abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150555335
Inderdaad.. De offertes die ik kreeg voor wat werk waren al meer dan ¤5000...

En dan nog al het materiaal.

Nee, als ik het had laten doen was het veelvoud van 5k geworden :')
Laat die handjes wapperen!
pi_150555872
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:59 schreef jasperve het volgende:
Vandaag in de showroom gaan kijken naar wat beton cire voorbeelden. Erg gaaf om te zien en denk dat ik wel om ben :) :)

[ afbeelding ]

.......Alleen de prijs......rond de 140/150 euro de m2......auw :'(

Hoop morgen wat offertes binnen te krijgen.

Ik begrijp toch maar moeilijk hoe sommige mensen beweren een volledige geinstalleerde badkamer voor 5000 euro te krijgen als ik zie wat ik tot nu toe al kwijt ben voor mijn renovatie...
Leuk spul dat beton-cire, ik heb nog niet zo heel lang geleden mijn toilet laten doen met dat spul :P
pi_150557395
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:18 schreef Xeor het volgende:

[..]

Leuk spul dat beton-cire, ik heb nog niet zo heel lang geleden mijn toilet laten doen met dat spul :P
tevreden over?
pi_150558452
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:45 schreef jasperve het volgende:

[..]

tevreden over?
Ik ben er uiterst tevreden over. Het is heel makkelijk schoon te maken ook :)
Wij hebben voor een strakke/industriële look gekozen en het resultaat mag er wezen.

Let niet op de vuile vlekken op het zwart, we zaten toen nog midden in de verbouwing :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd als het bij jou klaar is :)
pi_150559998
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:34 schreef Xeor het volgende:

[..]

Ik ben er uiterst tevreden over. Het is heel makkelijk schoon te maken ook :)
Wij hebben voor een strakke/industriële look gekozen en het resultaat mag er wezen.

Let niet op de vuile vlekken op het zwart, we zaten toen nog midden in de verbouwing :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd als het bij jou klaar is :)
ziet er gaaf uit!

ik wil een combinatie doen van lichte stuc met tegels...

deze kleur:

eerste offerte voor het stucwerk 20m2 en het plafond glad trekken: 4000 euro.... :')

als ik daar nog de tegels bijtel zit ik aan enkel 5k om de wanden te bekleden....

wel erg veel centen..
pi_150560283
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:43 schreef jasperve het volgende:

[..]

ziet er gaaf uit!

ik wil een combinatie doen van lichte stuc met tegels...

deze kleur:
[ afbeelding ]

eerste offerte voor het stucwerk 20m2 en het plafond glad trekken: 4000 euro.... :')

als ik daar nog de tegels bijtel zit ik aan enkel 5k om de wanden te bekleden....

wel erg veel centen..
Dat is ook netjes inderdaad.
Het is inderdaad prijzig maar vergeet niet dat je heel veel bespaard op de aanschaf van tegels op de wanden ;)
pi_151082018
Kan iemand me vertellen waarom je stucplaat haaks op de rachels zou moeten zetten?

Lees hier verschillende verhalen over op internet.

Toen ik naar het instructiefilmpje van knauf keek met gipsplaten werd er gewoon met de rachels mee gewerkt!?
pi_151100970
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:02 schreef jasperve het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom je stucplaat haaks op de rachels zou moeten zetten?

Lees hier verschillende verhalen over op internet.

Toen ik naar het instructiefilmpje van knauf keek met gipsplaten werd er gewoon met de rachels mee gewerkt!?
Omdat je haaks op de rachels meer stevigheid krijgt (zowel in de lengte als de breedte komen schroeven) en omdat je meer hout hebt om in te schroeven (hoef je niet zo precies te schroeven). Daarnaast werkt hout bijna niet in de lengte, dus minder kans op scheuren.
pi_151230116
Het verlaagde plafond is bijna af en ik moet nu een besluit nemen over waar ik de inbouwspots wil plaatsen.

Hoeveel denken jullie dat ik er moet plaatsen en wat de beste positie zou zijn?

Het gaat om indeling D waarbij er alleen tussen de douche en de wastafel geen muurtje zit.

Aan de kant van het bad en aan de kant van het douche (boven en onderaan de indeling dus) is tevens al een lichtkoof gemaakt.
pi_151231620
Dus ze vragen 400 euro per m2.

Dat is euh erg prijzig.
pi_151231839
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:26 schreef hans1985 het volgende:
Dus ze vragen 400 euro per m2.

Dat is euh erg prijzig.
Heb nog een andere binnen gekregen voor ongeveer 3000 Euro. Gezien het aantal handelingen lijkt het me geen onredelijke prijs.

Nog ideeen voor die spotjes?
pi_151233131
Welke handelingen?

Saus klaar neem ik aan?
pi_151233400
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 18:25 schreef hans1985 het volgende:
Welke handelingen?

Saus klaar neem ik aan?
Saus klaar? Waar heb je het over?

Het gaat om beton-cire. Niet om een simpel stuclaagje.
pi_152100073
Het einde begint in zicht te komen!! :)

Voor ik de aquapanel platen tegen het voorzetwandje ga plaatsen zou ik graag nog horen of de manier waarop ik de stroom naar de spiegel heb gelegd door de beugel kan.

De pvc buis loopt feitelijk voor een paar cm onder de waterleiding door. Is dit een probleem of gaat dit tegen bepaalde regels in?

Alvast bedankt voor de input!

pi_152110989
Het is wat karig gebeugeld, maar verder geen probleem volgens mij!

Goed bezig verder!
pi_152112016
Heb je nou serieus elke staander dmv een houten plaatje verankerd aan de muur?
  PR/Manusje van alles woensdag 29 april 2015 @ 07:38:41 #67
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_152114711
Ziet er prima uit hoor, je elektra. Kan makkelijk zo onder de waterleiding door. :)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_152115395
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:04 schreef Gieliovd het volgende:
Het is wat karig gebeugeld, maar verder geen probleem volgens mij!
Je doelt op de waterleiding neem ik aan? Die ga ik sowieso nog vast zetten vandaag. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:34 schreef Randy_S het volgende:
Heb je nou serieus elke staander dmv een houten plaatje verankerd aan de muur?
Goed gezien! Oorspronkelijk wou ik het alleen bij het bad en de wastafel doen om extra stevigheid te geven, maar ik was zo lekker bezig. Die muur gaat nergens meer heen! ;)

Het was bij de wastafel ook echt nodig omdat 2 van die staanders niet helemaal erin konden vanwege de kraan. Als hier daarna een meubel van tig kilo aan komt te hangen moet het wel stevig zitten.
  Moderator woensdag 29 april 2015 @ 09:33:27 #69
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_152115826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:47 schreef jasperve het volgende:

Voor ik de aquapanel platen tegen het voorzetwandje ga plaatsen zou ik graag nog horen of de manier waarop ik de stroom naar de spiegel heb gelegd door de beugel kan.
Op zich is dit prima zo ! :) Er zou een beugeltje meer tussen kunnen maar dat is mieren neuken :+
pi_152983335
De badkamer is bijna klaar om afgewerkt te worden. :) :) :)

Nog het afschot in de douche smeren en het verlaagd plafond verder afwerken hierna!!!

Vandaag bezig geweest met een voorzetwand te maken met teruggevallen plint voor het bad. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. (Er zijn nog meer verstevigingsstukken aangebracht rond de platen nadat de fotos gemaakt zijn).

De rand van het bad is erg smal aan de voorkant waardoor hij heel lastig helemaal bovenaan ondersteund kan worden. Er is dan geen ruimte meer over voor een plaat en tegels. Het idee is om deze wand tot bovenaan de bekleden met aquapanel/multiplex om het vervolgens te kunnen tegelen. Zou de constructie op deze manier stevig genoeg zijn?

Best lastig trouwens zo'n profiel van een bad volgen welke bij elk schot verschillend is.... ;)

Wat is trouwens de beste manier om het bad van onderen te isoleren? Er zitten behoorlijk grote lege plekken onder.

Alvast bedankt voor de input!

[ Bericht 1% gewijzigd door jasperve op 26-05-2015 18:49:53 ]
pi_153015314
niemand enige suggesties? ;)

hout of aquapanel voor aftimmering? wat voor soort isolatie?
pi_153017871
Voor de isolatie zou ik glaswol of steenwol gebruiken, kun je de ruimte lekker makkelijk volstoppen.
pi_153027905
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:14 schreef Doraj het volgende:
Voor de isolatie zou ik glaswol of steenwol gebruiken, kun je de ruimte lekker makkelijk volstoppen.
is dit niet erg gevoelig voor schimmel mocht het ooit toch ergens een keer lekken.
pi_153048026
Ja, is wel gevoelig voor schimmel, maar als je zorgt dat alles goed dicht is, waarom zou een dan water komen? En mocht je lekkage hebben bij je afvoer dan moet je de boel toch openmaken voor de reparatie en kun je de natte glas- of steenwol ook weghalen.

Het is dat je het bas al geplaatst hebt, anders had je ook Tonzon badisolatie kunnen overwegen: http://tonzon.nl/badisolatie

Bij ons is door de vorige eigenaren geen isolatie toegepast waardoor het water vrij snel afkoelt, als ik de badkamer ooit ga aanpakken ga ik zeker isoleren onder het bad en dan gewoon met steenwol.
pi_153049366
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:14 schreef Doraj het volgende:
Ik dacht dat steenwol vooral voor geluidisolatie is, en glaswol voor warmte-isolatie? En wel even een maskertje met filter voordoen, de vezels die vrijkomen bij verwerken zijn niet grappig voor je longen :).
pi_153050473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:09 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik dacht dat steenwol vooral voor geluidisolatie is, en glaswol voor warmte-isolatie? En wel even een maskertje met filter voordoen, de vezels die vrijkomen bij verwerken zijn niet grappig voor je longen :).
Voor zover ik weet isoleren ze wat betreft warmte gelijk en heeft steenwol betere geluidsisolatie eigenschappen. Steenwol verwerkt echter fijner omdat het minder prikt.
pi_153080743
Heb er glaswol achter gestopt. Wat een smerige troep zeg...

Het eindresultaat so far:

pi_153081959
Super coole design badkraan!
pi_153097054
Ziet er goed uit? Heb je ergens de mogelijkheid om na het afwerken makkelijk bij de afvoer van heb bad te komen? Bij ons hebben ze dat niet gedaan dus ik hoop maar dat ik nooit een verstopping krijg of lekkage. Als dat wel het geval is zal ik tegels weg moeten halen en maar hopen dat ze heel blijven :-(.
pi_153101839
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:29 schreef Doraj het volgende:
Ziet er goed uit? Heb je ergens de mogelijkheid om na het afwerken makkelijk bij de afvoer van heb bad te komen? Bij ons hebben ze dat niet gedaan dus ik hoop maar dat ik nooit een verstopping krijg of lekkage. Als dat wel het geval is zal ik tegels weg moeten halen en maar hopen dat ze heel blijven :-(.
Nee die optie is er niet echt.

Dit komt mede omdat het bad direct op de constructieve vloer staat. De rest van de badkamer heeft een dekvloer gekregen van 5cm. Hierdoor is de instap iets minder hoog, maar het gevolg is wel dat de afvoer nauwelijks nog te bereiken is.

Ik heb wel een gaatje gelaten in het 'plafond' van de teruggevallen plint. Hierdoor zou ik evt een inspectie cameratje kunnen stoppen om in ieder geval zicht te hebben of er iets lekt onder het bad.

Bestaan er trouwens waarschuwings apparaatjes die ik onder het bad zou kunnen plaatsen die een alarm geven bij het voelen van vocht?
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:20:59 #81
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153105444
Yes, een cavia onder je bad plaatsen.
  Moderator zondag 31 mei 2015 @ 12:36:52 #82
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153126500
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

}:|

Arme cavia !
best wel ja...

ook nog serieuze opties? ;)
  zondag 31 mei 2015 @ 20:50:54 #84
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153138871
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

}:|

Arme cavia !
Ik had meer van je jou verwacht Vonk!! ;)

Het was een strikantwoord... want zo heten die dingen!

http://www.bengshop.nl/de(...)g=nl&art_id=13026611
http://www.bengshop.nl/detailitem.php?art_id=13026614

Je hebt ook simpele met een kastje, stekker en een paar draadjes en een sensor. Vergelijk het een beetje met zo'n waterdetector die je bij je wasmachine kunt gebruikten i.c.m. waterslot op zolder.
  Milf zondag 31 mei 2015 @ 20:53:21 #85
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_153138983
quote:
16s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:50 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik had meer van je jou verwacht Vonk!! ;)

Het was een strikantwoord... want zo heten die dingen!

http://www.bengshop.nl/de(...)g=nl&art_id=13026611
http://www.bengshop.nl/detailitem.php?art_id=13026614

[ afbeelding ]
:D!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')