Haha. Ja daar gaan ze naar luisteren.....quote:Op maandag 2 februari 2015 13:59 schreef SicSicSics het volgende:
http://ec.europa.eu/trade/policy/in-focus/ttip/have-your-say/
Dank Muts.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:42 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
http://delangemars.nl/201(...)handelsverdrag-ttip/
Je hebt het niet eens geprobeerd!?quote:Op maandag 2 februari 2015 14:00 schreef Japie77 het volgende:
Haha. Ja daar gaan ze naar luisteren.....
Je hebt dus zowel het filmpje als de link van Muts niet bekeken. Het word allemaal in het geheim bekokstoofd. Niks open en gedocumenteerd.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:10 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je hebt het niet eens geprobeerd!?
Bovendien is alles, maar dan ook alles open en gedocumenteerd.Je kunt je zelfs opgeven om mee te praten
Zeker welquote:Op maandag 2 februari 2015 16:44 schreef Japie77 het volgende:
Je hebt dus zowel het filmpje als de link van Muts niet bekeken. Het word allemaal in het geheim bekokstoofd. Niks open en gedocumenteerd.
Is meteen al om te huilen.quote:Dit jaar wordt het vrijhandelsverdrag TTIP tussen de EU en de VS afgerond met verregaande consequenties zonder recht van inbreng van het Nederlandse parlement of de Nederlandse burger.
Ik blijf gewoon net zo lang doorgaan tot de leugens en het onbegrip de wereld uit zijnquote:Waarom zit je dit uberhaubt te verdedigen? Of neem je altijd het standpunt tegenover dat van mensen die de wereld proberen te verbeteren in om te trollen? Dit is namelijk ook slecht voor jou, als dit verdrag er doorkomt.
Goh das grappig. Ik zit hier namelijk om precies dezelfde reden, namelijk totdat leugens en onbegrip de wereld uit zijn. Alleen geloof jij blijkbaar dat de meeste actievoerders leugens vertellen en de overheid en het bedrijfsleven de waarheid.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zeker wel
De eerste zin:
[..]
Is meteen al om te huilen.
De commissie werkt namelijk in opdracht, mandaat, van het EU parlement. Daarin staat wat de commissie wel en niet mag.
Dat is ook namens het Nederlandse Parlement en ook namens de Nederlandse burger.
Het is in de Tweede Kamer op 22 april vorig jaar nog behandeld:
http://www.tweedekamer.nl(...)etails?id=2014a01789
Als je een beetje doorleest kom je erachter dat Bits of Freedom meepraat, evenals de FGG (milieudefensie), niet echt conspiracy partijen wel?
Of is dat allemaal nep, voor de buhne, en wordt het 'echte' document achter hun rug om opgesteld? Dan denk ik alleen, waarom hangen mensen het dan op aan dit verdrag, want dan heb je het niet over dit verdrag.
[..]
Ik blijf gewoon net zo lang doorgaan tot de leugens en het onbegrip de wereld uit zijnof tot ik het zat word
Jij gelooft dat bedrijven het beste voor hebben met de belangen van burgers, milieu etc?quote:Op maandag 2 februari 2015 17:58 schreef ems. het volgende:
Ik ben niet overtuigd over het nietszeggende filmpje. Zoals ze zelf al aangeven is de kennis wat betreft TTIP zeer beperkt maar is de maker van de propaganda maar al te bereid om even aan te geven waarom we het toch niet moeten willen, uiteraard niet ondersteund door feiten of cijfers maar vooral door populisme, speculatie en angstzaaierij.
Maargoed, sommige mensen vinden dat heel indrukwekkend.
Je zit hier nu het Europees Parlement te verdedigen? Je weet dat het geen echt parlement is?quote:Op maandag 2 februari 2015 16:56 schreef SicSicSics het volgende:
De commissie werkt namelijk in opdracht, mandaat, van het EU parlement. Daarin staat wat de commissie wel en niet mag.
Ik blijf gewoon net zo lang doorgaan tot de leugens en het onbegrip de wereld uit zijnof tot ik het zat word
Yup!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 06:26 schreef El_Matador het volgende:
Je zit hier nu het Europees Parlement te verdedigen? Je weet dat het geen echt parlement is?
Wat is er gelogen aan het EP of TTIP?quote:Leugens de wereld uit, laten we beginnen met het EP en TTIP dan.
Zijn we toch niet zo andersquote:Op maandag 2 februari 2015 17:54 schreef Japie77 het volgende:
Goh das grappig. Ik zit hier namelijk om precies dezelfde reden, namelijk totdat leugens en onbegrip de wereld uit zijn. Alleen geloof jij blijkbaar dat de meeste actievoerders leugens vertellen en de overheid en het bedrijfsleven de waarheid.![]()
Dat mandaat komt helemaal niet van de Grondwet, sterker nog dat heeft hier helemaal niets mee te maken. Echt helemaal niks. Dat je dit als argument gebruikt is ook om te huilen.quote:Wat bereft het mandaat van de nederlandse burger. De nederlandse burger heeft massaal tegen de grondwet van de EU gestemd. Dus de EU heeft helemaal geen mandaat van de nederlandse burger.
Leg eens uit..?quote:Zeker niet als alle mensen precies zouden begrijpen wat voor gedrocht de EU is.
Ik zou bij het nieuws blijven als ik jou was.quote:Maar het gaat gelukkig de goeie kant op aangezien de Grieken nu gekozen hebben om en dikke middelvinger op te steken tegen de EU en in Spanje gaat waarschijnlijk precies hetzelfde gebeuren.
Mensen snappen dat de EU, in de basis, fantastisch is.quote:De mensen worden wakker.![]()
Geen idee, wat zeggen ze?quote:En je beticht een organisatie als Avaaz van leugens?
Dat is mijn puntquote:p.s. dat er criticasters meepraten betekent toch niet dat het verdrag heel slecht is voor de democratie en burgers?
Weer zo'n mooie claim. Deed er niks mee. Als ze er 'niks' mee hadden gedaan, dan hadden we nu het verdrag van Lissabon niet gehadquote:Ze lieten de nederlanders ook meestemmen maar daar deed de politiek verder niks mee. Dus dat zegt allemaal niet zo veel.
... zegt de meest-edit-quote:Op maandag 2 februari 2015 17:58 schreef ems. het volgende:
Ik ben niet overtuigd over het nietszeggende filmpje. Zoals ze zelf al aangeven is de kennis wat betreft TTIP zeer beperkt maar is de maker van de propaganda maar al te bereid om even aan te geven waarom we het toch niet moeten willen, uiteraard niet ondersteund door feiten of cijfers maar vooral door populisme, speculatie en angstzaaierij.
Ooeeeh! Geheime tekst!?! Smullen!quote:Sinds 2012 wordt onderhandeld over de (voorlopig geheime) tekst van het verdrag.
Hey, dat zijn de doelstellingen die direct overgenomen zijn van 'het beest'. Zonder verdraaiingquote:De doelstelling van dit verdrag is meer handel, meer welvaart en meer banen.
Welke tegenstanders?quote:Tegenstanders benadrukken de aantasting van de onafhankelijkheid van EU-lidstaten, de voordelen voor multinationals, oneerlijke concurrentie en verslechtering van milieu en arbeidsvoorwaarden van werknemers
Klapmuts?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:19 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Noem me dan op zijn minst Elv of zo...![]()
#anderenaamnemengaat
Ik ga niet eens meer met je verder discussieren. Je laat duidelijk zien in je antwoorden EN het eerste filmpje niet bekeken te hebben EN geen idee hebt wat TTIP inhoudt. Maw, je bent gewoon aan het trollen weer. Veel plezier ermee.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:06 schreef SicSicSics het volgende:
Laat ik het nog praktischer insteken, zin nummer 1 was al gelul, nu zin nummer 2 uit de bron van Muts:
[..]
Ooeeeh! Geheime tekst!?! Smullen!
http://trade.ec.europa.eu/doclib/press/index.cfm?id=1230
Dat niemand ze wil lezen, dat snap ik.Het is niet je leukste leesvoer, maar geheim zijn ze ook niet. Ze hebben zelfs 'Fact sheets' gemaakt voor de leek.
Wat iedere rechtgeaarde BNW'er natuurlijk niet vertrouwt want leugens, maar de originele tekst lezen is ook wel heel veel gevraagd!
Wat niet kwaad bedoeld hoor Elv, goeie bijdrage had je.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:19 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Noem me dan op zijn minst Elv of zo...![]()
#anderenaamnemengaat
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ga niet eens meer met je verder discussieren. Je laat duidelijk zien in je antwoorden EN het eerste filmpje niet bekeken te hebben EN geen idee hebt wat TTIP inhoudt. Maw, je bent gewoon aan het trollen weer. Veel plezier ermee.
Als het allemaal klopt wat er in filmp[je weer gegeven word dan zou het moeten staan in de documenten die SicSicSics post.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:37 schreef Japie77 het volgende:
Hier een filmpje wat het een en ander verduidelijkt. Dit is de volgende stap op weg naar complete slavernij en een wereld waarin er geen plaats meer is voor democratie maar een wereld die bestuurd word door bedrijven met als enige doel zo veel mogelijk winst maken. Als dit verdrag erdoor komt krijgen bedrijven nog meer macht dan wat ze nu al hebben.
Er is overal bekend dat TTIP word besproken in het geheim. Om te beweren dat dat niet gebeurd is al zo belachelijk en (om met sics woorden te spreken) om te huilen dat het weinig zin heeft om dan nog verder te discussieren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:39 schreef Chewie het volgende:
[..]Hij laat juist wel zien te weten wat TTIP inhoud, jij baseert je op onderbuikgevoelen en komt met valse informatie dat het verdrag geheim zou zijn etc.
Typisch dat jij het wederom, bij het krijgen van een inhoudelijk weerwoord, op trollen gooit
Geloof je nou echt dat sic hier zo even wat dingen boven tafel kan krijgen wat de makers van AVAAZ niet konden vinden? Of de duitse ARD die er een documentaire over hebben gemaakt? Wat sic post zijn gewoon flutlinks waar niks in staat en wat eens te meer laat zien dat hij gewoon maar wat doet en roept.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als het allemaal klopt wat er in filmp[je weer gegeven word dan zou het moeten staan in de documenten die SicSicSics post.
Als de informatie er niet in staat hoe komen de makers van het filmpje er dan bij.. aangezien het een geheim is!
Uit de grote duim van de makers van het filmpje?
wellicht dat er besloten vergaderingen zijn maar dat maakt de info nog niet geheim, zoals sics jou ook al heeft proberen aan te tonen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:48 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er is overal bekend dat TTIP word besproken in het geheim. Om te beweren dat dat niet gebeurd is al zo belachelijk en (om met sics woorden te spreken) om te huilen dat het weinig zin heeft om dan nog verder te discussieren.
Nu is msm opeens wel te vertrouwen? werden die niet gecontroleerd door "the powers that be"?quote:Bij de ARD was gisteren de documentaire “De grote deal – geheim dossier vrijhandelsverdrag TTIP” te zien. Deze Duitstalige docu staat inmiddels ook op YouTube: “ARD – #TTIP – Der große Deal – Geheimakte Freihandelsabkommen – 4.8.2014” .
De Europese Commissie heeft vandaag middels een persbericht gereageerd op de documentaire. (helaas ook alleen in het Duits).
In het persbericht wordt de gebruikelijke spin gebezigd en transparantie geveinsd. Lachwekkend is de motivering dat men toch zo transparant is, omdat immers veel openbaar gemaakt wordt; de ARD journalisten zouden het dus verkeerd weergeven. De belangrijke papieren die de huidige toestand van de onderhandelingen ophelderen, zou men helaas niet mogen publiceren. Dit vanwege de eis van gegevensbescherming. Het ligt aan de VS, daar valt niets aan te doen. Je moet er maar op komen, zo’n smoes.
“De verspreiding van Amerikaanse documenten is conform gegevensbeschermingsregels afhankelijk van de toestemming van de auteur, in deze de Amerikaanse regering. Evenzo geldt dit voor geconsolideerde teksten die EU- en VS-voorstellen combineren.” De Amerikaanse regering heeft ermee ingestemd dat de Commissie haar papieren en geconsolideerde teksten in de leeszaal ter inzage stelt aan de leden van het Europees Parlement en vertegenwoordigers van de lidstaten.
De Duitse bond van journalisten DJV betitelt de verklaring van de Europese Commissie als een farce en eist nu volledige openheid over dit vrijhandelsverdrag.
https://piratenpartij.nl/(...)nsparantieoffensief/
Ik heb inderdaad het filmpje niet bekeken. Dat zeg ik ook.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:15 schreef Japie77 het volgende:
Ik ga niet eens meer met je verder discussieren. Je laat duidelijk zien in je antwoorden EN het eerste filmpje niet bekeken te hebben EN geen idee hebt wat TTIP inhoudt. Maw, je bent gewoon aan het trollen weer. Veel plezier ermee.
Hoeft hij niet te doen, dat laat ik aan jou over..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Geloof je nou echt dat sic hier zo even wat dingen boven tafel kan krijgen wat de makers van AVAAZ niet konden vinden? Of de duitse ARD die er een documentaire over hebben gemaakt? Wat sic post zijn gewoon flutlinks waar niks in staat en wat eens te meer laat zien dat hij gewoon maar wat doet en roept.
Tegenwoordig maar bij alles doen dan maar?, Ik heb morgen vergadering over het schoolreisje van dit jaar!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad het filmpje niet bekeken. Dat zeg ik ook.
En ik heb een prima idee van wat TTIP inhoud, ik heb alleen geen idee wat de geheime agenda is die hierbij hoort. En ik geef aan dat teksten niet (allemaal) geheim zijn.
Want weet je, je (en jouw bronnen) hebben deels gelijk. Niet alle vergaderingen en onderhandelingen zijn openbaar.Sinister plot? Ik denk het niet, dat is onderhandelen.
Leg eens uit? Met een beetje common sense kun je zo een aantal punten aandragen waar je het niet mee eens bent? Waar je bang voor bent?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:13 schreef JeMoeder het volgende:
Zeer slechte zaak die TTIP. Dit is niet iets voor BNW, maar voor common sense.
Het probleem is dat de "corporate world" of hoe je het ook wilt noemen nooit goed afgewogen keuzes zal maken, aangezien hun bestaan gerechtvaardigd wordt door winsten, winsten die ze met de TTIP kunnen behouden en vergroten.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:58 schreef ems. het volgende:
Je hebt ze allemaal gelezen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:50 schreef Japie77 het volgende:
Wat sic post zijn gewoon flutlinks waar niks in staat en wat eens te meer laat zien dat hij gewoon maar wat doet en roept.
Eens hoor, maar dat is nou niet echt het punt waarom het hier in BNWstaat lijkt me..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het probleem is dat de "corporate world" of hoe je het ook wilt noemen nooit goed afgewogen keuzes zal maken, aangezien hun bestaan gerechtvaardigd wordt door winsten, winsten die ze met de TTIP kunnen behouden en vergroten.
Volksvertegenwoordigers horen de wetten op te stellen, niet een aantal korte termijn-denkende sociopaten uit het bedrijfsleven.
Het gaat mij erom dat de Europesche burger altijd de lul is in zo'n constructie, beslissingen worden genomen door het bedrijfsleven, vastgelegd in wetten, zonder dat hier een openbaar traject aan vooraf gaat. Om het even dik aan te zetten: in Noord-Korea gebeuren zaken nog eerlijker dat binnen de TTIP.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:21 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eens hoor, maar dat is nou niet echt het punt waarom het hier in BNWstaat lijkt me..
Grote bedrijven willen blijven groeien, kleine bedrijven zal het amper lukken om op te boksen tegen een groot concern door dit soort regels!
Ben ook geen voorstander van dit soort praktijken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat de Europesche burger altijd de lul is in zo'n constructie, beslissingen worden genomen door het bedrijfsleven, vastgelegd in wetten, zonder dat hier een openbaar traject aan vooraf gaat. Om het even dik aan te zetten: in Noord-Korea gebeuren zaken nog eerlijker dat binnen de TTIP.
Precies.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat de Europesche burger altijd de lul is in zo'n constructie, beslissingen worden genomen door het bedrijfsleven, vastgelegd in wetten, zonder dat hier een openbaar traject aan vooraf gaat. Om het even dik aan te zetten: in Noord-Korea gebeuren zaken nog eerlijker dat binnen de TTIP.
Je trollt, toch? Hoop ik? Werk jij voor die lui ofzo?quote:
Een dat corrigerende macht heeft. Dat lukt dus niet met 450 stemmingen in 80 minuten. Om maar een groot stel criticasters (die als mollen in dat systeem zitten en zaten) waaronder Nigel Farage en Daniel van der Stoep te noemen, die dat blootlegden.quote:Wat is een écht parlement?
Beide zaken worden door de Europese Elites voorgesteld als:quote:Wat is er gelogen aan het EP of TTIP?
Nou reageer er eens op?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Leg eens uit? Met een beetje common sense kun je zo een aantal punten aandragen waar je het niet mee eens bent? Waar je bang voor bent?
Doe er eens een paar?
Waarop? Op je Noord-Korea vergelijking?quote:
Absoluut niet, en helaas niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:18 schreef El_Matador het volgende:
Je trollt, toch? Hoop ik? Werk jij voor die lui ofzo?
Dan heb je het, lekker makkelijk, alleen over de plenaire vergadering. Overigens kun je daar als parlementslid prima op voorbereiden door de stukken te lezen waar de stemming over gaat. Dan kun je het prima afhameren. Voor die tijd heb je een aantal inspraak rondes.quote:Een dat corrigerende macht heeft. Dat lukt dus niet met 450 stemmingen in 80 minuten. Om maar een groot stel criticasters (die als mollen in dat systeem zitten en zaten) waaronder Nigel Farage en Daniel van der Stoep te noemen, die dat blootlegden.
Welke zaken? Corrigerende macht en?quote:Beide zaken worden door de Europese Elites voorgesteld als:
- noodzakelijk
- in het belang van iedereen
- modern en beschaafd
Dit is toch gewoon trollen wat je doet? Of ben je serieus van mening dat dit een goed verdrag is omdat het goed is voor een paar CEO'tjes? Dat het heel slecht is voor de rest van de burgers maakt je niet uit?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarop? Op je Noord-Korea vergelijking?![]()
Of dat 'de Europese burger' altijd de lul is in 'zo'n constructie'? Bekt lekker, maar is niks concreet. Bovendien is de CEO in 'het bedrijfsleven' ook Europees burger.Die profiteert er toch maar mooi van, dus dat is er al 1.
Waarom kijk jij zo op naar dat superstaatidee? Waarom die noodzaak? Europa draaide prima zonder politieke inmenging van bovenaf door mensen die niet het landsbelang in de gaten hebben.quote:
Ja, tuurlijk, 450 (of meer) stukken lezen. Dat wordt ook echt gedaan.quote:Dan heb je het, lekker makkelijk, alleen over de plenaire vergadering. Overigens kun je daar als parlementslid prima op voorbereiden door de stukken te lezen waar de stemming over gaat. Dan kun je het prima afhameren. Voor die tijd heb je een aantal inspraak rondes.
Ja, men gaat zitten wachten tot alle parlementsleden (746?) hun zegje gedaan hebben? Grapjas!quote:Dat betekend dat het stuk niet afgehamerd is voordat je er wat over hebt kunnen zeggen of vragen als EP-lid. Natuurlijk bekt dat minder lekker dan, "Er zijn 450 stemming in 80 minuten en ik zit hier voor zijn Jan boeren fluitjes!", maar het maakt het niet minder waar.
Corrigerende machten, de term alleen al. Hoe kan macht nu "corrigeren"? En is er "correctie" nodig voor de vele parlementen in Europa die al eeuwenlang prima functioneren?quote:Welke zaken? Corrigerende macht en?
Godverdomme Japie.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:50 schreef Japie77 het volgende:
Dit is toch gewoon trollen wat je doet? Of ben je serieus van mening dat dit een goed verdrag is omdat het goed is voor een paar CEO'tjes? Dat het heel slecht is voor de rest van de burgers maakt je niet uit?
Dat kunnen we van tevoren moeilijk zeggen, maar ik ben het helemaal met je eens. De idee dat bedrijven de macht zouden kunnen krijgen om wetgeving te (doen) veranderen, iets wat 450 miljoen mensen treft, vind ik een heel slecht plan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:50 schreef Japie77 het volgende:
Dat het heel slecht is voor de rest van de burgers maakt je niet uit?
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat niet kwaad bedoeld hoor Elv, goeie bijdrage had je.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |