Het is een geloof, maar we dwalen af.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:53 schreef El_Matador het volgende:
Waarom kijk jij zo op naar dat superstaatidee? Waarom die noodzaak? Europa draaide prima zonder politieke inmenging van bovenaf door mensen die niet het landsbelang in de gaten hebben.
Godverdomme Mata!quote:Ja, tuurlijk, 450 (of meer) stukken lezen. Dat wordt ook echt gedaan.
Daar hebben ze een redelijk strakke agenda voor. Stukken aanleveren, inspraaktermijnen... weet je, als je niet weet hoe het werkt? Waarom brand je het dan af?quote:Ja, men gaat zitten wachten tot alle parlementsleden (746?) hun zegje gedaan hebben? Grapjas!
In welke context werd die 'corrigerende macht' gebruikt dan?quote:Corrigerende machten, de term alleen al. Hoe kan macht nu "corrigeren"? En is er "correctie" nodig voor de vele parlementen in Europa die al eeuwenlang prima functioneren?
De doelstellingen uit TTIP spreken redelijk voor zich. Lijkt mij niets mis mee. En dat laatste lijkt mij heel mooi, maar aan de andere kant: als er afspraken gemaakt worden, die een overheid niet nakomt, dan lijkt het mij voor de vrijheid een groot goed als je daar de rechterlijke macht voor in kan schakelen om te toetsen of de overheid zich wel aan haar afspraken houdt.quote:Er is geen noodzaak voor de EU en ook niet voor TTIP. In het verleden zijn er genoeg handelsverdragen getekend met allerlei landen. Maar dan zonder de wettische component dat bedrijven de EU kunnen aanklagen als wetgeving "hen niet bevalt".
Je bent anders wel weer vanaf het begin van dit topic waarbij er kritiek word gegeven op TTIP het verdrag aan het verdedigen. Probeer er achter te komen waarom.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Godverdomme Japie.Moet ik hier echt op reageren?
Ik ben niet van mening dat dit verdrag alleen goed is voor een paar CEO's. Ik gebruikte dit voorbeeld om de onzinnigheid van Jemoeder's reactie aan te geven.
Snapte je dat echt niet?
Afdwalen of niet, je erkent dus dat dat superstaatidee een geloof is? Prima, en onnodig dus.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het is een geloof, maar we dwalen af.![]()
Ik weet ook wel hoe partijfracties werken.quote:Godverdomme Mata!Waarom denk je dat parlementsleden zich in fracties hebben verdeeld, dat iedereen zijn/ haar expertise heeft?
Laat ik het anders stellen: Hoe denk je dat de Tweede Kamer dit regelt. Dat elk kamerlid over elk stuk wat te zeggen heeftWaarom moet dat in het EP opeens wel dan?
Ah, een "redelijk strakke agenda". Nou, dat geeft het Europees "Parlement" dan ineens alle steun.quote:Daar hebben ze een redelijk strakke agenda voor. Stukken aanleveren, inspraaktermijnen... weet je, als je niet weet hoe het werkt? Waarom brand je het dan af?
http://www.parlement.com/(...)gevingsprocedure_cod
Ja, ik dus ook niet, maar jij kwam ermee?!quote:In welke context werd die 'corrigerende macht' gebruikt dan?Ik ken de term niet.
Je kunt erover van mening verschillen of het (middels rechtszaken) omverwerpen van Europese culturen, wetten, besluitvormingen en een grote historie van een beschaafd modern vooruitstrevend continent te zijn, wel "de vrijheid" "een groot goed brengt".quote:De doelstellingen uit TTIP spreken redelijk voor zich. Lijkt mij niets mis mee. En dat laatste lijkt mij heel mooi, maar aan de andere kant: als er afspraken gemaakt worden, die een overheid niet nakomt, dan lijkt het mij voor de vrijheid een groot goed als je daar de rechterlijke macht voor in kan schakelen om te toetsen of de overheid zich wel aan haar afspraken houdt.
Dat is toch niet zo gek gedacht?
Ik verdedig het verdrag in zoverre dat ik moeite heb met de kritiek die gegeven wordt. De kritiek (lijkt) nergens op gebaseerd te zijn, en niemand kan mij vertellen waar het op gebaseerd is en/ of kan concrete voorbeelden geven waarom het verdrag zo slecht is.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:13 schreef Japie77 het volgende:
Je bent anders wel weer vanaf het begin van dit topic waarbij er kritiek word gegeven op TTIP het verdrag aan het verdedigen. Probeer er achter te komen waarom.
Nogmaals, ik sta niet blind 'achter het verdrag'. Kritiek is natuurlijk welkom en nodig, maar staaf het ergens op.quote:Laat maar, ik zie al dat je dus achter het verdrag staat.
Ik doe het niet om te trollen?quote:Je begint zo langzamerhand wel enorm voorspelbaar te worden. Als er iemand in BNW een post maakt wat kritiek uit op iets dan ga jij gewoon standaard achter de andere kant staan. Puur en alleen om te trollen dus. Want ik kan me niet voorstellen dat iemand bewust zijn eigen glazen in zou gooien. En dat doe je als je dit verdrag goed keurt.
Dit is een discussie-topic, dus niet elke mening die je niet aanstaat is trollen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je bent anders wel weer vanaf het begin van dit topic waarbij er kritiek word gegeven op TTIP het verdrag aan het verdedigen. Probeer er achter te komen waarom.
Laat maar, ik zie al dat je dus achter het verdrag staat.
Je begint zo langzamerhand wel enorm voorspelbaar te worden. Als er iemand in BNW een post maakt wat kritiek uit op iets dan ga jij gewoon standaard achter de andere kant staan. Puur en alleen om te trollen dus. Want ik kan me niet voorstellen dat iemand bewust zijn eigen glazen in zou gooien. En dat doe je als je dit verdrag goed keurt.
Zeg dat danquote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:14 schreef El_Matador het volgende:
Ik weet ook wel hoe partijfracties werken.
Het punt is dat de afstand tot de burger alleen maar vele malen groter is, de binding met de landspolitiek en -belang alleen maar kleiner en de hoeveelheid informatie die je moet verwerken als EP-lid gigantisch.
Je blijft kort door de bocht gaan. We waren er nog niet.quote:Dat is niet mogelijk voor een normaal mens, wat betekent dat dingen er gewoon doorheen geramd worden. Dat "parlement" is dan ook een dikke facade.
Sorry, mijn gebruik van 'redelijk strak' was in deze eufemistisch bedoelt, met daarbij een link naar de procedure (de gemakkelijke ook nog eensquote:Ah, een "redelijk strakke agenda". Nou, dat geeft het Europees "Parlement" dan ineens alle steun.
Lees nog eens terug.quote:Ja, ik dus ook niet, maar jij kwam ermee?!
Je kunt je ook afvragen uit welk gat je die overdrijvingen haalt?quote:Je kunt erover van mening verschillen of het (middels rechtszaken) omverwerpen van Europese culturen, wetten, besluitvormingen en een grote historie van een beschaafd modern vooruitstrevend continent te zijn, wel "de vrijheid" "een groot goed brengt".
Lees gewoon eens op de site van de piratenpartij. Die hebben een fatsoenlijk overzicht en hebben onderzoek laten uitvoeren naar de grote lijnen er van.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:21 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik verdedig het verdrag in zoverre dat ik moeite heb met de kritiek die gegeven wordt. De kritiek (lijkt) nergens op gebaseerd te zijn, en niemand kan mij vertellen waar het op gebaseerd is en/ of kan concrete voorbeelden geven waarom het verdrag zo slecht is.
[..]
Nogmaals, ik sta niet blind 'achter het verdrag'. Kritiek is natuurlijk welkom en nodig, maar staaf het ergens op.
[..]
Ik doe het niet om te trollen?![]()
En geef mij nou eens 1 concreet punt waarom ik mijn eigen glazen in gooi als ik achter dit verdrag sta.
Nee, niet bepaald.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:32 schreef SicSicSics het volgende:
Ben je nou trouwens aan het verkondigen dat het EP te efficiënt is?Je zou de eerste zijn
Het is dezelfde eenzijdige focus die ik bij Japie zie:quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:32 schreef Izzy73 het volgende:
Gevolgen van TTIP:
Goedkope arbeid
Door het verdrag wordt de greep van het internationale bedrijfsleven op burgers, samenlevingen en regeringen nog groter dan nu al het geval is. De globalisering kent meer verliezers dan winnaars. Lonen en salarissen groeien nauwelijks meer. Integendeel, arbeid moet goedkoper worden om te kunnen concurreren met het buitenland. De praktijk is dat de winst door lagere arbeidskosten regelrecht in de zakken van het management en de aandeelhouders verdwijnt.
Democratie wordt uitgehold
Door een vrijhandelsakkoord als TTIP zal het moeilijker worden voor regeringen om markten te reguleren in het algemeen nationaal belang. Bovendien bevat dit verdrag een regeling over ISDS (Investor State Dispute Settlements). Deze bepaling geeft bedrijven het recht schadevergoeding te eisen als wetten hun winst bedreigen.
Meer privatisering en voedselonveiligheid
Internationale bedrijven kunnen privatisering van publieke diensten afdwingen. Ook bepaalde activiteiten, zoals het zoeken naar schaliegas via het omstreden fraccen, kan via TTIP afgedwongen worden. Zo zijn er talloze andere voorbeelden te vinden waarop burgers en hun vertegenwoordigers straks geen invloed meer zullen hebben. Uit ervaring weten we inmiddels dat de privatiseringsgolf ons weinig goeds gebracht heeft. Denk alleen al aan de gezondheidszorg en het openbaar vervoer.
Politici zijn verlengstuk bedrijfsleven
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat politici meewerken aan een handelsverdrag waarin landen en hun bevolking zonder pardon worden overgeleverd aan de belangen van het internationale bedrijfsleven. Maar is dat verwonderlijk? Absoluut niet. De politiek is niet meer dan een verlengstuk van het bedrijfsleven. In het Amerikaanse Congres is er niet één lid dat niet miljonair is. Veruit de machtigste lobby in Washington is Wall Street. De bankiers hebben tussen 1990 en 2010 2,3 miljard dollar bijgedragen aan de campagnekas van de Democraten.
In Europa is het niet anders. De machtige Duitse bondskanselier Angela Merkel (CDU) loopt aan de leiband van het bedrijfsleven en ook de EU in Brussel laat zich de wetten door de lobbyisten voorschrijven. Mooi voorbeeld is de weigering van de politiek om de banken te splitsen, terwijl na het uitbreken van de financiële crisis in 2008 diezelfde politiek de splitsing absoluut noodzakelijk achtte om een volgende bankencrisis te voorkomen. De bankenlobby heeft het gewoon voor elkaar gekregen.
[ afbeelding ]
http://www.gewoon-nieuws.(...)estopt/#.VNDasB7XLn0
Overheden hebben niet veel meer te vertellen, het zijn de bedrijfslobbyisten die bepalen wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is dezelfde eenzijdige focus die ik bij Japie zie:
Bedrijven zijn intrinsiek slecht en overheden zijn slechts slachtoffer maar in feite goed
Het hoeft in BNW toch niet uitgelegd te worden dat juist overheden dwang, terreur, oorlog en ellende veroorzaken en je nog steeds de keuze hebt met welk bedrijf je in zee gaat?
Je begrijpt toch wel hoe onze economie in elkaar zit? En dat het raar is dat bedrijven wetten en regels gaan opstellen in plaats van de gekozen volksvertegenwoordigers, zodat ze hun gang kunnen gaan, burgers negerend, overheden negerend, om de winsten zo hoog mogelijk op te drijven. Dat is slecht voor jou, voor mij, voor het milieu, voor ons zorgstelsel etc? Of loop je gewoon te trollen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarop? Op je Noord-Korea vergelijking?![]()
Of dat 'de Europese burger' altijd de lul is in 'zo'n constructie'? Bekt lekker, maar is niks concreet. Bovendien is de CEO in 'het bedrijfsleven' ook Europees burger.Die profiteert er toch maar mooi van, dus dat is er al 1.
Dank je!quote:
quote:Meer privatisering en voedselonveiligheid
Internationale bedrijven kunnen privatisering van publieke diensten afdwingen.
http://trade.ec.europa.eu(...)999.2%20Services.pdfquote:The EU doesn't take any commitments for publicly funded health, education or social services. The same applies to the collection, purification and distribution ofwater. Member States can take any measures they wish now and in the future in these areas.
http://trade.ec.europa.eu(...)y,%20a+p%20health%20(SPS).pdfquote:Growing genetically modified organisms is subject to an authorisation process in line with EU law. TTIP will not change this law. EU countries must also agree to any growing of GM plants. This will not change through TTIP
quote:Ook bepaalde activiteiten, zoals het zoeken naar schaliegas via het omstreden fraccen, kan via TTIP afgedwongen worden.
http://trade.ec.europa.eu(...)0raw%20materials.pdfquote:The government of each EU member country is responsible for deciding whether to allow shale
gas production in their country. Nothing in TTIP could limit this sovereign right of each EU country.
Jij trapt dus ook in die retoriek. Jammer.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:39 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Overheden hebben niet veel meer te vertellen, het zijn de bedrijfslobbyisten die bepalen wat er gebeurt.
Misschien dat overheden er nog enige invloed op hebben maar dat wordt minder en minder.
Ik begrijp heel goed dat een parlement niet zonder expertise, advies en kennis van het bedrijfsleven kan. Waarom verwacht iedereen hier dat een volksvertegenwoordiger, uit zichzelf, zinnige wetgeving kan maken?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:42 schreef JeMoeder het volgende:
Je begrijpt toch wel hoe onze economie in elkaar zit? En dat het raar is dat bedrijven wetten en regels gaan opstellen in plaats van de gekozen volksvertegenwoordigers, zodat ze hun gang kunnen gaan, burgers negerend, overheden negerend, om de winsten zo hoog mogelijk op te drijven. Dat is slecht voor jou, voor mij, voor het milieu, voor ons zorgstelsel etc?
Wat is dat toch met trollen?quote:Of loop je gewoon te trollen?
Mee eens. Dat is gewoon zo.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij trapt dus ook in die retoriek. Jammer.
Bedrijven hebben geen bommen, geen politie, geen dwang, geen bestelingsmechanisme (belasting). Overheden zijn de werkelijke gevaren. Bedrijven kunnen natuurlijk bij overheden in bed gaan liggen, maar het zijn nog steeds de overheden die wetten maken en over onschuldige burgers uitstorten.
Dat is natuurlijk een dusdanige oversimplificatie van losstaande feiten dat het een leeg verhaal wordt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is dezelfde eenzijdige focus die ik bij Japie zie:
Bedrijven zijn intrinsiek slecht en overheden zijn slechts slachtoffer maar in feite goed
Het hoeft in BNW toch niet uitgelegd te worden dat juist overheden dwang, terreur, oorlog en ellende veroorzaken en je nog steeds de keuze hebt met welk bedrijf je in zee gaat?
Je ziet het bij de BigPharma discussies hier. Mensen die BP afwijzen hebben de keuze om aan de -dodelijke- homeopathie te gaan. Mensen die geen belasting wensen te betalen omdat ze het niet eens zijn met de besteding ervan (light) of uberhaupt niet met het idee (moi) worden eerst bestolen (boetes) en daarna gegijzeld en opgesloten (gevangenisstraf).quote:
Dat etiketje word je wel heel snel opgeplaktquote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:45 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat een parlement niet zonder expertise, advies en kennis van het bedrijfsleven kan. Waarom verwacht iedereen hier dat een volksvertegenwoordiger, uit zichzelf, zinnige wetgeving kan maken?
[..]
Wat is dat toch met trollen?
Adolf heeft ook geen enkele jood vergast, noch een bolsjewiek voor z'n flikker geschoten... I fail to see your point.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij trapt dus ook in die retoriek. Jammer.
Bedrijven hebben geen bommen, geen politie, geen dwang, geen bestelingsmechanisme (belasting). Overheden zijn de werkelijke gevaren. Bedrijven kunnen natuurlijk bij overheden in bed gaan liggen, maar het zijn nog steeds de overheden die wetten maken en over onschuldige burgers uitstorten.
Nou, je onderschrijft mijn punt nu juist!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:50 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Adolf heeft ook geen enkele jood vergast, noch een bolsjewiek voor z'n flikker geschoten... I fail to see your point.
Klopt, maar een lokaal ondernemertje is geen internationaal bedrijfsleven zoals bedoeld in dit soort discussies.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je ziet het bij de BigPharma discussies hier. Mensen die BP afwijzen hebben de keuze om aan de -dodelijke- homeopathie te gaan. Mensen die geen belasting wensen te betalen omdat ze het niet eens zijn met de besteding ervan (light) of uberhaupt niet met het idee (moi) worden eerst bestolen (boetes) en daarna gegijzeld en opgesloten (gevangenisstraf).
Die ongezonde focus bij Izzy en Japie komt voort uit een soort linksheid; bedrijven zijn slecht en overheden zijn (in principe) goed.
Even vergetend dat die ondernemende groenteboer op de hoek ook een bedrijf is...
Wil jij dat commerciële belangen van dito partijen hier tot wet worden? Echt?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou, je onderschrijft mijn punt nu juist!
Overheden hebben die macht, die bedrijven niet hebben. Dat wat met TTIP dus op losse schroeven komt te staan.
De combinatie statist en BNW'er vind ik bijzonder opmerkelijk. Hoeveel meer van de false flags, hoaxes, oorlogen, terreur, superstaatvorming etc. zijn er nog nodig om die mensen in te laten zien dat ze ook hun andere oog moeten openen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:52 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Klopt, maar een lokaal ondernemertje is geen internationaal bedrijfsleven zoals bedoeld in dit soort discussies.
Het is ook zelden zo zwart wit als besproken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |