abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149390851
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, dat is een kwestie van gevoel. Net als het zijn van Moslim. Als jouw ouders Moslim zijn zien mensen je ook als Moslim. Maar als jij dat niet voelt ben je het niet. Net als het zijn van Nederlander. Het zijn van Nederlander is meer dan alleen een papiertje.
Nederlander zijn is geen geloof, het is een eigenschap van een persoon die een Nederlandse nationaliteit heeft. Zolang jij een Nederlandse nationaliteit bezit, en dan maakt het niet uit of jij je surinaams of japanner voelt. Je bent en blijft een Nederlander.
pi_149390860
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:01 schreef paddy het volgende:

[..]

Jij bent zelf ook een NWS-user
Echt he :D
blablablabla
pi_149390862
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Een moslim is iemand die gelooft dat er slechts één god is, Allah genaamd, en dat Mohammed zij boodschapper was. Er zijn moslims die in die boodschap een reden zien om anderen héél véél pijn te doen. Als je dan aan een andere moslim vraagt: "Zie jij in die boodschap ook een reden om anderen heel veel pijn te doen?" en hij antwoordt met: "Daar ga ik geen antwoord op geven.", is dat op z'n zachtst gezegd verdacht. Vul in plaats van 'moslims' om het even welke andere groep in, en je ziet dat het niet onredelijk is.
Allereerst ga je niet in op mijn vragen. Dus begin daar maar mee. Ten tweede wordt die vraag helemaal niet zo gesteld aan de desbetreffende moslim. Dat weet jijzelf ook dondersgoed, dus het is nogal vreemd dat je nu daarmee komt. Die vraag zal een moslim doorgaans ook wel degelijk beantwoorden.

quote:
Niet echt, want het is een drogreden. Oh, en als ik vraag wat ze dan wel vinden van IS, kom jij huilen dat ze zich niet hoeven te verantwoorden. :')
Wederom, de vraag wat ze van IS vinden is een andere dan 'Jij bent moslim he, ben je het eens met de gruweldaden van IS?'. Als je niet beseft wat voor verschil het uitmaakt hoe je een vraag stelt, dan is de discussie meteen al nutteloos.

quote:
Atheïsten vreten gelukkig weinig uit.
Dat waag ik te betwijfelen.

quote:
De voortdurende weigering om afstand te nemen, lijkt meer op moeite hebben dan op een principieel iets.
Nee, niet omdraaien. De weigering om voortdurend afstand te nemen. Niet gaan draaien met woorden. En ik heb je ook aangegeven hoe of wat. Ook daar ga je wijselijk niet op in.

quote:
Als een gek wegrennen is een beetje overdreven, maar je zou eens kunnen overwegen om op de man te stemmen die belooft streng op te treden tegen moslimextremisme.
Dat is zeker een optie. Daar zal die andere moslim dan toch geen last van hebben. Win win.

quote:
Het is ook een drogreden. Je kunt niet zeggen dat iets niet tot je religie behoort omdat het je niet aanstaat. Dat is gewoon ontkennen van een associatie die wel degelijk bestaat.
Je kan prima zeggen dat iets niet tot je religie behoort omdat je overtuigd bent van het feit dat het gewoonweg geen onderdeel is van je religieuze overtuiging. Waarom bepaalde mensen daar moeite mee hebben is mij altijd een raadsel geweest. Onderdeel van vrije interpretatieruimte, zou je denken.

quote:
Overigens is het al een daad van afstand nemen om te zeggen dat het niet jouw religieuze waarden zijn. Was dat nou zo moeilijk?
Dat is ook wat moslims zeggen als zij zeggen dat het niets met de islam te maken heeft. Wellicht dat ik als translator moet fungeren. Vraag eens door als iemand dat zegt, gegarandeerd dat hij of zij dat wilt zeggen namelijk.

quote:
Dat is vooral omdat wandaden gepaard gaan met een hoop ge-Allahu Akbar en gewijs naar de Koran, terwijl dat bij de nobele daden opvallend vaak wegblijft.
Bij gebeurtenissen van positieve aard wordt die kreet eveneens gebezigd.

quote:
En, om het even in jouw woorden te zeggen: de hypocrisie waarme bepaalde mensen het moslim-zijn zo naar voren willen trekken bij nobele daden - en het juist ontkennen bij wandaden - is uiterst jammer.
Dat is gewoonweg weer het simplistisch omdraaien van woorden omdat je er niets tegenin te brengen hebt. Jammer.
pi_149390880
quote:

[..]

Nee. Hij is, net als ik, een POLler. Associaties met NWS zijn nogal een belediging.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2015 16:04:49 ]
pi_149390891
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan hun probleem.
Overtuig mij dan maar van mijn ongelijk.

Ik vind het belachelijk om kinderen hiervoor in te zetten. En het woord van een vader/moeder is altijd waarheid wanneer ze nog klein zijn.

Blijf van de kinderen af
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_149390892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee. Hij is, net als ik een POLler.
Dit topic staat in NWS slimmerik :')
blablablabla
pi_149390900
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Dit topic staat in NWS slimmerik :')
Ehm ja, en dus?
pi_149390926
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ehm ja, en dus?
Is goed mutant01
blablablabla
pi_149390928
Islam /=/ uiterlijk 8)7
pi_149390944
Sorry voor Tanja.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:06:04 #261
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_149390948
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik vind het walgelijk omdat op deze manier iedereen die kritiek heeft op hoe de islam hin dit land zijn ruimte eist en neemt wordt weggezet als iemand die discrimineert.
Dat doet ie ook, bevalt hem dat niet dan moet ie in een land gaan wonen waar Artikel 6: Vrijheid van godsdienst en levensovertuiging niet in de grondwet staat.

quote:
Bovendien slaat de vergelijking met Breivik kant noch wal. Breivik deed zijn achterlijke aanslag niet uit gronde van huidskleur of ras, maar uit ideologie die nog het best vergeleken kan worden met nazisme, als jij er als Nazi tegen bent; laat je dat us maar horen. Bovendien werd er heel duidelijk gezegd wat men ervan vond.. Terwijl ISIS zijn daden pleegt uit naam van de Islam. Ik vind niet eens dat moslims afstand moeten nemen van ISIS maar ze zouden zich kunnen realiseren dat ze niet in Saudi arabie of het kalifaat leven en daarom dus ook hun geloof wat minder opdringen aan anderen.
Breivik is juist erg sterk, dat laat zien waartoe men in staat als het ge-brainwash doorgaat op deze manier.

quote:
Dat de meeste moslims en aardig wat marokkanen niets te maken hebben met criminaliteit en ISIS is een ander verhaal. Ik vind het slecht neergezet in deze filmpjes en ik denk ook niet dat er veel Nederlanders zijn die iemand sec vanwege zijn afkomst op een bepaalde manier behandelen, nee. Maar als je religieus extreem gedrag vertoont word je wel anders behandeld.Goh wat gek.
:D Ik weet niet of jij ooit buiten komt, gelijke kansen hebben moslims nu eenmaal niet hier in Nederland, als je dat denkt dan heb je een enorme plaat voor je kop.
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:06:05 #262
104871 remlof
Europees federalist
pi_149390949
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:04 schreef paddy het volgende:

[..]

Overtuig mij dan maar van mijn ongelijk.

Ik vind het belachelijk om kinderen hiervoor in te zetten. En het woord van een vader/moeder is altijd waarheid wanneer ze nog klein zijn.

Blijf van de kinderen af
Je hebt helemaal gelijk, maar dat is juist het hele punt, jonge Marokkaantjes worden ook aangekeken op het walgelijke gedrag van ISIS, vind je dat normaal dan?
Yankee go home!
pi_149390950
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee. Hij is, net als ik, een POLler. Associaties met NWS zijn nogal een belediging.
Kijk naar je postgeschiedenis :)
Gewoon een NWS-user
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_149390954
Maar goed, ze hebben een lage dunk v.d. bevolking in elk geval. Het moeten echt wel de domste van de domste zijn die hier een pakkende boodschap in zien.
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:06:28 #265
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_149390959
quote:

[..]

quote:
Ongetwijfeld dat er een paar fatsoenlijke tussen zitten.
pi_149390966
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, dat is een kwestie van gevoel. Net als het zijn van Moslim. Als jouw ouders Moslim zijn zien mensen je ook als Moslim. Maar als jij dat niet voelt ben je het niet. Net als het zijn van Nederlander. Het zijn van Nederlander is meer dan alleen een papiertje.
Het moslimgevoel staat volstrekt los van de nationaliteit natuurlijk.
pi_149390967
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:05 schreef LelijKnap het volgende:
Islam /=/ uiterlijk 8)7
Mensen met een Noord Afrikaans uiterlijk zijn in de regel christelijk inderdaad.
blablablabla
pi_149390985
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:06 schreef paddy het volgende:

[..]

Kijk naar je postgeschiedenis :)
Gewoon een NWS-user
Neuh. POL-user. Daarmee identificeer ik mij, dus sorry Paddy.
pi_149390989
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:06 schreef remlof het volgende:
t, jonge Marokkaantjes worden ook aangekeken op het walgelijke gedrag van ISIS
Wat? _O- Door wie in godsnaam?
pi_149390990
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Mensen met een Noord Afrikaans uiterlijk zijn in de regel christelijk inderdaad.
Wat is een Noord-Afrikaans uiterlijk?
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:07:57 #271
104871 remlof
Europees federalist
pi_149391007
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:06 schreef LelijKnap het volgende:
Maar goed, ze hebben een lage dunk v.d. bevolking in elk geval. Het moeten echt wel de domste van de domste zijn die hier een pakkende boodschap in zien.
Het enige dat daarvoor nodig is is een enigszins ontwikkeld gevoel voor empathie. Maar dat schijnen behoorlijk veel mensen te ontberen tegenwoordig.
Yankee go home!
pi_149391009
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:07 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat? _O- Door wie in godsnaam?
Door Sir_Ciappanogwattes.
pi_149391011
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is een Noord-Afrikaans uiterlijk?
Moet je ff Opsporing Verzocht terugkijken.
blablablabla
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:08:17 #274
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149391015
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:03 schreef AldnoahGast het volgende:

[..]

Nederlander zijn is geen geloof, het is een eigenschap van een persoon die een Nederlandse nationaliteit heeft. Zolang jij een Nederlandse nationaliteit bezit, en dan maakt het niet uit of jij je surinaams of japanner voelt. Je bent en blijft een Nederlander.
Onzin.
pi_149391038
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:05 schreef LelijKnap het volgende:
Islam /=/ uiterlijk 8)7
Ja, dat op zich is al dom te noemen.

Ze hadden het punt meer gemaakt wanneer ze daar pubers voor zouden gebruiken. Zowel het bovenste filmpje als het onderste filmpje. Het bovenste filmpje is alleen dan wel een beetje gevaarlijk, want ik heb het al meerdere keren ergens zien staan waar de mensen dachten dat Nederlandse kinderen echt zo zouden denken. En dan de reacties daarop. Zo'n gemist punt dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')