Ik zou ter plekke van het meubel extra versteviging kunnen aanbrengen welke direct vastzit op de betonnen achterwand. De rest van de wand krijgt niet echt veel krachten te verduren. Of zou het dan nog geen goede optie zijn?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je meubel er echt aan komt te hangen zou ik het zeker niet uitvoeren in metalstud.
Hoe hoog komt de leiding uit de wand dan?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:17 schreef jasperve het volgende:
Het probleem is als ik het wandje dus op 100cm zou zetten ik de leiding in de betonnen buitenmuur zal moeten uitkappen. Ik heb geen idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen zonder de koperen leiding die erin loopt te beschadigen. Suggesties?
Op een hoogte van ongeveer 120 centimer.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:24 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoe hoog komt de leiding uit de wand dan?
Valt wel mee denk ik. Bij mij thuis zit de bovenkant van de wastafel op 90cm, dan de kraan, ongeveer 20 cm hoog, en dan de spiegel. Onderkant van de spiegel op 1m20 lijkt me dus niet heel vreemd.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:06 schreef jasperve het volgende:
De vraag is of dit te hoog is ivm spiegel ophangen e.d. Het moet er niet belachelijk uit komen te zien..
Aangezien de halfhoge muur ook door loopt in de douche zou 120cm niet eens zo onaardig zijn. De normale douchekraan hoogte zit toch rond de 110cm?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:15 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik. Bij mij thuis zit de bovenkant van de wastafel op 90cm, dan de kraan, ongeveer 20 cm hoog, en dan de spiegel. Onderkant van de spiegel op 1m20 lijkt me dus niet heel vreemd.
Teken het anders even uit op de muur. Kan je zien hoe het voelt.
Ja, lijkt me wel een normale hoogte inderdaad. Moet je voor de hoogte van de douchekraan nog rekening houden met een douchebak?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:32 schreef jasperve het volgende:
[..]
Aangezien de halfhoge muur ook door loopt in de douche zou 120cm niet eens zo onaardig zijn. De normale douchekraan hoogte zit toch rond de 110cm?
Sowieso. De hoogte wordt gemeten vanaf de vloer waar je op staat. De hoogte van een douchekraan is trouwens 120cm. 110 is te laag.quote:Op woensdag 4 februari 2015 07:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ja, lijkt me wel een normale hoogte inderdaad. Moet je voor de hoogte van de douchekraan nog rekening houden met een douchebak?
Ik heb net even zitten meten maar 110cm is ook waar mijn vorige kraan op hing hoor. Is zeker niet te laag voor mij met mijn lengte van 1.84m.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:30 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Sowieso. De hoogte wordt gemeten vanaf de vloer waar je op staat. De hoogte van een douchekraan is trouwens 120cm. 110 is te laag.
Vroeger werden ze op 110 gezet, tegenwoordig 120. Ik vind het wel prettig met mijn 196 lengte.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:23 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ik heb net even zitten meten maar 110cm is ook waar mijn vorige kraan op hing hoor. Is zeker niet te laag voor mij met mijn lengte van 1.84m.
Hoe werken de verbindingen met metal-stud eigenlijk? Je schroeft de liggers en staanders aan elkaar lijkt me. Heb je later geen last van deze schroeven als je de platen er tegenaan gaat doen? (dat ze uitsteken?)
Met die lengte kan ik het me wel voorstellen ja.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:50 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Vroeger werden ze op 110 gezet, tegenwoordig 120. Ik vind het wel prettig met mijn 196 lengte.
Je hoeft ze niet perse vast te zetten met een tang/schroef. Uiteindelijk zitten ze door het vastzetten van het plaatmateriaal op de u en c-profielen ook wel vast.quote:
Tegenwoordig zetten we de kranen gewoon nog op 110 hoor..quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:50 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Vroeger werden ze op 110 gezet, tegenwoordig 120. Ik vind het wel prettig met mijn 196 lengte.
Dat kloten valt redelijk mee, heb dit zelf ook net gedaan met pexfit, alles (ongeveer 30 persingen) in 1x dicht. Let goed op het verpakken van de puntstukken bij de kraanbox dat scheelt ergernis. Locktite draad werkt hier prima voor.quote:Zit ernstig te twijfelen of ik dit zal laten doen of dat ik zelf moet gaan kloten met zo'n viega pexfit tang..
Heb je het met een handperstang gedaan?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:15 schreef tux87 het volgende:
[..]
Dat kloten valt redelijk mee, heb dit zelf ook net gedaan met pexfit, alles (ongeveer 30 persingen) in 1x dicht. Let goed op het verpakken van de puntstukken bij de kraanbox dat scheelt ergernis. Locktite draad werkt hier prima voor.
Inderdaad met de handperstang. Ik was ook skeptisch eerst, maar het zit echt stevig. Hornbach verhuurt ze (trendrent) maar ik heb hem gekocht via mp vanwege de grote verbouwing met toch nog meer perswerk.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:19 schreef jasperve het volgende:
[..]
Heb je het met een handperstang gedaan?
Ik was al aan het zoeken naar tangen om viega fosta te persen maar dit lijkt wel haast een onmogelijke opgave. Heb 1 bedrijf gevonden in Zoetermeer.
Er is hier eerder gezegd dat warmteservice ze zou verhuren maar hier kan ik niets over terug vinden.
Edit: net warmteservice gebeld en die verhuren alleen uponor.
Heb je Uponor of Viega?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:24 schreef tux87 het volgende:
[..]
Inderdaad met de handperstang. Ik was ook skeptisch eerst, maar het zit echt stevig. Hornbach verhuurt ze (trendrent) maar ik heb hem gekocht via mp vanwege de grote verbouwing met toch nog meer perswerk.
Toevallig niet ergens in de buurt?quote:
Zuidwest Nederland..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:23 schreef jasperve het volgende:
[..]
Toevallig niet ergens in de buurt?![]()
Heb bij trendrent gekeken maar daar staat ie niet op de site..
Zou een optie zijn. Maar in dit geval teveel moeite.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:00 schreef tux87 het volgende:
[..]
Zuidwest Nederland..
Er staan er ook nog op marktplaats, kun je wellicht daarna weer verkopen.
Je zou cvboer eens kunnen proberen te lokken ?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:30 schreef jasperve het volgende:
Niemand met verstand van installatiewerk die me advies kan geven over het bovenstaande?
Zou hem dan eigenlijk even moeten quoten...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:34 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je zou cvboer eens kunnen proberen te lokken ?
Mijn ervaring is dat het echt wel goed afdicht. Je kan ze dus zonder problemen toepassen. Dus geen loctite en/of tape toepassen.quote:Op maandag 23 februari 2015 17:44 schreef jasperve het volgende:
Vandaag alle fittingen voor het aanleggen van de waterleidingen gehaald.
Nu heb ik (om op de oude uit de muur komende waterleiding door te bouwen) slangaansluitings fittingen gehaald.
Deze zien er zo uit:
[ afbeelding ]
Aan deze fittingen zitten al rubbers.
Nu is mijn vraag: Is het handig om met deze rubbers te werken of is het beter om de boel met loctite dicht te maken? Het moet een permanente verbinding worden. Oftewel, wat is het minste risico?
En als tweede. Zijn er mooie manieren om een pvc afvoerpijp netjes te bevestigen aan een voorzetwand? Dus dat het gat waar uiteindelijk de sifon in steekt netjes aan de muur vastzit?
Ik heb geen andere keus dan dit achter de tegels weg te werken. Denk je dat die rubbers uit zouden kunnen harden in de loop der jaren?quote:Op woensdag 25 februari 2015 11:44 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het echt wel goed afdicht. Je kan ze dus zonder problemen toepassen. Dus geen loctite en/of tape toepassen.
Dat is helaas niet uit te sluiten. Heb je misschien een foto van de situatie? misschien is er een andere optie mogelijk.quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:09 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ik heb geen andere keus dan dit achter de tegels weg te werken. Denk je dat die rubbers uit zouden kunnen harden in de loop der jaren?
Kan je de situatie zo wel uitleggen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:47 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat is helaas niet uit te sluiten. Heb je misschien een foto van de situatie? misschien is er een andere optie mogelijk.
Duidelijk verhaal. Ik kan wel verkondigen dat er nooit iets mee gaat gebeuren, maar dan zou ik liegen. Ik heb er wel vertrouwen in dat het jaren goed gaat.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:40 schreef jasperve het volgende:
[..]
Kan je de situatie zo wel uitleggen.
Er zijn 2 oude muurplaaten op 2 verschillende plekken in de badkamer. Hier zaten direct de douchekraan en de wastafel kraan aan verbonden.
Omdat ik nu overga naar inbouwkranen met een voorzetwand wil ik deze leidingen achter de voorzetwand verleggen.
De optie is, ofwel de schroefverbindingen gebruiken die er al zitten, of te proberen de muurplaten uit het kneiterharde beton te bikken met kans op beschadiging van de koperen leidingen....
Ik weet dat het geen ideale oplossing is om door te gaan op een schroefverbinding. De inbouwkranen van hansgrohe (ibox) zijn echter ook met een schroefverbinding en die zie ik later ook niet meer....
Dat laatste had ik bedacht om het voor mezelf goed te praten
Die komen er zodra ik de definitieve locaties weet van allesquote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zou nog wat beugeltjes aanbrengen.
Bij mijn verbouwing is er niets afgeperst. Er heeft een weekje druk op gestaan voordat het dicht werd gemaakt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:53 schreef jasperve het volgende:
[..]
Die komen er zodra ik de definitieve locaties weet van alles
Maar af laten persen? Of geen ideeen daarover?
Het lijkt me dat je lekkages toch wel gewoon zou moeten kunnen zien met het blote oog en door middel van aan de connecties te voelen?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:39 schreef noutie het volgende:
[..]
Bij mijn verbouwing is er niets afgeperst. Er heeft een weekje druk op gestaan voordat het dicht werd gemaakt.
Leuk spul dat beton-cire, ik heb nog niet zo heel lang geleden mijn toilet laten doen met dat spulquote:Op woensdag 11 maart 2015 23:59 schreef jasperve het volgende:
Vandaag in de showroom gaan kijken naar wat beton cire voorbeelden. Erg gaaf om te zien en denk dat ik wel om ben![]()
![]()
[ afbeelding ]
.......Alleen de prijs......rond de 140/150 euro de m2......auw
Hoop morgen wat offertes binnen te krijgen.
Ik begrijp toch maar moeilijk hoe sommige mensen beweren een volledige geinstalleerde badkamer voor 5000 euro te krijgen als ik zie wat ik tot nu toe al kwijt ben voor mijn renovatie...
tevreden over?quote:Op donderdag 12 maart 2015 08:18 schreef Xeor het volgende:
[..]
Leuk spul dat beton-cire, ik heb nog niet zo heel lang geleden mijn toilet laten doen met dat spul
Ik ben er uiterst tevreden over. Het is heel makkelijk schoon te maken ookquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd als het bij jou klaar is![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:34 schreef Xeor het volgende:
[..]
Ik ben er uiterst tevreden over. Het is heel makkelijk schoon te maken ook
Wij hebben voor een strakke/industriële look gekozen en het resultaat mag er wezen.
Let niet op de vuile vlekken op het zwart, we zaten toen nog midden in de verbouwingziet er gaaf uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd als het bij jou klaar is
ik wil een combinatie doen van lichte stuc met tegels...
deze kleur:
eerste offerte voor het stucwerk 20m2 en het plafond glad trekken: 4000 euro....
als ik daar nog de tegels bijtel zit ik aan enkel 5k om de wanden te bekleden....
wel erg veel centen..
Dat is ook netjes inderdaad.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:43 schreef jasperve het volgende:
[..]
ziet er gaaf uit!
ik wil een combinatie doen van lichte stuc met tegels...
deze kleur:
[ afbeelding ]
eerste offerte voor het stucwerk 20m2 en het plafond glad trekken: 4000 euro....
als ik daar nog de tegels bijtel zit ik aan enkel 5k om de wanden te bekleden....
wel erg veel centen..
Omdat je haaks op de rachels meer stevigheid krijgt (zowel in de lengte als de breedte komen schroeven) en omdat je meer hout hebt om in te schroeven (hoef je niet zo precies te schroeven). Daarnaast werkt hout bijna niet in de lengte, dus minder kans op scheuren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:02 schreef jasperve het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom je stucplaat haaks op de rachels zou moeten zetten?
Lees hier verschillende verhalen over op internet.
Toen ik naar het instructiefilmpje van knauf keek met gipsplaten werd er gewoon met de rachels mee gewerkt!?
Heb nog een andere binnen gekregen voor ongeveer 3000 Euro. Gezien het aantal handelingen lijkt het me geen onredelijke prijs.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:26 schreef hans1985 het volgende:
Dus ze vragen 400 euro per m2.
Dat is euh erg prijzig.
Saus klaar? Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:25 schreef hans1985 het volgende:
Welke handelingen?
Saus klaar neem ik aan?
Je doelt op de waterleiding neem ik aan? Die ga ik sowieso nog vast zetten vandaag.quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:04 schreef Gieliovd het volgende:
Het is wat karig gebeugeld, maar verder geen probleem volgens mij!
Goed gezien! Oorspronkelijk wou ik het alleen bij het bad en de wastafel doen om extra stevigheid te geven, maar ik was zo lekker bezig. Die muur gaat nergens meer heen!quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:34 schreef Randy_S het volgende:
Heb je nou serieus elke staander dmv een houten plaatje verankerd aan de muur?
Op zich is dit prima zo !quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:47 schreef jasperve het volgende:
Voor ik de aquapanel platen tegen het voorzetwandje ga plaatsen zou ik graag nog horen of de manier waarop ik de stroom naar de spiegel heb gelegd door de beugel kan.
is dit niet erg gevoelig voor schimmel mocht het ooit toch ergens een keer lekken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:14 schreef Doraj het volgende:
Voor de isolatie zou ik glaswol of steenwol gebruiken, kun je de ruimte lekker makkelijk volstoppen.
Ik dacht dat steenwol vooral voor geluidisolatie is, en glaswol voor warmte-isolatie? En wel even een maskertje met filter voordoen, de vezels die vrijkomen bij verwerken zijn niet grappig voor je longenquote:Op woensdag 27 mei 2015 20:14 schreef Doraj het volgende:
Voor de isolatie zou ik glaswol of steenwol gebruiken, kun je de ruimte lekker makkelijk volstoppen.
Voor zover ik weet isoleren ze wat betreft warmte gelijk en heeft steenwol betere geluidsisolatie eigenschappen. Steenwol verwerkt echter fijner omdat het minder prikt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:09 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ik dacht dat steenwol vooral voor geluidisolatie is, en glaswol voor warmte-isolatie? En wel even een maskertje met filter voordoen, de vezels die vrijkomen bij verwerken zijn niet grappig voor je longen.
Nee die optie is er niet echt.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:29 schreef Doraj het volgende:
Ziet er goed uit? Heb je ergens de mogelijkheid om na het afwerken makkelijk bij de afvoer van heb bad te komen? Bij ons hebben ze dat niet gedaan dus ik hoop maar dat ik nooit een verstopping krijg of lekkage. Als dat wel het geval is zal ik tegels weg moeten halen en maar hopen dat ze heel blijven :-(.
Ik had meer van je jou verwacht Vonk!!quote:
quote:Op zondag 31 mei 2015 20:50 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ik had meer van je jou verwacht Vonk!!
Het was een strikantwoord... want zo heten die dingen!
http://www.bengshop.nl/de(...)g=nl&art_id=13026611
http://www.bengshop.nl/detailitem.php?art_id=13026614
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |