ISDS is in de vorm zoals ie er nu instaat slecht geregeld. Van het beschermen van die rechten komt natuurlijk niet zoveel terecht. Wat er feitelijk gebeurt is dat het bedrijfsleven een extra stok krijht om mee te slaan, en dat zou eigenlijk afdoende moeten zijn. Hoopt men waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:11 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Mooie statement, maar hoe is die onderbouwd?
ISDS heeft juist als (onder) titel:
Attracting US investors while protecting EU governments' (let op die ') rights.
http://trade.ec.europa.eu(...)ch/tradoc_152290.pdf
Maar er zal toch altijd een soort van overheid nodig zijn om bepaalde zaken te regelen? Ik draag anarchisme in principe een warm hart toe maar anarchisme met die enorme multinationals die nu de dingen bepalen in onze wereld heeft geen zin. Zelfs als je een soort van anarchistisch systeem zou krijgen zouden er nog "leiders" nodig zijn in kleine communitys.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, Japie.
Staatsatheisme is dat. Het verwerpen van het geloof in een staat. Libertarisme, anarchisme, hoe je het wil noemen.
Juist dat besef moet door BNW toch doordrongen zijn, al zie ik je meestal in de bedrijventopics en laat je juist de terreur gepleegd door overheden links (of rechts) liggen.
Doe je andere oog ook open en de wereld ziet er een stuk logischer uit.
Die onderbouwing heb ik nog niet gezien?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:30 schreef Japie77 het volgende:
Die is onderbouwd door al die tig organisaties etc die kritiek hebben op de TTIP. Jij komt alleen maar met bronnen van de EU zelf. Logisch dat ze niet toe gaan geven dat dit een enorm slecht verdrag is voor de gemiddelde burger.
Hoe is dat slecht geregeld? Staat dat bij de piratenpartij?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:32 schreef Jibberism_ het volgende:
ISDS is in de vorm zoals ie er nu instaat slecht geregeld.
'Natuurlijk' niet? Hoezo natuurlijk niet?quote:Van het beschermen van die rechten komt natuurlijk niet zoveel terecht.
Is dat dan incompetentie of kwade opzet?quote:Wat er feitelijk gebeurt is dat het bedrijfsleven een extra stok krijht om mee te slaan, en dat zou eigenlijk afdoende moeten zijn. Hoopt men waarschijnlijk.
Heb het notabene al gespot in dit topic:quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die onderbouwing heb ik nog niet gezien?Zou je die kunnen posten? Het liefst met een verwijzing naar de tekst van ISDS welke artikelen hier exact voor gaan zorgen?
Goh het wijkt af... verassend..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dank je!Pak ik er even 2 concrete punten uit:
[..]
[..]
http://trade.ec.europa.eu(...)999.2%20Services.pdf
Ze zeggen niets over voedselveiligheid in dat kopje?(Zet het dan niet in het kopje?) Maar hier een BNW Bonus:
[..]
http://trade.ec.europa.eu(...)y,%20a+p%20health%20(SPS).pdf
[..]
[..]
http://trade.ec.europa.eu(...)0raw%20materials.pdf
Dat zijn dus al 2 punten (3 met de BNW bonus) die incorrect blijken.
This Petition was started without any Facebook-, Avaaz- or other Connections.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:38 schreef Japie77 het volgende:
Heb het notabene al gespot in dit topic:
The TAFTA/TTIP (Trans Atlantic Free Trade Agreement) removes all govermental powers from involved countrys and makes it possible, that a "secret" court (appointed by industrials Leaders, not politicians) make decisions which overpower the Nations' Governments.
e.g: In consequence, Monsanto can make an indictment against the EU, because the EU says: We don't want GMOs.
https://secure.avaaz.org/(...)op_TAFTA_TTIP/?pv=33
Ze zeggen allemaal dat het zo werkt, maar niet hoe!quote:Ook in het beginfilmpje word het uitgelegd.
The TTIP represents an unabashed corporate attack on democracy. This attack is implemented through something known as the Investor-State Dispute Settlement (ISDS), a mechanism that grants corporations the right to sue governments if they pass laws or enact policies that could reduce a corporation's present or future profits.
ISDS will allow corporation's to sue such government's through secretive international trade courts. The money won by corporations in these secretive and undemocratic 'justice' proceedings will be taken directly from the taxpayers' pockets.
http://www.gaiafoundation.org/orsinittip
Alle controverse rondom TTIP heeft ervoor gezorgd dat men juist openheid is gaan geven over wat men aan het doen is.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:40 schreef theguyver het volgende:
Goh het wijkt af... verassend..
Wie heeft die text verzonnen?
Krijg zo'n agenda 21 flashback..
Hij is te grappig voor woorden om niet te quoten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:58 schreef SicSicSics het volgende:
Als je echt gelooft in een complot en een corporatocracy; waarom zou men het dan verhullen als EU wetgeving?Dat is dan toch helemaal nergens voor nodig?
Je kunt daar ook informatie vinden over dat onderwerp idd. Maar het probleem is gelegen in het simpele feit dat er geen fatsoenlijke waarborgen zijn voor een onafhankelijk, afgewogen en controleerbaar oordeel, zoals die er in een wetboek wel zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hoe is dat slecht geregeld? Staat dat bij de piratenpartij?
Omdat de opzet daar nu eenmaal geen instrumenten voor geeft, omdat het idee nu juist is die vervelende belemmeringen weg te nemen.quote:'Natuurlijk' niet? Hoezo natuurlijk niet?
Ik weet niet of je dat zo makkelijk in die termen kunt gieten.quote:Is dat dan incompetentie of kwade opzet?
.. je vergeet dat die cocksuckers eerst in het bedrijfsleven werkzaam zijn ... verzinnen bespottelijke winstmaximalisatie plannetjes.... treden af... worden poltici voor een ambttermijn... in hun ambttermijn nieuwe wetten er doorjassen zodat de winstmaximalisatie gerelieseerd kunnen worden ... terug naar bedrijf. En kassa. De gewonen man die moet langer doorwerken, minder pensioen, negatief spaargeldrente, premies die de pan uit rijzen met beroerde kutservice.quote:
Met het eerste ben ik het uiteraard hartgrondig eens, je weerzin tegen artsen begrijp ik niet zo goed. De artsen die ik ken zijn juist heel zachtaardige eerlijke mensen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:03 schreef Lambiekje het volgende:
politici zijn kwalijke onmensen. nog doortrapter dan artsen.
die voeren een beroep uit die volstrekt NIET weet wat hij/zij doet. BadPharma gedicteert.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met het eerste ben ik het uiteraard hartgrondig eens, je weerzin tegen artsen begrijp ik niet zo goed. De artsen die ik ken zijn juist heel zachtaardige eerlijke mensen.
Dat is absoluut niet mijn ervaring. Tuurlijk, BigPharma heeft invloed, dat is nu eenmaal zo met grote bedrijven, maar mijn ervaringen met artsen zijn onverdeeld positief en om nou te stellen dat ze gebrek aan expertise hebben (allemaal!?) kan ik ook niet in meegaan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
die voeren een beroep uit die volstrekt NIET weet wat hij/zij doet. BadPharma gedicteert.
En de zogenaamde expertiese is zo beperkend dat het geheel volkomen uit het oog wordt verloren.
Lichamelijk en geestelijke (chronische) klachten is zoveel meer dan alleen die ene uiting van jeuk, tumor, eczeem of iets dergelijks. Het is een opbouwde signalering van je lichaam. Het echte onderliggende probleem mag niet opgelost worden, onder geen enkel beding. Ergo winst verlies.
Ab-so-luut niet met je eens. Wat jij er allemaal uitbraakt over artsen is schofferend en totaal verkeerd ingeschat. Artsen zijn hardwerkende mensen met oprecht gevoel voor hun patienten. En ja, ik kan dat zeggen want ervaringsdeskundige en ik maak het dagelijks mee.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
die voeren een beroep uit die volstrekt NIET weet wat hij/zij doet. BadPharma gedicteert.
En de zogenaamde expertiese is zo beperkend dat het geheel volkomen uit het oog wordt verloren.
Lichamelijk en geestelijke (chronische) klachten is zoveel meer dan alleen die ene uiting van jeuk, tumor, eczeem of iets dergelijks. Het is een opbouwde signalering van je lichaam. Het echte onderliggende probleem mag niet opgelost worden, onder geen enkel beding. Ergo winst verlies.
mijn ervaring is zwaar onkundig, niet luisterend. En alle verhalen die ik hoor is tenenkrommend.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet mijn ervaring. Tuurlijk, BigPharma heeft invloed, dat is nu eenmaal zo met grote bedrijven, maar mijn ervaringen met artsen zijn onverdeeld positief en om nou te stellen dat ze gebrek aan expertise hebben (allemaal!?) kan ik ook niet in meegaan.
Wonderdoktoren bestaan nu eenmaal niet.
oh dit zegt toch wat anders ... http://www.wanttoknow.nl/(...)thisch-naar-patient/quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:23 schreef Lavenderr het volgende:
[quote]Op dinsdag 3 februari 2015 23:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ab-so-luut niet met je eens. Wat jij er allemaal uitbraakt over artsen is schofferend en totaal verkeerd ingeschat. Artsen zijn hardwerkende mensen met oprecht gevoel voor hun patienten. En ja, ik kan dat zeggen want ervaringsdeskundige en ik maak het dagelijks mee.
Tja, ik ben het niet met je eens, maar dat moge duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
oh dit zegt toch wat anders ... http://www.wanttoknow.nl/(...)thisch-naar-patient/
Zo'n gekke kronkel is het niet toch? Als de corporatocracy zo ver doorgedrongen is, dat ze stiekem geheime wetgeving kunnen maken. Wetgeving die de volksvertegenwoordiger(s) niet mogen inzien, maar wel eerste even moeten tekenen voor ze er wat aan hebben?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:04 schreef El_Matador het volgende:
Hij is te grappig voor woorden om niet te quoten.
Je ziet zelf de kronkel in deze vragen?
Harde taal om mee te beginnen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:18 schreef Lambiekje het volgende:
Syriza-led Greek parliament ‘will never ratify TTIP’
Die weken zich los van het -edit-EU-bolwerk.
Ik zal me er nog eens verder in verdiepen, maar het klinkt mij enorm onlogisch in de oren. Waarom zou je daarmee akkoord gaan?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:07 schreef Jibberism_ het volgende:
Je kunt daar ook informatie vinden over dat onderwerp idd. Maar het probleem is gelegen in het simpele feit dat er geen fatsoenlijke waarborgen zijn voor een onafhankelijk, afgewogen en controleerbaar oordeel, zoals die er in een wetboek wel zijn.
Het is om oneerlijke belemmeringen weg te nemen. Neem bijvoorbeeld de nieuwe Europese BTW afspraken, die stellen dat webwinkels het BTW tarief moeten betalen van het land waar ze verkopen en niet waar ze gevestigd zijn.quote:Omdat de opzet daar nu eenmaal geen instrumenten voor geeft, omdat het idee nu juist is die vervelende belemmeringen weg te nemen.
Het is een mix van beiden, samen met wat goede intenties, beperkte kennis, gekleurd advies, verschillende politieke motieven en belangen, etc. etc.?.. Klinkt als het echte leven...quote:Ik weet niet of je dat zo makkelijk in die termen kunt gieten.
De corporatocracy is al zover door gedrongen dat politici geen enkele inzage hebben in dossiers van centrale banken. Laat staan van de BIS bank.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zo'n gekke kronkel is het niet toch? Als de corporatocracy zo ver doorgedrongen is, dat ze stiekem geheime wetgeving kunnen maken. Wetgeving die de volksvertegenwoordiger(s) niet mogen inzien, maar wel eerste even moeten tekenen voor ze er wat aan hebben?
Dat vind ik een beetje een aparte kronkel. Dat ze daarna geheime rechtbanken op moeten tuigen om in het geheim en op een ondemocratische manier geld door te sluizen vind ik een nog absurdere aanname.
Dan was ik er ook rap klaar mee geweest en had ik het niet in een omstreden TTIP wetgeving/ afspraak verstopt, dan had ik het in de 'alle komkommers moet recht zijn' wetgeving meegenomen.
Dat is zwaar overdreven. DNB is van de staat en verantwoording schuldig aan de politiek. De BIS bank weet ik niet veel van, lijkt me een mooie reden voor een eigen topic?quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:35 schreef Japie77 het volgende:
De corporatocracy is al zover door gedrongen dat politici geen enkele inzage hebben in dossiers van centrale banken. Laat staan van de BIS bank.
Even heel juridisch, semantisch, ze staan niet boven de wet. Ze hebben alleen aparte afspraken gemaakt met de overheid. De Zwitsers zijn hiermee akkoord gegaan.quote:Ze staan dus boven de wet. Geen belasting, geen controle etc etc. Zo ver is het al met de corporatocracy.
De Algemene Rekenkamer krijgt namelijk geen inzage in de toezichtdossiers bij DNB en kan daardoor geen onderzoek doen naar de uitvoering van het toezicht op banken in de praktijk.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is zwaar overdreven. DNB is van de staat en verantwoording schuldig aan de politiek. De BIS bank weet ik niet veel van, lijkt me een mooie reden voor een eigen topic?
[..]
Even heel juridisch, semantisch, ze staan niet boven de wet. Ze hebben alleen aparte afspraken gemaakt met de overheid. De Zwitsers zijn hiermee akkoord gegaan.
Het lijkt inderdaad een diplomatieke status, eentje die ook niet heel raar overkomt (zo snel even te lezen) omdat het ook een (soort) diplomatieke functie heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |