abonnement Unibet Coolblue
pi_149712283
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 16:41 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of ik dissocieer. Ik heb wel een tijd last gehad van depersonalisatie en derealisatie. Is dat hetzelfde? Mijn eigen lichaam herkende ik niet, voelde vreemd. Verder was de wereld om mij heen ook 'raar'.. Iets klopte er niet voor mijn gevoel.

Ik heb dat gekregen door angst, nu mijn angst minder is, is de depersonalisatie en derealisatie ook minder.. Even koud water op me polsen en gezicht spetteren hielp wel iets.. Of heel aandachtig' Iets'doen hielp ook.
Het komt denk ik overeen. Ik raak gewoon tijd kwijt, heb geen flauw idee wat er dan gebeurt is of hoe ik op een plek beland ben. Misschien moet ik proberen mijn aandacht meer de te focussen (ik denk dat wanneer ik erin zit, mij niet meer lukt om acties te ondernemen).
Dank je wel voor de tips!

quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:32 schreef kuolema het volgende:

Yep. Ik wil er niet uit komen als ik alleen ben, dus laat het gaan en dan word ik na een tijdje vanzelf weer helder. Als ik met anderen ben 'moet' ik (gedeeltelijk) door die dissociatie breken om op hen te kunnen reageren (het zou een beetje raar zijn als ik ineens helemaal niet meer reageer) dus forceer ik mezelf door dat toch te doen en me proberen te focussen op wat ze zeggen - want ik hoor het wel, maar ergens ver weg en het dringt niet tot me door - , maar dat vind ik wel heel moeilijk en vervelend. Want in die trance kan ik eigenlijk niet meer bewegen, praten of bewust waarnemen. Ik moet het dus echt willen.
Dus wat mij helpt zijn anderen, maar waar het volgens mij om gaat is het focussen op iets buiten jezelf, in het hier en nu. Misschien helpt het als je hardop tegen jezelf zegt waar je op dat moment bent en wat je om je heen ziet of wat je straks gaat doen of gister hebt gedaan.

Bij mij zijn het nu ook anderen die me eruit helpen (al is het meestal omdat ik (bijna) ongelukken veroorzaak). De tips zijn erg nuttig, want meestal ben ik wel aan het denken aan zaken buiten het hier en nu waardoor ik wegdwaal. Al is het dan erg lastig. Misschien moet ik gewoon een paar goede hier en nu vragen verzinnen, zodat ik mezelf niet verlies.

----

Nu ik het minder druk heb, gebeurt me dit veel meer en ik merk dat het gewoon minder/niet veilig in het verkeer is en ik soms zo een uur of langer kwijt kan zijn. Of dat ik ineens op een plek ben zonder te weten hoe ik er ben beland.

Misschien morgen even bespreken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149715380
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het komt denk ik overeen. Ik raak gewoon tijd kwijt, heb geen flauw idee wat er dan gebeurt is of hoe ik op een plek beland ben. Misschien moet ik proberen mijn aandacht meer de te focussen (ik denk dat wanneer ik erin zit, mij niet meer lukt om acties te ondernemen).
Dank je wel voor de tips!

[..]

Bij mij zijn het nu ook anderen die me eruit helpen (al is het meestal omdat ik (bijna) ongelukken veroorzaak). De tips zijn erg nuttig, want meestal ben ik wel aan het denken aan zaken buiten het hier en nu waardoor ik wegdwaal. Al is het dan erg lastig. Misschien moet ik gewoon een paar goede hier en nu vragen verzinnen, zodat ik mezelf niet verlies.

----

Nu ik het minder druk heb, gebeurt me dit veel meer en ik merk dat het gewoon minder/niet veilig in het verkeer is en ik soms zo een uur of langer kwijt kan zijn. Of dat ik ineens op een plek ben zonder te weten hoe ik er ben beland.

Misschien morgen even bespreken
Oei, zo'n last heb ik niet gehad. Ben nooit stukken compleet kwijt geweest. (nooit langer dan een minuut zeg maar).

Wat mij trouwens ook hielp (heb er niet zoveel last meer van dus doe het niet meer) Is tegen jezelf zeggen wat je gaat doen.

'Ik ga nu in de auto naar de sportschool, ik rij nu op een rotonde af, er komen geen auto's aan, ik rij nu bij afrit blabla, ik moet hier zo rechts aanhouden ' en die dingen dus ook echt hardop roepen tegen jezelf.

Of

' Ik ga nu in de keuken een broodje maken, Hmm, ik neem kaas op me brood'.. Gewoon jezelf erdoorheen loodsen wat je gaat doen.

(wel oppassen dat dit geen gewoonte word vertelde de psycholoog mij).

Ik doe dit al een paar weken niet meer, maar in het begin met angst en paniek voelde het ergens wel 'fijn' om niet kwijt te raken in gedachten. En wanneer je dit doet, vergeet je ook niet meer wat je doet.
  maandag 16 februari 2015 @ 10:46:16 #178
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149720568
Ik merk dat de laatste tijd mijn stemming 's avonds ineens veel slechter wordt. Herken het, maar van depressieperiodes waarin ik me ook 's ochtends slecht voelde en dat heb ik nu niet. Dus ik vermoed dat het door vermoeidheid komt, dat hoop ik ook eigenlijk. Het is in elk geval heel naar maar overdag gaat het op zich wel.
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het komt denk ik overeen. Ik raak gewoon tijd kwijt, heb geen flauw idee wat er dan gebeurt is of hoe ik op een plek beland ben. Misschien moet ik proberen mijn aandacht meer de te focussen (ik denk dat wanneer ik erin zit, mij niet meer lukt om acties te ondernemen).
Dank je wel voor de tips!
Dat heb ik niet. Lijkt me heel eng.
quote:
[..]

Bij mij zijn het nu ook anderen die me eruit helpen (al is het meestal omdat ik (bijna) ongelukken veroorzaak). De tips zijn erg nuttig, want meestal ben ik wel aan het denken aan zaken buiten het hier en nu waardoor ik wegdwaal. Al is het dan erg lastig. Misschien moet ik gewoon een paar goede hier en nu vragen verzinnen, zodat ik mezelf niet verlies.

----

Nu ik het minder druk heb, gebeurt me dit veel meer en ik merk dat het gewoon minder/niet veilig in het verkeer is en ik soms zo een uur of langer kwijt kan zijn. Of dat ik ineens op een plek ben zonder te weten hoe ik er ben beland.

Misschien morgen even bespreken
Bespreek het met je behandelaar ja, die heeft misschien nog meer tips.
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 16 februari 2015 @ 17:44:29 #179
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_149731970
Misschien kun je ook de fases van je dissociëren en de triggers opschrijven. Ik dacht altijd dat ik elke keer ineens 'weg' was maar dat bleek niet zo te zijn, die vorm van dissociatie heb ik ook maar is het gevolg van bepaalde triggers. Dan gaat er allemaal tijd voorbij en ik merk er niks. Loop naar buiten in het donker, reorganiseer m'n bureau en red een egel :') Zonder dat ik me er iets van kan herinneren.

Maar eerdere fases zijn bij mij bijvoorbeeld dat ik de ander nog wel hoor praten maar dat ik niet meer terug kan praten. Of hoofd gaat aan de haal met dingen terwijl ik nog wel antwoord geef maar eigenlijk niks hoor. Etc.
Aan de hand daarvan zou je kunnen kijken wat dingen zijn die er op die momenten al gedaan kunnen worden (door jezelf of iemand anders) zodat je misschien niet meer in die fase van dissociatie terecht komt waarbij je helemaal weg bent. En evt. ook bekijken wat op die momenten juist niet helpt, door welke dingen het alleen erger wordt. Misschien zijn er verschillende manieren die bij verschillende fases of situaties (als je alleen bent of juist niet) horen.
Als je alleen bent werkt het kijken naar een bepaald punt op bijvoorbeeld een bepaalde poster en daarop proberen te concentreren of ijsklontjes misschien om je in 'het hier en nu' te houden. Kut term :(

[ Bericht 8% gewijzigd door Luchtbel op 16-02-2015 19:10:21 ]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:37:47 #180
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149755237
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:44 schreef Luchtbel het volgende:
Misschien kun je ook de fases van je dissociëren en de triggers opschrijven. Ik dacht altijd dat ik elke keer ineens 'weg' was maar dat bleek niet zo te zijn, die vorm van dissociatie heb ik ook maar is het gevolg van bepaalde triggers. Dan gaat er allemaal tijd voorbij en ik merk er niks. Loop naar buiten in het donker, reorganiseer m'n bureau en red een egel :') Zonder dat ik me er iets van kan herinneren.

Maar eerdere fases zijn bij mij bijvoorbeeld dat ik de ander nog wel hoor praten maar dat ik niet meer terug kan praten. Of hoofd gaat aan de haal met dingen terwijl ik nog wel antwoord geef maar eigenlijk niks hoor. Etc.
Aan de hand daarvan zou je kunnen kijken wat dingen zijn die er op die momenten al gedaan kunnen worden (door jezelf of iemand anders) zodat je misschien niet meer in die fase van dissociatie terecht komt waarbij je helemaal weg bent. En evt. ook bekijken wat op die momenten juist niet helpt, door welke dingen het alleen erger wordt. Misschien zijn er verschillende manieren die bij verschillende fases of situaties (als je alleen bent of juist niet) horen.
Als je alleen bent werkt het kijken naar een bepaald punt op bijvoorbeeld een bepaalde poster en daarop proberen te concentreren of ijsklontjes misschien om je in 'het hier en nu' te houden. Kut term :(
Inderdaad, dat denk ik ook steeds als ik het typ _O- Het klinkt zo überhip en zweverig, maar hoe verwoord je het anders?
Zoals jij die fases beschrijft heb ik alleen eerdere fases meegemaakt. Ik heb nooit gaten in mijn geheugen gehad.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:13:18 #181
318680 Shaun.
You've got red on you.
pi_149759816
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:54 schreef RBWO het volgende:

[..]

Oei, zo'n last heb ik niet gehad. Ben nooit stukken compleet kwijt geweest. (nooit langer dan een minuut zeg maar).

Wat mij trouwens ook hielp (heb er niet zoveel last meer van dus doe het niet meer) Is tegen jezelf zeggen wat je gaat doen.

'Ik ga nu in de auto naar de sportschool, ik rij nu op een rotonde af, er komen geen auto's aan, ik rij nu bij afrit blabla, ik moet hier zo rechts aanhouden ' en die dingen dus ook echt hardop roepen tegen jezelf.

Of

' Ik ga nu in de keuken een broodje maken, Hmm, ik neem kaas op me brood'.. Gewoon jezelf erdoorheen loodsen wat je gaat doen.

(wel oppassen dat dit geen gewoonte word vertelde de psycholoog mij).

Ik doe dit al een paar weken niet meer, maar in het begin met angst en paniek voelde het ergens wel 'fijn' om niet kwijt te raken in gedachten. En wanneer je dit doet, vergeet je ook niet meer wat je doet.
Ik dacht dat wij gelijk op zouden gaan 'gedeelde smart is halve smart' zoiets :P
Wat jij zegt doe ik ook af en toe, 'sta ik onder de douche?, ja ik sta onder de douche' 'is dit mijn badkamer?, ja dit is mijn badkamer'..
Gelukkig is het bij jou al wat minder geworden. Merk het vooral 's avonds nog goed door de vermoeidheid, maar zelfs nu op het werk lijkt het nergens op. Ik ben er wel maar ik ben er niet. Ik kan nauwelijks vooruit denken en in de omgeving lijkt het zoals jij ook al zei 'alsof er iets niet klopt'. Ben eind van de middag ook kwijt hoe de uren zijn verstreken, doe in ieder geval niet veel :') passiviteit alom.
pi_149760801
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:13 schreef Shaun. het volgende:

[..]

Ik dacht dat wij gelijk op zouden gaan 'gedeelde smart is halve smart' zoiets :P
Wat jij zegt doe ik ook af en toe, 'sta ik onder de douche?, ja ik sta onder de douche' 'is dit mijn badkamer?, ja dit is mijn badkamer'..
Gelukkig is het bij jou al wat minder geworden. Merk het vooral 's avonds nog goed door de vermoeidheid, maar zelfs nu op het werk lijkt het nergens op. Ik ben er wel maar ik ben er niet. Ik kan nauwelijks vooruit denken en in de omgeving lijkt het zoals jij ook al zei 'alsof er iets niet klopt'. Ben eind van de middag ook kwijt hoe de uren zijn verstreken, doe in ieder geval niet veel :') passiviteit alom.
Wij gaan inderdaad wel ongeveer gelijk op :'). Ik herken hetgeen wat je hebt. Ik Had ook het gevoel dat ik er 'was' maar ook weer niet. Angstig vond ik dat.

Eerst deed ik dat de hele dag, nu alleen wanneer ik wat angstig ben of het gevoel krijg 'dat er iets niet klopt'. Wanneer dat gebeurd ga ik hardop (als het kan!) dingen benoemen die ik zie. 'Een lamp, schuurtje, bomen, stoelen' etc zodat ik niet afdwaal in gedachten.

Irritante is, uit gesprekken met de psycholoog is gebleken dat ik enorm analytisch ben. Ik weet wat er met mij aan de hand is, ik weet wat wel en niet kan, ik weet waarom dat is, ik weet hoe ik mijn gedachten moet ordenen alleen dat wil ik allemaal 'niet' het moet gewoon goed zijn zoals voorheen en klaar :'). Niet analyseren :D
pi_149761000
*egopostje*
Het gaat weer niet lekker hier. Veel piekeren, terugtrekken, nergens zin meer in, het hele riedeltje. Het ging een hele poos goed maar ik heb steeds meer dagen waarop alles teveel lijkt en dat ik veel minder aan lijk te kunnen. Balen, juist omdat ik lang heb kunnen "snuffelen" aan alle leuke kanten van het leven. Ik geef het niet graag toe, maar het lijkt op een terugvalletje }:| :r
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:12:45 #184
318680 Shaun.
You've got red on you.
pi_149761536
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:47 schreef RBWO het volgende:

[..]

Wij gaan inderdaad wel ongeveer gelijk op :'). Ik herken hetgeen wat je hebt. Ik Had ook het gevoel dat ik er 'was' maar ook weer niet. Angstig vond ik dat.

Eerst deed ik dat de hele dag, nu alleen wanneer ik wat angstig ben of het gevoel krijg 'dat er iets niet klopt'. Wanneer dat gebeurd ga ik hardop (als het kan!) dingen benoemen die ik zie. 'Een lamp, schuurtje, bomen, stoelen' etc zodat ik niet afdwaal in gedachten.

Irritante is, uit gesprekken met de psycholoog is gebleken dat ik enorm analytisch ben. Ik weet wat er met mij aan de hand is, ik weet wat wel en niet kan, ik weet waarom dat is, ik weet hoe ik mijn gedachten moet ordenen alleen dat wil ik allemaal 'niet' het moet gewoon goed zijn zoals voorheen en klaar :'). Niet analyseren :D
Ergens is het wel angstig ja, maar het is bij mij in de plaatst gekomen van somberte en piekeren, vind het wel prima nu dus de 'natural high'. De problemen en chaos van de afgelopen tijd komen daardoor ook minder hard binnen.

Haha ben ook enorm analytisch, situaties, gesprekken enz. Zat vanochtend voor de intake bij de GGZ al reacties op antwoorden die ik had gegeven op de vragenlijst te visualiseren, zodat ik 'voorbereid' was :') en na het gesprek natuurlijk net zo, wat was het voor vrouw, wat heb ik gezegd, hoe reageerde ze op mij...

Zijn we niet gewoon dezelfde persoon met twee verschillende persoonlijkheden/FOK accounts? :') :D
pi_149762183
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:12 schreef Shaun. het volgende:

[..]

Ergens is het wel angstig ja, maar het is bij mij in de plaatst gekomen van somberte en piekeren, vind het wel prima nu dus de 'natural high'. De problemen en chaos van de afgelopen tijd komen daardoor ook minder hard binnen.

Haha ben ook enorm analytisch, situaties, gesprekken enz. Zat vanochtend voor de intake bij de GGZ al reacties op antwoorden die ik had gegeven op de vragenlijst te visualiseren, zodat ik 'voorbereid' was :') en na het gesprek natuurlijk net zo, wat was het voor vrouw, wat heb ik gezegd, hoe reageerde ze op mij...

Zijn we niet gewoon dezelfde persoon met twee verschillende persoonlijkheden/FOK accounts? :') :D
Bij mij Is het inderdaad ook in de plaats gekomen voor piekeren :D. Somber ben ik alleen nog wel, en daarmee bedoel ik dat ik helemaal neeerrgeeennsss zin in heb. Maar dat Is altijd beter dan constant in angst en paniek te zitten.

Hahahaha dat visualiseren herken ik. Heb ik iets gedaan en ga ik dat analyseren hoe het gegaan is :').

In dat opzicht lijken wij zeker op elkaar! :D

Puur uit interesse, hoe oud ben je? :D
pi_149762357
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef minthy het volgende:
*egopostje*
Het gaat weer niet lekker hier. Veel piekeren, terugtrekken, nergens zin meer in, het hele riedeltje. Het ging een hele poos goed maar ik heb steeds meer dagen waarop alles teveel lijkt en dat ik veel minder aan lijk te kunnen. Balen, juist omdat ik lang heb kunnen "snuffelen" aan alle leuke kanten van het leven. Ik geef het niet graag toe, maar het lijkt op een terugvalletje }:| :r
Jammer minthy!

Gelukkig heb je wel aan de "leuke kanten van het leven" kunnen snuffelen. Dus je weet ook dat juist dat mogelijk is. Hopelijk draait het snel bij!

Heb je enig idee waarom je een "terugvalletje" hebt?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:37:29 #187
318680 Shaun.
You've got red on you.
pi_149762397
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:31 schreef RBWO het volgende:

[..]

Bij mij Is het inderdaad ook in de plaats gekomen voor piekeren :D. Somber ben ik alleen nog wel, en daarmee bedoel ik dat ik helemaal neeerrgeeennsss zin in heb. Maar dat Is altijd beter dan constant in angst en paniek te zitten.

Hahahaha dat visualiseren herken ik. Heb ik iets gedaan en ga ik dat analyseren hoe het gegaan is :').

In dat opzicht lijken wij zeker op elkaar! :D

Puur uit interesse, hoe oud ben je? :D
Ben 28, jij?

Wat zijn jouw diagnoses of wat speelt er waarschijnlijk?
pi_149762621
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:37 schreef Shaun. het volgende:

[..]

Ben 28, jij?

Wat zijn jouw diagnoses of wat speelt er waarschijnlijk?
25

Ik heb niet echt een diagnose. Heel in het kort is het volgende gebeurd:
Ouders uit elkaar, bedrijf waar ik werkte failliet, gezeur in familie, broertje uit huis met vriendin, kat overleden, ongeluk, en uiteindelijk een bad-trip op xtc en wiet.

"labeltje: angst en paniekaanvallen met randpsychotische gedachten"
Randpsychotische gedachten omdat ik in mijn bad trip meegemaakt heb dat ik "overleden" ben.. het was klaar die avond. En dan word je s'ochtends wakker en weet je niet of het nou de hemel is, een coma is of dat je toch nog "leeft"

Dit alles is een periode van afgelopen 2-3 maanden gebeurd.

Het gaat nu relatief "prima". Randpsychotische gedachten zijn er niet meer. Paniekaanval ook al 3 weken niet gehad.. en de angst beheerst mijn leven gelukkig niet meer.

Heb blijkbaar teveel hooi op mijn vork genomen, nooit over mijn gevoel en emotie gepraat en uiteindelijk is de bad-trip de TRIGGER geweest voor mijn angst.

Dat was er eigenlijk gebeurd. Ben nu weer aan het opklimmen maar iets "rustiger"

Vandaar dat ik wat somber ben, nergens zin in heb. Zal zijn omdat ik 24/7 in angst heb gezeten, bezig was met "hoe voel ik me, wat voel ik, hoe voelt dat" qua gedachten. Nu is de rust namelijk wat terug.

Edit: slik nu 4,5 week citalopram 20mg. Zal dat ook de tijd moeten geven.

[ Bericht 3% gewijzigd door RBWO op 17-02-2015 15:56:02 ]
pi_149762932
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef minthy het volgende:
*egopostje*
Het gaat weer niet lekker hier. Veel piekeren, terugtrekken, nergens zin meer in, het hele riedeltje. Het ging een hele poos goed maar ik heb steeds meer dagen waarop alles teveel lijkt en dat ik veel minder aan lijk te kunnen. Balen, juist omdat ik lang heb kunnen "snuffelen" aan alle leuke kanten van het leven. Ik geef het niet graag toe, maar het lijkt op een terugvalletje }:| :r
Gezien we beide op het zelfde moment wat terugvielen een jaar / 1.5 jaar terug, moet ik nu wel zeggen dat het toch wel steeds beter gaat.

'Dat weglopen van je problemen' voelt nu ook steeds meer aan als onzin. Zelfs al loop ik weg, ik zit elke week ergens anders, zie andere plekken in de wereld en werk continu in andere kantoren. Zie ik andere mensen, eet ik ander voedsel en slaap ik in een ander hotel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149763037
*meld weer

Ik heb sinds een week of wat ook veel meer slaap nodig dan eerst. Af en toe denk ik dat het bijwerking van de AD zijn, dus die ga ik nu eerder (tijdens het avondeten) innemen. Vandaag ook bij de psychiater geweest en we hebben de dosis AD verhoogd (verdubbeld) omdat het negatieve er de afgelopen weken weer 'doorheenbokst' ofzo.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:03:33 #191
318680 Shaun.
You've got red on you.
pi_149763218
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:44 schreef RBWO het volgende:

[..]

25

Ik heb niet echt een diagnose. Heel in het kort is het volgende gebeurd:
Ouders uit elkaar, bedrijf waar ik werkte failliet, gezeur in familie, broertje uit huis met vriendin, kat overleden, ongeluk, en uiteindelijk een bad-trip op xtc en wiet.

"labeltje: angst en paniekaanvallen met randpsychotische gedachten"
Randpsychotische gedachten omdat ik in mijn bad trip meegemaakt heb dat ik "overleden" ben.. het was klaar die avond. En dan word je s'ochtends wakker en weet je niet of het nou de hemel is, een coma is of dat je toch nog "leeft"

Dit alles is een periode van afgelopen 2-3 maanden gebeurd.

Het gaat nu relatief "prima". Randpsychotische gedachten zijn er niet meer.

Heb blijkbaar teveel hooi op mijn vork genomen, nooit over mijn gevoel en emotie gepraat en uiteindelijk is de bad-trip de TRIGGER geweest voor mijn angst.

Dat was er eigenlijk gebeurd. Ben nu weer aan het opklimmen maar iets "rustiger"
Aha! Heftig verhaal. Dat heb ik eerder al wel eens gelezen, excuus. Volg het topic al wel een tijdje als lurker. En een labeltje is toch eigenlijk hetzelfde als een diagnose.

Was benieuwd omdat het analyseren bij mij mogelijk onderdeel is van ADD/autisme. Al kan het natuurlijk ook gewoon een karaktereigenschap zijn.

En relatief 'prima' is ook zoiets moois, op een gegeven moment weet je het eigenlijk niet meer he. Je bent allang blij dat je niet meer overspoeld wordt door emoties en paniek. Ik vraag me wel eens af waar ik nu eigenlijk echt sta, voor mijn gevoel kan ik dat helemaal niet meer beoordelen.

Goed dat je rust wat terug is, mogelijk gaan je pillen ook nog beter werken ^O^
pi_149763277
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:03 schreef Shaun. het volgende:

[..]

Aha! Heftig verhaal. Dat heb ik eerder al wel eens gelezen, excuus. Volg het topic al wel een tijdje als lurker. En een labeltje is toch eigenlijk hetzelfde als een diagnose.

Was benieuwd omdat het analyseren bij mij mogelijk onderdeel is van ADD/autisme. Al kan het natuurlijk ook gewoon een karaktereigenschap zijn.

En relatief 'prima' is ook zoiets moois, op een gegeven moment weet je het eigenlijk niet meer he. Je bent allang blij dat je niet meer overspoeld wordt door emoties en paniek. Ik vraag me wel eens af waar ik nu eigenlijk echt sta, voor mijn gevoel kan ik dat helemaal niet meer beoordelen.

Goed dat je rust wat terug is, mogelijk gaan je pillen ook nog beter werken ^O^
Geen probleem! Ik vergeet ook af en toe de verhalen van mensen hier. Ze komen en gaan. Labeltje is inderdaad hetzelfde als een diagnose. Gelukkig is de diagnose nu "depressief met angst".

Dat analyseren is voor mij in ieder geval een karaktereigenschap.

Hahaha klopt inderdaad, ben zeker blij dat ik niet overspoeld wordt door emoties en paniek. Juist dat beïnvloedden mijn leven de afgelopen maand(en). Zodra dat beter word, gaat het met mij ook beter.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:11:31 #193
47102 Elvi
miemkwien
pi_149763428
Vandaag eindelijk weer een gesprek bij de psych gehad. Het was maar goed dat ik nog mn hoestje had, want dan kon ik hem af en toe even wakker hoesten }:| Hij zat gewoon weg te dommelen in de stoel :{w

Over een maand is mn laatste afspraak met hem want hij heeft een andere baan geaccepteerd (ivm reorganisaties bij de GGZ.. hij ging daar niet op wachten en gaat nu zelf weg). Dus ik krijg een andere psych. Ik ben superbenieuwd :')
pi_149763491
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:11 schreef Elvi het volgende:
Vandaag eindelijk weer een gesprek bij de psych gehad. Het was maar goed dat ik nog mn hoestje had, want dan kon ik hem af en toe even wakker hoesten }:| Hij zat gewoon weg te dommelen in de stoel :{w

Over een maand is mn laatste afspraak met hem want hij heeft een andere baan geaccepteerd (ivm reorganisaties bij de GGZ.. hij ging daar niet op wachten en gaat nu zelf weg). Dus ik krijg een andere psych. Ik ben superbenieuwd :')
Ik hoop dan een betere, want dit klinkt echt niet goed. Heb gelukkig een goeie peut en psych :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149765391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:13 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik hoop dan een betere, want dit klinkt echt niet goed. Heb gelukkig een goeie peut en psych :)
Zomertje! Het gaat de goede kant op met de angst, paniek en gedachten! :D. Nooit gedacht een week geleden, maar tis nu al 8 dagen 'redelijk goed'

Hoe Is het met jou?
pi_149765641
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:15 schreef RBWO het volgende:

[..]

Zomertje! Het gaat de goede kant op met de angst, paniek en gedachten! :D. Nooit gedacht een week geleden, maar tis nu al 8 dagen 'redelijk goed'

Hoe Is het met jou?
Eergisteren en gisteren had ik toch een minder momentje nog. Maar gemiddeld genomen gaat t wel beter. Ik hou er toch maar rekening mee dat t nog even duurt voordat t helemaal stabiel is. Ik ben al blij dat t zoveel beter gaat.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149765900
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:23 schreef zomertje het volgende:

[..]

Eergisteren en gisteren had ik toch een minder momentje nog. Maar gemiddeld genomen gaat t wel beter. Ik hou er toch maar rekening mee dat t nog even duurt voordat t helemaal stabiel is. Ik ben al blij dat t zoveel beter gaat.
Top! Goed om te horen dat het al zoveel beter gaat!
pi_149766246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:11 schreef Elvi het volgende:
Vandaag eindelijk weer een gesprek bij de psych gehad. Het was maar goed dat ik nog mn hoestje had, want dan kon ik hem af en toe even wakker hoesten }:| Hij zat gewoon weg te dommelen in de stoel :{w

Over een maand is mn laatste afspraak met hem want hij heeft een andere baan geaccepteerd (ivm reorganisaties bij de GGZ.. hij ging daar niet op wachten en gaat nu zelf weg). Dus ik krijg een andere psych. Ik ben superbenieuwd :')
Nou, ik hoop voor je dat je dan in elk geval een betere krijgt...veel erger kan bijna niet :')
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef minthy het volgende:
*egopostje*
Het gaat weer niet lekker hier. Veel piekeren, terugtrekken, nergens zin meer in, het hele riedeltje. Het ging een hele poos goed maar ik heb steeds meer dagen waarop alles teveel lijkt en dat ik veel minder aan lijk te kunnen. Balen, juist omdat ik lang heb kunnen "snuffelen" aan alle leuke kanten van het leven. Ik geef het niet graag toe, maar het lijkt op een terugvalletje }:| :r
Jammer Minthy..aan je inzet lag het in elk geval niet ;)
pi_149766600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:36 schreef RBWO het volgende:

[..]

Jammer minthy!

Gelukkig heb je wel aan de "leuke kanten van het leven" kunnen snuffelen. Dus je weet ook dat juist dat mogelijk is. Hopelijk draait het snel bij!

Heb je enig idee waarom je een "terugvalletje" hebt?
Misschien toch te druk geweest, te snel willen op het werk, geen idee eigenlijk. Het gaat dusdanig geleidelijk dat ik niet echt aan kan geven waaraan het ligt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gezien we beide op het zelfde moment wat terugvielen een jaar / 1.5 jaar terug, moet ik nu wel zeggen dat het toch wel steeds beter gaat.

'Dat weglopen van je problemen' voelt nu ook steeds meer aan als onzin. Zelfs al loop ik weg, ik zit elke week ergens anders, zie andere plekken in de wereld en werk continu in andere kantoren. Zie ik andere mensen, eet ik ander voedsel en slaap ik in een ander hotel.
Dat klinkt goed jong!! Ik ben oprecht trots op je! ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

Jammer Minthy..aan je inzet lag het in elk geval niet ;)
Misschien juist teveel ingezet, voel me ook bekaf! En veel spierpijn weer. Misschien gaat het morgen beter :)

En dat waren veel misschientjes in één post :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:49:06 #200
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149776198
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef minthy het volgende:
*egopostje*
Het gaat weer niet lekker hier. Veel piekeren, terugtrekken, nergens zin meer in, het hele riedeltje. Het ging een hele poos goed maar ik heb steeds meer dagen waarop alles teveel lijkt en dat ik veel minder aan lijk te kunnen. Balen, juist omdat ik lang heb kunnen "snuffelen" aan alle leuke kanten van het leven. Ik geef het niet graag toe, maar het lijkt op een terugvalletje }:| :r
Vervelend minthy :( Hopelijk is het een tijdelijk terugvalletje. Kun je wat rustiger aan doen?
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:57 schreef Lonaa het volgende:
*meld weer

Ik heb sinds een week of wat ook veel meer slaap nodig dan eerst. Af en toe denk ik dat het bijwerking van de AD zijn, dus die ga ik nu eerder (tijdens het avondeten) innemen. Vandaag ook bij de psychiater geweest en we hebben de dosis AD verhoogd (verdubbeld) omdat het negatieve er de afgelopen weken weer 'doorheenbokst' ofzo.
Het zou best kunnen dat dat een bijwerking is.
Ik hoop voor je dat de verhoging gaat helpen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:11 schreef Elvi het volgende:
Vandaag eindelijk weer een gesprek bij de psych gehad. Het was maar goed dat ik nog mn hoestje had, want dan kon ik hem af en toe even wakker hoesten }:| Hij zat gewoon weg te dommelen in de stoel :{w

Over een maand is mn laatste afspraak met hem want hij heeft een andere baan geaccepteerd (ivm reorganisaties bij de GGZ.. hij ging daar niet op wachten en gaat nu zelf weg). Dus ik krijg een andere psych. Ik ben superbenieuwd :')
:{ :( Tsjongejonge.
Weet je zeker dat hij aan het wegdommelen was? Nou ja, ik vind het wel passen bij de rest van het scenario.

Komt mooi uit dat hij weggaat dan .. ik gun je een fijnere therapeut.
Why are you wearing that stupid man suit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')