Hoelang ken je me nou?quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:30 schreef innepin het volgende:
@Heatwave jij bent ook echt zo'n machtsbelust modje hè, beetje door de slotjes heen posten
Dat is een zaterdagquote:Op woensdag 4 februari 2015 13:55 schreef innepin het volgende:
[..]
Heb je zondag 7/2 al vrij gehouden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie hieronderquote:Op woensdag 4 februari 2015 13:55 schreef innepin het volgende:
[..]
Heb je zondag 7/2 al vrij gehouden?
Doe jij dat maar danquote:Op woensdag 4 februari 2015 14:01 schreef Leandra het volgende:
Ik kan zondag 7 februari 2021 wel vast in m'n agenda zetten hoor.... geen probleem
Misschien je admin goed uitzoeken en inpakken. Alles op zolder en in je berging kritisch bekijken. Vooral veel ruimen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:52 schreef innepin het volgende:
mensen met verhuiservaring, help es brainstormen?
Wat kan ik alvast in dozen proppen? Ik heb nu nog tijd, maar straks begint het nieuwe semester en wordt het weer veel drukker, waardoor ik minder tijd/zin/fut heb om in te pakken. Ik wil dus zo veel mogelijk alvast klaar hebben.
Ik heb allerlei foto's, fotolijstjes en fotoalbums ingepakt, en ben bezig met de boeken inpakken. Verder alleen een doos met slingers/ballonnen/etcetera klaargezet. En nu? Wat kan ik nog meer inpakken?
Kleren kunnen niet, want 't is nu HEEL ERG KOUD en in april hopelijk niet meer.
Nu al keukenspullen inpakken gaat me ook wat ver...
Wat dan wel?
Administratie, ook wel handig idd. Maar dan alleen de oude, want de nieuwste heb ik nog nodig vóór april natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:56 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Misschien je admin goed uitzoeken en inpakken. Alles op zolder en in je berging kritisch bekijken. Vooral veel ruimen.
Hahahahaha leuk geprobeerdquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:28 schreef Chell het volgende:
Anders kom je hier maar inpakken innepinSoort verhuizen by proxy
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:09 schreef innepin het volgende:
Boeken gaan meeAllemaal
Behalve die van D, die mogen wel weg.
Tsja, we hebben er de ruimte voor op zolder, dus waarom zou ik ze weg doen?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:38 schreef Bleie het volgende:
[..]![]()
Herkenbaar. Maar de 1000 elpees van mijn man zouden best weg mogen van mij. En soms overweeg ik ook wel om boeken weg te doen, want ons huis is gewoon echt te vol. Maar ja. Boeken.
Als je de ruimte hebt, dan moet je ze natuurlijk houden! Het was eigenlijk vooral dat dat een klusje is dat je goed nu al zou kunnen doen. Inpakken zou ik nu nog niet doen, want dan zit je nog vier maanden naar lege boekenkasten en volle dozen te kijken. Bovendien is boeken inpakken echt zo gebeurd.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:42 schreef innepin het volgende:
[..]
Tsja, we hebben er de ruimte voor op zolder, dus waarom zou ik ze weg doen?![]()
En hij mag z'n verzameling Kevers houden van me
De boekenkasten staan op het moment in de logeerkamer (waar niet meer te logeren valt want het logeerbed is wegquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:44 schreef Bleie het volgende:
[..]
Als je de ruimte hebt, dan moet je ze natuurlijk houden! Het was eigenlijk vooral dat dat een klusje is dat je goed nu al zou kunnen doen. Inpakken zou ik nu nog niet doen, want dan zit je nog vier maanden naar lege boekenkasten en volle dozen te kijken. Bovendien is boeken inpakken echt zo gebeurd.
Heb je al offertes van verhuizers? Of gaan jullie het zelf doen? Je zou je ook nu op dat soort uitzoekwerk kunnen storten.
En Pinterest natuurlijk voor inspiratie. Maar dat doe je volgens mij al.
Zoveel mogelijk in grote dozen doen, dat is veel gemakkelijker verhuizen. Al die kleine doosjes maken alleen maar dat je vaker moet lopenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:45 schreef innepin het volgende:
Kerstspullen zijn ingepakt! Kampeerspullen hahahahaahaha as ifdaar doe ik niet aan
![]()
Zal de keuken wel es uit gaan mesten inderdaad. Maar heeft het zin om een gourmetstel in een verhuisdoos te proppen als ie sowieso al in een gourmetsteldoos zit? /stommevraag
Grote vriendelijke reus?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk in grote dozen doen, dat is veel gemakkelijker verhuizen. Al die kleine doosjes maken alleen maar dat je vaker moet lopen
Boeken inpakken, alle boeken die je voorlopig toch niet leest!
Ik lees S nu trouwens De GVR voor, en ze vindt het geweldig!
Ik heb al vier-en-een-halve verhuisdoos vol met spullen die verkocht kunnen, en een grote vuilniszak gelabeld 'kringloop', dus dat doe ik alquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:27 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, bijvoorbeeld de spullen van de kinderen uitzoeken. Welke kleren zijn te klein en kunnen weg? Welk speelgoed gebruiken ze niet echt meer? Je kunt ook kleren van jezelf uitzoeken en eens kritisch door je boekenkast gaan. Voor mij zijn de boeken ook heilig, maar er zitten altijd wel boeken tussen die weg kunnen.
Fijn dat ze het leuk vindt! Snoskommersquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk in grote dozen doen, dat is veel gemakkelijker verhuizen. Al die kleine doosjes maken alleen maar dat je vaker moet lopen
Boeken inpakken, alle boeken die je voorlopig toch niet leest!
Ik lees S nu trouwens De GVR voor, en ze vindt het geweldig!
Fropskottel en flitspoppersquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:36 schreef innepin het volgende:
[..]
Fijn dat ze het leuk vindt! Snoskommers
Dan moeten helaas toch die van je teerbeminde weg.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:35 schreef innepin het volgende:
En ik heb heel veel moeite met boeken weg doen, zelfs met slechte
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan moeten helaas toch die van je teerbeminde weg.
Oh darn, helemaal vergeten! Hoe laat gaan jullie?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:38 schreef innepin het volgende:
Joehoe, wie komt er morgen allemaal mee naar de IJ-hallen? Chell? HW? Claudia? Meer?
Ik denk dat ik rond 11u bij sly ben. Dus eh half 12, 12 uur?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh darn, helemaal vergeten! Hoe laat gaan jullie?
Welk raar stuk waar?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:00 schreef Geralt het volgende:
Wat is met dat raar stuk muur tussen die ruiten? Wat is dat en waarom????
Op de foto die je post. Het lijkt me wel duidelijk welk raar stuk ik bedoel. Het knalt gewoon uit de foto.quote:
Dat is afwijkende steen. Voor de leuk. Vind het wel grappig. Bij de oranje huizen hebben ze weer wat anders, groter contrast.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:05 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, omdat je het kennelijk niet ziet. Het stuk tussen de 2 ruiten op de eerste etage. Wat is daarmee?
Tevens waarom loopt er van onder tot boven een rechte lijn langs de ruiten? Waarom? Dat ziet er raar uit/
Okay.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:26 schreef Geralt het volgende:
Ik zie nu dat het op de benedenverdieping ook gedaan is.
Allemaal leuk en aardig, maar waarom dan niet op de bovenste verdieping ook?
Ik vind het geheel nogal onrustig en rommelig overkomen en helemaal niet leuk.
Tevens vind ik die harde lijn tussen de ramen van boven naar onder aan de rechterkant oerlelijk.
Maargoed, whatever rocks your boat.
die harde lijn is waarschijnlijk een voeg om het krimpen en uitzetten op te vangen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:05 schreef Geralt het volgende:
Tevens waarom loopt er van onder tot boven een rechte lijn langs de ruiten? Waarom? Dat ziet er raar uit/
Als je nou niks aardigs te zeggen hebt houd dan gewoon je mondquote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:26 schreef Geralt het volgende:
Ik zie nu dat het op de benedenverdieping ook gedaan is.
Allemaal leuk en aardig, maar waarom dan niet op de bovenste verdieping ook?
Ik vind het geheel nogal onrustig en rommelig overkomen en helemaal niet leuk.
Tevens vind ik die harde lijn tussen de ramen van boven naar onder aan de rechterkant oerlelijk.
Maargoed, whatever rocks your boat.
Dit is een forum. Op een forum zeggen mensen wat ze vinden. Mijn mening hoeft niet in ieders straatje te passen en gelukkig doet ie dat ook niet.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als je nou niks aardigs te zeggen hebt houd dan gewoon je mond
Ja hoor, dat mag ook. Je zou het alleen op een iets vriendelijkere manier kunnen doen. Voor je mening uitkomen hoeft niet zo onaardig mogelijkquote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dit is een forum. Op een forum zeggen mensen wat ze vinden. Mijn mening hoeft niet in ieders straatje te passen en gelukkig doet ie dat ook niet.
Ik deed het niet onaardig. Ik zeg gewoon dat ik het oerlelijk vind en rommelig vind ogen. Ik weet niet hoe ik die mening aardiger dan dat moet verkondigenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja hoor, dat mag ook. Je zou het alleen op een iets vriendelijkere manier kunnen doen. Voor je mening uitkomen hoeft niet zo onaardig mogelijk
In plaats van 'helemaal niet leuk', 'oerlelijk' en 'whatever rocks your boat', kun je ook gewoon zeggen dat het niet jouw smaak is. Klinkt toch wat vriendelijker.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik deed het niet onaardig. Ik zeg gewoon dat ik het oerlelijk vind en rommelig vind ogen. Ik weet niet hoe ik die mening aardiger dan dat moet verkondigen
Onbegrijpelijkquote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:00 schreef innepin het volgende:
Gelukkig vind ík het wel een mooi huis
Die rechte lijn is een raamdorpel van beton die gewoon door gelegd is; onder het ene raam naar het andere raam.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:05 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, omdat je het kennelijk niet ziet. Het stuk tussen de 2 ruiten op de eerste etage. Wat is daarmee?
Ik haak helaas af. Mijn schoonouders komen naar ons huis kijken en ik kreeg een "nee het is niet erg dat je er niet bent, hoewel het natuurlijk wél leuker was geweest als je er wel zou zijn... "quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:38 schreef innepin het volgende:
Joehoe, wie komt er morgen allemaal mee naar de IJ-hallen? Chell? HW? Claudia? Meer?
Hahaha emotionele chantage.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:32 schreef Chell het volgende:
[..]
Ik haak helaas af. Mijn schoonouders komen naar ons huis kijken en ik kreeg een "nee het is niet erg dat je er niet bent, hoewel het natuurlijk wél leuker was geweest als je er wel zou zijn... "
M'n zus staat daar morgen volgens mij.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:38 schreef innepin het volgende:
Wat verkoopt ze?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:03 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
M'n zus staat daar morgen volgens mij.
We gaan morgen!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:46 schreef Lamb29 het volgende:
En hoe was t?Leuke ideeën opgedaan?
Ik zat ook bij schoonfamilie anders had het mij heel leuk geleken
Wat sly zegt. Dus je kunt gewoon meequote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:46 schreef Lamb29 het volgende:
En hoe was t?Leuke ideeën opgedaan?
Ik zat ook bij schoonfamilie anders had het mij heel leuk geleken
Kledingquote:
Haha herkenbaar Claudia. De meeste huizen zijn aan de buitenkant volgens mij niet zo speciaal. Ik wilde in dit project wel heel graag dit type huis, want het andere type was wel héél standaard, 13 in een dozijn.quote:Op zondag 8 februari 2015 07:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond ons eigen huis van de buitenkant niet bijzonder mooi toen we het kochten. Het ziet er bijzonder burgerlijk uit en de witte planken hadden van ons niet gehoeven. Het lijkt me geweldig om ooit een huis te bezitten dat uniek en prachtig is, maar ik betwijfel of ik daar ooit de financiële middelen toe zal hebben.
Ik ben het exterieur van het huis in de loop der jaren wel meer gaan waarderen. Door de rode baksteen ziet het huis er altijd vrolijk uit, voor zover je over "vrolijk" kunt spreken als je het over een huis hebt. En er vallen me nog steeds details op die ik eigenlijk best wel prima vind. Misschien is het met een eigen huis wel net als met een kind: het maakt niet uit hoe het eruit ziet, je gaat ervan houden omdat het van jou is.
Overigens vind ik jouw huis wel gewoon mooi! Leuke kap, grote ramen.
Dochter vond het een lelijk dingquote:Op zondag 8 februari 2015 18:27 schreef miss_sly het volgende:
Gezellig ws het wel, maar verder vooral een hoop meuk. Behalve dat bureautje
Hahaha, ja, die kans is wel groot, dat ons nageslacht het (nog) niet kan waarderenquote:Op zondag 8 februari 2015 18:28 schreef innepin het volgende:
[..]
Dochter vond het een lelijk dingBlij dat ik daar geen 295 euro aan uit heb gegeven
Misschien moet ik haar maar gewoon designklassiekers opdringen. YOU SHALL LIKE THIS.quote:Op zondag 8 februari 2015 18:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hahaha, ja, die kans is wel groot, dat ons nageslacht het (nog) niet kan waarderen
Toch maar Ikea!
Tja, goede smaak moeten ze leren, he...niet goedschiks, dan maar kwaadschiksquote:Op zondag 8 februari 2015 18:34 schreef innepin het volgende:
[..]
Misschien moet ik haar maar gewoon designklassiekers opdringen. YOU SHALL LIKE THIS.
Precies! 't is allemaal voor een goed doel hè. De Opvoeding.quote:Op zondag 8 februari 2015 18:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, goede smaak moeten ze leren, he...niet goedschiks, dan maar kwaadschiks
Nee,ik had het ook wel snel gezien, paar nostalgische dingen gezien, maar dat gaat toch de kast weer in, dus uiteindelijk niets gekochtquote:Op zondag 8 februari 2015 18:02 schreef innepin het volgende:
Oh ja, de IJ-hallen vielen wat tegenLag niet aan het gezelschap, want dat was hartstikke gezellig, maar het aanbod aan spullen vond ik niet geweldig. Veel 'graai voor een euro'-kleren, weinig meubeltjes.
Of Miss Sly en ik zijn gewoon heel slecht in leuke spullen spotten
Jullie ook al niks? Haha. Dan hebben we met z'n vieren in de IJ-hallen (excl entree) één euro uitgegevenquote:Op zondag 8 februari 2015 19:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee,ik had het ook wel snel gezien, paar nostalgische dingen gezien, maar dat gaat toch de kast weer in, dus uiteindelijk niets gekocht.
Goed bestede euro, want e was er erg blij mee!quote:Op zondag 8 februari 2015 19:52 schreef innepin het volgende:
[..]
Jullie ook al niks? Haha. Dan hebben we met z'n vieren in de IJ-hallen (excl entree) één euro uitgegeven(poppetjes voor de dochter van Sly
)
Ik ook niet. Verschrikkelijk. En dan vind je na eindeloos graaien wat leuks en is het maat 36quote:Op maandag 9 februari 2015 09:25 schreef miss_sly het volgende:
Als we op kleding uit waren geweest, en hadden willen graaien en echt zoeken, dan waren we vast enorm geslaagd. Ik ben alleen niet zo'n graaier
Je hebt me in ieder geval geholpen met de kamer van S! Ik heb ineens weer ideetjes, dus dat komt goed!quote:Op maandag 9 februari 2015 09:30 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik ook niet. Verschrikkelijk. En dan vind je na eindeloos graaien wat leuks en is het maat 36Zo gaat dat dan. Laat maarrrr.
Hoe heb ik dat dan gedaan?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt me in ieder geval geholpen met de kamer van S! Ik heb ineens weer ideetjes, dus dat komt goed!
Door te bevestigen dat dat witte kastje weg moet. En ineens heb ik het idee dat ik wel weet hoe het moet worden! Dus dat komt goedquote:
Het was natuurlijk 2 dagen, kan ook zijn dat alle goeie shizzle zaterdag al weg was natuurlijkquote:Op maandag 9 februari 2015 09:20 schreef innepin het volgende:
Nou ja, uiteindelijk was 't een heel gezellige FOK!-meet-lunch hoor![]()
Alleen de vlooienmarkt zelf was niks. Er waren wel veel mensen, dus het kan ook aan ons liggen, dat wij gewoon niet goed zijn in toffe spulletjes spotten.
Voor mij was er af en toe nog wel een leuke kraam met oude games oid, maar ook weer niet interessant genoeg om er echt geld aan uit te gevenquote:Op maandag 9 februari 2015 14:29 schreef Bleie het volgende:
Jammer dat de IJ-hallen zo tegenviel zeg. Ik ben er één keer geweest; veel kleding inderdaad, maar ook veel speelgoed. Was voor de kinderen heerlijk. Meubels stonden vooral buiten, weet niet of dat nu ook was? Misschien is de zomer anders een betere tijd?
Staat ie je?quote:Op maandag 9 februari 2015 14:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor mij was er af en toe nog wel een leuke kraam met oude games oid, maar ook weer niet interessant genoeg om er echt geld aan uit te geven.
Er trouwens nog wel iets aangeschaft, een jurk (nieuw, niet gedragen).
Bescheidenheid?quote:
Prima eigenschap, maar moet niet vals zijn natuurlijkquote:
Ik weet het niet, hoor. Volgens mij staan er verschillende mensen op de verschillende dagen. Dan is het niet per se zo dat de echt leuke dingen al weg zijn op zondag. Wel is het waarschijnlijk beter om er met de opening meteen te zijn, en niet pas om 12 uurquote:Op maandag 9 februari 2015 15:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prima eigenschap, maar moet niet vals zijn natuurlijk.
Anyway, volgende keer misschien de zaterdag eens proberen.
Ik weet het ook niet, maar heb vaak toch het idee dat het niet echt spontane verkoopacties zijn, maar veel van die semi-profs, die dus echt het hele jaar spullen sparen voor zoiets.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet het niet, hoor. Volgens mij staan er verschillende mensen op de verschillende dagen. Dan is het niet per se zo dat de echt leuke dingen al weg zijn op zondag. Wel is het waarschijnlijk beter om er met de opening meteen te zijn, en niet pas om 12 uur
Dus, volgende keer om 6u daar?quote:Op maandag 9 februari 2015 16:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet, maar heb vaak toch het idee dat het niet echt spontane verkoopacties zijn, maar veel van die semi-profs, die dus echt het hele jaar spullen sparen voor zoiets.
En idd, voor het beste spul zal je denk ik sowieso veel vroeger moeten komen.
Dan join ik jullie wel voor de lunch om 12 uurquote:
Dan kan ik in 1 keer door de volgende keerquote:
Tssssk watjequote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan join ik jullie wel voor de lunch om 12 uur
28ste en 1 maart is het alweer trouwens, geen idee dat het zovaak was. Dan snap ik wel dat het wat minder is qua aanbod. Zijn toch voornamelijk hobby-hoarders die er staan volgens mij.quote:
Ja, daar ben ik dus niet fanatiek genoeg voor hè?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
28ste en 1 maart is het alweer trouwens, geen idee dat het zovaak was. Dan snap ik wel dat het wat minder is qua aanbod. Zijn toch voornamelijk hobby-hoarders die er staan volgens mij.
Die mensen verzamelen gewoon de hele tijd door meuk, maar dan moet je er idd wel vroeg zijn wil je de pareltjes eruit vissen vrees ik.
Op Marktplaats zijn ook nog wel pareltjes te vinden. Het kost misschien wat meer tijd, maar er gaan daar echt nog wel mooie dingen weg die niet meteen helemaal voor de hoofdprijs gaan.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:03 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik dus niet fanatiek genoeg voor hè?
Dan maar op de luie manier: naar winkels gaan waar professionele parelvissers alle leuke dingetjes hebben staan die ze voor een paar euro op de rommelmarkt hebben gekocht en nu voor 700 euro in hun Vintage Winkel verkopen
Ik ben er kennelijk heel slecht in om op zulke sites te zoeken. Ik hoor regelmatig dat iemand er een goede deal heeft gedaan, maar ik vind er nooit ietsquote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:10 schreef Chell het volgende:
[..]
Op Marktplaats zijn ook nog wel pareltjes te vinden. Het kost misschien wat meer tijd, maar er gaan daar echt nog wel mooie dingen weg die niet meteen helemaal voor de hoofdprijs gaan.
En Catawiki <3
Ik heb op Marktplaats een vintage salontafeltje gekocht en een hele mooie toilettafel. De salontafel heb ik inmiddels met winst weer doorverkocht en ik hoop hetzelfde te doen met de kaptafel.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben er kennelijk heel slecht in om op zulke sites te zoeken. Ik hoor regelmatig dat iemand er een goede deal heeft gedaan, maar ik vind er nooit iets
Catawiki is mijn vader aan het promoten. Wat zoek/vind je er vooral?
Ik ook niet hoor, en ik weet meestal juist wel precies wat ik wil hebben. En marktplaats/V&A zijn ook mooie bronnen soms.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:03 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik dus niet fanatiek genoeg voor hè?
Dan maar op de luie manier: naar winkels gaan waar professionele parelvissers alle leuke dingetjes hebben staan die ze voor een paar euro op de rommelmarkt hebben gekocht en nu voor 700 euro in hun Vintage Winkel verkopen
Ik zoek altijd gericht naar iets, dus dat is "het is er of niet"quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:56 schreef innepin het volgende:
*catawiki opent*
Ik ben ook een hele slechte marktplaatser. Maar het scheelt vast dat ik op dit moment geen idee heb van wat ik nodig zou hebben![]()
Tzt als we erin zitten maar es beter kijken
Nee, nog geen geldquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zoek altijd gericht naar iets, dus dat is "het is er of niet".
Soms browse ik wel eens door een categorie heen natuurlijk, maar eigenlijk is een rommelmarkt ook meer een zooi troep waarin ik 1 ding zoek.
Heb je al een Wii?.
Kan niet he? Dat geld heb je bespaardquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:02 schreef innepin het volgende:
[..]
Nee, nog geen geldZit nog steeds te wachten op de cash die ik van de hypotheek moet krijgen voor de keukenapparatuur, maar die handige harries hebben het overgemaakt naar de verkeerde rekening. Wel onze rekening, maar 1 waar ik niet zo makkelijk bij kan. Dus nu sta ik mega rood
Nee maar jij hebt dan ook geen kinderen die die simpele beweeg-spelletjes hartstikke leuk vindenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kan niet he? Dat geld heb je bespaard.
Al zou ik geen cent meer uitgeven aan een Wii, maar das een ander verhaal.
Nee, maar het leukste wat ik met mijn Wii gedaan heb is hem hacken zodat ik games van een externe HD kan spelenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:33 schreef innepin het volgende:
[..]
Nee maar jij hebt dan ook geen kinderen die die simpele beweeg-spelletjes hartstikke leuk vinden
Hahahaha.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar het leukste wat ik met mijn Wii gedaan heb is hem hacken zodat ik games van een externe HD kan spelen.
En toch een Wii U kopen he, die nu ook stof staat te happen.
Je hebt me pas nog gezien, had ik een rode mantel aan en een mijter op?quote:
Nee, maar old habits die hard, en het was zo'n mooie gewoonte om altijd cadeautjes aan mij te gevenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je hebt me pas nog gezien, had ik een rode mantel aan en een mijter op?.
Ja, dat heb ik al gedaan, eerst jouw beurtquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:43 schreef innepin het volgende:
[..]
Nee, maar old habits die hard, en het was zo'n mooie gewoonte om altijd cadeautjes aan mij te gevenDie traditie moeten we in ere houden!
Ehm.. géén ideequote:
Zoveel generaties zijn er niet hoorquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:46 schreef Chell het volgende:
[..]
Ehm.. géén idee![]()
Het is echt een oude al, eerste generatie ofzo. Hapt bij mij alleen stof (behalve als ik 1 keer per jaar weer een wii fit bevlieging krijg)
817,50 maakt dan ook niets meer uit he?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:53 schreef innepin het volgende:
Lieverd, ik sta nu even 800 euro roodNow is NOT the time for this.
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
817,50 maakt dan ook niets meer uit he?.
quote:
Daarom. Prioriteiten enzoquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:56 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Maakt ook niet uit, die dingen zijn over een tijd ook nog wel te krijgen hoor.
Snap ik ook wel, maar ik vind het leuk om deals te vindenquote:
Ja nou ik bedoel meer qua fabricagedatum enzo. Ik weet dat er wel verschil in zit, iig qua ombouwen was dat toen het gevalquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zoveel generaties zijn er niet hoor. je hebt de Wii en de Wii Mini
.
Ik was ook al een beetje een het marktplaatsen etc.
Is tegenwoordig op bijna alle modellen kinderlijk eenvoudigquote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:07 schreef Chell het volgende:
[..]
Ja nou ik bedoel meer qua fabricagedatum enzo. Ik weet dat er wel verschil in zit, iig qua ombouwen was dat toen het geval(hij is uiteindelijk niet omgebouwd trouwens, want gedoe toentertijd)
Wat grootmoedig van jequote:
D'r gebeurt niet zo veel op het moment. De eerste 8 hebben hun uitnodiging voor oplevering gekregen, wij zitten in de 2e groep, dus volgende week of een weekje later krijgen wij bericht over oplevering.quote:
Lager gelegen achterom met - als het goed is - een goed afwatersysteem.quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:53 schreef Leandra het volgende:
Heb je water aan het eind van de tuin of gaat die glijbaantuin gewoon naar een lager gelegen stuk grond?
Maar wat is de oorzaak dan dat de huizen kennelijk lager liggen?quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:56 schreef innepin het volgende:
[..]
Lager gelegen achterom met - als het goed is - een goed afwatersysteem.
Jou, als je die gasten een een pak rammel geeftquote:Op woensdag 25 februari 2015 09:57 schreef innepin het volgende:
[..]
Dat zou wie kunnen helpen, precies?
Aan de voorkant van de huizen ligt de A2 tunnel. De grond daarop ligt (logischerwijs) nogal hoog, ivm de weg die daar dus loopt enzo. De wijk loopt vanaf dat hoge punt "langzaam" af naar 'normale' niveaus.quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar wat is de oorzaak dan dat de huizen kennelijk lager liggen?
Ah, op die manier...quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:58 schreef innepin het volgende:
[..]
Aan de voorkant van de huizen ligt de A2 tunnel. De grond daarop ligt (logischerwijs) nogal hoog, ivm de weg die daar dus loopt enzo. De wijk loopt vanaf dat hoge punt "langzaam" af naar 'normale' niveaus.
Dat was overigens al bekend hoor. Alleen niet dat er in zo'n korte tuin zoveel hoogteverschil zou zitten.
Nou, 1.20 afloop in 12m is echt véél hoor. Dan kun je niet eens gewoon zitten omdat je stoel te scheef staat.quote:Op woensdag 25 februari 2015 10:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, op die manier...
Ik weet niet of ik in dat geval voorkeur voor een glijbaantuin of terassen zou hebben eigenlijk.
Maar goed, als die glijbaantuin direct bij het huis begint en bij het eind van de tuin eindigt kun je zelfs geen tuinset neerzetten.
Ziet er leuk uitquote:Op woensdag 25 februari 2015 10:05 schreef Puala het volgende:
Is het geen optie om je schuine stuk recht te maken en ter hoogte van je trappen 2 plantenbakken te maken? Kan je er evt. nog een leuk bankje in verwerken ook?
[ afbeelding ]
Zoiets?
Nee dat bedoel ik... De afloop is dus over de hele tuin, niet over de laatste 8 meter bijvoorbeeld, zodat je achter het huis nog 4 meter terras zou kunnen hebben.quote:Op woensdag 25 februari 2015 10:07 schreef innepin het volgende:
[..]
Nou, 1.20 afloop in 12m is echt véél hoor. Dan kun je niet eens gewoon zitten omdat je stoel te scheef staat.
Je kan er ook gewoon plantjes op zetten op het schuine stuk. Maar ik ben bang dat 1 meter schuin stuk ook niet heel handig is. Dus dan zou ik afgraven, muurtje metselen/laten metselen en er een plantenbak voor maken.quote:Op woensdag 25 februari 2015 10:08 schreef innepin het volgende:
[..]
Ziet er leuk uitHet schijnt nog wel relatief ingewikkeld te zijn met de afwatering enzo, want je moet wel zorgen dat het geheel niet in gaat storten. Maar daar heb ik dus weinig verstand van. Mijn eerste gedachte zou ook zijn om het talud te verwerken in iets nuttigs/moois. Maar of het kán ,dat weet ik niet.
Nee psies. Nou ja, ik vind de terrasoplossing wel ok zo, het is niet anders.quote:Op woensdag 25 februari 2015 10:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik... De afloop is dus over de hele tuin, niet over de laatste 8 meter bijvoorbeeld, zodat je achter het huis nog 4 meter terras zou kunnen hebben.
Dat klinkt echt Heul Ingewikkeldquote:Op woensdag 25 februari 2015 10:11 schreef Puala het volgende:
[..]
Je kan er ook gewoon plantjes op zetten op het schuine stuk. Maar ik ben bang dat 1 meter schuin stuk ook niet heel handig is. Dus dan zou ik afgraven, muurtje metselen/laten metselen en er een plantenbak voor maken.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou heel geduldig wachten op wat mijn buren voor fantastische dingen gaan verzinnen op dit probleem
Dat jij je nog druk maakt om wat die bouwer zegt na al het gestuntelquote:Op woensdag 25 februari 2015 10:24 schreef innepin het volgende:
[..]
Dat klinkt echt Heul IngewikkeldIk ben niet zo handig.
En ik denk dat als je er een muur neerzet, dat je dan dus problemen krijgt met de afwatering. Tenminste, dat zei de bouwer dan.
Die eerste vind ik tof!quote:Op woensdag 25 februari 2015 10:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat jij je nog druk maakt om wat die bouwer zegt na al het gestuntel![]()
Kijk, je moet zorgen dat je terras schuin afloopt, maar als je een berg aarde hebt dan zakt daar het water in weg hoor.
Maar plaatjes:
Houten keerwant kan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of zoiets, maar dan zul je achter de buxus ook nog wat moeten doen om de grond tegen te houden
Dankjequote:Op woensdag 25 februari 2015 11:28 schreef innepin het volgende:
Oh Puala je bent briljant! Zelfs met een plaatje over de waterafvoer![]()
Ik vind die eerste en die laatste echt heel toffe ideeën![]()
Op zo'n manier wordt de talud meer een *leuk* onderdeel van de tuin ipv een irritatie
Bied je jezelf aan?quote:Op woensdag 25 februari 2015 11:43 schreef HeatWave het volgende:
En het beste idee zie je op het laatste plaatje, laat iemand anders het aanleggen.
Trust me, er zit geen stekker aan, dus dat wil je echt nietquote:
quote:Op woensdag 25 februari 2015 11:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Trust me, er zit geen stekker aan, dus dat wil je echt niet.
Ach ja, tuin die verder nog niet af is kan ook lekker zijn natuurlijkquote:Op woensdag 25 februari 2015 11:58 schreef innepin het volgende:
[..]![]()
Oh well.
Nogmaals: tuin is echt geen prioriteit. Eerst het huis klaar krijgen.![]()
Maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als we in de zomer van de tuin kunnen genieten. Hoe klein ie ook is
Oh boyquote:Op woensdag 25 februari 2015 11:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, tuin die verder nog niet af is kan ook lekker zijn natuurlijk.
Maar ik ben echt geen held met planten en aanverwante zaken, dan ben ik nog beter met kinderen.
.
Als je tegen die tijd een netwerk of een dikke surroundset wil kan je bij mij aankloppenquote:
Je houd dus maar een meter of 2 over om een terras te maken? Is dat niet wat weinig?quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:00 schreef innepin het volgende:
Plaatjes van een buurman:
[ afbeelding ]
Ze zijn de straat aan het maken. Flinke stoep zeg. Daar kun je mooi op je bierkratje met wat peuken zitten roddelen in je zweethempie en ongeschoren kop. Stadswijkstijl.![]()
[ afbeelding ]
De trappen die er nu liggen.
Hoe laat moet ik er zijn voor dit feest?quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:00 schreef innepin het volgende:
Ze zijn de straat aan het maken. Flinke stoep zeg. Daar kun je mooi op je bierkratje met wat peuken zitten roddelen in je zweethempie en ongeschoren kop. Stadswijkstijl.![]()
eerst werken, dan zuipen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe laat moet ik er zijn voor dit feest?.
Hebben jullie een uitbouw?quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:37 schreef innepin het volgende:
Als het goed is krijgen we 3,5/4m terras, dan talud, dan de rest. Iedereen heeft wat anders gekozen, en de foto vertekent denk ik een beetje.
Jup. De tuin is eigenlijk ruim 14m diep, minus onze uitbouw van 2.40m.quote:
Geen ideequote:Op woensdag 25 februari 2015 12:40 schreef innepin het volgende:
[..]
Wat kom je doen, behalve netwerk aanleggen?(surround dinges heb ik niet
)
Peuken roken in zijn zweethemdje!quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:40 schreef innepin het volgende:
[..]
Wat kom je doen, behalve netwerk aanleggen?(surround dinges heb ik niet
)
Ik heb in de aanbieding:quote:
Neeheeeee, éérst werken. Dan zuipen en roken. Je moet eerst zweten om in een zweethempje te kunnen loungen hè.quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Peuken roken in zijn zweethemdje!
Maar jullie verhoging tot het talud is dan vanaf de pui nog 3,4-4 meter? Daar kun je namelijk wel wat mee.quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:40 schreef innepin het volgende:
[..]
Jup. De tuin is eigenlijk ruim 14m diep, minus onze uitbouw van 2.40m.
En ja, we waren natuurlijk ook verwend met onze tuin
Als het goed is wel ja (met deze bouwers is het altijd maar afwachtenquote:Op woensdag 25 februari 2015 12:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar jullie verhoging tot het talud is dan vanaf de pui nog 3,4-4 meter? Daar kun je namelijk wel wat mee.
Wanneer gaat dit plaatsvinden? Als ik dan kan, wil ik best helpen verven. Dat kan ik toevallig ook best aardig. Behangen ook, maar dat is lang geleden dat ik dat gedaan heb.quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:41 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik heb in de aanbieding:
- dozen sjouwen
- laminaat leggen
- keuken installeren
- vloer afsmeren na installatie vloerverwarming
- behangen
- verven
Ja, dat vind ik wat gevaarlijk inderdaadquote:Op woensdag 25 februari 2015 12:42 schreef innepin het volgende:
[..]
Als het goed is wel ja (met deze bouwers is het altijd maar afwachten)
Ja leuk! Heel graag, we kunnen alle hulp gebruiken!quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wanneer gaat dit plaatsvinden? Als ik dan kan, wil ik best helpen verven. Dat kan ik toevallig ook best aardig. Behangen ook, maar dat is lang geleden dat ik dat gedaan heb.
O, en laminaat leggen kan ik natuurlijk ook!
Ja! Oude kleren en regenlaarsjes aan en in het zwarte zand!quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:44 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja leuk! Heel graag, we kunnen alle hulp gebruiken!
Wordt in de meivakantie waarschijnlijk. Kunnen de meiden mooi samen spelen
quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja! Oude kleren en regenlaarsjes aan en in het zwarte zand!
Het moment waarop iedere lurker denkt: whuuut waar gaat dít over? We hadden het toch over de tuin?!quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit heb je nodig (al zat de VGA erbij dacht ik).
Not my problemquote:Op woensdag 25 februari 2015 13:46 schreef innepin het volgende:
[..]
Het moment waarop iedere lurker denkt: whuuut waar gaat dít over? We hadden het toch over de tuin?!
Ja, d'r zijn er een paar héél obsessief. Eentje gaat er minimaal elke week langs om foto's te makenquote:Op woensdag 25 februari 2015 13:49 schreef Elleska het volgende:
handig zo'n buurman die regelmatig foto's maakt
ziet er idd veel beter uit.
5 treden toch gewoon?quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:18 schreef innepin het volgende:
Als je 't over de duvel hebt...
Een buurman was er net in de buurt en constateerde dat ze nu bezig zijn de nieuwe trappen te plaatsen.
Wat een verschil joh!
[ afbeelding ]
De vorige trap had 7 treden van 33cm diep en 15 cm hoog. Deze zijn 20x20. Dat maakt nogal verschil!quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
5 treden toch gewoon?
Prima zo lijkt me, boven een stuk voor terras en tuinset, dan de glijbaan naast de trap naar beneden, links en rechts, ieder kind een eigen glijbaan, en dan beneden nog een stuk.
Mogen de kinderen hun speelgoed mooi in het lage deel houden, zit je speelgoedvrij te loungen op je terras
Die 2 kabels heb ik wel voor je.quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:46 schreef innepin het volgende:
[..]
Het moment waarop iedere lurker denkt: whuuut waar gaat dít over? We hadden het toch over de tuin?!
Oh super! Dan hoef ik ze niet op te zoeken voor zondagquote:
Komt wel goedquote:Op woensdag 25 februari 2015 13:55 schreef innepin het volgende:
[..]
Oh super! Dan hoef ik ze niet op te zoeken voor zondag![]()
(kan ik ze overnemen/kopen? Heb ze de week erna ook nodigen een beamer zonder kabels is ook wat sneu)
Lijkt me handigquote:Op woensdag 25 februari 2015 14:00 schreef innepin het volgende:
Zal ik vanavond gewoon even kijken naar de beamer zelf?
Jup, nog 6 weken tot opleveringquote:
Zes weken, godallemachtig! En daarna begint de ellende pas!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:58 schreef innepin het volgende:
[..]
Jup, nog 6 weken tot oplevering![]()
Het enige dat is ingepakt tot nu toe: boeken en foto's (albums+lijstjes enzo).
Uh oh.
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zes weken, godallemachtig! En daarna begint de ellende pas!![]()
I like the way you thinkquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zes weken, godallemachtig! En daarna begint de ellende pas!![]()
Het is het allemaal waard! Ik kan heel slecht tegen in de rommel zitten; daarom duurt onze verbouwing me al veel te lang. Maar hey, we doen het met het oog op een betere toekomst.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:12 schreef innepin het volgende:
[..]Doe es niet.
Ik moet ook nog werken en m'n kinderen verzorgen en spullen inpakken en klussen en afstuderen, ik wil heul nie nadenken over wat voor ellende er allemaal nog bij komt
Het valt ook best mee hoor, met ellende! Echt!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:12 schreef innepin het volgende:
[..]Doe es niet.
Ik moet ook nog werken en m'n kinderen verzorgen en spullen inpakken en klussen en afstuderen, ik wil heul nie nadenken over wat voor ellende er allemaal nog bij komt
Oh, okay. Ik kan heel goed tegen rommelquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is het allemaal waard! Ik kan heel slecht tegen in de rommel zitten; daarom duurt onze verbouwing me al veel te lang. Maar hey, we doen het met het oog op een betere toekomst.![]()
Maar jullie hebben toch ook alles laten doen? Dat vind ik het voordeel van dan eindelijk een redelijk inkomen hebben. Je kunt je huis laten stuken, laten verven, je tuin aan laten leggen, je vloer laten leggen en gordijnen op laten hangen. Ik vind zelf dingen doen echt heel leuk, maar niet als het in de avond- en weekeinde-uren na het werk moet, de kinderen telkens uit logeren moeten of zoetgehouden moeten worden en het me allemaal te lang duurt. Liever gedoseerd.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het valt ook best mee hoor, met ellende! Echt!
*ontlurkt*quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:40 schreef innepin het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een week naar voren gezet voorlopig. En toen we kochten zeiden ze dat ze hoopten dat de oplevering voor de bouwvak zou zijn
Ja, wij hebben veel laten doen, maar dan nog. Inpakken, uitpakken, poetsen, van alles. Ik vond het gewoon meevallen, zeker met het resultaat voor ogen: je eigen mooie nieuwe nieuwbouwhuisquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar jullie hebben toch ook alles laten doen? Dat vind ik het voordeel van dan eindelijk een redelijk inkomen hebben. Je kunt je huis laten stuken, laten verven, je tuin aan laten leggen, je vloer laten leggen en gordijnen op laten hangen. Ik vind zelf dingen doen echt heel leuk, maar niet als het in de avond- en weekeinde-uren na het werk moet, de kinderen telkens uit logeren moeten of zoetgehouden moeten worden en het me allemaal te lang duurt. Liever gedoseerd.
Ja, ik heb jou toch?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:27 schreef HeatWave het volgende:
Je hebt toch Minnepinions tegen die tijd?.
Die smiley is idd prima van toepassingquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:30 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja, ik heb jou toch?
Ik ben idd wel echt hulptroepen aan het verzamelen. D heeft een hekel aan hulp vragen maar ik ben helemaal voorWij willen ook altijd andere vrienden helpen waar mogelijk, hebben al best wat vrienden geholpen met klussen/verhuizen. En met een zooi mensen die allemaal een paar uurtjes helpen ga je gewoon zóveel sneller
Deze?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die smiley is idd prima van toepassing.
Nee,quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:33 schreef innepin het volgende:
[..]
Deze?![]()
Je mag alleen zuipen en chillen als je éérst je best hebt gedaan hè HW
Is nog gezellig ook en levert minder stress op dan klussen uit handen geven aan aannemers en zo. Of hebben alleen controlfreaks dat probleem?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:30 schreef innepin het volgende:
En met een zooi mensen die allemaal een paar uurtjes helpen ga je gewoon zóveel sneller
Hahaquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is nog gezellig ook en levert minder stress op dan klussen uit handen geven aan aannemers en zo. Of hebben alleen controlfreaks dat probleem?
Mijn paps was wel een prima oppas toen jij met de muur bezig was en mijn zus en ik op zolder laminaat aan het leggen!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:38 schreef innepin het volgende:
[..]
HahaIk ben er niet bepaald controlfreakerig in denk ik. En ik hou inderdaad wel van gezelligheid.
We hebben geen megastrak schema, en een hoop werk zal gedaan moeten worden terwijl de meisjes ook in huis rondlopen. Dat maakt het sowieso al minder praktisch, want daar moet je ook op letten enzomaar wel gezelliger.
Bied je nu je vader aan als oppas?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn paps was wel een prima oppas toen jij met de muur bezig was en mijn zus en ik op zolder laminaat aan het leggen!
Ik vrees dat ik niet over zijn tijd beschikquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:50 schreef innepin het volgende:
[..]
Bied je nu je vader aan als oppas?![]()
NOBODY ASKED YOUquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:56 schreef HeatWave het volgende:
Ik meld me alvast zeker af als oppas.
Ohquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik niet over zijn tijd beschik
Zelf doen natuurlijk, alles aan verhuizen en nieuwbouw kost al veel te veel geld!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:14 schreef innepin het volgende:
OK - woonkamer LATEN behangen+verven a 11 euro per m2,
of het gewoon maar zelf doen, wat meer tijd kost, maar minder geld?
Hoeveel zou dat totaal zijn? Als je de ruimte hebt in je budget... Meestal komen er ook nogal wat onverwachtte kosten. Wij hadden bv echt veel te weinig geld voor bestrating en tuin ingepland.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:14 schreef innepin het volgende:
OK - woonkamer LATEN behangen+verven a 11 euro per m2,
of het gewoon maar zelf doen, wat meer tijd kost, maar minder geld?
Ja, dus, dat weerhoudt ons er normaal toch ook niet van om te ouwenelen hier?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:35 schreef innepin het volgende:
[..]
Mja er gebeurt niet zo veel hèTis vooral wachten.
Nah, het begín is in zichtquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bij jullie is echt bijna het einde in zicht. Zo leuk.
Leuk! En die lamp MOET er natuurlijk bij.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:37 schreef innepin het volgende:
Ik heb peuter M. ervan overtuigd om geen enorm drukke dierenmuurschildering te doen op haar kamer, maar snoepjesbehang te doen (op 1 muur want allejezusduur):
[ afbeelding ]
En nou zag ik dit lampje![]()
Meneer vindt 'm te duur, maar eh. Ik denk niet dat ik 'm kan weerstaan
[ afbeelding ]
Kun je toch zelf ook maken johquote:
Vind ik ookquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Leuk! En die lamp MOET er natuurlijk bij.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:59 schreef innepin het volgende:
Zo. Bed geregeld voor de kleuter. We kopen zo'n (2dehands) Ikeabed:
[ afbeelding ]
En die gaat een vriend van mij die heel toevallig een zeer getalenteerde meubelmaker isomtoveren naar zoiets:
[ afbeelding ]![]()
(of had ik dat al een keer gemeld? Meh, whatever).
Bij dit huis was de korte gang standaard en was dus de langere gang meerwerk. Ik heb er gemengde gevoelens over, niet in de laatste plaats omdat de katten héél graag naar boven willen en dat momenteel niet mogen - maar daar kunnen we straks weinig meer tegen doen, met zo'n open trapquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:00 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie slaapkamer is echt het pronkstuk van het huis!
Verder is het alsof ik een tour door m'n eigen huis krijg.Het grappige is dat wij nog hebben getwijfeld over de gang kleiner maken en daarmee de trap in de woonkamer uit laten komen. Het is leuk om te zien hoe ons huis eruit had gezien als we die keuze hadden gemaakt. Het levert heel veel gevoel van ruimte op in de woonkamer.
Er zijn maar 2 ramen eigenlijk hè, één brede en één smalle. Met zulke lange gordijnen zou ik denk ik zorgen dat je zo'n opknooplus hebt zodat je ze makkelijk aan de kant kan halen. Het wordt ook nog wel een uitdaging om te zorgen dat de gordijnen dan lekker 'glijden', want je kunt moeilijk even de bovenkant vastpakken als het niet lekker op de rail loopt.quote:Wat de ramen in jullie slaapkamer betreft: hoge gordijnen lijken me prachtig, maar wil je dan voor elke nis andere gordijnen of juist niet? In dat laatste geval zit je wel telkens met een pak gordijnen aan de zijkant. Ik denk dat iets wat in de nis valt heel mooi kan staan. Ik zou zelf voor plisségordijnen gaan of deze van Luxaflex:
[ afbeelding ]
Nee, dakraam was ook al meerwerkquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:00 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, zit er in jullie toekomstige bioscoop geen raam trouwens?
Gordijnen wel? Krijg je dan niet een naad in het midden?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:10 schreef innepin het volgende:
Plissé is er bijna/helemaal niet in zulke hoogtes, en het verduistert ook niet echt hè? Ik wil wel echt in het donker kunnen slapen. Vind het wel mooi, maar dus niet handig.
Het is in dit geval niet moeilijk te realiseren:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ach ja, een thuisbioscoop is een mooi ideaal. Realistischer is dat het de komende maanden (of misschien wel jaren) een opbergruimte wordt.Misschien merk je wel dat je het handig vindt om die te hebben. In mijn oude bovenwoning had ik een aparte bergruimte en daar kon ik nog eens een stoel neerzetten die ik even niet gebruikte of zo. In mijn huis nu heb ik die mogelijkheid niet. Natuurlijk, er zijn knieschotten, er is een berging achterin de tuin en ik heb nu een vliering - maar op geen van die plekken zou je zoiets even neer kunnen zetten.
Tsja, bij de Hema zeiden ze tot 4m, dus het kán wel. Het lijkt mij ook wel chic. Ik wil alleen ook dat het praktisch is.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gordijnen wel? Krijg je dan niet een naad in het midden?
Ik denk wel dat lange gordijnen heel chique zullen staan. (Maar ik ben niet zo'n rolgordijnfan.)
We hebben lang naar het kale raam gestaard en zijn tot de conclusie gekomen dat dat nevernooit mooi kan worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:19 schreef Leandra het volgende:
Kun je de gordijnen niet in 2 delen ophangen? Het hoge deel apart van het lage deel bedienen?
Nee, het zal idd lastig zijn....quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:21 schreef innepin het volgende:
[..]
We hebben lang naar het kale raam gestaard en zijn tot de conclusie gekomen dat dat nevernooit mooi kan worden.
Ja, precies. Ik maak me dan alleen zorgen over het makkelijk open/dicht doen. Ik zit al elke keer te ruziën met de gordijnen die ik nu heb, en daar kan ik tenminste gewoon bij...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
Lijkt me een uitgemaakte zaak dan, hoor: gordijnen. Het is praktisch omdat het belangrijkste in de ruimte is dat je die donker kunt maken als je wilt gaan slapen. Dat kan.
Misschien kun je relatief eenvoudig en goedkoop daar een elektrisch systeem van maken?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:37 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja, precies. Ik maak me dan alleen zorgen over het makkelijk open/dicht doen. Ik zit al elke keer te ruziën met de gordijnen die ik nu heb, en daar kan ik tenminste gewoon bij...
En oeh kleuren bedenken! Nog geen idee wat ik in de slaapkamer wil (en meneer ook niet, mochten jullie denken dat ik in m'n eentje alles beslis)
hmmm??quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien kun je relatief eenvoudig en goedkoop daar een elektrisch systeem van maken?
Dafuq? ;Dquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:51 schreef Claudia_x het volgende:
Innepin en lief over één jaar:
Ik bedoel gordijnen met een elektrische bediening. Zoiets.
Mja, liefhebbers zien in vrijwel alles een episode van Twin Peaks.quote:
Ah vandaar.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mja, liefhebbers zien in vrijwel alles een episode van Twin Peaks.
Je hebt van die stelen om gordijnen open en dicht te doen, en die heb je ook heeeeel lang. Hadden wij in Wijchen ookquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:10 schreef innepin het volgende:
[..]
Bij dit huis was de korte gang standaard en was dus de langere gang meerwerk. Ik heb er gemengde gevoelens over, niet in de laatste plaats omdat de katten héél graag naar boven willen en dat momenteel niet mogen - maar daar kunnen we straks weinig meer tegen doen, met zo'n open trap
[..]
Er zijn maar 2 ramen eigenlijk hè, één brede en één smalle. Met zulke lange gordijnen zou ik denk ik zorgen dat je zo'n opknooplus hebt zodat je ze makkelijk aan de kant kan halen. Het wordt ook nog wel een uitdaging om te zorgen dat de gordijnen dan lekker 'glijden', want je kunt moeilijk even de bovenkant vastpakken als het niet lekker op de rail loopt.
Plissé is er bijna/helemaal niet in zulke hoogtes, en het verduistert ook niet echt hè? Ik wil wel echt in het donker kunnen slapen. Vind het wel mooi, maar dus niet handig.
Ja, daar zat ik ook aan te denken inderdaad. Op die site gaan ze tot 1.50m... da's niet genoegquote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt van die stelen om gordijnen open en dicht te doen, en die heb je ook heeeeel lang. Hadden wij in Wijchen ook
trekstang, dus
https://www.gordijnshop.nl/assortiment/accessoires/trekstangen
Wij hadden ze dus ook zo lang, ging ook echt prima!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:37 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik ook aan te denken inderdaad. Op die site gaan ze tot 1.50m... da's niet genoegPlafond is 4,5m hoog...
Of gewoon een glazen douchdeur/afscherming? Minder werk om te installeren dan een hele muur.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:53 schreef innepin het volgende:
Boring badkamer is boring, maar whatever. Badkraan zit er al, bad gaan we zelf doen. Meneer vindt het geen prioriteit, ik welEn een muurtje tussen douche en wc, ofzo. Anders wordt alles zeiknat als je gaat douchen.
Mijn ervaring is dat je dan heel goed op moet letten dat ze echt recht hangen, of iets van geleiders aan de zijkant moet hebben, omdat je vrij snel het gordijn scheef trekt en het aan de zijkant gaat vouwen/rafelen. En dat is met een rolgordijn van 2m hoog al.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:18 schreef innepin het volgende:
[..]
Tsja, bij de Hema zeiden ze tot 4m, dus het kán wel. Het lijkt mij ook wel chic. Ik wil alleen ook dat het praktisch is.
En het is online nergens in de aanbieding te krijgen?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:42 schreef innepin het volgende:
Het snoepjesbehang is uit de collectie.
Niet meer te krijgen.
Alleen de veel drukkere versie die ik niet leuk vind.
Ik ben me nu suf aan het zoeken, maar 99% van de (weinige) sites die het behang hebben, linken door naar wonenmetlef, waar ik 'm in eerste instantie besteld had.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
En het is online nergens in de aanbieding te krijgen?
http://www.lefliving.be/n(...)ti-colour-83m-x.html ? Die linkt volgens mij niet doorquote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:44 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik ben me nu suf aan het zoeken, maar 99% van de (weinige) sites die het behang hebben, linken door naar wonenmetlef, waar ik 'm in eerste instantie besteld had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |