot handelen. Dat lijk je niet te willen beseffen, omdat het je politieke standpunt met betrekking tot moslims en de Islam dan in een ander licht zet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2015 15:52:11 ]
pi_149390454
Het is best stom om te stellen dat je als Nederlander 'geïntegreerd' moet zijn voordat je pas Nederlander kan worden, dus tokkies zijn geen Nederlanders ondanks dat ze in Nederland geboren en getogen zijn? Iemand die geboren en getogen is in Nederland maar bijvoorbeeld ouders heeft uit een andere land, zijn zij Nederlanders of niet? Of behoort het ook tot de voorwaarde dat je op klompen moet lopen en veel kaas eten? Wat is 'integratie' toch een bullshit term. Voor de een ben je geïntegreerd en voor de ander ben je er nog niet. Stop vooral met zulke loze termen te gooien, dat bewijst alleen hoe achterlijk je in werkelijkheid bent en denkt!
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:53:28 #231
104871 remlof
Europees federalist
pi_149390534
Ik vind die video erg sterk, legt de vinger precies op de zere plek.
Yankee go home!
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:53:32 #232
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_149390537
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:50 schreef AldnoahGast het volgende:
Het is best stom om te stellen dat je als Nederlander 'geïntegreerd' moet zijn voordat je pas Nederlander kan worden, dus tokkies zijn geen Nederlanders ondanks dat ze in Nederland geboren en getogen zijn? Iemand die geboren en getogen is in Nederland maar bijvoorbeeld ouders heeft uit een andere land, zijn zij Nederlanders of niet? Of behoort het ook tot de voorwaarde dat je op klompen moet lopen en veel kaas eten? Wat is 'integratie' toch een bullshit term. Voor de een ben je geïntegreerd en voor de ander ben je er nog niet. Stop vooral met zulke loze termen te gooien, dat bewijst alleen hoe achterlijk je in werkelijkheid bent en denkt!
Een foto met het gezin in Volendamse kledij staande langs het delfts blauwe bakje gevuld met drop op het dressoir laat zien dat je goed bent ingeburgerd.
pi_149390543
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Leuk, maar die actie is dan reeds ondernomen. Los daarvan geeft dat precies het punt weer wat ik probeer te maken - het gebrek aan nuchterheid. Immers er is een aanval op een 'land'. Dat lijk je niet te willen beseffen, omdat het je politieke standpunt met betrekking tot moslims en de Islam dan in een ander licht zet.
Het is iig niet een oproep geweest aan iedereen in het westen om de eerste de beste moslim die je ziet te onthoofden, kruisigen of verminken. Direct al werd door de regering Bush ook heel duidelijk gemaakt dat de strijd niet gaat tegen de islam.
I´m back.
pi_149390550
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:49 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik vind het acceptabel en juich dit soort videootjes toe.
Ik vind ze beide onacceptabel en juich ze absoluut niet toe. Het voegt niks toe, het zorgt alleen maar voor meer negativiteit en confrontatie. En jah, de kinderen. Ik weet niet precies hoe ze het gefilmd hebben, maar beide keur ik af.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:54:06 #235
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149390559
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is dat nou een grap of heb je de mensenkennis van een dementerende bejaarde? Hoe moet je dat onderscheid maken? Je wil zeggen dat je als buitenstaander geen idee hebt of Najib Amhali een IS-aanhanger is of niet? Misschien is Marcouch er ook wel een? Hell, hoe herken je een moslim eigenlijk. Weet jij dat wel Ser_Ciappelletto?
Een moslim is iemand die gelooft dat er slechts één god is, Allah genaamd, en dat Mohammed zij boodschapper was. Er zijn moslims die in die boodschap een reden zien om anderen héél véél pijn te doen. Als je dan aan een andere moslim vraagt: "Zie jij in die boodschap ook een reden om anderen heel veel pijn te doen?" en hij antwoordt met: "Daar ga ik geen antwoord op geven.", is dat op z'n zachtst gezegd verdacht.

Vul in plaats van 'moslims' om het even welke andere groep in, en je ziet dat het niet onredelijk is.
quote:
[..]

Afgezien van het feit dat dit pertinent onwaar is - zou je ook eens verder kunnen vragen met wat daarmee bedoeld wordt. In de praktijk is dat: ik zie ze niet als echte moslims, omdat dit volgens mijn religieuze normen en waarden een verwerpelijke daad is'. De ultieme vorm van afstand nemen van dergelijke figuren, zou je denken.
Niet echt, want het is een drogreden. Oh, en als ik vraag wat ze dan wel vinden van IS, kom jij huilen dat ze zich niet hoeven te verantwoorden. :')
quote:
[..]

Werkelijk, nou gezien de topics hier in NWS zal dat wel meevallen he. Dan heb je niets te klagen.
Atheïsten vreten gelukkig weinig uit.
quote:
[..]

Los van het feit dat ik nog nooit een atheist afstand heb zien nemen van de daad van een andere atheist (in naam van het atheïsme) blijkt uit niets dat moslims er 'moeite' mee zouden hebben. Waar ik moeite mee heb, en vele andere moslims, is dat ik aangesproken wordt op de daden van een ander. En het nemen van afstand van die daden kan je vervolgens 1000 of een miljoen keer doen, dat heeft geen enkele nut - aangezien het 't ene oor in gaat en het andere er weer uit. Zoals ook blijkt uit je eigen reacties in dit topic. Het ondermijnen van de initiatieven vanuit de moslimhoek is daar een voorbeeld van.
De voortdurende weigering om afstand te nemen, lijkt meer op moeite hebben dan op een principieel iets.
quote:
[..]

Nou, dan zou ik maar als een gek van die andere wegrennen, want ja - je weet maar nooit. :')
Als een gek wegrennen is een beetje overdreven, maar je zou eens kunnen overwegen om op de man te stemmen die belooft streng op te treden tegen moslimextremisme.
quote:
[..]

Moslims moeten helemaal niets. Dat voorop gesteld. Ten tweede als afstand willen nemen, dan bepalen zij wel op welke manier ze dat doen. En dat kunnen ze allemaal voor zichzelf bepalen. Als een moslim van mening is dat de wandaad niets met zijn religie van doen heeft, dan moet hij dat ook gewoon kunnen uiten. Lijkt mij zelfs de ultieme daad van afstand nemen: immers je zegt dan als moslim 'dat is niet mijn religie - dat zijn niet mijn religieuze waarden en ik wens dat niet als onderdeel van mijn geloof te zien'. Dit zal uiteraard tegen het zere been van islamcritici zijn, immers in hun ogen zou dit juist WEL ook onderdeel van de Islam zijn. Dat is dan even jammer.
Het is ook een drogreden. Je kunt niet zeggen dat iets niet tot je religie behoort omdat het je niet aanstaat. Dat is gewoon ontkennen van een associatie die wel degelijk bestaat.

Overigens is het al een daad van afstand nemen om te zeggen dat het niet jouw religieuze waarden zijn. Was dat nou zo moeilijk?
quote:
[..]

En dat hij op weg was om te strijden tegen mensen die in naam van Allah hebben gemoord. En dat hij moslim was. En zoals ik al stelde: hij ziet dat dit kennelijk geen strijd oplevert met zijn eigen religieuze achtergrond. De hypocrisie waarmee bepaalde mensen het moslim-zijn zo naar voren willen trekken bij wandaden - en het juist naar achteren willen duwen bij nobele daden is uiterst jammer.
Dat is vooral omdat wandaden gepaard gaan met een hoop ge-Allahu Akbar en gewijs naar de Koran, terwijl dat bij de nobele daden opvallend vaak wegblijft.

En, om het even in jouw woorden te zeggen: de hypocrisie waarme bepaalde mensen het moslim-zijn zo naar voren willen trekken bij nobele daden - en het juist ontkennen bij wandaden - is uiterst jammer.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:54:28 #236
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_149390566
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:53 schreef remlof het volgende:
Ik vind die video erg sterk, legt de vinger precies op de zere plek.
:{w NWS'ers zijn erop tegen, want nu zien ze misschien een beetje in wat voor achterlijke standpunten ze er op na houden.
pi_149390579
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is iig niet een oproep geweest aan iedereen in het westen om de eerste de beste moslim die je ziet te onthoofden, kruisigen of verminken. Direct al werd door de regering Bush ook heel duidelijk gemaakt dat de strijd niet gaat tegen de islam.
Dat is ook niet de oproep geweest van Al Azhar. Dus wat dat betreft is er geen enkel verschil.
pi_149390593
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet niet met wat voor onderlaag jij te maken hebt in het dagelijks leven. Maar dat lijkt mij wel kut ja als je alleen met dat soort mensen omgaat.

[..]

De PVV stijgt en daalt al jaren. Al naar gelang de scheetjes van je grote blanke profeet. Een ware bedreiging vormt de PVV niet - laat staan dat de gemiddelde moslim daar uiteindelijk echt van wakker ligt. Van het vermeende uitkotsen, zoals jij dat zo fleurig benoemd, heb ik nog niets kunnen merken. Behalve dan in het parallelle universum genaamd NWS-subforum.
De PVV stijgt al jaren vrij constant hoor. Wat staan ze nu, 30 zetels? Welke moslimpartij zet je er tegenover nu de PvdA vergane glorie is, wie behartigd jullie belangen, juist NIEMAND :)

Realiteit is dat met name Marokkanen een stuk minder makkelijk aan een baan komen dan ik als autochtone burger, en dat heeft niets te maken met opleidingsniveau maar alles met etnische afkomst en het feit dat ze zo vaak voorkomen in strafbare feiten cijfertjes vastgesteld door een Zionistisch complot van het CBS.

Ik kan je publicaties tonen die dit ondersteunen, dat ze nauwelijks aan de bak komen, waarom denk je dat al die jongens en meisjes hier in eerst instantie zo boos zijn en radicaliseren, omdat ze zo prettig integreren in Nederland of /insert elk ander West Europees land :?
blablablabla
pi_149390594
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:40 schreef betyar het volgende:

Ik vind ze beiden walgelijk. De tweede brak mijn hart. De eerste maakt enorm veel kapot

Ik vind het heel erg om daar kinderen voor te misbruiken. De ouders blijkbaar niet.

En even inhaken op
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Zoals ook de inwoners van het westen door generaliserende ogen bekeken worden? Zie dat ook gewoon hier op FOK! hoor

Bovenste filmpje is alleen nog maar misbruikt en als feiten neergezet. Hadden ze kunnen weten.

Ik vind beide filmpjes te achterlijk voor woorden. Laten wij nu voor de afwisseling eens niet onze kinderen gebruiken.

De scholen horen daar gewoon op in te spelen wanneer ouders hun kinderen niet behoeden voor generaliserende gedachten

Het voorbeeld van Netsplitter wil ik ook nog iets aan toevoegen. (lees toevoegen want hij droeg het juiste voorbeeld aan, maar daar is nog wat aan toe te voegen)

Al die seriemoordenaars zonder geloof? N-K? Mao? etc etc. Ik lees hier al meer doodwensen naar gelovigen toe vanuit niet-gelovigen bijvoorbeeld. Ook maar een filmpje maken kinderen van niet-gelovige ouders en hun dwingen sorry te zeggen?

Snap het punt heel goed, maar walg er nog steeds van dat men daar kleine kinderen voor gebruikt
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:55:32 #240
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149390598
Je bent een Nederlander als je je Nederlands voelt. Zo kan een eerste generatie immigrant een Nederlander zijn omdat hij zich zo voelt. Tegelijkertijd kan zo'n in Syrië vechtende kneus die hier geboren is en geen enkele binding heeft met democratie en Nederland, geen Nederlander zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')