abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:23:16 #176
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_149385964
Wel grappig trouwens dat je een redelijk duidelijke tweedeling ziet op BNW.

De Huxley en de Orwell theoretici. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_149385992
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:18 schreef SicSicSics het volgende:
Maar lees jij Arabisch Mata?
Jammer dat je niet inhoudelijk reageert, wat je wel kan, maar nee, ik lees geen Arabisch, ik hoopte dat je de beeldspraak in de laatste zin zou oppikken...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149386021
quote:
6s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:23 schreef SicSicSics het volgende:
Wel grappig trouwens dat je een redelijk duidelijke tweedeling ziet op BNW.

De Huxley en de Orwell theoretici. :)
Dat klopt wel denk ik. De fearmongerers bij Orwell en ik zie het meer als Huxley (die ik verdomme nog moet lezen).

Maar het is een beetje van beide zeer scherpzinnige heren auteurs.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 5 februari 2015 @ 13:30:49 #179
116015 SicSicSics
pi_149386147
quote:
12s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:25 schreef El_Matador het volgende:
Dat klopt wel denk ik. De fearmongerers bij Orwell en ik zie het meer als Huxley (die ik verdomme nog moet lezen).
Zo had ik je ook ingedeeld! Wel herkenbaar om te zien inderdaad; Aan de ene kant de opsomming van de informatie overload en aan de andere kant het gevoel ;) dat er allerlei informatie juist achtergehouden wordt.
quote:
Maar het is een beetje van beide zeer scherpzinnige heren auteurs.
Van fictie. De waarheid zal er inderdaad ergens tussen liggen. :Y
quote:
15s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:24 schreef El_Matador het volgende:
Jammer dat je niet inhoudelijk reageert, wat je wel kan, maar nee, ik lees geen Arabisch, ik hoopte dat je de beeldspraak in de laatste zin zou oppikken...
Ik heb niet zoveel tijd vandaag :@ Ik moet aan het werk _O- :D

Maar het was een grapje dus? Die pikte ik ook niet op. Excuus! :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_149386364
Als Bush en Cheney op goede voet hadden onderhandelt (wat ze jammergenoeg niet konden) met Bin Laden was IS er nooit geweest en waren beide partijen eruit gekomen met geven en nemen. Dat is moderne politiek. Bin Laden wilde geen stuk van Amerika of Europa en zag het westen niet als iets onreins maar vloekte er gewoon op los. Met IS kun je onderhandelen wel vergeten, die herinneren zich zogenaamd alles uit de hele wereldhistorie en zien christenen, atheisten en moderne moslims als het kwaad. Allemaal verziekte 911 spinoff van verkeerde intepretaties. De stabiliteit van de wereld in de jaren '90 had er nog best kunnen zijn.

Iemand schreef in tru eens dat we een beter tijdperk ingingen met 2012. Ik zie daar de voortekenen eerlijk gezegd niet van en zo'n pessimist ben ik niet.
pi_149387471
Islamic State militants are selling abducted Iraqi children at markets as sex slaves, and killing other youth, including by crucifixion or burying them alive, a United Nations watchdog said on Wednesday.

Iraqi boys aged under 18 are increasingly being used by the militant group as suicide bombers, bomb makers, informants or human shields to protect facilities against U.S.-led air strikes, the U.N. Committee on the Rights of the Child said.

"We are really deeply concerned at torture and murder of those children, especially those belonging to minorities, but not only from minorities," committee expert Renate Winter told a news briefing. "The scope of the problem is huge."

Children from the Yazidi sect or Christian communities, but also Shi'ites and Sunnis, have been victims, she said.

"We have had reports of children, especially children who are mentally challenged, who have been used as suicide bombers, most probably without them even understanding," Winter told Reuters. "There was a video placed (online) that showed children at a very young age, approximately eight years of age and younger, to be trained already to become child soldiers."

Islamic State is a breakaway al Qaeda group that declared an Islamic caliphate across parts of Syria and Iraq last summer. It has killed thousands and forced hundreds of thousands from their homes, in what the United Nations has called a reign of terror.

On Tuesday, the group, which is also known as ISIL, released a video showing a captured Jordanian pilot being burned alive.

The U.N. body, which reviewed Iraq's record for the first time since 1998, denounced "the systematic killing of children belonging to religious and ethnic minorities by the so-called ISIL, including several cases of mass executions of boys, as well as reports of beheadings, crucifixions of children and burying children alive."

A large number of children have been killed or badly wounded during air strikes or shelling by Iraqi security forces, while others had died of "dehydration, starvation and heat," it said.

ISIL has committed "systematic sexual violence," including "the abduction and sexual enslavement of children," it said.

"Children of minorities have been captured in many places... sold in the market place with tags, price tags on them, they have been sold as slaves," Winter said, giving no details.

The 18 independent experts who worked on the report called on Iraqi authorities to take all necessary measures to "rescue children" under the control of Islamic State and to prosecute perpetrators of crimes.

"There is a duty of a state to protect all its children. The point is just how are they going to do that in such a situation?", Winter said.

http://www.huffingtonpost(...)ldren_n_6613578.html
pi_149387794
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:13 schreef Lavenderr het volgende:
Islamic State militants are selling abducted Iraqi children at markets as sex slaves
killing other youth
including by crucifixion
burying them alive, a United Nations watchdog said on Wednesday.
Sorry, maar dit slaat toch echt helemaal nergens meer op? Wie gelooft dit soort dingen??

"De heilig kalifate streng islamitische IS'? Seksslaven? Is dat wel des islams? Kruisigingen? Doen moslims dat ook? Die hebben toch niks met een (christelijk) kruis?

Man man man, inderdaad, Lav, als je dit soort dingen echt gelooft, dan kan ik me voorstellen dat je depressief raakt.

pi_149387797
quote:
11s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:16 schreef El_Matador het volgende:
maar geloof me; ik wil dit niet zo zien hoor.
Ik geloof je niet :) Ik geloof dat je jezelf voor de gek houdt met deze uitspraak. Je steekt erg veel tijd in het zoeken van verdieping van de zaken die je aan de kaak stelt. Dat geeft je een levensdoel en sterkt het gevoel 'uniek' te zijn, omdat jij het 'beter' ziet dan 99,9% van de mensheid. Het accepteren van je eigen confirmation bias is hierom praktisch onmogelijk voor je, omdat het zou betekenen dat je enorm veel tijd en energie hebt verspild. Precies de reden, overigens, waarom religieuzen zelden bekeren.

Sorry Mata, je begint een beetje Lambiekje 2.0 te worden.
Extremistisch gematigd.
pi_149387877
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:24 schreef P8 het volgende:

[..]

Ik geloof je niet :) Ik geloof dat je jezelf voor de gek houdt met deze uitspraak. Je steekt erg veel tijd in het zoeken van verdieping van de zaken die je aan de kaak stelt. Dat geeft je een levensdoel en sterkt het gevoel 'uniek' te zijn, omdat jij het 'beter' ziet dan 99,9% van de mensheid. Het accepteren van je eigen confirmation bias is hierom praktisch onmogelijk voor je, omdat het zou betekenen dat je enorm veel tijd en energie hebt verspild. Precies de reden, overigens, waarom religieuzen zelden bekeren.
Jij denkt dat ik weer gelovig word? Dat ik denk; nee, die atheistische waarheidszoekende BNW-visie, die klopt niet, de feiten die zijn niet zo? NASA, VN, MSM, die hebben gelijk. Altijd. Wat ze ook zeggen. Ookal kloppen de feiten niet, maakt niet uit.

quote:
Sorry Mata, je begint een beetje Lambiekje 2.0 te worden.
Ik ben uniek en Lambiekje is uniek. Niks 2.0 van een ander persoon. Ik ben wie ik ben.

donderdag 5 februari 2015 @ 14:27:24 #185
116015 SicSicSics
pi_149387886
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:24 schreef El_Matador het volgende:
"De heilig kalifate streng islamitische IS'? Seksslaven? Is dat wel des islams? Kruisigingen? Doen moslims dat ook? Die hebben toch niks met een (christelijk) kruis?

Dat hadden de Romeinen ook niet _O- :N Het wordt in meerdere bronnen bevestigd dat IS inderdaad kruisigingen uitvoert.
Fine, fuck you then!
pi_149387913
quote:
13s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:27 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat hadden de Romeinen ook niet _O- :N
Die hebben dat toch wel degelijk gebruikt toen...

Kruisigingen onder moslims, is dit nieuw?

pi_149387946
quote:
13s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:27 schreef SicSicSics het volgende:
Het wordt in meerdere bronnen bevestigd dat IS inderdaad kruisigingen uitvoert.
Ja, alleen zegt "meerdere bronnen" natuurlijk helemaal niks. Alleen dat meer mensen het gekopieerd hebben.

De vraag is of dit "des kalifaats" is? Ik heb nog nooit gehoord van kruisigingen in sharialanden en IS doet ons toch geloven dat ze die nastreven?

donderdag 5 februari 2015 @ 14:31:19 #188
116015 SicSicSics
pi_149387992
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:29 schreef El_Matador het volgende:
Ja, alleen zegt "meerdere bronnen" natuurlijk helemaal niks. Alleen dat meer mensen het gekopieerd hebben.
Sorry, meerdere bronnen onafhankelijk van elkaar. ;)

quote:
De vraag is of dit "des kalifaats" is? Ik heb nog nooit gehoord van kruisigingen in sharialanden en IS doet ons toch geloven dat ze die nastreven?
S-A doet/ deed het ook. Onder Sharia-law is het een niet ongehoorde straf. Het komt ook voor in de Koran en in de Hadith.
Fine, fuck you then!
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:35:23 #189
116015 SicSicSics
pi_149388121
Maar wederom, omdat het niet in jouw belevingswereld past, is het niet waar? :) Mensen zijn ongekend gruwelijk, dat hebben we toch ruimschoots bewezen. Straffen verzinnen zijn we ook ongekend goed in, ik bedoel, ooit was er de eerste kruisiging. Elkaar kopiëren is alleen nog steeds gemakkelijker ;)
Fine, fuck you then!
pi_149388184
Kruisiging en de koran

Crucifixion is mentioned in the Koran (K 5:33) as one of the punishments for banditry. Most schools explain crucifixion as exposure of the body of the bandit after his execution. The majority of the Malikites, however, hold that the bandit must be crucified first, and then brought to death by stabbing him in the breast. For the Shiites, finally, the punishment consists of crucifying the bandit for a period of three days. If after this period the culprit is still alive, his life will be spared.[10]
pi_149388208
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:35 schreef SicSicSics het volgende:
Mensen zijn ongekend gruwelijk, dat hebben we toch ruimschoots bewezen.
Sorry, daar ben ik het absoluut niet mee eens.

Nee, ik zeg niet dat het niet waar is; ik vraag me af wie die troep verzint? Wie van de afdeling PR en marketing van Hill & Knowlton IS staat daar op zondagmorgen 9:00 in de vergaderruimte deze plannen op een flipchartje te omschrijven.

pi_149388348
quote:
12s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ik zeg niet dat het niet waar is; ik vraag me af wie die troep verzint? Wie van de afdeling PR en marketing van Hill & Knowlton IS staat daar op zondagmorgen 9:00 in de vergaderruimte deze plannen op een flipchartje te omschrijven.
Dit spreekt elkaar nogal tegen, toch? Of bedoel je met troep de gebeurtenis die Lavenderr post, ongeacht of dat waar is?

Wat ik wel grappig vind, El_Matador, is dat jij in het complottentopic (dacht ik, kan ook een andere geweest) zijn aangaf dat het niet vreemd is dat mensen niet in complotten geloven. Mensen kunnen zich niet voorstellen dat hun eigen regering dit zou doen. "Een regering vermoordt haar eigen burgers toch niet??!" Tegelijkertijd geef je datzelfde argument in deze discussie "IS kruisigt toch echt niet?!?". Het is best inconsistent.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:45:02 #193
116015 SicSicSics
pi_149388364
quote:
12s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:38 schreef El_Matador het volgende:
Niet? :o
De voorbeelden uit de geschiedenis zijn ook gestaged? :D

quote:
Ik denk niet dat alles marketing is. Je hebt ook genoeg zeloten met een eigen fantasie en invulling voor 'het kalifaat'.
Fine, fuck you then!
pi_149388400
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:43 schreef kalinhos het volgende:

Dit spreekt elkaar nogal tegen, toch?
Nee, zie de letters IS. ;)

quote:
Wat ik wel grappig vind, El_Matador, is dat jij in het complottentopic (dacht ik, kan ook een andere geweest) zijn aangaf dat het niet vreemd is dat mensen niet in complotten geloven. Mensen kunnen zich niet voorstellen dat hun eigen regering dit zou doen. "Een regering vermoordt haar eigen burgers toch niet??!" Tegelijkertijd geef je datzelfde argument in deze discussie "IS kruisigt toch echt niet?!?". Het is best inconsistent.
Nee, jouw stroman is inconsistent.

Ik vraag me af of moslims kruisigen en wacht liever op een echte moslim die daar wat van weet dan wat gekleurde Wikipedialinkjes. Ik had er niet eerder van gehoord en nou ben ik geen moslimexpert, maar het val extra op tussen de andere zo gruwelijk en bizar mogelijke "daden"(?).

pi_149388507
quote:
15s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Niet? :o
De voorbeelden uit de geschiedenis zijn ook gestaged? :D
99% van de mensheid leeft net als jij en ik in vrede met elkaar. Criminaliteit is een probleem, vele malen groter en gevaarlijker dan "terreur".

In het verleden was die criminaliteit uit hongersnoodzaak groter, je alleen focussen op wat de geschiedenisboeken weergeven is niet eerlijk, dat zijn de "hoogtepunten", de "dingen die bekend worden".

Over Vlad de Spietser is meer geschreven dan over alle miljoenen Roemenen bij elkaar. Dat vertekent je beeld.

Als de mensheid als geheel een gruwelijke entiteit was geweest, zag de wereld er echt heel heel anders uit.

quote:
Ik denk niet dat alles marketing is. Je hebt ook genoeg zeloten met een eigen fantasie en invulling voor 'het kalifaat'.
Ja, ook daar, ze hebben, jouw lijn volgend, ook een slick videoproducertje, waarom geen hendig marketingafdelinkje. Zoals elke organisatie heeft, en IS schijnt toch wel peppie uitgerust te zijn met al dat wapentuig, nieuwe pakkies op die video's, netjes alles gestreken. Mooi hoor.

Net echt.

donderdag 5 februari 2015 @ 14:51:11 #196
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_149388547

Ik denk dat DAHBOO er niet ver naast zit in zijn theorie.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_149388577
quote:
12s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, zie de letters IS. ;)

[..]

Nee, jouw stroman is inconsistent.

Ik vraag me af of moslims kruisigen en wacht liever op een echte moslim die daar wat van weet dan wat gekleurde Wikipedialinkjes. Ik had er niet eerder van gehoord en nou ben ik geen moslimexpert, maar het val extra op tussen de andere zo gruwelijk en bizar mogelijke "daden"(?).
quote:
Werkelijk de meest bizare gekste dingen worden geroepen "wat IS allemaal wel niet doet".

Kinderen roosteren, foetussen uit baarmoeders trekken, piloten in brand steken, koppen afhakken, massaverkrachten, genocideren, echt niets is te gek voor onze massamedia om te publiceren. En dat is allemaal waar? Echt? Hoe Hollywood moet de "werkelijkheid" zijn?
Aanslagen stagen, complotten verzinnen, crisisacteurs inhuren, echt niets is te gek voor onze overheden en MSM om ons maar voor de gek te houden. En dat is allemaal waar? Echt? Hoe Hollywood moet de "werkelijkheid" zijn?

Het is hetzelfde argument wat je geeft als mensen met jou in discussie gaan. Dan kom je dat je wereldbeeld aan gruzelementen wordt geslagen en die retoriek. Of ik moet je echt compleet verkeerd begrijpen, dat kan ook.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:52:50 #198
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149388594
Ik ga maar eens een gewaagde voorspelling doen. Wat voor nationaliteit zal 1 van de volgende slachtoffers van IS hebben? Zou me niets verbazen als het een Israëliër is.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149388688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:52 schreef kalinhos het volgende:

[..]

[..]

Aanslagen stagen, complotten verzinnen, crisisacteurs inhuren, echt niets is te gek voor onze overheden en MSM om ons maar voor de gek te houden. En dat is allemaal waar? Echt? Hoe Hollywood moet de "werkelijkheid" zijn?

Het is hetzelfde argument wat je geeft als mensen met jou in discussie gaan. Dan kom je dat je wereldbeeld aan gruzelementen wordt geslagen en die retoriek. Of ik moet je echt compleet verkeerd begrijpen, dat kan ook.
Oh maar jij denkt dat ik dat makkelijk te behapstukken vind? Dat ik er niet van schrik dat de mogelijkheid zeer wel bestaat dat dit een complot van politici en massamedia met een strakke marketing is?

Dat zou inderdaad "short minded" zijn.

Ik zit vol verbazing te kijken naar wat er allemaal voorbij komt. Het is zo onwerkelijk allemaal dat ik zelfs met de beste wil van de wereld het niet als echt kan zien.

donderdag 5 februari 2015 @ 14:57:41 #200
116015 SicSicSics
pi_149388765
quote:
19s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:49 schreef El_Matador het volgende:
99% van de mensheid leeft net als jij en ik in vrede met elkaar. Criminaliteit is een probleem, vele malen groter en gevaarlijker dan "terreur".

In het verleden was die criminaliteit uit hongersnoodzaak groter, je alleen focussen op wat de geschiedenisboeken weergeven is niet eerlijk, dat zijn de "hoogtepunten", de "dingen die bekend worden".

Over Vlad de Spietser is meer geschreven dan over alle miljoenen Roemenen bij elkaar. Dat vertekent je beeld.

Als de mensheid als geheel een gruwelijke entiteit was geweest, zag de wereld er echt heel heel anders uit.
Dit kun je niet serieus menen. :D
Ik heb het niet over de mensheid, ik heb het over 'mensen' en er zitten ongekend wrede exemplaren tussen. Ook is er ruimschoots bewezen dat de omgeving (in dit geval oorlog en macht) niet het beste (of juist wel) in de gemiddelde sadist naar boven brengt.

Ik denk dat je jezelf enorm voor de gek houdt als je denkt dat mensen niet zo wreed kunnen zijn...
quote:
Ja, ook daar, ze hebben, jouw lijn volgend, ook een slick videoproducertje, waarom geen hendig marketingafdelinkje. Zoals elke organisatie heeft, en IS schijnt toch wel peppie uitgerust te zijn met al dat wapentuig, nieuwe pakkies op die video's, netjes alles gestreken. Mooi hoor.

Net echt.
Dat hebben ze zeker. Ze hebben ook absoluut wel een duidelijk idee wat ze willen en wat ze willen laten zien. Ze hebben er zelfs belang bij! Denken dat je altijd 100% controle over je (onder) officieren hebt is alleen wel weer jezelf voor de gek houden.
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')