Jammer dat je niet inhoudelijk reageert, wat je wel kan, maar nee, ik lees geen Arabisch, ik hoopte dat je de beeldspraak in de laatste zin zou oppikken...quote:
Dat klopt wel denk ik. De fearmongerers bij Orwell en ik zie het meer als Huxley (die ik verdomme nog moet lezen).quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:23 schreef SicSicSics het volgende:
Wel grappig trouwens dat je een redelijk duidelijke tweedeling ziet op BNW.
De Huxley en de Orwell theoretici.
Zo had ik je ook ingedeeld! Wel herkenbaar om te zien inderdaad; Aan de ene kant de opsomming van de informatie overload en aan de andere kant het gevoelquote:Op donderdag 5 februari 2015 13:25 schreef El_Matador het volgende:
Dat klopt wel denk ik. De fearmongerers bij Orwell en ik zie het meer als Huxley (die ik verdomme nog moet lezen).
Van fictie. De waarheid zal er inderdaad ergens tussen liggen.quote:Maar het is een beetje van beide zeer scherpzinnige heren auteurs.
Ik heb niet zoveel tijd vandaagquote:Op donderdag 5 februari 2015 13:24 schreef El_Matador het volgende:
Jammer dat je niet inhoudelijk reageert, wat je wel kan, maar nee, ik lees geen Arabisch, ik hoopte dat je de beeldspraak in de laatste zin zou oppikken...
Sorry, maar dit slaat toch echt helemaal nergens meer op? Wie gelooft dit soort dingen??quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:13 schreef Lavenderr het volgende:
Islamic State militants are selling abducted Iraqi children at markets as sex slaves
killing other youth
including by crucifixion
burying them alive, a United Nations watchdog said on Wednesday.
Ik geloof je nietquote:Op donderdag 5 februari 2015 13:16 schreef El_Matador het volgende:
maar geloof me; ik wil dit niet zo zien hoor.
Jij denkt dat ik weer gelovig word? Dat ik denk; nee, die atheistische waarheidszoekende BNW-visie, die klopt niet, de feiten die zijn niet zo? NASA, VN, MSM, die hebben gelijk. Altijd. Wat ze ook zeggen. Ookal kloppen de feiten niet, maakt niet uit.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:24 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik geloof je nietIk geloof dat je jezelf voor de gek houdt met deze uitspraak. Je steekt erg veel tijd in het zoeken van verdieping van de zaken die je aan de kaak stelt. Dat geeft je een levensdoel en sterkt het gevoel 'uniek' te zijn, omdat jij het 'beter' ziet dan 99,9% van de mensheid. Het accepteren van je eigen confirmation bias is hierom praktisch onmogelijk voor je, omdat het zou betekenen dat je enorm veel tijd en energie hebt verspild. Precies de reden, overigens, waarom religieuzen zelden bekeren.
Ik ben uniek en Lambiekje is uniek. Niks 2.0 van een ander persoon. Ik ben wie ik ben.quote:Sorry Mata, je begint een beetje Lambiekje 2.0 te worden.
Dat hadden de Romeinen ook nietquote:Op donderdag 5 februari 2015 14:24 schreef El_Matador het volgende:
"De heilig kalifate streng islamitische IS'? Seksslaven? Is dat wel des islams? Kruisigingen? Doen moslims dat ook? Die hebben toch niks met een (christelijk) kruis?
Die hebben dat toch wel degelijk gebruikt toen...quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:27 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat hadden de Romeinen ook niet![]()
Ja, alleen zegt "meerdere bronnen" natuurlijk helemaal niks. Alleen dat meer mensen het gekopieerd hebben.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:27 schreef SicSicSics het volgende:
Het wordt in meerdere bronnen bevestigd dat IS inderdaad kruisigingen uitvoert.
Sorry, meerdere bronnen onafhankelijk van elkaar.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:29 schreef El_Matador het volgende:
Ja, alleen zegt "meerdere bronnen" natuurlijk helemaal niks. Alleen dat meer mensen het gekopieerd hebben.
S-A doet/ deed het ook. Onder Sharia-law is het een niet ongehoorde straf. Het komt ook voor in de Koran en in de Hadith.quote:De vraag is of dit "des kalifaats" is? Ik heb nog nooit gehoord van kruisigingen in sharialanden en IS doet ons toch geloven dat ze die nastreven?
Sorry, daar ben ik het absoluut niet mee eens.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:35 schreef SicSicSics het volgende:
Mensen zijn ongekend gruwelijk, dat hebben we toch ruimschoots bewezen.
Dit spreekt elkaar nogal tegen, toch? Of bedoel je met troep de gebeurtenis die Lavenderr post, ongeacht of dat waar is?quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sorry, daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Nee, ik zeg niet dat het niet waar is; ik vraag me af wie die troep verzint? Wie van de afdeling PR en marketing van Hill & Knowlton IS staat daar op zondagmorgen 9:00 in de vergaderruimte deze plannen op een flipchartje te omschrijven.
Niet?quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:38 schreef El_Matador het volgende:
Sorry, daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Ik denk niet dat alles marketing is. Je hebt ook genoeg zeloten met een eigen fantasie en invulling voor 'het kalifaat'.quote:Nee, ik zeg niet dat het niet waar is; ik vraag me af wie die troep verzint? Wie van de afdeling PR en marketing van Hill & Knowlton IS staat daar op zondagmorgen 9:00 in de vergaderruimte deze plannen op een flipchartje te omschrijven.
Nee, zie de letters IS.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:43 schreef kalinhos het volgende:
Dit spreekt elkaar nogal tegen, toch?
Nee, jouw stroman is inconsistent.quote:Wat ik wel grappig vind, El_Matador, is dat jij in het complottentopic (dacht ik, kan ook een andere geweest) zijn aangaf dat het niet vreemd is dat mensen niet in complotten geloven. Mensen kunnen zich niet voorstellen dat hun eigen regering dit zou doen. "Een regering vermoordt haar eigen burgers toch niet??!" Tegelijkertijd geef je datzelfde argument in deze discussie "IS kruisigt toch echt niet?!?". Het is best inconsistent.
99% van de mensheid leeft net als jij en ik in vrede met elkaar. Criminaliteit is een probleem, vele malen groter en gevaarlijker dan "terreur".quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:45 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Niet?
De voorbeelden uit de geschiedenis zijn ook gestaged?
Ja, ook daar, ze hebben, jouw lijn volgend, ook een slick videoproducertje, waarom geen hendig marketingafdelinkje. Zoals elke organisatie heeft, en IS schijnt toch wel peppie uitgerust te zijn met al dat wapentuig, nieuwe pakkies op die video's, netjes alles gestreken. Mooi hoor.quote:Ik denk niet dat alles marketing is. Je hebt ook genoeg zeloten met een eigen fantasie en invulling voor 'het kalifaat'.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, zie de letters IS.
[..]
Nee, jouw stroman is inconsistent.
Ik vraag me af of moslims kruisigen en wacht liever op een echte moslim die daar wat van weet dan wat gekleurde Wikipedialinkjes. Ik had er niet eerder van gehoord en nou ben ik geen moslimexpert, maar het val extra op tussen de andere zo gruwelijk en bizar mogelijke "daden"(?).
Aanslagen stagen, complotten verzinnen, crisisacteurs inhuren, echt niets is te gek voor onze overheden en MSM om ons maar voor de gek te houden. En dat is allemaal waar? Echt? Hoe Hollywood moet de "werkelijkheid" zijn?quote:Werkelijk de meest bizare gekste dingen worden geroepen "wat IS allemaal wel niet doet".
Kinderen roosteren, foetussen uit baarmoeders trekken, piloten in brand steken, koppen afhakken, massaverkrachten, genocideren, echt niets is te gek voor onze massamedia om te publiceren. En dat is allemaal waar? Echt? Hoe Hollywood moet de "werkelijkheid" zijn?
Oh maar jij denkt dat ik dat makkelijk te behapstukken vind? Dat ik er niet van schrik dat de mogelijkheid zeer wel bestaat dat dit een complot van politici en massamedia met een strakke marketing is?quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:52 schreef kalinhos het volgende:
[..]
[..]
Aanslagen stagen, complotten verzinnen, crisisacteurs inhuren, echt niets is te gek voor onze overheden en MSM om ons maar voor de gek te houden. En dat is allemaal waar? Echt? Hoe Hollywood moet de "werkelijkheid" zijn?
Het is hetzelfde argument wat je geeft als mensen met jou in discussie gaan. Dan kom je dat je wereldbeeld aan gruzelementen wordt geslagen en die retoriek. Of ik moet je echt compleet verkeerd begrijpen, dat kan ook.
Dit kun je niet serieus menen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:49 schreef El_Matador het volgende:
99% van de mensheid leeft net als jij en ik in vrede met elkaar. Criminaliteit is een probleem, vele malen groter en gevaarlijker dan "terreur".
In het verleden was die criminaliteit uit hongersnoodzaak groter, je alleen focussen op wat de geschiedenisboeken weergeven is niet eerlijk, dat zijn de "hoogtepunten", de "dingen die bekend worden".
Over Vlad de Spietser is meer geschreven dan over alle miljoenen Roemenen bij elkaar. Dat vertekent je beeld.
Als de mensheid als geheel een gruwelijke entiteit was geweest, zag de wereld er echt heel heel anders uit.
Dat hebben ze zeker. Ze hebben ook absoluut wel een duidelijk idee wat ze willen en wat ze willen laten zien. Ze hebben er zelfs belang bij! Denken dat je altijd 100% controle over je (onder) officieren hebt is alleen wel weer jezelf voor de gek houden.quote:Ja, ook daar, ze hebben, jouw lijn volgend, ook een slick videoproducertje, waarom geen hendig marketingafdelinkje. Zoals elke organisatie heeft, en IS schijnt toch wel peppie uitgerust te zijn met al dat wapentuig, nieuwe pakkies op die video's, netjes alles gestreken. Mooi hoor.
Net echt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |