abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149330120
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Mooie statement, maar hoe is die onderbouwd?

ISDS heeft juist als (onder) titel:
Attracting US investors while protecting EU governments' (let op die ') rights.

http://trade.ec.europa.eu(...)ch/tradoc_152290.pdf
ISDS is in de vorm zoals ie er nu instaat slecht geregeld. Van het beschermen van die rechten komt natuurlijk niet zoveel terecht. Wat er feitelijk gebeurt is dat het bedrijfsleven een extra stok krijht om mee te slaan, en dat zou eigenlijk afdoende moeten zijn. Hoopt men waarschijnlijk.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 16:32:35 #102
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149330123
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, Japie.

Staatsatheisme is dat. Het verwerpen van het geloof in een staat. Libertarisme, anarchisme, hoe je het wil noemen.

Juist dat besef moet door BNW toch doordrongen zijn, al zie ik je meestal in de bedrijventopics en laat je juist de terreur gepleegd door overheden links (of rechts) liggen.

Doe je andere oog ook open en de wereld ziet er een stuk logischer uit.
Maar er zal toch altijd een soort van overheid nodig zijn om bepaalde zaken te regelen? Ik draag anarchisme in principe een warm hart toe maar anarchisme met die enorme multinationals die nu de dingen bepalen in onze wereld heeft geen zin. Zelfs als je een soort van anarchistisch systeem zou krijgen zouden er nog "leiders" nodig zijn in kleine communitys.
Feyenoord!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 16:33:27 #103
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_149330150
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:30 schreef Japie77 het volgende:
Die is onderbouwd door al die tig organisaties etc die kritiek hebben op de TTIP. Jij komt alleen maar met bronnen van de EU zelf. Logisch dat ze niet toe gaan geven dat dit een enorm slecht verdrag is voor de gemiddelde burger.
Die onderbouwing heb ik nog niet gezien? :) Zou je die kunnen posten? Het liefst met een verwijzing naar de tekst van ISDS welke artikelen hier exact voor gaan zorgen? :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 16:35:12 #104
116015 SicSicSics
pi_149330212
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:32 schreef Jibberism_ het volgende:
ISDS is in de vorm zoals ie er nu instaat slecht geregeld.
Hoe is dat slecht geregeld? Staat dat bij de piratenpartij?
quote:
Van het beschermen van die rechten komt natuurlijk niet zoveel terecht.
'Natuurlijk' niet? Hoezo natuurlijk niet?
quote:
Wat er feitelijk gebeurt is dat het bedrijfsleven een extra stok krijht om mee te slaan, en dat zou eigenlijk afdoende moeten zijn. Hoopt men waarschijnlijk.
Is dat dan incompetentie of kwade opzet?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 16:38:49 #105
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149330344
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:33 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Die onderbouwing heb ik nog niet gezien? :) Zou je die kunnen posten? Het liefst met een verwijzing naar de tekst van ISDS welke artikelen hier exact voor gaan zorgen? :)
Heb het notabene al gespot in dit topic:

The TAFTA/TTIP (Trans Atlantic Free Trade Agreement) removes all govermental powers from involved countrys and makes it possible, that a "secret" court (appointed by industrials Leaders, not politicians) make decisions which overpower the Nations' Governments.
e.g: In consequence, Monsanto can make an indictment against the EU, because the EU says: We don't want GMOs.

https://secure.avaaz.org/(...)op_TAFTA_TTIP/?pv=33

Ook in het beginfilmpje word het uitgelegd.

The TTIP represents an unabashed corporate attack on democracy. This attack is implemented through something known as the Investor-State Dispute Settlement (ISDS), a mechanism that grants corporations the right to sue governments if they pass laws or enact policies that could reduce a corporation's present or future profits.

ISDS will allow corporation's to sue such government's through secretive international trade courts. The money won by corporations in these secretive and undemocratic 'justice' proceedings will be taken directly from the taxpayers' pockets.

http://www.gaiafoundation.org/orsinittip
Feyenoord!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 16:40:22 #106
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149330407
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dank je! :D Pak ik er even 2 concrete punten uit:

[..]

[..]

http://trade.ec.europa.eu(...)999.2%20Services.pdf

Ze zeggen niets over voedselveiligheid in dat kopje? :) (Zet het dan niet in het kopje?) Maar hier een BNW Bonus:

[..]

http://trade.ec.europa.eu(...)y,%20a+p%20health%20(SPS).pdf

[..]

[..]

http://trade.ec.europa.eu(...)0raw%20materials.pdf

Dat zijn dus al 2 punten (3 met de BNW bonus) die incorrect blijken.
Goh het wijkt af... verassend..
Wie heeft die text verzonnen?

Krijg zo'n agenda 21 flashback..
what a year!, and its only Januari!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 16:48:04 #107
116015 SicSicSics
pi_149330637
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:38 schreef Japie77 het volgende:
Heb het notabene al gespot in dit topic:

The TAFTA/TTIP (Trans Atlantic Free Trade Agreement) removes all govermental powers from involved countrys and makes it possible, that a "secret" court (appointed by industrials Leaders, not politicians) make decisions which overpower the Nations' Governments.
e.g: In consequence, Monsanto can make an indictment against the EU, because the EU says: We don't want GMOs.

https://secure.avaaz.org/(...)op_TAFTA_TTIP/?pv=33
This Petition was started without any Facebook-, Avaaz- or other Connections. _O- Ja Japie, ik zeg dat Avaaz liegt :D

Wie is Eloy H. R. en wat is zijn autoriteit? :)
quote:
Ook in het beginfilmpje word het uitgelegd.

The TTIP represents an unabashed corporate attack on democracy. This attack is implemented through something known as the Investor-State Dispute Settlement (ISDS), a mechanism that grants corporations the right to sue governments if they pass laws or enact policies that could reduce a corporation's present or future profits.

ISDS will allow corporation's to sue such government's through secretive international trade courts. The money won by corporations in these secretive and undemocratic 'justice' proceedings will be taken directly from the taxpayers' pockets.

http://www.gaiafoundation.org/orsinittip
Ze zeggen allemaal dat het zo werkt, maar niet hoe! :) Niemand zegt hoe? Hoe werkt het?
Fine, fuck you then!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 16:58:31 #108
116015 SicSicSics
pi_149330968
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:40 schreef theguyver het volgende:
Goh het wijkt af... verassend..
Wie heeft die text verzonnen?

Krijg zo'n agenda 21 flashback..
Alle controverse rondom TTIP heeft ervoor gezorgd dat men juist openheid is gaan geven over wat men aan het doen is.

Als dat niet wordt geaccepteerd... Tjah. :)

Ik kan op zich weinig anders doen dan hiernaar verwijzen of naar bronnen die hetzelfde zeggen, en hiernaar verwijzen :D

Als je echt gelooft in een complot en een corporatocracy; waarom zou men het dan verhullen als EU wetgeving? :) Dat is dan toch helemaal nergens voor nodig? :)
Fine, fuck you then!
pi_149331215
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:58 schreef SicSicSics het volgende:
Als je echt gelooft in een complot en een corporatocracy; waarom zou men het dan verhullen als EU wetgeving? :) Dat is dan toch helemaal nergens voor nodig? :)
Hij is te grappig voor woorden om niet te quoten.

Je ziet zelf de kronkel in deze vragen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149331295
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hoe is dat slecht geregeld? Staat dat bij de piratenpartij?

Je kunt daar ook informatie vinden over dat onderwerp idd. Maar het probleem is gelegen in het simpele feit dat er geen fatsoenlijke waarborgen zijn voor een onafhankelijk, afgewogen en controleerbaar oordeel, zoals die er in een wetboek wel zijn.

quote:
'Natuurlijk' niet? Hoezo natuurlijk niet?
Omdat de opzet daar nu eenmaal geen instrumenten voor geeft, omdat het idee nu juist is die vervelende belemmeringen weg te nemen.

quote:
Is dat dan incompetentie of kwade opzet?
Ik weet niet of je dat zo makkelijk in die termen kunt gieten.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:03:08 #111
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_149344605
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mee eens. Dat is gewoon zo.
.. je vergeet dat die cocksuckers eerst in het bedrijfsleven werkzaam zijn ... verzinnen bespottelijke winstmaximalisatie plannetjes.... treden af... worden poltici voor een ambttermijn... in hun ambttermijn nieuwe wetten er doorjassen zodat de winstmaximalisatie gerelieseerd kunnen worden ... terug naar bedrijf. En kassa. De gewonen man die moet langer doorwerken, minder pensioen, negatief spaargeldrente, premies die de pan uit rijzen met beroerde kutservice.

politici zijn kwalijke onmensen. nog doortrapter dan artsen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_149344723
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:03 schreef Lambiekje het volgende:
politici zijn kwalijke onmensen. nog doortrapter dan artsen.
Met het eerste ben ik het uiteraard hartgrondig eens, je weerzin tegen artsen begrijp ik niet zo goed. De artsen die ik ken zijn juist heel zachtaardige eerlijke mensen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:14:36 #113
52357 Lambiekje
pi_149344930
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met het eerste ben ik het uiteraard hartgrondig eens, je weerzin tegen artsen begrijp ik niet zo goed. De artsen die ik ken zijn juist heel zachtaardige eerlijke mensen.
die voeren een beroep uit die volstrekt NIET weet wat hij/zij doet. BadPharma gedicteert.
En de zogenaamde expertiese is zo beperkend dat het geheel volkomen uit het oog wordt verloren.
Lichamelijk en geestelijke (chronische) klachten is zoveel meer dan alleen die ene uiting van jeuk, tumor, eczeem of iets dergelijks. Het is een opbouwde signalering van je lichaam. Het echte onderliggende probleem mag niet opgelost worden, onder geen enkel beding. Ergo winst verlies.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_149345015
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

die voeren een beroep uit die volstrekt NIET weet wat hij/zij doet. BadPharma gedicteert.
En de zogenaamde expertiese is zo beperkend dat het geheel volkomen uit het oog wordt verloren.
Lichamelijk en geestelijke (chronische) klachten is zoveel meer dan alleen die ene uiting van jeuk, tumor, eczeem of iets dergelijks. Het is een opbouwde signalering van je lichaam. Het echte onderliggende probleem mag niet opgelost worden, onder geen enkel beding. Ergo winst verlies.
Dat is absoluut niet mijn ervaring. Tuurlijk, BigPharma heeft invloed, dat is nu eenmaal zo met grote bedrijven, maar mijn ervaringen met artsen zijn onverdeeld positief en om nou te stellen dat ze gebrek aan expertise hebben (allemaal!?) kan ik ook niet in meegaan.

Wonderdoktoren bestaan nu eenmaal niet.

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:18:52 #115
52357 Lambiekje
pi_149345038
Syriza-led Greek parliament ‘will never ratify TTIP’

Die weken zich los van het -edit-EU-bolwerk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 03-02-2015 23:21:30 ]
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 23:23:30 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_149345164
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ab-so-luut niet met je eens. Wat jij er allemaal uitbraakt over artsen is schofferend en totaal verkeerd ingeschat. Artsen zijn hardwerkende mensen met oprecht gevoel voor hun patienten. En ja, ik kan dat zeggen want ervaringsdeskundige en ik maak het dagelijks mee.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:24:45 #117
52357 Lambiekje
pi_149345197
quote:
19s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet mijn ervaring. Tuurlijk, BigPharma heeft invloed, dat is nu eenmaal zo met grote bedrijven, maar mijn ervaringen met artsen zijn onverdeeld positief en om nou te stellen dat ze gebrek aan expertise hebben (allemaal!?) kan ik ook niet in meegaan.

Wonderdoktoren bestaan nu eenmaal niet.
mijn ervaring is zwaar onkundig, niet luisterend. En alle verhalen die ik hoor is tenenkrommend.

Laatst, week voor kerst, was het letterlijk kantje boord voor mijn pa. Volstrekt overbodige chemo-behandeling. Ik (en overigens mn moeder ook) kan die ouwe gek niet van overtuigen dan onze westerse zorg totaal gecorrumpeerd is. En puur en alleen handeld naar de pijpen van badpharma. Af gezien van botbreuken en acute nood is het systeem geen knip voor de neus waard.

Botbreuken zou los gekoppeld moeten worden.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:27:30 #118
52357 Lambiekje
pi_149345277
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:23 schreef Lavenderr het volgende:
[quote]0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ab-so-luut niet met je eens. Wat jij er allemaal uitbraakt over artsen is schofferend en totaal verkeerd ingeschat. Artsen zijn hardwerkende mensen met oprecht gevoel voor hun patienten. En ja, ik kan dat zeggen want ervaringsdeskundige en ik maak het dagelijks mee.
oh dit zegt toch wat anders ... http://www.wanttoknow.nl/(...)thisch-naar-patient/

gemaakt oprecht. Hardwerken ontken ik ook niet.. het is alleen dat er vanuit een totaal verkeerde basis naar ziektes, klachten en problemen gekeken wordt. Vandaar ook dat er massaal naar het buitenland gegaan wordt omdat de arts hier je schoffeerd totaal niet serieus neemt of gewoon ronduit bestempeld als uit behandeld of weggezet als hypochonder.

Zoals je weet ben ik zijdelings betrokken bij een patientenvereniging. Veel willen hun behandeld arts mishandelen en liefts opknopen aan zijn stropdas. " Ik kan die klootzak wel wurgen". Helaas gebeurd dat niet, uit zelfbescherming, en dus gaat men niet meer naar een arts terwijl klachten blijven ... maar dat is beter dan die zaktabak bezoeken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lambiekje op 03-02-2015 23:36:29 ]
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 23:29:14 #119
249559 crew  Lavenderr
pi_149345326
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

oh dit zegt toch wat anders ... http://www.wanttoknow.nl/(...)thisch-naar-patient/
Tja, ik ben het niet met je eens, maar dat moge duidelijk zijn.
  woensdag 4 februari 2015 @ 08:32:45 #120
116015 SicSicSics
pi_149348832
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:04 schreef El_Matador het volgende:
Hij is te grappig voor woorden om niet te quoten.

Je ziet zelf de kronkel in deze vragen?
Zo'n gekke kronkel is het niet toch? Als de corporatocracy zo ver doorgedrongen is, dat ze stiekem geheime wetgeving kunnen maken. Wetgeving die de volksvertegenwoordiger(s) niet mogen inzien, maar wel eerste even moeten tekenen voor ze er wat aan hebben?

Dat vind ik een beetje een aparte kronkel. Dat ze daarna geheime rechtbanken op moeten tuigen om in het geheim en op een ondemocratische manier geld door te sluizen vind ik een nog absurdere aanname.

Dan was ik er ook rap klaar mee geweest en had ik het niet in een omstreden TTIP wetgeving/ afspraak verstopt, dan had ik het in de 'alle komkommers moet recht zijn' wetgeving meegenomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door SicSicSics op 04-02-2015 08:48:36 ]
Fine, fuck you then!
  woensdag 4 februari 2015 @ 08:34:10 #121
116015 SicSicSics
pi_149348849
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:18 schreef Lambiekje het volgende:
Syriza-led Greek parliament ‘will never ratify TTIP’

Die weken zich los van het -edit-EU-bolwerk.
Harde taal om mee te beginnen. :) Net als zijn 'Griekenland zal nooit meer zijn schulden betalen' (twee dagen later) Griekenland wil graag praten over nieuwe betalingsafspraken.

Politiek, Lambiekje.
Fine, fuck you then!
  woensdag 4 februari 2015 @ 08:45:59 #122
116015 SicSicSics
pi_149348975
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:07 schreef Jibberism_ het volgende:
Je kunt daar ook informatie vinden over dat onderwerp idd. Maar het probleem is gelegen in het simpele feit dat er geen fatsoenlijke waarborgen zijn voor een onafhankelijk, afgewogen en controleerbaar oordeel, zoals die er in een wetboek wel zijn.
Ik zal me er nog eens verder in verdiepen, maar het klinkt mij enorm onlogisch in de oren. Waarom zou je daarmee akkoord gaan?

Dan schieten ze namelijk enorm tekort in hun eigen doelstellingen. Je zou denken dat ze dat juist wel waarborgen. Ik bedoel, ik vind dat geen simpel feit. Je kunt geen wetten maken en daarna iedereen 'boven de wet' plaatsen, omdat ze dat goeddunkt.

Je kunt wel afspraken maken dat selectieve en beschermende, protectionistische, wetgeving niet meer mag. Dan plaats je mensen niet boven de wet, dan maak je een level playing field.

En ik weet het, nu doe ik ook een hoop aannames! :)
quote:
Omdat de opzet daar nu eenmaal geen instrumenten voor geeft, omdat het idee nu juist is die vervelende belemmeringen weg te nemen.
Het is om oneerlijke belemmeringen weg te nemen. Neem bijvoorbeeld de nieuwe Europese BTW afspraken, die stellen dat webwinkels het BTW tarief moeten betalen van het land waar ze verkopen en niet waar ze gevestigd zijn.

Wat gebeurde er? Grote webwinkels vestigden zich op papier in BTW gunstige landen (omdat de landen onderling niet hun eigen BTW beleid gelijk willen trekken en omdat, ondanks het geroeptoeter van tegenstanders, Europa soevereine landen daar niet toe kan verplichten) om zo lokale BTW tarieven te omzeilen.

Iedereen blij zou je denken? Maar nu blijkt dat kleine webwinkels niet meer over de grens willen verkopen, want die kunnen dat administratief niet aan. Niet wat de EU voor elkaar wil krijgen, dus daar worden nu (op basis van voortschrijdend inzicht) nieuwe onderhandelingen voor geopend.

Voor mij een prima voorbeeld waarom ik wél een EU wil. Anders had NL 26 x dat soort afspraken moeten maken, nu is het gewoon voor iedereen gelijk.
quote:
Ik weet niet of je dat zo makkelijk in die termen kunt gieten.
Het is een mix van beiden, samen met wat goede intenties, beperkte kennis, gekleurd advies, verschillende politieke motieven en belangen, etc. etc.?.. Klinkt als het echte leven... ;)
Fine, fuck you then!
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:35:29 #123
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149354159
quote:
6s.gif Op woensdag 4 februari 2015 08:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zo'n gekke kronkel is het niet toch? Als de corporatocracy zo ver doorgedrongen is, dat ze stiekem geheime wetgeving kunnen maken. Wetgeving die de volksvertegenwoordiger(s) niet mogen inzien, maar wel eerste even moeten tekenen voor ze er wat aan hebben?

Dat vind ik een beetje een aparte kronkel. Dat ze daarna geheime rechtbanken op moeten tuigen om in het geheim en op een ondemocratische manier geld door te sluizen vind ik een nog absurdere aanname.

Dan was ik er ook rap klaar mee geweest en had ik het niet in een omstreden TTIP wetgeving/ afspraak verstopt, dan had ik het in de 'alle komkommers moet recht zijn' wetgeving meegenomen.
De corporatocracy is al zover door gedrongen dat politici geen enkele inzage hebben in dossiers van centrale banken. Laat staan van de BIS bank.

Even wat info over de BIS, de moeder van alle banken:

De macht van de BIS
Een vrij machtige bank dus. De BIS is een internationale organisatie die als doel heeft de samenwerking tussen de grote centrale banken te bevorderen. Deze centrale banken zijn de aandeelhouders van de BIS, terwijl op hetzelfde moment de BIS als bank voor de centrale banken fungeert. Deze bank is zelfs zo machtig dat het boven alle wetten staat! Heb je als overheid een probleem met deze jongens? Pech, je kunt er niks aan doen. Als we naar de statuten kijken, de regels tussen de Zwitserse overheid (waar deze bank gevestigd is) en de bank zelf, wordt duidelijk dat deze bankiers ver, heel ver boven ons en de politiek staan:

Agreement between the Swiss Federal Council and the Bank for International Settlements to determine the Bank’s legal status in Switzerland. The Swiss Federal Council of the one part, and The Bank for International Settlements of the other part. Having regard to the Convention of 20th January 1930 respecting the Bank for International Settlements, the Constituent Charter and Statutes of the Bank, and the Protocol of 30th July 1936 regarding the immunities of the Bank for International Settlements.

Een aantal regeltjes
Artikel 3.1: The buildings or parts of buildings and surrounding land which, whoever may be the owner thereof, are used for the purposes of the Bank shall be inviolable. No agent of the Swiss public authorities may enter therein without the express consent of the Bank.
Artikel 3.2: The archives of the Bank and, in general, all documents and any data media belonging to the Bank or in its possession, shall be inviolable at all times and in all places.
Artikel 3.3: The Bank shall exercise supervision of and police power over its premises.

Artikel 3 in het kort: niemand, maar dan ook niemand mag zomaar het terrein van de bank betreden (zelf de Zwitserse premier niet), alle documenten zijn onaantastbaar en op het terrein van de bank heeft zij zelfs de macht over de politie!

Artikel 4: Immunity from jurisdiction and execution.
The Bank shall enjoy immunity from jurisdiction: (a) to the extent that such immunity is formally waived in individual cases by the President, the General Manager of the Bank, or their duly authorised representatives.

Complete immuniteit dus!

Artikel 5 gaat over de communicatie.
artikel 5.2: The Bank shall have the right to use codes for its official communications. It shall also have the right to send and receive correspondence, including data media, by duly identified couriers or bags enjoying the same privileges and immunities as diplomatic couriers or bags.

Hier gelden dezelfde regels als voor diplomatieke documenten. We hebben het dus nog steeds over een bank, als u dat vergeten was

Artikel 7 Tax exemptions 1. The Bank, its assets, income and other property shall be exempt from direct Federal, cantonal and communal taxes. With regard to buildings, however, such exemption shall apply only to those owned by the Bank and occupied by its services, and to income deriving therefrom. The Bank shall not be subject to taxation on the rent it pays for premises rented by it and occupied by its services.

Uiteraard hoeft deze bank geen enkele vorm van belasting te betalen!

Artikel 9: Free disposal of funds and freedom to conduct operations. 1. The Bank may receive, hold, convert and transfer all funds, gold, currency, cash and other transferable securities, and dispose freely thereof, and generally carry out without any restriction all the operations permitted by its Statutes, both within Switzerland and in its relations with foreign countries.

Ze hebben de complete beschikking over hun middelen, zonder verantwoording af te leggen. Dus geen openheid over de hoeveelheid goud en andere reserves.

Artikel 12 gaat over de personen zelf die er werken of er besprekingen hebben. Op geen enkele wijze mogen ze aangehouden worden, ook al hebben ze een crimineel feit gepleegd. Totale immuniteit dus.

Kortom
- Diplomatieke immuniteit voor instituut en werknemers
- Geen belasting op transacties en salarissen
- Geen inzage aan regeringen voor wat betreft de activiteiten
- Geen enkele jurisdictie kan de BIS controleren

De BIS is een bank voor de centrale banken, met als aandeelhouders de centrale banken. Tevens heeft het een absolute macht over de monetaire unie en is het door niemand te controleren! Zeer machtig en onbekend.

Ze staan dus boven de wet. Geen belasting, geen controle etc etc. Zo ver is het al met de corporatocracy.
Feyenoord!
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:04:15 #124
116015 SicSicSics
pi_149354806
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:35 schreef Japie77 het volgende:
De corporatocracy is al zover door gedrongen dat politici geen enkele inzage hebben in dossiers van centrale banken. Laat staan van de BIS bank.
Dat is zwaar overdreven. DNB is van de staat en verantwoording schuldig aan de politiek. De BIS bank weet ik niet veel van, lijkt me een mooie reden voor een eigen topic? :)
quote:
Ze staan dus boven de wet. Geen belasting, geen controle etc etc. Zo ver is het al met de corporatocracy.
Even heel juridisch, semantisch, ze staan niet boven de wet. Ze hebben alleen aparte afspraken gemaakt met de overheid. De Zwitsers zijn hiermee akkoord gegaan.

Het lijkt inderdaad een diplomatieke status, eentje die ook niet heel raar overkomt (zo snel even te lezen) omdat het ook een (soort) diplomatieke functie heeft.
Fine, fuck you then!
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:20:01 #125
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149355209
quote:
6s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is zwaar overdreven. DNB is van de staat en verantwoording schuldig aan de politiek. De BIS bank weet ik niet veel van, lijkt me een mooie reden voor een eigen topic? :)

[..]

Even heel juridisch, semantisch, ze staan niet boven de wet. Ze hebben alleen aparte afspraken gemaakt met de overheid. De Zwitsers zijn hiermee akkoord gegaan.

Het lijkt inderdaad een diplomatieke status, eentje die ook niet heel raar overkomt (zo snel even te lezen) omdat het ook een (soort) diplomatieke functie heeft.
De Algemene Rekenkamer krijgt namelijk geen inzage in de toezichtdossiers bij DNB en kan daardoor geen onderzoek doen naar de uitvoering van het toezicht op banken in de praktijk.

http://www.rekenkamer.nl/(...)_niet_te_controleren

En ze staan niet boven de wet? Als je geen belasting hoeft te betalen en diplomatieke immuniteit hebt en geen enkele inzage hoeft te geven of controle hebt??? Dat noem jij niet boven de wet staan?

Dit laat weer zien dat je gewoon weer wat roept zonder kennis. Zoals zo vaak in topics waar je in te vinden bent.
Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')