Mogen users ook meebeslissen of het dicht moet? Kunnen we niet gewoon een poll plaatsen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:06 schreef Wondertjex het volgende:
Op zich heb ik genoeg reacties en meningen gelezen en ik weet niet of ik nog een nieuw vervolg mag openen, maar voor eventuele meisjes/ vrouwen die in mijn situatie komen te zitten en dit topic doorlezen, is het misschien 'leuk' om te lezen wat het besluit zal zijn. Ook voor de mensen die hier serieus mee dachten en reageerden.
Mod mag beslissen of het topic dicht moet of niet.
Klinkt als erg verstandige vriendinnen waar je mee omgaatquote:Op woensdag 4 februari 2015 19:47 schreef Wondertjex het volgende:
Van vriendinnen kreeg ik alleen informatie over abortus en hoe dat werkt
Poll: Stem over dit topic!quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:07 schreef NotYou het volgende:
Kunnen we niet gewoon een poll plaatsen?
quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:06 schreef Wondertjex het volgende:
Op zich heb ik genoeg reacties en meningen gelezen en ik weet niet of ik nog een nieuw vervolg mag openen, maar voor eventuele meisjes/ vrouwen die in mijn situatie komen te zitten en dit topic doorlezen, is het misschien 'leuk' om te lezen wat het besluit zal zijn. Ook voor de mensen die hier serieus mee dachten en reageerden.
Mod mag beslissen of het topic dicht moet of niet.
Ik heb tot eind volgende week nog bedenktijd en zoals ik wel vaker doe met lastige keuzes, neig ik naar het uitstellen bij het nemen van een beslissing. Beide kanten trekken me zo dat ik het nog steeds niet zeker weet.quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
heb je voor jezelf al een keuze gemaakt? houden of niet?
Zou je het achteraf ook niet vertellen? Dat lijkt me nogal een geheim om mee rond te lopen in een relatie...quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:58 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb tot eind volgende week nog bedenktijd en zoals ik wel vaker doe met lastige keuzes, neig ik naar het uitstellen bij het nemen van een beslissing. Beide kanten trekken me zo dat ik het nog steeds niet zeker weet.
Ik weet in ieder geval dat ik het of aan mijn vriend vertel en dan het kind ga houden of in mijn eentje naar een kliniek ga. Aan mijn vriend vertellen over dat ik een abortus wil ga ik dus niet doen.
Eind volgende week is het te laat voor een overtijdbehandeling, en een abortus ga je niet doen, dus je gaat dit kind gewoon krijgen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:58 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb tot eind volgende week nog bedenktijd en zoals ik wel vaker doe met lastige keuzes, neig ik naar het uitstellen bij het nemen van een beslissing. Beide kanten trekken me zo dat ik het nog steeds niet zeker weet.
Ik weet in ieder geval dat ik het of aan mijn vriend vertel en dan het kind ga houden of in mijn eentje naar een kliniek ga. Aan mijn vriend vertellen over dat ik een abortus wil ga ik dus niet doen.
Maak het dan gewoon lekker uit als je dit soort beslissingen alleen neemt en wellicht zelfs de uitkomst niet deelt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:58 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als je dit werkelijk geheim had willen houden, had je het niet met je vriendinnen moeten bespreken.quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:58 schreef Wondertjex het volgende:
Aan mijn vriend vertellen over dat ik een abortus wil ga ik dus niet doen.
Achteraf vertellen is denk ik nog erger voor hem, dan heb ik alles al geregeld en gedaan zonder enige overleg en kom ik met de mededeling dat ik dat allemaal achter zijn rug om heb gedaan. Ik kan geen betere reden bedenken om een relatie uit te maken dan zoiets.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:55 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Zou je het achteraf ook niet vertellen? Dat lijkt me nogal een geheim om mee rond te lopen in een relatie...
dit snap ik nooitquote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:32 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Achteraf vertellen is denk ik nog erger voor hem, dan heb ik alles al geregeld en gedaan zonder enige overleg en kom ik met de mededeling dat ik dat allemaal achter zijn rug om heb gedaan. Ik kan geen betere reden bedenken om een relatie uit te maken dan zoiets.
Het is natuurlijk ook wel iets wat ik wellicht ga doen, maar dan zonder het te vertellen. Dat maakt het allemaal niet opeens wel aanvaardbaar, dat besef ik heel goed. Maar ik wil deze relatie behouden, ik houd van hem, maar wil wel een eigen keuze hierin hebben zonder verplichtingen.
Ik denk inderdaad misschien teveel aan andere dingen en laat van alles meetellen bij mijn besluit.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 02:35 schreef Megara het volgende:
Ik heb vanmiddag de vorige topics doorgelezen en ik vraag me één ding toch het meeste af: waarom hecht je toch zo ontieglijk veel waarde aan de mening van mensen die helemaal niets in de melk te brokkelen hebben? In plaats van je bezig te houden met of (en hoe) jij of jullie met zijn tweeën dit kunnen gaan regelen, lijk je je voornamelijk bezig te houden met hoe de komst van het kindje (of jouw/jullie ingrijpen hierin) jouw relaties met de buitenwereld zullen gaan beïnvloeden. Of jij, je vriend, en je nabije omstanders gelovig zijn, is hier geen hoofdzaak - wat er voor mij logischerwijs in deze beslissing toe doet zijn slechts twee dingen, en daarbij kun je persoonlijke overtuigingen vanzelf wel laten meewegen:
- Hoe is de relatie met mijn vriend? Is die kerel, aan wie je uit angst voor onredelijke koppigheid zoiets ingrijpends als dit niet eens durft vóór te leggen, wel de heldere blik die je bij je wilt hebben wanneer jullie nog wat meer voor de kiezen gaan krijgen, laat staan degene met wie je ooit een opvoeding kunt realiseren? Het lijkt mij toch allerzeerst bevorderlijk voor een relatie als je daarin open kunt zijn en steun hebt aan elkaar, en niet alleen op dit vlak. Heb je daar trouwens niet over nagedacht voor je je verloofde?
- Kan een beslissing (wat die ook gaat zijn, want ik zou het ook niet zo één-twee-drie weten) aan mezelf verantwoorden? Je lijkt het niet zo te beseffen, maar degene met wie je op de eerste plaats zult moeten blijven leven ben JIJ, niet de mensen om je heen. Als jij straks spijt hebt dat je ofwel je kansen hebt verbruid, ofwel je relatie(s) hebt vergooid, ofwel het leven in je hebt gedoofd, moet je eens kijken hoe overtuigend die mensen dan nog zijn, als ze er überhaupt nog voor je zijn - en zelfs al staat iemand je bij, er is echt niemand die jou weer gelukkig krijgt als je dat met jezelf onmogelijk nog kunt zijn.
Lijkt me een goed moment om eens te gaan nadenken bij je keuzes in het leven, in plaats van af te gaan op wat de norm is, op je eerste gedachte of op je omgeving (zowel vriendinnen als familie). Verder, veel sterkte!
Wat als hij het achteraf via via te weten komt? Als één van jouw vriendinnen haar mond voorbij praat...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:32 schreef Wondertjex het volgende:
Achteraf vertellen is denk ik nog erger voor hem, dan heb ik alles al geregeld en gedaan zonder enige overleg en kom ik met de mededeling dat ik dat allemaal achter zijn rug om heb gedaan. Ik kan geen betere reden bedenken om een relatie uit te maken dan zoiets.
Ik vertrouw erop dat de vriendinnen die het weten het wel geheim kunnen houden, ze raden mij zelfs aan om het niet te vertellen als ik mijn twijfels erover aan ze vertel. Verder heeft een aantal hetzelfde meegemaakt, dus ze snappen de situatie wel een beetje.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Als je dit werkelijk geheim had willen houden, had je het niet met je vriendinnen moeten bespreken.De kans zit er in dat hij het via via alsnog te weten komt en dat is vele malen erger dan rechtstreeks van jou.
Fake is het niet, maar ik heb wel gebeden om een spontane miskraam, zodat ik niet hoef te kiezen inderdaad. Jammer genoeg zijn dingen soms niet zo eenvoudig.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:51 schreef loveli het volgende:
Het zou me nog steeds niks verbazen als dit een fake zwangerschap is die over een aantal dagen eindigt in een fake miskraam, waardoor TS gelukkig niet meer hoeft te kiezen en iedereen nog lang en gelukkig leeft.
Als ik het hem vertel gaan we het kind houden. Dat was ten eerste de afspraak en ten tweede kan hij me heel makkelijk overhalen door mijn familie en kerkmensen in te schakelen als steun.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:41 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dit snap ik nooit
je weet dat wat je doet zo erg is (in zijn ogen) dat hij niet meer met jou zo willen zijn, doet het toch maar denkt dat als je het niet doet dat je het niet gedaan hebt of zo? De uitkomst is nog steeds het zelfde
net zo als mannen die vreemdgaan maar het niet zeggen en dan vinden dat ze geen fout hebben gemaakt
Je houdt toch van hem en weet wat hij wil? Waarom gun je hem het dan niet om daarin zelf een beslissing te maken?
los van het feit dat ik dat laffe redenen vind om het niet te zeggen: je weet dat hij niet bij je wil zijn als hij het zou weten. Waarom kies je dan zo voor jezelf?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:57 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als ik het hem vertel gaan we het kind houden. Dat was ten eerste de afspraak en ten tweede kan hij me heel makkelijk overhalen door mijn familie en kerkmensen in te schakelen als steun.
Dit komt inderdaad sowieso uit. Een van die vriendinnen vertelt het haar vriend, of iemand waarvan ze denkt dat die hierbuiten staat. En dat komt via via weer terecht bij ...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Als je dit werkelijk geheim had willen houden, had je het niet met je vriendinnen moeten bespreken.De kans zit er in dat hij het via via alsnog te weten komt en dat is vele malen erger dan rechtstreeks van jou.
Ga er maar vanuit dat die vriendinnen dit al lang en breed met anderen besproken hebben.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit komt inderdaad sowieso uit. Een van die vriendinnen vertelt het haar vriend, of iemand waarvan ze denkt dat die hierbuiten staat. En dat komt via via weer terecht bij ...
of je komt in een conflict met die vriendin en dan vind ze deze kennis opeens een goed wapen. Of je doet iets waar ze het niet mee eens is en ze bedenkt met een kronkel dat ze er goed aan doet om die oude koe uit de sloot te halen of zoquote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit komt inderdaad sowieso uit. Een van die vriendinnen vertelt het haar vriend, of iemand waarvan ze denkt dat die hierbuiten staat. En dat komt via via weer terecht bij ...
Als ik het aan hem vertel, gaat hij mij ook zijn wil opleggen. Ik ken hem drie jaar, ik weet wat hij heeft meegemaakt en hoe hij denkt. Hij gaat zijn mening hierover niet aanpassen, als ik het vertel kan abortus niet van toepassing zijn als ik door met hem wil gaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:34 schreef Markeerstift het volgende:
Heb nu al een tijdje mee gelezen.. hoe zou jij jezelf voelen als je verloofde/vriend zoiets ingrijpends doet achter je rug om? Omdat hij anders zijn eigen zin niet kon doen? Want dat is wat je wil, je zegt een vrije keuze hierin te willen maken, maar als je het hem niet verteld en nooit verteld doe je het omdat je je eigen zin door wil drijven. Als je nu eerst nadenkt over de gevolgen en hoe jij het ziet en er dan met hem over in gesprek gaat.. dan doe je het m.i. pas om jezelf eerst te laten kiezen in war jij wil. Dan sta je ook in voor de gevolgen van je keuze. Houden is jarenlang samen verantwoordelijk voor een kind en weghalen is wellicht het einde van de relatie. Maar dat hoeft ook niet want hij heeft al eens eerder zijn rug naar god gekeerd toen zijn huwelijk op de klippen liep.
Denk je echt dat wat niet weet, wat niet deert?
Ik zou maar voorzichtig zijn met waar je om bidt.... als je over 5 jaar miskraam na miskraam krijgt sla je jezelf met je kop tegen de muur om deze gebeden.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:55 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Fake is het niet, maar ik heb wel gebeden om een spontane miskraam, zodat ik niet hoef te kiezen inderdaad. Jammer genoeg zijn dingen soms niet zo eenvoudig.
Dat, en anders bij een volgende zwangerschap wel....quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat een onzin. Alsof hij je gaat kidnappen en in zijn kelder werpt. Hij zal het je niet makkelijk maken nee, maar je hebt altijd een keusquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:05 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als ik het aan hem vertel, gaat hij mij ook zijn wil opleggen. Ik ken hem drie jaar, ik weet wat hij heeft meegemaakt en hoe hij denkt. Hij gaat zijn mening hierover niet aanpassen, als ik het vertel kan abortus niet van toepassing zijn als ik door met hem wil gaan.
Ik gok dat dit eerder de reden is waarom je het niet wil zeggen. Je wil voor jezelf een situatie creëren waarin jij er zo veel mogelijk aan over houdt. Je weet dat hij bij je weg zou gaan als hij het zou weten en dat wil je niet. Dus dan maar niks zeggenquote:Ik wil de relatie niet opgeven, hij is wel iemand die ik wil zien als de vader van mijn toekomstige kinderen. Als ik zeg dat ik toch koppig een abortus ga laten doen, ben ik en mijn vriend kwijt en mijn kind. Dat kan ik niet aan.
Maar als hij nu zonder overleg even een knoop in z'n zaadleiders laat leggen dan kan dat gewoon, dat soort beslissingen kun je toch immers gewoon nemen zonder overleg met de ander?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:05 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als ik het aan hem vertel, gaat hij mij ook zijn wil opleggen. Ik ken hem drie jaar, ik weet wat hij heeft meegemaakt en hoe hij denkt. Hij gaat zijn mening hierover niet aanpassen, als ik het vertel kan abortus niet van toepassing zijn als ik door met hem wil gaan.
Ik wil de relatie niet opgeven, hij is wel iemand die ik wil zien als de vader van mijn toekomstige kinderen. Als ik zeg dat ik toch koppig een abortus ga laten doen, ben ik en mijn vriend kwijt en mijn kind. Dat kan ik niet aan.
Dikke bullshit, je durft gewoon niet. Hij kan je tot niks verplichten en het lijkt me sterk dat hij je 9 maanden gekneveld in de kelder flikkert. Je durft gewoon niet. Kan, maar zeg dat dan gewoon.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:05 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik wil de relatie niet opgeven, hij is wel iemand die ik wil zien als de vader van mijn toekomstige kinderen. Als ik zeg dat ik toch koppig een abortus ga laten doen, ben ik en mijn vriend kwijt en mijn kind. Dat kan ik niet aan.
Maar dan is ze hem kwijt. Als ze het eerlijk gaat vertellen. Sommige dingen komen niet uit.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dikke bullshit, je durft gewoon niet. Hij kan je tot niks verplichten en het lijkt me sterk dat hij je 9 maanden gekneveld in de kelder flikkert. Je durft gewoon niet. Kan, maar zeg dat dan gewoon.
Je kan prima het hem vertellen en dan álsnog abortus doen ook al is hij het er niet mee eens, zo steekt de regelgeving nu eenmaal in elkaar, hij hoeft geen 'akkoord' te geven.
En je ziet hem als toekomstige vader van je kinderen, maar je wil nu zijn kind zonder medeweten laten aborteren, en daarna doodleuk trouwen terwijl straks ondertussen je omgeving het wél weet? Zoiets komt altijd uit.
Ja. Dat is het hele eieren eten: de volgorde is nu verkeerdquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:13 schreef Leandra het volgende:
Overigens snap ik het "over een of twee jaar" gedeelte van een andere post niet, zou je binnen die termijn anders aan kinderen willen beginnen?
En samen met het verlies van het kind kan ze dat verlies niet handelen....quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:14 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar dan is ze hem kwijt. Als ze het eerlijk gaat vertellen.
Tjah, wat is het alternatief, trouwen en je leven in angst leven dat een vriendin een keer d'r mond voorbij praat, je toch bent gezien bij de drogist, of bij de echo bij het 'gewenste' kind ze 'zien' dat het niet je eerste zwangerschap is?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:14 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar dan is ze hem kwijt. Als ze het eerlijk gaat vertellen.
Op basis van de posthistorie ga ik sowieso voor 1quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
En samen met het verlies van het kind kan ze dat verlies niet handelen....
Dat geeft twee opties:
- TS is zo labiel als een deur.
- TS wil eigenlijk helemaal geen abortus.
3: TS = trolllquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat geeft twee opties:
Nou, de door God gegeven verkeerde volgorde zou ik idd zelf even aanpassen, en over een jaar schijnheilig voor het altaar gaan staan.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja. Dat is het hele eieren eten: de volgorde is nu verkeerd
Als het trouwen, afstuderen, kind was (of afstuderen, trouwen, kind) dan wil ze het wel. Sowieso wil ze kinderen met deze man (of nou ja, dat zegt ze)
Maar omdat het nu kind, trouwen, afstuderen is is het niet goed
als een man 100% zeker nooit meer kinderen wil is het zijn volste recht om zich te laten steriliseren. Met het risico dat partner de relatie verbreekt als er bij haar wel een kinderwens is. Ik vind het echt een slecht idee om iemand tegen zin in tot ouderschap te dwingen. Er zit een grens aan overleg en compromissen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als hij nu zonder overleg even een knoop in z'n zaadleiders laat leggen dan kan dat gewoon, dat soort beslissingen kun je toch immers gewoon nemen zonder overleg met de ander?
Klopt. Ik weet niet. Ik kan best begrijpen dat ze het niet gaat vertellen hoor, dan kan je het gewoon in stilte vergeten en komt niemand erachter.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat geeft twee opties:
Natuurlijkquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:17 schreef Nammie het volgende:
[..]
Klopt. Ik weet niet. Ik kan best begrijpen dat ze het niet gaat vertellen hoor, dan kan je het gewoon in stilte vergeten en komt niemand erachter.
En hoe kun je serieus voor het altaar (letterlijk gok ik gezien het geloof) staan en van alles beloven en zeggen dat je van iemand houdt als je hier over hebt gelogen (en je partner de keus om ondanks wat je gekozen hebt bij jou te zijn hebt ontnomen)?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, wat is het alternatief, trouwen en je leven in angst leven dat een vriendin een keer d'r mond voorbij praat, je toch bent gezien bij de drogist, of bij de echo bij het 'gewenste' kind ze 'zien' dat het niet je eerste zwangerschap is?
Snap dat het een onwijs lastig vraagstuk is. Maar geloof me, soms een reactie echt mee als je iemand iets vertelt en is het niet zo rampzalig als je altijd in je hoofd zelf dacht.
En uiteraard: it's always darkest before the dawn.
Ik zou gewoon in een compleeeeet andere stad abortus laten doen. En alleen vertellen aan de vriendinnen waarvan ik zeker weet dat ze niks vertellen. En kunnen ze dat bij een echo zien dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, wat is het alternatief, trouwen en je leven in angst leven dat een vriendin een keer d'r mond voorbij praat, je toch bent gezien bij de drogist, of bij de echo bij het 'gewenste' kind ze 'zien' dat het niet je eerste zwangerschap is?
Snap dat het een onwijs lastig vraagstuk is. Maar geloof me, soms een reactie echt mee als je iemand iets vertelt en is het niet zo rampzalig als je altijd in je hoofd zelf dacht.
En uiteraard: it's always darkest before the dawn.
Je houdt van hem, maar vindt hem niet belangrijk genoeg om dit met hem te delen?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:32 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel iets wat ik wellicht ga doen, maar dan zonder het te vertellen. Dat maakt het allemaal niet opeens wel aanvaardbaar, dat besef ik heel goed. Maar ik wil deze relatie behouden, ik houd van hem, maar wil wel een eigen keuze hierin hebben zonder verplichtingen.
Vergeten? Echt ja? Volgens mij zijn er scheepsladingen vrouwen die er psychisch redelijk wat last van krijgen. Nou lijkt TS me daar een prima kandidaat voor, want dit is op voorhand al niet te rijmen met haar partner, geloof, en komt ze niet heel erg stabiel of doortastend over.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:19 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, dat gebeurt echt wel vaker hoor.
Je kan ook weggaan he, je moet helemaal niets. Zolang ze je niet opsluiten in huis ofzo(waarvoor je de politie kan bellen) is dit gewoon je eigen keuze.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:57 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als ik het hem vertel gaan we het kind houden. Dat was ten eerste de afspraak en ten tweede kan hij me heel makkelijk overhalen door mijn familie en kerkmensen in te schakelen als steun.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen gaat dit topic niet over jou, maar over TS. Dat lijken een hoop users te vergeten. Projecteren op je eigen situatie en wat jij zou doen is heel leuk, maar niet echt relevant voor TS. Die leeft haar leven niet op jouw manier.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:20 schreef Isegrim het volgende:
Met iemand die op welk vlak dan ook zijn wil aan mij zou willen opleggen zou ik sowieso al geen relatie hoeven.
Uiteraard heeft hij het volste recht, maar zoals TS het stelt zou hij het nu ook kunnen toen zonder het haar te vertellen, terwijl zij wellicht een andere relatiekeuze zou maken als hij zou vertellen dat hij zich zou laten steriliseren.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
als een man 100% zeker nooit meer kinderen wil is het zijn volste recht om zich te laten steriliseren. Met het risico dat partner de relatie verbreekt als er bij haar wel een kinderwens is. Ik vind het echt een slecht idee om iemand tegen zin in tot ouderschap te dwingen. Er zit een grens aan overleg en compromissen.
Ja, ik ken iemand die er nooit last van heeft gehad en het zag als een goede keuze op dat moment. En ze is al erg oud (in de 60) en heeft daarna gewoon weer kinderen gekregen. Ik denk dat je er dan zelf ook hulp bij kunt zoeken als het je toch teveel blijkt te worden.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Vergeten? Echt ja? Volgens mij zijn er scheepsladingen vrouwen die er psychisch redelijk wat last van krijgen. Nou lijkt TS me daar een prima kandidaat voor, want dit is op voorhand al niet te rijmen met haar partner, geloof, en komt ze niet heel erg stabiel of doortastend over.
Maar met hem praten om te zien of je tot iets werkends kan komen ook niet, hem niet in een leugen laten leven ook niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:05 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Echt enorm dit!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Je houdt van hem, maar vindt hem niet belangrijk genoeg om dit met hem te delen?
Waar is zijn recht op zijn eigen keuze, is dat ineens niet belangrijk?
Vind dit echt ontzettend smerig, veel lager als dit gaat niet.
Je weet hoe je partner hierover denkt, je weet dat hij van kinderen houdt en geen abortus zou willen, jou niet zou willen als je wel een abortus neemt. Toch ontneem je hem deze keuze en geef je hem een leugen ipv een goede relatie.
Je mag misschien denken dat je van hem houdt, maar je respecteert hem niet, niet eens een beetje.
Oh jij kent iemand, nee dan moet dat inderdaad wel voor álle vrouwen gelden.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:25 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, ik ken iemand die er nooit last van heeft gehad en het zag als een goede keuze op dat moment. En ze is al erg oud (in de 60) en heeft daarna gewoon weer kinderen gekregen. Ik denk dat je er dan zelf ook hulp bij kunt zoeken als het je toch teveel blijkt te worden.
Dit. Als alles maar blijft zoals het was, alsof er niks gebeurd is.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:22 schreef erodome het volgende:
Je verschuilt je achter vanalles en nog wat om maar geen consequentie's te hoeven dragen.
Maar iemand kennen die met kind een studie heeft afgerond is dan weer geen argumentquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh jij kent iemand, nee dan moet dat inderdaad wel voor álle vrouwen gelden.
Ja en? Heeft hij geen recht op de waarheid, op een keuze?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:14 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar dan is ze hem kwijt. Als ze het eerlijk gaat vertellen. Sommige dingen komen niet uit.
Oke wat cynisch/lullig. Ik zeg alleen maar dat het soms niet geen psychische gevolgen heeft, meer niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh jij kent iemand, nee dan moet dat inderdaad wel voor álle vrouwen gelden.
Ik heb ook een keer een zwangerschap laten afbreken. Nooit ook maar een seconde spijt van gehad. Maar ik wil überhaupt geen kinderen dus hoefde er ook niet lang over na te denken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:25 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, ik ken iemand die er nooit last van heeft gehad en het zag als een goede keuze op dat moment. En ze is al erg oud (in de 60) en heeft daarna gewoon weer kinderen gekregen. Ik denk dat je er dan zelf ook hulp bij kunt zoeken als het je toch teveel blijkt te worden.
Ik ken iemand die erdoor in een psychose is geraakt, 15 jaar later. Nooit meer kinderen gehad, relatie kapot gegaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:25 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar als ze het niet wil, dan heeft ze niks aan dat argument.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar iemand kennen die met kind een studie heeft afgerond is dan weer geen argumentHeerlijke manier van discussiëren altijd
Op de waarheid natuurlijk wel, maar op een keuze niet vind ik. Het ligt allemaal bij haar en wat zij wil.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja en? Heeft hij geen recht op de waarheid, op een keuze?
Kweenie hoor, maar als je een topic opent vraag je volgens mij om ervaringen en denkbeelden van anderen. Als ik precies zoals TS was zou mijn bijdrage verder weinig zin hebben.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Alleen gaat dit topic niet over jou, maar over TS. Dat lijken een hoop users te vergeten. Projecteren op je eigen situatie en wat jij zou doen is heel leuk, maar niet echt relevant voor TS. Die leeft haar leven niet op jouw manier.
Dingen voor jezelf goedpraten omdat iemand van een forum iemand kent die er nooit spijt van had gaat je ook niet helpenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:27 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar als ze het niet wil, dan heeft ze niks aan dat argument.
Ik ken ook niemand die het heeft laten doen, behalve dus die oude vrouw. Maar ik geloof haar wel. En een psychose daar zal wel meer achter zitten dan alleen een abortus toch?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ken iemand die erdoor in een psychose is geraakt, 15 jaar later. Nooit meer kinderen gehad, relatie kapot gegaan.
Steekproef n=1, want ik heb in tegenstelling tot TS niet zo heel veel vriendinnen die (me hebben verteld dat ze) abortus hebben gepleegd.
Vriendin van me, die er volledig achter stond en geen moment heeft getwijfeld om op haar 18e een abortus te laten plegen, kreeg kinderen toen ze 29 en 32 was en heeft er bij allebei de zwangerschappen en geboortes moeite mee gehad dat ze toen die keuze heeft gemaakt...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Vergeten? Echt ja? Volgens mij zijn er scheepsladingen vrouwen die er psychisch redelijk wat last van krijgen. Nou lijkt TS me daar een prima kandidaat voor, want dit is op voorhand al niet te rijmen met haar partner, geloof, en komt ze niet heel erg stabiel of doortastend over.
Als ze een abortus ondergaat en er geen spijt van krijgt, is het alleen maar goed toch.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dingen voor jezelf goedpraten omdat iemand van een forum iemand kent die er nooit spijt van had gaat je ook niet helpen
De keuze van de man is niet wat zij met haar zwangerschap aanmoet, maar of hij nog verder met haar wil.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:28 schreef Nammie het volgende:
Op de waarheid natuurlijk wel, maar op een keuze niet vind ik. Het ligt allemaal bij haar en wat zij wil.
Ja, fat natuurlijk wel! Maar ik begrijp wel dat ze het niet durft te vertellen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
De keuze van de man is niet wat zij met haar zwangerschap aanmoet, maar of hij nog verder met haar wil.
Helaas komt dit veel vaker voor dan men beseft.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Vriendin van me, die er volledig achter stond en geen moment heeft getwijfeld om op haar 18e een abortus te laten plegen, kreeg kinderen toen ze 29 en 32 was en heeft er bij allebei de zwangerschappen en geboortes moeite mee gehad dat ze toen die keuze heeft gemaakt...
Nee muts, je hebt geneukt! Daar word je zwanger van. Als je dat nou nog niet begrijpt heb je echt wat gemist de laatste tijd...quote:
Je "relatie" is niets waard als je blijkbaar meer aan je vriendinnen kan vertellen dan aan je "partner".quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:53 schreef Wondertjex het volgende:
Ik vertrouw erop dat de vriendinnen die het weten het wel geheim kunnen houden, ze raden mij zelfs aan om het niet te vertellen als ik mijn twijfels erover aan ze vertel. Verder heeft een aantal hetzelfde meegemaakt, dus ze snappen de situatie wel een beetje.
Dit gaat niet over de keuze, die ligt bij haar, daar is iedereen het mee eens. Maar de waarheid vertellen, hem iig deelgenoot maken, samen nog eens de optie's doorspreken lijkt mij gewoon doodnormaal. Zelfs als dat een breuk betekend.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:28 schreef Nammie het volgende:
[..]
Op de waarheid natuurlijk wel, maar op een keuze niet vind ik. Het ligt allemaal bij haar en wat zij wil.
Als ze werkelijk een abortus had gewild, dan had ze al een overtijdbehandeling gehad, en niet bewust zolang uitstellen dat het een curettage moet gaan worden.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:19 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik zou gewoon in een compleeeeet andere stad abortus laten doen. En alleen vertellen aan de vriendinnen waarvan ik zeker weet dat ze niks vertellen. En kunnen ze dat bij een echo zien dan?
Ik weet niet of een forum helemaal jouw ding is, 9 van de 10 posts waar je op reageert schijn je niet te begrijpenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:30 schreef Nammie het volgende:
[..]
Als ze een abortus ondergaat en er geen spijt van krijgt, is het alleen maar goed toch.
Gezien wat ze allemaal vertelt lijkt dat me niet de meest waarschijnlijke uitkomst.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:30 schreef Nammie het volgende:
[..]
Als ze een abortus ondergaat en er geen spijt van krijgt, is het alleen maar goed toch.
Ik ook, maar ik begrijp niet dat ze het niet wil vertellen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:31 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, fat natuurlijk wel! Maar ik begrijp wel dat ze het niet durft te vertellen.
Ik begrijp ook wel dat dat niet iets is waar ze zich op verheugt maar ik begrijp absoluut niet dat je het ook maar overweegt om het niet te zeggen. En ik begrijp al helemaal niet waarom je steeds laffe excuses zou verzinnen (en dat je ook nog zo suf bent dat je daarmee jezelf kunt overtuigen)quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:31 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, fat natuurlijk wel! Maar ik begrijp wel dat ze het niet durft te vertellen.
En veel minder vaak dan anti-abortus-activisten beweren.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Helaas komt dit veel vaker voor dan men beseft.
Nee, dat begrijp ik wel. Ik begrijp alleen niet waarom je daarover valt. Ze opent zelf een topic en dan kan je dat soort reacties en discussies verwachten. Het is aan haar wat ze ermee doet.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik weet niet of een forum helemaal jouw ding is, 9 van de 10 posts waar je op reageert schijn je niet te begrijpen
Ik bedoel dat het voor haar keus helemaal niet uit moet maken of jij iemand kent die geen spijt kreeg, of dat ik iemand ken die zwanger haar studie heeft afgerond. Het zijn allemaal drogredeneringen. TS moet een kind alleen laten komen als zij denkt dat ze het aan kan. Het zelfde geld voor een abortus.
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die er niet over vallen als je hoort dat iemand een ander zo wil behandelenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:34 schreef Nammie het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp ik wel. Ik begrijp alleen niet waarom je daarover valt. Ze opent zelf een topic en dan kan je dat soort reacties en discussies verwachten. Het is aan haar wat ze ermee doet.
Ik kan sowieso niet begrijpen dat mensen bij dit soort heftige situaties denken; laat ik eens op een forum om meningen vragenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze werkelijk een abortus had gewild, dan had ze al een overtijdbehandeling gehad, en niet bewust zolang uitstellen dat het een curettage moet gaan worden.
Het had met een paar pilletjes opgelost kunnen worden (zonder bedenktijd), maar daar heeft TS niet voor gekozen, TS heeft juist gekozen de zwangerschap te laten voortbestaan tot de makkelijkste oplossing geen optie meer is.
Dat laatste klopt echt het meeste niet aan het verhaal, dus of het is complete bullshit, of ze wil eigenlijk helemaal geen abortus, want waarom zou je dan niet actie ondernemen terwijl het nog makkelijk kan, maar bewust wachten tot het moeilijk wordt, en inmiddels blijkt ook nog dat het pas eind volgende week gaat worden, dus haar bedenktijd is dan niet de normale 5 dagen, maar zo'n 9 dagen.
Zelfs als ze daar voor de afspraak zit gaat het nog niet door, want als ze de echo met het hartje ziet kan ze het niet meer.
En eerlijk gezegd denk ik ook dat je geen abortus moet ondergaan als je het niet echt wilt, als je gaat uitstellen tot de makkelijke oplossing geen optie meer is, tot je sowieso een echo gaat krijgen en een kloppend hartje gaat zien.
Ik weet niet hoe courant de abortuspil in NL is, tot voor kort was bedenktijd het enige verschil tussen een overtijdbehandeling en een abortus.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze werkelijk een abortus had gewild, dan had ze al een overtijdbehandeling gehad, en niet bewust zolang uitstellen dat het een curettage moet gaan worden.
Het had met een paar pilletjes opgelost kunnen worden (zonder bedenktijd), maar daar heeft TS niet voor gekozen, TS heeft juist gekozen de zwangerschap te laten voortbestaan tot de makkelijkste oplossing geen optie meer is.
Dat zal dan wel iemand zijn geweest die volledig achter haar beslissing stond, terwijl TS eigenlijk alles doet om die beslissing niet te hoeven nemen, ze stelt uit en slikt al Foliumzuur en vitamine D3 voor het geval ze besluit toch geen abortus te ondergaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:27 schreef Nammie het volgende:
[..]
Oke wat cynisch/lullig. Ik zeg alleen maar dat het soms niet geen psychische gevolgen heeft, meer niet.
Nee, jij zegt dat je gewoon lekker abortus moet plegen en het 'vergeten', want dat kan en is normaal, want jij kent iemand die dat schijnbaar ooit heeft gedaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:27 schreef Nammie het volgende:
[..]
Oke wat cynisch/lullig. Ik zeg alleen maar dat het soms niet geen psychische gevolgen heeft, meer niet.
Afhankelijk van de termijn gaat een abortus niet meer lukken met een pilletje.... op een bepaald moment wordt het sowieso een curettage.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe courant de abortuspil in NL is, tot voor kort was bedenktijd het enige verschil tussen een overtijdbehandeling en een abortus.
Ik welquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:35 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik kan sowieso niet begrijpen dat mensen bij dit soort heftige situaties denken; laat ik eens op een forum om meningen vragen
In dit soort situaties vind ik dat wel slimmer dan je vriendinnen om raad vragen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:35 schreef Nammie het volgende:
Ik kan sowieso niet begrijpen dat mensen bij dit soort heftige situaties denken; laat ik eens op een forum om meningen vragen
zo kan het ook lopen. Wat ze gaat doen moet ze zelf weten he.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, jij zegt dat je gewoon lekker abortus moet plegen en het 'vergeten', want dat kan en is normaal, want jij kent iemand die dat schijnbaar ooit heeft gedaan.
Vergeet niet om ff doodleuk bij de ETOS een zooitje vitamines en foliumzuur in te slaanquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
In dit soort situaties vind ik dat wel slimmer dan je vriendinnen om raad vragen.Nu bestaat het risico dat het via via uitkomt.
Je hebt gelijk, een mens is ook nooit dankbaar he..quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou maar voorzichtig zijn met waar je om bidt.... als je over 5 jaar miskraam na miskraam krijgt sla je jezelf met je kop tegen de muur om deze gebeden.
Haha nee dat begrijp ik serieus niet. Ik denk dat ik zo in paniek zou zijn dat ik juist mijn zusje, vriendinnen, vriend, ouders dit het eerste zou vertellen. Niet onbekenden op een forum. Ze heeft het ook nog meteen op het forum gezet, dezelfde ochtend nog.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
In dit soort situaties vind ik dat wel slimmer dan je vriendinnen om raad vragen.Nu bestaat het risico dat het via via uitkomt.
Volgens de adviezen moet je al vóór de zwangerschap met foliumzuur beginnen, dus dit zou je nog als kinderwens kunnen uitleggen in plaats van zwangerschap.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:39 schreef Loveless85 het volgende:
Vergeet niet om ff doodleuk bij de ETOS een zooitje vitamines en foliumzuur in te slaan
Ja, heel verantwoordelijk en goed enzo, maar natuurlijk in het licht van 'het geheim houden' compleet bezopen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Volgens de adviezen moet je al vóór de zwangerschap met foliumzuur beginnen, dus dit zou je nog als kinderwens kunnen uitleggen in plaats van zwangerschap.
Zoals al eerder gezegd: misschien begrijp je een forum niet zo goed....quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:40 schreef Nammie het volgende:
[..]
Haha nee dat begrijp ik serieus niet. Ik denk dat ik zo in paniek zou zijn dat ik juist mijn zusje, vriendinnen, vriend, ouders dit het eerste zou vertellen. Niet onbekenden op een forum. Ze heeft het ook nog meteen op het forum gezet, dezelfde ochtend nog.
Sterker nog; ik vermoed eigenlijk dat haar vriend dat juist gaat zeggen, en dat TS dat dondersgoed weet en daarom uitstelt tot het niet meer met een pilletje opgelost kan worden.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens denk ik dat haar vriend haar best eens kan verrassen, misschien niet in de zin dat hij zegt: 'Zwanger?! O fuck, nee! Abortus! kom, we bellen de kliniek!'
maar wel in de zin dat hij misschien heel erg mee denkt en oplossingen zoekt ipv meteen gaat lopen dreigen, hij snapt ook wel dat het nog niet de bedoeling was en dat de timing niet geweldig is voor TS.
Oh, dat kan ook nog, dat ze zo iemand is die haar partner erin luist met een zwangerschap. Dat vind ik nog veel erger eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sterker nog; ik vermoed eigenlijk dat haar vriend dat juist gaat zeggen, en dat TS dat dondersgoed weet en daarom uitstelt tot het niet meer met een pilletje opgelost kan worden.
Ik begrijp een forum wel, maar sommige situaties zijn zo groots dat ik me niet kan voorstellen dat je het meteen online gooit.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd: misschien begrijp je een forum niet zo goed....
Hier zit het grootste probleem. Je moet een zeer belangrijke beslissing nemen die je de rest van je leven mee zal moeten dragen en dat op een moment dat je dus het heldere overzicht niet hebt en wrs heen en weer geslingerd wordt tussen allerlei gevoelens. Een "goede" uitweg is er niet meer, dus wat je ook doet er zullen altijd negatieve kanten aan zitten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:48 schreef Wondertjex het volgende:
Een en al chaos in mijn hoofd en gedachten nu.
Erin luizen, tja, je bent er als man zelf ook gewoon bij.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh, dat kan ook nog, dat ze zo iemand is die haar partner erin luist met een zwangerschap. Dat vind ik nog veel erger eigenlijk.
Hoe luist ze hem erin dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh, dat kan ook nog, dat ze zo iemand is die haar partner erin luist met een zwangerschap. Dat vind ik nog veel erger eigenlijk.
Ik doel op vrouwen die stiekem met de pil stoppen en die zwanger worden om hun partner aan zich te binden.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Erin luizen, tja, je bent er als man zelf ook gewoon bij.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:01 schreef loveli het volgende:
Ik geloof pas dat TS zwanger is als ze een foto plaatst van een positieve test voor het beeldscherm waar dit topic op te lezen is.
Luister naar Kingtown, hij is moreel verhevenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hier zit het grootste probleem. Je moet een zeer belangrijke beslissing nemen die je de rest van je leven mee zal moeten dragen en dat op een moment dat je dus het heldere overzicht niet hebt en wrs heen en weer geslingerd wordt tussen allerlei gevoelens. Een "goede" uitweg is er niet meer, dus wat je ook doet er zullen altijd negatieve kanten aan zitten.
Ik kan je alleen aanraden om alle (maar dan ook echt alle) opties eens onder elkaar op papier neer te zetten en daar heel goed naar te gaan kijken en dan langzaam weg te gaan strepen. Hopelijk kom je op die manier bij de (voor jou) minst slechtste keuze uit.
Wat de alwetende FOK!kers hier allemaal zouden doen in hun perfecte leventje is allemaal niet zo relevant. Het gaat om jouw leven en de rest is bijzaak. Ook het moralistische betweterige geleuter van 90% van de reageerders hier.
Nogmaals heel veel sterkte en wijsheid.
Ja, die bedoel ik ook. Als je een partner hebt die zoiets doet, kan ik me niet voorstellen dat ze daarvoor al wel 100% was. Want om dat te doen, moet je wel gestoord zijn. Dus daar ben je als manzijnde gewoon zelf bij geweest.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik doel op vrouwen die stiekem met de pil stoppen en die zwanger worden om hun partner aan zich te binden.
Wat je aanwezigheid op een forum natuurlijk wel weer een beetje paradoxaal maakt. Waarom mensen advies geven als je advies altijd is 'fok is kut, luister naar niemand'? Je komt in een soort loop want als je niet moet luisteren moet je ook niet luisteren naar fok is kut deelquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Luister naar Kingtown, hij is moreel verheven
Dit vind ik een goede tip. Ik ga vanavond alles uitschrijven en de voor en nadelen afwegen om zo hopelijk tot een goed besluit te komen. Ik zie mijn vriend morgen, dus ik moet voor mezelf beslissen of ik het ga vertellen of niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hier zit het grootste probleem. Je moet een zeer belangrijke beslissing nemen die je de rest van je leven mee zal moeten dragen en dat op een moment dat je dus het heldere overzicht niet hebt en wrs heen en weer geslingerd wordt tussen allerlei gevoelens. Een "goede" uitweg is er niet meer, dus wat je ook doet er zullen altijd negatieve kanten aan zitten.
Ik kan je alleen aanraden om alle (maar dan ook echt alle) opties eens onder elkaar op papier neer te zetten en daar heel goed naar te gaan kijken en dan langzaam weg te gaan strepen. Hopelijk kom je op die manier bij de (voor jou) minst slechtste keuze uit.
Wat de alwetende FOK!kers hier allemaal zouden doen in hun perfecte leventje is allemaal niet zo relevant. Het gaat om jouw leven en de rest is bijzaak. Ook het moralistische betweterige geleuter van 90% van de reageerders hier.
Op zo'n fiets. Tja, soms dénk je dat je iemand kent. De vrouw van John Wayne Gacy had ook geen idee...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:05 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, die bedoel ik ook. Als je een partner hebt die zoiets doet, kan ik me niet voorstellen dat ze daarvoor al wel 100% was. Want om dat te doen, moet je wel gestoord zijn. Dus daar ben je als manzijnde gewoon zelf bij geweest.
Het moreel verheven gedrag is juist het probleem bij vele reacties.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
Luister naar Kingtown, hij is moreel verheven
Veel letters om eigenlijk helemaal niks te zeggen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dus het feit dat jij mensen moralistisch noemt, geeft niet aan dat jij je verheven voelt?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het moreel verheven gedrag is juist het probleem bij vele reacties.
Woorden als "laf, "gemeen, "schandalig" e.d. vliegen voorbij. Typische moralistische termen. Allemaal leuk en aardig, maar niet zo relevant. Net zo min als dat constante herhalen van "ik geloof TS niet". Wat is het nut daarvan?
Waarom blijf je dit soort dingen zeggen? Je weet helemaal niet hoe lang je zwanger bent?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:18 schreef Wondertjex het volgende:
Overigens zit ik eind volgende week nog niet aan de zes weken, wat mijn grens is, dus ik sla niet waarom mensen daarover reageren en moeilijk doen. Ik wil dingen eerst zo goed mogelijk op een rijtje zetten. Mijn daden ooverdenken.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:19 schreef Scorpie het volgende:
Als je je vriend niet inlicht ben je de zuurstof die je inademt niet waard.
Je beseft je wel dat je het al wel aan vriendinnen hebt verteld zoals je eerder had gepost. Dus indien je besluit niets te vertellen zadel je niet alleen jezelf op met het constant blijven nadenken met alles wat je zegt komende decennia, maar ook je vriendinnen die het al wel weten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:18 schreef Wondertjex het volgende:
Verder snap ik de reacties, ik zou waarschijnlijk hetzelfde geadviseerd hebben als iemand anders in mijn schoenen stond. Maar graag bij het inbeelden van de situatie alles meenemen.
Ik behoor tot een lastigere gemeenschap dan de meeste mensen hier, het is niet zomaar iets waar ik weerstand tegen kan bieden. Klinkt als een pussy voor de mensen die niet weten hoe dat is, maar het is eenmaal zo. Verder zit ik in de knoop met mezelf, ene kant mijn loyaliteit tegenover mijn vriend en mijn geloof, normen en waarden, aan de andere kant een toekomst waar ik wellicht nog niet aan toe ben. Geen enkele optie heeft alleen maar voordelen in deze situatie en ik probeer een optie te kiezen waar ik het meest gelukkig mee zal zijn.
Dat is dus of het kind houden en aan mijn vriend vertellen dat ik zwanger ben of het niet houden en niet vertellen en de rest van mijn leven dit grote geheim in mij dragen.
Verder hadden ze toen ik een kliniek had gebeld, zelf aangegeven dat ik volgende week terecht kon. Aan een kant was het misschien beter om uit te zoeken of het ergens sneller kon zodat ik er van af was en het kon afsluiten, maar ik wil geen grote spijt van mijn daden, daarom vond ik een bedenktijd wel goed.
Overigens zit ik eind volgende week nog niet aan de zes weken, wat mijn grens is, dus ik sla niet waarom mensen daarover reageren en moeilijk doen. Ik wil dingen eerst zo goed mogelijk op een rijtje zetten. Mijn daden ooverdenken.
Maar je weet helemaal niet zo zeker hoe lang je zwanger bent. Je gaat nog een echo krijgen bij de kliniek waarmee ze dat gaan vaststellen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:18 schreef Wondertjex het volgende:
Verder snap ik de reacties, ik zou waarschijnlijk hetzelfde geadviseerd hebben als iemand anders in mijn schoenen stond. Maar graag bij het inbeelden van de situatie alles meenemen.
Ik behoor tot een lastigere gemeenschap dan de meeste mensen hier, het is niet zomaar iets waar ik weerstand tegen kan bieden. Klinkt als een pussy voor de mensen die niet weten hoe dat is, maar het is eenmaal zo. Verder zit ik in de knoop met mezelf, ene kant mijn loyaliteit tegenover mijn vriend en mijn geloof, normen en waarden, aan de andere kant een toekomst waar ik wellicht nog niet aan toe ben. Geen enkele optie heeft alleen maar voordelen in deze situatie en ik probeer een optie te kiezen waar ik het meest gelukkig mee zal zijn.
Dat is dus of het kind houden en aan mijn vriend vertellen dat ik zwanger ben of het niet houden en niet vertellen en de rest van mijn leven dit grote geheim in mij dragen.
Verder hadden ze toen ik een kliniek had gebeld, zelf aangegeven dat ik volgende week terecht kon. Aan een kant was het misschien beter om uit te zoeken of het ergens sneller kon zodat ik er van af was en het kon afsluiten, maar ik wil geen grote spijt van mijn daden, daarom vond ik een bedenktijd wel goed.
Dus als je alle zaken nu al wat beter geregeld had, was het helemaal geen probleem geweest - je wilt best een kind, op korte termijn en met deze man, maar je bent bang dat het je leven uit koers blaast? Deel dan die zorgen gewoon met hem! Samen kun je een hoop gedaan krijgen, zolang hij maar achter je blijft staan en net als jij bereid is om wat in te leveren om met de nieuwe situatie om te gaan. Misschien kun je bij één van jullie intrekken... heeft hij wel een goede functie, en ouders die eventueel wat welwillender staan tegenover bijspringen om wat meer gereed maken voor een baby, kun jij je studie in deeltijd afmaken... ik wilde oppassen je richting een bepaalde beslissing te duwen, maar denk eigenlijk niet dat een stiekeme abortus in jouw situatie een slimme oplossing zou zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:48 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad misschien teveel aan andere dingen en laat van alles meetellen bij mijn besluit.
Om heel eerlijk te zijn zit het zo. Ik heb over het algemeen een goede relatie met mijn verloofde, we houden van elkaar, hebben veel lol samen en denken vrijwel over alle zaken hetzelfde. Ook over zwangerschap was dat het geval, namelijk de gevolgen accepteren van geslachtsgemeenschap en het kind houden, dingen snel aanpassen en alles gereed maken. Totdat ik natuurlijk opeens in werkelijkheid zwanger bleek te zijn, nu ben ik opeens bang en kan de gevolgen niet overzien op de een of andere manier.
Als ik nou al samenwoonde met mijn verloofde, we al een beetje gewend waren geraakt aan constant bij elkaar zijn, ik afgestudeerd was en een goede functie had, had ik dit kind zonder twijfel gehouden en zou er juist ontzettend blij mee zijn. We hebben namelijk wel een kinderwens (voor later), zowel ik als mijn vriend.
Nu hebben we die dingen nog niet in orde, mijn familie gaat mij niet steunen in eerste instantie of ik moet zo snel mogelijk trouwen. Dit zijn dus mijn redenen om het af te breken, zonder medeweten van iemand zodat ik het zelf kan afsluiten en hopelijk doorgaan met mijn leven.
Aan de andere kant denk ik of ik niet egoïstisch bezig ben, omdat ik een jaar of twee eerder zwanger ben geraakt, gun ik dit kind geen leven toe en wil ik het afbreken. Hij/zij kan er ook niets aan doen, verloofde en ik hebben dingen gedaan en God heeft ons een kind gegeven, misschien is het dan toch een teken en moeten we even door de moeilijke periode heen om uiteindelijk weer gelukkig te kunnen zijn.
Maar dan denk ik weer wat nou als ik depressief raak door alle gedoe de komende periode, dan heeft mijn kind straks een depressieve moeder, ouders die ruzie maken, aangezien ik dingen afreageer op mijn naasten.
Een en al chaos in mijn hoofd en gedachten nu.
Tenzij je in een eerwraak cultuur zit. Dan zit vader of broer je met een buks achternaquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:45 schreef Amarantha het volgende:
Je ouders draaien vast wel bij. Wel vaker gezien, eerst zijn ouders teleurgesteld/geschrokken en paar weken later slaat het om in 'wat leuk we krijgen een kleinkind'
Boeiend, dat is dan sowieso vaak één en dezelfde persoon.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tenzij je in een eerwraak cultuur zit. Dan zit vader of broer je met een buks achterna
Dit gaat verder dan de relatie.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:22 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar. Het is jouw keuze en je moet doen wat jou het beste lijkt. Alleen als je zoiets groots niet kan vertellen, moet je wel bij jezelf nagaan wat voor relatie jullie eigenlijk hebben.
Duh. Daar waren we het in topic 1 ook allemaal al over eens.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:28 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. Maar op een of andere manier heeft TS echt werkelijk nul vertrouwen in haar partner en relatie. Wat op zich best tekenend is.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens denk ik dat haar vriend haar best eens kan verrassen, misschien niet in de zin dat hij zegt: 'Zwanger?! O fuck, nee! Abortus! kom, we bellen de kliniek!'
maar wel in de zin dat hij misschien heel erg mee denkt en oplossingen zoekt ipv meteen gaat lopen dreigen, hij snapt ook wel dat het nog niet de bedoeling was en dat de timing niet geweldig is voor TS.
O ja, waar? Ik wil nog wel een leuk exemplaar zonder al dat gedoe!quote:
Maar die van jou is leuk!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, waar? Ik wil nog wel een leuk exemplaar zonder al dat gedoe!
quote:
Van wie heb ik die van mij gekregen dan?quote:
Onze Lieve Here Jezus natuurlijk, sneek. Duh.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van wie heb ik die van mij gekregen dan?
en waarom krijg ik ze wel en een goede vriendin van mij niet? Ik wil wel weten in welke rij ze moet gaan staan waar ze een kindje kan krijgen.
En mijn man maar denken dat het van hem isquote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Onze Lieve Here Jezus natuurlijk, sneek. Duh.
omdat domme hoeren niet kunnen tellen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:17 schreef Leandra het volgende:
Als je maandag 4w4d was, hoe kun je dan eind volgende week nog geen 6 weken zijn?
van de postbode toch?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
En mijn man maar denken dat het van hem is
Dus ik heb een trio gehad zonder dat ik het zelf wist? Dammit!!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Onze Lieve Here Jezus natuurlijk, sneek. Duh.
Wel de lasten, niet de lustenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus ik heb een trio gehad zonder dat ik het zelf wist? Dammit!!
We zagen allemaal al van héél ver aankomen dat jullie relatie sowieso geen goede bodem had.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:24 schreef Wondertjex het volgende:
Ik heb het hem verteld. Hij reageerde anders dan ik had verwacht, zei dat een baby welkom was, maar dat hij me zou 'steunen' wat mijn keus ook mocht zijn.
Vervolgens vertelde ik hem over de abortusdag en met geen enkele woord heeft hij aangegeven die dag beschikbaar/aanwezig te zijn voor mij. Niet aangeboden dat hij mee kan als ik dat wil. Niet eens wat meer moeite gedaan.
Jullie hadden gelijk, ik ben blij dat ik het heb gezegd en nu weet dat hij ook zo'n kant heeft. Deze relatie gaat inderdaad geen stand houden, ik voel me ontzettend gekwetst.
Misschien was dat omdat het voor hem uit het niets kwam en wist hij het ook even niet meer, maar ik voel me erg gekwetst..
Dus iets waar jij dagen over gedaan hebt om een plekje te geven en een openbaar forum voor nodig had, had hij in 2 minuten moeten verwerken en opeens zo ver moeten flippen in zijn overtuiging dat hij meteen zegt 'natuurlijk ga ik met je mee terwijl je doet waar ik al mijn hele leven tegen ben'quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:24 schreef Wondertjex het volgende:
Ik heb het hem verteld. Hij reageerde anders dan ik had verwacht, zei dat een baby welkom was, maar dat hij me zou 'steunen' wat mijn keus ook mocht zijn.
Vervolgens vertelde ik hem over de abortusdag en met geen enkele woord heeft hij aangegeven die dag beschikbaar/aanwezig te zijn voor mij. Niet aangeboden dat hij mee kan als ik dat wil. Niet eens wat meer moeite gedaan.
Jullie hadden gelijk, ik ben blij dat ik het heb gezegd en nu weet dat hij ook zo'n kant heeft. Deze relatie gaat inderdaad geen stand houden, ik voel me ontzettend gekwetst.
Misschien was dat omdat het voor hem uit het niets kwam en wist hij het ook even niet meer, maar ik voel me erg gekwetst..
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dus iets waar jij dagen over gedaan hebt om een plekje te geven en een openbaar forum voor nodig had, had hij in 2 minuten moeten verwerken en opeens zo ver moeten flippen in zijn overtuiging dat hij meteen zegt 'natuurlijk ga ik met je mee terwijl je doet waar ik al mijn hele leven tegen ben'
En omdat hij dat niet meteen deed is de verloving opeens over?
Dat dus. Wat een kut troll dit.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dus iets waar jij dagen over gedaan hebt om een plekje te geven en een openbaar forum voor nodig had, had hij in 2 minuten moeten verwerken en opeens zo ver moeten flippen in zijn overtuiging dat hij meteen zegt 'natuurlijk ga ik met je mee terwijl je doet waar ik al mijn hele leven tegen ben'
Ik hoop echt meer en meer dat je een troll bent
Natuurlijk snap ik dat, maar hij had op zijn minst kunnen zeggen dat we er nog over moeten praten in het weekend en nadenken. Enigste wat hij zei was dat hij niet in mijn schoenen stond en het niet wilde bepalen voor mij, maar me wel zou steunen in mijn besluit. Echter niks laten merken van zijn zogenaamde steun, alleen gevraagd hoe laat en wanneer en verder niks. Niet eens gevraagd hoe ik wil gaan en met wie, niet eens dat hij beschikbaar is voor mij. Hij is druk met van alles, maar ik had het toch fijn gevonden als hij op zn minst beschikbaar zou zijn bij zoiets belangrijks. Als het om zn andere twee kinderen gaat, kan hij opeens wel tijd vrij maken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik hoop echt meer en meer dat je een troll bent
Dit. De reactie dat hij haar zou steunen wat haar keus ook mocht zijn, is al véél ruimdenkender dan ze had durven hopen. En dan nog ontzettend gekwetst zijn? Ongeloofwaardig...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:29 schreef rhubarbje het volgende:
Goed dat je het hem hebt verteld, gaat hij het ook tegen je ouders zeggen of houdt hij het voor zich?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:24 schreef Wondertjex het volgende:
Nee, je snapt het helemaal niet. Ik begrijp echt niet hoe je die woorden durft uit te spreken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:38 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat, maar hij had op zijn minst kunnen zeggen dat we er nog over moeten praten in het weekend en nadenken. Enigste wat hij zei was dat hij niet in mijn schoenen stond en het niet wilde bepalen voor mij, maar me wel zou steunen in mijn besluit. Echter niks laten merken van zijn zogenaamde steun, alleen gevraagd hoe laat en wanneer en verder niks. Niet eens gevraagd hoe ik wil gaan en met wie, niet eens dat hij beschikbaar is voor mij. Hij is druk met van alles, maar ik had het toch fijn gevonden als hij op zn minst beschikbaar zou zijn bij zoiets belangrijks. Als het om zn andere twee kinderen gaat, kan hij opeens wel tijd vrij maken.
Ik zeg niet dat de verloving gelijk voorbij is, maar ik ben erg gekwetst en voel niet meer de gevoelens als vanouds. Komt misschien goed, misschien ook niet.
Nee hij reageerde veel 'makkelijker' dan ik dacht dat hij zou doen. Vooral nadat ik alle afwegingen vertelde en aangaf hoe ik me voelde. Was inderdaad niet gepland, alsnog welkom, we konden het wel aan, maar aangezien ik de meeste dingen moet doorstaan mocht ik het besluit zelf nemen en zou hij me daarbij steunen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Goed dat je het hem hebt verteld, gaat hij het ook tegen je ouders zeggen of houdt hij het voor zich?
Maar je kan niet verwachten van hem dat hij ineens reageert zoals jij wil, hij moet dit ook verwerken en een plekje geven, en dat kost tijd.
Je bent echt een heel heel zelfzuchtig wezen. Ik zou eens proberen als single door het leven te gaan want relaties zijn blijkbaar niet zo je dingquote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:38 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat, maar hij had op zijn minst kunnen zeggen dat we er nog over moeten praten in het weekend en nadenken. Enigste wat hij zei was dat hij niet in mijn schoenen stond en het niet wilde bepalen voor mij, maar me wel zou steunen in mijn besluit. Echter niks laten merken van zijn zogenaamde steun, alleen gevraagd hoe laat en wanneer en verder niks. Niet eens gevraagd hoe ik wil gaan en met wie, niet eens dat hij beschikbaar is voor mij. Hij is druk met van alles, maar ik had het toch fijn gevonden als hij op zn minst beschikbaar zou zijn bij zoiets belangrijks. Als het om zn andere twee kinderen gaat, kan hij opeens wel tijd vrij maken.
Ik zeg niet dat de verloving gelijk voorbij is, maar ik ben erg gekwetst en voel niet meer de gevoelens als vanouds. Komt misschien goed, misschien ook niet.
deze snap ik even niet, natuurlijk maakte hij tijd vrij voor zijn kinderen, die zijn er al en zijn niet geaborteerd.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:38 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als het om zn andere twee kinderen gaat, kan hij opeens wel tijd vrij maken.
Je bent gewoon een zeer egoïstisch persoon.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:45 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Nee hij reageerde veel 'makkelijker' dan ik dacht dat hij zou doen. Vooral nadat ik alle afwegingen vertelde en aangaf hoe ik me voelde. Was inderdaad niet gepland, alsnog welkom, we konden het wel aan, maar aangezien ik de meeste dingen moet doorstaan mocht ik het besluit zelf nemen en zou hij me daarbij steunen.
Hij gaat het niet doorvertellen aan ouders.
Hij steunt je volledig. Wat wil je nou? Kennelijk ziet hij de abortus als een bezoek aan de AH. Het feit dat jij zo geheimzinnig doet, zegt eerder iets over jou in jullie relatie.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:45 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Nee hij reageerde veel 'makkelijker' dan ik dacht dat hij zou doen. Vooral nadat ik alle afwegingen vertelde en aangaf hoe ik me voelde. Was inderdaad niet gepland, alsnog welkom, we konden het wel aan, maar aangezien ik de meeste dingen moet doorstaan mocht ik het besluit zelf nemen en zou hij me daarbij steunen.
Hij gaat het niet doorvertellen aan ouders.
Natuurlijk is dat goed en moet hij dat doen, maar als je tijd vrij kan maken voor hen, kan je dat ook doen bij iets ontzettend belangrijks wat je partner gaat meemaken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
deze snap ik even niet, natuurlijk maakte hij tijd vrij voor zijn kinderen, die zijn er al en zijn niet geaborteerd.
Dit is toch al heel goed? Dat hij zo reageert?
En hem hij hem gevraagd om me te gaan?
Dat heeft niks met wel of niet druk zijn te maken. Hij is anti-abortus en gaat je hierin NIET steunen. Je verwacht echt dat hij je handje komt vasthouden hè.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:50 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat goed en moet hij dat doen, maar als je tijd vrij kan maken voor hen, kan je dat ook doen bij iets ontzettend belangrijks wat je partner gaat meemaken.
Bij mij komt hij aanzitten met ja druk die dag en week en met geen woord over beschikbaarheid.
dat weet je niet. Al je inschattingen over hem tot nu toe waren compleet fout..quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:50 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat goed en moet hij dat doen, maar als je tijd vrij kan maken voor hen, kan je dat ook doen bij iets ontzettend belangrijks wat je partner gaat meemaken.
Bij mij komt hij aanzitten met ja druk die dag en week en met geen woord over beschikbaarheid.
Hij hoeft niet mee, zou ik niet eens willen. Hij kan het wel aanbieden want hij wilt me zogenaamd steunen toch? Hij kan op zijn minst aangeven dat hij beschikbaar is die dag, ook al is het alleen telefonisch.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:47 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat denk je nou helemaal? Vriend is anti-abortus, en tóch verwacht je dat hij met je meegaat om ZIJN kind te laten aborteren?!
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nooit eerder hoopte ik zo hard op n troll
Nee echt, het wil er écht niet bij je in en.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:52 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Hij hoeft niet mee, zou ik niet eens willen. Hij kan het wel aanbieden want hij wilt me zogenaamd steunen toch? Hij kan op zijn minst aangeven dat hij beschikbaar is die dag, ook al is het alleen telefonisch.
Vergelijk je nou serieus jezelf met zijn kinderen? Want dat ga je niet winnen schat, al baar c.q. abort je 10 kinderen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:50 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dit. Wat ben jij een egoistisch kreng, TS.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nooit eerder hoopte ik zo hard op n troll
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:52 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Hij hoeft niet mee, zou ik niet eens willen. Hij kan het wel aanbieden want hij wilt me zogenaamd steunen toch? Hij kan op zijn minst aangeven dat hij beschikbaar is die dag, ook al is het alleen telefonisch.
Egoïst. Of troll.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:50 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Sommige vrouwen winnen het wel. hehe.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:52 schreef Miracle_Drug het volgende:
Vergelijk je nou serieus jezelf met zijn kinderen? Want dat ga je niet winnen schat, al baar c.q. abort je 10 kinderen.
Vraagje, hoe oud ben jij?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:55 schreef Nammie het volgende:
[..]
Sommige vrouwen winnen het wel. hehe.
Jij spoort ook niet. Echt niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:55 schreef Nammie het volgende:
[..]
Sommige vrouwen winnen het wel. hehe.
Het is een troll zodra hij/zij overal tegenin gaat en steeds met nieuwe bijzondere ontwikkelingen komt.quote:
Oh. Hoezo?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Jij spoort ook niet. Echt niet.
19! Maar ik zeg niks gestoords hoor. Het komt vaak genoeg voor dat nieuwe vriendinnen kinderen als concurrentiemateriaal zien en het 'winnen'.quote:
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh 19 pas. Oké.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:57 schreef Nammie het volgende:
[..]
Oh. Hoezo?
[..]
19! Maar ik zeg niks gestoords hoor. Het komt vaak genoeg voor dat nieuwe vriendinnen kinderen als concurrentiemateriaal zien en het 'winnen'.
Want het komt niet voor wil je zeggen. En als je zegt dat het voorkomt dan spoor je niet. Hmm, oke.quote:
Neuh ik vind jouw wereldbeeld gewoon een beetje apart.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:02 schreef Nammie het volgende:
[..]
Want het komt niet voor wil je zeggen. En als je zegt dat het voorkomt dan spoor je niet. Hmm, oke.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb het zelf eens meegemaakt dat een vriendin van een vader de kinderen meer als een last en concurrentie zag. En dat de vader zich niet zoveel bekommerde om zijn kinderen en het allemaal wel prima vond met z'n nieuwe vriendin. Je hebt eerder een apart wereldbeeld als je denkt dat sommige nieuwe stiefmoeders het nooit 'winnen', want sommige nieuwe partners zien het helaas als een strijd. En dat lijkt hier ook een beetje het geval te zijn aangezien ze alle aandacht wil en zeurt op zijn andere 2 kinderen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neuh ik vind jouw wereldbeeld gewoon een beetje apart.
Dat gevoel had ik nou juist bij jou vanwege gefrustreerde/boze reacties steeds.quote:
als je in een relatie bent met iemand met kinderen moet je je een ding beseffen, de kinderen gaan altijd voor een jij zal nooit belangrijk zijn voor hem als zijn kinderen zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:50 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
En met zo'n persoon zou je geen relatie moeten willen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:57 schreef Nammie het volgende:
[..]
Oh. Hoezo?
[..]
19! Maar ik zeg niks gestoords hoor. Het komt vaak genoeg voor dat nieuwe vriendinnen kinderen als concurrentiemateriaal zien en het 'winnen'.
Nee. Of nou: ik zou het niet willen, maar genoeg mensen die het wel willen en het geen probleem vinden omdat ze vooral aan zichzelf denken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
En met zo'n persoon zou je geen relatie moeten willen.
Behalve in jouw perfecte gezinnetje waar niemand op nummer 1 staat toch?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:14 schreef snakelady het volgende:
als je in een relatie bent met iemand met kinderen moet je je een ding beseffen, de kinderen gaan altijd voor een jij zal nooit belangrijk zijn voor hem als zijn kinderen zijn.
Heel netjes dat je het hem toch vertelt hebt,dat was the right thing to do!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:52 schreef Wondertjex het volgende:
BTFOquote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Behalve in jouw perfecte gezinnetje waar niemand op nummer 1 staat toch?
Hij steunt je gewoon. Hij geeft jou de vrijheid om zelf de keuze te maken. Hij vertelt het niet eens aan je ouders, zodat jij hun 'perfecte' dochter blijft. Als je hem zo graag mee wilt, vraag het hem dan. Soms kunnen mensen dit soort dingen niet van je ruiken. Jesus kind wat wil je nog meer van hemquote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:38 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Waarom blijf je over iets doorgaan terwijl je iets in je hoofd hebt gehaald omdat je moeite hebt met begrijpend lezen?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Behalve in jouw perfecte gezinnetje waar niemand op nummer 1 staat toch?
Deze had ik ff gemistquote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:38 schreef Wondertjex het volgende:
Als het om zn andere twee kinderen gaat, kan hij opeens wel tijd vrij maken.
Hoe durft die!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:25 schreef Cat22 het volgende:
Volgend deeltje: TS vol boosheid en verdriet omdat haar verloofde de relatie heeft verbroken.
Terwijl zij nog wel zo eerlijk was geweest tegen hem.De lul
Nu gaat ze t natuurlijk houden, want hij is veel te begripvol en geeft z'n andere twee kinderen meer aandacht dan deze, dat moet hij goedmaken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:25 schreef Cat22 het volgende:
Volgend deeltje: TS vol boosheid en verdriet omdat haar verloofde de relatie heeft verbroken.
Terwijl zij nog wel zo eerlijk was geweest tegen hem.De lul
Je hebt gelijk dat ze het wss gaat houden in het verhaal, dan is het toch wat spannender en kan het verhaal langer en meeslepender worden!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nu gaat ze t natuurlijk houden, want hij is veel te begripvol en geeft z'n andere twee kinderen meer aandacht dan deze, dat moet hij goedmaken.
Ik voorspel een deeltje of 8. En een boek. Met een blog. En een real life soap.
Jij bent de enige die het mee maakt ja, vlak zijn aandeel uit voor hij uberhaupt iets heeft kunnen bijdragen en zeik dan dat hij niet op achtergebleven kruimels afstormt om een aai over je bol te geven.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:50 schreef Wondertjex het volgende:
Allereerst, heel erg goed dat je het hem hebt verteld. Echt grote klasse voor jou.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:38 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik vind het van een anti-abortus persoon al heel wat dat hij iig zegt je te steunen in je keuze, wat dat ook moge zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:50 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik zou als ik hem was welke keuze je ook maakt geen relatie van welke aard dan ook met jou willen hebben.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:32 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
helaas is dat niet waar.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
als je in een relatie bent met iemand met kinderen moet je je een ding beseffen, de kinderen gaan altijd voor een jij zal nooit belangrijk zijn voor hem als zijn kinderen zijn.
En waarschijnlijk wil hij hier helemaal niet bij zijn omdat het toch tegen zijn geweten en geloof ingaat.
Welnee, de kinderen wilden graag naar Denemarken, dus toen ging Sneek maar schoorvoetend mee.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:28 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
helaas is dat niet waar.
Genoeg ouders die eerder voor zichzelf en/of de nieuwe partner kiezen dan voor de kinderen, zoals Nammie ook zegt.
Wereldbeeld is eerder krom als je denkt dat dat niet zo is.
Zou jij btw toch moeten weten!
Zoals ik al schreef, bij zo iemand moet je niet willen zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:28 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
helaas is dat niet waar.
Genoeg ouders die eerder voor zichzelf en/of de nieuwe partner kiezen dan voor de kinderen, zoals Nammie ook zegt.
Wereldbeeld is eerder krom als je denkt dat dat niet zo is.
Zou jij btw toch moeten weten!
Het zit je wel dwars he? Maar voor jouw info, de kinderen doen het goed, ze doen het heel goed op school, ze hebben vriendjes en vriendinnetjes, ze zijn hier erg gelukkig en zouden volgens eigen zeggen niet permanent terug willen naar Nederland.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:31 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Welnee, de kinderen wilden graag naar Denemarken, dus toen ging Sneek maar schoorvoetend mee.
Genoeg mensen die dat dus wel willen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, bij zo iemand moet je niet willen zijn.
Oh ja hoor, geloof ik prima, en zit me totaal niet dwars. Maar dat is natuurlijk wél iets wat je voor jezelf en je partner doet, niet voor de kinderen, dus in die zin gaat de vlieger 'kinderen gaan altijd voor' al niet op. Da's alles.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het zit je wel dwars he? Maar voor jouw info, de kinderen doen het goed, ze doen het heel goed op school, ze hebben vriendjes en vriendinnetjes, ze zijn hier erg gelukkig en zouden volgens eigen zeggen niet permanent terug willen naar Nederland.
Maar dat zal je toch niet geloven.
Nee, dat besluit is genomen voor het gezin, samenwonen was namelijk sowieso wel gaan gebeuren, of dat nu in Nederland of hier in Denemarken was.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh ja hoor, geloof ik prima, en zit me totaal niet dwars. Maar dat is natuurlijk wél iets wat je voor jezelf en je partner doet, niet voor de kinderen, dus in die zin gaat de vlieger 'kinderen gaan altijd voor' al niet op. Da's alles.
Ik alleen met die drie? Liever niet...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:42 schreef Lienekien het volgende:
Echt hè. Get a room, snakelady en Loveless85. En neem Kingstown en Scorpie mee.
Wel lief van je dat je me in een room met die anderen wilt hebben, maar met mijn 5 postings in deze reeks tot nu toe (6 met deze), waarvan 3 direct aan TS gericht voldoe ik niet aan de criteria. Sorry. Volgende keer beter.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:42 schreef Lienekien het volgende:
Echt hè. Get a room, snakelady en Loveless85. En neem Kingstown en Scorpie mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Dit is de zoveelste keer dat ik users die haten op Snakelady.
Ik hang hier al sinds 2006 rond en kan me niet bedenken waarom ze dit heeft verdiend.
Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan als zij, wbt verhuizing, kinderen en een beter leven creëren op deze manier.
Alsof Nederland zo'n goede plek is om op te groeien
Nederland is echt een supergoede plek om op te groeien vergeleken met de meeste landen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Dit is de zoveelste keer dat ik users die haten op Snakelady.
Ik hang hier al sinds 2006 rond en kan me niet bedenken waarom ze dit heeft verdiend.
Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan als zij, wbt verhuizing, kinderen en een beter leven creëren op deze manier.
Alsof Nederland zo'n goede plek is om op te groeien
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wel lief van je dat je me in een room met die anderen wilt hebben, maar met mijn 5 postings in deze reeks tot nu toe (6 met deze), waarvan 3 direct aan TS gericht voldoe ik niet aan de criteria. Sorry. Volgende keer beter.
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Ongewenst zwanger" van 01-02-2015 t/m 07-02-2015Je neemt haar anders verdomd graag de morele maat en sleept daar met genoegen postings uit andere topics uit. En dan ook nog het vingertje heffen tegen anderen die zich moreel verheven gedragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
Dan gooien we onder t mom van ontopic deze er nog maar een keer in.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:41 schreef silliegirl het volgende:
Dit kan niet kloppen hoor. Als je abortus wil laten plegen moeten ze je voor zover ik weet eerst inlichten over hoe lang je zwanger bent en je, dus daarna! 5 dagen bedenktijd geven.
Volgens mij heeft TS enkel nog maar telefonisch contact gehad. Ik geloof dan nooit dat ze bij een eerste afspraak dan meteen de abortus uitvoeren. Ze lichten je dan voor en pas daarna gaat de (wettelijke verplichte) bedenktijd in.
Voor zover dus de 6 weken grens..
Dus het verhaal klopt niet? Goh.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:15 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dan gooien we onder t mom van ontopic deze er nog maar een keer in.
Je moet wel even bijlezen. Ze heeft het haar vriend verteld, inmiddels.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:16 schreef 10minuteman het volgende:
My god. Waarom loopt dit topic nog?
Des te meer reden dat TS niet in staat is om een afweging te maken.
Prima toch? Eindelijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:24 schreef Wondertjex het volgende:
Had de post over het hoofd gezien. Op de iPad zijn de kleurtjes van TS en normale personen goed te onderscheiden.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet wel even bijlezen. Ze heeft het haar vriend verteld, inmiddels.
Gelukkig ben ik ook gewoon stabiel hoor, en mijn vriend ook. En hoewel Nederland een goed land is zijn de kinderen er zeker wel op voorruit gegaan hier.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:10 schreef Nammie het volgende:
[..]
Nederland is echt een supergoede plek om op te groeien vergeleken met de meeste landen.![]()
En ja, je zet natuurlijk jezelf voorop als je je kinderen meeneemt naar het buitenland omdat je nieuwe lover daar woont als je kinderen hier alles gewend zijn. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar kleine kinderen zijn dan sowieso positief omdat ouders toch als nummer één worden gezien op een bepaalde leeftijd. Je hebt toch geen keuze en je vader/moeder is wel alles wat je hebt.
Maar als ik dat soort verhalen hoor ben ik altijd wel blij dat ik gewoon stabiele ouders heb die ondanks dat ze zijn gaan scheiden niet naar het buitenland zijn gegaan voor een nieuwe lover of een labiele lover hebben (gehad) die ons als last of concurrentie zag. Of een nieuwe Godgelovige lover met abortus-gedoe die wil dat alle aandacht naar haar gaat. Man, wat lijkt me dat kut, want al met al zijn de kinderen hoe dan ook de dupe.
Maar het is nog niet uitgevoerd, dus we kunnen nog alle kanten op.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet wel even bijlezen. Ze heeft het haar vriend verteld, inmiddels.
nogmaals bedankt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Snakelady, je bent een stoer wijf
Tevens, mijn oom&tante hebben hun kinderen meegenomen naar Noorwegen. Die zijn er ook alleen maar beter op geworden. Zowel qua gezondheid als schoolprestaties. Ze hebben daar ook een betere start op de arbeidsmarkt straks.
Niemand die zeurt en zanikt dat ze de kleinkinderen/neefjenichtje etc hebben weggehaald uit hun vertrouwde omgeving. Kinderen passen zich snel aan en kunnen heus een vergelijking maken met hun geboorteland of het land waar ze nu wonen.
Klopt ook inderdaad en ik wist dat je daar op doelde.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
Leuk dit, maar SL geeft zelf aan dat het offtopic is en gaat er dan alsnog over door (Niet alleen SL trouwens, maar meerdere users) doe dat dan ook niet.
Overigens had ik het met mijn post niet over SL, maar over haar ex, ik had begrepen uit SL dr verhalen dat die zijn kinderen niet op nr 1 zet(te).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:22 schreef Cat22 het volgende:
Dus TS is naar Denemarken geëmigreerd met Snakelady haar kinderen en heeft daar een stabiele relatie sinds drie maanden of zoiets?
Kortom: get a room en kunnen we hier weer ontopic plz?
Dit, enquote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:45 schreef Loveless85 het volgende:
Laat het hem even verwerken zeg, Jezushij hoort dat je zwanger bent én gelijk dat jij het weg wil/laat halen.
Jij loopt hier dagen te miepen en mekkeren, maar als hij vrij gematigd reageert is het nóg niet goed omdat hij niet direct met de auto klaarstaat om nu naar de abortuskliniek te rijden.
Dit dus. Hij reageert begripvol, laat je vrij in je keuze ondanks zijn overtuigingen, zegt je te steunen, terwijl hij het nieuws net gehoord heeft. Laat het hem verdorie ff verwerken. Je krijgt een reactie die 5x beter is dan je had verwacht en je gaat zeuren dat het niet 6x beter is. Verplaatst je even in zijn positie zeg. Waar is je empathie?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 05:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vind het van een anti-abortus persoon al heel wat dat hij iig zegt je te steunen in je keuze, wat dat ook moge zijn.
En ik denk eerlijk gezegd niet dat je van hem (met oog op zijn overtuigingen) kan verwachten dat hij echt daadwerkelijk mee gaat naar de afspraak / afspraken bij de abortuskliniek.
En ik zou hem daar, omwille van zíjn welzijn, ook niet te veel bij betrekken.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij er niet voor je kan zijn op de momenten dat het achter de rug is / jullie samen weer thuis zijn. Dat lijkt me iig een zeer reële verwachting.
Of hij heeft gewoon meer aan zijn hoofd. Ze heeft het immers steeds over hoe druk hij het wel niet heeft en als hij tijd maakt is het dan nog niet goed. Serieus als TS hem zo graag mee wilt, dan vraagt ze dat toch ook simpelweg gewoon? Maar goed je merkt ook wel van 50000 km ver dat hun relatie niet geweldig is. Ze communiceren niet eens normaal met elkaar.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:10 schreef 10minuteman het volgende:
Lol verwerkingstijd voor een man. Noem je geen echte man. Als het een goede relatie is dan probeer je het over een paar jaar weer.
Niet elke man ziet kinderen als een noodzakelijk kwaad....quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:10 schreef 10minuteman het volgende:
Lol verwerkingstijd voor een man. Noem je geen echte man. Als het een goede relatie is dan probeer je het over een paar jaar weer.
Zoals jij dat bij hem doetquote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:07 schreef Wondertjex het volgende:
Als hij echt van je houdt, zal hij je op zijn manier steunen en jouw keus respecteren.
Ik heb mijn keus niet opgedrongen, ik vroeg om zijn mening ook. Ik vroeg hoe hij erover dacht. Je weet niet hoe het gesprek ging, dus is beetje gemeen dat je nu wel probeert te oordelen over mij.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Zoals jij dat bij hem doet
Sorry ik kon het niet laten
Nee jij komt met kromme vrouwenlogica als 'hij gaat niet mee, ik wil hem niet mee, mee hij had het wel moeten aanbieden'quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:11 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb mijn keus niet opgedrongen, ik vroeg om zijn mening ook. Ik vroeg hoe hij erover dacht. Je weet niet hoe het gesprek ging, dus is beetje gemeen dat je nu wel probeert te oordelen over mij.
Beide opties waren acceptabel voor hem, maar bij de echo mag ik niet doorgaan als ik hartkloppingen hoor, alleen als mijn eigen berekening klopt, ga ik het doorzetten.l
En dan? Een kind op de wereld zetten die verschrikkelijk ongewenst is? Jij die hem/haar de rest van z'n leven zal verwijten dat hij/zij jouw toekomst heeft verpest?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:11 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Beide opties waren acceptabel voor hem, maar bij de echo mag ik niet doorgaan als ik hartkloppingen hoor, alleen als mijn eigen berekening klopt, ga ik het doorzetten.l
Mag je niet doorgaan van hem of van jou?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:11 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb mijn keus niet opgedrongen, ik vroeg om zijn mening ook. Ik vroeg hoe hij erover dacht. Je weet niet hoe het gesprek ging, dus is beetje gemeen dat je nu wel probeert te oordelen over mij.
Nee joh, dan heeft TS extra tijd over om in de bijbel te lezen, want geen carriere, en zich bij God's wil neer te leggen, dus dat komt helemaal goed.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:21 schreef Poesopstokje het volgende:
En dan? Een kind op de wereld zetten die verschrikkelijk ongewenst is? Jij die hem/haar de rest van z'n leven zal verwijten dat hij/zij jouw toekomst heeft verpest?
We weten nu allemaal dat TS alleen christen is wanneer het haar uitkomt. Dus dat zal wel meevallen allemaal.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:26 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Nee joh, dan heeft TS extra tijd over om in de bijbel te lezen, want geen carriere, en zich bij God's wil neer te leggen, dus dat komt helemaal goed.
TS, mooi dat je nu meer overlegt met je partner en sterkte, wat jullie ook kiezen!
Dat is nu (weer) in de hand van God, want knipperlichtje = geen abortus.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:26 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Nee joh, dan heeft TS extra tijd over om in de bijbel te lezen, want geen carriere, en zich bij God's wil neer te leggen, dus dat komt helemaal goed.
TS, mooi dat je nu meer overlegt met je partner en sterkte, wat jullie ook kiezen!
Jij bent een trol.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:11 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren aangezien ik sowieso al een kinderwens heb in de toekomst en van kinderen houd. Mijn vriend heeft er al twee en die kunnen het allebei erg goed vinden met mij en ik met hen. Ik weet dat dat niet helemaal vergelijkbaar is, maar als het je eigen kindje is, houd je daar al helemaal onvoorwaardelijk van.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
En dan? Een kind op de wereld zetten die verschrikkelijk ongewenst is? Jij die hem/haar de rest van z'n leven zal verwijten dat hij/zij jouw toekomst heeft verpest?
Dus je gaat al uit van het ergste?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:39 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren aangezien ik sowieso al een kinderwens heb in de toekomst en van kinderen houd. Mijn vriend heeft er al twee en die kunnen het allebei erg goed vinden met mij en ik met hen. Ik weet dat dat niet helemaal vergelijkbaar is, maar als het je eigen kindje is, houd je daar al helemaal onvoorwaardelijk van.
Maar ik wil dat kindje wel het maximale kunnen bieden en niet een niet afgestudeerde bijstandsmoeder als het ooit mis gaat met de vader. Nu ik de keus heb, aangezien het nog vroeg is in mijn berekening, kies ik dus voor dat laatste.
Van ons allebei niet, daar zijn we het over eens. Dan gaat het door wat voor moeilijkheden er ook komen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:25 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mag je niet doorgaan van hem of van jou?
En hoe zit het nu met je afspraak bij de abortuskliniek? Ben je daar al geweest en heb je nu bedenktijd? Zo nee, dan reken erop dat je volgende week een gesprek krijgt en dan vijf dagen moet wachten. Gezien je berekening kun je dan best op een hartje rekenen.... Ga je dan op dat moment, zonder met je verloofde te overleggen, besluiten dat je het kind alsnog houdt? Leuk thuiskomen voor hem (misschien oprecht leuk, gezien zijn visie, maar op die manier zet je hem weer buitenspel).
Ik vind het niet handig dat je zo'n levensveranderende keuze uiteindelijk laat afhangen van het zien van wat fladdertjes op een echo of niet. Je loopt echt over het randje.
-edit- ik zie nu dat je tot 16 dagen overtijd (zwangerschap van 6w2d) geen wettelijke bedenktijd hebt. Weer dat randje... -
+1, al vind ik abortus in dit geval (lees doebewust onveilig neuken en later wel n kind willen) absurd.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:41 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dus je gaat al uit van het ergste?![]()
Een vriend van mij heeft 2 tienerouders, die hebben ook gewoon hun opleiding afgemaakt en hebben inmiddels al een paar decennia een eigen bedrijf.
Wat een kutsmoes vind ik dat. Een kind aborteren omdat het even niet in je plaatje past.
Ik ben niet tegen abortus, maar met deze instelling vind ik het écht absurd.
Ik slikte de pil en dat is drie jaar goed gegaan, dus onveilig neuken kan ik het niet noemen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
+1, al vind ik abortus in dit geval (lees doebewust onveilig neuken en later wel n kind willen) absurd.
Al is het voor dit kind ws alleen maar beter want je zal zo'n achterbakse moeder hebben...
Grappig hoe mensen de dingen eruit pikken waarmee ze anderen kunnen 'pakken', terwijl ze over de rest heen lezen en alles niet in context willen lezen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:48 schreef Ticootje het volgende:
Abortus als anticonceptie. Netjes hoor.
Moeilijk? Je maakt het jezelf juist erg makkelijk allemaal.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:55 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik slikte de pil en dat is drie jaar goed gegaan, dus onveilig neuken kan ik het niet noemen.
Ik zou maar niet te snel oordelen zonder mensen te kennen, als je straks een keer hetzelfde meemaakt zal je het net zo moeilijk hebben.
Ticootje is hier al vanaf post 1 volgens mij, zij is wel de laatste die selectief dingen er uit piktquote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:57 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Grappig hoe mensen de dingen eruit pikken waarmee ze anderen kunnen 'pakken', terwijl ze over de rest heen lezen en alles niet in context willen lezen.
Maar ja, ik ben in ieder geval opgelucht en de update was bedoeld voor de mensen die wel echt mee dachten.
Zo te lezen ben ik degene die sneller de goede info over wettelijke bedenktijd wist. Hoefde ik de klinieken niet eens voor op te bellen. Maar oké, ik ga je op je woord geloven dat je bij beide klinieken niet zo snel terecht kon. Als ik een kind écht niet ter wereld wilde laten komen had ik volgens mij de andere 14 klinieken opgebeld, om zeker binnen de termijn 'voor het hart' te zitten. Maar hey, dat ben ik.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:44 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Van ons allebei niet, daar zijn we het over eens. Dan gaat het door wat voor moeilijkheden er ook komen.
Verder moet je anders maar eens een abortuskliniek opbellen en kijken of je de volgende dag al terecht kan. Ik kan je vertellen dat ik bij twee steden heb na gevraagd en bij beiden moest ik sowieso minstens een week wachten (waarvan ik dacht dat het bedenktijd was, maar blijkbaar geldt er geen bedenktijd, maar is het vanwege de drukte). Ik vroeg om een dag extra, omdat dat even niet anders kon, dus dat is de reden waardoor het even duurt.
Het is vrij simpel. Je belt een verloskundige, verteld dat je ongewenst zwanger bent... Maakt een afspraak en spreekt dit nog eens uit. Vanaf daar gaat je bedenktijd al in. Je maakt vervolgens in dezelfde week een afspraak bij een kliniek en probleem opgelost.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zo te lezen ben ik degene die sneller de goede info over wettelijke bedenktijd wist. Hoefde ik de klinieken niet eens voor op te bellen. Maar oké, ik ga je op je woord geloven dat je bij beide klinieken niet zo snel terecht kon. Als ik een kind écht niet ter wereld wilde laten komen had ik volgens mij de andere 14 klinieken opgebeld, om zeker binnen de termijn 'voor het hart' te zitten. Maar hey, dat ben ik.
Als je een 17 jarige was die net de havo heeft afgerond was ik het helemaal met je eens. Maar jij als 27(?) jarige, die al een eind onderweg is met haar studie én een werkende verloofde heeft, ik vind je scenario wel erg somber.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:39 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren aangezien ik sowieso al een kinderwens heb in de toekomst en van kinderen houd. Mijn vriend heeft er al twee en die kunnen het allebei erg goed vinden met mij en ik met hen. Ik weet dat dat niet helemaal vergelijkbaar is, maar als het je eigen kindje is, houd je daar al helemaal onvoorwaardelijk van.
Maar ik wil dat kindje wel het maximale kunnen bieden en niet een niet afgestudeerde bijstandsmoeder als het ooit mis gaat met de vader. Nu ik de keus heb, aangezien het nog vroeg is in mijn berekening, kies ik dus voor dat laatste.
Ik was in ieder geval wat meer met google aan de slag gegaanquote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zo te lezen ben ik degene die sneller de goede info over wettelijke bedenktijd wist. Hoefde ik de klinieken niet eens voor op te bellen. Maar oké, ik ga je op je woord geloven dat je bij beide klinieken niet zo snel terecht kon. Als ik een kind écht niet ter wereld wilde laten komen had ik volgens mij de andere 14 klinieken opgebeld, om zeker binnen de termijn 'voor het hart' te zitten. Maar hey, dat ben ik.
Ik ben al moeder, en als ik eerder dan gepland zwanger was geraakt had ik het zonder twijfel gehouden,Man en ik hebben namelijk altijd gezegd dat we eventuele consequenties zouden accepteren, maar goed ik wens je een goede toekomst en ik hoop dat je kunt leven met abortus... en dat God het je vergeeft dat je 1 van zijn kinderen vermoordt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:55 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik slikte de pil en dat is drie jaar goed gegaan, dus onveilig neuken kan ik het niet noemen.
Ik zou maar niet te snel oordelen zonder mensen te kennen, als je straks een keer hetzelfde meemaakt zal je het net zo moeilijk hebben.
Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:41 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dus je gaat al uit van het ergste?![]()
Een vriend van mij heeft 2 tienerouders, die hebben ook gewoon hun opleiding afgemaakt en hebben inmiddels al een paar decennia een eigen bedrijf.
Wat een kutsmoes vind ik dat. Een kind aborteren omdat het even niet in je plaatje past.
Ik ben niet tegen abortus, maar met deze instelling vind ik het écht absurd.
Goed gedaan, mag je trots op zijnquote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:35 schreef madam-april het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Ik ben zelf een paar jaar geleden onverwacht zwanger geworden. Ik was toen 20, was nog bezig met mijn studie, mijn vriend en ik woonde nog niet samen (ik woonde zelfs nog bij mijn ouders), dus het zat nog niet direct in de planning om een kind te krijgen. (mijn vriend was 30, had een baan maar woonde door omstandigheden tijdelijk weer bij zijn ouders) Maar geen moment hebben wij abortus overwogen.
Ik heb nu een prachtige dochter van bijna 2, ik heb mijn opleiding afgerond, heb een leuk huis en een baan. Mijn vriend en ik zijn dol gelukkig, het is niet altijd makkelijk geweest maar heb geen moment spijt.
Bedankt voor je reactie.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:25 schreef Elvi het volgende:
Wow kunnen jullie allemaal even kalmeren? Ze heeft haar keuze al gemaakt, dr vriend is ingelicht en ze pakt het aan zoals zij wil. Daar hoef je haar toch niet op aan te vallen? Alleen maar omdat het niet de manier is waarop jij het zou doen? Voor mijn part gaat ze nu voor een abortus en raakt ze volgend jaar weer zwanger van een kind wat ze wel houdt. Als dat is wat ze wil: prima. Ik begrijp niet waar jullie je druk om maken![]()
Dit is wel mooi om te lezen, ik ben blij dat jullie in jullie situatie een goede keus hebben kunnen maken en nu gelukkig zijnquote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:35 schreef madam-april het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Ik ben zelf een paar jaar geleden onverwacht zwanger geworden. Ik was toen 20, was nog bezig met mijn studie, mijn vriend en ik woonde nog niet samen (ik woonde zelfs nog bij mijn ouders), dus het zat nog niet direct in de planning om een kind te krijgen. (mijn vriend was 30, had een baan maar woonde door omstandigheden tijdelijk weer bij zijn ouders) Maar geen moment hebben wij abortus overwogen.
Ik heb nu een prachtige dochter van bijna 2, ik heb mijn opleiding afgerond, heb een leuk huis en een baan. Mijn vriend en ik zijn dol gelukkig, het is niet altijd makkelijk geweest maar heb geen moment spijt.
En ibuprofen bijvoorbeeld, en kip enzo. (er zijn ongelofelijk veel producten die bijwerkingen kunnen veroorzaken op diverse anticonceptie in pil vorm).quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Moeilijk? Je maakt het jezelf juist erg makkelijk allemaal.
Veilig gebruik? Je wist niet eens dat je moest oppassen met diarree en overgeven (en sommige antibiotica bijvoorbeeld.)
Ik vind het wel irritant om te lezen dat je denkt dat anderen niet iets soortgelijks meegemaakt zouden hebben en daarom anders denken. Dat is natuurlijk onzin. Mensen kunne. Iets soortgelijks meegemaakt hebben en toch een andere keus hebben gemaakt. Er is geen beste keus, denk ik.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:38 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.
Mensen willen graag laten zien en vermelden dat zij perfect zijn, dat hun manier het beste is en ze altijd zouden gaan voor de 'beste' optie. Altijd leuk praten voor mensen die in een andere situatie zitten en het wel allemaal makkelijk kunnen aanpassen.
Maar goed, ik zou wellicht hetzelfde gereageerd hebben als ik dit allemaal niet had meegemaakt.
Het belangrijkste nu voor mij is dat ik mijn loyaliteit tegenover mijn vriend niet heb verloren en ook om zijn gedachte/acceptatie heb gevraagd. Ik zit op dit moment met hem op 1 lijn en dat geeft opluchting.
Gisteren wist je niet meer of het de man van je leven is omdat hij niet meteen reageerde zoals jij had gewild?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:38 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Het belangrijkste nu voor mij is dat ik mijn loyaliteit tegenover mijn vriend niet heb verloren
Niet eruit pikken, je zegt het letterlijk zelf.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:57 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Grappig hoe mensen de dingen eruit pikken waarmee ze anderen kunnen 'pakken', terwijl ze over de rest heen lezen en alles niet in context willen lezen.
Maar ja, ik ben in ieder geval opgelucht en de update was bedoeld voor de mensen die wel echt mee dachten.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:07 schreef Wondertjex het volgende:
We hebben er vandaag wat uitgebreider over gepraat face to face. Hij snapt mijn argumenten en mijn standpunt. Dat het op dit moment eigenlijk niks meer is dan een voorbereiding op een leven en dat het leven pas begint bij hartkloppingen. Dat hij ermee kan leven en het kan beschouwen als een latere fase van anticonceptie.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:36 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Goed gedaan, mag je trots op zijn
Als je nog vragen hebt ofzo pm me gerust..quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:40 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dit is wel mooi om te lezen, ik ben blij dat jullie in jullie situatie een goede keus hebben kunnen maken en nu gelukkig zijn
Gisteren zei je nog dat de relatie geen lang leven beschoren zou zijn omdat hij naar jouw mening niet begripvol genoeg had gereageerd. Je zwiept van de ene emotie en gedachte naar de andere.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:38 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.
Mensen willen graag laten zien en vermelden dat zij perfect zijn, dat hun manier het beste is en ze altijd zouden gaan voor de 'beste' optie. Altijd leuk praten voor mensen die in een andere situatie zitten en het wel allemaal makkelijk kunnen aanpassen.
Maar goed, ik zou wellicht hetzelfde gereageerd hebben als ik dit allemaal niet had meegemaakt.
Het belangrijkste nu voor mij is dat ik mijn loyaliteit tegenover mijn vriend niet heb verloren en ook om zijn gedachte/acceptatie heb gevraagd. Ik zit op dit moment met hem op 1 lijn en dat geeft opluchting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |