abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149354144
quote:
Agenten worden steeds vaker geconfronteerd met verwarde mensen die overlast veroorzaken of gewelddadig zijn. Politiebond ACP in Leusden wil een analyse van het probleem.

ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp wil ook weten of de politie wel voldoende in staat is om met de verwarde mensen om te gaan die, zoals hij benadrukt, geen criminelen zijn. De afgelopen jaren moet de politie steeds vaker uitrukken voor mensen met psychische problemen. In 2011 gebeurde dat nog zo'n 40.500 keer. In 2013 was dat opgelopen tot meer dan 52.000 keer.

"Wij hebben hiervoor gewaarschuwd toen er werd bezuinigd op de geestelijke gezondheidszorg. Het probleem heeft zich verplaatst naar de straten en woonbuurten. De politie moet hier mee omgaan, maar die is hier niet voor", aldus Van de Kamp.

Hij wijst erop dat de afgelopen maanden ook weer veel incidenten met verwarde mensen in het nieuws komen. Geregeld gaat het om ernstige gevallen, zoals de 38-jarige Bart van U. Hij is meerdere keren met politie en justitie in aanraking gekomen, maar wist behandeling te ontlopen. Inmiddels wordt de aan waandenkbeelden lijdende Van U. verdacht van de moord op zijn zus en betrokkenheid bij de gewelddadige dood van oud-minister Els Borst.

Met de analyse wil Van de Kamp onder meer te weten komen wat de meest voorkomende gevallen zijn. Zo moet duidelijk worden met wie er afspraken gemaakt moeten worden over hulp. "Dit kun je niet zo laten. Een politiecel is geen oplossing", zegt Van de Kamp.

http://www.rtvutrecht.nl/(...)ond-wil-analyse.html
Eens met Van de Kamp
Je verwacht het niet als je ronduit gevaarlijk gaat bezuinigen op de GGZ.
Gelukkig moet het altijd eerst helemaal fout gaan voor er wordt gekeken naar een oplossing.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2015 @ 12:36:56 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_149354192
Belachelijk dat er een onderzoek moet komen naar dit soort mensen. Het is gewoon zo klaar als een klontje wat er moet gebeuren met dat soort mensen.
Gewoon voor een goede behandeling opsluiten en pas naar buiten laten gaan als alle boxjes aangevinkt kunnen worden na een onderzoek door verschillende artsen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:38:14 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149354225
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:36 schreef Netsplitter het volgende:
Belachelijk dat er een onderzoek moet komen naar dit soort mensen. Het is gewoon zo klaar als een klontje wat er moet gebeuren met dat soort mensen.
Gewoon voor een goede behandeling opsluiten en pas naar buiten laten gaan als alle boxjes aangevinkt kunnen worden na een onderzoek door verschillende artsen.
dat is lastig met de huidige GGZ regels en kostenbesparingen... dan kom je gewoon sneller op straat .. kiezen of delen dus
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149354229
Wat een verrassing. Zelfs Henk en Ingrid wisten dit al van tevoren, maar toch moest de bezuiniging door gaan.
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:38:50 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149354243
Voorkomen is beter dan genezen, maar het is ook duurder. Ik betaal graag wat meer belasting of krijg wat minder subsidies om de opvang van zulke gekken te verzorgen, als dat ertoe leidt dat minder mensen slachtoffer worden van die mensen.
pi_149354280
Komt ervan als je gaat bezuinigen op de gezondheidszorg.
Ура для россии
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2015 @ 12:40:25 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_149354285
quote:
3s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:38 schreef Re het volgende:

[..]

dat is lastig met de huidige GGZ regels en kostenbesparingen... dan kom je gewoon sneller op straat .. kiezen of delen dus
Eens. Maar ook daar heb je geen onderzoek voor nodig om tot die conclusie te komen.
Er moet een potje gemaakt worden voor deze groep mensen. Laat ze het wachtgeld met een jaar of twee inkorten, moet je kijken hoeveel er bespaard wordt. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:42:37 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149354321
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:40 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Eens. Maar ook daar heb je geen onderzoek voor nodig om tot die conclusie te komen.
Er moet een potje gemaakt worden voor deze groep mensen. Laat ze het wachtgeld met een jaar of twee inkorten, moet je kijken hoeveel er bespaard wordt. :)
het mag best onderzocht worden waar nou precies de problematiek door de bezuinigingen wordt verergerd, zo lang dat niet precies bekend is komt er ook geen potje voor, als dat er al komt want er is geen geld voor, dat hebben we zo besloten.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:43:29 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_149354342
Waarschijnlijk is dit nog maar het topje van de ijsberg van de puinhoop die dit kabinet ervan gemaakt heeft.
Veel 'bezuinigingen' kosten alleen maar geld en maken burgers tot een soort pionnetjes van de overheid. Alleen maar lastig al die burgers met hun mening :r
pi_149354401
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:43 schreef BasEnAad het volgende:
pionnetjes
Is dit bewust? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149354406
quote:
Waarschijnlijk is dit nog maar het topje van de ijsberg van de puinhoop die dit kabinet ervan gemaakt heeft.
Veel 'bezuinigingen' kosten alleen maar geld en maken burgers tot een soort pionnetjes van de overheid. Alleen maar lastig al die burgers met hun mening :r
Gelukkig zit het met de jeugdzorg wel goed :')
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2015 @ 12:51:14 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_149354513
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:45 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Gelukkig zit het met de jeugdzorg wel goed :')
Die bom gaat over een paar jaar af, let maar op.
pi_149354627
Verwarde mensen is tegenwoordig wel een allesomvattende term geloof ik. Met een beetje fantasie kun je elke misdadiger wel aanduiden als "verwarde man".
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Trouwste user 2022 woensdag 4 februari 2015 @ 12:56:40 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_149354637
quote:

Dit kon je met je ogen dicht nog zien aankomen. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:02:06 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_149354749
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:56 schreef Hathor het volgende:
Verwarde mensen is tegenwoordig wel een allesomvattende term geloof ik. Met een beetje fantasie kun je elke misdadiger wel aanduiden als "verwarde man".
Mensen die zulke dingen doen zijn vaak verward.

Daarom is het ook zo debiel en populistisch om 'keihard aanpakken' te roepen. Dat heeft geen vat op die mensen. Het lost niets op. Het is slechts de overheid die ontkent dat dingen nou eenmaal zo gebeuren en vooral ook de onkunde van de overheid daar iets aan te doen.
pi_149354763
Bezuinigingen en lastenverzwaring= problemen voor mensen= mensen draaien door...
Overheid: "bezuinigen op de gezondheidszorg ^O^
Politiebond: "meer verwarde mensen op straat" :o
Overheid: :Z
Burgers: :|W
pi_149354765
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:40 schreef Woestijnvos het volgende:
Komt ervan als je gaat bezuinigen op de gezondheidszorg.
Ook maar nog meer:
Komt ervan als je stemt om politici die het volk niet willen vertegenwoordigen maar hun eigen plan trekken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:06:15 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_149354845
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:02 schreef eight het volgende:

[..]

Ook maar nog meer:
Komt ervan als je stemt om politici die het volk niet willen vertegenwoordigen maar hun eigen plan trekken.
Probleem is dat je alleen maar uit dat slag kan kiezen, bij welke partij dan ook.

Eens in de vier jaar luisteren ze naar de mensen en moet alles anders. Na de verkiezingen gaan ze gewoon weer door met wat ze toch al van plan waren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:06:40 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_149354860
Op FOK! komen ook steeds meer verwarde mensen, maar dat zal hier wel mee samenhangen.
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:06:47 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149354863
Vroeger werden verwarde mensen gewoon opgesloten. Ergens in een afgelegen oord. Misschien weer mee beginnen.
pi_149355059
quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:06 schreef Twiitch het volgende:
Vroeger werden verwarde mensen gewoon opgesloten. Ergens in een afgelegen oord. Misschien weer mee beginnen.
tegenwoordig verzamelen ze zich op fok!
pi_149355286
quote:
Dat was niet zo'n succes.
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:26:38 #23
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_149355399
Goh, je verwacht het niet! :')
pi_149355621
Maar komt dat doordat politieagenten nu beter in staat zijn te signaleren of iemand een psychiatrische aandoening heeft, doordat er meer in het nieuws komt of omdat justitie beter samenwerkt met andere instanties? Dat er ineens meer mensen zijn met een stoornis lijkt me sterk.
pi_149355700
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Voorkomen is beter dan genezen, maar het is ook duurder. Ik betaal graag wat meer belasting of krijg wat minder subsidies om de opvang van zulke gekken te verzorgen, als dat ertoe leidt dat minder mensen slachtoffer worden van die mensen.
Voorkomen zal niet eens (zoveel) duurder zijn op de lange termijn.
Als we niet alleen kijken naar wat er bezuinigd wordt door minder zorg te geven aan mensen in psychische nood maar ook kijk naar de extra kosten die je aan de slachtoffers kwijt bent en aan politie inzet, schade aan de omgeving en al dat soort kosten.
pi_149355887
quote:
Als je op tijd bent met ondersteuning hoef je veel mensen niet eens op te sluiten, wat beter is voor iedereen.
Behandelingen werken het best als iemand daadwerkelijk mee wil werken en dan is het meestal geen goed idee om ze op te sluiten tenzij het echt niet anders kan.
pi_149356055
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:34 schreef Xa1pt het volgende:
Maar komt dat doordat politieagenten nu beter in staat zijn te signaleren of iemand een psychiatrische aandoening heeft, doordat er meer in het nieuws komt of omdat justitie beter samenwerkt met andere instanties? Dat er ineens meer mensen zijn met een stoornis lijkt me sterk.
Er zijn niet zozeer meer mensen met een stoornis.
Er zijn minder mensen met een stoornis die de juiste behandeling krijgen
Met als gevolg dat de politie meer te maken krijgt met verwarde mensen die allang behandelt moesten worden
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:53:40 #28
28033 Pek
je moet wat
pi_149356233
De Valeriuskliniek staat alweer een tijdje leeg en wordt geloof ik gebruikt voor daklozenopvang in de winter, zet die deur weer open man! :Y

Vroegah sprong er bijna wekelijks wel eentje van het dak, zo lost het probleem zichzelf op.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:54:25 #29
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149356257
quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vroeger was het alleen opsluiten en waren de behandelmethoden natuurlijk niet zover. Logisch dat dat niet werkte. Het lijkt me bepaald geen gek idee om weer in afgelegen gebieden mensen te gaan behandelen, waar ze ook enige vrijheid hebben om rond te lopen e.d. Genoeg krimpgebieden in Nederland.

Het rond laten lopen van mensen met geestelijke problemen werkt iig niet, dat is wat zeker is.
pi_149356290
Definieer verwarde mensen anders is het een onzinnig nieuwsbericht.
pi_149356365
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Vroeger was het alleen opsluiten en waren de behandelmethoden natuurlijk niet zover. Logisch dat dat niet werkte. Het lijkt me bepaald geen gek idee om weer in afgelegen gebieden mensen te gaan behandelen, waar ze ook enige vrijheid hebben om rond te lopen e.d. Genoeg krimpgebieden in Nederland.

Het rond laten lopen van mensen met geestelijke problemen werkt iig niet, dat is wat zeker is.
Nee, probleem daarvan is dat mensen niet de mogelijkheid hebben te herstellen en te rehabiliteren. Behandeling heeft dan ook op medicatie na weinig zin, ze zitten immers op een soort eiland.

En hoe kom je er in godsnaam bij dat de huidige vormen van psychiatrie niet werken??
pi_149356477
Wat dode politici brengt problemen op het prioriteiten lijstje. Misschien een idee voor juwelierszaken om lijsttrekker van de lokale PvdA te worden.
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:01:09 #33
28033 Pek
je moet wat
pi_149356487
quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze hebben ook ooit eens geëxperimenteerd met Zyklon B. Wel degelijk succesvol, maar moreel dan weer verwerpelijk.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:18:19 #34
396550 Richestorags
pi_149357011
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, probleem daarvan is dat mensen niet de mogelijkheid hebben te herstellen en te rehabiliteren. Behandeling heeft dan ook op medicatie na weinig zin, ze zitten immers op een soort eiland.

En hoe kom je er in godsnaam bij dat de huidige vormen van psychiatrie niet werken??
Wel, is het probleem niet dat er steeds meer geestelijk zieke mensen op straat rondlopen die verzorgd moeten worden? Ik beweer niet dat de behandelmethoden niet werken, dat maak jij ervan. Ik reageer slechts op de stelling dat door de bezuinigingen te veel mensen vrij rondlopen die in een "gekkenhuis" moeten zitten. Dat kan mijns inziens beter in een buitengebied dan in een behandelcentrum in de grote stad waar je in een celletje zit opgesloten zonder enige rustgevende natuur om je heen.
pi_149357098
quote:
15s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:06 schreef remlof het volgende:
Op FOK! komen ook steeds meer verwarde mensen, maar dat zal hier wel mee samenhangen.
Mjah.. maar alleen na een biertje of 20, daarvoor kan ik alles nog wel redelijk volgen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_149357156
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel, is het probleem niet dat er steeds meer geestelijk zieke mensen op straat rondlopen die verzorgd moeten worden? Ik beweer niet dat de behandelmethoden niet werken, dat maak jij ervan. Ik reageer slechts op de stelling dat door de bezuinigingen te veel mensen vrij rondlopen die in een "gekkenhuis" moeten zitten. Dat kan mijns inziens beter in een buitengebied dan in een behandelcentrum in de grote stad waar je in een celletje zit opgesloten zonder enige rustgevende natuur om je heen.
Hoe kunnen mensen rehabiliteren als ze mij min of meer op een afgesloten eiland zitten?
pi_149357190
Werkzaam in de ggz en inderdaad, wij houden soms ons hart vast als wij weer eens iemand op straat moeten zetten want: Verzekeringen vergoeden verdere behandeling niet en/of er is geen plek voor persoon. Idioot en gevaarlijk voor de maatschappij
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:45:22 #38
396550 Richestorags
pi_149357468
quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe kunnen mensen rehabiliteren als ze mij min of meer op een afgesloten eiland zitten?
Dat zitten ze niet als ze in de stad op een kamertje zitten opgesloten? Het is bewezen dat groene omgevingen genezingsprocessen versnellen, je kan ze dus beter in Drenthe op de hei zetten dan in Utrecht in een inrichting.
pi_149357674
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:06 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Probleem is dat je alleen maar uit dat slag kan kiezen, bij welke partij dan ook.

Eens in de vier jaar luisteren ze naar de mensen en moet alles anders. Na de verkiezingen gaan ze gewoon weer door met wat ze toch al van plan waren.
Oplossing: je stemt NIET. Doe dit massaal en de politiek zal zich gedwongen voelen om in het belang van het volk te denken.

Helaas trappen de meeste kiezers nog steeds in de slogan 'als je niet stemt moet je ook niet klagen'.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:21:17 #40
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149358472
R&P stroomt de laatste tijd ook over met debieltjes, van mij mogen ze dus wel ophouden met bezuinigen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_149370446
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat zitten ze niet als ze in de stad op een kamertje zitten opgesloten? Het is bewezen dat groene omgevingen genezingsprocessen versnellen, je kan ze dus beter in Drenthe op de hei zetten dan in Utrecht in een inrichting.
Als iemand in de stad wordt opgenomen of behandeld is het veel makkelijker om te rehabiliteren natuurlijk. Het is niet heel realistisch om er vanuit te gaan dat mensen vlekkeloos terug kunnen keren in de maatschappij als ze een tijd afgezonderd hebben geleefd, integendeel. Het is niet voor niets dat men de psychiatrie juist heeft verplaatst van het platteland naar de stedelijke omgeving.
pi_149370608
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:54 schreef eight het volgende:

[..]

Oplossing: je stemt NIET. Doe dit massaal en de politiek zal zich gedwongen voelen om in het belang van het volk te denken.

Helaas trappen de meeste kiezers nog steeds in de slogan 'als je niet stemt moet je ook niet klagen'.
Deze man is in ieder geval allerminst "verward". :N

Al vrees ik dat de definitie van "verwarring" juist door de boven-ons-gestelden misbruikt wordt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149370729
Goh dat zag niemand van mijlenver aankomen zeg :') :') :')
pi_149371018
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:34 schreef Specularium het volgende:
Gelukkig moet het altijd eerst helemaal fout gaan voor er wordt gekeken naar een oplossing.
Uiteraard. Als het kalf verdronken is dempt men de put.

Als ergens een spreekwoord voor is, dan is het ook gewoon waar. Anders was heel dat spreekwoord er niet geweest :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_149537762
gevonden artikel: Een pleidooi voor de kwetsbaren

Chronisch zieken ‘gebruiken’ niet veel zorg, ze hebben veel zorg nodig – en reken maar dat ze dat zelf ook liever anders hadden. Wie de hoogoplopende rekeningen van zijn zorgverleners niet kan betalen omdat het nieuwe systeem dat ‘trekkingsrecht’ heet een puinbak is, heeft stress en slapeloze nachten.

Bron: http://politiek.thepostonline.nl/column/verwarde-mensen-zijn-meer-dan-kostenposten-zeurpieten-of-gevaarlijk/
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_149552931
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:34 schreef Specularium het volgende:

[..]

Eens met Van de Kamp
Je verwacht het niet als je ronduit gevaarlijk gaat bezuinigen op de GGZ.
qft
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:41:22 #47
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149552982
Ah jarenlang lopen hier ggz klanten overstraat maar bestonden ze officieel niet, nu opeens zijn er allemaal verwarde mensen overal!! WAT GEK MAN WAAR KOMEN DIE VANDAAN

:')
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:42:14 #48
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149553022
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:36 schreef Netsplitter het volgende:
dsm is ook maar referentiekader, niet feitelijke diagnosticering.
pi_149553446
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:41 schreef BaajGuardian het volgende:
Ah jarenlang lopen hier ggz klanten overstraat maar bestonden ze officieel niet, nu opeens zijn er allemaal verwarde mensen overal!! WAT GEK MAN WAAR KOMEN DIE VANDAAN

:')
Het was net zo dom als die Halbeheffing (langstudeerboete). Ieder rationeel mens wist dat het niet realistisch was en toch deden ze het. Politieke blindheid of politieke domheid?
#NoDAPL
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:04:58 #50
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149554192
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het was net zo dom als die Halbeheffing (langstudeerboete). Ieder rationeel mens wist dat het niet realistisch was en toch deden ze het. Politieke blindheid of politieke domheid?
politieke allesgebruikenomsnelgeldtemakenendaarnahetzinkendschipuitrennenheid.
pi_149554198
quote:
:Y
pi_149554364
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

:Y
Dat is niet voor niets teruggedraaid. Mensen kunnen dan niet meer fatsoenlijk rehabiliteren bijvoorbeeld. Bovendien gaat het uit van het idee dat mensen met een psychiatrische aandoening blijvend ziek zijn en dat is ook al niet het geval.
pi_149554696
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is niet voor niets teruggedraaid. Mensen kunnen dan niet meer fatsoenlijk rehabiliteren bijvoorbeeld. Bovendien gaat het uit van het idee dat mensen met een psychiatrische aandoening blijvend ziek zijn en dat is ook al niet het geval.
Dat laatste is niet per definitie zo natuurlijk. Iemand die kierewiet en gevaarlijk is hoort niet los rond te lopen.
pi_149554963
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat laatste is niet per definitie zo natuurlijk. Iemand die kierewiet en gevaarlijk is hoort niet los rond te lopen.
Mensen met een psychiatrische aandoening zijn niet altijd gevaarlijk. Als er wel sprake is van gevaar zijn er mogelijkheden om iemand gedwongen op te nemen. Dat is vrijwel altijd een tijdelijke maatregel. Na die gedwongen opname is de psychotische episode zo goed als verdwenen en moet iemand kunnen herstellen. En dat herstellen gebeurt weer door o.a. te participeren en verschillende rollen in de maatschappij aan te nemen.

Een psychiatrische aandoening houdt niet in dat je de rest van je leven ziek bent.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:31:17 #55
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149555632
Defineer trouwens verward.
pi_149558057
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen met een psychiatrische aandoening zijn niet altijd gevaarlijk. Als er wel sprake is van gevaar zijn er mogelijkheden om iemand gedwongen op te nemen. Dat is vrijwel altijd een tijdelijke maatregel. Na die gedwongen opname is de psychotische episode zo goed als verdwenen en moet iemand kunnen herstellen. En dat herstellen gebeurt weer door o.a. te participeren en verschillende rollen in de maatschappij aan te nemen.

Een psychiatrische aandoening houdt niet in dat je de rest van je leven ziek bent.
Het gaat hier over mensen die dat wel zijn. Schreef ik in mijn post en staat volgens mij ook zo in de openingspost / het artikel.

Verder een herhaling van zetten. Is iemand geen gevaar (meer), dan vrij. Ia iemand dat (nog) wel, dan veilig opgeborgen.
pi_149558107
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:31 schreef BaajGuardian het volgende:
Defineer trouwens verward.
raar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_149558138
Word het dan niet toch tijd dat de agenten automaische wapens krijgen? LOL.
pi_149558676
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:22 schreef john2406 het volgende:
Word het dan niet toch tijd dat de agenten automaische wapens krijgen? LOL.
Ik zou ze pantservoertuigen geven die het leger in de uitverkoop zet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_149558756
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Was het maar zo simpel. Er is een verschil tussen mensen met een psychiatrische aandoening en mensen met een psychotische episode. Een deel van die eerste groep is gewoon niet in staat om zelfstandig te leven. Voor die mensen bestaat er begeleid wonen en dan kan ik me voorstellen dat een rustige omgeving positieve invloed heeft. Die tweede groep daarentegen heeft wel een grote kans om te kunnen herstellen en die gaan na een gedwongen opname ook een ander traject in.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 11 februari 2015 @ 03:00:18 #61
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149561448
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

raar
Dus als je op een rare manier loopt oid moet je maar vastgezet worden?
  woensdag 11 februari 2015 @ 03:00:48 #62
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149561449
nog effe en ik wordt godveredomme gearresteerd in dit land als ik op sandalen loop in de nazomer, tjongejonge.
pi_149563546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 03:00 schreef BaajGuardian het volgende:
nog effe en ik wordt godveredomme gearresteerd in dit land als ik op sandalen loop in de nazomer, tjongejonge.
Als je er sokken in draagt wel ja :Y
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_149563643
quote:
Ik denk het wel, en dat mag allemaal een agent ter plaatse beoordelen lijkt me zo.
Nog even en dan komt de buurtwacht er ook nog bij, denk ik.
  woensdag 11 februari 2015 @ 10:09:56 #65
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149564011
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:48 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Als je er sokken in draagt wel ja :Y
hangt van de temperatuur af, soms wel maar nooit witte sokken, altijd of zwarte of blauwe. :)
pi_149566421
quote:
Wat een gezwets.
1. Ze werden niet opgesloten. Nu ja, de meeste van hen niet.
2. Het doel was niet om hen op te sluiten, het doel was om hen te behandelen en hen een fatsoenlijke kwaliteit van leven te bieden, iets wat anno 2014 met de semigeprivatiseerde zorg geen optie is.
#NoDAPL
pi_149571063
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat een gezwets.
1. Ze werden niet opgesloten. Nu ja, de meeste van hen niet.
2. Het doel was niet om hen op te sluiten, het doel was om hen te behandelen en hen een fatsoenlijke kwaliteit van leven te bieden, iets wat anno 2014 met de semigeprivatiseerde zorg geen optie is.
Denken jullie wel verder of hoe zit dat, de kierewieten bevinden zich onder ons lijkt me.
Ik vind het nog het ergste als er op een leidng gevende functie welke zitten!
pi_149572864
Je hoeft niet zo bang te zijn voor hen. De meeste van hen zijn onschuldig en doen geen vlieg kwaad, ze zijn hooguit wat lastig voor hun medemensen.
Dat gezegd hebbende, ja, als je deze mensen niet behandelt en op straat zet dan kan je er vergif op innemen dat de politie veel extra werk gaat krijgen, zeker in het Nederland zoals dat nu is (ieder voor zich en god voor ons allen).
#NoDAPL
pi_149576560
quote:

[..]

Dus als je op een rare manier loopt oid moet je maar vastgezet worden?
ja
pi_149576676
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ja
Ik zou het eigenlijk niet mogen wensen maar stel je breekt een been?
Dan ook maar gelijk in de knast?
pi_149576819
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij behoort ook tot de verwarde mensen!
pi_149576860
quote:
6s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jij behoort ook tot de verwarde mensen!
Yep zet me maar op vrije kost en inwoning. LOL.
  woensdag 11 februari 2015 @ 21:46:34 #73
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_149584572
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:40 schreef Woestijnvos het volgende:
Komt ervan als je gaat bezuinigen op de gezondheidszorg.vergoeding van medicatie
pi_149586009
Gelukkig boeken de banken weer recordwinsten. Dat is het enige dat telt!
pi_149586522
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:27 schreef hpeopjes het volgende:
Gelukkig boeken de banken weer recordwinsten. Dat is het enige dat telt!
Klopt dit?
Ik zou zeggen dan op naar de volgende crisis!
pi_149606832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

ja, want dan ben je niet goed wijs dat je door blijft lopen
pi_149606906
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ja, want dan ben je niet goed wijs dat je door blijft lopen
Dus dan blijf je maar liggen en hopen dat je iemand helpt, laat ik het zo zeggen dan kon je in deze tijd wel eens bevroren zijn voordat je hulp krijgt !
pi_149606915
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus dan blijf je maar liggen en hopen dat je iemand helpt, laat ik het zo zeggen dan kon je in deze tijd wel eens bevroren zijn voordat je hulp krijgt !
je hebt tch een telefoon en je 1 1 en 2 zijn toch niet kapot?
pi_149606973
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je hebt tch een telefoon en je 1 1 en 2 zijn toch niet kapot?
Je neemt maar gewoon aan dat een ieder een telefoon heeft, ook veel ouderen die helemaal niet weten hoe zo een ding werkt?
En laat ik die mensen net hulpbehoevend vinden in zo een geval, maar wie ben ik de jeugd heeft ja overal patent op denk ik.
pi_149617575
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je neemt maar gewoon aan dat een ieder een telefoon heeft, ook veel ouderen die helemaal niet weten hoe zo een ding werkt?
En laat ik die mensen net hulpbehoevend vinden in zo een geval, maar wie ben ik de jeugd heeft ja overal patent op denk ik.
ja iedereen heeft een telefoon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')