quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:06 schreef Twiitch het volgende:
Vroeger werden verwarde mensen gewoon opgesloten. Ergens in een afgelegen oord. Misschien weer mee beginnen.
Dat is niet voor niets teruggedraaid. Mensen kunnen dan niet meer fatsoenlijk rehabiliteren bijvoorbeeld. Bovendien gaat het uit van het idee dat mensen met een psychiatrische aandoening blijvend ziek zijn en dat is ook al niet het geval.quote:
Dat laatste is niet per definitie zo natuurlijk. Iemand die kierewiet en gevaarlijk is hoort niet los rond te lopen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet voor niets teruggedraaid. Mensen kunnen dan niet meer fatsoenlijk rehabiliteren bijvoorbeeld. Bovendien gaat het uit van het idee dat mensen met een psychiatrische aandoening blijvend ziek zijn en dat is ook al niet het geval.
Mensen met een psychiatrische aandoening zijn niet altijd gevaarlijk. Als er wel sprake is van gevaar zijn er mogelijkheden om iemand gedwongen op te nemen. Dat is vrijwel altijd een tijdelijke maatregel. Na die gedwongen opname is de psychotische episode zo goed als verdwenen en moet iemand kunnen herstellen. En dat herstellen gebeurt weer door o.a. te participeren en verschillende rollen in de maatschappij aan te nemen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat laatste is niet per definitie zo natuurlijk. Iemand die kierewiet en gevaarlijk is hoort niet los rond te lopen.
Het gaat hier over mensen die dat wel zijn. Schreef ik in mijn post en staat volgens mij ook zo in de openingspost / het artikel.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen met een psychiatrische aandoening zijn niet altijd gevaarlijk. Als er wel sprake is van gevaar zijn er mogelijkheden om iemand gedwongen op te nemen. Dat is vrijwel altijd een tijdelijke maatregel. Na die gedwongen opname is de psychotische episode zo goed als verdwenen en moet iemand kunnen herstellen. En dat herstellen gebeurt weer door o.a. te participeren en verschillende rollen in de maatschappij aan te nemen.
Een psychiatrische aandoening houdt niet in dat je de rest van je leven ziek bent.
raarquote:
Ik zou ze pantservoertuigen geven die het leger in de uitverkoop zet.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:22 schreef john2406 het volgende:
Word het dan niet toch tijd dat de agenten automaische wapens krijgen? LOL.
Was het maar zo simpel. Er is een verschil tussen mensen met een psychiatrische aandoening en mensen met een psychotische episode. Een deel van die eerste groep is gewoon niet in staat om zelfstandig te leven. Voor die mensen bestaat er begeleid wonen en dan kan ik me voorstellen dat een rustige omgeving positieve invloed heeft. Die tweede groep daarentegen heeft wel een grote kans om te kunnen herstellen en die gaan na een gedwongen opname ook een ander traject in.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen met een psychiatrische aandoening zijn niet altijd gevaarlijk. Als er wel sprake is van gevaar zijn er mogelijkheden om iemand gedwongen op te nemen. Dat is vrijwel altijd een tijdelijke maatregel. Na die gedwongen opname is de psychotische episode zo goed als verdwenen en moet iemand kunnen herstellen. En dat herstellen gebeurt weer door o.a. te participeren en verschillende rollen in de maatschappij aan te nemen.
Een psychiatrische aandoening houdt niet in dat je de rest van je leven ziek bent.
Dus als je op een rare manier loopt oid moet je maar vastgezet worden?quote:
Als je er sokken in draagt wel jaquote:Op woensdag 11 februari 2015 03:00 schreef BaajGuardian het volgende:
nog effe en ik wordt godveredomme gearresteerd in dit land als ik op sandalen loop in de nazomer, tjongejonge.
Ik denk het wel, en dat mag allemaal een agent ter plaatse beoordelen lijkt me zo.quote:Op woensdag 11 februari 2015 03:00 schreef BaajGuardian het volgende:
nog effe en ik wordt godveredomme gearresteerd in dit land als ik op sandalen loop in de nazomer, tjongejonge.
hangt van de temperatuur af, soms wel maar nooit witte sokken, altijd of zwarte of blauwe.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:48 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Als je er sokken in draagt wel ja
Wat een gezwets.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:06 schreef Twiitch het volgende:
Vroeger werden verwarde mensen gewoon opgesloten. Ergens in een afgelegen oord. Misschien weer mee beginnen.
Denken jullie wel verder of hoe zit dat, de kierewieten bevinden zich onder ons lijkt me.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat een gezwets.
1. Ze werden niet opgesloten. Nu ja, de meeste van hen niet.
2. Het doel was niet om hen op te sluiten, het doel was om hen te behandelen en hen een fatsoenlijke kwaliteit van leven te bieden, iets wat anno 2014 met de semigeprivatiseerde zorg geen optie is.
jaquote:Op woensdag 11 februari 2015 03:00 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dus als je op een rare manier loopt oid moet je maar vastgezet worden?
Ik zou het eigenlijk niet mogen wensen maar stel je breekt een been?quote:
Jij behoort ook tot de verwarde mensen!quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zou het eigenlijk niet mogen wensen maar stel je breekt een been?
Dan ook maar gelijk in de knast?
Yep zet me maar op vrije kost en inwoning. LOL.quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij behoort ook tot de verwarde mensen!
quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:40 schreef Woestijnvos het volgende:
Komt ervan als je gaat bezuinigen op de gezondheidszorg.vergoeding van medicatie
Klopt dit?quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:27 schreef hpeopjes het volgende:
Gelukkig boeken de banken weer recordwinsten. Dat is het enige dat telt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |