abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149324893
Hoi mensen,

Nu mag ik dan wel deel 2 openen!! :)

De laatste post in het vorige topic ging over een voorzetwandje wat gemaakt dient te worden in de badkamer.

Zoals gezegd ben ik van plan het wandje te gaan maken met een metal-stud frame en ik had nog de volgende vragen hierover:

- Wat is ongeveer een normale hoogte voor een half-hoog wandje? Ik wil het gebruiken om toiletartikelen e.d. op kwijt te kunnen. Aan het wandje komt het wastafel meubel te hangen en het idee is dat de kraan voor de wastafel dan ook uit het muurtje komt. Mocht er iemand zo'n wandje in zijn badkamer hebben, hoe hoog is het dan bij jullie?

- Is een metal-stud frame stevig genoeg of kies ik hier beter voor hout?

- Verliest een metal-stud frame veel van zijn stevigheid als het verlengt moet worden?

De wand waar het trouwens tegen aan moet komen is de volgende:

Zoals te zien is komen de aansluitingen van de waterleiding van de oude douche al op een bepaalde hoogte uit de muur. Dit is ook deels waar de vraag over de hoogte van het wandje vandaan komt.

Als ik deze pijpen niet zou willen verleggen moet ik het wandje een minimale hoogte van 125 cm geven. Ik weet niet of dit te hoog is in verband met de spiegel die er boven moet en bijvoorbeeld kortere mensen... :)
  PR/Manusje van alles dinsdag 3 februari 2015 @ 13:49:42 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_149324990
Als je meubel er echt aan komt te hangen zou ik het zeker niet uitvoeren in metalstud.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_149325048
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je meubel er echt aan komt te hangen zou ik het zeker niet uitvoeren in metalstud.
Ik zou ter plekke van het meubel extra versteviging kunnen aanbrengen welke direct vastzit op de betonnen achterwand. De rest van de wand krijgt niet echt veel krachten te verduren. Of zou het dan nog geen goede optie zijn?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:57:28 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149325228
Ik heb even een topickoppeling aangevraagd in FB ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:58:40 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149325260
Oh, en dan begreep ik het verkeerde wandje in het vorige topic.... never mind my reply :@ :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149325544
De bovenkant van je wastafel komt op 80 tot 90 cm. Ik zou het wandje dan tot circa 1 meter hoogte doortrekken, kijk even wat goed uitkomt qua tegels.

De stevigheid van het wandje zit hem volgens mij vooral in de verankering aan de muur, hoe je het bekleed maakt volgens mij niet zoveel uit. Hout kan meer druk hebben dan gipsplaat, zou dan eerder voor watervast multiplex kiezen,

Ik heb trouwens niet heel veel verstand van metal-stud wanden, maar is het niet zo dat die vooral stevig worden door een bekleding aan 2 zijden, iets wat met een constructie als TS voor ogen heeft niet heel logisch is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_149325832
Het probleem is als ik het wandje dus op 100cm zou zetten ik de leiding in de betonnen buitenmuur zal moeten uitkappen. Ik heb geen idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen zonder de koperen leiding die erin loopt te beschadigen. Suggesties?
pi_149326052
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:17 schreef jasperve het volgende:
Het probleem is als ik het wandje dus op 100cm zou zetten ik de leiding in de betonnen buitenmuur zal moeten uitkappen. Ik heb geen idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen zonder de koperen leiding die erin loopt te beschadigen. Suggesties?
Hoe hoog komt de leiding uit de wand dan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_149326216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hoe hoog komt de leiding uit de wand dan?
Op een hoogte van ongeveer 120 centimer.
pi_149326350
Dan zou ik de wand tot die hoogte doortrekken.
pi_149327352
De vraag is of dit te hoog is ivm spiegel ophangen e.d. Het moet er niet belachelijk uit komen te zien.. :)
pi_149327620
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:06 schreef jasperve het volgende:
De vraag is of dit te hoog is ivm spiegel ophangen e.d. Het moet er niet belachelijk uit komen te zien.. :)
Valt wel mee denk ik. Bij mij thuis zit de bovenkant van de wastafel op 90cm, dan de kraan, ongeveer 20 cm hoog, en dan de spiegel. Onderkant van de spiegel op 1m20 lijkt me dus niet heel vreemd.

Teken het anders even uit op de muur. Kan je zien hoe het voelt.
pi_149332005
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:15 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik. Bij mij thuis zit de bovenkant van de wastafel op 90cm, dan de kraan, ongeveer 20 cm hoog, en dan de spiegel. Onderkant van de spiegel op 1m20 lijkt me dus niet heel vreemd.

Teken het anders even uit op de muur. Kan je zien hoe het voelt.
Aangezien de halfhoge muur ook door loopt in de douche zou 120cm niet eens zo onaardig zijn. De normale douchekraan hoogte zit toch rond de 110cm?
pi_149348451
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:32 schreef jasperve het volgende:

[..]

Aangezien de halfhoge muur ook door loopt in de douche zou 120cm niet eens zo onaardig zijn. De normale douchekraan hoogte zit toch rond de 110cm?
Ja, lijkt me wel een normale hoogte inderdaad. Moet je voor de hoogte van de douchekraan nog rekening houden met een douchebak?
  woensdag 4 februari 2015 @ 09:30:35 #15
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149349662
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 07:37 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja, lijkt me wel een normale hoogte inderdaad. Moet je voor de hoogte van de douchekraan nog rekening houden met een douchebak?
Sowieso. De hoogte wordt gemeten vanaf de vloer waar je op staat. De hoogte van een douchekraan is trouwens 120cm. 110 is te laag.
Share your talent, move the world.
pi_149357115
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:30 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Sowieso. De hoogte wordt gemeten vanaf de vloer waar je op staat. De hoogte van een douchekraan is trouwens 120cm. 110 is te laag.
Ik heb net even zitten meten maar 110cm is ook waar mijn vorige kraan op hing hoor. Is zeker niet te laag voor mij met mijn lengte van 1.84m.

Hoe werken de verbindingen met metal-stud eigenlijk? Je schroeft de liggers en staanders aan elkaar lijkt me. Heb je later geen last van deze schroeven als je de platen er tegenaan gaat doen? (dat ze uitsteken?)
pi_149357314
Zit even te zoeken op internet. Klopt het dat de verbindingsprofielen met een krimptang aan elkaar moeten worden verbonden?

Enig idee of die ergens te huur zijn?
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:50:09 #18
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149357556
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:23 schreef jasperve het volgende:

[..]

Ik heb net even zitten meten maar 110cm is ook waar mijn vorige kraan op hing hoor. Is zeker niet te laag voor mij met mijn lengte van 1.84m.

Hoe werken de verbindingen met metal-stud eigenlijk? Je schroeft de liggers en staanders aan elkaar lijkt me. Heb je later geen last van deze schroeven als je de platen er tegenaan gaat doen? (dat ze uitsteken?)
Vroeger werden ze op 110 gezet, tegenwoordig 120. Ik vind het wel prettig met mijn 196 lengte.
pi_149360215
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:50 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Vroeger werden ze op 110 gezet, tegenwoordig 120. Ik vind het wel prettig met mijn 196 lengte.
Met die lengte kan ik het me wel voorstellen ja. :)
pi_149360753
Net zitten rekenen of ik een metal-stud profiel van 3,32 in een keer de ruimte in kan krijgen of dat ik het uit meerdere delen moet maken.

Volgens mijn berekeningen zou ik het door de boel goed omhoog te steken precies moeten halen met 10 centimeter speling. :) :) :)

Nu nog een manier bedenken om een metal-stud profiel van 3,50 meter met mijn auto te vervoeren...

Iemand nog ideeen voor zo'n tang?
pi_149364284
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:34 schreef jasperve het volgende:

Iemand nog ideeen voor zo'n tang?
Je hoeft ze niet perse vast te zetten met een tang/schroef. Uiteindelijk zitten ze door het vastzetten van het plaatmateriaal op de u en c-profielen ook wel vast.
pi_149364340
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:50 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Tegenwoordig zetten we de kranen gewoon nog op 110 hoor..
pi_149385791
Zojuist de hansgrohe ibox aan de muur geschroefd voor de douche.

Ik loop er toch wel tegenaan dat ik niet precies weet wat ik met de verlichting wil gaan doen. Zeker als er een klein verlaagd plafond in moet zal ik dat moeten doen voordat het bad erin staat.

Hebben jullie wel eens een lichtplan laten ontwerpen door iemand? En zo ja, hoe is dat bevallen?
pi_149860164
We gaan lekker door.

De voorzetwand begint vorm te krijgen. Bovenop liggen de verstevigingsstukken waarmee ik straks de wand aan de muur zal verankeren.

En mijn kranen zijn binnengekomen!!! Hier een klein kiekje van een van de voorplaten.

Eerstvolgende wat er moet gebeuren is het aansluiten van al het leidingwerk.

Zit ernstig te twijfelen of ik dit zal laten doen of dat ik zelf moet gaan kloten met zo'n viega pexfit tang..
pi_149862424
quote:
Zit ernstig te twijfelen of ik dit zal laten doen of dat ik zelf moet gaan kloten met zo'n viega pexfit tang..
Dat kloten valt redelijk mee, heb dit zelf ook net gedaan met pexfit, alles (ongeveer 30 persingen) in 1x dicht. Let goed op het verpakken van de puntstukken bij de kraanbox dat scheelt ergernis. Locktite draad werkt hier prima voor.
pi_149862503
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:15 schreef tux87 het volgende:

[..]

Dat kloten valt redelijk mee, heb dit zelf ook net gedaan met pexfit, alles (ongeveer 30 persingen) in 1x dicht. Let goed op het verpakken van de puntstukken bij de kraanbox dat scheelt ergernis. Locktite draad werkt hier prima voor.
Heb je het met een handperstang gedaan?

Ik was al aan het zoeken naar tangen om viega fosta te persen maar dit lijkt wel haast een onmogelijke opgave. Heb 1 bedrijf gevonden in Zoetermeer.

Er is hier eerder gezegd dat warmteservice ze zou verhuren maar hier kan ik niets over terug vinden.

Edit: net warmteservice gebeld en die verhuren alleen uponor.
pi_149862623
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:19 schreef jasperve het volgende:

[..]

Heb je het met een handperstang gedaan?

Ik was al aan het zoeken naar tangen om viega fosta te persen maar dit lijkt wel haast een onmogelijke opgave. Heb 1 bedrijf gevonden in Zoetermeer.

Er is hier eerder gezegd dat warmteservice ze zou verhuren maar hier kan ik niets over terug vinden.

Edit: net warmteservice gebeld en die verhuren alleen uponor.
Inderdaad met de handperstang. Ik was ook skeptisch eerst, maar het zit echt stevig. Hornbach verhuurt ze (trendrent) maar ik heb hem gekocht via mp vanwege de grote verbouwing met toch nog meer perswerk.
pi_149863087
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:24 schreef tux87 het volgende:

[..]

Inderdaad met de handperstang. Ik was ook skeptisch eerst, maar het zit echt stevig. Hornbach verhuurt ze (trendrent) maar ik heb hem gekocht via mp vanwege de grote verbouwing met toch nog meer perswerk.
Heb je Uponor of Viega?
pi_149865279
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:42 schreef jasperve het volgende:

[..]

Heb je Uponor of Viega?
Viega pexfit
pi_149865818
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:06 schreef tux87 het volgende:

[..]

Viega pexfit
Toevallig niet ergens in de buurt? ;)

Heb bij trendrent gekeken maar daar staat ie niet op de site..
pi_149884796
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:23 schreef jasperve het volgende:

[..]

Toevallig niet ergens in de buurt? ;)

Heb bij trendrent gekeken maar daar staat ie niet op de site..
Zuidwest Nederland..
Er staan er ook nog op marktplaats, kun je wellicht daarna weer verkopen.
pi_149889334
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:00 schreef tux87 het volgende:

[..]

Zuidwest Nederland..
Er staan er ook nog op marktplaats, kun je wellicht daarna weer verkopen.
Zou een optie zijn. Maar in dit geval teveel moeite. :)

Moet stuk of 15 verbindingen eraan maken en daarna gebruik ik hem niet meer.
pi_149960097
Vandaag alle fittingen voor het aanleggen van de waterleidingen gehaald.

Nu heb ik (om op de oude uit de muur komende waterleiding door te bouwen) slangaansluitings fittingen gehaald.

Deze zien er zo uit:

Aan deze fittingen zitten al rubbers.

Nu is mijn vraag: Is het handig om met deze rubbers te werken of is het beter om de boel met loctite dicht te maken? Het moet een permanente verbinding worden. Oftewel, wat is het minste risico?

En als tweede. Zijn er mooie manieren om een pvc afvoerpijp netjes te bevestigen aan een voorzetwand? Dus dat het gat waar uiteindelijk de sifon in steekt netjes aan de muur vastzit?

[ Bericht 13% gewijzigd door jasperve op 23-02-2015 19:07:50 ]
pi_150011014
Niemand met verstand van installatiewerk die me advies kan geven over het bovenstaande?
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 22:34:07 #35
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_150011258
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:30 schreef jasperve het volgende:
Niemand met verstand van installatiewerk die me advies kan geven over het bovenstaande?
Je zou cvboer eens kunnen proberen te lokken ? :)
pi_150012030
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:34 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je zou cvboer eens kunnen proberen te lokken ? :)
Zou hem dan eigenlijk even moeten quoten... ;)

Ondertussen maar verder gegaan met het verleggen van alle electra aansluitingen / schakelaars.
Deze komen op bepaalde plaatsen uit het plafond die voorheen logisch waren maar nu niet handig meer zijn. Vandaag dus een hoop sleuven in de muur gemaakt....vies werkje.

Omdat deze allemaal een nieuw plekje krijgen en de draad niet meer recht naar beneden gaat moeten alle VD draden vervangen worden. Leuk werkje! :)

Ik wil tevens een 2de centraaldoos maken in de voorzetwand op de plaats waar het stopcontact moet komen. Vanuit hier kan ik dan doorgaan naar de verlichting voor de koof van het bad en de verwarming van de spiegel e.d.

Mocht ik nog problemen tegenkomen dan hoor je het als eerste vonkenboer! :)
pi_150021963
Nou kansloze onderneming.

Die klootzakken van het bouwfonds hebben alles in flexibele pijp gedaan en het daarna in het beton gestort...krijg je dus nooit meer die draad uit...laat staan nieuwe in..
  woensdag 25 februari 2015 @ 11:44:09 #38
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_150024266
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:44 schreef jasperve het volgende:
Vandaag alle fittingen voor het aanleggen van de waterleidingen gehaald.

Nu heb ik (om op de oude uit de muur komende waterleiding door te bouwen) slangaansluitings fittingen gehaald.

Deze zien er zo uit:

[ afbeelding ]

Aan deze fittingen zitten al rubbers.

Nu is mijn vraag: Is het handig om met deze rubbers te werken of is het beter om de boel met loctite dicht te maken? Het moet een permanente verbinding worden. Oftewel, wat is het minste risico?

En als tweede. Zijn er mooie manieren om een pvc afvoerpijp netjes te bevestigen aan een voorzetwand? Dus dat het gat waar uiteindelijk de sifon in steekt netjes aan de muur vastzit?
Mijn ervaring is dat het echt wel goed afdicht. Je kan ze dus zonder problemen toepassen. Dus geen loctite en/of tape toepassen.
pi_150025053
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:44 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het echt wel goed afdicht. Je kan ze dus zonder problemen toepassen. Dus geen loctite en/of tape toepassen.
Ik heb geen andere keus dan dit achter de tegels weg te werken. Denk je dat die rubbers uit zouden kunnen harden in de loop der jaren?
  woensdag 25 februari 2015 @ 18:47:36 #40
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_150038084
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:09 schreef jasperve het volgende:

[..]

Ik heb geen andere keus dan dit achter de tegels weg te werken. Denk je dat die rubbers uit zouden kunnen harden in de loop der jaren?
Dat is helaas niet uit te sluiten. Heb je misschien een foto van de situatie? misschien is er een andere optie mogelijk.
pi_150048724
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:47 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Dat is helaas niet uit te sluiten. Heb je misschien een foto van de situatie? misschien is er een andere optie mogelijk.
Kan je de situatie zo wel uitleggen.

Er zijn 2 oude muurplaaten op 2 verschillende plekken in de badkamer. Hier zaten direct de douchekraan en de wastafel kraan aan verbonden.

Omdat ik nu overga naar inbouwkranen met een voorzetwand wil ik deze leidingen achter de voorzetwand verleggen.

De optie is, ofwel de schroefverbindingen gebruiken die er al zitten, of te proberen de muurplaten uit het kneiterharde beton te bikken met kans op beschadiging van de koperen leidingen.... :(

Ik weet dat het geen ideale oplossing is om door te gaan op een schroefverbinding. De inbouwkranen van hansgrohe (ibox) zijn echter ook met een schroefverbinding en die zie ik later ook niet meer....

Dat laatste had ik bedacht om het voor mezelf goed te praten ;)
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:01:00 #42
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_150089744
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:40 schreef jasperve het volgende:

[..]

Kan je de situatie zo wel uitleggen.

Er zijn 2 oude muurplaaten op 2 verschillende plekken in de badkamer. Hier zaten direct de douchekraan en de wastafel kraan aan verbonden.

Omdat ik nu overga naar inbouwkranen met een voorzetwand wil ik deze leidingen achter de voorzetwand verleggen.

De optie is, ofwel de schroefverbindingen gebruiken die er al zitten, of te proberen de muurplaten uit het kneiterharde beton te bikken met kans op beschadiging van de koperen leidingen.... :(

Ik weet dat het geen ideale oplossing is om door te gaan op een schroefverbinding. De inbouwkranen van hansgrohe (ibox) zijn echter ook met een schroefverbinding en die zie ik later ook niet meer....

Dat laatste had ik bedacht om het voor mezelf goed te praten ;)
Duidelijk verhaal. Ik kan wel verkondigen dat er nooit iets mee gaat gebeuren, maar dan zou ik liegen. Ik heb er wel vertrouwen in dat het jaren goed gaat.
pi_150094468
Ik zou er sowieso als ik het had vloeibare afdichting bij hebben gedaan, maar in dit verhaal zeker. Rubber blijft prima, het is opgesloten dus aan niks onderhevig. En het beweegt ook niet. Maar rubber en vloeibaar is eigenlijk twee keer hetzelfde. Ze kunnen het beide alleen.
pi_150333144
Hard aan het werk geweest vandaag! Erg blij en tevreden met het resultaat.

Enige probleem wat ik ben tegen gekomen is dat de warm waterleiding erg dicht langs de koudwater leiding loopt. Dit kon ik echter niet voorkomen.

Moet ik deze 2 op een of andere manier nog verder thermisch van elkaar isoleren?

pi_150342319
zou ik de boel nog moeten laten afpersen of is een visuele inspectie op lekken gedurende een paar dagen genoeg?
  PR/Manusje van alles vrijdag 6 maart 2015 @ 09:24:56 #46
Toezicht is gezond!
pi_150343042
Ik zou nog wat beugeltjes aanbrengen. :9
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_150347099
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 09:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zou nog wat beugeltjes aanbrengen. :9
Die komen er zodra ik de definitieve locaties weet van alles :)

Maar af laten persen? Of geen ideeen daarover?
pi_150357236
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:53 schreef jasperve het volgende:

[..]

Die komen er zodra ik de definitieve locaties weet van alles :)

Maar af laten persen? Of geen ideeen daarover?
Bij mijn verbouwing is er niets afgeperst. Er heeft een weekje druk op gestaan voordat het dicht werd gemaakt.
pi_150359161
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:39 schreef noutie het volgende:

[..]

Bij mijn verbouwing is er niets afgeperst. Er heeft een weekje druk op gestaan voordat het dicht werd gemaakt.
Het lijkt me dat je lekkages toch wel gewoon zou moeten kunnen zien met het blote oog en door middel van aan de connecties te voelen?

Of is er een kans dat de druk te laag is om lekkages te veroorzaken?

Er heeft ook nog bijna geen water door de buizen gestroomd aangezien ik nog geen kranen heb.
Wel heb ik de muurplaten die afgedopt waren voorzichtig opengedraaid om de lucht eruit te laten.
pi_150552718
Vandaag in de showroom gaan kijken naar wat beton cire voorbeelden. Erg gaaf om te zien en denk dat ik wel om ben :) :)

.......Alleen de prijs......rond de 140/150 euro de m2......auw :'(

Hoop morgen wat offertes binnen te krijgen.

Ik begrijp toch maar moeilijk hoe sommige mensen beweren een volledige geinstalleerde badkamer voor 5000 euro te krijgen als ik zie wat ik tot nu toe al kwijt ben voor mijn renovatie...

[ Bericht 8% gewijzigd door jasperve op 12-03-2015 00:04:17 ]
pi_150555335
Inderdaad.. De offertes die ik kreeg voor wat werk waren al meer dan ¤5000...

En dan nog al het materiaal.

Nee, als ik het had laten doen was het veelvoud van 5k geworden :')
Laat die handjes wapperen!
pi_150555872
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:59 schreef jasperve het volgende:
Vandaag in de showroom gaan kijken naar wat beton cire voorbeelden. Erg gaaf om te zien en denk dat ik wel om ben :) :)

[ afbeelding ]

.......Alleen de prijs......rond de 140/150 euro de m2......auw :'(

Hoop morgen wat offertes binnen te krijgen.

Ik begrijp toch maar moeilijk hoe sommige mensen beweren een volledige geinstalleerde badkamer voor 5000 euro te krijgen als ik zie wat ik tot nu toe al kwijt ben voor mijn renovatie...
Leuk spul dat beton-cire, ik heb nog niet zo heel lang geleden mijn toilet laten doen met dat spul :P
pi_150557395
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:18 schreef Xeor het volgende:

[..]

Leuk spul dat beton-cire, ik heb nog niet zo heel lang geleden mijn toilet laten doen met dat spul :P
tevreden over?
pi_150558452
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:45 schreef jasperve het volgende:

[..]

tevreden over?
Ik ben er uiterst tevreden over. Het is heel makkelijk schoon te maken ook :)
Wij hebben voor een strakke/industriële look gekozen en het resultaat mag er wezen.

Let niet op de vuile vlekken op het zwart, we zaten toen nog midden in de verbouwing :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd als het bij jou klaar is :)
pi_150559998
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:34 schreef Xeor het volgende:

[..]

Ik ben er uiterst tevreden over. Het is heel makkelijk schoon te maken ook :)
Wij hebben voor een strakke/industriële look gekozen en het resultaat mag er wezen.

Let niet op de vuile vlekken op het zwart, we zaten toen nog midden in de verbouwing :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd als het bij jou klaar is :)
ziet er gaaf uit!

ik wil een combinatie doen van lichte stuc met tegels...

deze kleur:

eerste offerte voor het stucwerk 20m2 en het plafond glad trekken: 4000 euro.... :')

als ik daar nog de tegels bijtel zit ik aan enkel 5k om de wanden te bekleden....

wel erg veel centen..
pi_150560283
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:43 schreef jasperve het volgende:

[..]

ziet er gaaf uit!

ik wil een combinatie doen van lichte stuc met tegels...

deze kleur:
[ afbeelding ]

eerste offerte voor het stucwerk 20m2 en het plafond glad trekken: 4000 euro.... :')

als ik daar nog de tegels bijtel zit ik aan enkel 5k om de wanden te bekleden....

wel erg veel centen..
Dat is ook netjes inderdaad.
Het is inderdaad prijzig maar vergeet niet dat je heel veel bespaard op de aanschaf van tegels op de wanden ;)
pi_151082018
Kan iemand me vertellen waarom je stucplaat haaks op de rachels zou moeten zetten?

Lees hier verschillende verhalen over op internet.

Toen ik naar het instructiefilmpje van knauf keek met gipsplaten werd er gewoon met de rachels mee gewerkt!?
pi_151100970
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:02 schreef jasperve het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom je stucplaat haaks op de rachels zou moeten zetten?

Lees hier verschillende verhalen over op internet.

Toen ik naar het instructiefilmpje van knauf keek met gipsplaten werd er gewoon met de rachels mee gewerkt!?
Omdat je haaks op de rachels meer stevigheid krijgt (zowel in de lengte als de breedte komen schroeven) en omdat je meer hout hebt om in te schroeven (hoef je niet zo precies te schroeven). Daarnaast werkt hout bijna niet in de lengte, dus minder kans op scheuren.
pi_151230116
Het verlaagde plafond is bijna af en ik moet nu een besluit nemen over waar ik de inbouwspots wil plaatsen.

Hoeveel denken jullie dat ik er moet plaatsen en wat de beste positie zou zijn?

Het gaat om indeling D waarbij er alleen tussen de douche en de wastafel geen muurtje zit.

Aan de kant van het bad en aan de kant van het douche (boven en onderaan de indeling dus) is tevens al een lichtkoof gemaakt.
pi_151231620
Dus ze vragen 400 euro per m2.

Dat is euh erg prijzig.
pi_151231839
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:26 schreef hans1985 het volgende:
Dus ze vragen 400 euro per m2.

Dat is euh erg prijzig.
Heb nog een andere binnen gekregen voor ongeveer 3000 Euro. Gezien het aantal handelingen lijkt het me geen onredelijke prijs.

Nog ideeen voor die spotjes?
pi_151233131
Welke handelingen?

Saus klaar neem ik aan?
pi_151233400
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 18:25 schreef hans1985 het volgende:
Welke handelingen?

Saus klaar neem ik aan?
Saus klaar? Waar heb je het over?

Het gaat om beton-cire. Niet om een simpel stuclaagje.
pi_152100073
Het einde begint in zicht te komen!! :)

Voor ik de aquapanel platen tegen het voorzetwandje ga plaatsen zou ik graag nog horen of de manier waarop ik de stroom naar de spiegel heb gelegd door de beugel kan.

De pvc buis loopt feitelijk voor een paar cm onder de waterleiding door. Is dit een probleem of gaat dit tegen bepaalde regels in?

Alvast bedankt voor de input!

pi_152110989
Het is wat karig gebeugeld, maar verder geen probleem volgens mij!

Goed bezig verder!
pi_152112016
Heb je nou serieus elke staander dmv een houten plaatje verankerd aan de muur?
  PR/Manusje van alles woensdag 29 april 2015 @ 07:38:41 #67
Toezicht is gezond!
pi_152114711
Ziet er prima uit hoor, je elektra. Kan makkelijk zo onder de waterleiding door. :)
pi_152115395
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:04 schreef Gieliovd het volgende:
Het is wat karig gebeugeld, maar verder geen probleem volgens mij!
Je doelt op de waterleiding neem ik aan? Die ga ik sowieso nog vast zetten vandaag. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:34 schreef Randy_S het volgende:
Heb je nou serieus elke staander dmv een houten plaatje verankerd aan de muur?
Goed gezien! Oorspronkelijk wou ik het alleen bij het bad en de wastafel doen om extra stevigheid te geven, maar ik was zo lekker bezig. Die muur gaat nergens meer heen! ;)

Het was bij de wastafel ook echt nodig omdat 2 van die staanders niet helemaal erin konden vanwege de kraan. Als hier daarna een meubel van tig kilo aan komt te hangen moet het wel stevig zitten.
  Moderator woensdag 29 april 2015 @ 09:33:27 #69
92034 crew  Vonkenboer
pi_152115826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:47 schreef jasperve het volgende:

Voor ik de aquapanel platen tegen het voorzetwandje ga plaatsen zou ik graag nog horen of de manier waarop ik de stroom naar de spiegel heb gelegd door de beugel kan.
Op zich is dit prima zo ! :) Er zou een beugeltje meer tussen kunnen maar dat is mieren neuken :+
pi_152983335
De badkamer is bijna klaar om afgewerkt te worden. :) :) :)

Nog het afschot in de douche smeren en het verlaagd plafond verder afwerken hierna!!!

Vandaag bezig geweest met een voorzetwand te maken met teruggevallen plint voor het bad. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. (Er zijn nog meer verstevigingsstukken aangebracht rond de platen nadat de fotos gemaakt zijn).

De rand van het bad is erg smal aan de voorkant waardoor hij heel lastig helemaal bovenaan ondersteund kan worden. Er is dan geen ruimte meer over voor een plaat en tegels. Het idee is om deze wand tot bovenaan de bekleden met aquapanel/multiplex om het vervolgens te kunnen tegelen. Zou de constructie op deze manier stevig genoeg zijn?

Best lastig trouwens zo'n profiel van een bad volgen welke bij elk schot verschillend is.... ;)

Wat is trouwens de beste manier om het bad van onderen te isoleren? Er zitten behoorlijk grote lege plekken onder.

Alvast bedankt voor de input!

[ Bericht 1% gewijzigd door jasperve op 26-05-2015 18:49:53 ]
pi_153015314
niemand enige suggesties? ;)

hout of aquapanel voor aftimmering? wat voor soort isolatie?
pi_153017871
Voor de isolatie zou ik glaswol of steenwol gebruiken, kun je de ruimte lekker makkelijk volstoppen.
pi_153027905
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:14 schreef Doraj het volgende:
Voor de isolatie zou ik glaswol of steenwol gebruiken, kun je de ruimte lekker makkelijk volstoppen.
is dit niet erg gevoelig voor schimmel mocht het ooit toch ergens een keer lekken.
pi_153048026
Ja, is wel gevoelig voor schimmel, maar als je zorgt dat alles goed dicht is, waarom zou een dan water komen? En mocht je lekkage hebben bij je afvoer dan moet je de boel toch openmaken voor de reparatie en kun je de natte glas- of steenwol ook weghalen.

Het is dat je het bas al geplaatst hebt, anders had je ook Tonzon badisolatie kunnen overwegen: http://tonzon.nl/badisolatie

Bij ons is door de vorige eigenaren geen isolatie toegepast waardoor het water vrij snel afkoelt, als ik de badkamer ooit ga aanpakken ga ik zeker isoleren onder het bad en dan gewoon met steenwol.
pi_153049366
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:14 schreef Doraj het volgende:
Ik dacht dat steenwol vooral voor geluidisolatie is, en glaswol voor warmte-isolatie? En wel even een maskertje met filter voordoen, de vezels die vrijkomen bij verwerken zijn niet grappig voor je longen :).
pi_153050473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:09 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik dacht dat steenwol vooral voor geluidisolatie is, en glaswol voor warmte-isolatie? En wel even een maskertje met filter voordoen, de vezels die vrijkomen bij verwerken zijn niet grappig voor je longen :).
Voor zover ik weet isoleren ze wat betreft warmte gelijk en heeft steenwol betere geluidsisolatie eigenschappen. Steenwol verwerkt echter fijner omdat het minder prikt.
pi_153080743
Heb er glaswol achter gestopt. Wat een smerige troep zeg...

Het eindresultaat so far:

pi_153081959
Super coole design badkraan!
pi_153097054
Ziet er goed uit? Heb je ergens de mogelijkheid om na het afwerken makkelijk bij de afvoer van heb bad te komen? Bij ons hebben ze dat niet gedaan dus ik hoop maar dat ik nooit een verstopping krijg of lekkage. Als dat wel het geval is zal ik tegels weg moeten halen en maar hopen dat ze heel blijven :-(.
pi_153101839
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:29 schreef Doraj het volgende:
Ziet er goed uit? Heb je ergens de mogelijkheid om na het afwerken makkelijk bij de afvoer van heb bad te komen? Bij ons hebben ze dat niet gedaan dus ik hoop maar dat ik nooit een verstopping krijg of lekkage. Als dat wel het geval is zal ik tegels weg moeten halen en maar hopen dat ze heel blijven :-(.
Nee die optie is er niet echt.

Dit komt mede omdat het bad direct op de constructieve vloer staat. De rest van de badkamer heeft een dekvloer gekregen van 5cm. Hierdoor is de instap iets minder hoog, maar het gevolg is wel dat de afvoer nauwelijks nog te bereiken is.

Ik heb wel een gaatje gelaten in het 'plafond' van de teruggevallen plint. Hierdoor zou ik evt een inspectie cameratje kunnen stoppen om in ieder geval zicht te hebben of er iets lekt onder het bad.

Bestaan er trouwens waarschuwings apparaatjes die ik onder het bad zou kunnen plaatsen die een alarm geven bij het voelen van vocht?
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:20:59 #81
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153105444
Yes, een cavia onder je bad plaatsen.
  Moderator zondag 31 mei 2015 @ 12:36:52 #82
92034 crew  Vonkenboer
pi_153126500
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

}:|

Arme cavia !
best wel ja...

ook nog serieuze opties? ;)
  zondag 31 mei 2015 @ 20:50:54 #84
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153138871
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

}:|

Arme cavia !
Ik had meer van je jou verwacht Vonk!! ;)

Het was een strikantwoord... want zo heten die dingen!

http://www.bengshop.nl/de(...)g=nl&art_id=13026611
http://www.bengshop.nl/detailitem.php?art_id=13026614

Je hebt ook simpele met een kastje, stekker en een paar draadjes en een sensor. Vergelijk het een beetje met zo'n waterdetector die je bij je wasmachine kunt gebruikten i.c.m. waterslot op zolder.
  Milf zondag 31 mei 2015 @ 20:53:21 #85
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_153138983
quote:
16s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:50 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik had meer van je jou verwacht Vonk!! ;)

Het was een strikantwoord... want zo heten die dingen!

http://www.bengshop.nl/de(...)g=nl&art_id=13026611
http://www.bengshop.nl/detailitem.php?art_id=13026614

[ afbeelding ]
:D!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')