abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2015 @ 23:43:36 #226
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149408421
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:31 schreef ootjekatootje het volgende:
El Mata eerder vandaag en nu weer hierboven. Er werd geopperd dat ze een gevaarlijk dier zouden hebben gezien en hierdoor niet terug hebben durven lopen.
1 zo'n beest (katachtige/slang) is banger van hun dan andersom.
2 uiteindelijk kluipt/sluipt zo'n beest ook weg en zal niet op het pad blijven gedurende een x aantal uren/ dagen
3 Wanneer dat het enige gevaar zou zijn, dan bewapen je jezelf toch met stokken en stenen en maak je samen een plan van aanpak?
4 en mocht zo'n dier dan toch aanvalsplannen hebben, dan weet het je ook verder het bos in te vinden/ruiken
Een bushmaster blijft rustig een paar dagen op één plek zitten en gaat nergens voor opzij, zeker niet als ze een nest verdedigt. Als je die tegenkomt dan kun je er beter met een boog omheen lopen.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_149408442
quote:
15s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:37 schreef El_Matador het volgende:
We weten niet of er (geen) foto's zijn gemaakt bij die 2e quebrada.

Wat nu als Kris/Lisanne aan het eind van haar latijn en met nog een beetje batterij in haar camera uit weemoed de foto's doorscrollt en door haar zwakte per ongeluk die van de 2e quebrada wist?

In ieder geval ontbreekt er minstens 1 foto daar. Dat kan iets betekenen, maar het kan ook toeval zijn.

Ik zou zeker weten de foto's van mijn dierbaren willen zien als ik stervende ben en ik kan me niet voorstellen dat Kris en Lisanne daar heul anders over dachten. Misschien toch een verkeerd knopje en een foto gewist?
Kan heel goed ook.
Maar kan ook dat ze - áls deze wel is gemaakt ten tijde van de nachtfoto's - dat het toch een selfie was van Lisanne?, maar ze zich bedacht heeft. Of van een ander plaatjes wat ze bij nader inzien niet wilde. Maar we weten niet zeker of die bij 1 of bij 8 april hoort, toch?
pi_149408555
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:36 schreef doorgaan het volgende:

[..]

ja hier is die geknipt op de deze zie in de OP waar de flits opvalt.
Links, rechts/hoog, laag?
Geef eens een hint
Wie dit leest is gek
pi_149408716
Is het een idee om alle geruchten op de kaart aan te geven (met een G of zo en een nummer)
en dus de plekken te achterhalen:

- snoeppakketje gevonden met twee haren
- gieren boven het ravijn op 6 en 11 april
- 2 lichamen die zouden zijn gezien (wel foto van uit artikel) anonieme tip maar niets gevonden
- de nachtploeg die zocht en parfum rook en een stoot ergens tegenaan hoorde alsook een schreeuw
vanuit de diepte (artikel)
- gillen van vrouwenstemmen bij Volcan Baru - Quetzal Trail: Alto respingo ranger station, waarop
de guard Politie belt, die komt zoeken maar niets vindt.

Al met al 5 geruchten, wie weet met een kern van waarheid. Misschien als we ze op de kaart hebben en er een actie radius omheen trekken....geeft dit weer inzicht op iets ...
pi_149408766
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:43 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Een bushmaster blijft rustig een paar dagen op één plek zitten en gaat nergens voor opzij, zeker niet als ze een nest verdedigt. Als je die tegenkomt dan kun je er beter met een boog omheen lopen.
Zag eerste een hoop tanks op google en toen deze slang, wat een eng ding. Ik vond daarna deze site en volgens deze man moet je wel je best doen zo´n ding tegen te komen. Daarnaast las ik dat er maar een paar van deze vriendelijke jongens te vinden zijn in de regio van Boquete. Zouden ze dan allebei gebeten zijn? De een overlijd en de andere blijft uit compassie bij het lichaam?

http://richarddetrich.com/2008/03/30/watch-where-you-step/
pi_149408773
quote:
99s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:48 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Links, rechts/hoog, laag?
Geef eens een hint
groen hoofdje
weet niet hoe ik pijl moet zetten
beneden
pi_149408798
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:56 schreef doorgaan het volgende:

[..]

groen hoofdje
weet niet hoe ik pijl moet zetten
beneden
Met Paint
Wie dit leest is gek
pi_149408802
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:54 schreef doorgaan het volgende:
Is het een idee om alle geruchten op de kaart aan te geven (met een G of zo en een nummer)
en dus de plekken te achterhalen:

- snoeppakketje gevonden met twee haren
- gieren boven het ravijn op 6 en 11 april
- 2 lichamen die zouden zijn gezien (wel foto van uit artikel) anonieme tip maar niets gevonden
- de nachtploeg die zocht en parfum rook en een stoot ergens tegenaan hoorde alsook een schreeuw
vanuit de diepte (artikel)

- gillen van vrouwenstemmen bij Volcan Baru - Quetzal Trail: Alto respingo ranger station, waarop
de guard Politie belt, die komt zoeken maar niets vindt.

Al met al 5 geruchten, wie weet met een kern van waarheid. Misschien als we ze op de kaart hebben en er een actie radius omheen trekken....geeft dit weer inzicht op iets ...
Weet jij alle plekken dan?
Welk artikel heeft het over parfum en stoot en schreeuw, buiten je droom om nog niet gehoord hier
  donderdag 5 februari 2015 @ 23:58:31 #234
430880 mig72
De Professional
pi_149408857
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zag eerste een hoop tanks op google en toen deze slang, wat een eng ding. Ik vond daarna deze site en volgens deze man moet je wel je best doen zo´n ding tegen te komen. Daarnaast las ik dat er maar een paar van deze vriendelijke jongens te vinden zijn in de regio van Boquete. Zouden ze dan allebei gebeten zijn? De een overlijd en de andere blijft uit compassie bij het lichaam?

vergezocht
  vrijdag 6 februari 2015 @ 00:27:13 #235
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149409621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat zou bijvoorbeeld kunnen.
Ik gaf de bushmaster als voorbeeld van een slang die absoluut niet voor je opzij gaat. Ja, je moet je best doen om die tegen te komen, maar het is niet de enige gifslang. De Fer-de-lance is veel algemener, en net zo agressief.
pi_149409680
Gezien hun kleding en schoenkeuze hebben ze geen rekening gehouden met deze zwaargewichten. :@
pi_149409708
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Weet jij alle plekken dan?
Welk artikel heeft het over parfum en stoot en schreeuw, buiten je droom om nog niet gehoord hier
- 2 lichamen: http://www.panamaamerica.(...)-pa-13-1-02-01_0.pdf
zou zijn gebied: Corte Culebra (http://www.prensa.com/san(...)as_0_3936356326.html)
- zoektocht:
2 artikels : http://elsiglo.com/cronic(...)rocuraduria/23771963
http://elsiglo.com/cronic(...)rocuraduria/23771963
hierin dus 3 dingen: parfum:
sonido golpeado (echo - door een slag ergens tegenaan)
voz/grito : aguda : scherpe gil
pi_149409748
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:27 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik gaf de bushmaster als voorbeeld van een slang die absoluut niet voor je opzij gaat. Ja, je moet je best doen om die tegen te komen, maar het is niet de enige gifslang. De Fer-de-lance is veel algemener, en net zo agressief.
Is dat gif terug te vinden in het gevonden dna, ik doel dan op de huid van Lisanne. Las net dat het uiterst giftig is, dan moet dat toch te herleiden zijn. :7
pi_149409827
Nog even ter vergelijking met de zaak van Humphey:

- Er werd ook vrij snel (binnen twee dagen) door de bezorgde hosteleigenaar in zijn kamer gekeken en gezocht en na 5 dagen werd zijn familie ingelicht over de verdwaling.
- Panamezen hebben nadere onderzoeken/ samenwerking met de Britse politieofficiers afgewezen, omdat de Panamezen niet van een misdaad uitgingen. Dit kan ook een reden zijn waarom zijn zaak is vastgelopen en er voor de rest niets van hem is gevonden.

En voor de rest denk ik wel dat er aannames worden gedaan door de ouders van Humphrey, maar het blijft interessant en snap ook wel dat ze zulke verklaringen gaan zoeken.

quote:
Two days later, with concern growing, the hostel owner went into his room and discovered his possessions, abandoned but undisturbed. Five days after he was last seen, the hostel contacted the Humphrey family and told them of Alex’s disappearance.

(...)
Sinaproc scaled back its efforts after a week and Gill arrived in Panama to help with the search. The family hired an American private detective living in Panama – but, again, no meaningful leads were uncovered.
(...)
The Humphrey family then turned to Greater Manchester Police but officers were blocked from travelling to Panama by authorities in the country.

“I think permission was refused on the basis that no crime had been committed, that it was just a missing persons report,” Denver said.

The Panamanians didn’t want to admit a crime could have been committed in case it killed tourism.”
(...)
“But there’s been no body, no ransom note. His passport and credit cards were in his room. No theft was involved.

“We heard of a south American girl who went missing nearby and her body was found with no organs. It’s a theory that fits.”
http://www.manchestereven(...)ssing-panama-7342930

En zouden Kris&Lisanne ook niet een veiliger plekje zijn gaan zoeken i.v.m. noodweer en toen pas echt goed verdwaald geraakt?
pi_149409844
quote:

[..]

klopt, ik heb ze ook zitten bestuderen...Het kan.
Ik denk steeds: waarom zoveel geld bij je? voor een korte wandeling en goedkope taxi. Toch een los/vaste afspraak (dat iemand nog een gids bijv. zou regelen op de valreep, of daar in elk geval best voor zou doen? Dan voor de zekerheid geld meenemen en bikini eronder doen (of meenemen)?? Stel nou gidsen jongelui die zich daar voor opwerpen zijn erbij... gaan beetje spelen met de slang...daarna verder, maar K&L wel gealarmeerd, daarna nog wat opdringerigheid en meiden proberen ervan door te gaan, maar durven niet terug? Bijvoorbeeld.
Ik was aanvankelijk volledig voor verdwaalscenario. Maar geloof ook dat ze dan of eentje in elk geval, indien er ook een verwond zou zijn, alles op alles zou zetten om hulp te zoeken, bij de Indianen, wat ook. Er moet meer dan 1 dingetje gebeurd zijn denk ik persoonlijk.
pi_149409856
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is dat gif terug te vinden in het gevonden dna, ik doel dan op de huid van Lisanne. Las net dat het uiterst giftig is, dan moet dat toch te herleiden zijn. :7
ja dat is een goeie.
Geen idee, als het uitgewerkt is, wellicht niet meer. Maar wel een puntje.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 00:45:54 #242
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149409903
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, als er gif in dat stukje huid zit moet het traceerbaar zijn.
Het effect van een fer-de-lance-beet, onderaan rechts op deze pagina:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper
pi_149409911
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:40 schreef MidnightB00m het volgende:
Nog even ter vergelijking met de zaak van Humphey:

- Er werd ook vrij snel (binnen twee dagen) door de bezorgde hosteleigenaar in zijn kamer gekeken en gezocht en na 5 dagen werd zijn familie ingelicht over de verdwaling.
- Panamezen hebben nadere onderzoeken/ samenwerking met de Britse politieofficiers afgewezen, omdat de Panamezen niet van een misdaad uitgingen. Dit kan ook een reden zijn waarom zijn zaak is vastgelopen en er voor de rest niets van hem is gevonden.

En voor de rest denk ik wel dat er aannames worden gedaan door de ouders van Humphrey, maar het blijft interessant en snap ook wel dat ze zulke verklaringen gaan zoeken.

[..]

http://www.manchestereven(...)ssing-panama-7342930

En zouden Kris&Lisanne ook niet een veiliger plekje zijn gaan zoeken i.v.m. noodweer en toen pas echt goed verdwaald geraakt?
Ja ook dat kan. Door noodweer kunnen bepaalde routes die ze de goede kant op hadden kunnen leiden, geblokkeerd zijn, en moesten ze noodgedwongen andere kant op weer een uitweg zoeken?
En de aardbeving niet te vergeten...ook die kan zoiets bewerkstelligd hebben.
pi_149410105
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:45 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, als er gif in dat stukje huid zit moet het traceerbaar zijn.
Het effect van een fer-de-lance-beet, onderaan rechts op deze pagina:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper

jezus... nee dan loop je niet ff door
pi_149410213
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:07 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Instorten: tenzij misschien bij een aardbeving!
Die op 2 april om 11.13
Heb ik ook ooit geopperd maar werd als onzin aangeven.
@poekje01 BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #108 - wij gaan door maar daar werd ook niet op gereageerd.
Het spreekwoord dieren maken gekke sprongen in nood.
http://kloptdatwel.nl/201(...)evingen-voorspellen/
pi_149410340
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:38 schreef gynaika het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb zijn ze vanaf Schiphol naar San José ( Costa Rica) gevlogen en vandaar met een kleine tussenpoos per trein naar Bocas gereisd. Dus geen overnachting in Costa Rica.
Waar heb je dat vandaan Gynaika? Zo te zien is het heel lang en heel ver vanaf San Jose Costa Rica naar Bocas.
En volgens mij zijn er helemaal geen treinen in Panama?
(alleen in het oosten)

Volgens mij is het vanaf San Jose Costa Rica naar Bocas wel 600 km.
Turrialba waar de taalschool in Costa Rica ligt is zo'n 400 denk ik.
pi_149410345
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 01:08 schreef vronie het volgende:

[..]

Die op 2 april om 11.13
Heb ik ook ooit geopperd maar werd als onzin aangeven.
@poekje01 BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #108 - wij gaan door maar daar werd ook niet op gereageerd.
Het spreekwoord dieren maken gekke sprongen in nood.
http://kloptdatwel.nl/201(...)evingen-voorspellen/

Maar waarom zijn ze dan de dag voor de aardbeving niet teruggegaan?
Aardbeving was op 2 april en niet op 1 april
  vrijdag 6 februari 2015 @ 01:35:32 #248
430880 mig72
De Professional
pi_149410357
quote:

[..]

Eeuuhhh....

quote:
Vindplaats
De bosmeester is inheems in de oerwouden van Midden- en Zuid-Ameria. Hij is zeer schuw en wordt daarom niet zo vaak gezien.
http://www.avogel.nl/plan(...)-muta-Bosmeester.php
quote:
In de volksmond ook wel Bosmeester genoemd. Lachesis valt onder de familie van de adders (Viperidae) en onder de subfamilie Crotalinae. Deze subfamilie is nauw verwant aan de ratelslangfamilie maar ze missen het ratelorgaan aan hun staart. Lachesis tapt met zijn staart op de grond om bij dreiging te waarschuwen.

Lachesis kan 4-6 meter lang worden en behoort met deze lengte tot de langste slangen uit deze familie. Het zijn schuwe slangen die in de oerwouden van Midden- en Zuid Amerika leven. Je zult deze slang niet gauw aantreffen in dichtbevolkte gebieden.
http://www.praktijkordelman.nl/lachesis.html
pi_149410391
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 01:35 schreef mig72 het volgende:

[..]

Eeuuhhh....

[..]

[..]

Ik snap wat je denkt, maar ze waren nu niet echt in dicht bevolkt gebied
  vrijdag 6 februari 2015 @ 01:46:14 #250
430880 mig72
De Professional
pi_149410404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 01:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik snap wat je denkt, maar ze waren nu niet echt in dicht bevolkt gebied
Die slang (bosmeester) zal eerder de bosjes invluchten of als het absoluut anders niet kan, met zijn staart gaan ratelen. Staat er in de bronnen.

Over de lanspuntslang, ik wijzig dat laatste, is niet geheel juist, komt wel in Panama voor maar:

De lanspuntslang houdt van kruipen en is een bodemdier in velden en graslanden maar verstopt zich overdag ook wel in struiken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gewone_lanspuntslang

Tenslotte hebben de dieren een voorkeur voor open gebieden, zoals akkers en velden, en niet voor dichte bossen. Hierdoor komen ze door hun habitatkeuze vaker in aanraking met mensen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lanspuntslangen

Een lanspunt zal je niet in dicht bosgebied gauw treffen.

[ Bericht 17% gewijzigd door mig72 op 06-02-2015 02:04:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')