abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149372382
Op maandag 2 februari 2015 11:41schreef Wondertjex het volgende:Ik weet niet in welk sub ik dit topic moet plaatsen..Ik kom er vandaag achter dat ik zwanger ben. Ik heb de pil gebruikt en deed het dus altijd veilig met mijn partner. Echter was ik deze maand twee dagen te laat met mijn menstruatie en aangezien ik elke maand regelmatig ongesteld word, kreeg ik al vermoedens..Sinds twee dagen voel ik mij ook misselijk en heb een raar gevoel. Ik besloot dus een test te kopen en ja hoor, positief uitslag, oftewel negatief voor mij, ik ben zwanger..Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik heb nog zoveel plannen waarbij zwangerschap zeker nog niet aan bod kan komen.. Mijn vriend weet het nog niet, als hij het zou weten, zou ik geen abortus mogen plegen. Ik weet namelijk zijn ideeën daarover.Ook ik vind abortus principieel gezien niet kunnen en heb het tot nu toe afgekeurd, maar men kan pas beoordelen als ze zelf dingen meemaakt en beleeft. Ik ben in de war, ik moet dit verwerken, ik weet niet wat ik moet doen en wilde het van mij afschrijven.Graag alleen serieuze reacties, ik heb het al moeilijk genoeg op dit moment.
pi_149372512
Op zich heb ik genoeg reacties en meningen gelezen en ik weet niet of ik nog een nieuw vervolg mag openen, maar voor eventuele meisjes/ vrouwen die in mijn situatie komen te zitten en dit topic doorlezen, is het misschien 'leuk' om te lezen wat het besluit zal zijn. Ook voor de mensen die hier serieus mee dachten en reageerden.

Mod mag beslissen of het topic dicht moet of niet.
pi_149372558
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:06 schreef Wondertjex het volgende:
Op zich heb ik genoeg reacties en meningen gelezen en ik weet niet of ik nog een nieuw vervolg mag openen, maar voor eventuele meisjes/ vrouwen die in mijn situatie komen te zitten en dit topic doorlezen, is het misschien 'leuk' om te lezen wat het besluit zal zijn. Ook voor de mensen die hier serieus mee dachten en reageerden.

Mogen users ook meebeslissen of het dicht moet? Kunnen we niet gewoon een poll plaatsen? *O*
Je suis Charlie Sheen
  woensdag 4 februari 2015 @ 22:09:20 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149372622
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:47 schreef Wondertjex het volgende:
Van vriendinnen kreeg ik alleen informatie over abortus en hoe dat werkt
Klinkt als erg verstandige vriendinnen waar je mee omgaat :')

Tip!
censuur :O
  woensdag 4 februari 2015 @ 22:12:51 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149372776
quote:
5s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:07 schreef NotYou het volgende:
Kunnen we niet gewoon een poll plaatsen? *O*
Poll: Stem over dit topic!
Open!
Dicht!
Alles opbiechten
Mondje dicht
Houden
Weghalen
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 22:18:42 #6
70532 loveli
N
pi_149373023
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:06 schreef Wondertjex het volgende:

:@
crap in = crap out
pi_149407523
al nieuws ts?
S. 2014
J. 2016
  roze donderdag 5 februari 2015 @ 23:18:55 #8
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149407555
Weetje vriend het inmiddels al?
Your beauty never ever scared me.
pi_149408589
Ik zie hem zaterdag weer, aangezien hij morgen laat zal arriveren in Nederland.

Vriendinnen zeggen dat ik het mezelf alleen maar moeilijker ga maken als ik het aan hem vertel.. maar ja, even afwachten wat er in het weekend gaat gebeuren..
pi_149408684
heb je voor jezelf al een keuze gemaakt? houden of niet?
S. 2014
J. 2016
pi_149408849
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
heb je voor jezelf al een keuze gemaakt? houden of niet?
Ik heb tot eind volgende week nog bedenktijd en zoals ik wel vaker doe met lastige keuzes, neig ik naar het uitstellen bij het nemen van een beslissing. Beide kanten trekken me zo dat ik het nog steeds niet zeker weet.

Ik weet in ieder geval dat ik het of aan mijn vriend vertel en dan het kind ga houden of in mijn eentje naar een kliniek ga. Aan mijn vriend vertellen over dat ik een abortus wil ga ik dus niet doen.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 00:55:21 #12
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_149410070
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:58 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik heb tot eind volgende week nog bedenktijd en zoals ik wel vaker doe met lastige keuzes, neig ik naar het uitstellen bij het nemen van een beslissing. Beide kanten trekken me zo dat ik het nog steeds niet zeker weet.

Ik weet in ieder geval dat ik het of aan mijn vriend vertel en dan het kind ga houden of in mijn eentje naar een kliniek ga. Aan mijn vriend vertellen over dat ik een abortus wil ga ik dus niet doen.
Zou je het achteraf ook niet vertellen? Dat lijkt me nogal een geheim om mee rond te lopen in een relatie...
...as always
pi_149410520
Ik heb vanmiddag de vorige topics doorgelezen en ik vraag me één ding toch het meeste af: waarom hecht je toch zo ontieglijk veel waarde aan de mening van mensen die helemaal niets in de melk te brokkelen hebben? In plaats van je bezig te houden met of (en hoe) jij of jullie met zijn tweeën dit kunnen gaan regelen, lijk je je voornamelijk bezig te houden met hoe de komst van het kindje (of jouw/jullie ingrijpen hierin) jouw relaties met de buitenwereld zullen gaan beïnvloeden. Of jij, je vriend, en je nabije omstanders gelovig zijn, is hier geen hoofdzaak - wat er voor mij logischerwijs in deze beslissing toe doet zijn slechts twee dingen, en daarbij kun je persoonlijke overtuigingen vanzelf wel laten meewegen:

- Hoe is de relatie met mijn vriend? Is die kerel, aan wie je uit angst voor onredelijke koppigheid zoiets ingrijpends als dit niet eens durft vóór te leggen, wel de heldere blik die je bij je wilt hebben wanneer jullie nog wat meer voor de kiezen gaan krijgen, laat staan degene met wie je ooit een opvoeding kunt realiseren? Het lijkt mij toch allerzeerst bevorderlijk voor een relatie als je daarin open kunt zijn en steun hebt aan elkaar, en niet alleen op dit vlak. Heb je daar trouwens niet over nagedacht voor je je verloofde?

- Kan een beslissing (wat die ook gaat zijn, want ik zou het ook niet zo één-twee-drie weten) aan mezelf verantwoorden? Je lijkt het niet zo te beseffen, maar degene met wie je op de eerste plaats zult moeten blijven leven ben JIJ, niet de mensen om je heen. Als jij straks spijt hebt dat je ofwel je kansen hebt verbruid, ofwel je relatie(s) hebt vergooid, ofwel het leven in je hebt gedoofd, moet je eens kijken hoe overtuigend die mensen dan nog zijn, als ze er überhaupt nog voor je zijn - en zelfs al staat iemand je bij, er is echt niemand die jou weer gelukkig krijgt als je dat met jezelf onmogelijk nog kunt zijn.

Lijkt me een goed moment om eens te gaan nadenken bij je keuzes in het leven, in plaats van af te gaan op wat de norm is, op je eerste gedachte of op je omgeving (zowel vriendinnen als familie). Verder, veel sterkte! :)
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
  vrijdag 6 februari 2015 @ 07:49:40 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149411005
quote:

[..]

Eind volgende week is het te laat voor een overtijdbehandeling, en een abortus ga je niet doen, dus je gaat dit kind gewoon krijgen.
Begin maar vast te posten in OUD.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149411050
quote:

[..]

Maak het dan gewoon lekker uit als je dit soort beslissingen alleen neemt en wellicht zelfs de uitkomst niet deelt.
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 08:02:19 #16
269689 crew  Viv
pi_149411052
quote:
Aan mijn vriend vertellen over dat ik een abortus wil ga ik dus niet doen.
Als je dit werkelijk geheim had willen houden, had je het niet met je vriendinnen moeten bespreken. :N De kans zit er in dat hij het via via alsnog te weten komt en dat is vele malen erger dan rechtstreeks van jou.
pi_149411273
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:55 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Zou je het achteraf ook niet vertellen? Dat lijkt me nogal een geheim om mee rond te lopen in een relatie...
Achteraf vertellen is denk ik nog erger voor hem, dan heb ik alles al geregeld en gedaan zonder enige overleg en kom ik met de mededeling dat ik dat allemaal achter zijn rug om heb gedaan. Ik kan geen betere reden bedenken om een relatie uit te maken dan zoiets.

Het is natuurlijk ook wel iets wat ik wellicht ga doen, maar dan zonder het te vertellen. Dat maakt het allemaal niet opeens wel aanvaardbaar, dat besef ik heel goed. Maar ik wil deze relatie behouden, ik houd van hem, maar wil wel een eigen keuze hierin hebben zonder verplichtingen.
pi_149411364
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:32 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Achteraf vertellen is denk ik nog erger voor hem, dan heb ik alles al geregeld en gedaan zonder enige overleg en kom ik met de mededeling dat ik dat allemaal achter zijn rug om heb gedaan. Ik kan geen betere reden bedenken om een relatie uit te maken dan zoiets.

Het is natuurlijk ook wel iets wat ik wellicht ga doen, maar dan zonder het te vertellen. Dat maakt het allemaal niet opeens wel aanvaardbaar, dat besef ik heel goed. Maar ik wil deze relatie behouden, ik houd van hem, maar wil wel een eigen keuze hierin hebben zonder verplichtingen.
dit snap ik nooit
je weet dat wat je doet zo erg is (in zijn ogen) dat hij niet meer met jou zo willen zijn, doet het toch maar denkt dat als je het niet doet dat je het niet gedaan hebt of zo? De uitkomst is nog steeds het zelfde
net zo als mannen die vreemdgaan maar het niet zeggen en dan vinden dat ze geen fout hebben gemaakt

Je houdt toch van hem en weet wat hij wil? Waarom gun je hem het dan niet om daarin zelf een beslissing te maken?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_149411443
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 02:35 schreef Megara het volgende:
Ik heb vanmiddag de vorige topics doorgelezen en ik vraag me één ding toch het meeste af: waarom hecht je toch zo ontieglijk veel waarde aan de mening van mensen die helemaal niets in de melk te brokkelen hebben? In plaats van je bezig te houden met of (en hoe) jij of jullie met zijn tweeën dit kunnen gaan regelen, lijk je je voornamelijk bezig te houden met hoe de komst van het kindje (of jouw/jullie ingrijpen hierin) jouw relaties met de buitenwereld zullen gaan beïnvloeden. Of jij, je vriend, en je nabije omstanders gelovig zijn, is hier geen hoofdzaak - wat er voor mij logischerwijs in deze beslissing toe doet zijn slechts twee dingen, en daarbij kun je persoonlijke overtuigingen vanzelf wel laten meewegen:

- Hoe is de relatie met mijn vriend? Is die kerel, aan wie je uit angst voor onredelijke koppigheid zoiets ingrijpends als dit niet eens durft vóór te leggen, wel de heldere blik die je bij je wilt hebben wanneer jullie nog wat meer voor de kiezen gaan krijgen, laat staan degene met wie je ooit een opvoeding kunt realiseren? Het lijkt mij toch allerzeerst bevorderlijk voor een relatie als je daarin open kunt zijn en steun hebt aan elkaar, en niet alleen op dit vlak. Heb je daar trouwens niet over nagedacht voor je je verloofde?

- Kan een beslissing (wat die ook gaat zijn, want ik zou het ook niet zo één-twee-drie weten) aan mezelf verantwoorden? Je lijkt het niet zo te beseffen, maar degene met wie je op de eerste plaats zult moeten blijven leven ben JIJ, niet de mensen om je heen. Als jij straks spijt hebt dat je ofwel je kansen hebt verbruid, ofwel je relatie(s) hebt vergooid, ofwel het leven in je hebt gedoofd, moet je eens kijken hoe overtuigend die mensen dan nog zijn, als ze er überhaupt nog voor je zijn - en zelfs al staat iemand je bij, er is echt niemand die jou weer gelukkig krijgt als je dat met jezelf onmogelijk nog kunt zijn.

Lijkt me een goed moment om eens te gaan nadenken bij je keuzes in het leven, in plaats van af te gaan op wat de norm is, op je eerste gedachte of op je omgeving (zowel vriendinnen als familie). Verder, veel sterkte! :)
Ik denk inderdaad misschien teveel aan andere dingen en laat van alles meetellen bij mijn besluit.

Om heel eerlijk te zijn zit het zo. Ik heb over het algemeen een goede relatie met mijn verloofde, we houden van elkaar, hebben veel lol samen en denken vrijwel over alle zaken hetzelfde. Ook over zwangerschap was dat het geval, namelijk de gevolgen accepteren van geslachtsgemeenschap en het kind houden, dingen snel aanpassen en alles gereed maken. Totdat ik natuurlijk opeens in werkelijkheid zwanger bleek te zijn, nu ben ik opeens bang en kan de gevolgen niet overzien op de een of andere manier.

Als ik nou al samenwoonde met mijn verloofde, we al een beetje gewend waren geraakt aan constant bij elkaar zijn, ik afgestudeerd was en een goede functie had, had ik dit kind zonder twijfel gehouden en zou er juist ontzettend blij mee zijn. We hebben namelijk wel een kinderwens (voor later), zowel ik als mijn vriend.

Nu hebben we die dingen nog niet in orde, mijn familie gaat mij niet steunen in eerste instantie of ik moet zo snel mogelijk trouwen. Dit zijn dus mijn redenen om het af te breken, zonder medeweten van iemand zodat ik het zelf kan afsluiten en hopelijk doorgaan met mijn leven.

Aan de andere kant denk ik of ik niet egoïstisch bezig ben, omdat ik een jaar of twee eerder zwanger ben geraakt, gun ik dit kind geen leven toe en wil ik het afbreken. Hij/zij kan er ook niets aan doen, verloofde en ik hebben dingen gedaan en God heeft ons een kind gegeven, misschien is het dan toch een teken en moeten we even door de moeilijke periode heen om uiteindelijk weer gelukkig te kunnen zijn.

Maar dan denk ik weer wat nou als ik depressief raak door alle gedoe de komende periode, dan heeft mijn kind straks een depressieve moeder, ouders die ruzie maken, aangezien ik dingen afreageer op mijn naasten.

Een en al chaos in mijn hoofd en gedachten nu.
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 08:48:55 #20
269689 crew  Viv
pi_149411444
quote:
Wat als hij het achteraf via via te weten komt? Als één van jouw vriendinnen haar mond voorbij praat...
  Vis een optie? vrijdag 6 februari 2015 @ 08:51:27 #21
70532 loveli
N
pi_149411468
Het zou me nog steeds niks verbazen als dit een fake zwangerschap is die over een aantal dagen eindigt in een fake miskraam, waardoor TS gelukkig niet meer hoeft te kiezen en iedereen nog lang en gelukkig leeft.
crap in = crap out
pi_149411494
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als je dit werkelijk geheim had willen houden, had je het niet met je vriendinnen moeten bespreken. :N De kans zit er in dat hij het via via alsnog te weten komt en dat is vele malen erger dan rechtstreeks van jou.
Ik vertrouw erop dat de vriendinnen die het weten het wel geheim kunnen houden, ze raden mij zelfs aan om het niet te vertellen als ik mijn twijfels erover aan ze vertel. Verder heeft een aantal hetzelfde meegemaakt, dus ze snappen de situatie wel een beetje.
pi_149411516
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:51 schreef loveli het volgende:
Het zou me nog steeds niks verbazen als dit een fake zwangerschap is die over een aantal dagen eindigt in een fake miskraam, waardoor TS gelukkig niet meer hoeft te kiezen en iedereen nog lang en gelukkig leeft.
Fake is het niet, maar ik heb wel gebeden om een spontane miskraam, zodat ik niet hoef te kiezen inderdaad. Jammer genoeg zijn dingen soms niet zo eenvoudig.
pi_149411552
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:41 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dit snap ik nooit
je weet dat wat je doet zo erg is (in zijn ogen) dat hij niet meer met jou zo willen zijn, doet het toch maar denkt dat als je het niet doet dat je het niet gedaan hebt of zo? De uitkomst is nog steeds het zelfde
net zo als mannen die vreemdgaan maar het niet zeggen en dan vinden dat ze geen fout hebben gemaakt

Je houdt toch van hem en weet wat hij wil? Waarom gun je hem het dan niet om daarin zelf een beslissing te maken?
Als ik het hem vertel gaan we het kind houden. Dat was ten eerste de afspraak en ten tweede kan hij me heel makkelijk overhalen door mijn familie en kerkmensen in te schakelen als steun.
pi_149411599
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:57 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Als ik het hem vertel gaan we het kind houden. Dat was ten eerste de afspraak en ten tweede kan hij me heel makkelijk overhalen door mijn familie en kerkmensen in te schakelen als steun.
los van het feit dat ik dat laffe redenen vind om het niet te zeggen: je weet dat hij niet bij je wil zijn als hij het zou weten. Waarom kies je dan zo voor jezelf?
Maar goed, dat is sowieso steeds de optie waar je naar neigt: alleen voor jezelf kiezen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149411629
Misschien reageert hij toch wel heel anders dan je denkt.
Er een mening over hebben zonder dat je het hebt meegemaakt is vaak toch anders.
pi_149411742
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dit komt inderdaad sowieso uit. Een van die vriendinnen vertelt het haar vriend, of iemand waarvan ze denkt dat die hierbuiten staat. En dat komt via via weer terecht bij ...
"Pools are perfect for holding water"
pi_149411796
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit komt inderdaad sowieso uit. Een van die vriendinnen vertelt het haar vriend, of iemand waarvan ze denkt dat die hierbuiten staat. En dat komt via via weer terecht bij ...
Ga er maar vanuit dat die vriendinnen dit al lang en breed met anderen besproken hebben. :7
Make my day!
pi_149411811
quote:

[..]

of je komt in een conflict met die vriendin en dan vind ze deze kennis opeens een goed wapen. Of je doet iets waar ze het niet mee eens is en ze bedenkt met een kronkel dat ze er goed aan doet om die oude koe uit de sloot te halen of zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149411816
Misschien slaat hij nu zelf ook wel om, net als jij.
Tap tap tap
pi_149412177
Heb nu al een tijdje mee gelezen.. hoe zou jij jezelf voelen als je verloofde/vriend zoiets ingrijpends doet achter je rug om? Omdat hij anders zijn eigen zin niet kon doen? Want dat is wat je wil, je zegt een vrije keuze hierin te willen maken, maar als je het hem niet verteld en nooit verteld doe je het omdat je je eigen zin door wil drijven. Als je nu eerst nadenkt over de gevolgen en hoe jij het ziet en er dan met hem over in gesprek gaat.. dan doe je het m.i. pas om jezelf eerst te laten kiezen in war jij wil. Dan sta je ook in voor de gevolgen van je keuze. Houden is jarenlang samen verantwoordelijk voor een kind en weghalen is wellicht het einde van de relatie. Maar dat hoeft ook niet want hij heeft al eens eerder zijn rug naar god gekeerd toen zijn huwelijk op de klippen liep.

Denk je echt dat wat niet weet, wat niet deert?
pi_149412805
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:34 schreef Markeerstift het volgende:
Heb nu al een tijdje mee gelezen.. hoe zou jij jezelf voelen als je verloofde/vriend zoiets ingrijpends doet achter je rug om? Omdat hij anders zijn eigen zin niet kon doen? Want dat is wat je wil, je zegt een vrije keuze hierin te willen maken, maar als je het hem niet verteld en nooit verteld doe je het omdat je je eigen zin door wil drijven. Als je nu eerst nadenkt over de gevolgen en hoe jij het ziet en er dan met hem over in gesprek gaat.. dan doe je het m.i. pas om jezelf eerst te laten kiezen in war jij wil. Dan sta je ook in voor de gevolgen van je keuze. Houden is jarenlang samen verantwoordelijk voor een kind en weghalen is wellicht het einde van de relatie. Maar dat hoeft ook niet want hij heeft al eens eerder zijn rug naar god gekeerd toen zijn huwelijk op de klippen liep.

Denk je echt dat wat niet weet, wat niet deert?
Als ik het aan hem vertel, gaat hij mij ook zijn wil opleggen. Ik ken hem drie jaar, ik weet wat hij heeft meegemaakt en hoe hij denkt. Hij gaat zijn mening hierover niet aanpassen, als ik het vertel kan abortus niet van toepassing zijn als ik door met hem wil gaan.

Ik wil de relatie niet opgeven, hij is wel iemand die ik wil zien als de vader van mijn toekomstige kinderen. Als ik zeg dat ik toch koppig een abortus ga laten doen, ben ik en mijn vriend kwijt en mijn kind. Dat kan ik niet aan.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:06:00 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149412812
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:55 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Fake is het niet, maar ik heb wel gebeden om een spontane miskraam, zodat ik niet hoef te kiezen inderdaad. Jammer genoeg zijn dingen soms niet zo eenvoudig.
Ik zou maar voorzichtig zijn met waar je om bidt.... als je over 5 jaar miskraam na miskraam krijgt sla je jezelf met je kop tegen de muur om deze gebeden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:07:17 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149412839
quote:

[..]

Dat, en anders bij een volgende zwangerschap wel....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149412851
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:05 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Als ik het aan hem vertel, gaat hij mij ook zijn wil opleggen. Ik ken hem drie jaar, ik weet wat hij heeft meegemaakt en hoe hij denkt. Hij gaat zijn mening hierover niet aanpassen, als ik het vertel kan abortus niet van toepassing zijn als ik door met hem wil gaan.
Wat een onzin. Alsof hij je gaat kidnappen en in zijn kelder werpt. Hij zal het je niet makkelijk maken nee, maar je hebt altijd een keus
quote:
Ik wil de relatie niet opgeven, hij is wel iemand die ik wil zien als de vader van mijn toekomstige kinderen. Als ik zeg dat ik toch koppig een abortus ga laten doen, ben ik en mijn vriend kwijt en mijn kind. Dat kan ik niet aan.
Ik gok dat dit eerder de reden is waarom je het niet wil zeggen. Je wil voor jezelf een situatie creëren waarin jij er zo veel mogelijk aan over houdt. Je weet dat hij bij je weg zou gaan als hij het zou weten en dat wil je niet. Dus dan maar niks zeggen
En da elke avond voor het slapen gaan 'ik hou van je' zeggen :D :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:08:37 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149412862
quote:

[..]

Maar als hij nu zonder overleg even een knoop in z'n zaadleiders laat leggen dan kan dat gewoon, dat soort beslissingen kun je toch immers gewoon nemen zonder overleg met de ander?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149412889
quote:

[..]

Dikke bullshit, je durft gewoon niet. Hij kan je tot niks verplichten en het lijkt me sterk dat hij je 9 maanden gekneveld in de kelder flikkert. Je durft gewoon niet. Kan, maar zeg dat dan gewoon.

Je kan prima het hem vertellen en dan álsnog abortus doen ook al is hij het er niet mee eens, zo steekt de regelgeving nu eenmaal in elkaar, hij hoeft geen 'akkoord' te geven.

En je ziet hem als toekomstige vader van je kinderen, maar je wil nu zijn kind zonder medeweten laten aborteren, en daarna doodleuk trouwen terwijl straks ondertussen je omgeving het wél weet? Zoiets komt altijd uit.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:13:55 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149412976
Overigens is het heel tekenend dat je zegt dat je dan en je vriend en je kind kwijt zou zijn, en dat niet aan zou kunnen.
Je gaat helemaal geen abortus plegen, want als je het kwijt zijn van je kind niet kunt handelen als je vriend je erom verlaat, dan kun je het ook niet handelen als je de rest van je relatie op zo'n leugen laat leunen, en je dus altijd het risico loopt dat hij erachter komt en je er alsnog om verlaat.

Als je het kind niet had willen hebben dan zou het ook geen verzwarende factor zijn in drama over wat je dan kwijt bent.

Bedenk heel goed wat een abortus op de lange duur voor je gaat betekenen, als jij over 9 maanden totaal van slag bent omdat je zonder die abortus dan een baby in je armen had gehad, als je over 3 jaar spijt hebt omdat je dan niet zo'n gezellige kleuter in huis hebt moet je het vooral niet doen.

Overigens snap ik het "over een of twee jaar" gedeelte van een andere post niet, zou je binnen die termijn anders aan kinderen willen beginnen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149412986
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dikke bullshit, je durft gewoon niet. Hij kan je tot niks verplichten en het lijkt me sterk dat hij je 9 maanden gekneveld in de kelder flikkert. Je durft gewoon niet. Kan, maar zeg dat dan gewoon.

Je kan prima het hem vertellen en dan álsnog abortus doen ook al is hij het er niet mee eens, zo steekt de regelgeving nu eenmaal in elkaar, hij hoeft geen 'akkoord' te geven.

En je ziet hem als toekomstige vader van je kinderen, maar je wil nu zijn kind zonder medeweten laten aborteren, en daarna doodleuk trouwen terwijl straks ondertussen je omgeving het wél weet? Zoiets komt altijd uit.
Maar dan is ze hem kwijt. Als ze het eerlijk gaat vertellen. Sommige dingen komen niet uit.
pi_149413010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:13 schreef Leandra het volgende:

Overigens snap ik het "over een of twee jaar" gedeelte van een andere post niet, zou je binnen die termijn anders aan kinderen willen beginnen?
Ja. Dat is het hele eieren eten: de volgorde is nu verkeerd
Als het trouwen, afstuderen, kind was (of afstuderen, trouwen, kind) dan wil ze het wel. Sowieso wil ze kinderen met deze man (of nou ja, dat zegt ze)
Maar omdat het nu kind, trouwen, afstuderen is is het niet goed
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:15:57 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149413023
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:14 schreef Nammie het volgende:

[..]

Maar dan is ze hem kwijt. Als ze het eerlijk gaat vertellen.
En samen met het verlies van het kind kan ze dat verlies niet handelen....

Dat geeft twee opties:
- TS is zo labiel als een deur.
- TS wil eigenlijk helemaal geen abortus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149413039
quote:

[..]

Maar dan is ze hem kwijt. Als ze het eerlijk gaat vertellen.
Tjah, wat is het alternatief, trouwen en je leven in angst leven dat een vriendin een keer d'r mond voorbij praat, je toch bent gezien bij de drogist, of bij de echo bij het 'gewenste' kind ze 'zien' dat het niet je eerste zwangerschap is?

Snap dat het een onwijs lastig vraagstuk is. Maar geloof me, soms een reactie echt mee als je iemand iets vertelt en is het niet zo rampzalig als je altijd in je hoofd zelf dacht.

En uiteraard: it's always darkest before the dawn.
pi_149413048
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat geeft twee opties:
Op basis van de posthistorie ga ik sowieso voor 1 :D Misschien in combinatie met 2
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Vis een optie? vrijdag 6 februari 2015 @ 10:16:53 #44
70532 loveli
N
pi_149413053
quote:

[..]

Dat geeft twee opties:
3: TS = trolll
crap in = crap out
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:17:09 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149413061
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:15 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja. Dat is het hele eieren eten: de volgorde is nu verkeerd
Als het trouwen, afstuderen, kind was (of afstuderen, trouwen, kind) dan wil ze het wel. Sowieso wil ze kinderen met deze man (of nou ja, dat zegt ze)
Maar omdat het nu kind, trouwen, afstuderen is is het niet goed
Nou, de door God gegeven verkeerde volgorde zou ik idd zelf even aanpassen, en over een jaar schijnheilig voor het altaar gaan staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149413062
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als hij nu zonder overleg even een knoop in z'n zaadleiders laat leggen dan kan dat gewoon, dat soort beslissingen kun je toch immers gewoon nemen zonder overleg met de ander?
als een man 100% zeker nooit meer kinderen wil is het zijn volste recht om zich te laten steriliseren. Met het risico dat partner de relatie verbreekt als er bij haar wel een kinderwens is. Ik vind het echt een slecht idee om iemand tegen zin in tot ouderschap te dwingen. Er zit een grens aan overleg en compromissen.
pi_149413070
quote:

[..]

Dat geeft twee opties:
Klopt. Ik weet niet. Ik kan best begrijpen dat ze het niet gaat vertellen hoor, dan kan je het gewoon in stilte vergeten en komt niemand erachter.
pi_149413077
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:17 schreef Nammie het volgende:

[..]

Klopt. Ik weet niet. Ik kan best begrijpen dat ze het niet gaat vertellen hoor, dan kan je het gewoon in stilte vergeten en komt niemand erachter.
Natuurlijk :')
pi_149413085
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tjah, wat is het alternatief, trouwen en je leven in angst leven dat een vriendin een keer d'r mond voorbij praat, je toch bent gezien bij de drogist, of bij de echo bij het 'gewenste' kind ze 'zien' dat het niet je eerste zwangerschap is?

Snap dat het een onwijs lastig vraagstuk is. Maar geloof me, soms een reactie echt mee als je iemand iets vertelt en is het niet zo rampzalig als je altijd in je hoofd zelf dacht.

En hoe kun je serieus voor het altaar (letterlijk gok ik gezien het geloof) staan en van alles beloven en zeggen dat je van iemand houdt als je hier over hebt gelogen (en je partner de keus om ondanks wat je gekozen hebt bij jou te zijn hebt ontnomen)?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149413118
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon in een compleeeeet andere stad abortus laten doen. En alleen vertellen aan de vriendinnen waarvan ik zeker weet dat ze niks vertellen. En kunnen ze dat bij een echo zien dan? :P
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:19:46 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149413121
Het is verdomme bijna blasfemie, in God geloven maar stellen dat hij jouw leven in de verkeerde volgorde laat verlopen....
En dan de volgorde zelf gaan aanpassen in hoe het jou schikt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149413124
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Natuurlijk :')
Ja, dat gebeurt echt wel vaker hoor.
pi_149413133
quote:

[..]

Je houdt van hem, maar vindt hem niet belangrijk genoeg om dit met hem te delen?
Waar is zijn recht op zijn eigen keuze, is dat ineens niet belangrijk?

Vind dit echt ontzettend smerig, veel lager als dit gaat niet.
Je weet hoe je partner hierover denkt, je weet dat hij van kinderen houdt en geen abortus zou willen, jou niet zou willen als je wel een abortus neemt. Toch ontneem je hem deze keuze en geef je hem een leugen ipv een goede relatie.

Je mag misschien denken dat je van hem houdt, maar je respecteert hem niet, niet eens een beetje.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149413146
Met iemand die op welk vlak dan ook zijn wil aan mij zou willen opleggen zou ik sowieso al geen relatie hoeven.
pi_149413179
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:19 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ja, dat gebeurt echt wel vaker hoor.
Vergeten? Echt ja? Volgens mij zijn er scheepsladingen vrouwen die er psychisch redelijk wat last van krijgen. Nou lijkt TS me daar een prima kandidaat voor, want dit is op voorhand al niet te rijmen met haar partner, geloof, en komt ze niet heel erg stabiel of doortastend over.
pi_149413187
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:57 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Je kan ook weggaan he, je moet helemaal niets. Zolang ze je niet opsluiten in huis ofzo(waarvoor je de politie kan bellen) is dit gewoon je eigen keuze.

Je verschuilt je achter vanalles en nog wat om maar geen consequentie's te hoeven dragen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:23:03 #57
379033 Krakimolo
Het komt wel goed.
pi_149413191
Ach, dit is toch een geschenk van God? Als God het niet had gewild dan was het niet zo gegaan. Mocht je depressief raken omdat het te vroeg is, is ook dit de wil van God.
Mocht je abortus plegen dan gaat God je echt wel op een andere manier straffen als hij daar zin in heeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149413194
Met iemand die op zo'n manier oneerlijk is overigens ook niet, om me bij ero aan te sluiten.
pi_149413214
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:20 schreef Isegrim het volgende:
Met iemand die op welk vlak dan ook zijn wil aan mij zou willen opleggen zou ik sowieso al geen relatie hoeven.
Alleen gaat dit topic niet over jou, maar over TS. Dat lijken een hoop users te vergeten. Projecteren op je eigen situatie en wat jij zou doen is heel leuk, maar niet echt relevant voor TS. Die leeft haar leven niet op jouw manier.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:25:08 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149413230
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:17 schreef computergirl het volgende:

[..]

als een man 100% zeker nooit meer kinderen wil is het zijn volste recht om zich te laten steriliseren. Met het risico dat partner de relatie verbreekt als er bij haar wel een kinderwens is. Ik vind het echt een slecht idee om iemand tegen zin in tot ouderschap te dwingen. Er zit een grens aan overleg en compromissen.
Uiteraard heeft hij het volste recht, maar zoals TS het stelt zou hij het nu ook kunnen toen zonder het haar te vertellen, terwijl zij wellicht een andere relatiekeuze zou maken als hij zou vertellen dat hij zich zou laten steriliseren.

Het gaat niet zozeer om de keuze an sich, maar om het feit dat je de ander er buiten wilt houden en voor wilt liegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149413235
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:22 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Vergeten? Echt ja? Volgens mij zijn er scheepsladingen vrouwen die er psychisch redelijk wat last van krijgen. Nou lijkt TS me daar een prima kandidaat voor, want dit is op voorhand al niet te rijmen met haar partner, geloof, en komt ze niet heel erg stabiel of doortastend over.
Ja, ik ken iemand die er nooit last van heeft gehad en het zag als een goede keuze op dat moment. En ze is al erg oud (in de 60) en heeft daarna gewoon weer kinderen gekregen. Ik denk dat je er dan zelf ook hulp bij kunt zoeken als het je toch teveel blijkt te worden.
pi_149413236
quote:

[..]

Maar met hem praten om te zien of je tot iets werkends kan komen ook niet, hem niet in een leugen laten leven ook niet.

De toekomstige vader van je kinderen, alles gebouwd op een smerige en lage leugen die hem compleet onderuit zal trekken als hij erachter komt. Jij noemt het liefde, ik noem het egoisme.
pi_149413240
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Je houdt van hem, maar vindt hem niet belangrijk genoeg om dit met hem te delen?
Waar is zijn recht op zijn eigen keuze, is dat ineens niet belangrijk?

Vind dit echt ontzettend smerig, veel lager als dit gaat niet.
Je weet hoe je partner hierover denkt, je weet dat hij van kinderen houdt en geen abortus zou willen, jou niet zou willen als je wel een abortus neemt. Toch ontneem je hem deze keuze en geef je hem een leugen ipv een goede relatie.

Je mag misschien denken dat je van hem houdt, maar je respecteert hem niet, niet eens een beetje.
Echt enorm dit!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149413245
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:25 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ja, ik ken iemand die er nooit last van heeft gehad en het zag als een goede keuze op dat moment. En ze is al erg oud (in de 60) en heeft daarna gewoon weer kinderen gekregen. Ik denk dat je er dan zelf ook hulp bij kunt zoeken als het je toch teveel blijkt te worden.
Oh jij kent iemand, nee dan moet dat inderdaad wel voor álle vrouwen gelden.
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 10:26:31 #65
269689 crew  Viv
pi_149413267
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:22 schreef erodome het volgende:
Je verschuilt je achter vanalles en nog wat om maar geen consequentie's te hoeven dragen.
Dit. Als alles maar blijft zoals het was, alsof er niks gebeurd is. :X
pi_149413284
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar iemand kennen die met kind een studie heeft afgerond is dan weer geen argument :D Heerlijke manier van discussiëren altijd
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149413287
quote:

[..]

Maar dan is ze hem kwijt. Als ze het eerlijk gaat vertellen. Sommige dingen komen niet uit.
Ja en? Heeft hij geen recht op de waarheid, op een keuze?
pi_149413289
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Oke wat cynisch/lullig. Ik zeg alleen maar dat het soms niet geen psychische gevolgen heeft, meer niet.
pi_149413290
quote:

[..]

Ik heb ook een keer een zwangerschap laten afbreken. Nooit ook maar een seconde spijt van gehad. Maar ik wil überhaupt geen kinderen dus hoefde er ook niet lang over na te denken.
  Vis een optie? vrijdag 6 februari 2015 @ 10:27:26 #70
70532 loveli
N
pi_149413292
quote:

[..]

Ik ken iemand die erdoor in een psychose is geraakt, 15 jaar later. Nooit meer kinderen gehad, relatie kapot gegaan.

Steekproef n=1, want ik heb in tegenstelling tot TS niet zo heel veel vriendinnen die (me hebben verteld dat ze) abortus hebben gepleegd.
crap in = crap out
pi_149413301
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:27 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar iemand kennen die met kind een studie heeft afgerond is dan weer geen argument :D Heerlijke manier van discussiëren altijd
Maar als ze het niet wil, dan heeft ze niks aan dat argument.
pi_149413313
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja en? Heeft hij geen recht op de waarheid, op een keuze?
Op de waarheid natuurlijk wel, maar op een keuze niet vind ik. Het ligt allemaal bij haar en wat zij wil.
pi_149413319
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Alleen gaat dit topic niet over jou, maar over TS. Dat lijken een hoop users te vergeten. Projecteren op je eigen situatie en wat jij zou doen is heel leuk, maar niet echt relevant voor TS. Die leeft haar leven niet op jouw manier.
Kweenie hoor, maar als je een topic opent vraag je volgens mij om ervaringen en denkbeelden van anderen. Als ik precies zoals TS was zou mijn bijdrage verder weinig zin hebben. :')
pi_149413337
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:27 schreef Nammie het volgende:

[..]

Maar als ze het niet wil, dan heeft ze niks aan dat argument.
Dingen voor jezelf goedpraten omdat iemand van een forum iemand kent die er nooit spijt van had gaat je ook niet helpen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149413351
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:27 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik ken iemand die erdoor in een psychose is geraakt, 15 jaar later. Nooit meer kinderen gehad, relatie kapot gegaan.

Steekproef n=1, want ik heb in tegenstelling tot TS niet zo heel veel vriendinnen die (me hebben verteld dat ze) abortus hebben gepleegd.
Ik ken ook niemand die het heeft laten doen, behalve dus die oude vrouw. Maar ik geloof haar wel. En een psychose daar zal wel meer achter zitten dan alleen een abortus toch?
pi_149413364
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:22 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Vriendin van me, die er volledig achter stond en geen moment heeft getwijfeld om op haar 18e een abortus te laten plegen, kreeg kinderen toen ze 29 en 32 was en heeft er bij allebei de zwangerschappen en geboortes moeite mee gehad dat ze toen die keuze heeft gemaakt...
compact en kleverig.
pi_149413365
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dingen voor jezelf goedpraten omdat iemand van een forum iemand kent die er nooit spijt van had gaat je ook niet helpen
Als ze een abortus ondergaat en er geen spijt van krijgt, is het alleen maar goed toch.
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 10:30:26 #78
269689 crew  Viv
pi_149413366
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:28 schreef Nammie het volgende:
Op de waarheid natuurlijk wel, maar op een keuze niet vind ik. Het ligt allemaal bij haar en wat zij wil.
De keuze van de man is niet wat zij met haar zwangerschap aanmoet, maar of hij nog verder met haar wil.
pi_149413391
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

De keuze van de man is niet wat zij met haar zwangerschap aanmoet, maar of hij nog verder met haar wil.
Ja, fat natuurlijk wel! Maar ik begrijp wel dat ze het niet durft te vertellen.
  Vis een optie? vrijdag 6 februari 2015 @ 10:31:51 #80
70532 loveli
N
pi_149413398
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:30 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Vriendin van me, die er volledig achter stond en geen moment heeft getwijfeld om op haar 18e een abortus te laten plegen, kreeg kinderen toen ze 29 en 32 was en heeft er bij allebei de zwangerschappen en geboortes moeite mee gehad dat ze toen die keuze heeft gemaakt...
Helaas komt dit veel vaker voor dan men beseft.
crap in = crap out
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:31:57 #81
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149413399
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:48 schreef Wondertjex het volgende:
God heeft ons een kind gegeven
Nee muts, je hebt geneukt! Daar word je zwanger van. Als je dat nou nog niet begrijpt heb je echt wat gemist de laatste tijd...
En dan volgende maand zeker weer "gewoon" Gristelijk buiten de deur neuken zonder condoom? Want hij mag tenslotte niets merken...
Dat je je zo'n zorgen maakt om de mening van je ouders komt uitsluitend doordat zij degenen zijn die je dat hebben aangepraat. En dat moet ook wel, want als ze dat niet doen sterft hun geloof uit. Geen enkel geloof zou nog bestaan als ouders het hun kinderen niet aanpraten!

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:53 schreef Wondertjex het volgende:
Ik vertrouw erop dat de vriendinnen die het weten het wel geheim kunnen houden, ze raden mij zelfs aan om het niet te vertellen als ik mijn twijfels erover aan ze vertel. Verder heeft een aantal hetzelfde meegemaakt, dus ze snappen de situatie wel een beetje.
Je "relatie" is niets waard als je blijkbaar meer aan je vriendinnen kan vertellen dan aan je "partner".

[ Bericht 17% gewijzigd door RemcoDelft op 06-02-2015 10:41:39 ]
pi_149413405
quote:

[..]

Dit gaat niet over de keuze, die ligt bij haar, daar is iedereen het mee eens. Maar de waarheid vertellen, hem iig deelgenoot maken, samen nog eens de optie's doorspreken lijkt mij gewoon doodnormaal. Zelfs als dat een breuk betekend.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:32:18 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149413410
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:19 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ik zou gewoon in een compleeeeet andere stad abortus laten doen. En alleen vertellen aan de vriendinnen waarvan ik zeker weet dat ze niks vertellen. En kunnen ze dat bij een echo zien dan? :P
Als ze werkelijk een abortus had gewild, dan had ze al een overtijdbehandeling gehad, en niet bewust zolang uitstellen dat het een curettage moet gaan worden.

Het had met een paar pilletjes opgelost kunnen worden (zonder bedenktijd), maar daar heeft TS niet voor gekozen, TS heeft juist gekozen de zwangerschap te laten voortbestaan tot de makkelijkste oplossing geen optie meer is.

Dat laatste klopt echt het meeste niet aan het verhaal, dus of het is complete bullshit, of ze wil eigenlijk helemaal geen abortus, want waarom zou je dan niet actie ondernemen terwijl het nog makkelijk kan, maar bewust wachten tot het moeilijk wordt, en inmiddels blijkt ook nog dat het pas eind volgende week gaat worden, dus haar bedenktijd is dan niet de normale 5 dagen, maar zo'n 9 dagen.

Zelfs als ze daar voor de afspraak zit gaat het nog niet door, want als ze de echo met het hartje ziet kan ze het niet meer.
En eerlijk gezegd denk ik ook dat je geen abortus moet ondergaan als je het niet echt wilt, als je gaat uitstellen tot de makkelijke oplossing geen optie meer is, tot je sowieso een echo gaat krijgen en een kloppend hartje gaat zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149413417
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:30 schreef Nammie het volgende:

[..]

Als ze een abortus ondergaat en er geen spijt van krijgt, is het alleen maar goed toch.
Ik weet niet of een forum helemaal jouw ding is, 9 van de 10 posts waar je op reageert schijn je niet te begrijpen

Ik bedoel dat het voor haar keus helemaal niet uit moet maken of jij iemand kent die geen spijt kreeg, of dat ik iemand ken die zwanger haar studie heeft afgerond. Het zijn allemaal drogredeneringen. TS moet een kind alleen laten komen als zij denkt dat ze het aan kan. Het zelfde geld voor een abortus.
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149413425
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:30 schreef Nammie het volgende:

[..]

Gezien wat ze allemaal vertelt lijkt dat me niet de meest waarschijnlijke uitkomst.
  Vis een optie? vrijdag 6 februari 2015 @ 10:32:43 #86
70532 loveli
N
pi_149413429
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:31 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik begrijp niet dat ze het niet wil vertellen.
crap in = crap out
pi_149413441
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:31 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ik begrijp ook wel dat dat niet iets is waar ze zich op verheugt maar ik begrijp absoluut niet dat je het ook maar overweegt om het niet te zeggen. En ik begrijp al helemaal niet waarom je steeds laffe excuses zou verzinnen (en dat je ook nog zo suf bent dat je daarmee jezelf kunt overtuigen)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149413450
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Helaas komt dit veel vaker voor dan men beseft.
En veel minder vaak dan anti-abortus-activisten beweren.
pi_149413460
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:32 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik weet niet of een forum helemaal jouw ding is, 9 van de 10 posts waar je op reageert schijn je niet te begrijpen

Ik bedoel dat het voor haar keus helemaal niet uit moet maken of jij iemand kent die geen spijt kreeg, of dat ik iemand ken die zwanger haar studie heeft afgerond. Het zijn allemaal drogredeneringen. TS moet een kind alleen laten komen als zij denkt dat ze het aan kan. Het zelfde geld voor een abortus.
Nee, dat begrijp ik wel. Ik begrijp alleen niet waarom je daarover valt. Ze opent zelf een topic en dan kan je dat soort reacties en discussies verwachten. Het is aan haar wat ze ermee doet.
pi_149413476
Ik zat overigens te denken dat ik ook wel ietwat hypocriet ben in deze, want ik vind dat vreemdgaan niet altijd verteld hoeft te worden om dezelfde reden als TS vindt dat deze zwangerschap niet verteld hoeft te worden.
Toch is mijn gevoel hierin totaal anders :{
compact en kleverig.
pi_149413479
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:34 schreef Nammie het volgende:

[..]

Nee, dat begrijp ik wel. Ik begrijp alleen niet waarom je daarover valt. Ze opent zelf een topic en dan kan je dat soort reacties en discussies verwachten. Het is aan haar wat ze ermee doet.
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die er niet over vallen als je hoort dat iemand een ander zo wil behandelen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149413491
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze werkelijk een abortus had gewild, dan had ze al een overtijdbehandeling gehad, en niet bewust zolang uitstellen dat het een curettage moet gaan worden.

Het had met een paar pilletjes opgelost kunnen worden (zonder bedenktijd), maar daar heeft TS niet voor gekozen, TS heeft juist gekozen de zwangerschap te laten voortbestaan tot de makkelijkste oplossing geen optie meer is.

Dat laatste klopt echt het meeste niet aan het verhaal, dus of het is complete bullshit, of ze wil eigenlijk helemaal geen abortus, want waarom zou je dan niet actie ondernemen terwijl het nog makkelijk kan, maar bewust wachten tot het moeilijk wordt, en inmiddels blijkt ook nog dat het pas eind volgende week gaat worden, dus haar bedenktijd is dan niet de normale 5 dagen, maar zo'n 9 dagen.

Zelfs als ze daar voor de afspraak zit gaat het nog niet door, want als ze de echo met het hartje ziet kan ze het niet meer.
En eerlijk gezegd denk ik ook dat je geen abortus moet ondergaan als je het niet echt wilt, als je gaat uitstellen tot de makkelijke oplossing geen optie meer is, tot je sowieso een echo gaat krijgen en een kloppend hartje gaat zien.
Ik kan sowieso niet begrijpen dat mensen bij dit soort heftige situaties denken; laat ik eens op een forum om meningen vragen :P
  Vis een optie? vrijdag 6 februari 2015 @ 10:35:21 #93
70532 loveli
N
pi_149413494
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe courant de abortuspil in NL is, tot voor kort was bedenktijd het enige verschil tussen een overtijdbehandeling en een abortus.
crap in = crap out
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:36:09 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149413508
quote:

[..]

Oke wat cynisch/lullig. Ik zeg alleen maar dat het soms niet geen psychische gevolgen heeft, meer niet.
Dat zal dan wel iemand zijn geweest die volledig achter haar beslissing stond, terwijl TS eigenlijk alles doet om die beslissing niet te hoeven nemen, ze stelt uit en slikt al Foliumzuur en vitamine D3 voor het geval ze besluit toch geen abortus te ondergaan.

Ja, het kan prima dat vrouwen nooit psychische problemen van aan abortus krijgen, maar het kan ook prima dat ze dat wel krijgen, en iemand die duidelijk en zonder twijfel voor een abortus kiest zal er waarschijnlijk idd minder snel last van krijgen, want die wil "dat kind" dan echt niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149413546
quote:

[..]

Nee, jij zegt dat je gewoon lekker abortus moet plegen en het 'vergeten', want dat kan en is normaal, want jij kent iemand die dat schijnbaar ooit heeft gedaan.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:37:54 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149413556
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:35 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe courant de abortuspil in NL is, tot voor kort was bedenktijd het enige verschil tussen een overtijdbehandeling en een abortus.
Afhankelijk van de termijn gaat een abortus niet meer lukken met een pilletje.... op een bepaald moment wordt het sowieso een curettage.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149413571
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:35 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ik kan sowieso niet begrijpen dat mensen bij dit soort heftige situaties denken; laat ik eens op een forum om meningen vragen :P
Ik wel
compact en kleverig.
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 10:38:40 #98
269689 crew  Viv
pi_149413573
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:35 schreef Nammie het volgende:
In dit soort situaties vind ik dat wel slimmer dan je vriendinnen om raad vragen. :X Nu bestaat het risico dat het via via uitkomt.
pi_149413578
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:37 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nee, jij zegt dat je gewoon lekker abortus moet plegen en het 'vergeten', want dat kan en is normaal, want jij kent iemand die dat schijnbaar ooit heeft gedaan.
zo kan het ook lopen. Wat ze gaat doen moet ze zelf weten he.
pi_149413608
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

In dit soort situaties vind ik dat wel slimmer dan je vriendinnen om raad vragen. :X Nu bestaat het risico dat het via via uitkomt.
Vergeet niet om ff doodleuk bij de ETOS een zooitje vitamines en foliumzuur in te slaan _O-
pi_149413618
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou maar voorzichtig zijn met waar je om bidt.... als je over 5 jaar miskraam na miskraam krijgt sla je jezelf met je kop tegen de muur om deze gebeden.
Je hebt gelijk, een mens is ook nooit dankbaar he..
pi_149413620
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Haha nee dat begrijp ik serieus niet. Ik denk dat ik zo in paniek zou zijn dat ik juist mijn zusje, vriendinnen, vriend, ouders dit het eerste zou vertellen. Niet onbekenden op een forum. Ze heeft het ook nog meteen op het forum gezet, dezelfde ochtend nog.
pi_149413626
Overigens denk ik dat haar vriend haar best eens kan verrassen, misschien niet in de zin dat hij zegt: 'Zwanger?! O fuck, nee! Abortus! kom, we bellen de kliniek!'
maar wel in de zin dat hij misschien heel erg mee denkt en oplossingen zoekt ipv meteen gaat lopen dreigen, hij snapt ook wel dat het nog niet de bedoeling was en dat de timing niet geweldig is voor TS.
compact en kleverig.
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 10:41:20 #104
269689 crew  Viv
pi_149413638
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:39 schreef Loveless85 het volgende:
Vergeet niet om ff doodleuk bij de ETOS een zooitje vitamines en foliumzuur in te slaan _O-
Volgens de adviezen moet je al vóór de zwangerschap met foliumzuur beginnen, dus dit zou je nog als kinderwens kunnen uitleggen in plaats van zwangerschap. 8-)
pi_149413648
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Volgens de adviezen moet je al vóór de zwangerschap met foliumzuur beginnen, dus dit zou je nog als kinderwens kunnen uitleggen in plaats van zwangerschap. 8-)
Ja, heel verantwoordelijk en goed enzo, maar natuurlijk in het licht van 'het geheim houden' compleet bezopen.
pi_149413804
TS kan nog van de aarde afvallen vermoed ik ook al is die rond.
Fylax is op televisie geweest
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:51:46 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149413867
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:40 schreef Nammie het volgende:

[..]

Haha nee dat begrijp ik serieus niet. Ik denk dat ik zo in paniek zou zijn dat ik juist mijn zusje, vriendinnen, vriend, ouders dit het eerste zou vertellen. Niet onbekenden op een forum. Ze heeft het ook nog meteen op het forum gezet, dezelfde ochtend nog.
Zoals al eerder gezegd: misschien begrijp je een forum niet zo goed....
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:52:49 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149413887
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens denk ik dat haar vriend haar best eens kan verrassen, misschien niet in de zin dat hij zegt: 'Zwanger?! O fuck, nee! Abortus! kom, we bellen de kliniek!'
maar wel in de zin dat hij misschien heel erg mee denkt en oplossingen zoekt ipv meteen gaat lopen dreigen, hij snapt ook wel dat het nog niet de bedoeling was en dat de timing niet geweldig is voor TS.
Sterker nog; ik vermoed eigenlijk dat haar vriend dat juist gaat zeggen, en dat TS dat dondersgoed weet en daarom uitstelt tot het niet meer met een pilletje opgelost kan worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149413937
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sterker nog; ik vermoed eigenlijk dat haar vriend dat juist gaat zeggen, en dat TS dat dondersgoed weet en daarom uitstelt tot het niet meer met een pilletje opgelost kan worden.
Oh, dat kan ook nog, dat ze zo iemand is die haar partner erin luist met een zwangerschap. Dat vind ik nog veel erger eigenlijk. :')
pi_149414044
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd: misschien begrijp je een forum niet zo goed....
Ik begrijp een forum wel, maar sommige situaties zijn zo groots dat ik me niet kan voorstellen dat je het meteen online gooit.
pi_149414058
quote:

Hier zit het grootste probleem. Je moet een zeer belangrijke beslissing nemen die je de rest van je leven mee zal moeten dragen en dat op een moment dat je dus het heldere overzicht niet hebt en wrs heen en weer geslingerd wordt tussen allerlei gevoelens. Een "goede" uitweg is er niet meer, dus wat je ook doet er zullen altijd negatieve kanten aan zitten.

Ik kan je alleen aanraden om alle (maar dan ook echt alle) opties eens onder elkaar op papier neer te zetten en daar heel goed naar te gaan kijken en dan langzaam weg te gaan strepen. Hopelijk kom je op die manier bij de (voor jou) minst slechtste keuze uit.

Wat de alwetende FOK!kers hier allemaal zouden doen in hun perfecte leventje is allemaal niet zo relevant. Het gaat om jouw leven en de rest is bijzaak. Ook het moralistische betweterige geleuter van 90% van de reageerders hier.
Nogmaals heel veel sterkte en wijsheid.
pi_149414081
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Oh, dat kan ook nog, dat ze zo iemand is die haar partner erin luist met een zwangerschap. Dat vind ik nog veel erger eigenlijk. :')
Erin luizen, tja, je bent er als man zelf ook gewoon bij.
pi_149414098
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hoe luist ze hem erin dan? :o
compact en kleverig.
  Vis een optie? vrijdag 6 februari 2015 @ 11:01:03 #114
70532 loveli
N
pi_149414116
Ik geloof pas dat TS zwanger is als ze een foto plaatst van een positieve test voor het beeldscherm waar dit topic op te lezen is.
crap in = crap out
pi_149414156
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:59 schreef Nammie het volgende:

[..]

Erin luizen, tja, je bent er als man zelf ook gewoon bij.
Ik doel op vrouwen die stiekem met de pil stoppen en die zwanger worden om hun partner aan zich te binden.
pi_149414163
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:01 schreef loveli het volgende:
Ik geloof pas dat TS zwanger is als ze een foto plaatst van een positieve test voor het beeldscherm waar dit topic op te lezen is.
Fylax is op televisie geweest
pi_149414208
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hier zit het grootste probleem. Je moet een zeer belangrijke beslissing nemen die je de rest van je leven mee zal moeten dragen en dat op een moment dat je dus het heldere overzicht niet hebt en wrs heen en weer geslingerd wordt tussen allerlei gevoelens. Een "goede" uitweg is er niet meer, dus wat je ook doet er zullen altijd negatieve kanten aan zitten.

Ik kan je alleen aanraden om alle (maar dan ook echt alle) opties eens onder elkaar op papier neer te zetten en daar heel goed naar te gaan kijken en dan langzaam weg te gaan strepen. Hopelijk kom je op die manier bij de (voor jou) minst slechtste keuze uit.

Wat de alwetende FOK!kers hier allemaal zouden doen in hun perfecte leventje is allemaal niet zo relevant. Het gaat om jouw leven en de rest is bijzaak. Ook het moralistische betweterige geleuter van 90% van de reageerders hier.
Luister naar Kingtown, hij is moreel verheven
compact en kleverig.
pi_149414251
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:02 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik doel op vrouwen die stiekem met de pil stoppen en die zwanger worden om hun partner aan zich te binden.
Ja, die bedoel ik ook. Als je een partner hebt die zoiets doet, kan ik me niet voorstellen dat ze daarvoor al wel 100% was. Want om dat te doen, moet je wel gestoord zijn. Dus daar ben je als manzijnde gewoon zelf bij geweest.
pi_149414275
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Wat je aanwezigheid op een forum natuurlijk wel weer een beetje paradoxaal maakt. Waarom mensen advies geven als je advies altijd is 'fok is kut, luister naar niemand'? Je komt in een soort loop want als je niet moet luisteren moet je ook niet luisteren naar fok is kut deel :o

Nog meer chaos in het hoofd van TS ;(
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149414332
quote:

[..]

Dit vind ik een goede tip. Ik ga vanavond alles uitschrijven en de voor en nadelen afwegen om zo hopelijk tot een goed besluit te komen. Ik zie mijn vriend morgen, dus ik moet voor mezelf beslissen of ik het ga vertellen of niet.
pi_149414339
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:05 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ja, die bedoel ik ook. Als je een partner hebt die zoiets doet, kan ik me niet voorstellen dat ze daarvoor al wel 100% was. Want om dat te doen, moet je wel gestoord zijn. Dus daar ben je als manzijnde gewoon zelf bij geweest.
Op zo'n fiets. Tja, soms dénk je dat je iemand kent. De vrouw van John Wayne Gacy had ook geen idee...
pi_149414371
Nu al 3 topics waarin TS constant blijft invullen wat reacties van anderen zullen gaan zijn met oogkleppen op.

Maar goed, het is al vaak genoeg gezegd ondertussen...je relatie zal nooit gezond kunen zijn in de toekomst als je zulks een geheim met je mee moet dragen...karma is bitch:-)

Succes iig met wat je beslissing ook zijn mogen
I am a Koala who Stretches :P
pi_149414372
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het moreel verheven gedrag is juist het probleem bij vele reacties.
Woorden als "laf, "gemeen, "schandalig" e.d. vliegen voorbij. Typische moralistische termen. Allemaal leuk en aardig, maar niet zo relevant. Net zo min als dat constante herhalen van "ik geloof TS niet". Wat is het nut daarvan?
pi_149414593
quote:

[..]

Veel letters om eigenlijk helemaal niks te zeggen.
pi_149414620
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:08 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het moreel verheven gedrag is juist het probleem bij vele reacties.
Woorden als "laf, "gemeen, "schandalig" e.d. vliegen voorbij. Typische moralistische termen. Allemaal leuk en aardig, maar niet zo relevant. Net zo min als dat constante herhalen van "ik geloof TS niet". Wat is het nut daarvan?
Dus het feit dat jij mensen moralistisch noemt, geeft niet aan dat jij je verheven voelt?
Excuus, dan legde ik dat verkeerd uit.

Natuurlijk is het wel relevant of je het je partner vertelt of niet, die heeft er nl hoe dan ook mee te maken (Bij verzwijgen ook, want als TS irl een beetje is zoals hier, gaat hij dat merken) maar ook bij vertellen. Dat mensen dan misschien in jouw ogen de verkeerde woorden gebruiken, doet daar verder niets aan af.

Ik vind dat TS zou moeten praten met haar vriend, niet zozeer omdat ik me moreel verheven voel, maar omdat dat de meest handige keus is, als je het zo wil brengen. TS twijfelt en degene waar ze het meeste mee te maken heeft/gaat hebben als het om dit onderwerp gaat, is haar vriend. Hij is dus ook degene die haar het beste zou moeten kunnen bijstaan.
Bovendien vind ik het de meest nette keuze.

Ik dacht in eerste instantie dat ze het kind niet wilde houden, nu denk ik dat ze wat meer aan het idee gewend is, maar nog steeds bang en beren op de weg ziet, gezien hoe ze nú schrijft.
Dan kan praten met hem gewoon goed helpen. Hij kan haar gerust stellen en meedenken over de praktische zaken, waar zij op het moment vooral emotioneel is, zo lijkt.

Over abortus of niet heb ik het niet eens, dat is een heel persoonlijke keuze, al denk ik wel dat je dat beter niet kan doen als je er niet helemaal achter staat, omdat je er niet alleen nu, maar ook in de toekomst (als je wel kinderen krijgt) problemen mee kan krijgen. Zéker als je nu al niet zeker bent.
compact en kleverig.
pi_149414657
Verder snap ik de reacties, ik zou waarschijnlijk hetzelfde geadviseerd hebben als iemand anders in mijn schoenen stond. Maar graag bij het inbeelden van de situatie alles meenemen.

Ik behoor tot een lastigere gemeenschap dan de meeste mensen hier, het is niet zomaar iets waar ik weerstand tegen kan bieden. Klinkt als een pussy voor de mensen die niet weten hoe dat is, maar het is eenmaal zo. Verder zit ik in de knoop met mezelf, ene kant mijn loyaliteit tegenover mijn vriend en mijn geloof, normen en waarden, aan de andere kant een toekomst waar ik wellicht nog niet aan toe ben. Geen enkele optie heeft alleen maar voordelen in deze situatie en ik probeer een optie te kiezen waar ik het meest gelukkig mee zal zijn.

Dat is dus of het kind houden en aan mijn vriend vertellen dat ik zwanger ben of het niet houden en niet vertellen en de rest van mijn leven dit grote geheim in mij dragen.

Verder hadden ze toen ik een kliniek had gebeld, zelf aangegeven dat ik volgende week terecht kon. Aan een kant was het misschien beter om uit te zoeken of het ergens sneller kon zodat ik er van af was en het kon afsluiten, maar ik wil geen grote spijt van mijn daden, daarom vond ik een bedenktijd wel goed.
Overigens zit ik eind volgende week nog niet aan de zes weken, wat mijn grens is, dus ik sla niet waarom mensen daarover reageren en moeilijk doen. Ik wil dingen eerst zo goed mogelijk op een rijtje zetten. Mijn daden ooverdenken.
pi_149414682
Als je je vriend niet inlicht ben je de zuurstof die je inademt niet waard.
pi_149414693
Je kunt piekeren wat je wil, maar wat je ook doet, je zult toch altijd denken 'wat als', gok ik.
Tap tap tap
pi_149414773
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:18 schreef Wondertjex het volgende:

Overigens zit ik eind volgende week nog niet aan de zes weken, wat mijn grens is, dus ik sla niet waarom mensen daarover reageren en moeilijk doen. Ik wil dingen eerst zo goed mogelijk op een rijtje zetten. Mijn daden ooverdenken.
Waarom blijf je dit soort dingen zeggen? Je weet helemaal niet hoe lang je zwanger bent?

En ik heb heus wel begrip voor het feit dat het voor jou lastiger gaat zijn om je los te maken van je gemeenschap dan voor de gemiddelde mens. Maar je doet alsof het onmogelijk is. Dat is het niet. Je hebt jezelf in deze situatie gebracht dus neem de verantwoordelijkheid en doe wat moreel juist is en ben niet zo laf dat je het gaat verzwijgen voor degene waar je zegt dat je van houdt omdat jouw leven anders zwaarder gaat worden. Dat zijn nou eenmaal de consequenties van je eigen gedrag.

Nogmaals, niemand gaat je opsluiten of zo. Ja het zal doorbijten zijn maar dat ontslaat je nog niet van bepaalde verantwoordelijkheden?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149414809
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:19 schreef Scorpie het volgende:
Als je je vriend niet inlicht ben je de zuurstof die je inademt niet waard.
;(

Dat is ook niet waar. Het is jouw keuze en je moet doen wat jou het beste lijkt. Alleen als je zoiets groots niet kan vertellen, moet je wel bij jezelf nagaan wat voor relatie jullie eigenlijk hebben.
pi_149414991
quote:
Verder snap ik de reacties, ik zou waarschijnlijk hetzelfde geadviseerd hebben als iemand anders in mijn schoenen stond. Maar graag bij het inbeelden van de situatie alles meenemen.

Ik behoor tot een lastigere gemeenschap dan de meeste mensen hier, het is niet zomaar iets waar ik weerstand tegen kan bieden. Klinkt als een pussy voor de mensen die niet weten hoe dat is, maar het is eenmaal zo. Verder zit ik in de knoop met mezelf, ene kant mijn loyaliteit tegenover mijn vriend en mijn geloof, normen en waarden, aan de andere kant een toekomst waar ik wellicht nog niet aan toe ben. Geen enkele optie heeft alleen maar voordelen in deze situatie en ik probeer een optie te kiezen waar ik het meest gelukkig mee zal zijn.

Dat is dus of het kind houden en aan mijn vriend vertellen dat ik zwanger ben of het niet houden en niet vertellen en de rest van mijn leven dit grote geheim in mij dragen.

Verder hadden ze toen ik een kliniek had gebeld, zelf aangegeven dat ik volgende week terecht kon. Aan een kant was het misschien beter om uit te zoeken of het ergens sneller kon zodat ik er van af was en het kon afsluiten, maar ik wil geen grote spijt van mijn daden, daarom vond ik een bedenktijd wel goed.
Je beseft je wel dat je het al wel aan vriendinnen hebt verteld zoals je eerder had gepost. Dus indien je besluit niets te vertellen zadel je niet alleen jezelf op met het constant blijven nadenken met alles wat je zegt komende decennia, maar ook je vriendinnen die het al wel weten.

Dit gaat zoveel gekronkel opleveren in de toekomst dat je jezelf echt moet afvragen of je dat je partner en omgeving aan wilt doen. Eerlijkheid duurt het langst....maar alleen jij kan die keuze maken..verstanding of niet, het blijft jouw keuze!
I am a Koala who Stretches :P
pi_149415130
quote:

Maar je weet helemaal niet zo zeker hoe lang je zwanger bent. Je gaat nog een echo krijgen bij de kliniek waarmee ze dat gaan vaststellen.

Je gaat ook nog antibiotica krijgen erna en je gaat bloeden. Je mag 3 weken geen seks hebben, niet zwemmen, geen tampons gebruiken en je moet je temperatuur goed in de gaten houden de eerste week. Na een week of 3 is er nog een nacontrole.

Heb je hier ook rekening mee gehouden als je het wil verbergen?
pi_149415367
Wat zo'n sekte al niet met een mens kan doen ;(

Religekkies :N

Verder is alles al 10x gezegd.
  roze vrijdag 6 februari 2015 @ 11:42:25 #134
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149415390
Ik vind het nogal wat dat je je vriend het niet wilt vertellen. Het is tenslotte ook zijn kind.
pi_149415405
quote:

[..]

Ik denk inderdaad misschien teveel aan andere dingen en laat van alles meetellen bij mijn besluit.

Om heel eerlijk te zijn zit het zo. Ik heb over het algemeen een goede relatie met mijn verloofde, we houden van elkaar, hebben veel lol samen en denken vrijwel over alle zaken hetzelfde. Ook over zwangerschap was dat het geval, namelijk de gevolgen accepteren van geslachtsgemeenschap en het kind houden, dingen snel aanpassen en alles gereed maken. Totdat ik natuurlijk opeens in werkelijkheid zwanger bleek te zijn, nu ben ik opeens bang en kan de gevolgen niet overzien op de een of andere manier.

Als ik nou al samenwoonde met mijn verloofde, we al een beetje gewend waren geraakt aan constant bij elkaar zijn, ik afgestudeerd was en een goede functie had, had ik dit kind zonder twijfel gehouden en zou er juist ontzettend blij mee zijn. We hebben namelijk wel een kinderwens (voor later), zowel ik als mijn vriend.

Nu hebben we die dingen nog niet in orde, mijn familie gaat mij niet steunen in eerste instantie of ik moet zo snel mogelijk trouwen. Dit zijn dus mijn redenen om het af te breken, zonder medeweten van iemand zodat ik het zelf kan afsluiten en hopelijk doorgaan met mijn leven.

Aan de andere kant denk ik of ik niet egoïstisch bezig ben, omdat ik een jaar of twee eerder zwanger ben geraakt, gun ik dit kind geen leven toe en wil ik het afbreken. Hij/zij kan er ook niets aan doen, verloofde en ik hebben dingen gedaan en God heeft ons een kind gegeven, misschien is het dan toch een teken en moeten we even door de moeilijke periode heen om uiteindelijk weer gelukkig te kunnen zijn.

Maar dan denk ik weer wat nou als ik depressief raak door alle gedoe de komende periode, dan heeft mijn kind straks een depressieve moeder, ouders die ruzie maken, aangezien ik dingen afreageer op mijn naasten.

Dus als je alle zaken nu al wat beter geregeld had, was het helemaal geen probleem geweest - je wilt best een kind, op korte termijn en met deze man, maar je bent bang dat het je leven uit koers blaast? Deel dan die zorgen gewoon met hem! Samen kun je een hoop gedaan krijgen, zolang hij maar achter je blijft staan en net als jij bereid is om wat in te leveren om met de nieuwe situatie om te gaan. Misschien kun je bij één van jullie intrekken... heeft hij wel een goede functie, en ouders die eventueel wat welwillender staan tegenover bijspringen om wat meer gereed maken voor een baby, kun jij je studie in deeltijd afmaken... ik wilde oppassen je richting een bepaalde beslissing te duwen, maar denk eigenlijk niet dat een stiekeme abortus in jouw situatie een slimme oplossing zou zijn.

Wat betreft je ouders zie ik het misschien te positief in, maar een hoop staat of valt met hoe jij en je vriend met de hele situatie omgaan. Als je ouders dan niet tevreden kunnen zijn dat je in ieder geval samen bent met een man in wie je toekomst ziet, en zich kunnen verheugen dat jullie nu ook nog een kindje gegeven is, ben je in ieder geval twee man sterk om toch de mens in ze naar boven te halen. Ze zijn toch niet zo ongevoelig dat ze weigeren met hun steun het leven net iets makkelijker te maken voor hun zwangere dochter?
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
  roze vrijdag 6 februari 2015 @ 11:45:13 #136
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149415481
Je ouders draaien vast wel bij. Wel vaker gezien, eerst zijn ouders teleurgesteld/geschrokken en paar weken later slaat het om in 'wat leuk we krijgen een kleinkind O+'
pi_149416449
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:45 schreef Amarantha het volgende:
Je ouders draaien vast wel bij. Wel vaker gezien, eerst zijn ouders teleurgesteld/geschrokken en paar weken later slaat het om in 'wat leuk we krijgen een kleinkind O+'
Tenzij je in een eerwraak cultuur zit. Dan zit vader of broer je met een buks achterna :{
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_149416665
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:19 schreef Godshand het volgende:

[..]

Tenzij je in een eerwraak cultuur zit. Dan zit vader of broer je met een buks achterna :{
Boeiend, dat is dan sowieso vaak één en dezelfde persoon.
pi_149416697
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:22 schreef Nammie het volgende:

[..]

;(

Dat is ook niet waar. Het is jouw keuze en je moet doen wat jou het beste lijkt. Alleen als je zoiets groots niet kan vertellen, moet je wel bij jezelf nagaan wat voor relatie jullie eigenlijk hebben.
Dit gaat verder dan de relatie.
pi_149417212
quote:

[..]

Duh. Daar waren we het in topic 1 ook allemaal al over eens.

Ze bedoelt zíjn keuze. Of hij bij haar wil blijven, of hij wel of geen abortus wil, of hij de Mount Everest wil beklimmen. Zijn recht om beslissingen te maken over zijn eigen leven, het liefst zo geïnformeerd mogelijk.

En dát ontneemt ze hem.

In plaats van dat hij haar (volgens TS zelf) zou 'dwingen' om het kind tegen haar wil te houden, is het nu zij die hem dwingt om, ondanks wat dan ook, bij haar te blijven.
pi_149417278
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dit denk ik ook. Maar op een of andere manier heeft TS echt werkelijk nul vertrouwen in haar partner en relatie. Wat op zich best tekenend is.
pi_149417668
Kinderen neem je niet die krijg je.
pi_149417779
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:04 schreef dopfles1 het volgende:
En de kindertjes in Afrika zouden vechten om jouw boterham.
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 13:09:32 #144
5428 crew  miss_sly
pi_149417786
quote:
O ja, waar? Ik wil nog wel een leuk exemplaar zonder al dat gedoe!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149417806
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O ja, waar? Ik wil nog wel een leuk exemplaar zonder al dat gedoe!
Maar die van jou is leuk! :D
pi_149417811
quote:
Er zit geen strik om :{w Als het goed is in ieder geval.
Tap tap tap
pi_149417938
quote:
SOA's ook.
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 13:17:23 #148
5428 crew  miss_sly
pi_149417957
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:10 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Maar die van jou is leuk! :D
O+
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:19:01 #149
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149418004
quote:
Van wie heb ik die van mij gekregen dan?
en waarom krijg ik ze wel en een goede vriendin van mij niet? Ik wil wel weten in welke rij ze moet gaan staan waar ze een kindje kan krijgen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_149418133
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Van wie heb ik die van mij gekregen dan?
en waarom krijg ik ze wel en een goede vriendin van mij niet? Ik wil wel weten in welke rij ze moet gaan staan waar ze een kindje kan krijgen.
Onze Lieve Here Jezus natuurlijk, sneek. Duh.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:17:58 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149419820
Als je maandag 4w4d was, hoe kun je dan eind volgende week nog geen 6 weken zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:22:23 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149419953
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

En mijn man maar denken dat het van hem is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149420496
Heb niet het hele topic doorgelezen, maar TS hoe kun je in godsnaam trouwen met een man waarvan jij zijn kind hebt ontnomen, hoe kun je daar het huwelijk mee in gaan?

Onthoudt goed dit geheim komt uit, als jij het je partner niet vertelt, doet iemand anders het wel , onbewust of niet.

En dan ben je alles kwijt... ik kan niet me voorstellen dat je vriend dan nog bij je blijft als hij er achter komt via andere mensen. Dat is dan de vrouw met wie hij zijn leven wou delen en die zogenaamd eerlijk is en altijd zegt dat ze van hem houdt en met hem wil oud worden, maar ondertussen iedereen ( FOK, vriendinnen etc. ) vertelt voor het trouwen dat ze zwanger was geworden maar niet aan hem heeft verteld en abortus heeft gedaan.

Zal hij blij van worden... :')

Vertel hem het gewoon eerlijk en ook hoe jij er over denkt, zet alles op een rijtje .. en neem dan pas een beslissing.
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_149420498
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:17 schreef Leandra het volgende:
Als je maandag 4w4d was, hoe kun je dan eind volgende week nog geen 6 weken zijn?
omdat domme hoeren niet kunnen tellen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

En mijn man maar denken dat het van hem is :')
van de postbode toch?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:45:52 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149420616
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dus ik heb een trio gehad zonder dat ik het zelf wist? Dammit!!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_149421048
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus ik heb een trio gehad zonder dat ik het zelf wist? Dammit!!
Wel de lasten, niet de lusten
pi_149429816
Hey TS,

Wat zou jij er van vinden dat je vriend zich liet steriliseren, zonder jou daarover in te lichten? Onder het mom van, ik heb er al twee. En wetende dat jij wél een kinderwens hebt, samen met hem?
pi_149430466
Ik heb het hem verteld. Hij reageerde anders dan ik had verwacht, zei dat een baby welkom was, maar dat hij me zou 'steunen' wat mijn keus ook mocht zijn.

Vervolgens vertelde ik hem over de abortusdag en met geen enkele woord heeft hij aangegeven die dag beschikbaar/aanwezig te zijn voor mij. Niet aangeboden dat hij mee kan als ik dat wil. Niet eens wat meer moeite gedaan.

Jullie hadden gelijk, ik ben blij dat ik het heb gezegd en nu weet dat hij ook zo'n kant heeft. Deze relatie gaat inderdaad geen stand houden, ik voel me ontzettend gekwetst.
Misschien was dat omdat het voor hem uit het niets kwam en wist hij het ook even niet meer, maar ik voel me erg gekwetst..
pi_149430566
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:24 schreef Wondertjex het volgende:
Ik heb het hem verteld. Hij reageerde anders dan ik had verwacht, zei dat een baby welkom was, maar dat hij me zou 'steunen' wat mijn keus ook mocht zijn.

Vervolgens vertelde ik hem over de abortusdag en met geen enkele woord heeft hij aangegeven die dag beschikbaar/aanwezig te zijn voor mij. Niet aangeboden dat hij mee kan als ik dat wil. Niet eens wat meer moeite gedaan.

Jullie hadden gelijk, ik ben blij dat ik het heb gezegd en nu weet dat hij ook zo'n kant heeft. Deze relatie gaat inderdaad geen stand houden, ik voel me ontzettend gekwetst.
Misschien was dat omdat het voor hem uit het niets kwam en wist hij het ook even niet meer, maar ik voel me erg gekwetst..
We zagen allemaal al van héél ver aankomen dat jullie relatie sowieso geen goede bodem had.

Wees blij en opgelucht, je kunt nu verder met je perfecte leven wat je voor ogen had.
pi_149430632
quote:

Dus iets waar jij dagen over gedaan hebt om een plekje te geven en een openbaar forum voor nodig had, had hij in 2 minuten moeten verwerken en opeens zo ver moeten flippen in zijn overtuiging dat hij meteen zegt 'natuurlijk ga ik met je mee terwijl je doet waar ik al mijn hele leven tegen ben'
En omdat hij dat niet meteen deed is de verloving opeens over?

Ik hoop echt meer en meer dat je een troll bent
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149430638
Fijn dat je het hem hebt verteld :) heel dapper.
Tap tap tap
pi_149430676
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dus iets waar jij dagen over gedaan hebt om een plekje te geven en een openbaar forum voor nodig had, had hij in 2 minuten moeten verwerken en opeens zo ver moeten flippen in zijn overtuiging dat hij meteen zegt 'natuurlijk ga ik met je mee terwijl je doet waar ik al mijn hele leven tegen ben'

^O^ Helemaal mee eens.
pi_149430885
quote:

[..]

Dat dus. Wat een kut troll dit.
pi_149430930
quote:

[..]

Natuurlijk snap ik dat, maar hij had op zijn minst kunnen zeggen dat we er nog over moeten praten in het weekend en nadenken. Enigste wat hij zei was dat hij niet in mijn schoenen stond en het niet wilde bepalen voor mij, maar me wel zou steunen in mijn besluit. Echter niks laten merken van zijn zogenaamde steun, alleen gevraagd hoe laat en wanneer en verder niks. Niet eens gevraagd hoe ik wil gaan en met wie, niet eens dat hij beschikbaar is voor mij. Hij is druk met van alles, maar ik had het toch fijn gevonden als hij op zn minst beschikbaar zou zijn bij zoiets belangrijks. Als het om zn andere twee kinderen gaat, kan hij opeens wel tijd vrij maken.

Ik zeg niet dat de verloving gelijk voorbij is, maar ik ben erg gekwetst en voel niet meer de gevoelens als vanouds. Komt misschien goed, misschien ook niet.
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 20:39:17 #165
269689 crew  Viv
pi_149430965
quote:
Dit. De reactie dat hij haar zou steunen wat haar keus ook mocht zijn, is al véél ruimdenkender dan ze had durven hopen. En dan nog ontzettend gekwetst zijn? Ongeloofwaardig...
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:39:38 #166
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149430981
quote:

Goed dat je het hem hebt verteld, gaat hij het ook tegen je ouders zeggen of houdt hij het voor zich?
Maar je kan niet verwachten van hem dat hij ineens reageert zoals jij wil, hij moet dit ook verwerken en een plekje geven, en dat kost tijd.
pi_149431085
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:38 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Natuurlijk snap ik dat, maar hij had op zijn minst kunnen zeggen dat we er nog over moeten praten in het weekend en nadenken. Enigste wat hij zei was dat hij niet in mijn schoenen stond en het niet wilde bepalen voor mij, maar me wel zou steunen in mijn besluit. Echter niks laten merken van zijn zogenaamde steun, alleen gevraagd hoe laat en wanneer en verder niks. Niet eens gevraagd hoe ik wil gaan en met wie, niet eens dat hij beschikbaar is voor mij. Hij is druk met van alles, maar ik had het toch fijn gevonden als hij op zn minst beschikbaar zou zijn bij zoiets belangrijks. Als het om zn andere twee kinderen gaat, kan hij opeens wel tijd vrij maken.

Ik zeg niet dat de verloving gelijk voorbij is, maar ik ben erg gekwetst en voel niet meer de gevoelens als vanouds. Komt misschien goed, misschien ook niet.
Nee, je snapt het helemaal niet. Ik begrijp echt niet hoe je die woorden durft uit te spreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2015 20:47:38 ]
pi_149431104
quote:
Ja oke, dat zegt elke kinderverkrachter. Maar wat is je punt?
pi_149431161
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

Goed dat je het hem hebt verteld, gaat hij het ook tegen je ouders zeggen of houdt hij het voor zich?
Maar je kan niet verwachten van hem dat hij ineens reageert zoals jij wil, hij moet dit ook verwerken en een plekje geven, en dat kost tijd.
Nee hij reageerde veel 'makkelijker' dan ik dacht dat hij zou doen. Vooral nadat ik alle afwegingen vertelde en aangaf hoe ik me voelde. Was inderdaad niet gepland, alsnog welkom, we konden het wel aan, maar aangezien ik de meeste dingen moet doorstaan mocht ik het besluit zelf nemen en zou hij me daarbij steunen.

Hij gaat het niet doorvertellen aan ouders.
pi_149431172
quote:

[..]

Je bent echt een heel heel zelfzuchtig wezen. Ik zou eens proberen als single door het leven te gaan want relaties zijn blijkbaar niet zo je ding
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:46:32 #171
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149431210
quote:

[..]
Als het om zn andere twee kinderen gaat, kan hij opeens wel tijd vrij maken.

deze snap ik even niet, natuurlijk maakte hij tijd vrij voor zijn kinderen, die zijn er al en zijn niet geaborteerd.

Dit is toch al heel goed? Dat hij zo reageert?
En hem hij hem gevraagd om me te gaan?
pi_149431250
Wat denk je nou helemaal? Vriend is anti-abortus, en tóch verwacht je dat hij met je meegaat om ZIJN kind te laten aborteren?!

:{
pi_149431263
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:45 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Nee hij reageerde veel 'makkelijker' dan ik dacht dat hij zou doen. Vooral nadat ik alle afwegingen vertelde en aangaf hoe ik me voelde. Was inderdaad niet gepland, alsnog welkom, we konden het wel aan, maar aangezien ik de meeste dingen moet doorstaan mocht ik het besluit zelf nemen en zou hij me daarbij steunen.

Je bent gewoon een zeer egoïstisch persoon.
pi_149431287
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:45 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Hij steunt je volledig. Wat wil je nou? Kennelijk ziet hij de abortus als een bezoek aan de AH. Het feit dat jij zo geheimzinnig doet, zegt eerder iets over jou in jullie relatie.
pi_149431363
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:46 schreef snakelady het volgende:

[..]

deze snap ik even niet, natuurlijk maakte hij tijd vrij voor zijn kinderen, die zijn er al en zijn niet geaborteerd.

Dit is toch al heel goed? Dat hij zo reageert?
En hem hij hem gevraagd om me te gaan?
Natuurlijk is dat goed en moet hij dat doen, maar als je tijd vrij kan maken voor hen, kan je dat ook doen bij iets ontzettend belangrijks wat je partner gaat meemaken.

Bij mij komt hij aanzitten met ja druk die dag en week en met geen woord over beschikbaarheid.
pi_149431412
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:50 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat goed en moet hij dat doen, maar als je tijd vrij kan maken voor hen, kan je dat ook doen bij iets ontzettend belangrijks wat je partner gaat meemaken.

Bij mij komt hij aanzitten met ja druk die dag en week en met geen woord over beschikbaarheid.
Dat heeft niks met wel of niet druk zijn te maken. Hij is anti-abortus en gaat je hierin NIET steunen. Je verwacht echt dat hij je handje komt vasthouden hè.
pi_149431429
quote:

[..]

dat weet je niet. Al je inschattingen over hem tot nu toe waren compleet fout..
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149431433
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:47 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat denk je nou helemaal? Vriend is anti-abortus, en tóch verwacht je dat hij met je meegaat om ZIJN kind te laten aborteren?!

:{
Hij hoeft niet mee, zou ik niet eens willen. Hij kan het wel aanbieden want hij wilt me zogenaamd steunen toch? Hij kan op zijn minst aangeven dat hij beschikbaar is die dag, ook al is het alleen telefonisch.
pi_149431434
Nooit eerder hoopte ik zo hard op n troll
S. 2014
J. 2016
pi_149431450
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
pi_149431454
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:52 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Hij hoeft niet mee, zou ik niet eens willen. Hij kan het wel aanbieden want hij wilt me zogenaamd steunen toch? Hij kan op zijn minst aangeven dat hij beschikbaar is die dag, ook al is het alleen telefonisch.
Nee echt, het wil er écht niet bij je in en. :X
pi_149431462
quote:

[..]

Vergelijk je nou serieus jezelf met zijn kinderen? Want dat ga je niet winnen schat, al baar c.q. abort je 10 kinderen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dit. Wat ben jij een egoistisch kreng, TS.
pi_149431513
Het feit dat je hier maar blijft posten duidt op een heel egocentrisch zelfbeeld. Ik ik ik ik is het elke keer. Je wilt niet inzien hoe het er in de echte wereld aan toe gaat. Jij leeft in jouw perfecte wereldje, en alles wat daar van afwijkt is fout en verkeerd.

Terwijl JIJ hier degene bent die fout en verkeerd handelt en denkt.
pi_149431515
Snap niet dat mensen hier nog aandacht aan besteden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nammie op 06-02-2015 21:28:08 ]
pi_149431516
quote:

[..]

:') laat hem even dit verwerken ofzo, je hebt zelf 600 reacties nodig gehad om een beslissing te nemen.

Echt, jouw verloofde verdient beter dan dit.
pi_149431539
quote:

[..]

Egoïst. Of troll.
pi_149431542
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:52 schreef Miracle_Drug het volgende:
Vergelijk je nou serieus jezelf met zijn kinderen? Want dat ga je niet winnen schat, al baar c.q. abort je 10 kinderen.
Sommige vrouwen winnen het wel. hehe.
pi_149431597
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:55 schreef Nammie het volgende:

[..]

Vraagje, hoe oud ben jij?
pi_149431598
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:55 schreef Nammie het volgende:

[..]

Jij spoort ook niet. Echt niet.
S. 2014
J. 2016
pi_149431604
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Egoïst. Of troll.
Het is een troll zodra hij/zij overal tegenin gaat en steeds met nieuwe bijzondere ontwikkelingen komt.

- Van niet durven vertellen omdat abortus en bang om hem kwijt te raken gaat het naar vertellen en boos zijn dat hij het goed vindt dat ze een abortus wil, dus spreekt ze binnen een paar uur over het verbreken van relatie.

Mja. En dan ook nog dat ze de hele tijd wisselt van hoelang ze zwanger is ofzo.
pi_149431624
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh. Hoezo?

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vraagje, hoe oud ben jij?
19! Maar ik zeg niks gestoords hoor. Het komt vaak genoeg voor dat nieuwe vriendinnen kinderen als concurrentiemateriaal zien en het 'winnen'.
pi_149431646
quote:

[..]

[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149431738
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:57 schreef Nammie het volgende:

[..]

Oh. Hoezo?

[..]

19! Maar ik zeg niks gestoords hoor. Het komt vaak genoeg voor dat nieuwe vriendinnen kinderen als concurrentiemateriaal zien en het 'winnen'.
Oh 19 pas. Oké.
pi_149431791
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh 19 pas. Oké.
Want het komt niet voor wil je zeggen. En als je zegt dat het voorkomt dan spoor je niet. Hmm, oke. :+
pi_149431885
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:02 schreef Nammie het volgende:

[..]

Want het komt niet voor wil je zeggen. En als je zegt dat het voorkomt dan spoor je niet. Hmm, oke. :+
Neuh ik vind jouw wereldbeeld gewoon een beetje apart.
pi_149431985
quote:

[..]

pi_149431991
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Neuh ik vind jouw wereldbeeld gewoon een beetje apart.
Waarom? Ik heb het zelf eens meegemaakt dat een vriendin van een vader de kinderen meer als een last en concurrentie zag. En dat de vader zich niet zoveel bekommerde om zijn kinderen en het allemaal wel prima vond met z'n nieuwe vriendin. Je hebt eerder een apart wereldbeeld als je denkt dat sommige nieuwe stiefmoeders het nooit 'winnen', want sommige nieuwe partners zien het helaas als een strijd. En dat lijkt hier ook een beetje het geval te zijn aangezien ze alle aandacht wil en zeurt op zijn andere 2 kinderen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:58 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dat gevoel had ik nou juist bij jou vanwege gefrustreerde/boze reacties steeds.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 21:14:27 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149432179
quote:

[..]

als je in een relatie bent met iemand met kinderen moet je je een ding beseffen, de kinderen gaan altijd voor een jij zal nooit belangrijk zijn voor hem als zijn kinderen zijn. ;)

En waarschijnlijk wil hij hier helemaal niet bij zijn omdat het toch tegen zijn geweten en geloof ingaat.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 21:18:23 #199
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149432311
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:57 schreef Nammie het volgende:

[..]

Oh. Hoezo?

[..]

En met zo'n persoon zou je geen relatie moeten willen.
pi_149432545
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

En met zo'n persoon zou je geen relatie moeten willen.
Nee. Of nou: ik zou het niet willen, maar genoeg mensen die het wel willen en het geen probleem vinden omdat ze vooral aan zichzelf denken.
pi_149432633
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:14 schreef snakelady het volgende:
als je in een relatie bent met iemand met kinderen moet je je een ding beseffen, de kinderen gaan altijd voor een jij zal nooit belangrijk zijn voor hem als zijn kinderen zijn. ;)
Behalve in jouw perfecte gezinnetje waar niemand op nummer 1 staat toch?
pi_149432974
quote:

Heel netjes dat je het hem toch vertelt hebt,dat was the right thing to do!
Maar heb jij uberhaupt wel aangeboden om het kind eventueel te houden?
Je reageerde niet op mijn opmerking in het vorige topic dat je het wel erg vanuit je eigen ik dacht en nu blijkt dat je het hem ook zo mee gedeeld hebt. Ben je echt zo kil dat je hem overvalt met je zwangerschap en hem voor een voldongen feit stelt door gewoon even die abortusdatum bij hem neer te gooien? Geen wonder dat hij niet aanbiedt om je handje vast te houden, jij neemt zonder enig overleg zo'n grote beslissing over jullie kind. Als hij daar niet bij nodig is, bij wat dan wel?! Ik vind dat hij zelfs nog erg sjiek reageert gezien zijn geloof en jouw planning. Hij steunt jou in jouw keuze, dat is toch een stukje onvoorwaardelijke liefde. Al begrijp ik dat het voor jou misschien wel erg moeilijk te herkennen is... Jammer dat jij alleen steun wil zien op jouw manier en hem niet kan waarderen voor wat hij nu wel voor je over heeft ipv zijn geloof aan jou op te dringen.
pi_149432999
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:28 schreef Kingstown het volgende:

[..]

BTFO
pi_149433259
Laat het hem even verwerken zeg, Jezus :') hij hoort dat je zwanger bent én gelijk dat jij het weg wil/laat halen.

Jij loopt hier dagen te miepen en mekkeren, maar als hij vrij gematigd reageert is het nóg niet goed omdat hij niet direct met de auto klaarstaat om nu naar de abortuskliniek te rijden.
pi_149433877
quote:

[..]

Hij steunt je gewoon. Hij geeft jou de vrijheid om zelf de keuze te maken. Hij vertelt het niet eens aan je ouders, zodat jij hun 'perfecte' dochter blijft. Als je hem zo graag mee wilt, vraag het hem dan. Soms kunnen mensen dit soort dingen niet van je ruiken. Jesus kind wat wil je nog meer van hem :')?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 22:16:55 #206
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_149434302
Toepasselijke nickname heeft TS eigenlijk.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 22:22:57 #207
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149434476
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:28 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waarom blijf je over iets doorgaan terwijl je iets in je hoofd hebt gehaald omdat je moeite hebt met begrijpend lezen?
pi_149436474
quote:
Als het om zn andere twee kinderen gaat, kan hij opeens wel tijd vrij maken.
Deze had ik ff gemist :')

Dus hij laat de beslissing aan jou, is gelijk meer dan begripvol, gaat je niet 'verlinken', en geeft je ruimte om te doen wat je al wilde: zwangerschap afbreken.

En dan ga jij piepen dat zijn twee reeds bestaande, geboren, levende kinderen meer aandacht krijgen dan een ongepland, ongewenst, amper koud kwakkie zaad in je schoot, wat je asap wil laten wegzuigen, initieel zelf zónder zijn medeweten?

Jij bent gewoon echt niet goed. Ik hoop voor hem (en zijn huidige en jullie toekomstige kinderen) dat je de relatie verbreekt.
pi_149436560
Wat heb je hem nu precies verteld TS?
Dat je zwanger bent en al een week met twijfels rondloopt en het niet voor hem geheim wilde houden?
Of dat je zwanger bent en volgende week abortus laat plegen?

Ik vermoed nu het laatste, en dan heeft jouw verloofde zo steunend en begripvol als mogelijk gereageerd. Hij krijgt out of the blue te horen dat jij zijn kind niet ter wereld gaat laten komen. Had je echt verwacht dat hij er dan meteen 100% voor jou zou zijn? Gun de vader zijn rouwproces, jij hebt al twee topics gehad over het jouwe.

Sjeesh. :{
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  roze vrijdag 6 februari 2015 @ 23:23:18 #210
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149436589
Weer veel om bij te lezen
pi_149436659
Volgend deeltje: TS vol boosheid en verdriet omdat haar verloofde de relatie heeft verbroken.
Terwijl zij nog wel zo eerlijk was geweest tegen hem. :'( De lul :{w
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  roze vrijdag 6 februari 2015 @ 23:25:40 #212
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149436677
Ik geloof er steeds minder en minder van _O-
  roze vrijdag 6 februari 2015 @ 23:25:56 #213
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149436683
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:25 schreef Cat22 het volgende:
Volgend deeltje: TS vol boosheid en verdriet omdat haar verloofde de relatie heeft verbroken.
Hoe durft die!
pi_149436759
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:25 schreef Cat22 het volgende:
Nu gaat ze t natuurlijk houden, want hij is veel te begripvol en geeft z'n andere twee kinderen meer aandacht dan deze, dat moet hij goedmaken.

Ik voorspel een deeltje of 8. En een boek. Met een blog. En een real life soap.
pi_149436835
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:28 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nu gaat ze t natuurlijk houden, want hij is veel te begripvol en geeft z'n andere twee kinderen meer aandacht dan deze, dat moet hij goedmaken.

Ik voorspel een deeltje of 8. En een boek. Met een blog. En een real life soap.
Je hebt gelijk dat ze het wss gaat houden in het verhaal, dan is het toch wat spannender en kan het verhaal langer en meeslepender worden! :)
pi_149436946
quote:

Jij bent de enige die het mee maakt ja, vlak zijn aandeel uit voor hij uberhaupt iets heeft kunnen bijdragen en zeik dan dat hij niet op achtergebleven kruimels afstormt om een aai over je bol te geven.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 23:46:09 #217
356190 xBubbles
Lights will guide you home
pi_149437209
:') damn
Believe you can, and you will.
pi_149440637
quote:

[..]

Allereerst, heel erg goed dat je het hem hebt verteld. Echt grote klasse voor jou.

Ten tweede .. Zijn reactie lijkt me in ieder geval al een stuk beter dan wat je had verwacht? Namelijk geen steun voor jouw keuze, en absoluut geen abortus.

Maar dan kan ik me dus best goed voorstellen dat het voor hem nog allemaal erg moeilijk is. Dat je die steun van hem, dan nog niet echt terug ziet .. Tsja, hij zegt er iig voor je te zijn. Dan moet je maar kijken of hij zich daar ook echt aan houdt.

Nogmaals, succes met alles :)
pi_149440641
quote:

[..]

Ik vind het van een anti-abortus persoon al heel wat dat hij iig zegt je te steunen in je keuze, wat dat ook moge zijn.

En ik denk eerlijk gezegd niet dat je van hem (met oog op zijn overtuigingen) kan verwachten dat hij echt daadwerkelijk mee gaat naar de afspraak / afspraken bij de abortuskliniek.

En ik zou hem daar, omwille van zíjn welzijn, ook niet te veel bij betrekken.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij er niet voor je kan zijn op de momenten dat het achter de rug is / jullie samen weer thuis zijn. Dat lijkt me iig een zeer reële verwachting.
pi_149440645
En TS .. misschien praat ik voor mijn beurt ..

Maar we (of iig ik) zijn trots op je, dat je het hem eerlijk hebt verteld.

Dit zijn van die weinige momenten dat je echt het gevoel hebt alsof je forum-bijdrage daadwerkelijk nut heeft gehad voor iemand anders. En dat is een fijn iets.
  † In Memoriam † zaterdag 7 februari 2015 @ 06:00:07 #221
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149440742
quote:

[..]

Ik zou als ik hem was welke keuze je ook maakt geen relatie van welke aard dan ook met jou willen hebben.
Je doet alsof wel of geen kind alleen jouw beslissing is en zet de aanstaande wel of niet vader gewoon bij voorbaat al buiten spel, je kon me dan vet de boom in wat je beslissing ook wordt.
Een kind beslis je met jullie 2-en of niet, maar dat zijn typisch vrouwen (sorry meiden, maar veel vrouwen denken zo van, ik draag het dus is het mijn beslissing, ik zie dat toch net even anders).
Dus het kind is genetisch van hem, maar hij heeft geen inspraak blijkbaar.
Dat zal ie fijn vinden, je gaat sowieso dus iets achter zijn rug om doen, heel erg fout bij voorbaat.
En mocht ie vader worden zul je waarschijnlijk wel bij hem komen aankakken dat hij financieel medeverantwoordelijk is voor het kind.
Sorry, maar mij kon je echt flink de boom in, het willen nemen van een kind beslis je samen of niet.
Als ik hem zou zijn, dan was mijn naam haas.
Ben zelf vader van 3 st. en ik wist al dat ik waarschijnlijk vader zou worden voor er sprake was van een zwangerschap, we besloten namelijk samen dat het tijd werd voor kinderen, en amper 9 mndn later hadden we nr 1.
Dan mag dit wel een ongelukje zijn misschien, maar zoiets dien je direct te melden, je kan niet zomaar je partner ermee overvallen.
Het enige dat ik nu denk is arm kind. :r
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 7 februari 2015 @ 08:13:21 #222
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_149440994
Ook telkens God er bij halen. Neem verdomme zelf eens verantwoordelijkheid
Sue Me
pi_149442020
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

En waarschijnlijk wil hij hier helemaal niet bij zijn omdat het toch tegen zijn geweten en geloof ingaat.
helaas is dat niet waar.
Genoeg ouders die eerder voor zichzelf en/of de nieuwe partner kiezen dan voor de kinderen, zoals Nammie ook zegt.
Wereldbeeld is eerder krom als je denkt dat dat niet zo is.
Zou jij btw toch moeten weten!
compact en kleverig.
pi_149442074
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:28 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

helaas is dat niet waar.
Genoeg ouders die eerder voor zichzelf en/of de nieuwe partner kiezen dan voor de kinderen, zoals Nammie ook zegt.
Welnee, de kinderen wilden graag naar Denemarken, dus toen ging Sneek maar schoorvoetend mee.
pi_149442164
Goed dat je t verteld hebt TS.

Beetje jammer dat je hem kwalijk neemt dat hij niet uit zichzelf aanbiedt om mee te gaan.
Lees de reacties hier eens en denk daar eens over na.
compact en kleverig.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:29:47 #226
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149442907
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:28 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

helaas is dat niet waar.
Zoals ik al schreef, bij zo iemand moet je niet willen zijn.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:32:17 #227
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149442945
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:31 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Welnee, de kinderen wilden graag naar Denemarken, dus toen ging Sneek maar schoorvoetend mee.
Het zit je wel dwars he? Maar voor jouw info, de kinderen doen het goed, ze doen het heel goed op school, ze hebben vriendjes en vriendinnetjes, ze zijn hier erg gelukkig en zouden volgens eigen zeggen niet permanent terug willen naar Nederland.
Maar dat zal je toch niet geloven.
pi_149442979
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:29 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef, bij zo iemand moet je niet willen zijn.
Genoeg mensen die dat dus wel willen.
Dan kun je wel roepen: Moet je niet willen! maar het gebeurt zo vaak, dat je het niet kan gaan lopen ontkennen of bagatelliseren.
compact en kleverig.
pi_149442992
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het zit je wel dwars he? Maar voor jouw info, de kinderen doen het goed, ze doen het heel goed op school, ze hebben vriendjes en vriendinnetjes, ze zijn hier erg gelukkig en zouden volgens eigen zeggen niet permanent terug willen naar Nederland.
Maar dat zal je toch niet geloven.
Oh ja hoor, geloof ik prima, en zit me totaal niet dwars. Maar dat is natuurlijk wél iets wat je voor jezelf en je partner doet, niet voor de kinderen, dus in die zin gaat de vlieger 'kinderen gaan altijd voor' al niet op. Da's alles.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:39:18 #230
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149443085
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:35 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Oh ja hoor, geloof ik prima, en zit me totaal niet dwars. Maar dat is natuurlijk wél iets wat je voor jezelf en je partner doet, niet voor de kinderen, dus in die zin gaat de vlieger 'kinderen gaan altijd voor' al niet op. Da's alles.
Nee, dat besluit is genomen voor het gezin, samenwonen was namelijk sowieso wel gaan gebeuren, of dat nu in Nederland of hier in Denemarken was.
Alleen in Denemarken kan ik studeren en had ik een werkaanbod, In Nederland kon ik niet studeren ( te oud voor studiefinanciering, geen voldoende financiering zelf om het te bekostigen en niet genoeg inkomen voor een lening) en was ik werkeloos. 18 februari begin ik met school.
Waneer het goed gaat met mij, ook financieel gezien is dat ook in het belang van de kinderen.
Want leven op bijstandsniveau is ook voor kinderen niet prettig.

[ Bericht 2% gewijzigd door snakelady op 07-02-2015 12:09:44 ]
pi_149443131
Dit kan niet kloppen hoor. Als je abortus wil laten plegen moeten ze je voor zover ik weet eerst inlichten over hoe lang je zwanger bent en je, dus daarna! 5 dagen bedenktijd geven.

Volgens mij heeft TS enkel nog maar telefonisch contact gehad. Ik geloof dan nooit dat ze bij een eerste afspraak dan meteen de abortus uitvoeren. Ze lichten je dan voor en pas daarna gaat de (wettelijke verplichte) bedenktijd in.
Voor zover dus de 6 weken grens..
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:42:06 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149443138
Echt hè. Get a room, snakelady en Loveless85. En neem Kingstown en Scorpie mee. :')
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:45:59 #233
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149443218
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:42 schreef Lienekien het volgende:
Echt hè. Get a room, snakelady en Loveless85. En neem Kingstown en Scorpie mee. :')
Ik alleen met die drie? Liever niet...
pi_149443229
Goede twist dit weer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:49:13 #235
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149443284
loveless mag mij best een pb sturen als het hem zo dwars zit of zelf. Of zelfs een topic openen als hij privé te eng vind.
Maar dit topic is inderdaad niet de plek voor deze discussie, net als dat alle andere topics waar hij over dit onderwerp begon niet de plekken waren.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:52:18 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149443361
ja laten we het gewoon over TS haar probleem hebben

kleine babystapjes naar de oplossing, goed dat je het verteld hebt maar laat hem even met die gebarsten bom omgaan...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149443373
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:42 schreef Lienekien het volgende:
Wel lief van je dat je me in een room met die anderen wilt hebben, maar met mijn 5 postings in deze reeks tot nu toe (6 met deze), waarvan 3 direct aan TS gericht voldoe ik niet aan de criteria. Sorry. Volgende keer beter.

Top 100 voor reeks "Ongewenst zwanger" van 01-02-2015 t/m 07-02-2015

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149443377
Dit is de zoveelste keer dat ik users die haten op Snakelady.
Ik hang hier al sinds 2006 rond en kan me niet bedenken waarom ze dit heeft verdiend.

Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan als zij, wbt verhuizing, kinderen en een beter leven creëren op deze manier. ^O^

Alsof Nederland zo'n goede plek is om op te groeien :')
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:08:39 #239
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149443675
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik hang hier al sinds 2006 rond en kan me niet bedenken waarom ze dit heeft verdiend.

Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan als zij, wbt verhuizing, kinderen en een beter leven creëren op deze manier. ^O^

Dank je. ;)
pi_149443716
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:53 schreef Poesopstokje het volgende:

Nederland is echt een supergoede plek om op te groeien vergeleken met de meeste landen. :')

En ja, je zet natuurlijk jezelf voorop als je je kinderen meeneemt naar het buitenland omdat je nieuwe lover daar woont als je kinderen hier alles gewend zijn. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar kleine kinderen zijn dan sowieso positief omdat ouders toch als nummer één worden gezien op een bepaalde leeftijd. Je hebt toch geen keuze en je vader/moeder is wel alles wat je hebt.

Maar als ik dat soort verhalen hoor ben ik altijd wel blij dat ik gewoon stabiele ouders heb die ondanks dat ze zijn gaan scheiden niet naar het buitenland zijn gegaan voor een nieuwe lover of een labiele lover hebben (gehad) die ons als last of concurrentie zag. Of een nieuwe Godgelovige lover met abortus-gedoe die wil dat alle aandacht naar haar gaat. Man, wat lijkt me dat kut, want al met al zijn de kinderen hoe dan ook de dupe.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:11:14 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149443725
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:53 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wel lief van je dat je me in een room met die anderen wilt hebben, maar met mijn 5 postings in deze reeks tot nu toe (6 met deze), waarvan 3 direct aan TS gericht voldoe ik niet aan de criteria. Sorry. Volgende keer beter.

[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Ongewenst zwanger" van 01-02-2015 t/m 07-02-2015

SPOILER
Je neemt haar anders verdomd graag de morele maat en sleept daar met genoegen postings uit andere topics uit. En dan ook nog het vingertje heffen tegen anderen die zich moreel verheven gedragen. :{w
pi_149443743
Laten we weer lekker on topic gaan, ik snap snakelady d'r redenering, en nou ja, anderen denken er wellicht anders over en zien meer kansen in NL.

Maar terug naar TS.
pi_149443790
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:41 schreef silliegirl het volgende:
Dit kan niet kloppen hoor. Als je abortus wil laten plegen moeten ze je voor zover ik weet eerst inlichten over hoe lang je zwanger bent en je, dus daarna! 5 dagen bedenktijd geven.

Volgens mij heeft TS enkel nog maar telefonisch contact gehad. Ik geloof dan nooit dat ze bij een eerste afspraak dan meteen de abortus uitvoeren. Ze lichten je dan voor en pas daarna gaat de (wettelijke verplichte) bedenktijd in.
Voor zover dus de 6 weken grens..
Dan gooien we onder t mom van ontopic deze er nog maar een keer in.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:16:14 #244
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_149443801
My god. Waarom loopt dit topic nog?

Des te meer reden dat TS niet in staat is om een afweging te maken.
pi_149443807
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:15 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dan gooien we onder t mom van ontopic deze er nog maar een keer in.
Dus het verhaal klopt niet? Goh. :P
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:18:22 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149443846
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:16 schreef 10minuteman het volgende:
My god. Waarom loopt dit topic nog?

Des te meer reden dat TS niet in staat is om een afweging te maken.
Je moet wel even bijlezen. Ze heeft het haar vriend verteld, inmiddels.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:18:30 #247
434872 10minuteman
pi_149443848
quote:

Prima toch? Eindelijk.

Je voelt je opgelucht. En waarom gekwetst zijn? Jij hebt besloten wat jij wilt. Je kunt later altijd nog kinderen krijgen. Tijd genoeg.

Maar als je vent je niet serieus neemt in je beslissing dan zeg je hem tabee. Want dan is de partner niet te vertrouwen. Beiden moeten er achter staan.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:19:13 #248
434872 10minuteman
pi_149443859
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Had de post over het hoofd gezien. Op de iPad zijn de kleurtjes van TS en normale personen goed te onderscheiden.

Sorry :).
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:27:22 #249
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149443982
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:10 schreef Nammie het volgende:

[..]

Nederland is echt een supergoede plek om op te groeien vergeleken met de meeste landen. :')

En ja, je zet natuurlijk jezelf voorop als je je kinderen meeneemt naar het buitenland omdat je nieuwe lover daar woont als je kinderen hier alles gewend zijn. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar kleine kinderen zijn dan sowieso positief omdat ouders toch als nummer één worden gezien op een bepaalde leeftijd. Je hebt toch geen keuze en je vader/moeder is wel alles wat je hebt.

Maar als ik dat soort verhalen hoor ben ik altijd wel blij dat ik gewoon stabiele ouders heb die ondanks dat ze zijn gaan scheiden niet naar het buitenland zijn gegaan voor een nieuwe lover of een labiele lover hebben (gehad) die ons als last of concurrentie zag. Of een nieuwe Godgelovige lover met abortus-gedoe die wil dat alle aandacht naar haar gaat. Man, wat lijkt me dat kut, want al met al zijn de kinderen hoe dan ook de dupe.
Gelukkig ben ik ook gewoon stabiel hoor, en mijn vriend ook. En hoewel Nederland een goed land is zijn de kinderen er zeker wel op voorruit gegaan hier.
Financiële onzekerheid is erg lastig voor het hele gezin, en ook al wil je de kinderen daar niet in betrekken krijgen ze er altijd wel iets van mee, al is het maar omdat ze bepaalde dingen niet kunnen doen die andere leeftijdsgenoten wel kunnen. Of omdat ze genoodzaakt zijn om in tweedehands kleding te lopen.
Zeker nu we hier drie maanden wonen, wat een relatief korte tijd is, weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt. wij, als gezin, zijn gelukkig.
Als een kind pretendeert gelukkig te zijn maar het niet is merk je dat ook, bv bedplassen ( wat bij de jongste juist hier is gestopt) slechte prestaties op school, slecht slapen, slecht eten enz.
Dat zijn zaken die kinderen niet kunnen verbergen.

En mijn nieuwe "lover" is gewoon een stabiele relatie van drie jaar, het nieuwe is er ondertussen wel vanaf.
pi_149444026
Snakelady, je bent een stoer wijf ^O^

Tevens, mijn oom&tante hebben hun kinderen meegenomen naar Noorwegen. Die zijn er ook alleen maar beter op geworden. Zowel qua gezondheid als schoolprestaties. Ze hebben daar ook een betere start op de arbeidsmarkt straks.

Niemand die zeurt en zanikt dat ze de kleinkinderen/neefjenichtje etc hebben weggehaald uit hun vertrouwde omgeving. Kinderen passen zich snel aan en kunnen heus een vergelijking maken met hun geboorteland of het land waar ze nu wonen.

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2015 12:32:36 ]
pi_149444118
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar het is nog niet uitgevoerd, dus we kunnen nog alle kanten op.
pi_149444124
Leuk dit, maar SL geeft zelf aan dat het offtopic is en gaat er dan alsnog over door (Niet alleen SL trouwens, maar meerdere users) doe dat dan ook niet.

Overigens had ik het met mijn post niet over SL, maar over haar ex, ik had begrepen uit SL dr verhalen dat die zijn kinderen niet op nr 1 zet(te).
compact en kleverig.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:39:58 #253
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149444165
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Snakelady, je bent een stoer wijf ^O^

Tevens, mijn oom&tante hebben hun kinderen meegenomen naar Noorwegen. Die zijn er ook alleen maar beter op geworden. Zowel qua gezondheid als schoolprestaties. Ze hebben daar ook een betere start op de arbeidsmarkt straks.

Niemand die zeurt en zanikt dat ze de kleinkinderen/neefjenichtje etc hebben weggehaald uit hun vertrouwde omgeving. Kinderen passen zich snel aan en kunnen heus een vergelijking maken met hun geboorteland of het land waar ze nu wonen.
nogmaals bedankt. :*

Ik kom uit een familie waar vrij veel mensen zijn geëmigreerd, mijn broer woont met zijn gezin in Duitsland, mijn nichtjes in zuid Afrika, mijn neef woont in Australië, oom en tante in Chili. Jongste zusje in de Philepijnen, oudste zus in België.(geen een van mijn broers en zussen woont dus nog in Nederland) en andere neef in Zweden en zijn zusje heeft een lange tijd in Spanje gewoond.
Mijn ouders willen zelf over een paar jaar naar Denemarken verhuizen wanneer mijn moeder met pensioen is.
Het is voor ons dus niet zo ongewoon als dat het voor velen hier is.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:40:16 #254
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149444170
ja ho maar weer...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:55:01 #255
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149444371
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
Leuk dit, maar SL geeft zelf aan dat het offtopic is en gaat er dan alsnog over door (Niet alleen SL trouwens, maar meerdere users) doe dat dan ook niet.

Overigens had ik het met mijn post niet over SL, maar over haar ex, ik had begrepen uit SL dr verhalen dat die zijn kinderen niet op nr 1 zet(te).
Klopt ook inderdaad en ik wist dat je daar op doelde. ;)

SPOILER
pi_149444817
Dus TS is naar Denemarken geëmigreerd met Snakelady haar kinderen en heeft daar een stabiele relatie sinds drie maanden of zoiets?

Kortom: get a room en kunnen we hier weer ontopic plz?
pi_149445620
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:22 schreef Cat22 het volgende:
Dus TS is naar Denemarken geëmigreerd met Snakelady haar kinderen en heeft daar een stabiele relatie sinds drie maanden of zoiets?

Kortom: get a room en kunnen we hier weer ontopic plz?
_O-

Ben wel benieuwd naar n update van ts
S. 2014
J. 2016
pi_149445817
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:45 schreef Loveless85 het volgende:
Laat het hem even verwerken zeg, Jezus :') hij hoort dat je zwanger bent én gelijk dat jij het weg wil/laat halen.

Jij loopt hier dagen te miepen en mekkeren, maar als hij vrij gematigd reageert is het nóg niet goed omdat hij niet direct met de auto klaarstaat om nu naar de abortuskliniek te rijden.
Dit, en
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 05:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik vind het van een anti-abortus persoon al heel wat dat hij iig zegt je te steunen in je keuze, wat dat ook moge zijn.

En ik denk eerlijk gezegd niet dat je van hem (met oog op zijn overtuigingen) kan verwachten dat hij echt daadwerkelijk mee gaat naar de afspraak / afspraken bij de abortuskliniek.

En ik zou hem daar, omwille van zíjn welzijn, ook niet te veel bij betrekken.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij er niet voor je kan zijn op de momenten dat het achter de rug is / jullie samen weer thuis zijn. Dat lijkt me iig een zeer reële verwachting.
Dit dus. Hij reageert begripvol, laat je vrij in je keuze ondanks zijn overtuigingen, zegt je te steunen, terwijl hij het nieuws net gehoord heeft. Laat het hem verdorie ff verwerken. Je krijgt een reactie die 5x beter is dan je had verwacht en je gaat zeuren dat het niet 6x beter is. Verplaatst je even in zijn positie zeg. Waar is je empathie?
  zaterdag 7 februari 2015 @ 15:10:43 #259
434872 10minuteman
pi_149446937
Lol verwerkingstijd voor een man. Noem je geen echte man. Als het een goede relatie is dan probeer je het over een paar jaar weer.
pi_149447597
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:10 schreef 10minuteman het volgende:
Lol verwerkingstijd voor een man. Noem je geen echte man. Als het een goede relatie is dan probeer je het over een paar jaar weer.
Of hij heeft gewoon meer aan zijn hoofd. Ze heeft het immers steeds over hoe druk hij het wel niet heeft en als hij tijd maakt is het dan nog niet goed. Serieus als TS hem zo graag mee wilt, dan vraagt ze dat toch ook simpelweg gewoon? Maar goed je merkt ook wel van 50000 km ver dat hun relatie niet geweldig is. Ze communiceren niet eens normaal met elkaar.
pi_149449086
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:10 schreef 10minuteman het volgende:
Niet elke man ziet kinderen als een noodzakelijk kwaad....
pi_149449114
Hee ts, kraak je vriend eens niet zo af. Hij laat het jou bepalen en geeft aan dat het kind welkom is. Misschien wel meer dan je denkt.. daarom reageert hij ws niet zo op die abortus.

Die gast moet het ook ff verwerken.

Dat je dan meteen gaat miepen dat de relatie geen standhoudt belooft weinig goeds. Hoe oud ben je? Heb je ueberhaupt weleens verantwoordelijkheid genomen voor iets in je leven?

Damn.

En mijn mening over abortus is simpel: bij twijfel niet doen en het kind houden. Abortus is prima als je het absoluut niet wil, maar ook alleen dan.
Monkey see, monkey do.
  † In Memoriam † zaterdag 7 februari 2015 @ 16:51:45 #263
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149449147

[ Bericht 100% gewijzigd door Mo_Muffin op 07-02-2015 16:55:09 ]
  † In Memoriam † zaterdag 7 februari 2015 @ 16:53:38 #264
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149449185
Ah, hij is er al van op de hoogte begrijp ik dan neem ik het laatste dat ik zei terug.
pi_149453843
We hebben er vandaag wat uitgebreider over gepraat face to face. Hij snapt mijn argumenten en mijn standpunt. Dat het op dit moment eigenlijk niks meer is dan een voorbereiding op een leven en dat het leven pas begint bij hartkloppingen. Dat hij ermee kan leven en het kan beschouwen als een latere fase van anticonceptie.

Hij wilt niet mee met mij, dat wil ik zelf ook niet (ik had alleen graag gezien dat hij het aanbood, maar ik snap van zijn kant ook dat hij het niet wilt en het ook niet gaat aanbieden). Wel gaat hij telefonisch bereikbaar zijn voor mij en na afloop kan ik bij hem thuis bijkomen en uitrusten en zal hij iets eerder thuis komen om te kijken hoe het gaat.

We zijn er uit gekomen, blijft iets moeilijks, maar dit lijkt de beste oplossing in ons geval.

Verder bedankt voor de tips, ik had het sowieso niet geheim kunnen houden voor hem denk ik, maar de reacties hier hebben me wel extra aan het denken gezet.

Aan toekomstige lotgenoten kan ik iig nu vertellen dat ze het altijd moeten bespreken met de partner, hoe moeilijk het ook lijkt. Als hij echt van je houdt, zal hij je op zijn manier steunen en jouw keus respecteren.
pi_149453862
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:07 schreef Wondertjex het volgende:
Als hij echt van je houdt, zal hij je op zijn manier steunen en jouw keus respecteren.
Zoals jij dat bij hem doet :D
Sorry ik kon het niet laten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149453964
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:08 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Zoals jij dat bij hem doet :D
Sorry ik kon het niet laten
Ik heb mijn keus niet opgedrongen, ik vroeg om zijn mening ook. Ik vroeg hoe hij erover dacht. Je weet niet hoe het gesprek ging, dus is beetje gemeen dat je nu wel probeert te oordelen over mij.

Beide opties waren acceptabel voor hem, maar bij de echo mag ik niet doorgaan als ik hartkloppingen hoor, alleen als mijn eigen berekening klopt, ga ik het doorzetten.l
pi_149454172
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:11 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik heb mijn keus niet opgedrongen, ik vroeg om zijn mening ook. Ik vroeg hoe hij erover dacht. Je weet niet hoe het gesprek ging, dus is beetje gemeen dat je nu wel probeert te oordelen over mij.

Beide opties waren acceptabel voor hem, maar bij de echo mag ik niet doorgaan als ik hartkloppingen hoor, alleen als mijn eigen berekening klopt, ga ik het doorzetten.l
Nee jij komt met kromme vrouwenlogica als 'hij gaat niet mee, ik wil hem niet mee, mee hij had het wel moeten aanbieden'

:')
pi_149454226
quote:

[..]

En dan? Een kind op de wereld zetten die verschrikkelijk ongewenst is? Jij die hem/haar de rest van z'n leven zal verwijten dat hij/zij jouw toekomst heeft verpest?
pi_149454319
quote:

[..]

Mag je niet doorgaan van hem of van jou?
En hoe zit het nu met je afspraak bij de abortuskliniek? Ben je daar al geweest en heb je nu bedenktijd? Zo nee, dan reken erop dat je volgende week een gesprek krijgt en dan vijf dagen moet wachten. Gezien je berekening kun je dan best op een hartje rekenen.... Ga je dan op dat moment, zonder met je verloofde te overleggen, besluiten dat je het kind alsnog houdt? Leuk thuiskomen voor hem (misschien oprecht leuk, gezien zijn visie, maar op die manier zet je hem weer buitenspel).

Ik vind het niet handig dat je zo'n levensveranderende keuze uiteindelijk laat afhangen van het zien van wat fladdertjes op een echo of niet. Je loopt echt over het randje.

-edit- ik zie nu dat je tot 16 dagen overtijd (zwangerschap van 6w2d) geen wettelijke bedenktijd hebt. Weer dat randje... -
pi_149454353
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:21 schreef Poesopstokje het volgende:
En dan? Een kind op de wereld zetten die verschrikkelijk ongewenst is? Jij die hem/haar de rest van z'n leven zal verwijten dat hij/zij jouw toekomst heeft verpest?
Nee joh, dan heeft TS extra tijd over om in de bijbel te lezen, want geen carriere, en zich bij God's wil neer te leggen, dus dat komt helemaal goed.

TS, mooi dat je nu meer overlegt met je partner en sterkte, wat jullie ook kiezen!
pi_149454412
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:26 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Nee joh, dan heeft TS extra tijd over om in de bijbel te lezen, want geen carriere, en zich bij God's wil neer te leggen, dus dat komt helemaal goed.

TS, mooi dat je nu meer overlegt met je partner en sterkte, wat jullie ook kiezen!
We weten nu allemaal dat TS alleen christen is wanneer het haar uitkomt. Dus dat zal wel meevallen allemaal.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 20:28:48 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149454428
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:26 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat is nu (weer) in de hand van God, want knipperlichtje = geen abortus.
Hoewel TS de hand van God wel dusdanig probeert te sturen dat er een knipperlichtje is, want anders zou ze niet zolang wachten met het eerste bezoek aan de abortuskliniek.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149454587
quote:

[..]

Jij bent een trol.
pi_149454697
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:21 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat zal niet gebeuren aangezien ik sowieso al een kinderwens heb in de toekomst en van kinderen houd. Mijn vriend heeft er al twee en die kunnen het allebei erg goed vinden met mij en ik met hen. Ik weet dat dat niet helemaal vergelijkbaar is, maar als het je eigen kindje is, houd je daar al helemaal onvoorwaardelijk van.

Maar ik wil dat kindje wel het maximale kunnen bieden en niet een niet afgestudeerde bijstandsmoeder als het ooit mis gaat met de vader. Nu ik de keus heb, aangezien het nog vroeg is in mijn berekening, kies ik dus voor dat laatste.
pi_149454732
Je hebt een wens in de toekomst. Wow.
pi_149454738
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:39 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Dat zal niet gebeuren aangezien ik sowieso al een kinderwens heb in de toekomst en van kinderen houd. Mijn vriend heeft er al twee en die kunnen het allebei erg goed vinden met mij en ik met hen. Ik weet dat dat niet helemaal vergelijkbaar is, maar als het je eigen kindje is, houd je daar al helemaal onvoorwaardelijk van.

Maar ik wil dat kindje wel het maximale kunnen bieden en niet een niet afgestudeerde bijstandsmoeder als het ooit mis gaat met de vader. Nu ik de keus heb, aangezien het nog vroeg is in mijn berekening, kies ik dus voor dat laatste.
Dus je gaat al uit van het ergste? :{

Een vriend van mij heeft 2 tienerouders, die hebben ook gewoon hun opleiding afgemaakt en hebben inmiddels al een paar decennia een eigen bedrijf.

Wat een kutsmoes vind ik dat. Een kind aborteren omdat het even niet in je plaatje past.

Ik ben niet tegen abortus, maar met deze instelling vind ik het écht absurd. :X
pi_149454797
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:25 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Mag je niet doorgaan van hem of van jou?
En hoe zit het nu met je afspraak bij de abortuskliniek? Ben je daar al geweest en heb je nu bedenktijd? Zo nee, dan reken erop dat je volgende week een gesprek krijgt en dan vijf dagen moet wachten. Gezien je berekening kun je dan best op een hartje rekenen.... Ga je dan op dat moment, zonder met je verloofde te overleggen, besluiten dat je het kind alsnog houdt? Leuk thuiskomen voor hem (misschien oprecht leuk, gezien zijn visie, maar op die manier zet je hem weer buitenspel).

Ik vind het niet handig dat je zo'n levensveranderende keuze uiteindelijk laat afhangen van het zien van wat fladdertjes op een echo of niet. Je loopt echt over het randje.

-edit- ik zie nu dat je tot 16 dagen overtijd (zwangerschap van 6w2d) geen wettelijke bedenktijd hebt. Weer dat randje... -
Van ons allebei niet, daar zijn we het over eens. Dan gaat het door wat voor moeilijkheden er ook komen.

Verder moet je anders maar eens een abortuskliniek opbellen en kijken of je de volgende dag al terecht kan. Ik kan je vertellen dat ik bij twee steden heb na gevraagd en bij beiden moest ik sowieso minstens een week wachten (waarvan ik dacht dat het bedenktijd was, maar blijkbaar geldt er geen bedenktijd, maar is het vanwege de drukte). Ik vroeg om een dag extra, omdat dat even niet anders kon, dus dat is de reden waardoor het even duurt.
pi_149454882
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft 2 tienerouders, die hebben ook gewoon hun opleiding afgemaakt en hebben inmiddels al een paar decennia een eigen bedrijf.

Wat een kutsmoes vind ik dat. Een kind aborteren omdat het even niet in je plaatje past.

+1, al vind ik abortus in dit geval (lees doebewust onveilig neuken en later wel n kind willen) absurd.

Al is het voor dit kind ws alleen maar beter want je zal zo'n achterbakse moeder hebben...
S. 2014
J. 2016
pi_149454885
Abortus als anticonceptie. Netjes hoor.
pi_149454930
Het lijkt me in het eerste geval voor het kind beter dat het niet te wereld komt. Niet op deze manier.
pi_149455045
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

+1, al vind ik abortus in dit geval (lees doebewust onveilig neuken en later wel n kind willen) absurd.

Al is het voor dit kind ws alleen maar beter want je zal zo'n achterbakse moeder hebben...
Ik slikte de pil en dat is drie jaar goed gegaan, dus onveilig neuken kan ik het niet noemen.

Ik zou maar niet te snel oordelen zonder mensen te kennen, als je straks een keer hetzelfde meemaakt zal je het net zo moeilijk hebben.
pi_149455095
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:48 schreef Ticootje het volgende:
Abortus als anticonceptie. Netjes hoor.
Grappig hoe mensen de dingen eruit pikken waarmee ze anderen kunnen 'pakken', terwijl ze over de rest heen lezen en alles niet in context willen lezen.

Maar ja, ik ben in ieder geval opgelucht en de update was bedoeld voor de mensen die wel echt mee dachten.
pi_149455106
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:55 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik slikte de pil en dat is drie jaar goed gegaan, dus onveilig neuken kan ik het niet noemen.

Ik zou maar niet te snel oordelen zonder mensen te kennen, als je straks een keer hetzelfde meemaakt zal je het net zo moeilijk hebben.
Moeilijk? Je maakt het jezelf juist erg makkelijk allemaal. :N

Veilig gebruik? Je wist niet eens dat je moest oppassen met diarree en overgeven (en sommige antibiotica bijvoorbeeld.)
pi_149455118
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:57 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Grappig hoe mensen de dingen eruit pikken waarmee ze anderen kunnen 'pakken', terwijl ze over de rest heen lezen en alles niet in context willen lezen.

Maar ja, ik ben in ieder geval opgelucht en de update was bedoeld voor de mensen die wel echt mee dachten.
Ticootje is hier al vanaf post 1 volgens mij, zij is wel de laatste die selectief dingen er uit pikt :')
pi_149455535
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:44 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Van ons allebei niet, daar zijn we het over eens. Dan gaat het door wat voor moeilijkheden er ook komen.

Verder moet je anders maar eens een abortuskliniek opbellen en kijken of je de volgende dag al terecht kan. Ik kan je vertellen dat ik bij twee steden heb na gevraagd en bij beiden moest ik sowieso minstens een week wachten (waarvan ik dacht dat het bedenktijd was, maar blijkbaar geldt er geen bedenktijd, maar is het vanwege de drukte). Ik vroeg om een dag extra, omdat dat even niet anders kon, dus dat is de reden waardoor het even duurt.
Zo te lezen ben ik degene die sneller de goede info over wettelijke bedenktijd wist. Hoefde ik de klinieken niet eens voor op te bellen. Maar oké, ik ga je op je woord geloven dat je bij beide klinieken niet zo snel terecht kon. Als ik een kind écht niet ter wereld wilde laten komen had ik volgens mij de andere 14 klinieken opgebeld, om zeker binnen de termijn 'voor het hart' te zitten. Maar hey, dat ben ik.
pi_149455619
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:12 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zo te lezen ben ik degene die sneller de goede info over wettelijke bedenktijd wist. Hoefde ik de klinieken niet eens voor op te bellen. Maar oké, ik ga je op je woord geloven dat je bij beide klinieken niet zo snel terecht kon. Als ik een kind écht niet ter wereld wilde laten komen had ik volgens mij de andere 14 klinieken opgebeld, om zeker binnen de termijn 'voor het hart' te zitten. Maar hey, dat ben ik.
Het is vrij simpel. Je belt een verloskundige, verteld dat je ongewenst zwanger bent... Maakt een afspraak en spreekt dit nog eens uit. Vanaf daar gaat je bedenktijd al in. Je maakt vervolgens in dezelfde week een afspraak bij een kliniek en probleem opgelost.

Die bedenktijd stelt wat dat betreft echt niets voor.
pi_149455671
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:39 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Als je een 17 jarige was die net de havo heeft afgerond was ik het helemaal met je eens. Maar jij als 27(?) jarige, die al een eind onderweg is met haar studie én een werkende verloofde heeft, ik vind je scenario wel erg somber.

Moeders hebben met minder mogelijkheden hun kind grootgebracht. Natuurlijk zou het aanpassen zijn en gaat je toekomst veranderen, maar jij lijkt alleen maar de nadelen te zien. Jammer dat je dat niet vooraf besefte en op basis daarvan je goed had geïnformeerd over de werking van anticonceptie.

Maar, als je er echt zo negatief over denkt, dan is het voor het kind in kwestie wellicht ook beter om niet geboren te worden. Sterkte.
pi_149455717
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:12 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik was in ieder geval wat meer met google aan de slag gegaan
Maar misschien mag google wel niet in staphorst en fok wel?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149455817
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:55 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik ben al moeder, en als ik eerder dan gepland zwanger was geraakt had ik het zonder twijfel gehouden,Man en ik hebben namelijk altijd gezegd dat we eventuele consequenties zouden accepteren, maar goed ik wens je een goede toekomst en ik hoop dat je kunt leven met abortus... en dat God het je vergeeft dat je 1 van zijn kinderen vermoordt.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:25:05 #291
47102 Elvi
miemkwien
pi_149456010
Wow kunnen jullie allemaal even kalmeren? Ze heeft haar keuze al gemaakt, dr vriend is ingelicht en ze pakt het aan zoals zij wil. Daar hoef je haar toch niet op aan te vallen? Alleen maar omdat het niet de manier is waarop jij het zou doen? Voor mijn part gaat ze nu voor een abortus en raakt ze volgend jaar weer zwanger van een kind wat ze wel houdt. Als dat is wat ze wil: prima. Ik begrijp niet waar jullie je druk om maken :') _O-
pi_149456409
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Ik ben zelf een paar jaar geleden onverwacht zwanger geworden. Ik was toen 20, was nog bezig met mijn studie, mijn vriend en ik woonde nog niet samen (ik woonde zelfs nog bij mijn ouders), dus het zat nog niet direct in de planning om een kind te krijgen. (mijn vriend was 30, had een baan maar woonde door omstandigheden tijdelijk weer bij zijn ouders) Maar geen moment hebben wij abortus overwogen.

Ik heb nu een prachtige dochter van bijna 2, ik heb mijn opleiding afgerond, heb een leuk huis en een baan. Mijn vriend en ik zijn dol gelukkig, het is niet altijd makkelijk geweest maar heb geen moment spijt.
pi_149456433
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:35 schreef madam-april het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Ik ben zelf een paar jaar geleden onverwacht zwanger geworden. Ik was toen 20, was nog bezig met mijn studie, mijn vriend en ik woonde nog niet samen (ik woonde zelfs nog bij mijn ouders), dus het zat nog niet direct in de planning om een kind te krijgen. (mijn vriend was 30, had een baan maar woonde door omstandigheden tijdelijk weer bij zijn ouders) Maar geen moment hebben wij abortus overwogen.

Ik heb nu een prachtige dochter van bijna 2, ik heb mijn opleiding afgerond, heb een leuk huis en een baan. Mijn vriend en ik zijn dol gelukkig, het is niet altijd makkelijk geweest maar heb geen moment spijt.
Goed gedaan, mag je trots op zijn ^O^
pi_149456490
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:25 schreef Elvi het volgende:
Wow kunnen jullie allemaal even kalmeren? Ze heeft haar keuze al gemaakt, dr vriend is ingelicht en ze pakt het aan zoals zij wil. Daar hoef je haar toch niet op aan te vallen? Alleen maar omdat het niet de manier is waarop jij het zou doen? Voor mijn part gaat ze nu voor een abortus en raakt ze volgend jaar weer zwanger van een kind wat ze wel houdt. Als dat is wat ze wil: prima. Ik begrijp niet waar jullie je druk om maken :') _O-
Bedankt voor je reactie.
Mensen willen graag laten zien en vermelden dat zij perfect zijn, dat hun manier het beste is en ze altijd zouden gaan voor de 'beste' optie. Altijd leuk praten voor mensen die in een andere situatie zitten en het wel allemaal makkelijk kunnen aanpassen.

Maar goed, ik zou wellicht hetzelfde gereageerd hebben als ik dit allemaal niet had meegemaakt.

Het belangrijkste nu voor mij is dat ik mijn loyaliteit tegenover mijn vriend niet heb verloren en ook om zijn gedachte/acceptatie heb gevraagd. Ik zit op dit moment met hem op 1 lijn en dat geeft opluchting.
pi_149456563
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:35 schreef madam-april het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Dit is wel mooi om te lezen, ik ben blij dat jullie in jullie situatie een goede keus hebben kunnen maken en nu gelukkig zijn :)
pi_149456645
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:57 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Moeilijk? Je maakt het jezelf juist erg makkelijk allemaal. :N

Veilig gebruik? Je wist niet eens dat je moest oppassen met diarree en overgeven (en sommige antibiotica bijvoorbeeld.)
En ibuprofen bijvoorbeeld, en kip enzo. (er zijn ongelofelijk veel producten die bijwerkingen kunnen veroorzaken op diverse anticonceptie in pil vorm).

Sowieso is de pil niet 100% veilig maar 99.5% (dus 1 op de 200 keer kun je gewoon zwanger raken). ^O^
No Guts, No Glory
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 21:45:10 #297
5428 crew  miss_sly
pi_149456734
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:38 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie.
Mensen willen graag laten zien en vermelden dat zij perfect zijn, dat hun manier het beste is en ze altijd zouden gaan voor de 'beste' optie. Altijd leuk praten voor mensen die in een andere situatie zitten en het wel allemaal makkelijk kunnen aanpassen.

Maar goed, ik zou wellicht hetzelfde gereageerd hebben als ik dit allemaal niet had meegemaakt.

Het belangrijkste nu voor mij is dat ik mijn loyaliteit tegenover mijn vriend niet heb verloren en ook om zijn gedachte/acceptatie heb gevraagd. Ik zit op dit moment met hem op 1 lijn en dat geeft opluchting.
Ik vind het wel irritant om te lezen dat je denkt dat anderen niet iets soortgelijks meegemaakt zouden hebben en daarom anders denken. Dat is natuurlijk onzin. Mensen kunne. Iets soortgelijks meegemaakt hebben en toch een andere keus hebben gemaakt. Er is geen beste keus, denk ik.

Wel heel belangrijk vind ik het dat je het je vriend hebt verteld.
pi_149456886
quote:

[..]

Het belangrijkste nu voor mij is dat ik mijn loyaliteit tegenover mijn vriend niet heb verloren
Gisteren wist je niet meer of het de man van je leven is omdat hij niet meteen reageerde zoals jij had gewild?

Natuurlijk is onverwacht zwanger worden zwaar en een mega grote twist in je leven. Maar ik ben er vrij zeker van dat ik toch andere normen en waarden heb dan jij (en een compleet andere relatie) dus dat bepaalde dingen niet eens in mijn hoofd op zouden komen
Ik vind dat uit dit topic vrij duidelijk naar voren komt dat jij geen zelfinzicht hebt. Dat is een groot verschil met veel andere mensen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:57:34 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149457235
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:57 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Niet eruit pikken, je zegt het letterlijk zelf.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:07 schreef Wondertjex het volgende:
We hebben er vandaag wat uitgebreider over gepraat face to face. Hij snapt mijn argumenten en mijn standpunt. Dat het op dit moment eigenlijk niks meer is dan een voorbereiding op een leven en dat het leven pas begint bij hartkloppingen. Dat hij ermee kan leven en het kan beschouwen als een latere fase van anticonceptie.

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149457714
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:36 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Goed gedaan, mag je trots op zijn ^O^
:) dankje

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:40 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Dit is wel mooi om te lezen, ik ben blij dat jullie in jullie situatie een goede keus hebben kunnen maken en nu gelukkig zijn :)
Als je nog vragen hebt ofzo pm me gerust.. :)
pi_149457737
quote:

[..]

Bedankt voor je reactie.

Gisteren zei je nog dat de relatie geen lang leven beschoren zou zijn omdat hij naar jouw mening niet begripvol genoeg had gereageerd. Je zwiept van de ene emotie en gedachte naar de andere.
Is ook logisch in jouw situatie, maar veroordeel users die van een afstand een standvastige (en afwijkende) mening hebben dan ook niet.

Ik vind het oprecht fijn dat je nu met je vriend op een lijn zit (die tips hier om het te vertellen en te kijken hoe dat viel waren nog niet zo slecht he? ;) ). Houd deze reeks in gedachten als je je beslissing over je zwangerschap of wellicht ook je relatie gaat nemen. En ga niet over één nacht ijs. Sterkte.

Edit- Ah, lapo, ik laat het aan TS over om desgewenst een nieuwe te openen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')